abonnement Unibet Coolblue
pi_39972306
Vorige deel: [centraal] Cavia's met foto's deel 6

Nuttige cavialinks:

- http://www.knoevel.nl
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.europeancavieclub.com
- http://www.rexcavia.nl (vooral voor erkende kleurslagen en rassen)

Caviafora, voor wie hier niet genoeg heeft:
- http://forum.caviastalredlabel.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.europeancavieclub.com/caviababbels
- http://www.caviaonline.nl

Caviashops:
- http://www.caviashampoo.nl (hartstikke handig voor iedereen die ooit zijn cavia wil wassen!)
- http://www.akhila.nl
- http://www.huisdierendokter.nl (homeopatische medicatie)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.nl
- www.stichtingcavia.nl
- http://www.asielgoofy.nl/index.htm
- www.caviastalmuffin.nl

Laatste foto's:

Pure Poison:




Lyssa:




Nilith:


Inkie1010:


Euforie:


Spacehamster:


Twentemeisje:



zoeperzazke:




Inkie1010:


PurePoison:


4everblackeyed:


Pertoef:




zoeperzazke:






Maddy_K:






4everblackeyed:


Ivetje:




Pertoef:


PurePoison:




Nonneke:


Laatste posts:
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Calioppe het volgende:
He, he, die verhalen van cavia's zijn altijd zo leuk. Ik had als kind al een cavia die me door het hele huis achterna liep en tegen me opsprong als ze wat lekkers wilde. In 2000 besloten we weer een cavia in huis te nemen. Dit beestje (Bep, het was gewoon een Bep) bleek een beetje een zielepootje te zijn. Ze bleek schurft te hebben (opgelopen in de dierenwinkel) wat ons het eerste van vele bezoeken aan de dierenarts opleverde (ze mankeerde van alles en vaak was niet duidelijk wat het was). Ook bleek ze wat merkwaardige trekjes te hebben zoals extreme angst voor een knaagsteen en voor muziek. Ze had een sterke voorkeur voor mij. Wanneer mijn vriend met haar op de arm naast mij zat liep ze dwars over zijn arm naar mij toe om zich in mijn armen te nestelen (waarbij ze dan precies zo moest liggen met haart pootjes op die manier in mijn hand en haar koppetje zo...). Wat later kreeg ze een kooigenootje. Een springerige kleine borstelcaaf met de naam Toos. Toos leek onschuldig en deed net alsof Bep de baas was. Zo bleef ze in het begin bescheiden op de achtergrond als ze witlof kregen. Bep rende dan net een tikje te uitsloverig naar het hek (zo uitsloverig huppelend dat ze wel eens miste). Maar Toos rukte op en begon op een gegeven moment een paar tralies lager weliswaar naast haar te staan. Bep duwde dan met haar schouder tegen haar aan om haar opzij te duwen . Ook heb ik haar wel eens een karatetrap aan Toos zien uitdelen toen ze net hun lekkers gehad hadden (al etend met achterpootje opzij schoppen). Ze hebben nooit gevochten het was allemaal eerder komisch. Toos wist ook wel wat ze deed. Ze liep een keer onschuldig naar ons toe en toen ik haar aadacht gaf kwam Bep ruw met haar koppetje tussenbeide, vervolgens rende Bep naar haar slaaphuisje en toen ik haar op haar koppetje wilde kriebelen om haar te laten merken dat we haar ook lief vonden draaide ze zich om en schoptje het huisje omver. Jaloers? Ook liep Toos wel eens terwijl ze op hun speelkleed zaten als een molletje onder het kleed door. Bep zat dan verstijfd van angst toe te kijken. Toos wilde ook wel eens als een dolle rondjes rennen om het slaaphuisje, misschien wilde ze dat Bep meedeed maar Bep blijf stoicijns uit de voerbak eten, zich verre van dit ordinaire gedoe houdend. Bij ieder rondje dat ze rende schopte Toos op een bepaalde plek een wolk zaagsel omhoog dat dan precies op Bep haar koppetje belandde. Bep bleef echter rechtopgezeten door eten, bij iedere ronde meer onder het zaagsel (behoorlijk onder het zaagsel). Die kleine zou haar niet gek maken.
Helaas is Bep op 2 jarige leeftijd na een stommiteit van een dierenarts overleden. Ik denk nog regelmatig aan dit bijzondere en lieve beestje en wordt nog steeds boos als ik aan haar overlijden denk, ik was er echt ziek van. Toos is nu ruim 5 jaar oud. Na de dood van Bep hebben we omdat ze duideijk eenzaam was, een cavia uit de opvang gehaald en bij haar gezet. Dit was liefde op het eerste gezicht, ze gaan echt heel anders met elkaar om dan Bep en Toos, spelen samen etc.
Zo, een heel verhaal maar ja, ik wilde mijn dametjes ook een in het zonnetje zetten. Zoals ik al zei verbazen de beestjes me nog elke dag met hun gedrag en gekkigheden. Heeft een van jullie ook wel eens jaloers gedrag van een cavia meegemaakt.
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft deze opmerking?
Als je van iemand verwacht dat zij/hij iets niet kan, dan zal diegene zeer waarschijnlijk geen succes hebben want het wordt verwacht.
En iedereen ongeacht diersoort kan aan de verwachting "iets niet kunnen" voldoen.
Het is "iets wel kunnen" wat alleen de individuen met juiste potentie kunnen bereiken in de juiste omstandigheden.
Ik vind het hier juist interessant om te kijken wat de cavia's wel kunnen.
Dus ik laat open of ze het kunnen met een onbevooroordeelt oog en oor.
Dan mogen hun bewijzen wat ze wel en niet kunnen bereiken.

Ik ben hier pas een paar weken mee bezig dus voor Worf en Kahless is het nog veel te vroeg om te zeggen wat er conditionerring is en wat niet.

Overigens...zijn er hier ook mensen die denkspelletjes/raadseltjes met de cavia's doen?
(Andere dan het welbekende balletje-balletje spel)


[ Bericht 7% gewijzigd door zoeperzazke op 19-07-2006 13:58:11 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_39972953
Zo, en nu maar hopen dat het lukt. De bovenste 2 foto's zijn van Bep en Toos. Bep is de 'poserende' cavia. Toos doet net of ze onderdanig is maar gaat er op de volgende foto al vandoor...
De onderste foto toont de dikke vriendinnnen Toos en Mathilde (kwam erbij toen Bep overleden was).

[ Bericht 20% gewijzigd door MrWes op 21-07-2006 11:30:19 (Aangepast!) ]
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_39972978
Oeps, ging dus niet goed, wat nu...
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_39973303
Is er een cavia opvang in de buurt van lobith/zevenaar?
Weet iemand hier dat?
pi_39973761
Calioppe, je kunt geen foto's laten zien vanaf je pc. Je moet ze eerst op internet zetten via photobucket.com of xs.to bijvoorbeeld. geen imageshack, die site is uitgeschakeld voor dit forum. Ymme, heb je al gekeken via de vestigingen van www.stichtingcavia.nl?
I had a signature once. It was awful.
pi_39973857
Ik weet dat er één in Tolkamer is. Maar als ik daarbij zoek, op google. Kan ik deze niet vinden. En krijg ik de site van Angerlo en zwolle volgens mij.

pi_39973963
op de site van angerlo zijn cavia's uit meerdere opvangen in die regio te zien, wat was het ook alweer.. www.stichtingcaviaangerlo.tk ? Ik kan nu even niet helpen, ik moet mijn pc uitzetten want hij is zo heet dat ik bang ben dattie gaat koken...
I had a signature once. It was awful.
pi_39975440
Even opnieuw proberen

http://xs.to/xs.php?f=bepentoosdeken.JPG&h=xs303&d=06293

Bep (de poserende cavia) en Toos (zogenaamd onderdanig)

http://xs.to/xs.php?f=bepentoosdeken1.JPG&h=xs303&d=06293

Bep nog steeds braaf poserend, Toos heeft het nu wel gezien en gaat er vandoor...

http://xs.to/xs.php?f=tilentoosdeken.JPG&h=xs303&d=06293

Toos en Mathilde, dikke vriendinnen
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_39976076
Nu hopenlijk rechtstreeks verschijnend en alvast sorry voor het gepruts, zal het nu hopenlijk niet meer doen.

Nog even de vraag die ik eerder stelde: hebben jullie weleens jaloers gedrag van de cavia's gezien, zowel naar jullie zelf als naar andere cavia's toe.

[ Bericht 17% gewijzigd door MrWes op 21-07-2006 11:31:12 ]
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:51:53 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39985346
zow even een heule oude als tvptje Morgen ga ik zn hok schoonmaken, zal ik gelijk kijken of meneer zin heeft in een fototje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39988184




Joepie, gelukt
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_39995601
Wat een leuke fotos allemaal, cavia's zijn echt fotogeniek. Ik zal ook snel een foto van mijn pimmetje maken
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:01:13 #13
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_40002952
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft deze opmerking?
Als je van iemand verwacht dat zij/hij iets niet kan, dan zal diegene zeer waarschijnlijk geen succes hebben want het wordt verwacht.
En iedereen ongeacht diersoort kan aan de verwachting "iets niet kunnen" voldoen.
Het is "iets wel kunnen" wat alleen de individuen met juiste potentie kunnen bereiken in de juiste omstandigheden.
Ik vind het hier juist interessant om te kijken wat de cavia's wel kunnen.
Dus ik laat open of ze het kunnen met een onbevooroordeelt oog en oor.
Dan mogen hun bewijzen wat ze wel en niet kunnen bereiken.

Ik ben hier pas een paar weken mee bezig dus voor Worf en Kahless is het nog veel te vroeg om te zeggen wat er conditionerring is en wat niet.

Overigens...zijn er hier ook mensen die denkspelletjes/raadseltjes met de cavia's doen?
(Andere dan het welbekende balletje-balletje spel)
Ik vind het reuze interessant om te kijken wat een cavia wèl kan, maar kom er al 10 jaar achter dat de diertjes behoorlijk beperkt zijn in hun leren. Ik sluit me helemaal aan bij Cherrylips: als je echt op deze manier bezig wilt zijn met een dier, neem dan een hond.

Ik ben enrom benieuwd wat je met je ultra vage zin "Het is "iets wel kunnen" wat alleen de individuen met juiste potentie kunnen bereiken in de juiste omstandigheden" bedoelt. Wat bedoel je concreet met "iets kunnen"? Wat zijn "juiste omstandigheden"? Wat is "de juiste potentie"? Vaagheid troef. Ben concreter. WAT wil je bereiken? HOE ga je het bereiken? En HOE controleer je of het ook daadwerkeijk door je interventie komt? Als ik hoofdpijn heb en ik ga op mijn hoofd staan, en na 6 uur op mijn hoofd staan gaat de hoofdpijn over, dan kan ik zeggen dat mijn hoofdpijn over ging doordat ik op mijn hoofd ging staan. Maar hoe weet je dan dat het daadwerkelijk daardoor kwam?
Hetzelfde geld voor je commando's. Als ik een cavia voer in zijn kooi verstop, en dan "zoek!" zeg, dan weet je niets. Dikke kans dat de cavia gewoon ziet dat je eten in zijn kooi stopt en/of het eten ruikt. Dat jij "zoek" roept hoeft helemaal niets te betekenen. Nogmaals: probeer eens een cavia zo te trainen dat ie juist NIET reageert op eten wanneer je "zoek" roept. Eens kijken of zo iets basaals lukt.

Over denkspelletjes: ik heb een van mijn cavia's pas een masterclass sudoku laten oplossen. Een andere kan Vader Jacob piepen. Nog een ander poseerde in die reclame waar hij zijn hoela-hoep kunsten kon vertonen in handstand.
pi_40003816
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:01 schreef StupidByNature het volgende:

Over denkspelletjes: ik heb een van mijn cavia's pas een masterclass sudoku laten oplossen. Een andere kan Vader Jacob piepen. Nog een ander poseerde in die reclame waar hij zijn hoela-hoep kunsten kon vertonen in handstand.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:23:55 #15
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_40024780
Leuk topic, en echt gave foto's!!!

Sinds een paar maanden heb ik weer 2 (adoptie) cav's, Samantha en Mix (ik heb ze die namen niet gegeven hoor zoals ik al zei ik heb ze geadopteerd). Jammergenoeg doen ze niet zoveel met dit weer behalve gestrekt liggen .

Hopelijk zijn ze net zo grappig en actief als mijn eerste cavia, die een paar jaar geleden een beetje dood is gegaan op de veels te jonge leeftijd van 5 en een half jaar .
Luuk was echt een c.c. (coole cav)... knaagde niet aan snoeren, zindelijk, kon hem gerust een rondje in de groentebakken van de supermarkt laten lopen, mee op de fiets, gewoon een stukje wandelen... Luuk deed het allemaal
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:28:26 #16
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40024914


WTF is dat daar aan de muur? Toch geen stront hoop ik he?!
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40028774
Tap tap tap
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:04:04 #18
52016 Lyssa
music <3
pi_40030668
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:28 schreef Molluck het volgende:
[afbeelding]

WTF is dat daar aan de muur? Toch geen stront hoop ik he?!
Cavia's poepjes
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:16:22 #19
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_40031150
Shiiiit....dat had ik nog niet gezien maar het is i.d.d. shit!
En die cavia zit er heel trots bij zo van "klik maar op mijn shit!"
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:22:08 #20
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_40031370
Wat de hel is er btw mis met het proberen mijn cavia's wat woorden te leren herkennen?
Ik dring ze niets op wat ze niet willen.
Als ze er niet op reageren, whatever, niets aan de hand.

Ga ik nou weer van mishandeling beschuldigd worden omdat een stel idioten dingen lezen die er niet zijn?
Pleur op zeg!
Die cavia's wordt geen haar gekrenkt, er wordt ze niets opgedrongen dat ze niet willen, het hok is zo safe als wat en ze eten beter dan ik zelf doe.
Dit is al de derde keer dat mensen me aanvallen om niets.

Voor mij is alle lol van F&F er wel af als ik echt niets kan zeggen zonder dat er paranoia op wordt gereageert.
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_40038002
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:22 schreef Spacehamster het volgende:
een stel idioten
Ik zeg niks, volgens mij is er maar 1 persoon die nu op jou reageert....
I had a signature once. It was awful.
pi_40038004
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Cavia's poepjes
I had a signature once. It was awful.
pi_40041037
Tja, nu ik weet hoe het werkt:


Ik wil ook wat hebben, ik krijg al zo weinig...


Ik pas heus wel samen met mijn slankere zusje in het slaaphuisje


Hallo, hallooo, het is al weer 15 minuten geleden!!!!


Riep je me?
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40041522
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:50 schreef Calioppe het volgende:
die kont lijkt op die van Iwi!

I had a signature once. It was awful.
pi_40041610
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:22 schreef Spacehamster het volgende:
Wat de hel is er btw mis met het proberen mijn cavia's wat woorden te leren herkennen?
Ik dring ze niets op wat ze niet willen.
Als ze er niet op reageren, whatever, niets aan de hand.

Ga ik nou weer van mishandeling beschuldigd worden omdat een stel idioten dingen lezen die er niet zijn?
Pleur op zeg!
Die cavia's wordt geen haar gekrenkt, er wordt ze niets opgedrongen dat ze niet willen, het hok is zo safe als wat en ze eten beter dan ik zelf doe.
Dit is al de derde keer dat mensen me aanvallen om niets.

Voor mij is alle lol van F&F er wel af als ik echt niets kan zeggen zonder dat er paranoia op wordt gereageert.
waar wordt er gezegd dat je je cavia's mishandelt
we willen alleen duidelijk maken dat het zinloos is om ze op de woordjes te laten reageren. maar als jij gelooft dat het wel kan, succes

(op zich heb ik ook een beetje een hekel aan F&F, want bij iedere andere mening word je gelijk beschuldigd van dierenmishandeling zo wilde ik het iig niet over laten komen)
Tap tap tap
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:39:51 #26
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_40042471
F&F.
Een forumdeel dat zich bekommerd om elk dier, groot en klein.
Een forumdeel dat vrede wil voor elk dier op aarde!
Een forumdeel waar iedereen achter elke boom nogal eens een aantal dieren mishandelaars ziet.
Een forumdeel waar mensen het meestal goed bedoelen.

Waarom deze reactie?
Het valt mij op dat mensen aangevallen worden op hun liefde voor dieren.
Mijn katten kennen ook woordjes. De cavia's bij mijn oom en tante kennen ook woordjes.
Waarom zou dit slecht zijn?

Iedereen heeft recht op een mening, graag zelfs!
Maar bedenk voor dat je reageert wat dit voor iemand anders betekend.

Als we dat met zijn allen doen, dan wordt de wereld in F&F nog vredelievender!

Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_40043992
Ik schaar mij achter de mening van MrWes
quote:
[die kont lijkt op die van Iwi!
Leuk he, caviakontjes. Het kontje van Bertha (eigenlijk: DikkeBertha), lijdt een eigen leven. Vanachter gezien is het helemaal bol en rond. Ze kan ermee de samba dansen, soms is hij heel erg bol, dan weer slanker.
Alle cavia's hebben een grappig bol kontje maar sommigen zijn net wat boller en grappiger dan de ander.
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40053383
Calioppe, je hebt een soort flat als kooi?

Heb je misschien een foto van het complete gebeuren?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_40125447
Gekkehoedenmaker, hier een foto van de kooi. Mijn vriend heeft hem zelf gemaakt. Hij bestaat uit een grote onderbak van 2 bij 1 meter. In het midden van de bak kan een plank geschoven worden zodat de bak in 2 aparte bakken van 1 bij 1 verdeeld kan worden (we hadden de hoop dat de cavia's ooit met z'n allen in één kooi konden zitten, dat is door aanhoudend vechten helaas niet gelukt). Boven één van de bakken is een losse bak van 50 cm bij 1 meter geplaats, deze wordt goed gesteund door extra balken in de hoeken van de onderste bak. Bij het schoonmaken is het makkelijk dat je de losse bak eruit kan tillen.
Aan de voorkant van de bakken zit plexiglas, geeft een heel leuk effect omdat je alles wat erin de bak gebeurt goed kunt zien. De cavia's kunnen ons nu ook goed zien wat wel eens de vraag oproept: wie kijkt wie nu aan.
Verder staat de bak op wieltjes zodat hij verplaatst kan worden, is ook handig bij het schoonmaken. De bak is zoals gezegd zelf gemaakt, gezaagd, gelakt (meerdere lagen i.v.m. vocht, ahum) en succesvol in gebruik genomen. Het is een echt meubelstuk en ik noem het mijn CEC (cavia entertainment center). Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie gegeven heb, anders vraag je maar weer.

Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40126131
Dat ziet er erg leuk en creatief uit, weer iets heel anders dan mijn flat! Lekker veel ren-ruimte bij jou
I had a signature once. It was awful.
pi_40127203
Jazeker, de cavia's kunnen lekker rennen. Hebben ruimte voor speeltjes en kartonnen dozen. Wat ook leuk is is wanneer ze met hun snuitjes tegen het plexiglas gedrukt liggen of er verbaasd aan snuffelen (gekke bekke trekken hihi). Het is echt een aanwinst voor de beestjes en voor ons (leuk zicht op de beestjes). Ik roep regelmatig: cavia's, entertain ons wanneer ik ervoor zit. Soms luisteren ze, soms ook niet...
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40127385
ja, plexiglas is echt briljant. Vooral mijn Owen kan er wat van: lekker lui met zijn neus vlak voor het plexiglas naar buiten liggen kijken. In dat opzicht alleen al is een flat zó veel leuker dan een kooi!
I had a signature once. It was awful.
pi_40127593
zo'n kooi hdden wij vroeger ook alleen de bak bovenop was anders, want daar moest ook nog een cavia in. het was bij ons ook de bedoeling dat ze er met z'n allen in gingen, maar toen kreeg marco schurft en hebben we de broertjes egscheiden, en toen wilden ze niet meer bij elkaar. en met dolly ebrij is het nooit goed gegaan. wij hadden alleen geen plexiglas aan de voorkant, dat was helemaal dicht.
die van jullie is wel mooier
Tap tap tap
pi_40133155
Dank voor de complimenten, mijn vriend komt alle credits toe


Lekker chillen voor het plexiglas


Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40138566
Calioppe, het is echt een superkooi! De kleur is echt mooi, en het plexiglas is echt een uitvinding! Kudo's voor je vriend.

Wij hadden vroeger een stel cavia's, en een hamster. Nu hadden wij ook zo'n soort flat, maar dan zonder plexiglas. En het bovenste kooitje was de helft kleiner dan de onderste 2.
In de onderste 2 zaten cavia's, en in de bovenste zat onze hamster.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_40157311
Hierbij nog even een nieuwe foto van onze woonkamer waar de caviaflat staat. Ook staat er tussen de tv en de flat een gigantisch ogende (100x50) kooi waat de twee logeetjes inzitten, Barbabob en Loki van Lyssa.

I had a signature once. It was awful.
pi_40191743
Jij hebt een mooie caviaflat, ook zo'n blikvanger in je kamer. Wat een verschil met de standaard knaagdierenkooi. Voordat mijn vriend besloot zelf een kooi te timmeren hebben we in allerlei speciaalzaken gezocht naar een mooie grote kooi (of onderdelen daarvoor) waarin cavia's lekker veel speelruimte hadden en waarin ook ruimte voor speelgoed was. Zoiets was niet te vinden en toe is hij maar zelf aan de slag gegaan. Voor de grote cavialiefhebber met meerdere cavia's lijkt het wel of er niets anders opzit dan zelf te knutselen om een leuke woonruimte voor ze te maken waarbij zowel de cavia (veel ruimte) als het baasje (?) (zicht op alle maffe capriolen) aan zijn/haar trekken komt.
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_40191985
Als je goed zoekt kun je wel wat adresjes vinden die caviaflats maken, maar dat is vaak heel duur. Mijn flat bestaat uit twee boekenkasten (Ikea aneboda garderobekast). De linkerkast heb ik overgenomen van iemand van een caviaforum. Toen we besloten uit te breiden hebben we een tweede flat gekocht en die zelf volledig omgebouwd tot caviaflat. Later zijn er in het midden gaten gekomen zodat de caafs van de ene naar de andere kant kunnen lopen. Op dit moment zit er 1 trappetje in, zoals je ziet. Op zich heeft de flat al voldoende gaten om volledig aan elkaar te worden verbonden, maar nu zitten er twee echte beren beneden die niet bij de zeugen mogen
Ik ben wel heel erg blij met de flat. Hij ziet er toch leuk uit en als mensen het zien (die niet beter weten dan dat je een cavia in een klein kooitje houdt) dan valt hun mond open van verbazing, dat is toch wel heel erg leuk. Ook is het ideaal vermaak, 's avonds is het hier niet alleen tv- maar ook caviaflat kijken

Wat je nu niet ziet, maar door de hele flat hangt ook een lichtslang, zodat het op donkere dagen ook nog eens extra gezellig is!
I had a signature once. It was awful.
pi_40211951
Mijn cavia is 2 weken terug overleden.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:51:44 #40
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40249622
gecondoleerd mrsj

Asterix (en de knijntjes) krijgen morgen voor het eerst watermeloen, ben benieuwd wat ze er van vinden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_40252415
Mijn caafjes hebben vandaag voor het 1st watermeloen op (grootste gedeelde schil) en ze vonden het heerlijk!!
01-08-2008
pi_40258912
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:50 schreef Calioppe het volgende:
[afbeelding]
Riep je me?
Ahhh, die kop, geweldig !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40260679
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:51 schreef Nonneke het volgende:
gecondoleerd mrsj

Asterix (en de knijntjes) krijgen morgen voor het eerst watermeloen, ben benieuwd wat ze er van vinden
bedankt.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_40263912
zusjes

Bij deze stel ik jullie voor aan mijn kleine zusje,
Woensdagavond begroette ik haar met een kusje.
Ze komt hier een paar daagjes logeren,
Samen met haar pasgeboren zoontjes, 3 beren!
Het viel haar zwaar, de zwangerschap,
Haar haren zijn namelijk compleet afgehapt.
Je zou zeggen, zij is het eendje en ik de zwaan,
Kijk mijn haardos mij eens weelderig staan!
Desondanks is mijn zusje echt een lieve dame,
Ik ben supertrots op haar, nooit zal ik me voor haar schamen!
Dit is de tante van Onyx, de dochter van Owen,
Tijd om ons aan jullie te showen!













Dit is dus Morgane, een zusje van jewel uit een later nestje. Morgane is zaterdag bevallen van 3 schitterende baby's die het geweldig doen. Arme Morgane ziet er alleen niet uit met dit kapsel, en ze is ook bijna de helft van wat Jewel weegt... Jewel zit nu op 1250, Morgane op 650! Maar Morgane is altijd ene beetje iel geweest, ze doet het hartstikke goed, ze is een geweldige moeder, daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken. Ik wilde haar gewoon even aan jullie showen
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:58:53 #45
153515 JvdK
This Side Up
pi_40263970
Cavia's zijn echt zo relaxed!!
Gewoon proberen..
pi_40267640
Je zou niet zeggen dat het zusjes zijn idd,zo'n klein ding....en dan dat kapsel HiHi! Maar net zo goed een schatje hoor!
01-08-2008
pi_40267992
bij deze foto's van de mama's en de baby's, die hier nu logeren. Het zijn eerst morgane met haar drieling, Brody, Brady en Boreas, en daarna mama Summer met haar baby Cupid. Het zijn er wat veel en de kwaliteit wisselt: de foto's met flits waren veel beter dan die zonder, maar sommige waren zo lief dat ik die toch heb opgepept zodat ik ze ook hier weg kon zetten.

Morgane en haar drieling:




Summer en Cupid:




Alle zes in kéúrige opstelling:


En toen werd het een beestenboel! (let op de komende foto's ook op dat heerlijke kontje in het midden)








Kiekeboe! Betrapt onder mama's vleugels


Lief, lief, lief!


De mama's samen:
I had a signature once. It was awful.
pi_40268017
beauty en de beast hihi
maar mijn beast heeft wel 3 mooie ukkies op de wereld gezet eh
pi_40285749
ik ontplof bijna, wat een schattigheid
Tap tap tap
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:49:19 #50
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_40295661
Ik wil ook graag iets showen


Mocca en Aardbei


Vlinder en Vliegje
pi_40366733
Vlinder en Vliegje wat een lieve pluisjes

Annie en Beppie nog een keer.


01-08-2008
pi_40368722
zo meteen op sbs6 nieuws in t land of hoe dat nieuwsprogramma ook heet; allemaal gedumpte beestjes, waaronder cavia's
Tap tap tap
pi_40368977
53 cavia's gedumpt in kartonnen dozen in een bos in almere. 4 cavia's hadden het niet gered.
ik ga echt kotsen zo.
Tap tap tap
pi_40369217
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef CherryLips het volgende:
53 cavia's gedumpt in kartonnen dozen in een bos in almere. 4 cavia's hadden het niet gered.
ik ga echt kotsen zo.
Ik heb het ook gezien, er zijn drachtige dieren bij. Ze schatten dat er rond de 40 caviaatjes bij komen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40369301
Heb het ook gezien,niet normaal toch
Zou zo naar het asiel gaan om er een paar te helpen,maar ik denk dat er dan iemand hier
niet echt blij gaat worden...
01-08-2008
pi_40369541
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:14 schreef Pure-Poison het volgende:
Heb het ook gezien,niet normaal toch
Zou zo naar het asiel gaan om er een paar te helpen,maar ik denk dat er dan iemand hier
niet echt blij gaat worden...
Die neigingen probeer ik ook te onderdrukken.

Thuis zitten ze niet te wachten op nog meer caafs, helaas.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40369989
ik kreeg gewoon een knoop in m'n maag. ik zou er ook zo een stel gaan halen, maar ik heb nu geen plek (heb al drie hamsters, komen er steeds meer bij ). Er zaten ook hele kleintjes tussen. En dan die dode, echt zo ontzettend naar
Tap tap tap
pi_40370809
Nou, ik heb een paar weken niet gereageerd (veel te warm om te computeren!)
Hoe hebben de caafjes het gedaan tijdens de hittegolf? Onze Woody heeft zich er heel goed doorheen geslaan. Buzz is wel errug lui, ze is ook al minimaal 6 jaar. Ze eet en drinkt hartstikke goed en we kunnen haar gewoon oppakken. Als ik ze buiten op het gras zet, gaat Woody lekker grazen. Buzz gaat lekker uitgestrekt liggen. Zo leuk om te zien!
Ze eten echt vanalles, het zijn net kleine kliko's. De groenbak kan de deur wel uit!
pi_40372599
Onze caafs waren voornamelijk lui, nog luier dan ze normaal zijn. Lopen naar het bakje met eten gaat nog net, maar het is wel veel gevraagd.

En groenvoer gaat er uiteraard altijd wel in, vooral komkommer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40379261
I had a signature once. It was awful.
pi_40379554
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef CherryLips het volgende:
53 cavia's gedumpt in kartonnen dozen in een bos in almere. 4 cavia's hadden het niet gered.
ik ga echt kotsen zo.
Hebben ze een internetadres of iets dergelijks achtergelaten, waarop je kunt reageren en misschien éém kunt adopteren ofzo?
Ik zou graag willen helpen met deze niet normale gebeurtenis. Wie doet er nou zoiets
De persoon die dit gedaan heeft, moet zelf 3 weken vast geketen aan een boom zonder iets, in het bos gezet worden.
pi_40379569
1 caafje wil ik nog hebben. Meer kan ook echt niet hier. Heb dan teveel beesten thuis
pi_40381554
er stond vandaag in de krant dat maarliefst 49 mensen zich gemeld hebben om een diertje in huis te nemen. Denk dus dat het niet meer nodig is.

I had a signature once. It was awful.
pi_40381648
I had a signature once. It was awful.
pi_40382041
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:31 schreef zoeperzazke het volgende:
er stond vandaag in de krant dat maarliefst 49 mensen zich gemeld hebben om een diertje in huis te nemen. Denk dus dat het niet meer nodig is.

[afbeelding]
Da's heel mooi!!

Annie en/of Beppie zijn Babs kapsel aan het opeten,ze heeft nu gewoon stekkeltjes op haar hoofd
Weet iemand waarom ze dat doen?
01-08-2008
pi_40382087
Verveling. Aan haarknagen kun je helaas heeel weinig doen. Soms wil een groter hok helpen, maar je kunt het slecht tegengaan. Sommige caafs knagen nu eenmaal aan haren, zo zij het. Mijn owen is ooke en haarknager. Hem hou ik ook weg bij mijn langharen, al is het sinds hij hier zit niet meer voorgekomen. Hij heeft hier een groter hok dan bij de vorige eigenaar, dus het zou een verschil kunnen maken...
I had a signature once. It was awful.
pi_40382352
Ze hebben al een groot hok maar nu je het zo zegt bedenk ik me wel dat het pas sinds kort is, en ik er ook sinds kort een huisje in heb waar ze graag met z'n alle tegelijk of minsten met z'n 2e inzitten.Zou het huisje de plaatselijke kapsalon zijn...
01-08-2008
pi_40382883
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:20 schreef ymme het volgende:

[..]

Hebben ze een internetadres of iets dergelijks achtergelaten, waarop je kunt reageren en misschien éém kunt adopteren ofzo?
Ik zou graag willen helpen met deze niet normale gebeurtenis. Wie doet er nou zoiets
De persoon die dit gedaan heeft, moet zelf 3 weken vast geketen aan een boom zonder iets, in het bos gezet worden.
en een paar hyena's erbij laten rondlopen. die cavia's hadden ook door katten gegrepen kunnen worden.
Tap tap tap
pi_40382913
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:31 schreef zoeperzazke het volgende:
er stond vandaag in de krant dat maarliefst 49 mensen zich gemeld hebben om een diertje in huis te nemen. Denk dus dat het niet meer nodig is.

[afbeelding]
gelukkig

aan de andere kant: he jammer, ik had er ook wel 2 gewild
Tap tap tap
pi_40383503
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

gelukkig

aan de andere kant: he jammer, ik had er ook wel 2 gewild
D'r zitten nog genoeg andere caafs in asiels enzo denk ik.
01-08-2008
pi_40388458
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:46 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Weet iemand waarom ze dat doen?
Misschien wat fruit /wilgen takken in het hok plaatsen, dan hebben ze wat anders te knagen. Gaat misschien ook de verveling tegen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:37:02 #73
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40389141
Kewl, mijn caafjes in de OP

Ik kon het gewone centrale cavia-topic niet vinden dus post het maar even hier. Als het hier niet moet verplaats het maar naar het andere topic

Ik heb nog geen nieuwe pics maar wil wel even wat met jullie delen. Ik koop altijd voer bij de Hornbach, uit van die schep-bakken. Beide soorten neem ik altijd mee, dus ook de duurdere. Nu had ik vorig jaar al 3 kleine witte wormpjes gevonden, maar wist niet waar die vandaan kwamen. Verder in de winter geen last van gehad, maar nu het wat warmer werd in de lente ineens allemaal kleine motjes in de kast waar het voer staat. Daarna toen ik de bak met voer open deed kwam ik weer die witte wormpjes tegen. Het zijn wit/gele wormpjes met een donkere kop van ongeveer 1-1,5 cm lang. Ze kruipen heel langzaam langs de muur omhoog en blijven daar dan zitten.
Ik heb hier een fotootje van zo'n larfje...sorry, beetje ranzig in dit topic :


Vanmorgen zag ik in 1 oogopslag al 5 van dit soort wormpjes in de bak met eten voor de caafjes in de kast. Weet dus zeker dat het daar vandaan komt. Heb de rest van het eten meteen weggegooid en ga vanavond even nieuw voer halen. Dan maar een duurder merk, maar ik wil die ranzige dingen niet in het voer van de cavia hebben. Let dus goed op met het kopen van dit voer. Het is mij al vaker opgevallen dat bij hornbach de cavia's niet goed verzorgt worden en onder de schurft etc. zitten. Het voer is dus ook al niet te best.

Nu heb ik nog wel een vraag, zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad met dit voer of eventueel ander voer ? Als ik bv. zakken voer van puik koop, zitten daar geen enge beesten in??
To infinity…and beyond!
pi_40390054
Het lijkt wel een penis *schopje naar SEX*

nee geintje. Ivetje, dit ís toch het centrale topic? Ik heb op een forum meer mensen met ervaringen met voe ruit schepbakken. Even kijken of ik iets kan vinden en kopiëren...

Enkele recatie suit dat topic:

Dat zijn voedermotten, die komen af op het stof van diervoeders en zijn vooral gek op winkels als Pets Place omdat het voer daar los ligt.
Ze zijn ongevaarlijk maar hun larven vreten aan je voer en nemen veel waardevolle voedingsstoffen weg.
Ook trekken ze verpoppingzijde door je voer heen wat het voer kan laten beschimmelen.
Weggooien het voer en met een insectenspray die ettertjes te lijf anders zitten ze weer even snel in je nieuwe voer.


Winkels zijn 9 van de 10x de besmettingshaard.
Voer wat onder een stelling ligt of open en bloot ligt en je hebt ze al.
Je kan er mee terug gaan naar de winkel als je de bon nog hebt.
Dat heb ik vroeger regelmatig gedaan met vitakraft sticks toen de winkel waar ik werkte een plaag kreeg van die beesten.
Ze waren via een bestelling van vitakraft binnen gekomen (alle doosjes waren in de fabriek besmet) maar het koste weken ze weer uit de winkel te krijgen.
We hebben voor 1100 euro de prullenbak in kunnen sodemieteren :p
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:14:29 #75
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40390324
Ah, kijk daar heb ik wat aan!! Ik heb de bak van het voer helemaal met gloeiend heet water en zeep schoongemaakt. Die draadjes herken ik idd ook, kwam ze overal tegen. Ga vanavond dus maar even een zak nieuw voer halen en dan maar hopen dat die dingen wegblijven. Volgens mij ligt er nog 1 wormpje achter de kast, die viel van de muur toen ik hem weg wilde halen. Maar goed, wacht wel tot het een motje is en dan rooster ik hem met de vliegenmepper De motjes in de kast zijn na 3 mottenballetjes ook weg gelukkig.

En zoeper, ik weet niet wat voor penissen jij gezien hebt hoor
To infinity…and beyond!
pi_40390628
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:14 schreef ivetje het volgende:
En zoeper, ik weet niet wat voor penissen jij gezien hebt hoor
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:31:32 #77
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_40390851
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:14 schreef ivetje het volgende:
Ah, kijk daar heb ik wat aan!! Ik heb de bak van het voer helemaal met gloeiend heet water en zeep schoongemaakt. Die draadjes herken ik idd ook, kwam ze overal tegen. Ga vanavond dus maar even een zak nieuw voer halen en dan maar hopen dat die dingen wegblijven. Volgens mij ligt er nog 1 wormpje achter de kast, die viel van de muur toen ik hem weg wilde halen. Maar goed, wacht wel tot het een motje is en dan rooster ik hem met de vliegenmepper De motjes in de kast zijn na 3 mottenballetjes ook weg gelukkig.

En zoeper, ik weet niet wat voor penissen jij gezien hebt hoor
Ik heb dat jaren geleden bij mij vorige cavia ook gehad...duurde even voor ik wist waar het vandaan kwam...maar ik dacht dus dat het van het hooi afkwam.
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_40400734
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Misschien wat fruit /wilgen takken in het hok plaatsen, dan hebben ze wat anders te knagen. Gaat misschien ook de verveling tegen.
Kun je die takken ook ergens kopen want weet niet waar ik ze eigenlijk vandaan moet halen,ken niemand met een fruitboom.

Het moet nu niet gekker worden...Beppie is de veroorzaker vanavond zat mevrouw op haar gemak de haren van Babs te eten,het is echt iets nieuws hoor dit hebben ze nooit eerder gedaan.
Wat kan ik nog meer doen tegen verveeling behalve takken en een grotere kooi?
Ze lopen trouwens best veel los hier.
01-08-2008
pi_40405202
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:55 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Kun je die takken ook ergens kopen want weet niet waar ik ze eigenlijk vandaan moet halen,ken niemand met een fruitboom.

Het moet nu niet gekker worden...Beppie is de veroorzaker vanavond zat mevrouw op haar gemak de haren van Babs te eten,het is echt iets nieuws hoor dit hebben ze nooit eerder gedaan.
Wat kan ik nog meer doen tegen verveeling behalve takken en een grotere kooi?
Ze lopen trouwens best veel los hier.
Als het goed is kun je het in de dierenwinkel kopen, maar niet alle dierenzaken verkopen het, helaas.
Anders moet je even op strooptocht langs de weilanden (mocht je die in de buurt hebben).

Je kan ook (mocht je dat al niet elke dag doen) je cavia's een flinke dot hooi geven, zodat ze daar lekker op kunnen knabbelen ipv soortgenoten.

Of een houten hokje in het hok plaatsten, zodat ze zich kunnen verschuilen en aan het hout (wel onbewerkt!) kunnen knagen.

Zelf heb ik een houten hokje met daarop een schoenendoos geplaatst. Daarvoor heb ik een trappetje van bakstenen, zodat ze makkelijk erop kunnen springen/rennen/zelfs vliegen. Ze zijn zo bezig met het trappetje af en op rennen dat het een soort bezigheidstherapie voor ze is.

Je cavia insmeren met een antibijt middel lijkt me geen goede oplossing.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40516384
En nog maar eens een foto'tje. Van onze Woody (ook wel Woodster genoemd) dit keer:
De rode oogjes komen trouwens van de flits, ze heeft irl zwarte oogjes.

pi_40517136
Ik heb ook een lieve foto!

Loki (van Lyssa, haar caafjes logeren nu hier) schudt zich uit:

I had a signature once. It was awful.
pi_40518718
Hé Zoep, wat een leuke, aparte foto! Het neusje is (redelijk) scherp en de rest erg vaag. Grappig.
pi_40518852
Dit is er ook 1, van Owen

I had a signature once. It was awful.
pi_40519411
Grappige foto van Loki en Owen...ik heb mijn caafs nog nooit zo gezien!
01-08-2008
pi_40519702
Die van Owen is helemaal grappig. Hij kwam zeker net uit bad?
pi_40522992
Jup, die foto is ietsjes ouder inmiddels. Zoals je ziet op de achtergrond was ik hem hier aan het fohnen. Al dat gepiel aan het haar is voor caafs een extra reden om eens even lekker je vachtje uit te schudden. Loki was niet net uit bad, die had gewoon effe zin om zijn haar goed te doen voor de foto
I had a signature once. It was awful.
pi_40589017
Ik baal:

mijn cavia's hebben schurft. Dus ik vorige week naar de dierenarts in mijn woonplaats.

Ik legde uit dat 1 van mijn cavia's vage plekken had, maar geen extreme jeuk. De dierenarts zei: ja dat is schurft, maar omdat de een het niet heeft, geef ik je er ook niets voor

Ik drong aan, maar hij kwam aan met het argument dat de andere cavia het ook zou moeten hebben.
Hij heeft er 5 seconden naar gekeken en toen kon ik 20,50 betalen (consult cavia!), *kassa.

Een week later is het scenario als volgt: de betreffende cavia is op de achterhand helemaal kaal en de tweede caaf heeft het nu in lichte mate.

Dit maal heb ik overwogen om dan maar naar de dierenarts 10 km verderop te gaan. Wat een verbetering!

Die heeft meteen actie ondernomen, iedere caaf kreeg een prik en moet volgende week terug komen. Verder kreeg ik ook nog een zalfje mee. De tweede prik is gratis.
Dit alles bij elkaar was (slechts, voor da-begrippen) 32 euro.

Mijn tip: laat je niet zomaar afschepen, zoals ik dat had gedaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40590136
Sommige DA's... cavia's met schurft niet behandelen, hoe kunnen ze Binnen no-time hebben alle caafs het dan, en dan ben je echt ver van huis. Echt goed dus dat je naar een andere DA bent gestapt!

Heel veel succes met de behandelingen. Soms lijkt het wéken te duren, maar ik hoop dat het bij jou vrij snel zal gaan. Dikke knuf aan de caafs, hopelijk heb je ze snel schurftvrij!
I had a signature once. It was awful.
pi_40594063
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Sommige DA's... cavia's met schurft niet behandelen, hoe kunnen ze Binnen no-time hebben alle caafs het dan, en dan ben je echt ver van huis. Echt goed dus dat je naar een andere DA bent gestapt!

Heel veel succes met de behandelingen. Soms lijkt het wéken te duren, maar ik hoop dat het bij jou vrij snel zal gaan. Dikke knuf aan de caafs, hopelijk heb je ze snel schurftvrij!
Thx

Sommige Da's hebben totaal geen verstand van cavia's zo blijkt dan maar weer.

Gelukkig heb ik nu een dierenarts gevonden waar ik bij blijf totdat hij met pensioen gaat

Ik ben overtuigd dat mn caafs snel zullen genezen, al ziet het er akelig uit.

Caafs met schurft zijn zoo aandoenlijk...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:23:26 #90
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_40602859
Floortje, mijn allereerste caafje had ook schurft, gelukkig zijn we toen geweldig geholpen door de dierenarts, je zag op een gegeven moment gewoon dat het beter ging
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:18:50 #91
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_40677328


Molly! Maar nu is ze gekortwiekt dus tijd voor n nieuwe foto!
pi_40678066
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:18 schreef supkaa het volgende:
[afbeelding]

Molly! Maar nu is ze gekortwiekt dus tijd voor n nieuwe foto!
Wat een coole cavia
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_40681279
ik kan molly niet zien
Tap tap tap
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:54:34 #94
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_40681424
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:50 schreef CherryLips het volgende:
ik kan molly niet zien
Dat komt doordat fotohting opeens offline is
Kneem aan dat dat zo geregeld is..

hoop ik..
pi_40685311
Hier dan ook mijn lieve schatjes

pi_40687577
Mollie met een AH-naamkaartje?
I had a signature once. It was awful.
pi_40768591
Bleh, wat geneest schurft toch langzaam!

We zijn nu een week verder, er is wel verbetering te zien, de plekken worden kleiner, maar ze zijn toch nog zichtbaar.

Morgen naar de dierenarts voor de laatste schurftprik.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40779399
quote:
Geweldig,dat wil ik zien !!!
01-08-2008
pi_40780208
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik baal:

mijn cavia's hebben schurft.
Onze jinxy heeft ook schurft..
Hij heeft ook een kale plek en daar zit dan zo een lelijke boebel..
volgens de dierenarts is het dus schurft, Jinxke heeft dan een spuitje gekregen en wij moeten hem nu nog een paar dagen antibiotica geven, hopelijk betert het..

mijn pateetje..
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_40791112
Vanmorgen lag Buzz ineens dood in zijn kooi.
Er was eigenlijk niks aan haar te merken. Gisteren hebben ze nog wortel gehad en een tak van een fruitboom. Ze begon er enthousiast aan te knagen. Ook stond ze nog vrolijk "wietend" tegen de kooi omhoog om ons te begroeten. En nu is ze ineens dood.
Ik wist al wel, dat ze oud was. De vrouw waar ik haar van kreeg had een dochtertje van 6 en ze had Buzz al voordat ze haar kindje kreeg, dus ze was minimaal 6 á 7 jaar. Best wel oud voor een caafje toch? Gelukkig heeft ze bij ons nog een paar fijne maanden gehad met haar vriendinnetje Woody.
Binnenkort maar een nieuw vriendinnetje voor Woody gaan halen. Was trouwens wel extra zielig vanmorgen, Buzz lag dood en Woody lag er nog lekker helemaal tegenaan gekropen... Zo sneu.
Nog maar een laatste foto van onze Buzz.



RIP Buzz
pi_40794889
ach gut
gecondoleerd
ze heeft iig niet geleden, denk ik zo. geen vervelende ziekte ofzo
Tap tap tap
pi_40795243
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:47 schreef pertoef het volgende:

[..]

Onze jinxy heeft ook schurft..
Hij heeft ook een kale plek en daar zit dan zo een lelijke boebel..
volgens de dierenarts is het dus schurft, Jinxke heeft dan een spuitje gekregen en wij moeten hem nu nog een paar dagen antibiotica geven, hopelijk betert het..
Schurft is een hele nare huidziekte, jammer dat cavia's er zo gevoelig voor zijn.

Beterschap
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40795319



Mijn kookai (hier boven in beeld) heeft weer iets nieuws bedacht.

Elke keer als ik haar ga aaien, werpt ze zich met haar zij tegen de aarde en gaat vervolgens liggen als een hond.

Als ze echt een hond was geweest zou ze haar buik ook laten zien.

Soms strekt ze haar voorpootjes en geeuwt daar prinsheerlijk bij.

Hebben jullie cavia's dit ook?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40795721
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:42 schreef CherryLips het volgende:
ach gut
gecondoleerd
ze heeft iig niet geleden, denk ik zo. geen vervelende ziekte ofzo
terug!

Woody (onze andere cavia) ligt al heel de dag zielig in haar huisje, ze heeft zich nog niet laten zien. Ik heb echt het idee dat ze Buzz mist. Ik wil dan ook zsm een ander caafje bij halen. Ze kropen altijd zo lekker tegen elkaar aan en nu ligt ze helemaal alleen.

Buzz is idd helemaal niet ziek geweest. Gisteren prima in orde, lekker eten enz., en vandaag gewoon ineens dood. Gelukkig maar, dat ze iig niet ziek is geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maddy_K op 14-08-2006 16:58:38 ]
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:25:38 #106
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40801875
Buzz To infinity ... and beyond, en nu voor het eggie, doe voorzichtig op de regenboogbrug, het kan wel eens glad zijn door de regen !
Woody
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_40802002
O, Nonneke, ik mag er niet mee lachen maar toen ik die eerste zin las, to infinity... and beyond, kwam er toch wel een glimlach op mijn gezicht!!

Ik ga toch maar z.s.m. een nieuw vriendinnetje voor Woody zoeken, ze is wel zielig nu.
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:49:29 #108
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40802605
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:29 schreef Maddy_K het volgende:
O, Nonneke, ik mag er niet mee lachen maar toen ik die eerste zin las, to infinity... and beyond, kwam er toch wel een glimlach op mijn gezicht!!

Ik ga toch maar z.s.m. een nieuw vriendinnetje voor Woody zoeken, ze is wel zielig nu.
Ik hoopte al dat er een KLEIN glimlachje zou komen (Ze waren toch vernoemd naar Buzz en Woody uit Toy Story ?)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_40803489
Ja, mijn zoontje (van 5 jaar) is helemaal gek van de film Toy Story. Ik vond het echt grappig wat je schreef!
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:23:35 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40806116
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:39:05 #111
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40808639
Mijn cavia is al sinds kerst 2004 dood nu...en das toeval
die's maar 2½ geworden...kreeg de dag ervoor ineens hartritmestoornis volgens de dierenarts.
Helaas niet overleefd

Als ik op mezelf woon koop ik er weer 2
pi_40808655
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Soms strekt ze haar voorpootjes en geeuwt daar prinsheerlijk bij.

Hebben jullie cavia's dit ook?
Mijn cavia Raven had dit ook:
pi_40808793
ik mag van m'n ouders geen cavia's nou ja, m'n moeder zegt geen nee, maar ook geen ja. Ze weet goed dat ik al ruim 5 jaar cavia's wil, als ze me nou gelijk m'n zin had gegeven was ze er misschien al vanaf geweest Ach, ik zet ze gewoon op m'n kamer, of maken ze veel geluid 's nachts? Ik kan het me echt niet meer herinneren.
Tap tap tap
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:48:37 #114
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40808963
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:43 schreef CherryLips het volgende:
ik mag van m'n ouders geen cavia's nou ja, m'n moeder zegt geen nee, maar ook geen ja. Ze weet goed dat ik al ruim 5 jaar cavia's wil, als ze me nou gelijk m'n zin had gegeven was ze er misschien al vanaf geweest Ach, ik zet ze gewoon op m'n kamer, of maken ze veel geluid 's nachts? Ik kan het me echt niet meer herinneren.
die van mij kon z'n mond niet houden zodra 't licht uitging en hij ging helemaal door 't lint, rondjes rennen, koprollen doen, keihard tegen de zeikanten beuken...
dus bij ons stond ie in de woonkamer
pi_40812264


Wat denken jullie van deze cavia? Deze zou ik van een caviastal kunnen kopen.
pi_40812976
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:58 schreef Maddy_K het volgende:
[afbeelding]

Wat denken jullie van deze cavia? Deze zou ik van een caviastal kunnen kopen.
http://www.guinealynx.info/breeding.html
Adopteer een cavia.
pi_40822220
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:58 schreef Maddy_K het volgende:
[afbeelding]

Wat denken jullie van deze cavia? Deze zou ik van een caviastal kunnen kopen.
Ik smelt er helemaal voor Mooie kleur ook en dat kapsel is geweldig natuurlijk!!

Ik heb Babs helemaal gekortwiekt,een andere cavia begon d'r haar af te eten en het zag er niet meer uit,niet het met mij kapperskunsten zo goed gesteld is maar nu is het weer netjes en ga ik gewoon een nieuwe poging doen om het te leten groeien.
01-08-2008
pi_40827568
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:39 schreef Argos het volgende:

[..]

Mijn cavia Raven had dit ook:
[afbeelding]
Precies!

Dat is echt zo schattig !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40827615
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:43 schreef CherryLips het volgende:
Ach, ik zet ze gewoon op m'n kamer, of maken ze veel geluid 's nachts? Ik kan het me echt niet meer herinneren.
Mijn caafs maken niet zoveel geluid 's nachts, meer een beetje rommelen in het hooi.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40827931
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn caafs maken niet zoveel geluid 's nachts, meer een beetje rommelen in het hooi.
als ik door de droger en de wasmachine op de overloop heen kan slapen, dan kan ik dat geritsel ook wel aan moeten ze niet gaan flippen 's nachts
Tap tap tap
pi_40828083
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Precies!

Dat is echt zo schattig !
Om die foto te maken heb ik zeker 10 minuten met de camera in de aanslag gezeten
Moet je ook eens proberen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:47:40 #122
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40828176
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

als ik door de droger en de wasmachine op de overloop heen kan slapen, dan kan ik dat geritsel ook wel aan moeten ze niet gaan flippen 's nachts
als die van mij wist dat er iemand in de kamer was ging ie keihard gillen en helemaal flippen omdat ie weer aandacht wilde
dus als m'n pa om half 5 's nachts uit z'n bed kwam en naar beneden ging, ging die hele caver door 't lint.....
maar ook als je 't licht uitdeed op je kamer wist ie dat je er nog was....die van mij was niet zo fijn gezelschap op m'n kamer
pi_40828255
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:00 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ik smelt er helemaal voor Mooie kleur ook en dat kapsel is geweldig natuurlijk!!

Ik heb Babs helemaal gekortwiekt,een andere cavia begon d'r haar af te eten en het zag er niet meer uit,niet het met mij kapperskunsten zo goed gesteld is maar nu is het weer netjes en ga ik gewoon een nieuwe poging doen om het te leten groeien.
Ik had een mailtje gestuurd of ze zeugjes peruviaantjes hadden. Die hadden ze bijna geen meer, ze stoppen met peruvianen. Ze had nog 1 wat oudere (1 jaartje, zo oud is het dus niet eens) en die mocht eventueel wel weg als ze een goed huis kon vinden.
Ik ben nu al helemaal verliefd op haar. Vanmorgen de foto aan mijn zoontje laten zien en hij vindt haar ook helemaal geweldig. Hij wil haar Nemo noemen. Nu maar hopen dat Woody haar ook ziet zitten. Woody is echt hartstikke eenzaam nu, echt zielig. Ze komt haar huisje bijna niet uit, daarom wil ik er maar zsm een nieuwe caaf bij doen. Heeft ze toch weer een vriendinnetje. Hopelijk klikt het met Nemo net zo goed als met Buzz.
pi_40829537
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:47 schreef wobbel het volgende:

[..]

als die van mij wist dat er iemand in de kamer was ging ie keihard gillen en helemaal flippen omdat ie weer aandacht wilde
dus als m'n pa om half 5 's nachts uit z'n bed kwam en naar beneden ging, ging die hele caver door 't lint.....
maar ook als je 't licht uitdeed op je kamer wist ie dat je er nog was....die van mij was niet zo fijn gezelschap op m'n kamer
Als ik lekker uitslaap in het weekend komen mijn caafs me soms wakker maken smorgens. Dan komen ze naar mijn kamer en beginnen ze hard te piepen.
pi_40830503
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:11 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

http://www.guinealynx.info/breeding.html
Adopteer een cavia.
Het is een zeugje van 11 maanden waar ze wel eens een nestje van gehad hebben. Ze stoppen met Peruvianen en dit is hun laatste zeugje.
pi_40839813
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

als ik door de droger en de wasmachine op de overloop heen kan slapen, dan kan ik dat geritsel ook wel aan moeten ze niet gaan flippen 's nachts
Mijn caafs hebben alleen overdag een dolle 5 minuten (oke, soms langer), ik heb ze goed afgericht

Wat dat betreft waren mijn konijnen veel luidruchtiger.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40839946
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:39 schreef Argos het volgende:

[..]

Mijn cavia Raven had dit ook:
[afbeelding]
Mijn god, wat een gedrocht
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
pi_40840128
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:47 schreef wobbel het volgende:

[..]
die van mij was niet zo fijn gezelschap op m'n kamer
Ik heb ook nog een cavia gehad die keihard aan de tralies knaagde (om aandacht en vooral om eten).

Ze had ook nog eens een ingebouwde radar en wist precies wanneer je half wakker was.

Dat was ook niet zo tof
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40841123
ohw dan kan ik ze altijd nog even op de overloop zetten, deed ik met m'n hamsters ook als ze aan de tralies hingen 's nachts. dat rennen in het wieltje ging nog, maar dat geknaag...
Tap tap tap
pi_40848010
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Schurft is een hele nare huidziekte, jammer dat cavia's er zo gevoelig voor zijn.

Beterschap
Bij Jinxy is het al aan het beteren..
Hoe is het met de uwe?

En jinxy kan er 's nachts ook wel wat van!
maar niet alleen 's nachts, als hij ons nog maar ziet of ruikt begint die al te fluiten om aandacht of eten! Het is wel grappig als hij 's nachts hooi zit te eten, dan hoor je hem zo goed knabbelen..of tandenknarsen..
maar dat stoort mij niet echt!

Maar ik vroeg mij wel af of dit alleen bij Jinxy is, dus als je nog maar een klein beetje tegen zijn poep zit, dan spurt hij direct zijn slaaphokje in..'t is echt wel grappig, zo'n minitikje tegen zijn haar en hij zit al direct in zijn hokje!
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_40851637
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:24 schreef CherryLips het volgende:
ohw dan kan ik ze altijd nog even op de overloop zetten, deed ik met m'n hamsters ook als ze aan de tralies hingen 's nachts. dat rennen in het wieltje ging nog, maar dat geknaag...
Ik zette mijn konijn altijd op de overloop

Knagen aan de tralies kun je ook voorkomen door ze afleiding te geven, in de vorm van wilgen-fruit-takjes (te koop in sommigen dierenspeciaalzaken).

En veeeeeeel hooi!

maar goed, dat van die takken wist ik toen nog niet
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40852005
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:10 schreef pertoef het volgende:

[..]

Bij Jinxy is het al aan het beteren..
Hoe is het met de uwe?

En jinxy kan er 's nachts ook wel wat van!
maar niet alleen 's nachts, als hij ons nog maar ziet of ruikt begint die al te fluiten om aandacht of eten! Het is wel grappig als hij 's nachts hooi zit te eten, dan hoor je hem zo goed knabbelen..of tandenknarsen..
maar dat stoort mij niet echt!

Maar ik vroeg mij wel af of dit alleen bij Jinxy is, dus als je nog maar een klein beetje tegen zijn poep zit, dan spurt hij direct zijn slaaphokje in..'t is echt wel grappig, zo'n minitikje tegen zijn haar en hij zit al direct in zijn hokje!
Tgaat gelukkig al wel wat beter; de wondjes verdwijnen en de plekken zijn nu alleen nog wat kaal, maar ik hoop dat ze snel beteren.

Afgelopen maandag haalden ze hun tweede prik, wat een GILLERS zijn cavia's!
De andere bezoekers konden het door de behandelkamer luid en duidelijk horen.

Als het nog niet weg is, moet ik een derde prik halen en ondertussen moet ik nog zalven.

Ik val juist lekker in slaap met mijn "achtergrondkoortje" het is altijd zo gezellig

Mijn ene caaf is een beetje schuw en duikt bij het minst of geringste het hokje (je hebt niet eens een kans om een klein tikje te geven )in en mn andere caaf is erg nieuwsgierig en blijft gewoon zitten.
Erg grappig die verschillende karakters.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40857303
@4EverBlackEyed: Mijn caafjes hebben (gelukkig!) nog nooit schurft gehad. Gaat het écht zo snel, dat ze binnen een week of zo allemaal besmet zijn?
Gelukkig slaat de behandeling goed aan. En dat caafjes gillers zijn... dat is idd bekend. Bij onze Buzz heeft de DA een keertje de nagels geknipt. Ze ging me toch tekeer! Terwijl er toch niks aan de hand was.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:07:10 #134
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40859017
haha mijn cavia ging ook keihard gillen toen we z'n nagels altijd lieten knippen. We moesten hem zelfs met 2 man vasthouden omdat ie anders helemaal ging worstelen enzo
en met die spuit tegen de schurft (heeft ie ook 1 van gehad) was ie buiten nog te horen
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:34:03 #135
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40859654
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:07 schreef wobbel het volgende:
haha mijn cavia ging ook keihard gillen toen we z'n nagels altijd lieten knippen. We moesten hem zelfs met 2 man vasthouden omdat ie anders helemaal ging worstelen enzo
en met die spuit tegen de schurft (heeft ie ook 1 van gehad) was ie buiten nog te horen
Die van mij dus ook, Tinus gilde de hele wachtruimte bij elkaar. Die mensen keken me echt zo aan van "wat heb jij voor dier bij??". Ik heel stoer "het zijn cavia's ".
Nagels knippen gaat hier al een stuk beter. Heb een goede tactiek gevonden. Leg ze op hun rug, beetje in een soort houdgreep Zo kunnen ze niet weg en liggen ze vrij rustig. Af en toe wordt er geworsteld, maar het gaat beter dan wanneer ze gewoon zitten ofzo
To infinity…and beyond!
pi_40864245
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:24 schreef Maddy_K het volgende:
@4EverBlackEyed: Mijn caafjes hebben (gelukkig!) nog nooit schurft gehad. Gaat het écht zo snel, dat ze binnen een week of zo allemaal besmet zijn?
Gelukkig slaat de behandeling goed aan. En dat caafjes gillers zijn... dat is idd bekend. Bij onze Buzz heeft de DA een keertje de nagels geknipt. Ze ging me toch tekeer! Terwijl er toch niks aan de hand was.
Helaas gaat de schurft besmetting zo snel, vooral als ze bij elkaar in het hok zitten.

Ik herkende het eerst helemaal niet als schurft, ik dacht dat ze brandblaren hadden; het zag er zo ernstig uit.

Mijn cavia's gillen dan weer niet als er iets te bikken valt. Terwijl dat juist zo leuk is: fluitende caafjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40864359
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

Heb een goede tactiek gevonden. Leg ze op hun rug, beetje in een soort houdgreep Zo kunnen ze niet weg en liggen ze vrij rustig. Af en toe wordt er geworsteld, maar het gaat beter dan wanneer ze gewoon zitten ofzo
Mijn ene caaf kan ik het beste op haar rugje leggen, ze raakt dan in een soort van trance, net als konijnen en dan kan ik alles met haar doen. Het lijkt dan wel een pluche cavia knuffel

Mijn andere adhd-caaf kan ik beter op 4 pootjes laten zitten en het pootje in de hand nemen. Ze raakt namelijk helemaal in paniek als je haar op de rug legt en gaat als een bezetene aan haar pootje knagen

Stress natuurlijk, maar helemaal gezond is het niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40866732
Vandaag heb ik weer contact gehad met de caviastal. Volgens haar KUNNEN peruufjes het wel eens vervelend vinden als je ze verkeerd over de kruinen aait. Sheltie's zouden dat dan weer niet hebben, omdat ze natuurlijk geen kruinen hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Onze nieuwe caaf is bedoeld als knuffelcavia en moet natuurlijk niet al te flauw zijn!
Let op: Ze heeft nadrukkelijk gezegd dat dit voor KAN komen, dat dus niet iedere peruviaan dit vervelend vindt. Maar ik neem liever geen caafje met het risico dat ik haar over een half jaar weer terug moet brengen omdat mijn zoontje haar niet kan aaien. Zelf had ik er trouwens nog nooit van gehoord.
pi_40878455
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:11 schreef Maddy_K het volgende:
Vandaag heb ik weer contact gehad met de caviastal. Volgens haar KUNNEN peruufjes het wel eens vervelend vinden als je ze verkeerd over de kruinen aait. Sheltie's zouden dat dan weer niet hebben, omdat ze natuurlijk geen kruinen hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Onze nieuwe caaf is bedoeld als knuffelcavia en moet natuurlijk niet al te flauw zijn!
Let op: Ze heeft nadrukkelijk gezegd dat dit voor KAN komen, dat dus niet iedere peruviaan dit vervelend vindt. Maar ik neem liever geen caafje met het risico dat ik haar over een half jaar weer terug moet brengen omdat mijn zoontje haar niet kan aaien. Zelf had ik er trouwens nog nooit van gehoord.
Ik heb twee peruufjes, en ze vinden het beide wel vervelend als je aan de kont zit, maar verder kan ze je ze kriebelen of aaien zoals je met een sheltie zou doen (soms zit het haar dan als een sheltie en noemen we ze stiekem een sheltie ) maar ik denk dat het heel afhankelijk is van de caaf, meer de caaf zelf dan het ras. Onze caafjes zijn ook gewoon knuffelcaafjes.

Daarnaast staan bij ons de caafjes ook in de slaapkamer, en het enige lawaai wat ze maken (we hebben een flat, dus geen tralies, dus daar heb ik geen geknaag aan) is het drinken en soms het druk rennen, maar daar wen je aan (daarnaast hebben we een bal met een belletje, maar die gaat er dus vaak 's nachts wel uit)

Foto van mijn mooie mannen;

Barbabob


Loki


en samen

(foto's gemaakt door Zoeperzazke )
pi_40878796
Lyssa wat een supermooie beessies zeg! Ik ben zelf helemaal dol op Peruufjes, ik vind die kopjes zo schattig!
pi_40879256
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Soms strekt ze haar voorpootjes en geeuwt daar prinsheerlijk bij.

Hebben jullie cavia's dit ook?

hihi Loki toen ie nog wat jonger was en niet zulk lang haar had als eerder geplaatste foto hierboven
pi_40884834
haha, grappig
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_40885283
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:36 schreef Lyssa het volgende:

[..]

[afbeelding]
hihi Loki toen ie nog wat jonger was en niet zulk lang haar had als eerder geplaatste foto hierboven
Zo grappig die bekjes wagenwijd open
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_40894253
Die foto van Loki
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:13:39 #145
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40894278
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:36 schreef Lyssa het volgende:

[..]

[afbeelding]
hihi Loki toen ie nog wat jonger was en niet zulk lang haar had als eerder geplaatste foto hierboven
whahah deed ie van mij ook eens, lekker gapen en dan uitrekken
pi_40897896
@Lyssa Die beesten zijn echt stoer.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:17:43 #147
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40900293
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn ene caaf kan ik het beste op haar rugje leggen, ze raakt dan in een soort van trance, net als konijnen en dan kan ik alles met haar doen. Het lijkt dan wel een pluche cavia knuffel

Mijn andere adhd-caaf kan ik beter op 4 pootjes laten zitten en het pootje in de hand nemen. Ze raakt namelijk helemaal in paniek als je haar op de rug legt en gaat als een bezetene aan haar pootje knagen

Stress natuurlijk, maar helemaal gezond is het niet.
hmmzz, op de rug leggen meoten we hier dan ook maar eens proberen.... dat knippen van die nagels is altijd een hele strijd
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:09:36 #148
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40903616
Die langharige cavia's zijn leuk, maar het is zo'n nadeel dat je werkelijk overal van die lange witte haren tegenkomt
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40905269
@Molluck: Je komt toch van íedere langharige cavia haren tegen? Of vallen de haren van een witte cavia meer uit of zo? Ik heb wel eens ergens gehoord dat het bij katten zo is, dat spierwitte katten meer ruien. Is dat bij caafjes ook zo dan?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:21:20 #150
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40905360
Bij Tinus lijkt het er wel op dat hij meer uitvalt dan Google. Tinus is ook wit, dus misschien klopt het wel
To infinity…and beyond!
pi_40915890
Ik wil per sé een langharige caaf, maar wat is nou het verschil tussen een Sheltie en een Coronet? Ik zie eigenlijk bijna geen verschil, alleen lijkt het soms wel of een Coronet een soort kuifje heeft. Is dat het enige verschil?

[ Bericht 27% gewijzigd door Maddy_K op 17-08-2006 21:24:58 ]
pi_40919126
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:17 schreef Maddy_K het volgende:
@Molluck: Je komt toch van íedere langharige cavia haren tegen? Of vallen de haren van een witte cavia meer uit of zo? Ik heb wel eens ergens gehoord dat het bij katten zo is, dat spierwitte katten meer ruien. Is dat bij caafjes ook zo dan?
Je ziet de witte haren gewoon beter dan zwarte of rode haren ik kom ze allemaal tegen.

En je hebt drie soorten langhaar geloof ik,
(foto's komen van www.meagan.nl kijk daar anders wat rond, bij elke foto staat het ras )

Sheltie (haar meteen naar achter zonder kruin en zonder scheiding)


Conoret (haar naar achteren, maar met kruintje op het koppie en zonder scheiding)

En dan zoals Barbabob en Loki, een Peruvian (haar in scheiding)
pi_40919546
die sheltie

moet je op die website eens onder 'geboren' kijken
Tap tap tap
pi_40920176
Waar is zoeperzazke eigenlijk? Ik heb haar al een paar dagen niet hier gezien. Zou ze op vakantie zijn of zo?
De cavia die ik eigenlijk zou halen is toch niet doorgegaan. Toen ik haar in het echt zag viel ze heel erg tegen om eerlijk te zijn. De onderkant was zwart, de bovenkant grijzig. Het leek wel alsof ze een toupetje op had! Niet echt mijn smaak. Dus ik ben nog steeds op zoek naar een mooie, langharige cavia.
pi_40930886
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:58 schreef Maddy_K het volgende:
Waar is zoeperzazke eigenlijk? Ik heb haar al een paar dagen niet hier gezien. Zou ze op vakantie zijn of zo?
De cavia die ik eigenlijk zou halen is toch niet doorgegaan. Toen ik haar in het echt zag viel ze heel erg tegen om eerlijk te zijn. De onderkant was zwart, de bovenkant grijzig. Het leek wel alsof ze een toupetje op had! Niet echt mijn smaak. Dus ik ben nog steeds op zoek naar een mooie, langharige cavia.
Zoeperzazke is idd op vakantie Lekker uitrusten in centerparcs in frankrijk en ff parijs bezoeken.

Jammer dat het caafje niet beviel Meagan (van bovenstaande foto's) krigt in september weer nestjes geloof ik, ze is een bijzonder goede fokker en ze heeft zulke mooie caafjes Maar je kan ook een langhaartje uit de opvang halen
pi_40931015
ik ga ff stiekem mezelf promoten *grinz* Ik weet niet wat voor langharen je zoekt, maar ik heb er momenteel 2 die gereserveerd mogen worden....De ene is een zwartwitte peruvianbeer, en de ander is een zwartwitte alpacabeer. Alpaca is langharige krullen met 2 kruintjes op de billen Foto's staan op mijn homepage bij geboortes: www.riesamaris.nl
pi_40934864
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:04 schreef RiesAmaris het volgende:
ik ga ff stiekem mezelf promoten *grinz* Ik weet niet wat voor langharen je zoekt, maar ik heb er momenteel 2 die gereserveerd mogen worden....De ene is een zwartwitte peruvianbeer, en de ander is een zwartwitte alpacabeer. Alpaca is langharige krullen met 2 kruintjes op de billen Foto's staan op mijn homepage bij geboortes: www.riesamaris.nl
Mooie caafjes!! Alleen zoek ik een zeugje. Ik heb namelijk al een zeugje. Dus een beertje erbij is geen goed idee

(Ja, ik weet dat ik ze kan laten castreren maar ik heb begrepen dat een narcose altijd een bepaald risico met zich meebrengt voor kleine diertjes.)
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:23:48 #158
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40935245
Die met die krulletjes is zo lief
Helaas is er bij ons geen plek meer in de kooi, zou graag een gekrulde caaf erbij willen maar ja
To infinity…and beyond!
pi_40936024
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:09 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

Mooie caafjes!! Alleen zoek ik een zeugje. Ik heb namelijk al een zeugje. Dus een beertje erbij is geen goed idee

(Ja, ik weet dat ik ze kan laten castreren maar ik heb begrepen dat een narcose altijd een bepaald risico met zich meebrengt voor kleine diertjes.)
oh een zeugje, nee dan moet je geen beer nemen haha . Succes met zoeken!
pi_40940313
Hier ben ik Maddy_K! Wat Lyssa al zei (dank je Lyssa ), ik was op vakantie, ben net terug en eerst eens in dit topic kijken hoe het is. Allereerst gecondoleerd met je caafje Echt heel droef, maar het is desondanks een van de 'beste' manieren om te gaan, zonder lijdensweg.

Dan nog over de langharige rassen:

een langhaar (peruvian) is een cavia met twee kruinen op de heupen en twee kruinen rond de ogen. Door de kruinen groeit het lange haar naar voren en ontstaat er een kuif. Bij een goede langhaar kun je het verschil tussen kop en kont niet zien.

een coronet heeft geen kruinen op de heupen, waardoor het haar naar achteren groeit en vanwege de zwaarte in een scheiding valt. Er valt hierdoor géén kuif over het koppie. Een coronet heeft echter één grote kruin op zijn koppie, zoals mijn Qwerty (hoeft niet in die kleur, kan ik alle kleuren), maar dan in langhaar. Hierdoor heeft een coronet vaak 'wenkbrauwtjes', zoals dat oogt.

Een sheltie heeft hetzelfde haar als een coronet, maar dan zonder kopkruin. Een sheltie is dus helemaal glad.

Voor een leuke peruuf kun je eens kijken op http://www.beepworld.de/members64/elke-albertine/ . Zij spreekt gewoon Nederlands, maar omdat de site op een duiste host staat is haar site ook duits. Je kunt dus in het nederlands mailen of ze iets heeft zitten of iets verwacht. Ze heeft het nooit echt op haar site staan, dus mailen is meer weten. Elke is een van de beste peruuffokkers.

Verder kun je inderdaad bij Ries Amaris kijken voor peruufjes En als het niet per se een peruuf hoeft te zijn kun je Daphne van www.meagan.nl benaderen, zij heeft geweldige caafjes. Ik ken haar persoonlijk, Onyx en Ovide logeren nu ook bij haar, en ze heeft heeeel erg leuke en lieve dieren.
I had a signature once. It was awful.
pi_40941030
Hé Zoeperzazke, welkom terug! Leuke vakantie gehad? Ik miste je al op het forum. Normaal gesproken post jij hier (bijna) dagelijks. Ik begrijp dat je in Centerparcs Frankrijk bent geweest. Was Parijs een mooie stad?

Jammer hé, van Buzz? Woody mist haar écht. De eerste 2 dagen heeft ze niet gegeten. Ze kwam haar hokje niet eens uit. Nu gaat het wel weer beter hoor, maar ik wil zsm een nieuw vriendinnetje voor haar. Het ziet er ook zo zielig uit: 1 caafje.

Ik heb al bij Ries Amaris gekeken maar ze had alleen beertjes. En het moet een zeugje zijn, Woody is ook een zeugje. Ja, ik weet het, ze heeft een mannennaam. Sorry...

Zoals het er nu naar uit ziet zoek ik een Coronetje. Schijnbaar vinden sommige peruufs het niet zo fijn als je ze over hun kontje aait. En onze nieuwe vriendin is in de eerste plaats een knuffelcaaf voor mijn 5-jarig zoontje. Van de Sheltie en de Coronet vind ik die laatste toch wel het mooiste. Ik kan niet uitleggen waarom.

Leuk dat je terug bent!! Ik hoop nog veel nuttige info van je te lezen!!
pi_40943179
Xilja is bijna uitgerekend van Daphne, daar worden roodbonte coto's uit verwacht. Maar misschien heeft www.caviawereld.nl of www.combinatiemaja.nl ook wel iets voor je. Coro's zijn ook heel erg superlief hoor, maar zelf vind ik peruven door die kuif gewoon het allerleukst!

De vakantie was leuk, alleen de eerste dag erg veel pech gehad. We waren lekker vroeg (6 uur) weggereden, en om 10 uur ging het lampje van de koelvloeistof aan... Duidelijk was al snel dat er ergens een lek zat. En zonder koelvloeistof kun je niet rijden... We hebben ZES uur gewacht op de berger en daar nog eens een uur gewacht tot het gerepareerd was. We wilden de eerste dag parijs ook de stad in, maar we waren pas om 6 uur in het hotel en compleet gesloopt... maar verder was het erg leuk!
I had a signature once. It was awful.
pi_40944339
Heb het even gevraagd, je kunt ook nog contact opnemen met www.2-impress.com . Zij verwacht binnenkort nog 3 nestjes, dus als je nog 1 tot 2 maandjes geduld kunt hebben kun je ook daar een coronetje vinden misschien.
I had a signature once. It was awful.
pi_40944382
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:39 schreef Argos het volgende:

[..]

Mijn cavia Raven had dit ook:
[afbeelding]
Prachtig!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40948421
We hebben al een nieuwe!! Het is eigenlijk onverwacht snel gegaan. Op MP adverteerde iemand met jonge Coronetjes. Ze had ze zelf met de hand (bij)gevoerd dus ze zijn al vreselijk tam!!
Ik ben haar net op gaan halen. We hoeven op zich geen showcavia en het was écht liefde op het eerste gezicht met Nemo.

Iedereen: hartstikke bedankt voor het meezoeken!! Ik ga zsm foto's posten. We hebben haar net bij Woody gezet. Niet gelijk bij haar in de kooi, maar samen op een neutrale plaats. Woody rent er de hele tijd achteraan en volgens mij vindt ze het nog niet zo leuk. Nemo is gelukkig heel kalm eronder.

Ze is zo tam, niet normaal!! Ze is gewoon nog tammer dan Woody en die is ook best tam.

Iemand toevallig nog tips voor de kennismaking? Komt het wel eens voor dat 2 caafjes echt niet samen gaan? Want tot nu toe reageert Woody niet héél lief. Ze bijt niet of zo, maar ze jaagt haar wel weg als ze te dicht in de buurt komt. Ze zitten overigens hooguit 10 minuutjes samen.
pi_40948608
Lees nu net alles eventjes terug, wat vervelend voor je Zoeperzazke!! Slecht begin van de vakantie, maar ik ben blij dat het voor de rest wel leuk was.
Wie zorgt er eigenlijk voor al die caafjes als je op vakantie bent?
pi_40948896
Heb de twee beertjes bij Daphne laten logeren. Dat kwam mooi uit, omdat Daphne Onyx zo nog mee kon nemen naar de show. De andere 6 zitten tegen betaling van de onkosten bij een vriendin, die gelukkig op wilde passen Dat is inderdaad wel lastig, oppas zoeken, ik denk dat ik het ook zal moeten blijven verspreiden want iemand met 8 caafs opzadelen is al zowat. Maar alles is gelukkig goed gegaan. Iwi heeft nog wat problemen gehad - ze had net een blaasontsteking gekregen voor we weggingen en daar heeft ze een heel geïrriteerde huid bij haar bips aan overgehouden, omdat deze steeds nat was van de urine, en dat brand natuurlijk. Maar verder is alles goed gegaan gelukkig!

Overigens is het niet echt aan te raden om bijgevoerde cavia's te kopen. Cavia's die niet de eerste twee tot drie weken door hun mams zijn grootgebracht zijn vaak zwakker en krijgen op latere leeftijd meer complicaties. Het zullen vaak toch een beetje de kwakkelcaafs zijn die altijd wel wat hebben. Niet om je te ontmoedigen, maar hou er gewoon rekening mee.

Maar gefeliciteerd met je aanwinst! Ik ben erg benieuwd naar foto's! Welke kleur heeft ze? En bij welke fokker komy ze vandaan?

Kennismaking op neutraal terrein. Zet ze in een binnenren in de gang, in de kamer of desnoods in een (schone) badkuip. Terwijl ze kennismaken sop jij het hok uit met dettol, niet teveel chemische troep gebruiken verder. ook het huisje even wassen. Na de kennismaking kun je ze samen in de schone kooi zetten. Als de kennismaking goed ging zal het verder wel goed blijven gaan.

Twee zeugen gaan vrij snel goed, behalve als een van de twee Iwi heet Maar dat is écht een geval apart. Kijk niet gek op van hitsig gedrag, vooral van de oudste, dat is gewoon een uiting van dominantie. Dat kan de eerste paar dagen doorgaan, maar zolang er geen gewonden vallen moet je ze bij elkaar laten, dan ebt dat vanzelf wel weg. Maar zeker met het leeftijdsverschil hoef je geen problemen te verwachten.

Succes!!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_40949134
Als Nemo bij Woody in de buurt komt, valt ze steeds aan. Het gaat wel langzaam aan íetsje beter, maar het gedrag van Woody valt me tegen! Buzz accepteerde ze eigenlijk gelijk. Ze heeft juist geen hitsig gedrag, ze jaagt er echt achteraan en als Nemo in de buurt durft te komen valt ze aan. Of ze loopt ernaartoe en valt aan. Ach ja, het zal wel goed komen. Dus zolang ik geen bloed zie, kan ik ze samen laten?

De moeder had een nestje van 5, en van die 5 was er 1 héél zwak. Die was ook beduidend kleiner dan de rest. Die wou ze ook zelf houden, als knuffelcavia. Nemo is wit met lichtgeel. Rode oogjes.

De fokker is een 19-jarig meisje die in een schuurtje caafjes heeft. Heel beperkt hoor, volgens mij had ze op dit moment hooguit 8 jonkies zitten. Ze had voornamelijk Coronet, paar Peruufjes en Sheltie's. Toen we de foto van Nemo zagen, waren we verkocht. Ik kan het niet anders zeggen. Dit is haar gewoon!!
Ik ga nu de foto's op de pc zetten en zometeen hier plaatsen.
pi_40949730
Ik ben zó verlegen...



Mijn lieve toetje:



Kennismaking met mijn nieuwe baasje (dat rare mondje komt omdat hij mij wou kussen):



En kennismaking met mijn nieuwe vriendin Woody.

Eerst neusjes snuffelen:



En daarna kontjes snuffelen:



[ Bericht 4% gewijzigd door Maddy_K op 18-08-2006 22:12:38 ]
pi_40949923
Een cremebont coronetje dus, wat een schatje!!

Ik heb pasgeleden dus Cadeautje gekoppeld aan mijn 3 dames, ook dat was niet de makkelijkste opgave. Qwerty is een enorm kreng geworden die heel sluw om zich heen kijkt en als er iets voor haar voeten loopt een knauw geeft. Jewel is heel rustig, maar als je aan haar eten komt of haar irriteert geeft ze ook flink wat knauwen. Ibi die houdt niet van al die drukte om haar kopm dus zodra Cadeautje in Ibi's buurt door de andere twee werd weggepest vond Ibi cadeautje ook irritant en kreeg arme deau ook al een snauw van haar.

Qwerty heeft zelfs twee kleine hapjes in Cadeautjes oor gebeten maar ik had geen keus, ik moest ze wel bij elkaar houden, ik had gewoon geen plek voor Cadeautje. Na die twee happen heeft Qwerty ook niet meer gebeten. Inmiddels, na een maand, gaat het ook beter. Ze delft nog wel het onderspit en krijgt soms snauwen, maar verse wondjes heeft ze neit meer en als ze wat ouder wordt zal ze ook haar draai vinden in de groep. Zolang het dus niet in de lucht springt om te vechten, moet je het een kans geven Een klein wondje kun je nog accepteren, dat heb ik ook gedaan. Heel goed in de gaten houden. Als het te lang aanhoudt toch scheiden, want het levert teveel stress op. Maar voor wat ik zo lees, moet je het gewoon een kans geven. Het zal wel goedkomen.
En veel duo's zijn ook geen dikke maatjes, maar leven gewoon in harmonie met elkaar en vinden dat best. Zolang ze maar niet eenzaam zijn zullen ze vrij gelukkig zijn.

Ohja, als je het nog leuk vind om te weten, voor wat ik zo aan de foto's kan zien is ze wel showverdeeld qua kleur, maar haar kleur creme is te donker. Haar oortjes behoren zalmroze te zijn, maar bij haar vertonen ze teveel pigment. Haar kleurslag is ook niet erkend. Maar dit maakt voor de knuffel niet uit hoor
I had a signature once. It was awful.
pi_40950238
Toen ik haar foto op MP zag, was ik ook gelijk verkocht! En ik heb wat foto's voorbij zien komen de laatste dagen, ik ben op de sites van alle stallen geweest via http://caviafokkers.goedbegin.nl.

Qwert is toch een soort kortharige Coronet? Zij heeft toch geen lang haar?

Het is nu wat rustiger geworden maar Woody was echt een bitch. Ze zitten wel ieder aan een eigen kant van de kooi. Maakt niet uit, het is iig rustig.

Ik zou wel heel erg schrikken als Woody echt hapjes uit de oortjes gaat nemen. Is het voor een caafje altijd beter om met een ander caafje te wonen? Of zijn er caafjes die écht niet met een andere samen kunnen? Ik verwacht trouwens, dat Woody wel bijtrekt hoor. Ze at met Buzz samen uit 1 etensbak. Dat waren echt dikke vriendinnen. Woody heeft na het overlijden van Buzz echt w dagen niet gegeten. Daarom wilde ik zsm een 2e caaf erbij. Ze kwam haar huisje bijna niet meer uit.

De kleur heet dus cremebont? Ze heeft rode oogjes.

Dat meisje waarik haar kocht zei trouwens al dat deze kleur niet showerkend is. De kleurverdeling vind ik wel heel mooi.
pi_40950442
Hier kun je haar kleurverdeling ietsje beter zien:

pi_40961153
Als haar oogjes rood zijn, dan is ze saffraanbont geloof ik. Kijk maar op deze site: http://www.rexcavia.nl/Kleuren/Eenkleurig.htm (op www.rexcavia.nl vindt je sowieso veel informatie over de erkende rassen). Overigens zijn niet erkende cavia's ook te showen. De kerumeesters weten immers wél hoe de beharing van een coronet moet zijn, ze weten hoe de kleur saffraan er uit moet zien omdat deze in gladhaar erkend is en ze weten van de andere bonte rassen wat voor verdeling gewenst is. Je kunt ze dus wel showen voor de gein, je zou alleen het predikaat NE krijgen (Niet Erkend).

Qwerty zou je kunnen vergelijken met een kortharuge coronet ja. Officieel is zij een Amerikaans Gekruinde cavia, dat houdt in dat haar lichaam 1 kleur heeft, en haar kruin wit is. Deze zijn erkend in zwart, rood en goud, ik weet niet zeker of er nog meer erkende kleuren voor dit ras zijn. Dan heb je ook nog de Engels gekruinde: deze cavia moet egaal van kleur zijn, de kruin moet dezelfde kleur hebben als de rest van het lichaam.
Bij coronetten wordt dit onderscheid in kruinkleur niet gemaakt, vooral omdat coro's voornamelijk in de bonte kleuren gefokt worden.

Er zijn wel cavia's die in hun eentje gelukkiger zijn, maar dat zijn uitzonderingen. Lotje, die nu op mijn 6 caafs past, heeft zo'n cavia, Dumpie. Dumpie zat vroeger redelijk op haar gemak in de groep, maar op den duur liep het gewoon mis. Ze vocht iedereen het hok uit en als ze alleen zat had ze het uit-ste-kend naar haar zin, ze liet op geen enkele manier merken dat ze ongelukkig was. Maar voordat Lot dit zeker wist had ze wel alle combinaties geprobeerd.
Dus ja, bij sommige caafs is het zeker mogelijk, maar het zijn uitzonderingen, en je mag over het algemeen altijd aannemen dat caafs samen gelukkiger zijn. Mijn caafs, vooral mijn groep van 4, zijn zeker geen dikke vriendinnen, maar als ik ze alleen zou zetten zouden ze veel ongelukkiger zijn. Onyx en Ovide zijn wel weer behoorlijk maatjes, die zie je vrij veel met elkaar bezig.

Hapjes uit de oortjes is inderdaad niet prettig. Voor een showcavia mag het een ramp heten: beschadigde oren leveren een dikke Onvoldoende op. Mijn Owen heb ik gekregen toen hij al een ruim jaar was, en meneer had het geflikt om de dag voordat hij bij ons kwam een andere castraat in de haren te vliegen. Owen heeft nu de ergste oren die je kunt bedenken: aan een kant bestaat hij uit twee stukken. Als hij hier weer is zal ik nog wel eens een foto maken.
Overigens heb ik in de dw een cavia gezien, dat was zóó erg, die had kennelijk zo gevochten met zijn broertjes/vader/iemandanders, dat zijn héle oor bestond uit een dun randje. Bijna álles lag eraf. Vreselijk, maar op zich hebben ze er zelf niet veel last van als het eenmaal genezen is gelukkig.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:07:11 #174
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40965573
Dat gemeen doen tegen elkaar herken ik heel goed
Tinus heeft nu eigenlijk een afkoelban van 24 uur nodig, maar dat gaat wat moeilijk met maar 1 kooi Google krijg de kans niet om bij z'n etensbakje te komen, want dan zit Tinus alweer met z'n pielemuis in z'n kont zowat Google wordt dus verbannen naar het huisje, daar is de kans het kleinst dat Tinus hem bespringt. Begin het alleen wel echt irritant te vinden dan gehops van em. Google wordt er ook niet echt gelukkig van, zit de hele dag te piepen en te knarsentanden of te brommen. Ze bijten elkaar overigens niet echt, hoewel ik volgens mij soms een knauwtje zie maar die is dan niet raak. Verder blijft het bij brommen en knarsentanden, alleen Google kan dus zowat niet bij z'n eten komen.
Heb Tinus net een kwartier alleen buiten de kooi gezet, maar zo gauw hij terug was bij Google begon het gezeik alweer. Laat ze het nu maar samen oplossen...alleen dit is echt niet leuk zo.
Soms gaat het goed, soms is het dagen achter elkaar dit gezeik helaas Echt dikke maatjes zullen het nooit worden ben ik bang...maar 1 van de 2 wegdoen doe je ook niet zomaar Ze blijven allebei op hun eigen manier toch erg lief hoor
To infinity…and beyond!
pi_40967750
@ zoeperzazke: dat verhaal over die oren... Bah. Benieuwd naar de foto van Owens oortje.
@ ivetje: wat vervelend dat die 2 van jou ook zo kunnen knokken. Ik weet nu hoe het is, helaas.
Vooral door het verschil in grootte is het best wel sneu voor Nemo. Ze zitten nu buiten op het gras, kunnen ze daar aan elkaar wennen.

Ik heb Nemo trouwens bij deze caviastal gehaald:
http://members.lycos.nl/fretflugel/index.html
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:43:59 #176
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40974190
Het rare is dus dat Tinus later is gekomen. Google heeft een tijd alleen gezeten en een half jaar later is Tinus pas gekomen. Die was toen nog heel klein en Google was al wat groter. Leek me dus logischer dat Google Tinus weg zou pesten omdat die z'n ruimte inneemt ofzo, maar Google is echt een watje die niet voor zichzelf opkomt Wel een beetje zielig ook eigenlijk, als hij wat meer van zich af zou bijten zou dat al een hop schelen denk ik maar hij laat alles maar over zich heen komen. Slimpie
To infinity…and beyond!
pi_40974685
Nou, hier is het precies andersom! Woody zit Nemo nog steeds op te jagen. Ik had het huisje midden in de kooi gezet, zodat ze ieder aan 1 kant van de kooi zaten (had Nemo ook ff rust), maar Woody klom mooi over het huisje heen. Heeft ze nog nooit gedaan. Nu zitten ze dus samen in een halve kooi en nu gaat het goed. Toen ze vanmiddag buiten zaten ging het ook goed.
Jij hebt toch 2 kerels ivetje? Die schijnen als huisdier wel ietsje geschikter te zijn als vrouwen maar het is weer moeilijker om er 2 bij elkaar te zetten. Heb ik van de fokster gehoord hoor, dus als het niet klopt: sorry!
Wel grappig dat de kleine de grote wegjaagd en niet andersom.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:04:12 #178
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40974756
Ja ik heb idd 2 kerels Heb ze in het begin samen op tafel gezet om te wennen. Daarna de kooi in 2en gesplitst met een stuk gaas. Leek allemaal goed te gaan, maar sinds we hier wonen en ze in een grotere kooi zitten heeft tinus het op z'n heupen gekregen Heel vreemd...
To infinity…and beyond!
pi_40974907
Verhuizingsstress?? Die 2 van mij hebben gisteren onder de bovenkant van de kooi op een handdoek ruim 2 uur bij elkaar gezeten. Al die tijd was Woody een bitch. Ach ja, vrouwen...
Misschien is het wel een heel goed idee van jou, om de kooi tijdelijk met gaas te splitsen. Dat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken en na een tijdje pas bij elkaar zetten.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:25:26 #180
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40975276
We wonen inmiddels al meer dan een jaar hier, dus verhuizingstress zal het niet meer zijn hopelijk Ook werden ze vaak meegenomen naar weekendjes weg etc. in de auto en hadden ze nergens last van.
Moet wel zeggen dat het nu alweer een tijdje rustig is in de kooi, heerlijk
Dat splitsen doe ik toch liever niet, de leefruimte wordt dan zo klein en ik heb maar 1 voerbakje en 1 huisje etc. Denk dat ze het op de momenten dat ze ruzie hebben maar gewoon moeten uitvechten, is erg vervelend voor ons maar goed
To infinity…and beyond!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:04:09 #181
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40976379
mijn oude cavia....



gladhaar...en hij was lief, meer wist ik ern iet van
pi_40977660
Ligt die cavia nou dood op zijn rug? Of staat hij op een glazen plaat en lig jij eronder met je camera?
pi_40977873
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:01 schreef Maddy_K het volgende:
Die schijnen als huisdier wel ietsje geschikter te zijn als vrouwen maar het is weer moeilijker om er 2 bij elkaar te zetten. Heb ik van de fokster gehoord hoor, dus als het niet klopt: sorry!
Beren zijn vaak leuker dan zeugen omdat ze aanhankelijker zijn. Ze zijn erg gericht op het baasje, terwijl zeugen dat vaak vooral zijn voor het eten. Beren willen vaak ook gewoon aandacht, niet altijd enkel eten

Koppelen is alleen vaker een probleem: beren vechten elkaar het kot uit, als het eenmaal mis gaat. Als het goed gaat heb je geluk en kun je er van genieten. Maar je kunt ze nooit uit elkaar halen of een weekje bij een zeug zetten, daarna gaat het vaak niet meer goed. Dat is de moeilijkheid van beren... als de rangorde eenmaal bepaald is en je laat ze bij elkaar gaat het goed, lukt dat niet en blijven ze vechten wie de baas is zal het koppelen ook nooit lukken.
I had a signature once. It was awful.
pi_40978522
Zoeperzazke, hoe is het met de blaasontsteking van Iwi?
pi_40978844
die is over, gelukkig. Ze heeft alleen heel erg veel pijn gehad aan haar kont: doordat deze constant nat was van de urine was at heel erg gaan branden. Gelukkig heeft de oppas direct actie ondernomen en Desiree van Knoevel gemaild. In overleg met haar heeft ze een zalfje gekocht en nu is de huid weer normaal, maar iwi heeft er aardig wat last van gehad.
Maar mevrouw heeft weer een nieuw probleem voor me bedacht, nu haar blaasontsteking over is. Wat te denken van... scheve tandjes?



Ik heb het idee dat het niet zorgwekkend is hoor, ik moet het alleen in de gaten houden, dat het weer recht slijt en dat ze niet minder gaat eten... Ik ga trouwens zo foto;s van Owens oren bekijken, of ze gelukt zijn, dan post ik ze nog wel hier.
I had a signature once. It was awful.
pi_40979016
Ah, ik heb de foto's.

Oor één:

Dit oor is maar een stukje ingescheurd. Voor de show is dit al een onvoldoende waard, maar de andere kant is erger...

Oor twee:





Het onderste stukje oor zit nu dubbelgevouwen door de zwaartekracht ofzo Op de onderste foto heb ik het iets naar voren geduwd, zodat je een beeld krijgt hoe het normaal gescheurd is. Dit is een flinke ruzie geweest dus. Nu heeft hij nergens meer last van, kijk maar naar de randen: die zijn mooi zacht en glad. Het kan dus verder geen kwaad, het is alleen vervelend op het moment dat het vers was en moest genezen.
I had a signature once. It was awful.
pi_40979430
OMG die oren van Owen. Dat ziet er echt wel raar uit zeg! Wel zonde dat hij nu gelijk niet meer geschikt voor shows is want het is zo'n mooie cavia.
Die scheve tanden, hoe kan dat in vredesnaam zo groeien? Echt nog nooit gezien.
Bij mijn 2 meissies gaat het íetsje beter, maar ik hoor nog regelmatig heftig gepiep van Nemo. Woody jaagt er wel minder op als gisteren dus ik heb nog hoop. Het lijkt trouwens wel, alsof Woody aan de haren op de kont van Nemo knaagt.
pi_40979644
Owen was al niet meer geschikt voor de show hoor. Allereerst is hij gecastreerd, wat absoluut niet mag. Alles moet erop en eraan zitten. Ten tweede begint Owen door te kleuren. Dat hebben meer roodbonte en rode dieren: hun rode haar wordt langzaamaan zwart. Bij sommige dieren blijft het bij de puntjes en enkele haren, andere dieren (een enkeling) wordt gewoon echt agouti-ogend zwart. Owen heeft nu wat donkere haren bij zijn ogen zitten. Je ziet ze rechts op de onderste foto een beetje. Dit komt door overpigmentering: deze cavia's hebben zoveel pigment in het rood (wat op zich goed is), dat het zwart gaat doorkleuren (dat mag dus weer net niet). Het kan dus geen kwaad, maar als dit te jong gebeurd moet je het dier voor de fok uitsluiten of kruisen met weinig pigment-dieren.
toch heb ik Owen dit jaar geshowd. Ik dacht dat het een knuffelkeuring was, maar het bleek dus een rassenkeuring te zijn, haha! Ik was strontzenuwachtig want ik was heel bang dat ze zouden ontdekken dat hij een castraat was en dus een DIS (gediwskwalificeerd) kreeg, maar dat is niet gebeurd! De Keurmeester was heeeel erg mild, ik heb geen O gehad voor de oren, slechts de opmerking 'één oor zwaar beschadigd'. Verder zou Owen een G verdienen. Maar zijn showtijd is al achterwege.
Owen is een heerlijk ontdeugende knuffelvent waar ik stapelgek mee ben

En die tanden... Bij Iwi is waarschijnlijk één tand afgebroken, waardoor ook boven één tand langer doorgroeit. Doordat dit weer slijt ontstaat een diagonale lijn... handig is anders, maar als het goed is slijt het vanzelf weer recht (hoop ik).
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:40:02 #189
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40979715
Asterix is wees zn pleegmoedertje Oma het Konijn is vandaag overleden, zomaar
Dus Asterix zit nu binnen tot er tenminste 1 vriendje voor um is...
Arm ding
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_40980306
Nonneke gecondoleerd... Ik hoop dat Asterix snel een nieuwe galliër krijgt om bij uit te huilen!

Ik heb nog wat foto's die ik net ook gemaakt heb... Allereerst mijn nieuwe achterwand van de flat! Vinden jullie het nieut supergeweldig? Ik wel











Ook heb ik nog wat kiekjes genomen van Pipi (zo heet ze nu officieel, voorheen Cadeautje). Ze zijn niet helemaal super, maar ach...







I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:02:52 #191
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40980589
Whahaha op die foto ligt ze er wel lekker lui bij ofniet?
en die foto van mij, daar staat m'n cavia op de scanner

en niet gaan zeuren over 't licht ofzo, want dat kan een caaf dus niet zien van boven

[ Bericht 31% gewijzigd door wobbel op 19-08-2006 22:11:35 ]
pi_40981120
Pipi

en je cavia op een scanner, doe even normaal zeg, of ze het licht nou ziet of niet. Ik prop m'n hamster toch ook niet onder de klep van m'n scanner
Tap tap tap
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:28:13 #193
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40981484
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:17 schreef CherryLips het volgende:
Pipi

en je cavia op een scanner, doe even normaal zeg, of ze het licht nou ziet of niet. Ik prop m'n hamster toch ook niet onder de klep van m'n scanner
ik heb de klep toch ook niet dichtgedaan...m'n cavia had nou eenmaal zo'n dikke kont...
en hij vondt de warme scannerlamp heerlijk, lekker knorren
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:29:10 #194
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40981510
Wisten jullie trouwens dat cavia's geen yoghurt vreten maar wel vla? En dat ze ook chips niet kunnen laten liggen?

Ik was ooit zak chips aan het eten mijn mijn cavia op schoot, toen sprong ie zo in de zak chips....hij moet zich in de hemel gewaand hebben
pi_41018332
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Hapjes - uit - oortjes - verhaal
Hmm, dit doet mij denken toen ik stage liep bij bunnybinn.

Een vrijwilligster daar vangt ook cavia's op en tijdens mijn periode was er een cavia met 1 oor binnen gekomen. Normaal vangen ze geen cavia's op, maar dit was even omdat het niet anders kon.

Maar het verhaal achter de eenorige cavia vond ik nogal schokkend:

de eigenaren van de cavia hadden ook nog een aantal fretten. Toen een tante op de beestebende moest passen, wilde ze welleens weten of cavia's en fretten ook bij elkaar konden


Aangezien fretten vleeseters en zelfs grote konijnen aanvallen, ging dat dus niet zo goed.

Terwijl de cavia bij de fret werd gehouden, hing de fret al in de cavia zijn oor en scheurde hem volledig af.

Toen hebben de eigenaren maar besloten om haar weg te doen. Gelukkig heeft de cavia een goed tehuis gekregen.

Ze hebben haar Vincent (van Gogh) genoemd.

Toch wel toepasselijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41018431
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:29 schreef wobbel het volgende:
Wisten jullie trouwens dat cavia's geen yoghurt vreten maar wel vla? En dat ze ook chips niet kunnen laten liggen?

Ik was ooit zak chips aan het eten mijn mijn cavia op schoot, toen sprong ie zo in de zak chips....hij moet zich in de hemel gewaand hebben
Je zult versteld staan van wat cavia's allemaal verorberen, ware klikootjes.

Mijn ene caaf eet met alle liefde een bananenschil op.

Terwijl mijn andere caaf o.a. vleeswaren (!), vanille ijs, een vlieg (maar volgens mij was dat per ongeluk ) en ananaswaterijs eet.

Ik geef mijn caafs nooit vlees/ijs, het was meer om uit te proberen of ze het lusten.

Mijn overleden caaf kreeg op Da-advies een flesje yakult te drinken, vond ze best lekker. Achteraf moest ik wel de melksnor wegvegen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41021599
bananenschil is niks geks. Dat mogen ze gerust hebben. Je kunt het best eeen partje banaan snijden met schil en al, vaak vinden ze de schil lekkerder dan de banaan. Echter nooit teveel geven: banaan werkt stoppend, dus het is vooral geschikt voor cavia's die diarree-ig zijn.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:45:04 #198
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41021956
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Je zult versteld staan van wat cavia's allemaal verorberen, ware klikootjes.

Mijn ene caaf eet met alle liefde een bananenschil op.

Terwijl mijn andere caaf o.a. vleeswaren (!), vanille ijs, een vlieg (maar volgens mij was dat per ongeluk ) en ananaswaterijs eet.

Ik geef mijn caafs nooit vlees/ijs, het was meer om uit te proberen of ze het lusten.

Mijn overleden caaf kreeg op Da-advies een flesje yakult te drinken, vond ze best lekker. Achteraf moest ik wel de melksnor wegvegen.
Vanille/aardbei ijs en hij probeerde mijn vleeswaren ook wel eens van m'n boterham te eten, maar dat heb ik hem nooit laten proberen
en vliegen hapte die van mij ook altijd naar

Maar hij was echt bang voor de stofzuiger...kon je hem leuk mee plagen
pi_41030554
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:
bananenschil is niks geks. Dat mogen ze gerust hebben. Je kunt het best eeen partje banaan snijden met schil en al, vaak vinden ze de schil lekkerder dan de banaan. Echter nooit teveel geven: banaan werkt stoppend, dus het is vooral geschikt voor cavia's die diarree-ig zijn.
Ze vinden perenschillen ook lekker, maar dat krijgen ze niet vaak; het lijkt mij zo vies

voortaan staan dus ook bananenschillen op het menu.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41030596
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:45 schreef wobbel het volgende:

[..]

Vanille/aardbei ijs en hij probeerde mijn vleeswaren ook wel eens van m'n boterham te eten, maar dat heb ik hem nooit laten proberen
en vliegen hapte die van mij ook altijd naar

Maar hij was echt bang voor de stofzuiger...kon je hem leuk mee plagen
Haha, een cavia die naar vliegen hapt, heb jij een halve hond ofzo

Bij mij zijn ze ook als de dood voor de stofzuiger, het blijft natuurlijk een keihard geluid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:33:53 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41037341
Op de verpakking van Puik fris kruidenhooi staat dat ze altijd weidehooi tot hun beschikkking moeten hebben en dat kruidenhooi een aanvulling is.
Maar ik geef al tijden lang alleen maar kruidenhooi. Is dat nu goed of slecht?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:08:05 #202
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41042041
Mijn cavia gaf ik ook wel eens hooi van 't land (woon in Twente dus ) maar dat wilde die niet, alleen oud, dor gras uit een pak

Moet je de stofzuigerslang eens in z'n hok houden

Ik had btw altijd een huisje waar mijn cavia in kon, daar paste ie 't eerste anderhalf jaar ook wel in, maar toen werd z'n kont te dik en paste ie er niet meer in zat ie klem en kon ie niet meer draaien, moesten wij hem uit z'n huisje bevrijden...

Btw, mijn cavia was soms zooo ruig in in/met z'n bak ( ) dat ie soms gewoon bloede aan z'n pootjes enzo
pi_41044846
Wobbel, ik vraag me af wat jij in dit topic doet. Kennelijk ben je nou niet bepaald een goed baasje voor je caaf geweest en daar loop je mee te pochen? Moet je net mij treffen, ik kan daar absoluut niet tegen. Bloedende pootjes gebeuren écht niet zomaar, kennelijk heeft je cavia een afwijking of ziekte gehad zoals bv bumblefoot. Ook klem zitten in huisjes is iets wat niet zomaar gebeurt: een caaf weet exact waar ze wel en niet inpaasen (tenzij ze zwanger zijn), behalve als ze schrikken, dan willen ze wel eens klem vliegen ja.

Kruidenhooi kan op zich geen kwaad volgens mij aangezien er ook gewoon hooi inzit. Hou de keutels van de caaf in de gate: als die gewoon netjes zijn (donker van kleur, mooi van vorm, niet keihard en niet zacht, zoals het hoort te zijn) zou ik het lekker blijven geven. Nadeel is alleen dat kruidenhooi duurder is en de caafs er soms zo aan gewend zijn dat ze later goedkoper hooi niet meer willen.
I had a signature once. It was awful.
pi_41044990
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:08 schreef wobbel het volgende:
Mijn cavia gaf ik ook wel eens hooi van 't land (woon in Twente dus ) maar dat wilde die niet, alleen oud, dor gras uit een pak
Ik moet altijd niezen als ik hooi uit een pak uitpak.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41045123
Dat ligt aan welk pak je hebt hoor, het ene hooi is véél stoffiger dan het andere. Ikzelf gebruik hooi van Kenner (welkoop/boerenbont eigen merk) en daar ben ik erg tevreden over: is meestal niet stoffig. Scheelt een hoop genies.
I had a signature once. It was awful.
pi_41053269
Ik gebruik zowel hooi als zaagsel van Kenner (de Boerenbond is hier lekker vlakbij) en ik moet van het zaagsel minstens net zo vaak niezen als van het hooi. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele lichte vorm van hooikoorts heb. Overigens nies ik alleen als ik ze aan het verschonen ben. Als ze hier in de kamer staan (jaja, sinds 1 weekje staan ze binnen) heb ik nergens last van.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:45:34 #207
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41058440
Bij mij (met mn zware hooikoorts) gaat de 'weide-hooi' van Vitakraft (d8 ik, in zakjes) het beste, ze vinden het ook veeeeeeeeel lekkerder dan 'gewoon' Kenner hooi ofzo van de Welkoop/BB (verwende krengen ) volgend jaar wil ik 'opzoek' gaan naar grote balen (formaat paardenbalen) met Bloempjes erin, vers is vast nog lekkerder dan uit zo'n stoffig zakje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:46 #208
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41060109
Die beestjes van mij eten het liefst kruidenhooi van een markt aan de andere kant van Nederland. Lekker verwend zijn ze zeker!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:45:03 #209
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41060295
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:39 schreef Oxymoron het volgende:
Die beestjes van mij eten het liefst kruidenhooi van een markt aan de andere kant van Nederland. Lekker verwend zijn ze zeker!
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertel
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:27:10 #210
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41061575

Asterix in een kooi..... binnen het lijkt wel een hamsterhok, tis gewoon een redelijk konijnenhok hoor beetje rare hoek, en hij komt er veel uit (als de honden buiten zijn )


Mn kereltje in zn huisje

we hebben um naar binnen gehaald omdat we bang zijn dattie misschien dood gaat van verdriet/eenzaamheid als hij telang alleen buiten zit. En we hebben de ren helemaal leeg gehaald laten het even schoonregenen, konijn heeft toch even ('snachts) dood in het hok gelegen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:09:23 #211
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41066279
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:45 schreef Nonneke het volgende:
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertel
De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:08:21 #212
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41069345
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Wobbel, ik vraag me af wat jij in dit topic doet. Kennelijk ben je nou niet bepaald een goed baasje voor je caaf geweest en daar loop je mee te pochen? Moet je net mij treffen, ik kan daar absoluut niet tegen. Bloedende pootjes gebeuren écht niet zomaar, kennelijk heeft je cavia een afwijking of ziekte gehad zoals bv bumblefoot. Ook klem zitten in huisjes is iets wat niet zomaar gebeurt: een caaf weet exact waar ze wel en niet inpaasen (tenzij ze zwanger zijn), behalve als ze schrikken, dan willen ze wel eens klem vliegen ja.
Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...
ook stro is niet goed voor z'n pootjes (en hij ging elk half jaar voor een 10.000 km beurt naar de dierenarts)
En hij zat regelmatig klem in z'n huisje, daarom hebben we het huisje er maar uit gehaald...
Hij kon er wel gewoon in, mar dan moest ie er achteruit weer uit...maar hijj probeerde zich altijd om te draaien

maargoed, wat jij wilt...ik ga wel ergens anders heen hoor...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:45:12 #213
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41070399
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...
ook stro is niet goed voor z'n pootjes (en hij ging elk half jaar voor een 10.000 km beurt naar de dierenarts)
En hij zat regelmatig klem in z'n huisje, daarom hebben we het huisje er maar uit gehaald...
Hij kon er wel gewoon in, mar dan moest ie er achteruit weer uit...maar hijj probeerde zich altijd om te draaien

maargoed, wat jij wilt...ik ga wel ergens anders heen hoor...
Van mij mag je best blijven hoor Mijn Google kan ook niet draaien in z'n huisje en gaat altijd via het raampje eruit En ze zitten er best vaak samen in, zitten dan ook vrij klem als ik het zo zie maar ze kunnen er wel zelfstandig uitkomen.
En tussen het hooi vind ik ook rare dingen hoor...ooit een platte, dooie kikker gevonden
To infinity…and beyond!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:00:08 #214
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41070998
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:45 schreef ivetje het volgende:

[..]

Van mij mag je best blijven hoor Mijn Google kan ook niet draaien in z'n huisje en gaat altijd via het raampje eruit En ze zitten er best vaak samen in, zitten dan ook vrij klem als ik het zo zie maar ze kunnen er wel zelfstandig uitkomen.
En tussen het hooi vind ik ook rare dingen hoor...ooit een platte, dooie kikker gevonden
Sosm leek het wel of de bloementuin van de buuf ook was meegemaaid, en mijn cavia die bloemen maar opvreten, en dan snel uit de bak vissen ( 't leek me idd niet zo goed)

Die van mij was gek met wortels, kreeg ie halve winterpeen en dan dat ding zo hard rondslingeren dat het alle kanten opvloog en zelfs uit z'n kooi
pi_41071226
dat deden de cavia's van mij met komkommer eerst alle hoeken van het hok laten zien en dan opeten
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:07:34 #216
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071271
Asterix heeft dat met Aardbeien, die gooi je eerst het hele hok door, en daarna eet je alleen het kroontje op
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:08:19 #217
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071289
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:06 schreef CherryLips het volgende:
dat deden de cavia's van mij met komkommer eerst alle hoeken van het hok laten zien en dan opeten
Jah het lekkere eten eerst door de piesplek heen en door alle hopen stront (wat schijt zo'n cavia veel, en dan verschoonde ik z'n hok elke 3/4 dagen) en dan lekker oppeuzelen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:08:56 #218
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071307
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:07 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft dat met Aardbeien, die gooi je eerst het hele hok door, en daarna eet je alleen het kroontje op
Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooit
En je had ook van die groene doosjes met cavia yoghurt snoepjes enzo, die vondt ie ook zoooo heerlijk en die knaagstokjes met zo'n plastic lipje...en maar knagen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:10:04 #219
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071344
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:09 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.
Oeh Zeist daar woont mn 'schoontante' (of hoe heet zoiets ? nouja de tante van mn wederhelft ) die sturen we eens even naar de markt ! Thnx voor de tip ! Hopen dat Asterix er net zo van gaat smullen als jouw kaafjes
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:12:07 #220
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071421
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooit
En je had ook van die groene doosjes met cavia yoghurt snoepjes enzo, die vondt ie ook zoooo heerlijk en die knaagstokjes met zo'n plastic lipje...en maar knagen
Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamer
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41071584




De linker flat is nieuw Zo hebben de 4 dames op de middelste verdieping nu alle ruimte! Ideaal toch?
I had a signature once. It was awful.
pi_41071643
wat ontzettend gaaf

en onderin heb je zo'n groen trapje als huisje
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:18:02 #223
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071662
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:12 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamer
of een voerbak van 'n kilo op z'n kop
of de hele kop van z'n drinkfles afbreken

Die van mij had wel eens gekke 5 minuten, en dan KEIHARD rennen en dan kwartslag draaien in de lucht en dan keihard tegen de zeikant van z'n kooi aanbeuken vond ie leuk ofzo...

Wil weer 'n caafje als ik op mezelf woon ( paar jaar )
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:18:55 #224
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071692
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:16 schreef zoeperzazke het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

De linker flat is nieuw Zo hebben de 4 dames op de middelste verdieping nu alle ruimte! Ideaal toch?
Stinkt dat niet een beetje zo in je huis? Mijn cavia kon er in de zomer aardig wat van en na 2/3 dagen begint het dan al behoooorlijk te stinken
pi_41071795
Ik gebruik andere bodembedekking dan jij. Ik heb houtkorrels gemengd met beukensnippers. Dit verschoon ik omgeveer iedere week. En nee, dat ruik je zeker niet door je hele huis. Je ruikt wel iets, maar het stinkt niet. Natuurlijk is het zo dat je dat als je in het huis woont niet objectief kunt zeggen, maar het is heel simpel: Cavia;s stinken niet. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik vond dat de cavia's stonken, hooguit wat sterker roken omdat het hok dringend verschoond moest worden. Je bent welkom om te komen ruiken hoor
I had a signature once. It was awful.
pi_41071861
ben je niet bang dat ze eruit springen?
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:23:48 #227
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071865
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia;s stinken niet.
Nou dan is Asterix een uitzondering zeker hij zit er nu een dag of 3 in, uiteraard een heel schoon hok, maar begin um toch al te ruiken....
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:25:05 #228
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071910
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik gebruik andere bodembedekking dan jij. Ik heb houtkorrels gemengd met beukensnippers. Dit verschoon ik omgeveer iedere week. En nee, dat ruik je zeker niet door je hele huis. Je ruikt wel iets, maar het stinkt niet. Natuurlijk is het zo dat je dat als je in het huis woont niet objectief kunt zeggen, maar het is heel simpel: Cavia;s stinken niet. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik vond dat de cavia's stonken, hooguit wat sterker roken omdat het hok dringend verschoond moest worden. Je bent welkom om te komen ruiken hoor
* agenda pakt

Maar mijn cavia kon echt stinken hoor als z'n hok al 4/5 dagen niet verschoond was. (niet m'n caaf uiteraard, z'n hok met pies )
Ik zie dat heel veel mensen hun caafjes wassen, maar volgens mijn DA was dat onzin en echt niet nodig...
Heb m'n caafje 1 keer in lauw water gehad, vond ie op zich wel tof, maar hij kreeg 't voor elkaar 't water zelfs aan 't plafond te krijgen...niet zo tof dus

en als een caaf een tijdje in een vies hok zit gaat ie vanzelf ook stinken, maar das na enkele dagen weer weggetrokken..
dan rook ie weer naar lekker fris hooi (uit 'n pak )
pi_41072427
Cherry, ik ben niet bang dat ze eruit springen nee. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat de mannen op de onderste verdieping zitten om een reden. Dat zijn zulke waaghalzen, die zie ik wel een streek uithalen. De volwassen caafs doen het gewoon niet. Ze kunnen het met gemak, het is maar 20 cm, maar ze zullen het gewoon niet doen (of je treft net zo'n gestoord wobbelcaafje natuurlijk). Ik ken mensen met een randje van 5 cm, en zelfs dan blijven ze gewoon zitten.

Wassen is trouwens niet altijd nodig, soms wel. Langharige caafs hebben zo nu en dan een badje nodig omdat hun vacht dat wel kan gebruiken, er blijft veel troep en dus ook veel luchtjes inzitten. US-Teddy's en Rexen hebben heel snel een droge, schilferige huid en ook die vereisen extra verzorging, waar een wasbeurt met de juiste shampoo (www.caviashampoo.nl) onderdeel van ut maakt.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:40:52 #230
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41072579
Mijn cavia durfte het niet eens om in de buurt van de rand van de tafel te komen zitten...hoogtevrees ofzo..
pi_41072646
nee, ze zien gewoon diepte
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:43:38 #232
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41072690
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Wassen is trouwens niet altijd nodig, soms wel. Langharige caafs hebben zo nu en dan een badje nodig omdat hun vacht dat wel kan gebruiken, er blijft veel troep en dus ook veel luchtjes inzitten. US-Teddy's en Rexen hebben heel snel een droge, schilferige huid en ook die vereisen extra verzorging, waar een wasbeurt met de juiste shampoo (www.caviashampoo.nl) onderdeel van ut maakt.
ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ? Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41072738
zagen m'n hamsters maar diepte
maar m'n cavia's sprognen vroeger gewoon over de rand heen, we hebben er maar gaas overheen gedaan uiteindelijk. we hadden een soort flat en dolly kreeg het voor elkaar om uit haar hok te springen en vervolgens dus terecht te komen in het hok van de twee broertjes onder haar. dat ging niet echt goed.
Tap tap tap
pi_41072820
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ? Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet nat alleen één keertje toen ik even een handdoekje pakte gleed Flip uit en hoorde ik plons maar er zat niet zo veel water in, maar hij was zich lam geschrokken
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:51:48 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41073073
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet nat
Goeje tip ! *kinder/strandemmertje zoeken op zolder*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:08:50 #236
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41073761
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ? Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
Hogedrukspuit?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:25:22 #237
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41074339
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Hogedrukspuit?
zn haartjes zijn al zo raar, dan wordt het helemaal zo'n in-de-fohn-gezeten-? cavia alstie dan nog haar heeft
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41075290
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:18 schreef wobbel het volgende:

[..]
of een voerbak van 'n kilo op z'n kop
Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.

Een soort ongewenst wip-wap-effect + een oerdom gezicht krijg je dan.

Ik snap niet dat het geen pijn doet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:02:13 #239
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41075567
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.

Een soort ongewenst wip-wap-effect + een oerdom gezicht krijg je dan.

Ik snap niet dat het geen pijn doet.
daarom had ik ook zo'n zware bak gekocht, want de vorige ging ie idd omgooien.
Ging jullie cavia wel eens IN zijn bak zitten, en dan lekker beetje stro erin, en dan lekker met je buik op de bak liggen en dan met de pootjes over de voor en achterkant stekend?
of in z'n eten piesen en later gewoon door eten

[ Bericht 3% gewijzigd door wobbel op 23-08-2006 19:24:10 ]
pi_41076286
Ah, Wobbel, gebruik jij stro? geen wonder dat het dan stinkt, als er iets snel stikt is het stro of hooi op de bodem...

Een caaf wassen doe je het makkelijkst in een teiltje of wasbak met lauwwarm water. Gewoon met kommetjes van je handen water over de cavia heengooien, daarna shampoo'en, daarna in hetzelfde water met kommetjes uitspoelen en daarna even onder de stromende kraan, zodat de shampoo goe duit de vacht is. Daarna in een handdoek doen, en droogfohnen of op laten drogen op een plek waar de caaf niet in de tocht zit.
I had a signature once. It was awful.
pi_41077835
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:02 schreef wobbel het volgende:

[..]
Cavia- in-eetbak-verhaal
Nee, daar zijn de mijne te dik voor

Ze krijgen het wel voor elkaar om in het bakje te poepen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41085460
mijn cavia's stinken ook een beetje,maar heb ze met die regen altijd binnen.
en verder zitten ze veel in de ren.
hok is wel schoon maargoed het gaat vandaag weer beter weer worden dus kunnen ze zo naar buiten.
en misschien moet ik mn Peruufje een keertje wassen als het te erg gaat worden
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41091308
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, daar zijn de mijne te dik voor

Ze krijgen het wel voor elkaar om in het bakje te poepen.
Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.
pi_41093482
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.
Schattig, cavia's laten zich door niets weerhouden om te eten.

Ik heb een klein rond etensbakje en expres niet een grote, want ik weet dat ze er dan regelmatig wel in zitten. Niet zo hygienisch.

Ze kieperen hun bakje ook regelmatig om
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:22:15 #245
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41093807
Wat voor bakje heb je dan?
Ik heb een stenen bakje met cavia erop en die krijgen ze echt niet om Als ik 's morgens eten geef gaan ze er met z'n 2en op staan maar omkiepen doet ie echt niet.

Zoiets heb ik, alleen dan buitenkant bruinig en binnenkant blauw :
To infinity…and beyond!
pi_41093923
Ik heb het bakje dat hierboven staat, ik heb de blauwbruine variant twee keer en ik heb nog 2 stenen bakjes. Ik heb ook aluminium bakjes die ik bij sommige caafs ind e flat hang (hang: dus die zitten vast). Sommige caafs zijn alleen iets te slim en kieperen die dingen om, dus ze hangen niet overal.
I had a signature once. It was awful.
pi_41094924
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:22 schreef ivetje het volgende:
Wat voor bakje heb je dan?
Precies zoon zelfde bakje, ik heb gewoon lompe cavia's.

althans eentje dan

Mijn vorige 4 caafs kieperden zelden het bakje om.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41101047
hoor net van mn tante dat de cavia van mn neefje maandag overleden is:(
r.i.p Monstertje,de eerste cavia waar ik op gepast heb en hij was er eerder dan mijn caafjes.
omdat Monster zo leuk beestje was wilde ik er ook 1.
hij is uiteindelijk dood gegaan op 3 jarige leeftijd en het komt waarschijnlijk omdat hij ook een evenwichtstoornis had.
in mei was ie nog bij mij en mocht mijn caafje zwanger maken maar hij viel telkens om als ie erop wilde:|
niet dat mijn caaf het wilde dus zijn ze maar vriendjes gebleven zonder zich voort te planten.
en toen zag ik al dat er wat mis was,niet normaal dat zo n beest vaak omvalt, maarja mn ouders zeiden: zal wel nix ernstigs zijn.
hoorde dat ie de laatste tijd heel mager is geworden en is gestorven toen mn neefje hem na nog ff knuffelen rustig in zn hok legde.
zielig voor mn neefje,hij is pas 10 maar wel beter voor Monster.
hij mag binnenkort op mijn caafjes passen al is dat heel anders.



Monster


Monster en Fresa


Negra en Fresa

hahah Negra krijgt een steeds mooiere vacht en steeds langer haar
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:09:50 #249
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41102688
Ik heb weer foto's gemaakt van mijn beestjes Nova en Lune!


Nova in het huisje en Lune bij de waterbak


Zie je dat tepeltje?


Close up Nova
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:38:40 #250
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41103719


die kop van die witte
pi_41104023
Dat is een heel lief bekkie ja
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:30:44 #252
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41105556

Asterix meets Drolletje.... Hm, wat ben jij


-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:50:24 #253
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41106265
Op de eerste foto lijkt ie net of ie zich heel groot wil laten lijken tegenover de kat, maar op de 2e foto is ie om op te eten
pi_41106482
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:50 schreef wobbel het volgende:
Op de eerste foto lijkt ie net of ie zich heel groot wil laten lijken tegenover de kat, maar op de 2e foto is ie om op te eten
Ja, die 1e foto is echt grappig!!
pi_41106526
Na al die andere schatjes wil ik onze schatjes ook weer showen!

Onze Nemo:



En hier Nemo en Woody:

  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:01:13 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41106549
Hij heeft de kat ook heel heldhaftig van de bank gestuurd

Hij heeft net weer voor het eerst sinds ie binnen zit gefloten whieeeeetwhieeeeeetwhieeeeeetttttt
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41106651
Hij ziet er ook echt indrukwekkend uit op die eerste foto
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:05:08 #258
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41106673
Woody Nemo (je zoon is Disney fan ?? ik ook ik ook )

Drolletje bleef daarna wijselijk op de rugleuning zitten, dat was toch wat veiliger dan naast die groot uitgevallen bonte muis
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41106821
Ja, mijn zoon is een grote Disney-fan. Het vorige vriendinnetje van Woody heette Buzz. Omdat Nemo wit/oranje is, was de naam niet heel moeilijk te verzinnen voor hem. Hij zag haar foto en riep gelijk: Hé, ze lijkt op Nemo! Het komt misschien ook wel omdat we de dag ervoor Finding Nemo voor de 20e keer hebben zitten kijken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:21:30 #260
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41107287
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:10 schreef Maddy_K het volgende:
Ja, mijn zoon is een grote Disney-fan. Het vorige vriendinnetje van Woody heette Buzz. Omdat Nemo wit/oranje is, was de naam niet heel moeilijk te verzinnen voor hem. Hij zag haar foto en riep gelijk: Hé, ze lijkt op Nemo! Het komt misschien ook wel omdat we de dag ervoor Finding Nemo voor de 20e keer hebben zitten kijken.
Bij de AH pluche diertjes uit Bambi (bambi,stampertje,bloem en uil) voor 5 euro met bonuskaart (echt Disney, met hologram)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41107441
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:01 schreef Nonneke het volgende:
Hij heeft de kat ook heel heldhaftig van de bank gestuurd

Hij heeft net weer voor het eerst sinds ie binnen zit gefloten whieeeeetwhieeeeeetwhieeeeeetttttt
hahaha hij kan dat dus ook.
fresa kan die kat ook van de bank af jagen door der aan te vallen.
nouwja er hard op af rennen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41107635


wat een lekker ding is Negra ook


Fresa is wel lui
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41107860
Kruipt Fresa zelf in dat hangmatje? Leuk!
pi_41107966
ja doet ze zelf:) en het drinkflesje hangt redelijk dichtbij,maar nu heeft ze ontdekt dat ze niet hoeft op te staan om te drinken.
de hangmat is weer helemaal in,ze hebben er 2 maanden niet naar omgekeken omdat ie gewassen was.
en mn andere cavia is nog een stuk jonger maar die springt er soms ook al in.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:51:26 #265
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41108275
Prachtig, een cavia in een hangmat
pi_41108877
Ik ga morgen ook maar eens voor zo'n hangmatje kijken, vind het wel erg snoepig!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:12:12 #267
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41109354
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:03 schreef Maddy_K het volgende:
Ik ga morgen ook maar eens voor zo'n hangmatje kijken, vind het wel erg snoepig!
Wel een tijgerprintje he
pi_41109518
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:51 schreef wobbel het volgende:
Prachtig, een cavia in een hangmat
ja ze ligt er altijd languit in:D
heb hem via internet ergens besteld
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41109680
Er is iemand die die hangmatjes zelf maakt, ze zijn razend populair. Als je haar e-mailadres wilt, moet je me maar een mail sturen op het msn adres dat in mijn profiel staat. Dan kun je haar mailen. Veel leden van caviafora hebben een hangmatje van haar en zijn héél erg tevreden.
I had a signature once. It was awful.
pi_41110128
ja denk dat ik die gene ook ken.
die vrouw had verschillende printen en hij was 10 euro dacht ik+ verzendkosten.
maar mn beestjes zijn er blij mee,misschien bestel ik er nog wel 1
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41114930
ik dacht altijd dat cavia's veel te lomp waren om dar ook echt in te springen
Tap tap tap
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:57:43 #272
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41124262
Volgens mij gaan mijn caafs daar echt niet in liggen. Google krijgt z'n dikke reet niet eens op het huisje, laat staan in een hangmat Tinus z'n favo plekje is op het huisje, daar ligt hij dan ook altijd languit te slapen enzo
Heb ook ooit zo'n huisje gehad wat in de kooi vastzat, daar bovenop stond de etensbak dan. Google vertikte het gewoon om erop te kruipen voor z'n eten...heb dat ding ook maar snel eruit gehaald
To infinity…and beyond!
pi_41124345
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:30 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Asterix meets Drolletje.... Hm, wat ben jij

[afbeelding]
hahaha
pi_41138568






Ehm... hoi!

Ik ben Oger, het nieuwe caviababybeertje van zoeperzazke! ik ben een klein zwartbont peruufje! Owen is mijn opa, Jewel mijn tante en Onyx mijn neefje. Ik heb toen ik heel klein was bij zoeperzazke gelogeerd, maar toen moest ik weer terug naar de mevrouw die mij gemaakt heeft, Sandy. Maar nu mag ik bij mama weg en mocht ik terug naar zoeperzazke! Ik woon nu samen met Onyx en Ovide, de bedoeling is dat het dadelijk alleen nog Onyx is. Dat hoop ik wel, want ze vinden mij wel lief, maar Ovide vindt mij een beetje té lief, en dan vooral mijn kontje...

Ik ben heel blij dat ik hier mag komen wonen, ik heb al superveel groenvoer gehad en heel veel knuffies! Ik heb ook een bijnaam, vanwege mijn kleurtjes, zegt het baasje. Die is Koetjeboe. Maar als ik eenmaal een stoere beer ben, hoop ik dat ik gewoon Oger mag gaan heten.

Nou, dat was het wel zo'n beetje... Nog een foto met mijn neus in de lucht! Let trouwens niet op mijn vieze neusje, ik heb me een beetje vies gemaakt, is niks ernstigs hoor! Hihi!

Liefs!

Oger

I had a signature once. It was awful.
pi_41140776

heb je ergens een stamboom uitgetekend van al je caafjes, hoe ze familie zijn van elkaar? Kun je een mooie poster ofzo van maken
Tap tap tap
pi_41140935
ik heb wel stambomen, maar het is makkelijker om het per caaf apart te hebben hoor.

Owen heeft met Rachelle twee nestjes gekregen als ik het goed heb. Uit het eerste nestje kwam Jewel, uit het tweede nestje Morgane (onder andere, beide meiden hebben broers/zussen). Jewel is toen naar mij gegaan: later kreeg ik Owen ook als castraat. Jewel heeft ook weer een nestje gehad, waar Onyx uitkomt. Morgane is naar RiesAmaris verhuisd, en heeft daar een nestje gekregen, waar ik nu dus een zoontje uit heb op zich is het niet zo ingewikkeld dus!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:05:49 #277
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41141954
Asterix heeft net voor het eerst grapefruit op (ik was verse jus+grapefruit aant persen en had um een partje gegeven) hij begon er helemaal van te fluiten hap weg was het
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41142344
Oger

jinxy heeft ook zo'n tweekleurig lipje!




elaba!

mijn voordeur wat verbreden..


mjammmie


zijn haardos aan het coifferen!


en Bentie!!


Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_41143052
oooooooooooow wat een poepies zijn het toch die caviaas, zit helemaal verliefd naar jullie foto's te kijken. Sinds een paar maanden hebben wij 3 caviameisjes. Wat waren ze klein en wat zijn ze nu groot de geluidjes vind ik geweldig!! Hierbij wat pics van de meiden

Curly Wurly, PlukkiePluis en Punkie Broomster (Broomy)







pi_41144646
wat een leuke meisjes! Wat een leuke kapsels! Wat een leuke namen! Wat zijn het, twee peruven en een tessel? Ze zijn hoe dan ook echt vre-se-lijk vertederend!!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:27:04 #281
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41146880
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:15 schreef pertoef het volgende:

en Bentie!!
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is net mijn google

To infinity…and beyond!
pi_41148468
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Koetje boe

Wat een schattige caaf !

Vooral die laatste foto: die lipjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41161240
Zoeperzazke, pertoef en ivetje: wat mooi, die koe-cavia's! Zoeperzazke, waar vind jij toch al die supermooie caafjes?!
JetFreggel: leuke caafjes en héle leuke, aparte namen!

Oow, ik wil ook een peruufje erbij...
pi_41161525
ik wil ook weer kleine caafjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41161877
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ik wil ook weer kleine caafjes
Ja, kleine caafjes zijn vooral kleine peruufjes!
pi_41162165
Nog maar een klein caafje dan:

pi_41163497
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:
Nog maar een klein caafje dan:

[afbeelding]
Ik vind je caaf supergrappig: alsof hij/zij hele grote wenkbrauwen heeft
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41163583
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:08 schreef Maddy_K het volgende:
Zoeperzazke, pertoef en ivetje: wat mooi, die koe-cavia's! Zoeperzazke, waar vind jij toch al die supermooie caafjes?!
Gewoon goed zoeken Ik zit binnen één familielijn, Jewel en Owen zijn van dezelfde fokker, Onyx heb ik 'zelf' gefokt en RiesAmaris ken ik toevallig van een caviafokker, en zodoende weet ik dus ook dat zij een zus van Jewel heeft... en dus ook dat die jonkies had
I had a signature once. It was awful.
pi_41164133
Plukkie Pluis
Tap tap tap
pi_41176753
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:05 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft net voor het eerst grapefruit op (ik was verse jus+grapefruit aant persen en had um een partje gegeven) hij begon er helemaal van te fluiten hap weg was het
(L)
maar btter lusten ze wel
witlof blijft hier favouriet
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41191097
Koetjeboe/Oger is hier geboren Ik heb momenteel 2 jonge familieleden in dezelfde kleuren die binnenkort een baasje zoeken, dusse alle peruuf en krullenliefhebbers even op mijn site spieken hihi
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:33:54 #292
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41191498
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:
Nog maar een klein caafje dan:

[afbeelding]
Evil Cavia...met die huge ass wenkbrauwen wel tof
pi_41203639
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:15 schreef zoeperzazke het volgende:
wat een leuke meisjes! Wat een leuke kapsels! Wat een leuke namen! Wat zijn het, twee peruven en een tessel? Ze zijn hoe dan ook echt vre-se-lijk vertederend!!
ehhhhhm het zouden 3 zusjes zijn maare denk dat Curly uit een ander nestje komt, gekke is dat ze helemaal geen krulletjesharen meer heeft enne peruven lol ik heb helemaal geen versatand van rassen hoor maar ik wilde ene 3kleur geborstelde en dat was dus Pluk maar ik vond Broom ook zo leuk en mijn man vond Curly leuk dus werden het er 3 lol gewoon op uiterlijk gekozen, erg he *bloos*
pi_41204069
Het kunnen op zich wel zusjes zijn, maar het komt niet vaak voor dat er een tessel in een nestje peruven zit: dit zou dan een alpaca moeten zijn en dat is het niet. De krulletjes worden inderdaad wat minder, zeker als het geen raszuivere tessel is. Goede tessels blijven keurig in de krul, mindere tessels krijgen slechts een lichte golf.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:57:59 #295
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41205197

Haha, prachtige foto
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:19:54 #296
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41210556
quote:
Bizar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41210786
Goed, de schurft aanvallen van beide dames zijn bijna over, na 3 ( ! ) injecties en 2 tubes anti -schurft.

Nu zit ik met het volgende probleem: dikke Yanou heeft besloten dat ze geen vitamine C -pilletje meer blieft

Op zich niet een groot probleem: het is wel te compenseren met voer verrijkt met vit c en veel groenten/ fruit, maar ik vind het zo vreemd.
Ze was dol op die pilletjes, maar nu haalt ze haar neus er voor op en maakt ze rechtsomkeert.

Gedragsveranderingen vind ik alarmerend bij cavia's of zie ik spoken..?


Vandaag de derde injectie gehaald bij de DA, waar o.a. een jongen (hij was voor ons) flauwviel met zijn hoofd op de behandeltafel, dat lijkt me toch niet zo tof
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:22:05 #299
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41211312
zijn de pilletjes niet veranderd? of was het gewoon halverwege 't doosje/stripje dat ie die dingen ging weigeren?
pi_41216422
4ever, cavia's met schurtf krijgen standaard een behandeling van 3 injecties, dus dat is niks geks. Dat daat 2 tubes antischurft bijzijn gekomen lijkt mij nogal overbodig, de injecties moeten voldoende zijn... Maargoed, dat ze eraf zijn is het allerbeste.

Een caaf die zijn vietje c niet aanneemt is inderdaad zorgwekkend. Ik heb het 1 keer gehad met een reden: Owen had heftige longontsteking en ik heb hem bijna een maand medicijnen moeten geven die hij niet wilde. Een flink gevecht iedere keer en dat iedere dag, 's ochtends en 's avonds. Daarna weigerde hij alles wat klein was dat ik hem aanbood, ook zijn vitamine C. Hij pakt nu pas, voor het eerst sinds februari, zijn pilletje weer aan, en nog niet met enthousiasme.

Maar als er niet zo'n duidelijke reden te geven is zou ik het inderdaad even heel goed aankijken. Weeg haar iedere dag even op hetzelfde tijdstip om te kijken of ze afvalt. Als dat ook het geval is, even terug naar de DA. Maar het zou ook tijdelijk van de stress rondom de schurftbehandeling kunnen komen...

die caviarepo vond ik trouwens erg bizar maar wel interessant om te zien. Aan de ene kant besef je dat het toch wel gebeurt, maar dat je het in zó'n 'normaal ogend' restaurant kunt bestellen... jakkes. Ik zou nooit ook maar één hap caviavlees eten, tenzij ik uitgehongerd bent en het het enige is dat klaargemaakt en wel te krijgen is. Zélf zou ik liever sterven dan zo'n beestje te vermoorden...
I had a signature once. It was awful.
pi_41216454
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')