ach een beetje medicatie maakt het allemaal nog leefbaarquote:Op maandag 24 juli 2006 20:29 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Hieruit blijkt dat jij jouw homo-zijn als een negatief resultaat van bepaalde gebeurtenissen ziet.
Hopelijk vind je ooit rust![]()
Nou, ik ken er helaas ook teveel maar heb nog nooit een therapeut meegemaakt die zegt dat je homo wordt door je ouders of omgevingsfactoren. Zou ik ook een slechte peut vinden. Wel dat de manier van omgaan ermee en eventuele problemen daar mee te maken vinden.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik heb veel therapeuten gehad.. en ze zeggen allemaal hetzelfde...
Dat zou heel goed een rol kunnen spelen maar ik denk meer dat het in het algemeen de angst voor het onbekende en vreemde is, een beetje vergelijkbaar met islamofobie of racisme. Racisten zijn niet bang dat ze ineens zwart worden maar zien die anderen wel als minder en blijkbaar als bedreigend of hebben een reden om er bang voor te zijn. Het is uiteindelijk wel terug te voeren op vormen van angst, vermoed ik.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:01 schreef Danny_Ramone het volgende:
Zijn homo-haters bang dat ze zelf homo zijn denk je ?
oh heb je het dan wel eens aan je peut gevraagt?quote:Op maandag 24 juli 2006 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik ken er helaas ook teveel maar heb nog nooit een therapeut meegemaakt die zegt dat je homo wordt door je ouders of omgevingsfactoren. Zou ik ook een slechte peut vinden. Wel dat de manier van omgaan ermee en eventuele problemen daar mee te maken vinden.
ik zeg nergens dat ik als enige dat vind.. of durf.... ik vertel alleen over mijn persoonlijke ervaring/mening .. jammer dat jij er zo'n waardeoordeel aan verbindquote:Op maandag 24 juli 2006 23:07 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een beetje hoog van de toren klinken wat je schrijft dat jij als enige wel durft in te zien en te accepteren dat je ouders een rol hebben gespeeld in je ontwikkeling. Want volgens mij geeft iedereen dat wel toe. Alleen heb ik sterk het gevoel dat mijn ouders nou net niks met mijn geaardheid te maken hebben, althans niet na mijn geboorte. Net als dat ze er niks mee te maken hebben dat ik een lichtelijk behaarde borst heb of lelijke voeten
Voor mij was mijn coming out min of meer een drama; Ik was getrouwd, heb 2 kinderen en van buitenaf waren we het ideaal gelukkige gezinnetje. Alleen was ik al jarenlang verscheurd van binnen en voor velen was dat inmiddels wel zichtbaar geworden, al wist niemand wat er speelde.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:15 schreef dobbey het volgende:
Hoi,
Ik lurk al een aantal jaar op Fok mee en vind dit toch wel een van de betere topics om te volgen. Nu heb ik ff een vraag, sorry als ie al een keer gesteld is maar ik kon hem niet zo gauw terug vinden.
Hoe is jullie omgeving omgegaan met jullie coming out en dan met name familie en directe vrienden. Hadden ze al een vermoeden of juist totaal niet?
Dat is de reden dat ik t aan niemand wil vertellenquote:[b]Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 Niemand heeft mij erom veroordeeld, maar ze zijn wel wat veranderd in hun gedrag naar mij toe.
Hoe kom je er achter (op zo'n hoge leeftijd) dat je homo bent. Wist je het eigenlijk al in de pubertijd maar dufde je er niet toen niet voor je zelf er uit te komen. Of begint dit op latere tijd te komen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Voor mij was mijn coming out min of meer een drama; Ik was getrouwd, heb 2 kinderen en van buitenaf waren we het ideaal gelukkige gezinnetje. Alleen was ik al jarenlang verscheurd van binnen en voor velen was dat inmiddels wel zichtbaar geworden, al wist niemand wat er speelde.
Misschien moet ik het iets verduidelijken.. het is dus absoluut niet zo dat ze me nu minderwaardig vinden of zo, en dat ze me niet meer willen zien.. maar mijn oude - hetero - vriendenploeg zijn bestaat uit stelletjes die allemaal zijn getrouwd, het meerendeel heeft kinderen. Vroeger werden mijn exvrouw en ik uitgenodigd en waren de kinderen vaak het onderwerp van gesprek. Buiten het feit dat mijn vriend en ik veel minder vaak worden uitgenodigd nu zijn ook de gesprekken met ons onderling heel anders. Overigens, ik ben zelf ook veranderd in mijn gedrag naar hen toe. Want ik zette mezelf altijd neer als een macho om mijn homoseksualiteit maar zoveel mogelijk te verbergen.. Het was heel erg wennen, de periode na de coming out, hoe met elkaar om te gaan.. en nog is het apart als ik ze spreek terwijl het intussen al meer dan 6 jaar is geleden... Maar gelukkig hebben we nu een hoop nieuwe homovrienden verworven, waar we heel goed onszelf kunnen zijn.. dat moet je jezelf natuurlijk ook realiseren.. Ik denk wel dat het heel anders was gelopen als ik als 20 jarige uit de kast was gekomen... Weet niet of ik dan al die jaren bij dezelfde vriendenploeg zou hebben gezeten..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:13 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik t aan niemand wil vertellen![]()
Maar dat zou dus inhouden dat je altijd een geheim leven zou moeten leiden. Ben je niet bang dat dat je op den duur opbreekt?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:13 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik t aan niemand wil vertellen![]()
Nee heb dat altijd geweten. (eigenlijk vanaf de laatste klas van de lagere school) Maar ik durfde er echt niet voor uit te komen.. in 10% katholiek Volendam kende ik geen enkel homo, ja één, en daar werden altijd hele negatieve grapjes over gemaakt. Ik werd vroeger wel uitgescholden voor homo omdat ik kennelijk iets had in mijn manier van praten en doen... dus ik heb dat allemaal "weggepoetst...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:34 schreef Monus het volgende:
[..]
Hoe kom je er achter (op zo'n hoge leeftijd) dat je homo bent. Wist je het eigenlijk al in de pubertijd maar dufde je er niet toen niet voor je zelf er uit te komen. Of begint dit op latere tijd te komen?
Daar ben ik ook niet bang voor, ik wil gewoon iet als BB de bi gezien wordenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:39 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Misschien moet ik het iets verduidelijken.. het is dus absoluut niet zo dat ze me nu minderwaardig vinden of zo, en dat ze me niet meer willen zien..
Yep, een geheim levenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:41 schreef dobbey het volgende:
[..]
Maar dat zou dus inhouden dat je altijd een geheim leven zou moeten leiden. Ben je niet bang dat dat je op den duur opbreekt?
Misschien dat ik nu een vraag stel die je niet wilt beantwoorden maar hoe hebben jullie, je exvrouw en jij dit opgelost naar jullie kinderen toe en hebben die er psychisch nog problemen mee gehad. En dan bedoel ik niet het feit dat je homo bent maar meer hoe leg je ze uit dat papa toch in ene op mannen valt. (sorry weet hiet niet goed te formuleren bedoel er niets kwaads mee in ieder geval)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:39 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Misschien moet ik het iets verduidelijken.. het is dus absoluut niet zo dat ze me nu minderwaardig vinden of zo, en dat ze me niet meer willen zien.. maar mijn oude - hetero - vriendenploeg zijn bestaat uit stelletjes die allemaal zijn getrouwd, het meerendeel heeft kinderen. Vroeger werden mijn exvrouw en ik uitgenodigd en waren de kinderen vaak het onderwerp van gesprek. Buiten het feit dat mijn vriend en ik veel minder vaak worden uitgenodigd nu zijn ook de gesprekken met ons onderling heel anders. Overigens, ik ben zelf ook veranderd in mijn gedrag naar hen toe. Want ik zette mezelf altijd neer als een macho om mijn homoseksualiteit maar zoveel mogelijk te verbergen.. Het was heel erg wennen, de periode na de coming out, hoe met elkaar om te gaan.. en nog is het apart als ik ze spreek terwijl het intussen al meer dan 6 jaar is geleden... Maar gelukkig hebben we nu een hoop nieuwe homovrienden verworven, waar we heel goed onszelf kunnen zijn.. dat moet je jezelf natuurlijk ook realiseren.. Ik denk wel dat het heel anders was gelopen als ik als 20 jarige uit de kast was gekomen... Weet niet of ik dan al die jaren bij dezelfde vriendenploeg zou hebben gezeten..
Als jij je er happy bij voelt is het goed tochquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:47 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Yep, een geheim leven
het is inderdaad wel moeilijk zo nu en dan, maar ik kan er wel mee leven![]()
Excuses SCH voor het temporarily verklooien van je topic.. maar zal deze vraag toch weer even beantwoorden..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef dobbey het volgende:
[..]
Misschien dat ik nu een vraag stel die je niet wilt beantwoorden maar hoe hebben jullie, je exvrouw en jij dit opgelost naar jullie kinderen toe en hebben die er psychisch nog problemen mee gehad. En dan bedoel ik niet het feit dat je homo bent maar meer hoe leg je ze uit dat papa toch in ene op mannen valt. (sorry weet hiet niet goed te formuleren bedoel er niets kwaads mee in ieder geval)
Het is inderdaad wel erg moeilijk om uit de kast te komen in een plaats als Volendam. En dat betekend meenstal ook dat je jouw hele leven moet veranderen (verhuizen, nieuwe vrienden, nieuw leven opbouwen) en ik kan begrijpen dat dat niet een keuze is die iedereen wil nemen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:44 schreef purmernoord het volgende:
En als àl je vrienden, familieleden en kennissen verkering krijgen en trouwen wil je dat zelf eigenlijk ook..
Ik had vroeger een hele lage eigendunk van mezelf. Vond mezelf erg lelijk. Toen zij interesse in mij kreeg en me vervolgens duidelijk maakte dat ze me ook nog eens knap vond, deed dat heel veel met mij. Ik denk dat ik dat heb verward met verliefdheid.. Ik heb na een maand de verkering uitgezegd omdat ik eigenlijk wist dat het bij mij niet goed zat.. ze kreeg verkering met iemand anders, en ik werd jaloers op die andere gozer... ook al, omdat ik dacht, dat ik nu voor de rest van mijn leven alleen zou blijven.. Dat duurde een half jaar, en in die periode maakte ik mezelf wijs dat ik wel in staat zou zijn om de rest van mijn leven "hetero" te kunnen spelen. Toen de verkering met die ander dus uitging ben ik zelf weer op haar afgestapt.. Maar echt verliefd.. nee ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Alhoewel zij verschrikkelijk lief was ( en is ) en ik het gevoel had dat ik voor altijd bij haar kon en wilde blijven..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:20 schreef Monus het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel erg moeilijk om uit de kast te komen in een plaats als Volendam. En dat betekend meenstal ook dat je jouw hele leven moet veranderen (verhuizen, nieuwe vrienden, nieuw leven opbouwen) en ik kan begrijpen dat dat niet een keuze is die iedereen wil nemen.
Maar ben je dan wel verliefd geweest op je vrouw?
ik voel me soms net pinokkio . die graag mens van vlees en bloed wil wordenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:25 schreef BB_Koning het volgende:
Hey Jojo,
Waarom vind je het slecht om homo te zijn?![]()
Ja, en die peuten zijn wel gek om daar een uitgesproken oordeel over te geven.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh heb je het dan wel eens aan je peut gevraagt?
Ik reageerde vooral op jouw opmerking dat jij het wel durfde en dus suggereerde dat anderen het niet zouden durven.quote:ik zeg nergens dat ik als enige dat vind.. of durf.... ik vertel alleen over mijn persoonlijke ervaring/mening .. jammer dat jij er zo'n waardeoordeel aan verbind
Je beledigt mij er niet mee, het is je goed recht om dat te vinden natuurlijk.quote:ik denk echt dat mijn homo zijn door mijn verhouding met mijn ouders is veroorzaakt..
sorry als ik met deze mening mensen beledig of zo![]()
Doe niet zo raar, het zijn hele specifieke vragen en heel goed om het daar ook over te hebbenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:56 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Excuses SCH voor het temporarily verklooien van je topic.. maar zal deze vraag toch weer even beantwoorden..
Oh zeker, ik kan me weinig voorstellen bij de fascinatie van heteromannen voor den vagijn eerlijk gezegd. Borsten vind ik wel gezellig maar die vagina lijkt me zo raar met al die lippen en geheime plekkenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:43 schreef Christine het volgende:
Sommige hetero's begrijpen homoseksualiteit niet. Gebeurt dat ook wel eens andersom?
Ben je er nooit benieuwd naar hoe "het andere geslacht" is (bijv. hoe een poes eruit ziet) of heb je dat ook geprobeerd voordat je "uit de kast" kwam?
als ik heel eerlijk ben kan ik best begrijpen mensen op mannen vallen en andere nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:43 schreef Christine het volgende:
Sommige hetero's begrijpen homoseksualiteit niet. Gebeurt dat ook wel eens andersom?
Ben je er nooit benieuwd naar hoe "het andere geslacht" is (bijv. hoe een poes eruit ziet) of heb je dat ook geprobeerd voordat je "uit de kast" kwam?
Het is misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar er was wel een tijd dat ik me verwonderde over het feit dat vrouwen me niks doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:43 schreef Christine het volgende:
Ik vind wel iemand die bi is irritant, maar dat heeft vrij weinig met zijn geaardheid te makenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:49 schreef Christine het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat homo's bi-schierige mensen irritant vinden. Klopt dat?.
nou ik hoor t vaak zat hoor...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind wel iemand die bi is irritant, maar dat heeft vrij weinig met zijn geaardheid te maken.
Maar over het algemeen heb ik niks tegen bi's.
clit-prostaat onder perineum, vagina-anus, g-spot-prostaat van binnenuit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, ik kan me weinig voorstellen bij de fascinatie van heteromannen voor den vagijn eerlijk gezegd. Borsten vind ik wel gezellig maar die vagina lijkt me zo raar met al die lippen en geheime plekken![]()
Ik bedoel eigenlijk meer van die vrouwen (mannen) die wel eens met een vrouw willen zoenen/flikflooien, enkel om "te kijken hoe dat is".quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind wel iemand die bi is irritant, maar dat heeft vrij weinig met zijn geaardheid te maken.
Maar over het algemeen heb ik niks tegen bi's.
Van die soort vind ik het alleen irritant als ze het om de aandacht van de omgeving doen (wat volgens mij bij meiden vaker voorkomt dan bij jongens), maar als ze echt willen proberen voor zichzelf en om zichzelf misschien te ontdekken dan heb ik er verder geen moeite mee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer van die vrouwen (mannen) die wel eens met een vrouw willen zoenen/flikflooien, enkel om "te kijken hoe dat is".
dan ben je geen bi en dan vind zelfs ik je irritantquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer van die vrouwen (mannen) die wel eens met een vrouw willen zoenen/flikflooien, enkel om "te kijken hoe dat is".
daarom zeg ik ook, bi-schierig. zo noemen ze dat toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:02 schreef liefie_ het volgende:
[..]
dan ben je geen bi en dan vind zelfs ik je irritant
ik zeg toch ook niet dat ik beroemd ben omdat ik hou van karaoke zingen
sorry hoor maar ik vind het altijd zo oneerlijk... wel de lusten niet de "lasten"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |