abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:09:05 #76
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_41208847
Loch Ness, Bigfoot & Megalodon
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_41209251
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:09 schreef Patch het volgende:
Loch Ness, Bigfoot & Megalodon
megalodon is geen mythe
pies on joe toe
pi_41215795
oh, doe deze dan ook maar gelijk: Schrodinger's cat
  zondag 27 augustus 2006 @ 08:12:16 #80
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_41216321
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:20 schreef bonke het volgende:

[..]

megalodon is geen mythe
Ik doelde meer op het feit dat ze nog leven...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 27 augustus 2006 @ 09:24:01 #81
64781 bonke
pipo koeie
pi_41216533
dannog is megalodon geen mythe omdat ie vroeger wel heeft bestaan
over nessie en dat andere beest zijn nog geen bewijzen dus dan is dat een mythe
ps: de mythe dat ze over je praten als je oor piept lijkt me wel wat om opgelost te hebben
pies on joe toe
pi_41225518
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 09:24 schreef bonke het volgende:
dannog is megalodon geen mythe omdat ie vroeger wel heeft bestaan
over nessie en dat andere beest zijn nog geen bewijzen dus dan is dat een mythe
ps: de mythe dat ze over je praten als je oor piept lijkt me wel wat om opgelost te hebben
die mythe van Nessie is nu wel een keer ontkracht hoor.
pi_41225619
Springheel Jack/Witte Wieven (wat dichterbij dan Londen)/ect.

Zoek anders op dit forum of bij wikipedia op Cryptozoology dan heb je meteen meer dan je aan kan ^^.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_41225879
Dat je een papiertje niet meer dan 8 keer dubbel kan vouwen. Hoe groot het papier ook is.
pi_41226455
ja das waar gek he
If you can't fix it, fuck it
pi_41226534
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:39 schreef Funkytrip het volgende:
Natuurlijk is dit puur onzin, maar het lijkt een beetje op een echt onderzoek naar 'bidden helpt niet (of juist wel)' waaruit bleek dat bidden juist niet hielp.
Met als conclusie dat bidden dus wel invloed, zij het negatief, heeft?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:30:49 #87
64781 bonke
pipo koeie
pi_41228679
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:01 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

die mythe van Nessie is nu wel een keer ontkracht hoor.
voor mij wel maar er zijn nog altijd mensen die ernaar zoeken dus de mythe gaat door
pies on joe toe
pi_41288716
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:12 schreef NagChampi het volgende:
Dat je een papiertje niet meer dan 8 keer dubbel kan vouwen. Hoe groot het papier ook is.
deze mythe is weerlegd:

http://www.sciencenews.org/articles/20040124/mathtrek.asp

Een papiertje nog veel verder dubbelvouwen dan 12 keer is echter onwaarschijnlijk; op een gegeven moment is de dikte van het stapeltje nl te groot in verhouding tot de lengte/breedte v/h papier(wat wiskundig bewezen kan worden, zie het artikeltje)
ik hou van hobby's
pi_41302416
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:45 schreef lnino het volgende:

[..]

deze mythe is weerlegd:

Een papiertje nog veel verder dubbelvouwen dan 12 keer is echter onwaarschijnlijk; op een gegeven moment is de dikte van het stapeltje nl te groot in verhouding tot de lengte/breedte v/h papier(wat wiskundig bewezen kan worden, zie het artikeltje)
myth bij deze gebust.
pi_41304185
in koppertje 9/11
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41375718
Nja, toevallig zocht ik een paar weken geleden nog naar onderzoeken over de mythe dat een scheermesje onder een specifiek geplaatste piramide (kleintje hoor ) weer scherp word, en dat fruit trager tot niet verrot.
Relatief simpel te testen, en als je het online zou posten zou je de zoekende mensen die niets gevonden hebben een plezier doen

Woops toch wel, heb erjuist nog even gezocht. Het is wel gedaan, maar het is nog steeds lastig dan bij veel andere dingen om aan een online verslag van de experimenten te komen.

(Als je nog iets zoekt he)
pi_41376077
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef Secretus het volgende:
Nja, toevallig zocht ik een paar weken geleden nog naar onderzoeken over de mythe dat een scheermesje onder een specifiek geplaatste piramide (kleintje hoor ) weer scherp word, en dat fruit trager tot niet verrot.
Relatief simpel te testen, en als je het online zou posten zou je de zoekende mensen die niets gevonden hebben een plezier doen

Woops toch wel, heb erjuist nog even gezocht. Het is wel gedaan, maar het is nog steeds lastig dan bij veel andere dingen om aan een online verslag van de experimenten te komen.

(Als je nog iets zoekt he)
MYTHBUSTERS HAD ER EEN UITZENDING OVER
melk werd zuur, appels gingen rotten en scheermesjes bleven bot
pies on joe toe
pi_41376185
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:45 schreef lnino het volgende:

[..]

deze mythe is weerlegd:

volgens mij is er in dat artikel op een andere manier gevouwen dan er gevouwen had moeten worden
ze hadden een erg lang stuk papier wat steeds over elkaar heen gevouwen werd
dus niet om en om vouwen ( dat kon dacht ik maar 8 keer )
pies on joe toe
pi_41376251
[quote]Op donderdag 31 augustus 2006 21:08 schreef bonke het volgende:

[..]

MYTHBUSTERS HAD ER EEN UITZENDING OVER
melk werd zuur, appels gingen rotten en scheermesjes bleven bot

[/quote

Ja, heb ik juist na het maken van mijn post ook gelezen :p
(Ik ontvang hier trouwens helaas geen mythbusters)
pi_41508766
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:57 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

of de mythe dat vrouwen eerder volwassen zijn, waar mannen jarenlang mee een complex wordt aangepraat.
ach zielepoot
pi_41509374
Je zou eens onderzoek kunnen doen naar ''magnetische banen" in mensen. In reclames voor ondingen als de "biostabiel" wordt altijd gebaseerd dat mensen een negatieve of positieve 'lading' hebben. Je kunt proberen te meten of dit waar is, en zo ja, of dit bij verschillende mensen echt zo verschillend is.

Je zou ook eens kijken wat er gebeurd als je 'ijzerhoudende" producten consumeert.
pi_41510729
Het bestaan van chakras is ook zoiets. Leuk die punten, maar

De chakra's zijn energiecentra die in het menselijk lichaam dienst doen als verdelers van energie en ontvangststations van verschillende energie frequenties. De chakra's nemen levenskracht op, transformeren deze in frequenties die het fysieke en het fijnestoffelijke lichaam nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren en distribueren dan hun kracht via daarvoor bestemde energiekanalen of meridianen.
bron
Allemaal leuk en wel, maar als dit zo zou zijn, dan zouden die energievelden meetbaar moeten zijn.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_41566837
Hoera! Een nieuwe mythe om te onderzoeken!
Telefoontelephatie zou bewezen zijn
pi_41567193
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:45 schreef onemangang het volgende:
Hoera! Een nieuwe mythe om te onderzoeken!
Telefoontelephatie zou bewezen zijn
Toemaar. Op de frontpage ook nog
Hallo
pi_41707109
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:24 schreef Schorpioen het volgende:
Je hebt enerzijds de mythe dat een kat altijd op de pootjes terechtkomt als ie valt. Je hebt ook de mythe dat een besmeerde boterham die je laat vallen altijd met de belegde kant naar beneden valt. Wat als je dat nou combineert: bind een belegde boterham met het beleg naar boven vast aan de rug van de kat en gooi die kat van de tafel.
Zoals dit dus:
pi_41707765
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:01 schreef Mister_Monkeyman het volgende:

[..]

Zoals dit dus:
[afbeelding]
Yes! Eindelijk een nieuwe, gratis energiebron! Je bent geniaal!
pi_41708082
Las er net ook nog één. De mythe dat Ronald Reagan een domme president zou zijn geweest. Heeft waarschijnlijk te maken met z'n achtergrond als acteur, of met de ziekte van Parkinson die zich naar verluid in de nadagen van zijn presidentschap openbaarde. In werkelijkheid was het één van de slimste presidenten ooit (gemeten naar zijn IQ peil).
pi_41708370
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:33 schreef buachaille het volgende:
Las er net ook nog één. De mythe dat Ronald Reagan een domme president zou zijn geweest. Heeft waarschijnlijk te maken met z'n achtergrond als acteur, of met de ziekte van Parkinson die zich naar verluid in de nadagen van zijn presidentschap openbaarde. In werkelijkheid was het één van de slimste presidenten ooit (gemeten naar zijn IQ peil).
Sommige uitspraken die hij deed waren anders behoorlijk stom.

Maar de IQ test zelf is wellicht een mooie mythe. Je hebt immers zelden dezelfde score, het is multiple choice, dus je kan ook gewoon gelukkig zijn in het kiezen en het zegt feitelijk alleen maar wat over hoe goed je bent in het doen van IQ-testen. Maar ja, mensen willen mensen nou eenmaal graag in hokjes duwen (waarom is me een raadsel).
pi_41710033
Van Reagan is de uitspraak: "Ik stel vast dat iedereen die voor abortus is, al is geboren".
Maar hij heeft inderdaad wel een aantal domme dingen gedaan, de domste is nog wel:
quote:
In 1984, he was the first President to invite an openly homosexual couple, Ted Graber and Archie Case, to spend the night in the White House.
pi_41711098
Medeprofielwerkstukker heeft laten weten dat hij niet genoeg potentie vindt in mythes. D.w.z. niet genoeg om hier een heel werkstuk over te maken, dat aan de eisen voldoet. Ergens geef ik hem wel gelijk.
We maken ons profielwerkstuk nu over een hogedrukkannon, die we willen optimaliseren. Misschien maken we hierbij ook een luchtbuks.
Hallo
  maandag 25 september 2006 @ 17:42:04 #106
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_42117183
Hier is trouwens een mythe zoals de mytbusters hem graag hadden wileen uitvoeren maar niet mochten:
http://www.youtube.com/watch?v=1CPo_6L0ABk&NR
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_42147458
de mythe dat de evolutietheorie en de scheppingstheorie een raakvlak hebben
pi_42612052
De mythe dat hoererij het oudste beroep is. Volgens mij is het oudste beroep eerder soldaat, kinderoppasser, huisvrouw of kok. Maar er valt nog over te discusieren natuurlijk.
pi_42612432
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:39 schreef buachaille het volgende:
De mythe dat hoererij het oudste beroep is. Volgens mij is het oudste beroep eerder soldaat, kinderoppasser, huisvrouw of kok. Maar er valt nog over te discusieren natuurlijk.
jager?
pi_42612446
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:39 schreef buachaille het volgende:
hoewel, het eerste beroep als in 'dienst voor iemand anders' misschien wel.
pi_42612609
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:51 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

jager?
Die had ik wel in gedachten, maar vergeten neer te zetten. Had eerst landbouwer ingetypt
pi_42720328
Of de lucht van een scheet zwaarder is dan de lucht eromheen, en daarom dat een scheet blijft hangen. Je hebt ook luchtige, en die zijn sneller weg. Dus eigenlijk of het volume van de lucht van een scheet er voor zorgt dat hij wel/niet blijft hangen.
pi_64492705
Dit artikel is wel aardig voor mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp: http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/41113615/

Het geeft een antwoord op de vragen:
- Mythe nummer een: Kinderen worden hyperactief van suiker.
- Nummer twee: Meer mensen plegen zelfmoord tijdens de feestdagen.
- De derde ‘waarheid’: De kerstster, of poinsettia, is een giftige plant.
- Nummer vier: De meeste lichaamswarmte verlies je via het hoofd.
- Mythe nummer vijf: Kerstdiners maken dik omdat ze vaak laat geserveerd worden.
- En de zesde en laatste mythe: Een kater kun je verhelpen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:16:18 #114
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_64501681
Wat eigenlijk nog nooit ontkracht noch bewezen is, is dat er vrouwen zijn die zichzelf kunnen beffen.

Ik denk dat het wel mogelijk is en dat er vrouwen/meisjes bestaan die erbij kunnen komen, maar diegenen die het kunnen zullen er waarschijnlijk nooit mee voor de dag komen. Ik denk dat de eerste die dat doet er meteen wereldberoemd mee wordt en er zelfs geld mee kan verdienen.
pi_64523874
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:16 schreef DemonRage het volgende:
Wat eigenlijk nog nooit ontkracht noch bewezen is, is dat er vrouwen zijn die zichzelf kunnen beffen.
Probeer jij eerst je elleboog maar eens te beffen.
pi_64523922
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:16 schreef DemonRage het volgende:

Ik denk dat het wel mogelijk is en dat er vrouwen/meisjes bestaan die erbij kunnen komen, maar diegenen die het kunnen zullen er waarschijnlijk nooit mee voor de dag komen. Ik denk dat de eerste die dat doet er meteen wereldberoemd mee wordt en er zelfs geld mee kan verdienen.
gast heb je nooit slangenmensen gezien in het circus ofzo? volgens mij als die meiden hun tong uitsteken
pi_64535399
dat jaarlijks 12.000.000 verkeersboetes bedoeld zijn voor de verkeersveiligheid
nothing will change without a rebel
  donderdag 1 januari 2009 @ 15:25:00 #118
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_64555389
quote:
Op woensdag 31 december 2008 08:47 schreef rival het volgende:

[..]

gast heb je nooit slangenmensen gezien in het circus ofzo? volgens mij als die meiden hun tong uitsteken
Je bedoelt zoiets?

Dan moet ze d'r hoofd nog 180° draaien al wil ze er (net) bij kunnen.
  maandag 5 januari 2009 @ 03:00:30 #119
181132 maxh
I am the lolrus
pi_64674518
De mythe dat zaad rimpels tegengaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')