Nog wel ietsje eerder, dus waar die 15 jaar vandaan komt is me een raadsel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:
bInne 10 jaar Iran heeft chemische wapens enzo
Dan pas echt @ oorlogssterkte om dan pas echt een kans te hebben om Israel te kunnen verslaan?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nog wel ietsje eerder, dus waar die 15 jaar vandaan komt is me een raadsel.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:58 schreef -scorpione- het volgende:
Nou ik begrijp er niets van als domme autochtone boer.![]()
Zover zal Israel het toch niet laten komen? Het kan best zijn dat ze binnenkort een paar bommetjes, eventueel nukes gooien op Iraanse kerncentrales, dan is dat gevaar in ieder geval redelijk ingedamd. De Samson optie komt in ieder geval dichterbij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan pas echt @ oorlogssterkte om dan pas echt een kans te hebben om Israel te kunnen verslaan?
Mja, laten we even reel zijn Israel heeft al moeite met Hezbollah, laat staan Iranquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zover zal Israel het toch niet laten komen? Het kan best zijn dat ze binnenkort een paar bommetjes, eventueel nukes gooien op Iraanse kerncentrales, dan is dat gevaar in ieder geval redelijk ingedamd. De Samson optie komt in ieder geval dichterbij.
never underestimate your enemy.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zover zal Israel het toch niet laten komen? Het kan best zijn dat ze binnenkort een paar bommetjes, eventueel nukes gooien op Iraanse kerncentrales, dan is dat gevaar in ieder geval redelijk ingedamd. De Samson optie komt in ieder geval dichterbij.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, laten we even reel zijn Israel heeft al moeite met Hezbollah, laat staan Iran
Whehe, sure mietjes, hou in je achterhoofd dat Iran ook terroristische groeperingen heeft en steunt, naast een leger.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
moeite? Die mietjes zitten van angst diep onder de grond in een bunker, het is slechts een kwestie van tijd.
Niets met mietjes te maken, met de beperkte middelen die Hizbollah heeft is het zeer verstandig om guerilla tactieken te gebruiken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
moeite? Die mietjes zitten van angst diep onder de grond in een bunker, het is slechts een kwestie van tijd.
mee eenschquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Niets met mietjes te maken, met de beperkte middelen die Hizbollah heeft is het zeer verstandig om guerilla tactieken te gebruiken.
Depleted Uranium als munitie heeft slechts 1 doel. Penetratie vermogen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die troep die van verarmd uranium komt (kleine stofdeeltjes) als het explodeert is gewoon een giftige gas in feite.
Om die reden begrijp ik ook niet dat iemand tegen een aanval op Iran kan zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehe, sure mietjes, hou in je achterhoofd dat Iran ook terroristische groeperingen heeft en steunt, naast een leger.
En dus is het van Israel zeer verstandig om Hezbollah met wortel en tak uit te roeien, koste wat het kost.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Niets met mietjes te maken, met de beperkte middelen die Hizbollah heeft is het zeer verstandig om guerilla tactieken te gebruiken.
Ierland heeft ze ookquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Om die reden begrijp ik ook niet dat iemand tegen een aanval op Iran kan zijn.![]()
Ga dan niet roepen dat Israel moeite met ze heeft. Hezbollah is finished, finito, weg, in een doosje met een dekseltje erop, klaar... punt is duidelijk, toch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Anders volgt het scenario wat caesu beschreef en wat m.i. redelijk klopt,quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dus is het van Israel zeer verstandig om Hezbollah met wortel en tak uit te roeien, koste wat het kost.
Nog altijd Spanje als voorbeeld aan te halenquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:34 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Appels en perenmaar ik denk dat je mag stellen dat Ierland ze HAD.
Die zijn rustig nu.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog altijd Spanje als voorbeeld aan te halen
Spanje steunt de ETA?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog altijd Spanje als voorbeeld aan te halen
en nog meer mensen in nederland die criminele organistaties het hand boven het hoofd houden omdat ze ook islamitisch zouden zijn en omdat ze domweg joden haten. ik noem een abuh jahjah.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
er zijn mensen binnen spanje die de eta steunen.
Aboe is wegquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en nog meer mensen in nederland die criminele organistaties het hand boven het hoofd houden omdat ze ook islamitisch zouden zijn en omdat ze domweg joden haten. ik noem een abuh jahjah.
ja die houdt niet alleen de hand boven het hoofd, hij gaat actief meedoenquote:
Ik denk dat het Israel niet gaat lukken om Hizbollah uit te roeien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dus is het van Israel zeer verstandig om Hezbollah met wortel en tak uit te roeien, koste wat het kost.
is er uberhaupt nieuws over hem?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja die houdt niet alleen de hand boven het hoofd, hij gaat actief meedoen![]()
ben wel benieuwd in welke hezballahwijk hij gaat schuilen.
wishful thinkingquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad, maar je kunt vrijwel niks echt uitroeien. Ze kunnen in ieder geval flink wat schade aanrichten in de huidige organisatie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat het Israel niet gaat lukken om Hizbollah uit te roeien.
Hoezo heeft Israel moeite met Hezballa ? welk land ligt in puinquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, laten we even reel zijn Israel heeft al moeite met Hezbollah, laat staan Iran
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Abu Jahjah zit ergens lekker luxe ingecheckt een oorlogswond op zijn wenkbrauw te vijlen
Alsof heel Libanon tegen Israel strijd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:48 schreef stevan_A het volgende:
[..]
Hoezo heeft Israel moeite met Hezballa ? welk land ligt in puin![]()
van enige realitijd zin is weer geen sprake.![]()
Hezbolla bied wat verzet en schiet wat rakketjes af op Israel.
er is sowieso maar heel weinig op aard wat je echt kan uitroeien, je kan het wel wat klappen geven waardoor je niet elke dag bang hoeft te zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
Idd Libanon is geen partij bij de strijd an sich. Nogal wiedes dat het land in puin ligt.
Overigens, terroristische organisaties zijn niet met wortel en tak uit te roeien, ook hezbollah niet.
Nou zelfs dat is niet te doen, neem Al Quada bijvoorbeeld. Na de "klappen in afghanistan" vielen er harde klappen terug, neem Bali, Madrid, London en Casablanca.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er is sowieso maar heel weinig op aard wat je echt kan uitroeien, je kan het wel wat klappen geven waardoor je niet elke dag bang hoeft te zijn.
toch zijn er in de loop van de geschiedenis al aardig wat militante organisaties opgerold. denk ook aan afrika en de vele burgeroorlogen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou zelfs dat is niet te doen, neem Al Quada bijvoorbeeld. Na de "klappen in afghanistan" vielen er harde klappen terug, neem Bali, Madrid, London en Casablanca.
http://www.gva.be/dossiers/-a/abou%20jahjah/dossier.aspquote:[...]
• Hezbollah?
Daarna (in oktober 2002) pakt Dewinter uit met de onthulling dat Abou Jahjah lid is geweest van de Hezbollah, een militante Palestijnse organisatie in Zuid-Libanon: als dat geen reden voor het afnemen van de nationaliteit is! Uit zijn asieldossier zou blijken dat hij zich in 1991, na zijn komst naar België, uitgaf voor militant van de Hezbollah. Volgens zijn verklaringen toen was hij naar België gevlucht omdat hij geweigerd had nieuwe recruten op te leiden, omdat hij wilde gaan studeren. Waarna hij door een islamitische rechtbank ter dood zou zijn veroordeeld, en zou zijn ontsnapt naar België waar hij politiek asiel aanvroeg. Een onwaarschijnlijk verhaal, volgens de toenmalige commissaris-generaal voor de vluchtelingen Marc Bossuyt: Abou Jahjah, zoon van een niet gelovige sjiitische hoogleraar en een christelijk-maronitische moeder, behoorde tot de Libanese bourgeoisie en dat was niet het milieu waaruit de Hezbollah recruteerde. De Vaste Beroepscommissie wees dan ook zijn asielaanvraag af. Later kon hij toch blijven omdat hij door zijn huwelijk Belg werd.
Volgens Dewinter geeft Abou Jahjah zelf toe dat hij lid was van de Hezbollah. Daarom moet zijn nationaliteit worden afgenomen. Abou Jahjah ontkent dat echter: hij kwam als Libanees militant weliswaar in contact met Hezbollah, maar de 'guerillagroep' waarin hij actief was kende nog meer militanten uit nog andere organisaties.
Overigens zegt het parket-generaal dat het niet mogelijk is iemands nationaliteit af te nemen voor feiten die gepleegd zijn voordat hij die nationaliteit heeft gekregen. Dus zelfs als Abou Jahjah Hezbollah-lid was (wat op zich ook nog niets zegt, want de Hezbollah is net zo goed een liefdadigheidsorganisatie als een terreurgroep), is dat geen reden om hem zijn Belgische nationaliteit te ontnemen. Er wordt wel een onderzoek gestart naar de manier waarop de vertrouwelijke asielaanvraag van Abou Jahjah in bezit kwam van Dewinter.
als je de voedingsbodem weghaalt misschien wel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
Idd Libanon is geen partij bij de strijd an sich. Nogal wiedes dat het land in puin ligt.
Overigens, terroristische organisaties zijn niet met wortel en tak uit te roeien, ook hezbollah niet.
jawel die wachten zeker op hem. hij wordt een van de uitverkorene 'burgerslachtoffers'. kannonenvlees om de wereld te laten zien dat de 'eewige jood' nog springlevend is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:01 schreef Clourhide het volgende:
Als je trouwens een biografietje van Abou Jahjah leest, dan is het eigenlijk toch op zijn minst ironisch te noemen dat hij nu naar Libanon gaat:
[..]
http://www.gva.be/dossiers/-a/abou%20jahjah/dossier.asp
Jahjah is met andere woorden een rijkeluiszoontje. Ik vraag me af of ze bij de Hezbollah wel op hem zitten te wachten.![]()
Meestal waren die militante organisaties slechts militant. En dus niet bezig op politieke, danwel sociaal vlak. Hezbollah heeft bijvoorbeeld ziekenhuizen e.d. gebouwd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
toch zijn er in de loop van de geschiedenis al aardig wat militante organisaties opgerold. denk ook aan afrika en de vele burgeroorlogen.
ja hamas ook. en die wordt gewoon nog gezien als een terroristische organisatie. die scholen zijn vaak fijne trainingskampen. de moskeen heerlijke paleizen van haat en de ziekenhuizen, tsja, logisch, als je een land steeds uitlokt als pleister op de wonde.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meestal waren die militante organisaties slechts militant. En dus niet bezig op politieke, danwel sociaal vlak. Hezbollah heeft bijvoorbeeld ziekenhuizen e.d. gebouwd.
uitroeien niet aangezien er altijd wel mensen daar blijfen die hezbolla steunen of ook strijder wilt worden.. maar ze kunnen ze wel een hele zware slag toestlaan hun munitie opslag plaatsen bombarderen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat het Israel niet gaat lukken om Hizbollah uit te roeien.
Nee dat is het niet. Het zit hem in het feit dat er altijd mensen zullen zijn die de ideologie van Hezbollah zullen ondersteunen en weer oppakken. Hoeveel je er ook doodschiet of kapotmaakt. Elke kogel die een Libanees raakt, zorgt bijvoorbeeld weer voor 30 meer aanhangers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:09 schreef Caesu het volgende:
ik denk ook niet dat Hezbollah vernietigd zal worden.
dit omdat de wereld (Amerika) Israël nog een week of anderhalf geeft, en dan moeten ze weer stoppen.
Israël zal de klus niet af kunnen maken helaas.
en dan hebben we over een paar maanden of een jaar weer hetzelfde.
Hezbollah is dan nog beter voorbereid en heeft nog grotere raketten.
nog meer Libanese en Israëlische dode kinderen dan.
zelfde als tegen Amerika zeggen na 9/11: ok, je hebt een maand om Al-Qaida aan te pakken en daarna moet je ze met rust laten.
Ze hoeven de organisatie alleen maar te decimeren. Mocht Iran pogingen ondernemen de boel weer nieuw leven in te blazen dan kan Israel alsnog Iran een tik geven. Voorlopig lijkt dit voldoende.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
Onmogelijk, Hezbollah zal op deze wijze die Israel iig nu hanteert, nooit, maar dan ook nooit verdwijnen. Velen zijn het daar ook kennelijk met mij eens:
http://www.cnn.com/POLLSERVER/results/26230.exclude.html
Decimeren heeft geen effect, want je zegt zelf al: Er kan weer nieuw leven ingeblazen worden. Het is precies het verhaal als met Al Quada. Toen Amerika Afghanistan binnenviel hadden ze hen een "harde klap verkocht". Al Quada sloeg toen keihard terug moet bomaanslagen overal ter wereld.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ze hoeven de organisatie alleen maar te decimeren. Mocht Iran pogingen ondernemen de boel weer nieuw leven in te blazen dan kan Israel alsnog Iran een tik geven. Voorlopig lijkt dit voldoende.
Decimeren heeft prima effect. Al Quada is nooit gedecimeerd, slechts aangepakt. En ik geef ook al aan dat mocht men er nieuw leven in proberen te blazen dan kun je alsnog anders reageren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Decimeren heeft geen effect, want je zegt zelf al: Er kan weer nieuw leven ingeblazen worden. Het is precies het verhaal als met Al Quada. Toen Amerika Afghanistan binnenviel hadden ze hen een "harde klap verkocht". Al Quada sloeg toen keihard terug moet bomaanslagen overal ter wereld.
Dat is een zienswijze.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Elke kogel die een Libanees raakt, zorgt bijvoorbeeld weer voor 30 meer aanhangers.
hoe weet jij dat? ik denk dat het niet-hezballah volk meer dan zat is van hezballah. ik denk dat je bevindingen wel eens averechts kunnen werken. hezballah wilde oorlog, en krijgt die ten koste van burgerdoden. hoewel ik stiekem denk dat veel van die burgerdoden gewoon hezballahaanhangers zijn, niks gewone libanzen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Het zit hem in het feit dat er altijd mensen zullen zijn die de ideologie van Hezbollah zullen ondersteunen en weer oppakken. Hoeveel je er ook doodschiet of kapotmaakt. Elke kogel die een Libanees raakt, zorgt bijvoorbeeld weer voor 30 meer aanhangers.
Ja maar dat is geen oplossing. Slechts een tijdelijke oplossing.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Decimeren heeft prima effect. Al Quada is nooit gedecimeerd, slechts aangepakt. En ik geef ook al aan dat mocht men er nieuw leven in proberen te blazen dan kun je alsnog anders reageren.
ja, even geen raketten op je land. kan ook verhelderend werken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen oplossing. Slechts een tijdelijke oplossing.
Mwah, ik weet hoe men er denkt. Wat dat betreft staat de eer (waar we het eerder over hadden gehad) behoorlijk hoog in het vandaal aldaar. Als een familielid doodgeschoten wordt door een Israelische soldaat, gaan ze echt niet denken dat het de schuld van Hezbollah is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe weet jij dat? ik denk dat het niet-hezballah volk meer dan zat is van hezballah. ik denk dat je bevindingen wel eens averechts kunnen werken. hezballah wilde oorlog, en krijgt dit.
tja, we zullen het nooit weten... want Isräel krijgt er nooit de kans voor.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Het zit hem in het feit dat er altijd mensen zullen zijn die de ideologie van Hezbollah zullen ondersteunen en weer oppakken. Hoeveel je er ook doodschiet of kapotmaakt. Elke kogel die een Libanees raakt, zorgt bijvoorbeeld weer voor 30 meer aanhangers.
Die periodes hebben we de afgelopen 60 jaar al vaak genoeg gehad, heeft niet veel geholpen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, even geen raketten op je land. kan ook verhelderend werken.
yepquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Elke kogel die een Libanees raakt, zorgt bijvoorbeeld weer voor 30 meer aanhangers.
Het is een oplossing waarbij je de oorlog (voorlopig) weet te beperken en waarbij je jezelf een vrijbrief geeft Iran aan te pakken wanneer ze weer snode plannen krijgen en krijgen ze dat niet dan heb je zonder veel oorlog het probleem kunnen aanpakken. Een prima taktiek op dit moment dus.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen oplossing. Slechts een tijdelijke oplossing.
Maar hoe herken je iemand van hezbollah als hij zich onder de bevolking verbergt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Decimeren heeft prima effect. Al Quada is nooit gedecimeerd, slechts aangepakt. En ik geef ook al aan dat mocht men er nieuw leven in proberen te blazen dan kun je alsnog anders reageren.
ik denk het wel. maar goed. je stelling van "voor elke dode burger 30 nieuwe hezballah aanhangers" is misschien helemaal niet waar en riekt naar chantage.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah, ik weet hoe men er denkt. Wat dat betreft staat de eer (waar we het eerder over hadden gehad) behoorlijk hoog in het vandaal aldaar. Als een familielid doodgeschoten wordt door een Israelische soldaat, gaan ze echt niet denken dat het de schuld van Hezbollah is.
Jij gaat er meteen vanuit dat deze mensen ook Israel de schuld geven. Veel te voorbarig, er zijn ook berichten dat men Hezbollah helemaal zat is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
yep
Third of Lebanon casualties are children, says UN
Eens kijken, het dodental in Libanon staat op 300. Dat wil dus zeggen Israel heeft in de afgelopen dagen dus ongeveer 100 kinderen gedood.
Hoeveel ouders, broers en zussen, ooms en tante's en andere familieleden of bekenden die dit nooit zullen vergeven, laat staan vergeten, zal dit opleveren?
Wie zaait zal oogsten gaat ook hier op.
heeft die pluche un ook cijfers van hoeveel hezballahaanhangers er tussen de burgerdoden zitten? en zeggen ze ook iets over het feit dat hezballah haar rakketinstallaties en kantoortjes tussen de burgers heeft gezet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
yep
Third of Lebanon casualties are children, says UN
Eens kijken, het dodental in Libanon staat op 300. Dat wil dus zeggen dat Israel in de afgelopen dagen ongeveer 100 kinderen gedood.
Hoeveel ouders, broers en zussen, ooms en tante's en andere familieleden of bekenden die dit nooit zullen vergeven, laat staan vergeten, zal dit opleveren?
Wie zaait zal oogsten gaat ook hier op.
Nogal onzinnig, als je Iran wil aanpakken is dit het moment, en niet als Hezbollah niet aanvalt. Immers je kan dan niet zeggen dat het om self-defence gaat. Hezbollah is wellicht militair te verslaan, tijdelijk. Maar ideologisch niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is een oplossing waarbij je de oorlog (voorlopig) weet te beperken en waarbij je jezelf een vrijbrief geeft Iran aan te pakken wanneer ze weer snode plannen krijgen en krijgen ze dat niet dan heb je zonder veel oorlog het probleem kunnen aanpakken. Een prima taktiek op dit moment dus.
Decimeren betekent niet helemaal uitroeien. Dus als er nog steeds Hezbollah mensen rondlopen is geen probleem, zolang ze maar geen rare dingen kunnen doen, maw als je ze hun speelgoed afpakt en flink wat strijders en leiders uitroeit dan houden ze zich wel gedeisd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar hoe herken je iemand van hezbollah als hij zich onder de bevolking verbergt?
M.a.w hoe weet je waneer je hezbollah hebt gedecimmeerd ?
Of moeten ze de hele bevolking van Libanon en Palestina vernietigen 'just in case 'er leden van hezbollah tusssen zitten ?
![]()
Het heeft niks met chantage te maken, pure emotionele menselijke reactie is dat. Je gaat niet van Israel houden als je familie uitgemoord wordt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk het wel. maar goed. je stelling van "voor elke dode burger 30 nieuwe hezballah aanhangers" is misschien helemaal niet waar en riekt naar chantage.
Ja dat dacht Amerika in Irak ook. Na het vinden van Saddam zouden de aanhangers zich wel stil houden. Ging helaas niet door. Na het doden van Al-Zarqawi zullen de rebellen stoppen. Tegenovergestelde is waar.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Decimeren betekent niet helemaal uitroeien. Dus als er nog steeds Hezbollah mensen rondlopen is geen probleem, zolang ze maar geen rare dingen kunnen doen, maw als je ze hun speelgoed afpakt en flink wat strijders en leiders uitroeit dan houden ze zich wel gedeisd.
Och ideologisch. Daar word ik niet zo bang van, het gaat om slagkracht en als je ze dat afneemt worden het vanzelf rustige burgers, zo gaat dat nu eenmaal.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogal onzinnig, als je Iran wil aanpakken is dit het moment, en niet als Hezbollah niet aanvalt. Immers je kan dan niet zeggen dat het om self-defence gaat. Hezbollah is wellicht militair te verslaan, tijdelijk. Maar ideologisch niet.
Blijt de vraag ..hoe herken je ze (als ze zich verbergen ) dus hoe weet je waneer je er 'verschillende 'hebt gepakt ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Decimeren betekent niet helemaal uitroeien. Dus als er nog steeds Hezbollah mensen rondlopen is geen probleem, zolang ze maar geen rare dingen kunnen doen, maw als je ze hun speelgoed afpakt en flink wat strijders en leiders uitroeit dan houden ze zich wel gedeisd.
Dus hadden ze de boel nog niet gedecimeerd. Decimeren betekent niet half werk leverenquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja dat dacht Amerika in Irak ook. Na het vinden van Saddam zouden de aanhangers zich wel stil houden. Ging helaas niet door. Na het doden van Al-Zarqawi zullen de rebellen stoppen. Tegenovergestelde is waar.
Nee heeft iemand foto's van ze zodat we het kunnen nakijken ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heeft die pluche un ook cijfers van hoeveel hezballahaanhangers er tussen de burgerdoden zitten? en zeggen ze ook iets over het feit dat hezballah haar rakketinstallaties en kantoortjes tussen de burgers heeft gezet?
Er is wel info over een groot deel van die strijders. Israel zal ze niet allemaal kennen, maar zeker een deel en Nasrallah lijkt me ook buiten kijf staan als Hezbollah lid. Je hoeft ze niet allemaal te pakken om de organisatie lam te leggen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Blijt de vraag ..hoe herken je ze (als ze zich verbergen ) dus hoe weet je waneer je er 'verschillende 'hebt gepakt ?
Dat een deel Hezbollah zat is staat los van wie verantwoordelijk is voor dit geweld.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jij gaat er meteen vanuit dat deze mensen ook Israel de schuld geven. Veel te voorbarig, er zijn ook berichten dat men Hezbollah helemaal zat is.
Inderdaad, voorbeelden te over in Irak trouwens. Al die familieleden die omgekomen zijn door Amerikaans vuur worden het liefst gewreekt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat een deel Hezbollah zat is staat los van wie verantwoordelijk is voor dit geweld.
Het is wishfull thinking als je denkt dat de Libanezen die slachtoffer worden Hezbollah verantwoordelijk gaan houden voor wat Israel doet. Onlogisch ook, zou jij ook niet doen (al kun je op een forum van alles beweren natuurlijk).
Bekijk anders de uitzending van Netwerk van gister. Staat wel online.
Netwerkquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat een deel Hezbollah zat is staat los van wie verantwoordelijk is voor dit geweld.
Het is wishfull thinking als je denkt dat de Libanezen die slachtoffer worden Hezbollah verantwoordelijk gaan houden voor wat Israel doet. Onlogisch ook, zou jij ook niet doen (al kun je op een forum van alles beweren natuurlijk).
Bekijk anders de uitzending van Netwerk van gister. Staat wel online.
ze zijn op de helft trouwens.quote:The Israeli military estimates that its air assault on Lebanon has destroyed about half of Hezbollah's military strength. It is using ground forces to target Hezbollah's remaining artillery, believed hidden in caves, tunnels and basements.
Ik geef ze geen ongelijk. Er zijn echt heeel weinig redenen waarvoor ik een wapen op zou pakken. Maar als leden van mijn familie gedood worden, dat zou er waarschijnlijk wel een zijn. Als mijn zus mij zou vertellen dat mijn neefje in drie stukken onder het puin vandaan gehaald is geworden, ja.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, voorbeelden te over in Irak trouwens. Al die familieleden die omgekomen zijn door Amerikaans vuur worden het liefst gewreekt.
Zegt het Israelische leger........quote:
Beetje naief, van jou en van die mensen. Maar goed, als jij zo wilt denken houd ik je niet tegen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Er zijn echt heeel weinig redenen waarvoor ik een wapen op zou pakken. Maar als leden van mijn familie gedood worden, dat zou er waarschijnlijk wel een zijn. Als mijn zus mij zou vertellen dat mijn neefje in drie stukken onder het puin vandaan gehaald is geworden, ja.
Wat een gelul.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Netwerk![]()
Ik ben er niet van overtuigd. Hezbollah bewijst zichzelf echt geen dienst en die Libanezen zien ook wel dat vanuit de wereld het geluid komt dat Hezbollah verantwoordelijk is.
Het is een heel menselijke reactie. Hoe zou jij reageren als 1 van je ouders doodgeschoten wordt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Beetje naief, van jou en van die mensen. Maar goed, als jij zo wilt denken houd ik je niet tegen.
Zit niet van die onzinplaatjes te plaatsen van die onzinwebsitequote:Op donderdag 20 juli 2006 19:31 schreef Roi het volgende:
Ooooh kijk wat ik net heb ontdekt!
[afbeelding]
wat ik bedoel te zeggen is dat ik graag openheid wil hebben in hoeveel burgerslachtoffers er van de hezballahaanhangers zijn gedood en hoeveel niet-hezballahaanhangers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niks met chantage te maken, pure emotionele menselijke reactie is dat. Je gaat niet van Israel houden als je familie uitgemoord wordt.
Zojuist bij RTL- journaal: Volgens Unifil vele tientallen dode- en gewonde hezbollah strijders.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zegt het Israelische leger........
Hizbollah meldt dat de verliezen aan personele kant klein zijn, wel is er schade aan gebouwen.
Propaganda oorlog is natuurlijk ook flink bezig. Geloof dus niet alles wat het IDF zegt.. zelfde geld voor Hizbollah.
Dus als jij een Hezbollah steunt dan... Iddquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
ik denk dat ze hun bewegingen aardig van satelietbeelden kunnen afplukken. denk je niet? als je al op een dopje van een bierflesje kan inzoomen, kun je vast ook wel zien waar de raketten vandaan komen en wanneer en waar ze geïnstalleerd worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Nee heeft iemand foto's van ze zodat we het kunnen nakijken ?
Weet Israel wie van hezbollah is en wie niet (ik bedoel dus niet de leiders want dat geloof ik wel maar bedoel van de leden ) ?
Connie mus had het niet over dode Hezobollah strijders, wel over gewonde.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:37 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Zojuist bij RTL- journaal: Volgens Unifil vele tientallen dode- en gewonde hezbollah strijders.
![]()
Waarom is dat naief?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Beetje naief, van jou en van die mensen. Maar goed, als jij zo wilt denken houd ik je niet tegen.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:37 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben noch fan van Hezbollah en noch fan van het harde Israelisch optreden.
Hoe langer dit conflict duurt des te minder kan ik de acties goedkeuren.
Ik krijg wel steeds meer het idee dat we hier een conflict zien die steeds meer gaat verzanden in een vuile oorlog tegen de weerloze burgerbevolking (die verstoken is van alle humanitaire hulp).
Blijven dromen en beter luisteren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Connie mus had het niet over dode Hezobollah strijders, wel over gewonde.
Volgens mij kunnen sattelieten niet in gebouwen kijken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze hun bewegingen aardig van satelietbeelden kunnen afplukken. denk je niet? als je al op een dopje van een bierflesje kan inzoomen, kun je vast ook wel zien waar de raketten vandaan komen en wanneer en waar ze geïnstalleerd worden.
mossad (Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkidim Meyuhadim) is een prima ding nu, zouden ze meer van moeten hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |