Ik moet altijd niezen als ik hooi uit een pak uitpak.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:08 schreef wobbel het volgende:
Mijn cavia gaf ik ook wel eens hooi van 't land (woon in Twente dus) maar dat wilde die niet, alleen oud, dor gras uit een pak
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertelquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:39 schreef Oxymoron het volgende:
Die beestjes van mij eten het liefst kruidenhooi van een markt aan de andere kant van Nederland. Lekker verwend zijn ze zeker!
De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:45 schreef Nonneke het volgende:
andere kant van nederland ? lekkere kruidenhooi ? Vertel![]()
Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Wobbel, ik vraag me af wat jij in dit topic doet. Kennelijk ben je nou niet bepaald een goed baasje voor je caaf geweest en daar loop je mee te pochen? Moet je net mij treffen, ik kan daar absoluut niet tegen. Bloedende pootjes gebeuren écht niet zomaar, kennelijk heeft je cavia een afwijking of ziekte gehad zoals bv bumblefoot. Ook klem zitten in huisjes is iets wat niet zomaar gebeurt: een caaf weet exact waar ze wel en niet inpaasen (tenzij ze zwanger zijn), behalve als ze schrikken, dan willen ze wel eens klem vliegen ja.
Van mij mag je best blijven hoorquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:08 schreef wobbel het volgende:
[..]
Wij vonden met grote regelmaat dus die dingetjes die in bramenstuiken zitten tussen 't hooi...
ook stro is niet goed voor z'n pootjes (en hij ging elk half jaar voor een 10.000 km beurt naar de dierenarts)
En hij zat regelmatig klem in z'n huisje, daarom hebben we het huisje er maar uit gehaald...
Hij kon er wel gewoon in, mar dan moest ie er achteruit weer uit...maar hijj probeerde zich altijd om te draaien![]()
maargoed, wat jij wilt...ik ga wel ergens anders heen hoor...
Sosm leek het wel of de bloementuin van de buuf ook was meegemaaid, en mijn cavia die bloemen maar opvreten, en dan snel uit de bak vissen ( 't leek me idd niet zo goed)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:45 schreef ivetje het volgende:
[..]
Van mij mag je best blijven hoorMijn Google kan ook niet draaien in z'n huisje en gaat altijd via het raampje eruit
En ze zitten er best vaak samen in, zitten dan ook vrij klem als ik het zo zie maar ze kunnen er wel zelfstandig uitkomen.
En tussen het hooi vind ik ook rare dingen hoor...ooit een platte, dooie kikker gevonden![]()
Jah het lekkere eten eerst door de piesplek heenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:06 schreef CherryLips het volgende:
dat deden de cavia's van mij met komkommereerst alle hoeken van het hok laten zien en dan opeten
Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooitquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:07 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft dat met Aardbeien, die gooi je eerst het hele hok door, en daarna eet je alleen het kroontje op![]()
Oeh Zeist daar woont mn 'schoontante' (of hoe heet zoiets ? nouja de tante van mn wederhelftquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:09 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
De markt in Zeist. Donderdags en zaterdags staat er een kraam op de markt die dierenspullen verkoopt.
Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:08 schreef wobbel het volgende:
[..]
Aardbeien vond ie van mij echt té lekker, maar kreeeg ie nooit
En je had ook van die groene doosjes met cavia yoghurt snoepjes enzo, die vondt ie ook zoooo heerlijken die knaagstokjes met zo'n plastic lipje...en maar knagen
![]()
of een voerbak van 'n kilo op z'n kopquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:12 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Die stokjes zijn idd een dikke hit, beest heeft er weeeeeeeeeeeeeken plezier van, met 3 dagen istie kaal, daarna wordt het stokje met lipje heel het hok door gedragen en gegooit, volgens mij beoefend ie stiekem snachts japanse vechtsporten ofzo, ze liggen nu smorgens midden in de kamer![]()
Stinkt dat niet een beetje zo in je huis? Mijn cavia kon er in de zomer aardig wat vanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:16 schreef zoeperzazke het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De linker flat is nieuwZo hebben de 4 dames op de middelste verdieping nu alle ruimte! Ideaal toch?
Nou dan is Asterix een uitzondering zekerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia;s stinken niet.
* agenda paktquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik gebruik andere bodembedekking dan jij. Ik heb houtkorrels gemengd met beukensnippers. Dit verschoon ik omgeveer iedere week. En nee, dat ruik je zeker niet door je hele huis. Je ruikt wel iets, maar het stinkt niet. Natuurlijk is het zo dat je dat als je in het huis woont niet objectief kunt zeggen, maar het is heel simpel: Cavia;s stinken niet. Ik ben nog nooit ergens geweest waar ik vond dat de cavia's stonken, hooguit wat sterker roken omdat het hok dringend verschoond moest worden. Je bent welkom om te komen ruiken hoor
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Wassen is trouwens niet altijd nodig, soms wel. Langharige caafs hebben zo nu en dan een badje nodig omdat hun vacht dat wel kan gebruiken, er blijft veel troep en dus ook veel luchtjes inzitten. US-Teddy's en Rexen hebben heel snel een droge, schilferige huid en ook die vereisen extra verzorging, waar een wasbeurt met de juiste shampoo (www.caviashampoo.nl) onderdeel van ut maakt.
ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet natquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:
[..]
ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ?
Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
Goeje tip ! *kinder/strandemmertje zoeken op zolder*quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik deed m'n cavia's in een klein emmertje waarin ze net rechtop konden staan. dan hielden ze zich automatisch vast aan de rand. en zo werden hun koppies ook niet nat![]()
Hogedrukspuit?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:43 schreef Nonneke het volgende:
[..]
ik wou het je net vragen, ik vind Asterix zn huid idd een beetje droog maar hij heeft geen schilfertjes. Ik wou een goede sjampoo voor um bestellen, maar hoe ga ik um leren wennen aan in bad gaan ? en nog belangrijker, HOE doe ik um in bad ? teiltje ? onder stromende kraan ?
Of is het beter van niet om een buitencavia (want hij gaat "straks" ook weer gewoon naar buiten) te wassen ?
quote:
Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:18 schreef wobbel het volgende:
[..]
of een voerbak van 'n kilo op z'n kop![]()
daarom had ik ook zo'n zware bak gekocht, want de vorige ging ie idd omgooien.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn ene caaf is altijd zo enthousiast als ze eten krijgt dat ze vol overgave op het bakje gaat staan, met twee voorpootjes, dat het bakje tegen haar voorhoofd aan kiept.![]()
Een soort ongewenst wip-wap-effect + een oerdom gezicht krijg je dan.
Ik snap niet dat het geen pijn doet.
Nee, daar zijn de mijne te dik voorquote:
Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, daar zijn de mijne te dik voor![]()
Ze krijgen het wel voor elkaar om in het bakje te poepen.
Schattig, cavia's laten zich door niets weerhouden om te eten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef Maddy_K het volgende:
[..]
Bij ons past de kleinste cavia makkelijk in het etensbakske, ze zit er ook heel vaak in! De grootste past er niet meer in maar eet gewoon langs de kleine heen.
Precies zoon zelfde bakje, ik heb gewoon lompe cavia's.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:22 schreef ivetje het volgende:
Wat voor bakje heb je dan?
Ja, die 1e foto is echt grappig!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:50 schreef wobbel het volgende:
Op de eerste foto lijkt ie net of ie zich heel groot wil laten lijken tegenover de kat, maar op de 2e foto is ie om op te eten![]()
Bij de AH pluche diertjes uit Bambi (bambi,stampertje,bloem en uil) voor 5 euro met bonuskaartquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:10 schreef Maddy_K het volgende:
Ja, mijn zoon is een grote Disney-fan. Het vorige vriendinnetje van Woody heette Buzz. Omdat Nemo wit/oranje is, was de naam niet heel moeilijk te verzinnen voor hem. Hij zag haar foto en riep gelijk: Hé, ze lijkt op Nemo! Het komt misschien ook wel omdat we de dag ervoor Finding Nemo voor de 20e keer hebben zitten kijken.
hahaha hij kan dat dus ook.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:01 schreef Nonneke het volgende:
Hij heeft de kat ook heel heldhaftig van de bank gestuurd![]()
Hij heeft net weer voor het eerst sinds ie binnen zit geflotenwhieeeeetwhieeeeeetwhieeeeeetttttt
![]()
Wel een tijgerprintje hequote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:03 schreef Maddy_K het volgende:
Ik ga morgen ook maar eens voor zo'n hangmatje kijken, vind het wel erg snoepig!
ja ze ligt er altijd languit in:Dquote:
hahahaquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:30 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Asterix meets Drolletje.... Hm, wat ben jij![]()
[afbeelding]
![]()
Dit is net mijn googlequote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:15 schreef pertoef het volgende:
en Bentie!!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Koetje boequote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, kleine caafjes zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ik wil ook weer kleine caafjes![]()
Ik vind je caaf supergrappig: alsof hij/zij hele grote wenkbrauwen heeftquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:
Nog maar een klein caafje dan:
[afbeelding]
Gewoon goed zoekenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:08 schreef Maddy_K het volgende:
Zoeperzazke, pertoef en ivetje: wat mooi, die koe-cavia's! Zoeperzazke, waar vind jij toch al die supermooie caafjes?!
(L)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:05 schreef Nonneke het volgende:
Asterix heeft net voor het eerst grapefruit op (ik was verse jus+grapefruit aant persen en had um een partje gegeven) hij begon er helemaal van te fluitenhap weg was het
![]()
Evil Cavia...met die huge ass wenkbrauwenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:29 schreef Maddy_K het volgende:
Nog maar een klein caafje dan:
[afbeelding]
ehhhhhm het zouden 3 zusjes zijn maare denk dat Curly uit een ander nestje komt, gekke is dat ze helemaal geen krulletjesharen meer heeftquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:15 schreef zoeperzazke het volgende:
wat een leuke meisjes! Wat een leuke kapsels! Wat een leuke namen! Wat zijn het, twee peruven en een tessel? Ze zijn hoe dan ook echt vre-se-lijk vertederend!!
Bizarquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:19 schreef wobbel het volgende:
Lekker, cavia vlees:
http://www.6pack.tv/default.php?log=1380&cont=viewLog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |