De nageltjes zijn een tijdje terug geknipt, ik knip ze altijd zo kort mogelijk maar die kromming blijft erin zitten. Het blijft gewoon krom groeien en dat knipt vrij moeilijk. En Tinus heeft ook nog uit 1 vingertje 2 nageltjes groeien...die krullen dus ook nog om elkaar heenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:52 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Wat een poepies zeg, vooral de eerste foto is leuk!
Lukt het je echt niet om de nageltjes wat korter te knippen? Als je kijkt naar de lengte, zou er volgens mij nog wel een stukje vanaf kunnen voordat je in het leven zit.![]()
Buzz is volgens mij een kruising tussen een borstelhaar en een peruviaan. Ze heeft echt zo'n peruviaan-snoetje! Ik weet voor bijna 100% zeker dat ze niet zwanger is, de mensen waar ik haar heb gehaald hadden alleen haar. Ze voelt ook absoluut niet zwanger aan. Ze is wel megagroot, echt niet normaal.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Iwi wordt op 9 september 2 jaar.
1360 is een flink gewicht voor een volwassen zeug! Niet extreem, maar wel flink. Is ze toevallig een rexcavia? (zie www.rexcavia.nl voor voorbeelden) rexen (en tessels ook, maar ik las hiervboven dat ze niet langharig was) zijn vaak wat flinker dan andere zeugen. Ook zeugen die al eens nestjes gehad hebben zijn vaan zwaarder: Mijn Jewel weegt nu 1210 gram, 20 gram minder dan haar vader die hier ook woont
Je weet wel zeker dat ze niet zwanger is?
Misschien zou je ze niet meer door de kamer moeten gooien, of in hun 'nekvel' (cavia's hebben ook lekker nekvel om te pakkenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef ivetje het volgende:
Google wordt over geloof ik 2 maanden alweer 4 en Tinus is nu 3,5 ongeveer. Ze vechten niet echt, maar rennen wel vaak achter elkaar aan en klappertanden etc. Er komt soms een herrie uit de kooi, maar heb er nog nooit 1 echt horen "gillen" ofzo.
Het is zeker geen stress hoor, dat is 1 keer gebeurt en ik werd gewoon gek van Tinus. Hij moet ook maar luisteren. Een beest hoeft echt niet altijd maar vertroeteld te worden etc. Een hond richt je toch ook af?? Als ze zich niet gedragen en de hele dag al zitten te kutten kunnen ze een tik krijgen ja...nix mis mee naar mijn idee.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:03 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Misschien zou je ze niet meer door de kamer moeten gooien, of in hun 'nekvel' (cavia's hebben ook lekker nekvel om te pakken) moeten grijpen, misschien is het wel gewoon stress
Meestal houden ze niet op...of ze schieten met z'n 2en het hokje in en google heeft dan altijd pech en wordt eruit gekockt door Tinusquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:20 schreef zoeperzazke het volgende:
een hard, kort geluid heeft de voorkeur, zoals een 'he!' of een 'eh!'. Als ze schrikken, dan begrijpen ze het. Schrikken ze niet heeft het weinig effect en zijn ze erg rebels. Dan kun je het combineren met een tikje of klein knijpje in de oren, maar een hard geluid dient altijd de voorkeur boven een tik.
Ik draag een T-shirt met foto van Onyx erop, met daarop ook de tekst Cobaye Kleindierfotografie en mijn naam (Saskia) en mijn vriend draagt dezelfde maar dan met zijn naam (het is heusquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:11 schreef ivetje het volgende:
Hee zoeper, plak dan ff een zoeperzazke-naamkaartje op zodat iedereen van fok je kan herkennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |