Doe ff normaal zeg... omdat ze een mooie foto van haar cavia heeft gemaakt en het beestje heel goed verzorgd, is het direct een barbiepop? Lees het topic eerst eens door en denk na voor je reageert...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:33 schreef ASroma het volgende:
het blijft verbazingwekkend om te zien, dat sommige mensen denken dat huisdieren barbiepoppen/speeltjes zijn.
maar goed een ieder moet voorzich weten wat ie wil doen, zolang er geen sprake is van fysieke mishandeling.
Langharige cavia's zijn net zo oud als de gladharige variant. Een ingewikkeldequote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:36 schreef Spacehamster het volgende:
Wat ik grof vind aan langharige cavia's is dat ze zo gekweekt zijn.
Zo'n cavia heeft er niets aan om zo'n ingewikkelde (letterlijk dus ook nog) vacht te hebben. (Uitgezonderd de individuele cavia's die het de moeite van het extra aandacht krijgen waard vinden.)
Nee, letterlijk staat het er niet, maar wie tussen de regels doorleest kan de afkeer van ASroma lezen... en dat is volledig onterecht. Ik zou mijn cavia's pas barbies noemen als ik de hele dag met hun haar tut, dus echt constant vlechtjes maak, alles uitkam, staartjes maak en zulke dingen doe... nu doe ik niet meer da nodig is bij die beestjes. Owen en jewel kam ik normaal enkel met mijn vingers op schoot, alleen voor de foto's gaat er een kammetje doorheen en dan kom ik zelden klitten tegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Spacehamster het volgende:
Tssk tssk, wat een aggressieve reacties terwijl ASroma niet eens iemand van mishandeling heeft beschuldigd.
Daarom is het ook handig om een beetje na te denken voor iemand hier lukraak wat roept toch? (en daarmee doel ik niet op jou maar bijv. op ASroma)quote:Op zondag 16 juli 2006 12:40 schreef Spacehamster het volgende:
Tss tss, tussen de regels doorlezen is al te afhankelijk van subjectief gedoe en dus kun je er heel makkelijk naastzitten. Ik wil niemand verdedigen, maar ik kan er niet zo goed tegen als conclusies heel snel getrokken worden op grond van onvoldoende gegevens.
Volgens mij kwam hij hier alleen maar om mensen uit te lachen dus ik denk niet dat ie erg gemist zal wordenquote:Zeker als je daar iemand mee weg jaagt.....zien we ASroma nog ergens?
Ik geef éééén hintquote:Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef Lyssa het volgende:
Van welke caaf uit dit mooie topic is deze lieverd een kindje?
quote:Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef Lyssa het volgende:
Van welke caaf uit dit mooie topic is deze lieverd een kindje (en van welke is hij een kleinkind??)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is Barbabob, mijn andere cavia; (iets minder fotogeniek van Loki, maar net zo lief!)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
whaha, LOL, omdat ik mijn cavia's op de foto zet en ze daarbij op het bed zet om ze goed in beeld te krijgen zijn t barbies? Is dat dan ook zo als het gewone gladharen waren, of is het dan opeens normaal..? zullen de mannen blij mee zijn, om te horen dat ze als barbie worden beschouwd..quote:Op maandag 17 juli 2006 14:02 schreef Spacehamster het volgende:
Bij die foto's komt toch wel het woord "barbie" bij me op...
Sterker nog...sinds het barbie onderwerp opkwam in deze thread vind ik elke langhaar cavia net een barbie.![]()
De enige verschillen zijn dat cavia's zich (meestal) niet laten aankleden en er veel toffer uitzien.
Deze reactie kon ik gewoon echt ff niet laten na al die hippie-cavia-foto's.
Ooit een kortharige barbie in de winkel zien liggen?quote:Op maandag 17 juli 2006 20:23 schreef Lyssa het volgende:Is dat dan ook zo als het gewone gladharen waren, of is het dan opeens normaal..?
Okay ik ga ff iets uitproberen.quote:zullen de mannen blij mee zijn, om te horen dat ze als barbie worden beschouwd..![]()
![]()
www.youtube.com geloof ik.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:14 schreef Pure-Poison het volgende:
Wat een leuke foto's weer.
Nog wat fototjes van mijn caafs van vandaag.
Heb ook nog filmpjes maar weet niet hoe ik die hier moet neerzetten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat een gedoe zeg. zolang ze geen rare my little pony-pakjes aan moeten trekken is er niks aan de hand. sommige mensen nemen een bepaald kattenras die er mooi uitziet, anderen nemen een cavia met lange haren. dat ze dan wikkels in moeten is toch normaal, anders zitten die haren binnen no-time onder de zooi.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:10 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ooit een kortharige barbie in de winkel zien liggen?
Dus idd, alleen de langharigen zijn barbies.
[..]
Okay ik ga ff iets uitproberen.
* Spacehamster loopt naar Worf en Kahless en noemt ze barbies
Cavia's: "????whieek?...(snuffel)...whieek?(snuffelsnuffel)???"
Conclusie:
De cavia's hier weten niet wat barbies zijn maar hopen dat het betekend dat ze iets lekkers krijgen.
WTF? Tuurlijk kun je die beesten wel wat leren en kun je ze africhten. Onze eerste cavia, de enige die wij hebben gehad vanaf jongs af aan, was net een hond. Liep zowel los door het huis als buiten. Ding liep altijd achter je aan en als je haar roepte kwam ie eraan. We hebben haar zinderlijk gemaakt, zo erg zelfs, dat ze niks op het gras deed. Waar het natuurlijk wel kon. Ze gaf dan zelf aan, door onrustig te worden en geluiden te maken, dat ze terug moest naar haar hok. Thuis liep ze er zelf heen. Als je wat eten in haar hok legde kwam er telkens de typische ""bbrrrr" geluid.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Een cavia snapt het nut van een tik niet. Als je het diertje iets wilt afleren zul je of een heel hard kort geluid moeten maken of in het oortje moeten knijpen (niet té hard natuurlijk). Dat werkt beter dat een tik verkopen. En honden zijn inderdaad af te richten, maar cavia's met honden vergelijken is toch wel errug vergaand, ze lijken in erg weinig op elkaar, ze krijgen hooguit soms dezelfde medicijnen in een lagere dosis toegediend maar dat is dan ook alles weer. Cavia's zijn niet af te richten, je kunt ze hooguit dingen aanleren.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:13 schreef CherryLips het volgende:
en ook, iedereen in dit topic heeft zeker z'n diertje in de garage staan en kijkt er niet naar omlogische redenatie.
Ik zie nergens staan dat ze haar cavia een tik heeft gegeven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Hoe kun jij nou oordelen dat jij meer aandacht aan jouw cavia hebt geschonken? Heb je dit topic wel gelezen? Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat het oké is om je cavia een tik te geven? kom op zeg.
Wat voor nut heeft deze opmerking?quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:04 schreef StupidByNature het volgende:
Je diertjes raken slechts geconditioneerd (klassiek, maar ook operant). That's it, en dat is het beste wat je ooit uit dit soort dieren zal krijgen. Niet dat je daar geen leuke resultaten mee kunt behalen, natuurlijk.
Zo. En nu willen we foto'squote:Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Calioppe het volgende:
*verhaal*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |