volgens mij zijn ze ooit begonnen om Atlantis na te bouwen.. ergens in de productielijn is het fout gegaan, maar waar...quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zouden de hellecirkels (gevuld met fietsen) van Amsterdam geen beter alternatief zijn?
Het is best leuk om vooral óver het nieuwe testament te lezen vanuit een historisch perspectief. Moet je maar 's zoeken naar Bart Ehrman.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:00 schreef Harry_Sack het volgende:
ik ga denk ik maar eens beginnen aan het nieuwe testament, wie weet mag ik dan met de gristenen mee straks
De nieuwe Jezus?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het is best leuk om vooral óver het nieuwe testament te lezen vanuit een historisch perspectief. Moet je maar 's zoeken naar Bart Ehrman.
Da's Johan ook, maar zou je die ook blindelings vertrouwen ?quote:
O ja, Starwars, en het bijna-verdrag voor totale ontwapening. Iik herinner me vaag iets dat Reagan helemaal van de kaart in z'n auto stapte omdat hij niet begreep wat 'm zojuist gevraagd werd. Die gristelijke invloeden heb ik ook wel eens van gehoord inderdaad.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:27 schreef Autodidact het volgende:
Denk je dat dat betrouwbaar is? Zelfs de hel is door Christenen verzonnen omdat Jezus' apocalyps uitbleef. Sindsdien heeft elke generatie wel een paar groeperingen die denken dat de eindtijd dichtbij is...vanaf de tweede eeuw zijn er documenten van gevonden. Vooral deze is een nare, misschien dat je hem kent? Dit is een van de bestverkochte boeken ooit, en het werd gebruikt door Reagan omdat het de steun voor extreme defensieuitgaven verbreedde. De sovjetunie speelde een rol in het apocalyps-verhaal, en toen die ineen stortte, dacht hij dat Gorbatsjev maar alsof deed en dat het rijk toch intact was!. Hilarische, maar gevaarlijke ideeën.
Van een stoet mensen kan ik me nog voorstellen dat je het belang kan afmeten aan de kleding, maar hoe werden profeten in die tijd dan beschouwd als zijnde belangrijk? En waarom zou je de moeite nemen om helemaal naar een grot te reizen om daar je werken te verstoppen zonder dat iemand van het bestaan af weet?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:46 schreef Autodidact het volgende:
Nou, het was indertijd niet buitengewoon om onder een pseudoniem te schrijven, en dan de naam van iemand anders te gebruiken (die historisch wel betrouwbaar geacht werdd) en dan te hopen dat het als zijnde waar gevonden wordt. Dat gebeurde vooral om een nieuwe draai aan het verhaal te geven zodat er nog iets van het verhaal van Jezus kan kloppen. Johannes de Doper was trouwens ook een apocalypticus.
Ik ken een verhaal over apocalyptici die hun hele huis en haard verkochten, omdat ze zéker waren dat het op een bepaalde datum zou gebeuren en dus wilden aantonen dat ze sober leefden (Lucas 13:30: En bedenk wel: er zijn laatsten die de eersten zullen zijn, en er zijn eersten die de laatsten zullen zijn). Er gebeurde natuurlijk niets en ze probeerden middels rechtszaken hun bezittingen terug te krijgen.
and remember, friday is hawaiian shirt day, so if you feel to wear a hawaiian shirt, go ahead and..quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:51 schreef Autodidact het volgende:
Ijsjes van de baas...doet me denken aan Office Space waar de baas taart aan zijn "enthousiaste" personeel uitdeelt.
In de tijd, welke tijd? In de tijd van Jezus was hij niet belangrijk...er waren genoeg andere profeten, apocalypspredikers en mensen die allerlei wonderen zouden doen en net zo goed gekruisigd of anderszins gedood werden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:51 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Van een stoet mensen kan ik me nog voorstellen dat je het belang kan afmeten aan de kleding, maar hoe werden profeten in die tijd dan beschouwd als zijnde belangrijk?
Ik weet niet of het bewust verstopt is, misschien omdat het daarom behouden blijft? Er zijn wel vaker documenten gevonden die goed bewaard zijn omdat ze bijvoorbeeld in afgesloten potten waren gestopt. Het doel is je eigen "waarheid" verspreiden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:51 schreef Harry_Sack het volgende:
En waarom zou je de moeite nemen om helemaal naar een grot te reizen om daar je werken te verstoppen zonder dat iemand van het bestaan af weet?
Is historisch wel algemeen bekend:quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:51 schreef Harry_Sack het volgende:
Waar heb je gelezen dat Johannes de D. een apocalypticus was??
quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:58 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
and remember, friday is hawaiian shirt day, so if you feel to wear a hawaiian shirt, go ahead and..
De hele middag zwemmen en net op tijd terug om het laatste kwartier van Rasmussen te zienquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stilzitten, biertjes opentrekken en tour kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |