abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40004296
Ja, Andorra voor een schoolonderzoek.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40004569
Andorra heb ik ook gelezen, op de middelbare school. Volgens mij moet ik nog wel wat van hem gelezen hebben (maar dat weet ik dus niet meer). Ik denk dat ik 2 of 3 boeken van hem op mijn eindexamenlijst had staan, eentje daarvan kreeg ik niet te pakken en had ik dus niet gelezen.

Andorra wil ik wel eens herlezen, in mijn herinnering was het de moeite waard. Wat ik me afvraag is of er van de romans iets (speciaal) aanbevolen wordt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40004698
Ik heb trouwens ook wat van zijn dagboeken gelezen. Veelal vermoeid gesteun, ''dat kende ik al, ook dat heb ik al gedaan'', maar hij veegt de vloer aan met bepaalde opgehemelde delen van Italie en dat vond ik dan wel weer opbeurend.
pi_40005495
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:08 schreef Apropos het volgende:
Ik heb trouwens ook wat van zijn dagboeken gelezen. Veelal vermoeid gesteun, ''dat kende ik al, ook dat heb ik al gedaan'', maar hij veegt de vloer aan met bepaalde opgehemelde delen van Italie en dat vond ik dan wel weer opbeurend.
Vertel? Welke delen van Italie?
pi_40005675
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel? Welke delen van Italie?
Het Palazzo Vecchio in Florence en de hele apenliefde die veel mensen de Italiaanse cultuur toedragen.
pi_40006039
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:38 schreef Apropos het volgende:

Het Palazzo Vecchio in Florence en de hele apenliefde die veel mensen de Italiaanse cultuur toedragen.
Venetie is een open riool imho. Toscane is overlopen met pretentieuze toeristen.

Ik ben overigens een groot liefhebber van Italie maar ik ga liever een stukje zuidelijker, zo tussen Rome en Napels is een goed compromis.
pi_40006360
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:53 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Benauwd .
Ey, pb, topic heet Navelstaren maar ik zie helemaal geen naveltje om naar te staren op die pic!
pi_40006383
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ey, pb, topic heet Navelstaren maar ik zie helemaal geen naveltje om naar te staren op die pic!
. Ik zie 1 grote navel aan de achterkant...
pi_40006756
quote:
Ugh, fake boobs

Als ik siliconen wil vasthouden ga ik wel even naar de Gamma
pi_40007081
quote:
Bush zet veto in tegen stamcelwet

door correspondent Reinout van Wagtendonk

20-07-2006

President Bush heeft zijn veto uitgesproken over het verruimen van de regels voor embryonaal stamcelonderzoek. Het is pas de eerste keer in zijn presidentsperiode dat Bush het vetowapen inzet. Net als zijn rechts-christelijke achterban gelooft de president dat het opofferen van menselijke embryo's voor wetenschappelijk onderzoek gelijk staat aan moord.

President Bush wil niet dat Washington subsidie verleent voor stamcelonderzoek met embryocellen. Medisch onderzoek waarbij de stamcellen uit bijvoorbeeld placenta's worden gehaald zijn geen probleem. Bush gelooft dat het leven begint wanneer zaadcel en eicel bij elkaar komen. Hij vindt het daarom onaanvaardbaar dat zelfs de minuscule klompjes embryocellen die nutteloos en diep ingevroren overblijven in vruchtbaarheidsklinieken, worden gebruikt en vernietigd in het kader van wetenschappelijk onderzoek. Bush beschouwt het als moord.

Sneeuwvlokbaby's
Tijdens zijn toespraak waarin hij zijn veto motiveerde werd Bush in het Witte Huis omringd door gezinnen met kleine kinderen. Deze kinderen zijn zogenoemde sneeuwvlokbaby's, voortgekomen uit de ongewenste restembryo's van vruchtbaarheidsbehandelingen. De diep christelijke ouders die de kinderen vanuit hun geloofsovertuiging al als embryo's adopteerden, gaven de president een ovatie voor zijn besluit om het financieren van embryonaal stamcelonderzoek met overheidsgeld grotendeels te blokkeren.

Familieleden
Een ruime meerderheid van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden wil dit soort stamcelonderzoek wel uitbreiden. Ook verschillende Republikeinse partijgenoten van Bush die zijn anti-abortusopvattingen meestal wel delen, vinden dat de resultaten van stamcelonderzoek op het gebied van kankerbestrijding, Alzheimer, Parkinson of verlammingen zwaarder moeten wegen dan het belang van de restembryo's. In het senaatsdebat dat voorafging aan het Bush-veto, haalde de Republikeinse anti-abortus senator Gordon Smith er verschillende van zijn familieleden bij die een ontredderde dood stierven aan ziektes waar dankzij embryonaal stamcelonderzoek mogelijk ooit kuren voor kunnen worden gevonden.

Christelijk rechts
Bush heeft met zijn veto het laatste woord want de voorstanders van meer stamcelonderzoek hebben niet de benodigde tweederde meerderheid om het veto ongedaan te maken. Critici van Bush zeggen dat hij zijn eerste veto uit politieke overwegingen uitsprak, namelijk om extra steun te krijgen zijn rechts-religieuze achterban bij de Congresverkiezingen, later dit jaar. Genoeg conservatieve Republikeinen in het Congres stemden overigens in dit geval tegen hun president, maar christelijk rechts lijkt inderdaad nog zo'n beetje het enig overgebleven blok waarop de in de opiniepeilingen slecht scorende Bush kan blijven rekenen. De Democraten gaan er in ieder geval vanuit dat zij politieke winst kunnen putten uit het stamcelveto.
http://www.wereldomroep.n(...)/act20060720_stamcel
pi_40007146
Wat een malloot. Ik hoop dat er eens een verstandige Republikein aan de macht komt, die de partij aan dit soort denkbeelden ontworstelt.
pi_40007242
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:25 schreef Apropos het volgende:
Wat een malloot.
Da's niks nieuws, soms vraag ik mij echt af hoe het mogelijk is dat een land van redelijk intelligente mensen zo'n chimpansee kan kiezen tot president.

Ik hoop op McCain eigenlijk, die is wat beter bij de tijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 12:29:46 ]
pi_40007357
Ach, hij stampt eigenlijk vooral zijn eigen land de grond in. Onderzoek gaat lekker door in China, waar ze nu lachen in hun vuistje en de investeringen voor onderzoek binnen zien stromen.
pi_40007469
Stamcelonderzoek op Falun Gong. Twee vliegen in een klap.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:39:21 #167
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40007586
in Duitsland hebben ze stamcelonderzoek ook verboden
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40007704
Is het NSB-gedrag om iemand voor twintig minuten geluidsoverlast aan te geven?
pi_40007730
Maar ja:
quote:
Most Americans disagree with the president, according to public opinion polls. A number of lawmakers expressed confidence the legislation would someday become law and some suggested Bush's stance could hurt Republicans in congressional elections this fall.

"Mr. President, we will not give up," said Sen. Edward Kennedy, D-Mass. "We will continue this battle."
http://news.yahoo.com/s/ap/20060720/ap_on_go_pr_wh/stem_cells_62
pi_40007736
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef Apropos het volgende:
Is het NSB-gedrag om iemand voor twintig minuten geluidsoverlast aan te geven?
Nee, da's gewoon irritatie
pi_40007754
quote:
Ze komen maar 4 stemmen te kort om het veto ongedaan te maken dus de strijd is bepaald niet kansloos.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 12:44:48 ]
pi_40007755
Als het keihard het Horst Wessellied is niet. In alle andere gevallen: ja.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40007782
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, da's gewoon irritatie
Zeker om twee uur 's nachts, wanneer het instrument van irritatie Mahler is. .
(Lang geleden dat ik de huil-lach gebruikt heb.)
pi_40007800
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:44 schreef sigme het volgende:
Als het keihard het Horst Wessellied is niet. In alle andere gevallen: ja.
Het was het volkslied van de Sovjet-Unie.
pi_40007847
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze komen maar 4 stemmen te kort om het veto ongedaan te maken dus de strijd is bepaald niet kansloos.
quote:
A few hours later, the House voted 235-193 to overturn Bush's veto, 51 short of the required two-thirds majority.
Maar dat kan na november misschien wel veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')