abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:33:53 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41037341
Op de verpakking van Puik fris kruidenhooi staat dat ze altijd weidehooi tot hun beschikkking moeten hebben en dat kruidenhooi een aanvulling is.
Maar ik geef al tijden lang alleen maar kruidenhooi. Is dat nu goed of slecht?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:08:05 #202
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41042041
Mijn cavia gaf ik ook wel eens hooi van 't land (woon in Twente dus ) maar dat wilde die niet, alleen oud, dor gras uit een pak

Moet je de stofzuigerslang eens in z'n hok houden

Ik had btw altijd een huisje waar mijn cavia in kon, daar paste ie 't eerste anderhalf jaar ook wel in, maar toen werd z'n kont te dik en paste ie er niet meer in zat ie klem en kon ie niet meer draaien, moesten wij hem uit z'n huisje bevrijden...

Btw, mijn cavia was soms zooo ruig in in/met z'n bak ( ) dat ie soms gewoon bloede aan z'n pootjes enzo
pi_41044846
Wobbel, ik vraag me af wat jij in dit topic doet. Kennelijk ben je nou niet bepaald een goed baasje voor je caaf geweest en daar loop je mee te pochen? Moet je net mij treffen, ik kan daar absoluut niet tegen. Bloedende pootjes gebeuren écht niet zomaar, kennelijk heeft je cavia een afwijking of ziekte gehad zoals bv bumblefoot. Ook klem zitten in huisjes is iets wat niet zomaar gebeurt: een caaf weet exact waar ze wel en niet inpaasen (tenzij ze zwanger zijn), behalve als ze schrikken, dan willen ze wel eens klem vliegen ja.

Kruidenhooi kan op zich geen kwaad volgens mij aangezien er ook gewoon hooi inzit. Hou de keutels van de caaf in de gate: als die gewoon netjes zijn (donker van kleur, mooi van vorm, niet keihard en niet zacht, zoals het hoort te zijn) zou ik het lekker blijven geven. Nadeel is alleen dat kruidenhooi duurder is en de caafs er soms zo aan gewend zijn dat ze later goedkoper hooi niet meer willen.
I had a signature once. It was awful.
pi_41044990
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:08 schreef wobbel het volgende:
Mijn cavia gaf ik ook wel eens hooi van 't land (woon in Twente dus ) maar dat wilde die niet, alleen oud, dor gras uit een pak
Ik moet altijd niezen als ik hooi uit een pak uitpak.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_41045123
Dat ligt aan welk pak je hebt hoor, het ene hooi is véél stoffiger dan het andere. Ikzelf gebruik hooi van Kenner (welkoop/boerenbont eigen merk) en daar ben ik erg tevreden over: is meestal niet stoffig. Scheelt een hoop genies.
pi_41053269
Ik gebruik zowel hooi als zaagsel van Kenner (de Boerenbond is hier lekker vlakbij) en ik moet van het zaagsel minstens net zo vaak niezen als van het hooi. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele lichte vorm van hooikoorts heb. Overigens nies ik alleen als ik ze aan het verschonen ben. Als ze hier in de kamer staan (jaja, sinds 1 weekje staan ze binnen) heb ik nergens last van.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:45:34 #207
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41058440
Bij mij (met mn zware hooikoorts) gaat de 'weide-hooi' van Vitakraft (d8 ik, in zakjes) het beste, ze vinden het ook veeeeeeeeel lekkerder dan 'gewoon' Kenner hooi ofzo van de Welkoop/BB (verwende krengen ) volgend jaar wil ik 'opzoek' gaan naar grote balen (formaat paardenbalen) met Bloempjes erin, vers is vast nog lekkerder dan uit zo'n stoffig zakje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:46 #208
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41060109
Die beestjes van mij eten het liefst kruidenhooi van een markt aan de andere kant van Nederland. Lekker verwend zijn ze zeker!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:45:03 #209
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41060295
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:39 schreef Oxymoron het volgende:
Die beestjes van mij eten het liefst kruidenhooi van een markt aan de andere kant van Nederland. Lekker verwend zijn ze zeker!
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertel
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:27:10 #210
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41061575

Asterix in een kooi..... binnen het lijkt wel een hamsterhok, tis gewoon een redelijk konijnenhok hoor beetje rare hoek, en hij komt er veel uit (als de honden buiten zijn )

Mn kereltje in zn huisje

we hebben um naar binnen gehaald omdat we bang zijn dattie misschien dood gaat van verdriet/eenzaamheid als hij telang alleen buiten zit. En we hebben de ren helemaal leeg gehaald laten het even schoonregenen, konijn heeft toch even ('snachts) dood in het hok gelegen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:09:23 #211
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41066279
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:45 schreef Nonneke het volgende:
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertel
De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:08:21 #212
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41069345
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Wobbel, ik vraag me af wat jij in dit topic doet. Kennelijk ben je nou niet bepaald een goed baasje voor je caaf geweest en daar loop je mee te pochen? Moet je net mij treffen, ik kan daar absoluut niet tegen. Bloedende pootjes gebeuren écht niet zomaar, kennelijk heeft je cavia een afwijking of ziekte gehad zoals bv bumblefoot. Ook klem zitten in huisjes is iets wat niet zomaar gebeurt: een caaf weet exact waar ze wel en niet inpaasen (tenzij ze zwanger zijn), behalve als ze schrikken, dan willen ze wel eens klem vliegen ja.
Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...
ook stro is niet goed voor z'n pootjes (en hij ging elk half jaar voor een 10.000 km beurt naar de dierenarts)
En hij zat regelmatig klem in z'n huisje, daarom hebben we het huisje er maar uit gehaald...
Hij kon er wel gewoon in, mar dan moest ie er achteruit weer uit...maar hijj probeerde zich altijd om te draaien

maargoed, wat jij wilt...ik ga wel ergens anders heen hoor...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:45:12 #213
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41070399
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...
ook stro is niet goed voor z'n pootjes (en hij ging elk half jaar voor een 10.000 km beurt naar de dierenarts)
En hij zat regelmatig klem in z'n huisje, daarom hebben we het huisje er maar uit gehaald...
Hij kon er wel gewoon in, mar dan moest ie er achteruit weer uit...maar hijj probeerde zich altijd om te draaien

maargoed, wat jij wilt...ik ga wel ergens anders heen hoor...
Van mij mag je best blijven hoor Mijn Google kan ook niet draaien in z'n huisje en gaat altijd via het raampje eruit En ze zitten er best vaak samen in, zitten dan ook vrij klem als ik het zo zie maar ze kunnen er wel zelfstandig uitkomen.
En tussen het hooi vind ik ook rare dingen hoor...ooit een platte, dooie kikker gevonden
To infinity…and beyond!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:00:08 #214
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41070998
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:45 schreef ivetje het volgende:

[..]

Van mij mag je best blijven hoor Mijn Google kan ook niet draaien in z'n huisje en gaat altijd via het raampje eruit En ze zitten er best vaak samen in, zitten dan ook vrij klem als ik het zo zie maar ze kunnen er wel zelfstandig uitkomen.
En tussen het hooi vind ik ook rare dingen hoor...ooit een platte, dooie kikker gevonden
Sosm leek het wel of de bloementuin van de buuf ook was meegemaaid, en mijn cavia die bloemen maar opvreten, en dan snel uit de bak vissen ( 't leek me idd niet zo goed)

Die van mij was gek met wortels, kreeg ie halve winterpeen en dan dat ding zo hard rondslingeren dat het alle kanten opvloog en zelfs uit z'n kooi
pi_41071226
dat deden de cavia's van mij met komkommer eerst alle hoeken van het hok laten zien en dan opeten
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:07:34 #216
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071271
Asterix heeft dat met Aardbeien, die gooi je eerst het hele hok door, en daarna eet je alleen het kroontje op
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:08:19 #217
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071289
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:06 schreef CherryLips het volgende:
dat deden de cavia's van mij met komkommer eerst alle hoeken van het hok laten zien en dan opeten
Jah het lekkere eten eerst door de piesplek heen en door alle hopen stront (wat schijt zo'n cavia veel, en dan verschoonde ik z'n hok elke 3/4 dagen) en dan lekker oppeuzelen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:08:56 #218
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071307
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:07 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft dat met Aardbeien, die gooi je eerst het hele hok door, en daarna eet je alleen het kroontje op
Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooit
En je had ook van die groene doosjes met cavia yoghurt snoepjes enzo, die vondt ie ook zoooo heerlijk en die knaagstokjes met zo'n plastic lipje...en maar knagen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:10:04 #219
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071344
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:09 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.
Oeh Zeist daar woont mn 'schoontante' (of hoe heet zoiets ? nouja de tante van mn wederhelft ) die sturen we eens even naar de markt ! Thnx voor de tip ! Hopen dat Asterix er net zo van gaat smullen als jouw kaafjes
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:12:07 #220
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071421
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooit
En je had ook van die groene doosjes met cavia yoghurt snoepjes enzo, die vondt ie ook zoooo heerlijk en die knaagstokjes met zo'n plastic lipje...en maar knagen
Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamer
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41071584

De linker flat is nieuw Zo hebben de 4 dames op de middelste verdieping nu alle ruimte! Ideaal toch?
pi_41071643
wat ontzettend gaaf

en onderin heb je zo'n groen trapje als huisje
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:18:02 #223
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071662
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:12 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamer
of een voerbak van 'n kilo op z'n kop
of de hele kop van z'n drinkfles afbreken

Die van mij had wel eens gekke 5 minuten, en dan KEIHARD rennen en dan kwartslag draaien in de lucht en dan keihard tegen de zeikant van z'n kooi aanbeuken vond ie leuk ofzo...

Wil weer 'n caafje als ik op mezelf woon ( paar jaar )
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:18:55 #224
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071692
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:16 schreef zoeperzazke het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

De linker flat is nieuw Zo hebben de 4 dames op de middelste verdieping nu alle ruimte! Ideaal toch?
Stinkt dat niet een beetje zo in je huis? Mijn cavia kon er in de zomer aardig wat van en na 2/3 dagen begint het dan al behoooorlijk te stinken
pi_41071795
Ik gebruik andere bodembedekking dan jij. Ik heb houtkorrels gemengd met beukensnippers. Dit verschoon ik omgeveer iedere week. En nee, dat ruik je zeker niet door je hele huis. Je ruikt wel iets, maar het stinkt niet. Natuurlijk is het zo dat je dat als je in het huis woont niet objectief kunt zeggen, maar het is heel simpel: Cavia;s stinken niet. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik vond dat de cavia's stonken, hooguit wat sterker roken omdat het hok dringend verschoond moest worden. Je bent welkom om te komen ruiken hoor
pi_41071861
ben je niet bang dat ze eruit springen?
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:23:48 #227
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41071865
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia;s stinken niet.
Nou dan is Asterix een uitzondering zeker hij zit er nu een dag of 3 in, uiteraard een heel schoon hok, maar begin um toch al te ruiken....
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:25:05 #228
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41071910
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik gebruik andere bodembedekking dan jij. Ik heb houtkorrels gemengd met beukensnippers. Dit verschoon ik omgeveer iedere week. En nee, dat ruik je zeker niet door je hele huis. Je ruikt wel iets, maar het stinkt niet. Natuurlijk is het zo dat je dat als je in het huis woont niet objectief kunt zeggen, maar het is heel simpel: Cavia;s stinken niet. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik vond dat de cavia's stonken, hooguit wat sterker roken omdat het hok dringend verschoond moest worden. Je bent welkom om te komen ruiken hoor
* agenda pakt

Maar mijn cavia kon echt stinken hoor als z'n hok al 4/5 dagen niet verschoond was. (niet m'n caaf uiteraard, z'n hok met pies )
Ik zie dat heel veel mensen hun caafjes wassen, maar volgens mijn DA was dat onzin en echt niet nodig...
Heb m'n caafje 1 keer in lauw water gehad, vond ie op zich wel tof, maar hij kreeg 't voor elkaar 't water zelfs aan 't plafond te krijgen...niet zo tof dus

en als een caaf een tijdje in een vies hok zit gaat ie vanzelf ook stinken, maar das na enkele dagen weer weggetrokken..
dan rook ie weer naar lekker fris hooi (uit 'n pak )
pi_41072427
Cherry, ik ben niet bang dat ze eruit springen nee. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat de mannen op de onderste verdieping zitten om een reden. Dat zijn zulke waaghalzen, die zie ik wel een streek uithalen. De volwassen caafs doen het gewoon niet. Ze kunnen het met gemak, het is maar 20 cm, maar ze zullen het gewoon niet doen (of je treft net zo'n gestoord wobbelcaafje natuurlijk). Ik ken mensen met een randje van 5 cm, en zelfs dan blijven ze gewoon zitten.

Wassen is trouwens niet altijd nodig, soms wel. Langharige caafs hebben zo nu en dan een badje nodig omdat hun vacht dat wel kan gebruiken, er blijft veel troep en dus ook veel luchtjes inzitten. US-Teddy's en Rexen hebben heel snel een droge, schilferige huid en ook die vereisen extra verzorging, waar een wasbeurt met de juiste shampoo (www.caviashampoo.nl) onderdeel van ut maakt.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:40:52 #230
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41072579
Mijn cavia durfte het niet eens om in de buurt van de rand van de tafel te komen zitten...hoogtevrees ofzo..
pi_41072646
nee, ze zien gewoon diepte
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:43:38 #232
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41072690
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Wassen is trouwens niet altijd nodig, soms wel. Langharige caafs hebben zo nu en dan een badje nodig omdat hun vacht dat wel kan gebruiken, er blijft veel troep en dus ook veel luchtjes inzitten. US-Teddy's en Rexen hebben heel snel een droge, schilferige huid en ook die vereisen extra verzorging, waar een wasbeurt met de juiste shampoo (www.caviashampoo.nl) onderdeel van ut maakt.
ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ? Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41072738
zagen m'n hamsters maar diepte
maar m'n cavia's sprognen vroeger gewoon over de rand heen, we hebben er maar gaas overheen gedaan uiteindelijk. we hadden een soort flat en dolly kreeg het voor elkaar om uit haar hok te springen en vervolgens dus terecht te komen in het hok van de twee broertjes onder haar. dat ging niet echt goed.
Tap tap tap
pi_41072820
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ? Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet nat alleen één keertje toen ik even een handdoekje pakte gleed Flip uit en hoorde ik plons maar er zat niet zo veel water in, maar hij was zich lam geschrokken
Tap tap tap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:51:48 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41073073
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet nat
Goeje tip ! *kinder/strandemmertje zoeken op zolder*
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:08:50 #236
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41073761
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hogedrukspuit?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:25:22 #237
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41074339
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:08 schreef wobbel het volgende:

[..]

Hogedrukspuit?
zn haartjes zijn al zo raar, dan wordt het helemaal zo'n in-de-fohn-gezeten-? cavia alstie dan nog haar heeft
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41075290
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:18 schreef wobbel het volgende:

[..]
of een voerbak van 'n kilo op z'n kop
Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.

Een soort ongewenst wip-wap-effect + een oerdom gezicht krijg je dan.

Ik snap niet dat het geen pijn doet.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:02:13 #239
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41075567
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.

Een soort ongewenst wip-wap-effect + een oerdom gezicht krijg je dan.

Ik snap niet dat het geen pijn doet.
daarom had ik ook zo'n zware bak gekocht, want de vorige ging ie idd omgooien.
Ging jullie cavia wel eens IN zijn bak zitten, en dan lekker beetje stro erin, en dan lekker met je buik op de bak liggen en dan met de pootjes over de voor en achterkant stekend?
of in z'n eten piesen en later gewoon door eten

[ Bericht 3% gewijzigd door wobbel op 23-08-2006 19:24:10 ]
pi_41076286
Ah, Wobbel, gebruik jij stro? geen wonder dat het dan stinkt, als er iets snel stikt is het stro of hooi op de bodem...

Een caaf wassen doe je het makkelijkst in een teiltje of wasbak met lauwwarm water. Gewoon met kommetjes van je handen water over de cavia heengooien, daarna shampoo'en, daarna in hetzelfde water met kommetjes uitspoelen en daarna even onder de stromende kraan, zodat de shampoo goe duit de vacht is. Daarna in een handdoek doen, en droogfohnen of op laten drogen op een plek waar de caaf niet in de tocht zit.
pi_41077835
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:02 schreef wobbel het volgende:

[..]
Cavia- in-eetbak-verhaal
Nee, daar zijn de mijne te dik voor

Ze krijgen het wel voor elkaar om in het bakje te poepen.
pi_41085460
mijn cavia's stinken ook een beetje,maar heb ze met die regen altijd binnen.
en verder zitten ze veel in de ren.
hok is wel schoon maargoed het gaat vandaag weer beter weer worden dus kunnen ze zo naar buiten.
en misschien moet ik mn Peruufje een keertje wassen als het te erg gaat worden
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41091308
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, daar zijn de mijne te dik voor

Ze krijgen het wel voor elkaar om in het bakje te poepen.
Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.
pi_41093482
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.
Schattig, cavia's laten zich door niets weerhouden om te eten.

Ik heb een klein rond etensbakje en expres niet een grote, want ik weet dat ze er dan regelmatig wel in zitten. Niet zo hygienisch.

Ze kieperen hun bakje ook regelmatig om
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:22:15 #245
11458 ivetje
pi_41093807
Wat voor bakje heb je dan?
Ik heb een stenen bakje met cavia erop en die krijgen ze echt niet om Als ik 's morgens eten geef gaan ze er met z'n 2en op staan maar omkiepen doet ie echt niet.

Zoiets heb ik, alleen dan buitenkant bruinig en binnenkant blauw :
To infinity…and beyond!
pi_41093923
Ik heb het bakje dat hierboven staat, ik heb de blauwbruine variant twee keer en ik heb nog 2 stenen bakjes. Ik heb ook aluminium bakjes die ik bij sommige caafs ind e flat hang (hang: dus die zitten vast). Sommige caafs zijn alleen iets te slim en kieperen die dingen om, dus ze hangen niet overal.
pi_41094924
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:22 schreef ivetje het volgende:
Wat voor bakje heb je dan?
Precies zoon zelfde bakje, ik heb gewoon lompe cavia's.

althans eentje dan

Mijn vorige 4 caafs kieperden zelden het bakje om.
pi_41101047
hoor net van mn tante dat de cavia van mn neefje maandag overleden is:(
r.i.p Monstertje,de eerste cavia waar ik op gepast heb en hij was er eerder dan mijn caafjes.
omdat Monster zo leuk beestje was wilde ik er ook 1.
hij is uiteindelijk dood gegaan op 3 jarige leeftijd en het komt waarschijnlijk omdat hij ook een evenwichtstoornis had.
in mei was ie nog bij mij en mocht mijn caafje zwanger maken maar hij viel telkens om als ie erop wilde:|
niet dat mijn caaf het wilde dus zijn ze maar vriendjes gebleven zonder zich voort te planten.
en toen zag ik al dat er wat mis was,niet normaal dat zo n beest vaak omvalt, maarja mn ouders zeiden: zal wel nix ernstigs zijn.
hoorde dat ie de laatste tijd heel mager is geworden en is gestorven toen mn neefje hem na nog ff knuffelen rustig in zn hok legde.
zielig voor mn neefje,hij is pas 10 maar wel beter voor Monster.
hij mag binnenkort op mijn caafjes passen al is dat heel anders.

Monster

Monster en Fresa

Negra en Fresa

hahah Negra krijgt een steeds mooiere vacht en steeds langer haar
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:09:50 #249
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41102688
Ik heb weer foto's gemaakt van mijn beestjes Nova en Lune!

Nova in het huisje en Lune bij de waterbak

Zie je dat tepeltje?

Close up Nova
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:38:40 #250
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41103719

die kop van die witte
pi_41104023
Dat is een heel lief bekkie ja
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:30:44 #252
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41105556

Asterix meets Drolletje.... Hm, wat ben jij

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:50:24 #253
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41106265
Op de eerste foto lijkt ie net of ie zich heel groot wil laten lijken tegenover de kat, maar op de 2e foto is ie om op te eten
pi_41106482
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:50 schreef wobbel het volgende:
Op de eerste foto lijkt ie net of ie zich heel groot wil laten lijken tegenover de kat, maar op de 2e foto is ie om op te eten
Ja, die 1e foto is echt grappig!!
pi_41106526
Na al die andere schatjes wil ik onze schatjes ook weer showen!

Onze Nemo:

En hier Nemo en Woody:

woensdag 23 augustus 2006 @ 21:01:13 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41106549
Hij heeft de kat ook heel heldhaftig van de bank gestuurd

Hij heeft net weer voor het eerst sinds ie binnen zit gefloten whieeeeetwhieeeeeetwhieeeeeetttttt
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41106651
Hij ziet er ook echt indrukwekkend uit op die eerste foto
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:05:08 #258
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41106673
Woody Nemo (je zoon is Disney fan ?? ik ook ik ook )

Drolletje bleef daarna wijselijk op de rugleuning zitten, dat was toch wat veiliger dan naast die groot uitgevallen bonte muis
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41106821
Ja, mijn zoon is een grote Disney-fan. Het vorige vriendinnetje van Woody heette Buzz. Omdat Nemo wit/oranje is, was de naam niet heel moeilijk te verzinnen voor hem. Hij zag haar foto en riep gelijk: Hé, ze lijkt op Nemo! Het komt misschien ook wel omdat we de dag ervoor Finding Nemo voor de 20e keer hebben zitten kijken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:21:30 #260
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41107287
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:10 schreef Maddy_K het volgende:
Ja, mijn zoon is een grote Disney-fan. Het vorige vriendinnetje van Woody heette Buzz. Omdat Nemo wit/oranje is, was de naam niet heel moeilijk te verzinnen voor hem. Hij zag haar foto en riep gelijk: Hé, ze lijkt op Nemo! Het komt misschien ook wel omdat we de dag ervoor Finding Nemo voor de 20e keer hebben zitten kijken.
Bij de AH pluche diertjes uit Bambi (bambi,stampertje,bloem en uil) voor 5 euro met bonuskaart (echt Disney, met hologram)
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41107441
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:01 schreef Nonneke het volgende:
Hij heeft de kat ook heel heldhaftig van de bank gestuurd

Hij heeft net weer voor het eerst sinds ie binnen zit gefloten whieeeeetwhieeeeeetwhieeeeeetttttt
hahaha hij kan dat dus ook.
fresa kan die kat ook van de bank af jagen door der aan te vallen.
nouwja er hard op af rennen
pi_41107635

wat een lekker ding is Negra ook

Fresa is wel lui
pi_41107860
Kruipt Fresa zelf in dat hangmatje? Leuk!
pi_41107966
ja doet ze zelf:) en het drinkflesje hangt redelijk dichtbij,maar nu heeft ze ontdekt dat ze niet hoeft op te staan om te drinken.
de hangmat is weer helemaal in,ze hebben er 2 maanden niet naar omgekeken omdat ie gewassen was.
en mn andere cavia is nog een stuk jonger maar die springt er soms ook al in.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:51:26 #265
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41108275
Prachtig, een cavia in een hangmat
pi_41108877
Ik ga morgen ook maar eens voor zo'n hangmatje kijken, vind het wel erg snoepig!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:12:12 #267
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41109354
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:03 schreef Maddy_K het volgende:
Ik ga morgen ook maar eens voor zo'n hangmatje kijken, vind het wel erg snoepig!
Wel een tijgerprintje he
pi_41109518
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:51 schreef wobbel het volgende:
Prachtig, een cavia in een hangmat
ja ze ligt er altijd languit in:D
heb hem via internet ergens besteld
pi_41109680
Er is iemand die die hangmatjes zelf maakt, ze zijn razend populair. Als je haar e-mailadres wilt, moet je me maar een mail sturen op het msn adres dat in mijn profiel staat. Dan kun je haar mailen. Veel leden van caviafora hebben een hangmatje van haar en zijn héél erg tevreden.
pi_41110128
ja denk dat ik die gene ook ken.
die vrouw had verschillende printen en hij was 10 euro dacht ik+ verzendkosten.
maar mn beestjes zijn er blij mee,misschien bestel ik er nog wel 1
pi_41114930
ik dacht altijd dat cavia's veel te lomp waren om dar ook echt in te springen
Tap tap tap
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:57:43 #272
11458 ivetje
pi_41124262
Volgens mij gaan mijn caafs daar echt niet in liggen. Google krijgt z'n dikke reet niet eens op het huisje, laat staan in een hangmat Tinus z'n favo plekje is op het huisje, daar ligt hij dan ook altijd languit te slapen enzo
Heb ook ooit zo'n huisje gehad wat in de kooi vastzat, daar bovenop stond de etensbak dan. Google vertikte het gewoon om erop te kruipen voor z'n eten...heb dat ding ook maar snel eruit gehaald
To infinity…and beyond!
pi_41124345
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:30 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Asterix meets Drolletje.... Hm, wat ben jij

[afbeelding]
hahaha
pi_41138568

Ehm... hoi!

Ik ben Oger, het nieuwe caviababybeertje van zoeperzazke! ik ben een klein zwartbont peruufje! Owen is mijn opa, Jewel mijn tante en Onyx mijn neefje. Ik heb toen ik heel klein was bij zoeperzazke gelogeerd, maar toen moest ik weer terug naar de mevrouw die mij gemaakt heeft, Sandy. Maar nu mag ik bij mama weg en mocht ik terug naar zoeperzazke! Ik woon nu samen met Onyx en Ovide, de bedoeling is dat het dadelijk alleen nog Onyx is. Dat hoop ik wel, want ze vinden mij wel lief, maar Ovide vindt mij een beetje té lief, en dan vooral mijn kontje...

Ik ben heel blij dat ik hier mag komen wonen, ik heb al superveel groenvoer gehad en heel veel knuffies! Ik heb ook een bijnaam, vanwege mijn kleurtjes, zegt het baasje. Die is Koetjeboe. Maar als ik eenmaal een stoere beer ben, hoop ik dat ik gewoon Oger mag gaan heten.

Nou, dat was het wel zo'n beetje... Nog een foto met mijn neus in de lucht! Let trouwens niet op mijn vieze neusje, ik heb me een beetje vies gemaakt, is niks ernstigs hoor! Hihi!

Liefs!

Oger

pi_41140776

heb je ergens een stamboom uitgetekend van al je caafjes, hoe ze familie zijn van elkaar? Kun je een mooie poster ofzo van maken
Tap tap tap
pi_41140935
ik heb wel stambomen, maar het is makkelijker om het per caaf apart te hebben hoor.

Owen heeft met Rachelle twee nestjes gekregen als ik het goed heb. Uit het eerste nestje kwam Jewel, uit het tweede nestje Morgane (onder andere, beide meiden hebben broers/zussen). Jewel is toen naar mij gegaan: later kreeg ik Owen ook als castraat. Jewel heeft ook weer een nestje gehad, waar Onyx uitkomt. Morgane is naar RiesAmaris verhuisd, en heeft daar een nestje gekregen, waar ik nu dus een zoontje uit heb op zich is het niet zo ingewikkeld dus!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:05:49 #277
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41141954
Asterix heeft net voor het eerst grapefruit op (ik was verse jus+grapefruit aant persen en had um een partje gegeven) hij begon er helemaal van te fluiten hap weg was het
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41142344
Oger

jinxy heeft ook zo'n tweekleurig lipje!

elaba!

mijn voordeur wat verbreden..

mjammmie

zijn haardos aan het coifferen!

en Bentie!!

Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_41143052
oooooooooooow wat een poepies zijn het toch die caviaas, zit helemaal verliefd naar jullie foto's te kijken. Sinds een paar maanden hebben wij 3 caviameisjes. Wat waren ze klein en wat zijn ze nu groot de geluidjes vind ik geweldig!! Hierbij wat pics van de meiden

Curly Wurly, PlukkiePluis en Punkie Broomster (Broomy)

pi_41144646
wat een leuke meisjes! Wat een leuke kapsels! Wat een leuke namen! Wat zijn het, twee peruven en een tessel? Ze zijn hoe dan ook echt vre-se-lijk vertederend!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:27:04 #281
11458 ivetje
pi_41146880
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:15 schreef pertoef het volgende:

en Bentie!!
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is net mijn google

To infinity…and beyond!
pi_41148468
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Koetje boe

Wat een schattige caaf !

Vooral die laatste foto: die lipjes
pi_41161240
Zoeperzazke, pertoef en ivetje: wat mooi, die koe-cavia's! Zoeperzazke, waar vind jij toch al die supermooie caafjes?!
JetFreggel: leuke caafjes en héle leuke, aparte namen!

Oow, ik wil ook een peruufje erbij...
pi_41161525
ik wil ook weer kleine caafjes
pi_41161877
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ik wil ook weer kleine caafjes
Ja, kleine caafjes zijn vooral kleine peruufjes!
pi_41162165
Nog maar een klein caafje dan:

pi_41163497
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:

[afbeelding]
Ik vind je caaf supergrappig: alsof hij/zij hele grote wenkbrauwen heeft
pi_41163583
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:08 schreef Maddy_K het volgende:
Zoeperzazke, pertoef en ivetje: wat mooi, die koe-cavia's! Zoeperzazke, waar vind jij toch al die supermooie caafjes?!
Gewoon goed zoeken Ik zit binnen één familielijn, Jewel en Owen zijn van dezelfde fokker, Onyx heb ik 'zelf' gefokt en RiesAmaris ken ik toevallig van een caviafokker, en zodoende weet ik dus ook dat zij een zus van Jewel heeft... en dus ook dat die jonkies had
pi_41164133
Plukkie Pluis
Tap tap tap
pi_41176753
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:05 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft net voor het eerst grapefruit op (ik was verse jus+grapefruit aant persen en had um een partje gegeven) hij begon er helemaal van te fluiten hap weg was het
(L)
maar btter lusten ze wel
witlof blijft hier favouriet
pi_41191097
Koetjeboe/Oger is hier geboren Ik heb momenteel 2 jonge familieleden in dezelfde kleuren die binnenkort een baasje zoeken, dusse alle peruuf en krullenliefhebbers even op mijn site spieken hihi
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:33:54 #292
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41191498
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:

[afbeelding]
Evil Cavia...met die huge ass wenkbrauwen wel tof
pi_41203639
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:15 schreef zoeperzazke het volgende:
wat een leuke meisjes! Wat een leuke kapsels! Wat een leuke namen! Wat zijn het, twee peruven en een tessel? Ze zijn hoe dan ook echt vre-se-lijk vertederend!!
ehhhhhm het zouden 3 zusjes zijn maare denk dat Curly uit een ander nestje komt, gekke is dat ze helemaal geen krulletjesharen meer heeft enne peruven lol ik heb helemaal geen versatand van rassen hoor maar ik wilde ene 3kleur geborstelde en dat was dus Pluk maar ik vond Broom ook zo leuk en mijn man vond Curly leuk dus werden het er 3 lol gewoon op uiterlijk gekozen, erg he *bloos*
pi_41204069
Het kunnen op zich wel zusjes zijn, maar het komt niet vaak voor dat er een tessel in een nestje peruven zit: dit zou dan een alpaca moeten zijn en dat is het niet. De krulletjes worden inderdaad wat minder, zeker als het geen raszuivere tessel is. Goede tessels blijven keurig in de krul, mindere tessels krijgen slechts een lichte golf.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:57:59 #295
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41205197

Haha, prachtige foto
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:19:54 #296
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41210556
quote:
Bizar
pi_41210786
Goed, de schurft aanvallen van beide dames zijn bijna over, na 3 ( ! ) injecties en 2 tubes anti -schurft.

Nu zit ik met het volgende probleem: dikke Yanou heeft besloten dat ze geen vitamine C -pilletje meer blieft

Op zich niet een groot probleem: het is wel te compenseren met voer verrijkt met vit c en veel groenten/ fruit, maar ik vind het zo vreemd.
Ze was dol op die pilletjes, maar nu haalt ze haar neus er voor op en maakt ze rechtsomkeert.

Gedragsveranderingen vind ik alarmerend bij cavia's of zie ik spoken..?

Vandaag de derde injectie gehaald bij de DA, waar o.a. een jongen (hij was voor ons) flauwviel met zijn hoofd op de behandeltafel, dat lijkt me toch niet zo tof
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:22:05 #299
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41211312
zijn de pilletjes niet veranderd? of was het gewoon halverwege 't doosje/stripje dat ie die dingen ging weigeren?
pi_41216422
4ever, cavia's met schurtf krijgen standaard een behandeling van 3 injecties, dus dat is niks geks. Dat daat 2 tubes antischurft bijzijn gekomen lijkt mij nogal overbodig, de injecties moeten voldoende zijn... Maargoed, dat ze eraf zijn is het allerbeste.

Een caaf die zijn vietje c niet aanneemt is inderdaad zorgwekkend. Ik heb het 1 keer gehad met een reden: Owen had heftige longontsteking en ik heb hem bijna een maand medicijnen moeten geven die hij niet wilde. Een flink gevecht iedere keer en dat iedere dag, 's ochtends en 's avonds. Daarna weigerde hij alles wat klein was dat ik hem aanbood, ook zijn vitamine C. Hij pakt nu pas, voor het eerst sinds februari, zijn pilletje weer aan, en nog niet met enthousiasme.

Maar als er niet zo'n duidelijke reden te geven is zou ik het inderdaad even heel goed aankijken. Weeg haar iedere dag even op hetzelfde tijdstip om te kijken of ze afvalt. Als dat ook het geval is, even terug naar de DA. Maar het zou ook tijdelijk van de stress rondom de schurftbehandeling kunnen komen...

die caviarepo vond ik trouwens erg bizar maar wel interessant om te zien. Aan de ene kant besef je dat het toch wel gebeurt, maar dat je het in zó'n 'normaal ogend' restaurant kunt bestellen... jakkes. Ik zou nooit ook maar één hap caviavlees eten, tenzij ik uitgehongerd bent en het het enige is dat klaargemaakt en wel te krijgen is. Zélf zou ik liever sterven dan zo'n beestje te vermoorden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')