Een biertje erbij en hij was echt geweldigquote:Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Hallulama het volgende:
Disciple_of_Guinness, zet deze foto ook even in de OP als je wilt:
[afbeelding]
quote:123 Teletekst ma 17 jul
Israël treft regeringsgebouw Gaza
` Israël heeft vannacht het Palestijnse
ministerie van Buitenlandse Zaken in
Gaza-stad gebombardeerd.Bij deze tweede
aanval op het gebouw werd het vrijwel
met de grond gelijkgemaakt.Tientallen
huizen in de buurt raakten beschadigd.
Zeker vier bewoners raakten gewond.
Eerder op de dag bestookte Israëlische
helikopters Hamas-doelen in het noorden
van de Gazastrook.Daarbij vielen vijf
doden en elf gewonden.
Het Israëlische offensief tegen Hamas
in de Gazastrook begon op 28 juni,drie
dagen na de ontvoering van korporaal
Shalit.Na een pauze van tien dagen ging
het offensief gisteren weer verder.
Hoe weet je dat? Wie dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 01:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
en usa houd onschuldige mensen vast in guantanamo
Grappig.quote:Op maandag 17 juli 2006 07:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Zou me niks verbazen als zelfs de VS mee zou doen om koste wat koste te voorkomen dat Israël deze oorlog zou verliezen, en daarmee bedoel ik dus dat er echt Amerikaanse militairen tussen zitten.
Ten slotte zie ik Israël als de 53ste staat van de VS.²
Wat de inzet van deze oorlog is kun via 2 kanten op beredeneren.quote:Israel pounds Lebanon
Bron : Reuters.com
BEIRUT (Reuters) - Israeli air strikes killed 17 people in Lebanon on Monday and Hizbollah announced more rocket attacks on Israel after world powers put the onus on the Syrian- and Iranian-backed Shi'ite guerrilla group to end the fighting.
Overnight raids destroyed two army posts on the northern Lebanese coast, killing nine Lebanese soldiers, and damaged the homes of Hizbollah officials in eastern Lebanon, killing five people in over 45 strikes on the sixth day of violence.
Three more people died in strikes south of Beirut. Several thunderous blasts echoed over the capital at dawn and black smoke rose from a blazing fuel storage depot in the Christian suburb of Dora. Civilian installations, petrol stations and factories elsewhere were also hit, security sources said.
Leaders of the G8 powers meeting in Russia said on Sunday Israel had a right to self-defense, telling Hizbollah to free two Israeli soldiers it captured on Wednesday and to end its cross-border attacks. They did not call for a ceasefire.
Israel is also demanding the disarming of Hizbollah in line with U.N. Security Council resolutions -- a task that is beyond a fragile Lebanese government dependent on consensus among rival sectarian groups, of which Shi'ite Muslims form the largest.
Lebanon, just emerging from three decades of Syrian tutelage, fears that any attempt to tackle Hizbollah directly would re-ignite civil war and split its army.
Hizbollah wants to trade the Israeli soldiers for Lebanese and Palestinian prisoners in Israel and paid no heed to pleas from U.N. and EU envoys on Sunday to release its captives.
The same day it rocketed Haifa, killing eight people in its deadliest attack on Israel.
Israeli Prime Minister Ehud Olmert said Hizbollah's attack would have far-reaching consequences for Lebanon.
Hizbollah chief Sayyed Hassan Nasrallah said the attack on Haifa, Israel's third-biggest city, was retaliation for its killing of civilians and promised more "surprises".
"We are just at the beginning," he said.
Israel's army later said rockets fired by Hizbollah guerrillas struck a town 50 km (33 miles) south of the border. Hizbollah said it had also fired Katyusha rockets at the towns of Nahariya and Acre in northern Israel.
Israel's military campaign in Lebanon, launched after Hizbollah captured the two Israeli soldiers and killed eight, has killed 162 people, all but 13 of them civilians.
Canada said seven of its nationals were killed in an Israeli strike on the southern village of Aitaroun. The Israeli army said that it had warned villagers to leave the area and that Hizbollah was responsible for any civilian deaths.
FOREIGNERS FLEE
France, the United States, Britain and a host of other nations scrambled to evacuate their citizens from Lebanon. More than 1,000 Germans, mostly of Lebanese origin, gathered in Beirut's Hamra district on Monday to await evacuation.
Thousands of foreigners have fled overland to Syria since Thursday, despite Israeli air strikes on main roads.
Israel's aerial campaign, its most destructive assault on Lebanon since a 1982 invasion to expel Palestinian guerrillas, drew only a call for restraint from the Group of Eight industrialized nations at their St Petersburg summit.
G8 leaders blamed "extremists" for the violence and urged Israel to be restrained in its response. Israel welcomed the G8 statement, which was in line with the stance taken by President Bush, a staunch ally of Israel.
A total of 24 Israelis have been killed in the fighting since Wednesday, including 12 civilians hit in rocket attacks.
Israel's campaign in Lebanon followed the launch of its offensive in the Gaza Strip on June 28 to try to retrieve another captured soldier and halt Palestinian rocket fire.
Israel bombed the Palestinian foreign ministry building in Gaza City in an air strike in the early hours of Monday as well as destroying the Gaza offices of a Hamas-led force.
Palestinian gunmen ambushed a group of Israeli troops in the occupied West Bank, causing casualties, a militant group said.
Al-Aqsa Martyrs Brigades, an armed wing of President Mahmoud Abbas's Fatah faction, said the soldiers were attacked while patrolling the old city of Nablus. Several were hurt.
Reuters Television footage showed a bloodied helmet, part of a boot, and abandoned bullet clips at the scene.
An Israeli military spokeswoman had no immediate comment.
quote:Israël dreigt met aanval op Syrië
Bron : azady.nl
West-Koerdistan Azady.nl 17/07/2006 – Israël heeft Syrië tot dinsdag de tijd gegeven om de twee ontvoerde soldaten vrij te laten. Zo niet dan stuurt Israël zijn gevechtsvliegtuigen op Syrië af. Al eerder heeft Israël een straaljager boven Assad’s huis laten vliegen.
Sinds de twee Israëlische soldaten door Hezbollah zijn ontvoerd, worden er steeds aanvallen op Libanon uitgevoerd. Nu dreigt Israël Syrië aan te vallen. In dat geval kan er een grote oorlog uitbreken in de regio. Het ultimatum is met behulp van de VS gesteld volgens Netkurd.
In Syrië wonen rond de twee miljoen Koerden. Zij zijn al langere tijd bezig om te strijden voor meer rechten voor Koerden en de democratisering van Syrië.
Bron: Peyamner, Netkurd (tja dit kan ik niet lezen)
Arabic paper: Syria given 72-hour deadlinequote:Op maandag 17 juli 2006 08:59 schreef Drugshond het volgende:
ff iets anders.... kan iemand een betere bron/link vinden.
bronquote:De voormalige leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), Dyab Abou Jahjah, is naar Libanon vertrokken om daar te vechten tegen de Israëliers. In een brief op de Engelstalige versie van de AEL-website zegt Jahjah dat de tijd van praten en schrijven voorbij is. Hij zou inmiddels al in Libanon zijn, zegt een woordvoerder van de AEL. "Of hij ooit nog terugkeert? Als hij het overleeft misschien wel." (belga)
Ik weet dat hij uit Europa is vetrokken om andere redenen. Geen idee of hij die redenen last minute heeft verandert in "vechten tegen Israël", maar het zou kunnen, gezien deze quote van Elsevier:quote:
Ik denk niet dat 't zover zal komen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Sapientiea het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit gigantisch gaat escaleren. Ik ben trouwens benieuwd wat Iran gaat doen als Israel Syrie aanvalt!
Nog even en het hele Midden-Oosten ligt is in oorlog. Zolang Israel, maar van die 'rode knop' afblijft.
Ja daarom is Bush met Putin aan het praten over olie......quote:Op maandag 17 juli 2006 09:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 't zover zal komen.
Als Syrië en Iran betrokken raken krijg je meteen te maken met erg dure olie, van zo'n $100 per vat
Bush heeft er een paar dagen geleden voor gezorgd dat Rusland weer niet kan toetreden tot de WTO, ik denk dat Putin zoiets heeft van "rot lekker op met je olie"quote:Op maandag 17 juli 2006 09:16 schreef Sapientiea het volgende:
Ja daarom is Bush met Putin aan het praten over olie......
Thx.... het is dus geen crap wat ik zojuist las.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Arabic paper: Syria given 72-hour deadline
Israeli offensive said threatened
By UNITED PRESS INTERNATIONAL
DAMASCUS, Syria -- Israel has given Syria 72 hours to release two captured soldiers or face a possible offensive, Al-Hayat, the London-based Arabic newspaper, reported.
The report said "a senior Pentagon source warned that should the Arab world and international community fail in the efforts to convince Syria to pressure Hezbollah into releasing the soldiers and halt the current escalation, Israel may attack targets in the country," YNETnews.com said.
Al-Hayat quoted a source as saying that "the U.S. cannot rule out the possibility of an Israeli strike in Syria."
The report comes despite the Bush administration's public call for Israel to refrain from military actions that could harm civilians.
Bron: World Peace Herald
Ynetnews: Report: Israel gives Syria ultimatum
I guess not, maar die 72 uur zijn over een kwartier voorbij, ruimschootsquote:Op maandag 17 juli 2006 09:20 schreef Drugshond het volgende:
Thx.... het is dus geen crap wat ik zojuist las.
Tegen de tijd dat die regeling rond is, zijn ze allang begonnen aan het volgende hoofdstuk.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Hallulama het volgende:
Dat zou een nieuw hoofdstuk zijn, VN troepen in die regio, zou Israël dat slikken?
Yep, het geweld moet stoppen, anders kom je niet ver, dat staat als een paal boven het stof!quote:Op maandag 17 juli 2006 09:24 schreef Drugshond het volgende:
Tegen de tijd dat die regeling rond is, zijn ze allang begonnen aan het volgende hoofdstuk.
In mijn optiek moet Hezbollah/Hamas (de militaire tak) weg.
nieuws van het afgelopen uur:quote:***************************************
Heel Libanon onder Israëlisch vuur
` Israël heeft vannacht een militaire
basis gebombardeerd in het noorden van
Libanon,bij de grens met Syrië.Volgens
Israël is daar een radarinstallatie die
wordt gebruikt door Hezbollah.
Israël voert op het zuiden van Libanon
de zwaarste artilleriebeschietinen tot
nu toe uit.Het probeert de installaties
van Hezbollah uit te schakelen.De
luchtmacht bombardeert Beiroet.Boven
de stad hangen dikke rookwolken.Er is
onder meer een gasopslagtank geraakt.
In Israël trof Hezbollah vannacht onder
meer Akko en Tiberias met raketten.Die
kwamen daarmee 50 km diep Israël in.
Veel mensen zitten in schuilkelders.
welke tank? een M1A1 Abrams?quote:Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef deedeetee het volgende:
Het ziet er niet best uit, ik ga maar ff m'n tank volgooien![]()
Triest dat het weer raak is in het midden-oosten.....
toch mag de internationale gemeenschap snel wat te doen, al is dat natuurlijk dikke onzin, want we weten allemaal dat niemand wat gaat doen. Het is wachten of het lontje ook Syrie bereikt en daarmee ook Iran de oorlog in sleept, met als gevolg dat het hele midden oosten ploft...als de VS dan weer israel gaat steunen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:41 schreef Drugshond het volgende:
Feit blijft wel dat Libanon in een rap tempo zijn infrastructuur aan het kwijtraken is.
Economisch zal het nu hard onderuit zakken. En dat kost weer vele jaren / decenia voor dat het weer een beetje op poten is.
Wat dat betreft betaald de regering en de burgers in Libanon de absolute hoofdprijs. Had zoveel anders kunnen lopen want zonder militaire tak van de Hezbollah (als minderheid) die autonoom op oorlogspad ging was er nu nog steeds niks aan de hand.
- Deze kater zal nog lang doordreunen voor de bevolking. -
Wat kan Iran doen?quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Sapientiea het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit gigantisch gaat escaleren. Ik ben trouwens benieuwd wat Iran gaat doen als Israel Syrie aanvalt!
ssssst breng ze nou niet op ideeën.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
toch mag de internationale gemeenschap snel wat te doen, al is dat natuurlijk dikke onzin, want we weten allemaal dat niemand wat gaat doen. Het is wachten of het lontje ook Syrie bereikt en daarmee ook Iran de oorlog in sleept, met als gevolg dat het hele midden oosten ploft...als de VS dan weer israel gaat steunen.
Waar blijven eigenlijk onze Amerikabashers die de complottheorieen erbij halen dat Hezbollah bij de CIA Hoort om zo het lontje richting Iran te krijgen met als doel daar een paar bommen op te gooien...
Dat regelt Israël zelf wel, de Amerikabashers hier weten vast wel dat Israël zelf uiteindelijk de zaakjes in het Midden-Oosten afhandelt, en dat Amerika wat dat betreft terughoudend is.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:46 schreef Frutsel het volgende:
Waar blijven eigenlijk onze Amerikabashers die de complottheorieen erbij halen dat Hezbollah bij de CIA Hoort om zo het lontje richting Iran te krijgen met als doel daar een paar bommen op te gooien...
Een bepaald persoon heeft al tig keer dergelijke verhalen hier geposts: http://forum.fok.nl/user/history/21290quote:Op maandag 17 juli 2006 09:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Egypte.quote:Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:
Hoeveel van betreffende landen heeft al vrede gesloten met Israel?
Arafat geilde op elke vorm van vrede waarmee hij maar een gram van zijn land terug kon krijgen.
En er staan weer 5x meer nieuwe vrijheidstrijders op...quote:Op maandag 17 juli 2006 10:10 schreef venomsnake het volgende:
Isael beweert dat ze Hizbollah voor 25% hebben uitgeschakeld en dat ze nog minimaal een week nodig hebben om de militaire capaciteiten van Hizbollah uit te schakelen.. Bron: sky news
Leuk zielig verhaal maar op dit moment geven bijna alle Libanezen Hezbollah de schuld van deze escalatie, niet Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Naeeda Aurangzeb is journaliste. Sinds een half jaar woont zij in Tel Aviv, Israël. Zij werkte en woonde eerder in Jeruzalem en de Verenigde Staten. In Nederland werkte zij o.a voor TV West, de NMO en de NCRV en schreef het boek ‘Verdreven Palestijnen’. Haar ervaringen zijn ook te lezen op haar weblog.
bron
ja hoor...quote:Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef klez het volgende:
Iran heeft een moslimextremist aan het hoofd. Moslimextremisten willen de confrontatie...
De vraag is: willen wij die confrontatie en willen wij die op dit moment?
Wen er maar aan, dit is pas het begin !quote:Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef deedeetee het volgende:
Het ziet er niet best uit, ik ga maar ff m'n tank volgooien![]()
Triest dat het weer raak is in het midden-oosten.....
Dat weet ik niet. De belangen om de VS als "klant" aan je te binden zijn wel heel erg groot. Daar pik je wel een belediginkje of 3 voor.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Bush heeft er een paar dagen geleden voor gezorgd dat Rusland weer niet kan toetreden tot de WTO, ik denk dat Putin zoiets heeft van "rot lekker op met je olie"
De onvermijdelijke consequentie van dat antwoord is dat ik inderdaad m'n tank maar even vol ga gooien...quote:
Linkse types heb je overal............quote:Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef Nyrem het volgende:
[..]
(het verhaal van een immigrante)
De sterkste jongen van de klas
Naeeda Aurangzeb is gastarbeider vanuit Israël bij wijblijvenhier.nl
*knip*
nog een paar danquote:Op maandag 17 juli 2006 10:21 schreef _The_General_ het volgende:
Indrukwekkende foto's,
Beter nog, koop een olievat (kosten 10 euro bij de metaal sloperijen) en graaf die in je tuin (niet op je balkon he !!!!!)quote:Op maandag 17 juli 2006 10:25 schreef klez het volgende:
[..]
De onvermijdelijke consequentie van dat antwoord is dat ik inderdaad m'n tank maar even vol ga gooien...![]()
Wat een kleine krantjes hebben ze dan in Israel. Om een krant te vullen heb je een foto of 300 nodig en zoveel slachtoffers vallen er bij lange na niet. Je zou het ze bijna eens een paar dagen toewensen om eens te tonen hoe het is.quote:als er bij iedere dode Palestijn een foto zou verschijnen in de Israelische kranten, dan blijft er weining 'krant' over.
Hoe komt het dan dat israel nou vooral aanvalt, nadat ze zijn aangevallen..?quote:
Wij staan helemaal niet in confrontatie met moslimextremisten in deze, het is een Israëlische oorlog tegen Hezbollah en eventueel Syrië en Iran als je wilt, maar het is zeker niet Europa's oorlog.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef klez het volgende:
Iran heeft een moslimextremist aan het hoofd. Moslimextremisten willen de confrontatie...
Dat zou wel goed nieuws zijn, waar lees je dat?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:22 schreef klez het volgende:
maar op dit moment geven bijna alle Libanezen Hezbollah de schuld van deze escalatie, niet Israel.
Dat is nu toch helemaal niet de issue?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef klez het volgende:
Als Israël echt een slag wil slaan helpen ze daarna Libanon met de wederopbouw, niet teveel, maar gewoon een beetje, als blijk van goede wil, dat zou zo'n enorm volwassen daad zijn, ik hoop dat er zoiets zal gaan gebeuren.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:10 schreef venomsnake het volgende:
Isael beweert dat ze Hizbollah voor 25% hebben uitgeschakeld en dat ze nog minimaal een week nodig hebben om de militaire capaciteiten van Hizbollah uit te schakelen.. Bron: sky news
Net was er op CNN een rapportage over de honderdduizenden Libanezen die het geweld nu ontvluchten. Iedereen die gevraagd werd of ze Hezbollah steunden, aldus de journalist, beantwoordden bevestigend. Er zijn ook veel Libanezen te vinden die Hezbollah een fout heeft gemaakt en inderdaad schuldig is, maar dat zijn niet "bijna alle". Verre van.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:22 schreef klez het volgende:
[..]
Leuk zielig verhaal maar op dit moment geven bijna alle Libanezen Hezbollah de schuld van deze escalatie, niet Israel.
quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Sapientiea het volgende:
Nog even en het hele Midden-Oosten ligt is in oorlog. Zolang Israel, maar van die 'rode knop' afblijft.
Are you sure about that?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
Als Israel Syrie aanvalt dan mag Iran van mij Israel aanvallen
Dat kan Iran niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is alleen op aanvallen op burgers uitquote:
Jep, en de VS op haar beurt Iranquote:Op maandag 17 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet, wat ik meende was, omdat Ottomaanse rijk achteruit ging konden mensen daar van genieten.quote:Op maandag 17 juli 2006 02:30 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Over onzin gesproken. Heb veel goede en intelligente posts van je gelezen (met plezier)
maar dit slaat nergens op.
het is dus toch weer de schuld van de Joden dat moslims het zo slecht doen.![]()
-edit- slaap ze
Snap je het na 5 dagen nog niet ? Het siert je dat je hart hebt voor de burgers maar het werkt wel alleen een kant op.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is alleen op aanvallen op burgers uit
dus als ze naar Syrie gaan dan vallen ze enkel burgers aan.
waarom zou Israel daar vrije hand ervoor krijgen
Als Israel burgers mag aanvallen mogen de anderen dat ook
dan is er derde wereldoorlogquote:
Natuurlijk zullen wij Israel steunen als Iran de oorlog krijgt die ze wil. Dat is niet meer dan logisch.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wij staan helemaal niet in confrontatie met moslimextremisten in deze, het is een Israëlische oorlog tegen Hezbollah en eventueel Syrië en Iran als je wilt, maar het is zeker niet Europa's oorlog.
Aldus Darwin.quote:Op maandag 17 juli 2006 02:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dude, het wereld zit zo in elkaar:
De sterkste overleeft.
Heb jij enig idee van hoeveel geld Israel mag genieten als het gaat om de VS en al die schadeclaims?quote:De joden profiteren niet, de joden HANDELEN. De arabieren profiteren.
mja, je hebt het nu over theologie.quote:Het is een hemel op aarde voor de ongelovigen, en een hel voor de gelovigen zolang ze hier zijn. Het wordt pas een hemel voor de gelovigen en een hel voor de ongelovigen als ze dood zijn.
(iets voor de gelovigen dus..)
hoezo niemand die er iets tegen aan doet.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Snap je het na 5 dagen nog niet ? Het siert je dat je hart hebt voor de burgers maar het werkt wel alleen een kant op.
Beetje laat... de VS is al in de 3e wereldoorlogquote:Op maandag 17 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is er derde wereldoorlog
met dank aan de vrede-hebbende Israel![]()
Ik hoor andere verhalen op Radio 1 en lees ze in de Observer. Eigenlijk alleen de shiíten in Libanon steunen Hezbollah; vrijwel alle andere bevolkingsgroepen zijn die lui spuugzat.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Net was er op CNN een rapportage over de honderdduizenden Libanezen die het geweld nu ontvluchten. Iedereen die gevraagd werd of ze Hezbollah steunden, aldus de journalist, beantwoordden bevestigend. Er zijn ook veel Libanezen te vinden die Hezbollah een fout heeft gemaakt en inderdaad schuldig is, maar dat zijn niet "bijna alle". Verre van.
die houden nu zeker van Israelquote:Op maandag 17 juli 2006 10:47 schreef klez het volgende:
[..]
Ik hoor andere verhalen op Radio 1 en lees ze in de Observer. Eigenlijk alleen de shiíten in Libanon steunen Hezbollah; vrijwel alle andere bevolkingsgroepen zijn die lui spuugzat.
Ik vind het niet logisch, volgens mij hebben we geen bondgenootschap met Israël. Maar afhankelijk van de situatie zouden we Israël kunnen steunen. Alleen zoiets is nu helemaal niet aan de orde. Dit is gewoon een van de zoveelste oorlogen tussen Israël en de Arabieren, misschien met wat meer internationale trekken, en Europa en Amerika nemen absoluut geen deel aan dit conflict. En terecht. Onze oorlog is het niet. Dat Iran een oorlog wil, nou ja, dat lijkt mij ook wel een beetje uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:45 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen wij Israel steunen als Iran de oorlog krijgt die ze wil. Dat is niet meer dan logisch.
Uit de Observer:quote:Op maandag 17 juli 2006 10:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Net was er op CNN een rapportage over de honderdduizenden Libanezen die het geweld nu ontvluchten. Iedereen die gevraagd werd of ze Hezbollah steunden, aldus de journalist, beantwoordden bevestigend. Er zijn ook veel Libanezen te vinden die Hezbollah een fout heeft gemaakt en inderdaad schuldig is, maar dat zijn niet "bijna alle". Verre van.
Met dank aan Northern Star.quote:Few Lebanese accept Hizbollah's claim that its aim was to barter the release of the handful of Lebanese still held in Israeli jails: they blame Hizbollah for plunging Lebanon back into war. Everywhere there is widespread recognition that, even if the Lebanese government, with its pro-Syrian President and predominantly anti-Syrian administration and parliament, wanted to rein in Hizbollah, it could not. 'The Israelis blame the Lebanese government for not controlling Hizbollah,' said architect Simone Kosremelli. 'Is Italy able to control the Mafia? Could England control the IRA? Israel must know that 50 years of conflict have not brought a solution. There must be another way.'
Tsja, vrede. Hezbollah is blijven doorgaan met het afvuren van raketten terwijl Israël zich toen heeft teruggetrokken uit Libanon.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee Meki, je bent verkeerd geinformeerd, die komt pas later........ dit bljft beperkt tot het midden oosten.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
whehehehehehhequote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo niemand die er iets tegen aan doet.
we kunnen niet toekijken hoe Libanezen nu worden getroffen.
het hele stad is nu naar de klote. Of Israel houdt op of anders mag Hezbollah van mij Tel Aviv naar de klote brengen
Hoewel Olmert nieuws is, bestaat de defensie en geheime diensten top nog uit dezelfde personen. Ook de vice-premier is een oude rot. De recente verkiezingen spelen mee maar ze zijn niet onervaren....quote:Op maandag 17 juli 2006 10:48 schreef Drugshond het volgende:
Binnen het timeline conflict tussen Israel en Libanon zijn er in het verleden veel ergere dingen voorgevallen (zonder een vernietigende oorlog zoals we nu zien).Bestuurlijke onervarenheid ? (die kans schat ik best groot in).
De is parlement die de mensen onderdrukt, olie sheiks zijn meestal gewoon van het normale volk.quote:Op maandag 17 juli 2006 02:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
HHAahhahaa, en juist die sheiks zijn nou de moslims die de moslims in hun eigenland onderdrukken![]()
Waren de arabieren net zo slim als de joden, stond het wereld onder hun voeten.
O, alleen de sji'ieten, die maken slechts veertig procent uit van de bevolking.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:47 schreef klez het volgende:
[..]
Ik hoor andere verhalen op Radio 1 en lees ze in de Observer. Eigenlijk alleen de shiíten in Libanon steunen Hezbollah; vrijwel alle andere bevolkingsgroepen zijn die lui spuugzat.
Ik denk dat Iran nu opgelucht ademhaaltquote:Op maandag 17 juli 2006 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
In Syrie/Egypte zijn er genoeg scholen die alleen draaien met liefdadigheid van die sheiks.quote:Op maandag 17 juli 2006 02:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar zien we dat terug dan? in oorlogstuig en extremisme, of in hun geweldige opzet van steun om hun moslimbroeders in indonesië na de tsunami te helpen?
En tegelijk het extremisme verspreiden?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Syrie/Egypte zijn er genoeg scholen die alleen draaien met liefdadigheid van die sheiks.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Tsja, vrede. Hezbollah is raketten blijven afvuren terwijl Israël zich toen heeft teruggetrokken uit Libanon.
Sjeikh betekent man met aanzien.quote:Op maandag 17 juli 2006 02:46 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Wat betekent "sjeik" dan precies in het Nederlands? Is dat een naam voor een politiek leider of voor een religieus leider, of kan het voor alletwee gebruikt worden?![]()
Ik zag ze zelf altijd gewoon als een soort "koningen" (wereldlijke leiders dus), nooit als religieuzen? (Zie Saoedi-Arabië bv.)
OK, triggershot, je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De is parlement die de mensen onderdrukt, olie sheiks zijn meestal gewoon van het normale volk.
Eeuwenlang waren de arabieren ook net zo slim(mer) dan de Joden, maar ja tijden veranderen.
Kijk wat Turkije vroeger was en nu is.
kijk maar eens naar de hoeveelheden meneer Zarqonquote:Op maandag 17 juli 2006 10:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
whehehehehehhe
meki toch,
aan beide kanten doden,
de doden aan jou kant zijn de slachtoffers?
er gaan mensen aan jou kant dood, dus zoveel mogelijk damage aan de andere kant?
Kletskoek vriend, ik heb op een van die scholen voor 2 jaar gezeten, ik ben bereid om met jou daarheen af te reizen als je enig vorm van extremisme kunt vinden vergoed ik al jouw kosten.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En tegelijk het extremisme verspreiden?
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
welke raketten - Israel gooit nu duizenden op Beiroet dus hoezo wilt israel vrede
het enige wat Israel is kwaad . het lijkt wel of zij geen mensen zijn maar aliens
hHAhahahahaHaquote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
welke raketten - Israel gooit nu duizenden op Beiroet dus hoezo wilt israel vrede
het enige wat Israel is kwaad . het lijkt wel of zij geen mensen zijn maar aliens
Nee, precies.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef Meki het volgende:
we kunnen niet toekijken hoe Libanezen nu worden getroffen.
Over generalisatie gesproken, heb je al een kam of scheer je met een mesje?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
OK, triggershot, je hebt gelijk.
De oliesheiks zijn goede mensen, ze helpen vooral de mensen in eigenland die het niet goed hebben en hun zogenaamde moslimbroeders over de hele wereld.
Raketten van Hezbollah. Ook een reden waarom Israël nu van zich afbijt.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben al bezig met Intelligente posts aan het maken over Israel . maar het kan niet omdat ze niet menselijk bezig zijn dus zal er geen menselijke posts komen over Israelquote:Op maandag 17 juli 2006 10:49 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Nee Meki, je bent verkeerd geinformeerd, die komt pas later........ dit bljft beperkt tot het midden oosten.
p.s. zou je mee willen doen met intelligentere postings dan je continue afgeven op Israel ?? of is dat teveel gevraagd (gezien je historie, google video, half fok etc....)
anders, bitte sehr ->![]()
Je bewijst de stelling zelf. Het extremisme is alom in de Arabische wereld. Daarvoor hoef je alleen maar de 1e willekeurige niet-westerse krant te pakken in die landen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kletskoek vriend, ik heb op een van die scholen voor 2 jaar gezeten, ik ben bereid om met jou daarheen af te reizen als je enig vorm van extremisme kunt vinden vergoed ik al jouw kosten.
Vooral vergelijken van aantal onschuldigen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
kijk maar eens naar de hoeveelheden meneer Zarqon
kijk maar naar de foto´s van dode kinderen bij het vorige topic
Inderdaad slechts veertig procent. En binnen die groep zijn de meningen vermoed ik ook wel verdeeld. De meerderheid wil van Hezbollah af.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, alleen de sji'ieten, die maken slechts veertig procent uit van de bevolking.
vegelijk me niet met Abou jah jahquote:Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nee, precies.
Daarom Meki, stop met school, in jouw geval toch zonde van het geld en de moeite, en ga er naartoe.
Zij aan zij strijden met broeder Jah Jah tegen al dat onrecht.
Dan maakt je pas verschil. Succes.
Onzin, ik zeg dat er wel genoeg sjeiks zijn die zwakkere moslims steunen zonder enkel vorm van extremisme, Assad die probeert juist zich af te scheiden van elke soort van anti-westers gebrabbel/extremisme, alleen is hij tegen Israel wegens nationalisme.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:55 schreef klez het volgende:
[..]
Je bewijst de stelling zelf. Het extremisme is alom in de Arabische wereld. Daarvoor hoef je alleen maar de 1e willekeurige niet-westerse krant te pakken in die landen.
gaan we nou zitten huilen joh?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben al bezig met Intelligente posts aan het maken over Israel . maar het kan niet omdat ze niet menselijk bezig zijn dus zal er geen menselijke posts komen over Israel
Propaganda en laster!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:47 schreef klez het volgende:
Ach. Hij niet alleen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
hHAhahahahaHa
meki, ga je nou sirieus zeggen dat palestina en libanon de schattige onschuldige zijn en dat israel de enige is die bezig is?
Welke raketten?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Gut Meki, wil je nou werkelijk beweren dat er maar aan één kant burgerslachtoffers vallen?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
kijk maar eens naar de hoeveelheden meneer Zarqon
kijk maar naar de foto´s van dode kinderen bij het vorige topic
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vooral vergelijken van aantal onschuldigen.
Juistem, daar zijn de arabische en en turkse kanalen zo goed in.
Het gaat er niet om hoeveel er dood gaan, 1 is al te veel.
Maar je wilt gewoon niet snappen hoe het zit:
hamas en hezbollah is net zo erg bezig, maar ja, daar hoor ik jou ook niets over zeggen? dus vooral erg vinden als israel terug slaat..
Ah, ik weet al weer genoeg.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kletskoek vriend, ik heb op een van die scholen voor 2 jaar gezeten
Maar de meerderheid is niet "bijna alle" en de meerderheid heeft niet de macht om Hezbollah aan te pakken en dat blijkt ook uit het feit dat die groep er nog steeds is. Die meerderheid heeft sowieso de tijd tegen zich. Sji'ieten zijn de snelst groeiende groep in Libanon en met dit nieuwe offensief van Israël zal de steun voor Hezbollah alleen maar groeien. Immers, Hezbollah mag het dan uitgelokt hebben, Israël valt hen aan.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:56 schreef klez het volgende:
[..]
Inderdaad slechts veertig procent. En binnen die groep zijn de meningen vermoed ik ook wel verdeeld. De meerderheid wil van Hezbollah af.
Nee natuurlijk nietquote:Op maandag 17 juli 2006 10:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gut Meki, wil je nou werkelijk beweren dat er maar aan één kant burgerslachtoffers vallen?
Gisteren?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer is er de laaste aanslag van Hamas meneer Zarqon
wat heeft hamas er nou mee t e maken?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
gaan we nou zitten huilen joh?
ik hoor anders ook geen menselijke berichten over de hamas elke keer op de frontpage.
-wij hebben zelfmoordterroristen
-wij zullen de soldaat ontvoeren
-wij zullen een bom laten afgaan
-wiij zullen met israel vechten
-wij zullen etc...
Hij wel, want jullie blijven op hem reageren. Daar ben ik allang geleden me opgehouden.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:58 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Welke raketten?
Verwacht je werkelijk nou nog serieus genomen te worden, jongen?
Meki's bandje blijft weer eens hangenquote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Meki het volgende:
Kijk, als je nou zei:quote:Op maandag 17 juli 2006 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
vegelijk me niet met Abou jah jah
het enige wat ik wil is een kei en een keiharde aanpak voor het onmenselijke aliensgedrag van Israel
zelfde verhaal geldt voor de hezbollah..quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heeft hamas er nou mee t e maken?
Daarom is het zaak de invloed van Hezbollah in Libanon nu te minimaliseren. Een samenleef modus valt met dit soort terroristen toch niet te vinden.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar de meerderheid is niet "bijna alle" en de meerderheid heeft niet de macht om Hezbollah aan te pakken en dat blijkt ook uit het feit dat die groep er nog steeds is. Die meerderheid heeft sowieso de tijd tegen zich. Sji'ieten zijn de snelst groeiende groep in Libanon en met dit nieuwe offensief van Israël zal de steun voor Hezbollah alleen maar groeien. Immers, Hezbollah mag het dan uitgelokt hebben, Israël valt hen aan.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, ik weet al weer genoeg.
AIVD: leest u even mee?
Ik dacht dat het juist om Hezbollah ging, niet onnodig partijen betrekken, dat is pas dom doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
zelfde verhaal geldt voor de hezbollah..
niet dom zitten doen.
en nu met capslock:quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer is er de laaste aanslag van Hamas meneer Zarqon
Wanneer is er de laaste aanslag van Israel meneer Zarqon
Meneer Zarqon meneer Israel heeft de laaste paar dagen tientallen kinderen vermoord.
Meneer Zarqon meneer Israel heeft 400 kinderen gegijzeld
Meneer Zarqon meneer Israel heeft in de laaste 2 jaren 800 kinderen vermoord.
Meneer Zarqon meneer Israel wilt dus hierbij dat ze graag vrede willen
hamas | onnodig partijquote:Op maandag 17 juli 2006 11:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist om Hezbollah ging, niet onnodig partijen betrekken, dat is pas dom doen.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, ik zeg dat er wel genoeg sjeiks zijn die zwakkere moslims steunen zonder enkel vorm van extremisme, Assad die probeert juist zich af te scheiden van elke soort van anti-westers gebrabbel/extremisme, alleen is hij tegen Israel wegens nationalisme.
dus volgens jou is het dan terechtquote:Op maandag 17 juli 2006 11:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
en nu met capslock:
NIET JANKEN, JE KUNT HET VERWACHTEN ALS JE HET ZELF DOET,
EIGEN SCHULD DIKKE BULT
Ik weet wel waarom.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet genoeg? Man je weet nog minder, je hebt alleen maar meer verkeerde conclusies te trekken.
Ja, nog even mee delen voor de AIVD dat ik daar voor de NLse ambassade werkte
Blijf vooral denken met aantallen.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
Hezbollah is ook schuldig aan het doden van burgers
die moet ook aangepakt worden
maar hoeveel burgers 10
Hoeveel Burgers Israel ???
300
Geef is antwoord op mijn vorige vragen.quote:Wij zijn minder schuldig, want wij hebben minder doden gemaakt
get the facts right:quote:Op maandag 17 juli 2006 11:03 schreef Meki het volgende:
[..]
dus volgens jou is het dan terecht
mooi want jij hebt duidelijk geen oog voor onschuldigen
je moet duidelijk inzien als Hezbollah ook zulke wapens had als Israel dan waren er ook 400 gevallen want beiden hebben geen oog voor kinderenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Blijf vooral denken met aantallen.
[..]
Geef is antwoord op mijn vorige vragen.
Uiteraard elke feit heeft een opposerende mening in het westen/midden oosten wil "een feit" weleens verschillen.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Het is trouwens wel sportief om toe te geven, dat in de andere visie ook een deel van waarheid zit.
De moslimgemeenschap teert niet alleen op de barmhartigheid en filantropie van (goede) sjeiks.
en het is volgens mij niet terecht maarquote:Op maandag 17 juli 2006 11:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
get the facts right:
je moet jezelf niet als onschuldig zien als je zelf begint en dan gaat zitten huilen als het je niet lukt om te winnen.
huilie
Good luck.Je kunt iets wel willen, maar dan hoeft het nog niet te gebeuren. Men heeft nu ook geopperd een internationale troepenmacht te sturen naar zuid-Libanon en Gaza. Fantastisch plan, ik ben er helemaal voor, maar Israël zal het niet toelaten voordat Hezbollah verdreven is, zegt het zelf, en Hezbollah zal ook niet accepteren dat die troepen er komen. Jeruzalem een internationale stad maken? Perfect, maar niemand laat het toe. Israël probeert al vijftien jaar de invloed van Hamas te minimaliseren, al vijfentwintig jaar die van Hezbollah en al vijftig jaar die van de PLO (door ander andere Hamas te steunen). Er is wel wat meer nodig dan wensen om overtuigend duidelijk te maken dat het nu wel gaat lukken.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:01 schreef klez het volgende:
[..]
Daarom is het zaak de invloed van Hezbollah in Libanon nu te minimaliseren.
quote:Op maandag 17 juli 2006 11:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
get the facts right:
je moet jezelf niet als onschuldig zien als je zelf begint en dan gaat zitten huilen als het je niet lukt om te winnen.
huilie
Hmmz, ja ik dacht ook al..quote:
en dus?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef Meki het volgende:
[..]
je moet duidelijk inzien als Hezbollah ook zulke wapens had als Israel dan waren er ook 400 gevallen want beiden hebben geen oog voor kinderen
Israel heeft die wapens en laat aan de buitenwereld zien dat ze burgers verafschuwen
en waarom kan je ze geen ongelijk gevenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
en het is volgens mij niet terecht maar
Ik kan israel geen ongelijk geven
Denk je niet dat, dat ligt aan het feit dat de mensen in Israël schuilen in bunkers ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
Hezbollah is ook schuldig aan het doden van burgers
die moet ook aangepakt worden
maar hoeveel burgers 10
Hoeveel Burgers Israel ???
300
En Hamas deed niks?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:03 schreef Triggershot het volgende:
Hezbollah, Israel, soldaten enzo..
Mooie aan hamas is dat ze amper verantwoordelijk zijn voor doden sinds losbarsting van strijd. Hezbollah daar in tegen doet wel misselijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:06 schreef Recovering het volgende:
[..]
Hmmz, ja ik dacht ook al..
Hamas is toch de aanstichter door die soldaat te ontvoeren?
Of lees ik de verkeerde kranten? Allemaal Israelische propaganda dus.
Abo cancelen dan maar. Heb ik weer.![]()
nee dat doe ik niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo winnen
jij weigert in te zien dat Israel geen kinderen vermoordt
Als je goed kan lezen en zien en horen weet je hoeveel slachtoffers Israel per dag maaktquote:Op maandag 17 juli 2006 11:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
en dus?
je gaat steeds terug naar israel,
als je weet dat israel zoveel slachtoffers kan maken, omdat ze de beste wapens heeft, en je weet dat je het niet aankunt, ga je niet 40 jaar lang met wapens spelen..
israel de schuld geven omdat ze sterker zijn![]()
kun jij meki overhalenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mooie aan hamas is dat ze amper verantwoordelijk zijn voor doden sinds losbarsting van strijd. Hezbollah daar in tegen doet wel misselijk.
Volgens mij kun jij enkel en alleen van brood stront maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef Meki het volgende:
[..]
je moet duidelijk inzien als Hezbollah ook zulke wapens had als Israel dan waren er ook 400 gevallen want beiden hebben geen oog voor kinderen
Israel heeft die wapens en laat aan de buitenwereld zien dat ze burgers verafschuwen
Een aanpak hiervoor is simpel, de Joodse staat accepteren en van daaruit de scheidslijnen verdelen. Probleem is alleen dat de Palestijnen helemaal geen Joodse staat dulden en dit gaat simpelweg niet door.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
vegelijk me niet met Abou jah jah
het enige wat ik wil is een kei en een keiharde aanpak voor het onmenselijke aliensgedrag van Israel
-1, zeer trieste opmerking.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, ik weet al weer genoeg.
AIVD: leest u even mee?
Beiroet is al een grote stof geworden meneerquote:Op maandag 17 juli 2006 11:06 schreef Equinix het volgende:
[..]
Denk je niet dat, dat ligt aan het feit dat de mensen in Israël schuilen in bunkers ?
Als de mensen in Libanon die niet hebben dan kan het snel gaan met de burgers.
Als Israël er op uit was om burger slachtoffers te maken dan waren de grote steden van Libanon nu één grote stof bende geweest. En waren er al veel meer doden gevallen.
nee, ik ben tegen een oorlog,quote:Op maandag 17 juli 2006 11:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je goed kan lezen en zien en horen weet je hoeveel slachtoffers Israel per dag maakt
maar jij bent pro oorlogsmachine
nee dat doe je nietquote:Op maandag 17 juli 2006 11:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
nee dat doe ik niet.
ik kijk alleen verder dan de kinder die israel vermoordt,
het maakt niet uit dat het kinderen zijn, maar dat het mensen zijn.
hamas en hezbollah doen hetzelfde,
ik kan er geen traan om laten, sorry.
het inzien dat israel niet de enige is,quote:
Volgens mij kan iedereen dat wel...quote:Op maandag 17 juli 2006 11:08 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij enkel en alleen van brood stront maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |