abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39894549
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist je dat Coalitie van Ecevit werd bestempeld als meest corrupte die in Turkije aan de macht was? Nu er een goed stabiel 1regeringspartij is die wel is gekozen door het volk gaat het tuurlijk beter.

Nee, Iran ook niet met Syrie etc
Begin niet over die oudekutleider...

wat bedoel je met Iran ook niet met Syrie etc?
pi_39894559
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Begin niet over die oudekutleider...

wat bedoel je met Iran ook niet met Syrie etc?
Ook ontwikkelingen in Iran en Syrie etc kan je niet met mekaar vergelijken.
pi_39894569
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup en Ataturk leeft nog.
Je wilt opnieuw zeggen dat ik niet gelijk heb als ik zeg dat de joden niet de helft, zo niet meer, van de wereld ownen?

Look around, there are jews everywhere (niet bedoeld als discriminatie)
pi_39894591
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je wilt opnieuw zeggen dat ik niet gelijk heb als ik zeg dat de joden niet de helft, zo niet meer, van de wereld ownen?

Look around, there are jews everywhere (niet bedoeld als discriminatie)
Ongetwijfeld hebben ze veel macht, maar je verhaal komt wel een beetje over als indoctrinatie van antisemitisch propaganda.
pi_39894618
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongetwijfeld hebben ze veel macht, maar je verhaal komt wel een beetje over als indoctrinatie van antisemitisch propaganda.
Israel leeft tussen zoveel landen.
ze bestaan al sinds 1948 tussen zoveel moslimlanden.

de joden hebben het gemaakt, zonder de joden in amerika en over al de wereld, bestond israel nu niet.

het is gewoon een feit dat israel beter is.
pi_39894643
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

de joden hebben het gemaakt, zonder de joden in amerika en over al de wereld, bestond israel nu niet.

En een grote handelspartner van turkije
pi_39894663
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat een onzin, Israel is niet beter geworden, de moslimwereld is er op achter gegaan toen ze verdeeld raakten door nationalisme, Ottomanen en de kalifaten daarvoor zorgden dat Joden, christenen en moslims daar in harmonie leeften en de turken boden ook de Joden asiel aan nadat Spanje ze vervolgde leefden ze eeuwen lang in welvaart van de Islamitische staat. Moslims zijn dus in de problemen geraakt waarvan de imperialisten konden genieten.
pi_39894673
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:26 schreef Incomplete het volgende:

[..]

En een grote handelspartner van turkije
iemand die het snapt
pi_39894677
Deze kwartturk gaat richting zijn bed.
pi_39894694
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

iemand die het snapt

Noodgedwongen zal zoals jij ook weet Turkije nooit voor Joden kiezen boven moslims.
pi_39894696
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moeten we serieus bang zijn voor abu jahjah's? is het niet tijd voor alle moslims ter wereld te zeggen dat je de shi'iten afkeurt en de soenieten accepteert?

met die laatste groep gaat het een stuk beter. lijkt wel het equivalent van 'het nieuwe testament'.
Sadam en co? Dat zijn goede moslims?
pi_39894709
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat een onzin, Israel is niet beter geworden, de moslimwereld is er op achter gegaan toen ze verdeeld raakten door nationalisme, Ottomanen en de kalifaten daarvoor zorgden dat Joden, christenen en moslims daar in harmonie leeften en de turken boden ook de Joden asiel aan nadat Spanje ze vervolgde leefden ze eeuwen lang in welvaart van de Islamitische staat. Moslims zijn dus in de problemen geraakt waarvan de imperialisten konden genieten.
ow boehooee. imperialist dit dat..

de moslims zijn achteruit gegaan, no big discovery daar,

maar vooral de joden zijn vooruit gegaan.

ik kan je zo 5 bedrijven zeggen die joods zijn en een wereldmerk zijn.
(waar komt al het geld nou vandaan?)
pi_39894730
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Over onzin gesproken. Heb veel goede en intelligente posts van je gelezen (met plezier)
maar dit slaat nergens op.

het is dus toch weer de schuld van de Joden dat moslims het zo slecht doen.

-edit- slaap ze
pi_39894754
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Noodgedwongen zal zoals jij ook weet Turkije nooit voor Joden kiezen boven moslims.
OH MEN GOD.

als de moslims OOK MAAR KLEIN BEETJE BREINS HADDEN, waren er nu geen sheiks met al die olie daar, nee, er waren daar moderne welvarende landen.

Turkije kiest gewoon niet voor de moslims daar omdat er niets mee te doen is. As simple as that. Het zijn dan wel moslims, maar come on, je moet nu niet lullen dat de moslims in dit conflict onschuldig zijn.
pi_39894759
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

ow boehooee. imperialist dit dat..
Sterk
quote:
de moslims zijn achteruit gegaan, no big discovery daar,
Zijn we het dus over eens.
quote:
maar vooral de joden zijn vooruit gegaan.
Ja profiteren noemen ze dat.
quote:
ik kan je zo 5 bedrijven zeggen die joods zijn en een wereldmerk zijn.
(waar komt al het geld nou vandaan?)
Qua geld zijn Arabieren de ware smijters hoor, denk maar aan al die oliesjeiks+ ik kan jou 5 wereldbedrijven noemen die het gemaakt hebben, wereldmerk zijn en niets met Joden te maken hebben, je bent aan het overdrijven.
pi_39894773
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:28 schreef Triggershot het volgende:
Deze kwartturk gaat richting zijn bed.
Iyi geceler, slaapze
pi_39894798
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

OH MEN GOD.

als de moslims OOK MAAR KLEIN BEETJE BREINS HADDEN, waren er nu geen sheiks met al die olie daar, nee, er waren daar moderne welvarende landen.

Turkije kiest gewoon niet voor de moslims daar omdat er niets mee te doen is. As simple as that. Het zijn dan wel moslims, maar come on, je moet nu niet lullen dat de moslims in dit conflict onschuldig zijn.
Wat praat je nou alsof jij geen moslim bent, die sheiks zijn juist een van de minderen die wel hun breins gebruiken, trouwens met capslock aan reageren zorgt er echt niet voor dat je duidelijker overkomt.

Als je mijn reacties een beetje had gelezen wist je dat ik zeker niet de moslims als engeltjes omschrijf, maar ik zeg wordt Turkije gedwongen zal het niet voor de Joden kiezen. Maar goed genoeg over Turkije
pi_39894804
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Iyi geceler, slaapze
Trusten
pi_39894820
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sterk
[..]

Zijn we het dus over eens.
[..]

Ja profiteren noemen ze dat.
[..]

Qua geld zijn Arabieren de ware smijters hoor, denk maar aan al die oliesjeiks+ ik kan jou 5 wereldbedrijven noemen die het gemaakt hebben, wereldmerk zijn en niets met Joden te maken hebben, je bent aan het overdrijven.
Dude, het wereld zit zo in elkaar:
De sterkste overleeft.

De joden profiteren niet, de joden HANDELEN. De arabieren profiteren.

Het is een hemel op aarde voor de ongelovigen, en een hel voor de gelovigen zolang ze hier zijn. Het wordt pas een hemel voor de gelovigen en een hel voor de ongelovigen als ze dood zijn.
(iets voor de gelovigen dus..)
pi_39894845
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat praat je nou alsof jij geen moslim bent, die sheiks zijn juist een van de minderen die wel hun breins gebruiken, trouwens met capslock aan reageren zorgt er echt niet voor dat je duidelijker overkomt.

Als je mijn reacties een beetje had gelezen wist je dat ik zeker niet de moslims als engeltjes omschrijf, maar ik zeg wordt Turkije gedwongen zal het niet voor de Joden kiezen. Maar goed genoeg over Turkije
HHAahhahaa, en juist die sheiks zijn nou de moslims die de moslims in hun eigenland onderdrukken

Waren de arabieren net zo slim als de joden, stond het wereld onder hun voeten.
  maandag 17 juli 2006 @ 02:39:47 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39894895
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar zien we dat terug dan? in oorlogstuig en extremisme, of in hun geweldige opzet van steun om hun moslimbroeders in indonesië na de tsunami te helpen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39894920
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar zien we dat terug dan? in oorlogstuig en extremisme, of in hun geweldige opzet van steun om hun moslimbroeders in indonesië na de tsunami te helpen?
Watvoor Sheikh's bedoel jij?

Je hebt Sheikh als in geleerden van Islam (zoals Al Qaradawi, een Egyptische Sheikh) maar ook bijv Olie Sheikh's..

(Ik denk dat je in de war bent met Imam's, wat geen sheikh's zijn.)
X
pi_39894947
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:41 schreef Alulu het volgende:

[..]

Je hebt Sheikh als in geleerden van Islam (zoals Al Qaradawi, een Egyptische Sheikh) maar ook bijv Olie Sheikh's..

Olie sheiks..
  maandag 17 juli 2006 @ 02:44:44 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39894959
quote:

[..]

je kan toch wel begrijpend lezen?
  maandag 17 juli 2006 @ 02:46:24 #125
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894979
quote:

[..]

Wat betekent "sjeik" dan precies in het Nederlands? Is dat een naam voor een politiek leider of voor een religieus leider, of kan het voor alletwee gebruikt worden?

Ik zag ze zelf altijd gewoon als een soort "koningen" (wereldlijke leiders dus), nooit als religieuzen? (Zie Saoedi-Arabië bv.)
---verdwijnt---
pi_39894983
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Olie sheiks..
Ik ken geen (bekende?) Olie sheikh's... jij wel?

Wel weet ik dat de Bin Laden family heel groot is in de olie business en zeer close met de monarchie in Saudie Arabie is en veel geld in Amerikaanse economie pompt, zeer veel geld. (miljarden)
X
  maandag 17 juli 2006 @ 02:48:09 #127
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39895007
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:46 schreef Alulu het volgende:

[..]

Wel weet ik dat de Bin Laden family heel groot is in de olie business en zeer close met de monarchie in Saudie Arabie is en veel geld in Amerikaanse economie pompt, zeer veel geld. (miljarden)
Mwah, maar de koninklijke familie in Saoedi-Arabië wordt wel vaak gezien als een familie van "oliesjeiks". Of dat nu letterlijk genomen moet worden of niet, weet ik ook niet.
---verdwijnt---
pi_39895009
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:46 schreef Alulu het volgende:

[..]

pi_39895042
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:46 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Wat betekent "sjeik" dan precies in het Nederlands? Is dat een naam voor een politiek leider of voor een religieus leider, of kan het voor alletwee gebruikt worden?

Ik zag ze zelf altijd gewoon als een soort "koningen" (wereldlijke leiders dus), nooit als religieuzen? (Zie Saoedi-Arabië bv.)
In het Arabisch is het begrip in algemene zin meer 'leider', heeel vroeger had elke stam een eigen sheikh.
Later is het echter ook voor andere zaken gebruikt, zoals een Sheikh in Islam is een geleerde (zon studie duurt wel 30jaar als het niet langer is) die toestemming heeft fatwas te geven.

Echter, in Westerse termen heb je dus ook Olie Sheikh's (leiders/grote mannen).

Het word heel veel gebruikt, ook voor politiek inderdaad. Of een Saudische koning die zich tevens Sheikh noemt bijv.

Bijv, Bin Laden aanhangers zullen (ook uit respect) zeggen Sheikh Bin Laden, maar dit zou dan weer misleidend kunnen zijn alsof die een geleerde in Islam is, wat die niet is.

Best verwarrend eigenlijk ja
X
pi_39895055
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:48 schreef zarGon het volgende:

[..]
Verklaar je nader, hoezo dikgedrukt en doorgestreekt
X
pi_39895078
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:51 schreef Alulu het volgende:

[..]

Verklaar je nader, hoezo dikgedrukt en doorgestreekt
Je begreep ten eerste niet waarover het ging.
Daarna nam je niet de moeite om een paar posts terug te lezen.
En dan vroeg je nog of ik olie sheiks kon.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 02:54:53 ]
pi_39895086
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hij begreep ten eerste niet waarover het ging.
Daarna nam hij niet de moeite om een paar posts terug te lezen.
En dan vroeg hij nog of ik olie sheiks kon.
ok, en "hij" ben ik?
X
pi_39895106
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:54 schreef Alulu het volgende:

[..]

ok, en "hij" ben ik?
3 keer ge-edit.
het staat nu goed
  maandag 17 juli 2006 @ 03:00:02 #134
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39895152
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:50 schreef Alulu het volgende:

[..]

In het Arabisch is het begrip in algemene zin meer 'leider', heeel vroeger had elke stam een eigen sheikh.
Later is het echter ook voor andere zaken gebruikt, zoals een Sheikh in Islam is een geleerde (zon studie duurt wel 30jaar als het niet langer is) die toestemming heeft fatwas te geven.

Echter, in Westerse termen heb je dus ook Olie Sheikh's (leiders/grote mannen).

Het word heel veel gebruikt, ook voor politiek inderdaad. Of een Saudische koning die zich tevens Sheikh noemt bijv.

Bijv, Bin Laden aanhangers zullen (ook uit respect) zeggen Sheikh Bin Laden, maar dit zou dan weer misleidend kunnen zijn alsof die een geleerde in Islam is, wat die niet is.

Best verwarrend eigenlijk ja
Best wat doen aan die verwarring dus.

Als er zelfs onder moslims onduidelijkheid bestaat over wie nu écht "autoriteit" heeft, dan kan dat natuurlijk alleen maar tot problemen leiden, denk ik.

Officiële titels moeten ook écht officieel zijn, niet zomaar iets wat je kan claimen omdat je toevallig veel volgelingen hebt. Ik noem mezelf ook niet "professor", bijvoorbeeld. Als ik dat zou doen, hangt er me zelfs een straf boven het hoofd.
---verdwijnt---
pi_39895182
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moet ik nu aan een kemalist/bozkurtcu denken ofzo?
even dit dus..
Oh god nee. ik ben vooral geen kemalist en al helemaal geen bozkurtcu
(ik vind de kemalisten zelfs zo irritant soms.. ataturk dit, ataturk dat )

ik ben gewoon zat alle moslimlanden israel schuldig vinden en verwachten van het westen dat dit ook gezegd wordt, maar ik hoor geen van die landen hetzelfde doen, ook eens is wat schreeuwen tegen de palestijnen en libanezen.

Ik ben gewoon moslim, maar niet eentje die blind achterna gaat omdat het ene partij moslim is en het andere partij geen moslim is. en dan nog vooral met argumenten komen die voor beide kanten gelden, maar dan met extra op israel gegooid worden omdat israel nou eenmaal geen bom opblaast in een supermakt, maar een bom gooit richting de supermarkt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 03:03:24 ]
pi_39895187
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:00 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik noem mezelf ook niet "professor", bijvoorbeeld. Als ik dat zou doen, hangt er me zelfs een straf boven het hoofd.
Hier op Fok! wordt zoveel straffeloos gezegd. Van mij mag je prof.
pi_39895213
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

even dit dus..
Oh god nee. ik ben vooral geen kemalist en al helemaal geen bozkurtcu

ik ben gewoon zat alle moslimlanden israel schuldig vinden en verwachten van het westen dat dit ook gezegd wordt, maar ik hoor geen van die landen hetzelfde doen, ook eens is wat schreeuwen tegen de palestijnen en libanezen.

Ik ben gewoon moslim, maar niet eentje die blind achterna gaat omdat het ene partij moslim is en het andere partij geen moslim is. en dan nog vooral met argumenten komen die voor beide kanten gelden, maar dan met extra op israel gegooid worden omdat israel nou eenmaal geen bom opblaast in een supermakt, maar een bom gooit richting de supermarkt.
Het is niet waar dat alle Moslim landen Israel schuldig vinden, dat had ik eerder ookal gezegd, o.a. Saudie Arabie heeft als eerste statement de schuld bij Hezbollah gelegd, en ook Egypte dacht ik.
X
pi_39895225
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:04 schreef Alulu het volgende:

[..]

Het is niet waar dat alle Moslim landen Israel schuldig vinden, dat had ik eerder ookal gezegd, o.a. Saudie Arabie heeft als eerste statement de schuld bij Hezbollah gelegd, en ook Egypte dacht ik.
Je begint nu wel irritant te worden
Je snapt wat ik bedoel, daar gaat het om.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:07:31 #139
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39895235
bedtijd
pi_39895240
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je begint nu wel irritant te worden
Je snapt wat ik bedoel, daar gaat het om.
haha, ik snap je ja.
X
  maandag 17 juli 2006 @ 03:10:01 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39895272
Wat zijn wij eigenlijk gezegende mensen.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:10:56 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39895278
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:10 schreef PLAE@ het volgende:

inderdaad. dit keer zal de wereldoorlog zich niet in europa afspelen.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:16:45 #143
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39895339
Ik slaap vannacht met open ramen. Niet om te voorkomen dat ze springen maar zodat het een beetje doorwaait.

Mensen daar liggen in schuilkelders....als ze daar de beschikking over hebben tenminste.
pi_39895366
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:10 schreef PLAE@ het volgende:

Jammer dat de mensen zich dat zo weinig realiseren ondanks het grote aanbod
van ellende op de buis elke dag.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:26:43 #145
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39895457
Verenigde Staten vierkant achter Israël

Achter de schermen staan aardig wat meer landen achter Israel, het is alleen pr-zelfmoord om het voor de schermen te vertellen.

Iig, tis wachten op Iran's volgende beweging. =X
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 03:38:45 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39895593
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:26 schreef NightH4wk het volgende:
Verenigde Staten vierkant achter Israël

Achter de schermen staan aardig wat meer landen achter Israel, het is alleen pr-zelfmoord om het voor de schermen te vertellen.

Iig, tis wachten op Iran's volgende beweging. =X
Dacht je dat Israel dit deed zonder samenspraak met Washington?

Iran, ja dat is idd de hoofdprijs denk ik.

Uit een van de reacties op Blogging from Israel - Jo-Ann Mort
quote:

It is clear from all this that the Israeli military - and probably the Israeli political leadership - possibly in concert with the US - has decided to roll up all its enemies by doing the following:

1) Use a provocation from Hamas and/or Hizballah to attack both groups again. The kidnappings served this well - as it was known to Israel that kidnapping were in preparation before they occurred.

2) Use the retaliation of both groups to blame Syria and Iran for supplying and reinforcing them. This has now been done with Israel claiming Iran has sent hundreds of Revolutionary Guards troops to Lebanon who took part in the attack on the Israeli ship - after initially claiming it was a Hizballah "drone" (also allegedly supplied by Iran) that hit the ship, now they are claiming it was an Iranian missile.

3) Retaliate against both Syria and Iran.

4) Iran and Syria retaliate against Israel and the US.

5) Hand Iran to the US military, and let Israel take down Syria.

6) In the process, take down Hamas and Hizballah - and possibly the entire Palestinian population as well.

The benefits for Israel if this procedure is followed are obvious - they destroy all their enemies while suffering only a few Israeli civilian deaths from Hizballah rockets and possibly a few Iranian and Syrian missiles, a few hundred to a thousand or so Israeli soldiers deaths from the fighting in Lebanon and Syria, and a few thousand or tens of thousands US soldiers lives - not to mention a few tens of thousands of Lebanese and Syrian lives, and a few hundred thousand Iranian lives.

A net win for Israel - if it goes that way, which, of course, it won't necessarily.

Ik vrees ook dat dit de bedoeling is.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:43:48 #147
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39895643
De VS vindt het allemaal wel best dat Isreal Hezbollah opruimt, ze gaan echt niet tegenwerken idd.
pi_39895762
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dacht je dat Israel dit deed zonder samenspraak met Washington?

Iran, ja dat is idd de hoofdprijs denk ik.

Uit een van de reacties op Blogging from Israel - Jo-Ann Mort
[..]

Ik vrees ook dat dit de bedoeling is.
als jij en ik dit zo kunnen lezen, dat er zo een mogelijkheid is, is het toch te gek dat de landen het ooit zover zullen brengen?
pi_39895866
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

als jij en ik dit zo kunnen lezen, dat er zo een mogelijkheid is, is het toch te gek dat de landen het ooit zover zullen brengen?
Vanmiddag beweerde een andere conspiracy-nut nog dat de USA helemaal niet blij was
met wat Israel doet en dat israel dit bewust doet om de "goede" verhoudingen die
de USA heeft met oa Jordanie en SA te verstoren.

Het is hoe dan ook een zionistisch/USA/illuminati/NWO complot, ik zweer het je.
  Trouwste user 2022 maandag 17 juli 2006 @ 05:38:32 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_39896404
Vannacht is het Palestijnse ministerie van Buitenlandse zaken plat gebombardeerd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 17 juli 2006 @ 07:22:49 #151
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39896821
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Hallulama het volgende:
Disciple_of_Guinness, zet deze foto ook even in de OP als je wilt:

[afbeelding]
Een biertje erbij en hij was echt geweldig
Trotse papa van Eden
  maandag 17 juli 2006 @ 07:24:41 #152
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39896830
quote:
123 Teletekst ma 17 jul
Israël treft regeringsgebouw Gaza
` Israël heeft vannacht het Palestijnse
ministerie van Buitenlandse Zaken in
Gaza-stad gebombardeerd.Bij deze tweede
aanval op het gebouw werd het vrijwel
met de grond gelijkgemaakt.Tientallen
huizen in de buurt raakten beschadigd.
Zeker vier bewoners raakten gewond.

Eerder op de dag bestookte Israëlische
helikopters Hamas-doelen in het noorden
van de Gazastrook.Daarbij vielen vijf
doden en elf gewonden.

Het Israëlische offensief tegen Hamas
in de Gazastrook begon op 28 juni,drie
dagen na de ontvoering van korporaal
Shalit.Na een pauze van tien dagen ging
het offensief gisteren weer verder.
Trotse papa van Eden
  maandag 17 juli 2006 @ 07:50:22 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39896980
Zou me niks verbazen als zelfs de VS mee zou doen om koste wat koste te voorkomen dat Israël deze oorlog zou verliezen, en daarmee bedoel ik dus dat er echt Amerikaanse militairen tussen zitten.

Ten slotte zie ik Israël als de 53ste staat van de VS.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 17 juli 2006 @ 08:01:42 #154
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39897041
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

en usa houd onschuldige mensen vast in guantanamo
Hoe weet je dat? Wie dan?
  maandag 17 juli 2006 @ 08:08:42 #155
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39897080
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Zou me niks verbazen als zelfs de VS mee zou doen om koste wat koste te voorkomen dat Israël deze oorlog zou verliezen, en daarmee bedoel ik dus dat er echt Amerikaanse militairen tussen zitten.

Ten slotte zie ik Israël als de 53ste staat van de VS.

²
Grappig.

Toen ik in Israel was verkochten ze t-shirts met daarop de tekst :

"Don't worry USA, Israel stands behind you! "

Er is, zuiver vanuit militair oogpunt, geen enkele reden om aan te nemen dat Israel deze oorlog niet zou kunnen winnen en ze zullen zeker geen Amerikaanse soldaten nodig hebben.

En zelfs als dit wel het geval was geweest dan nog zal de VS geen troepen sturen. Daar heeft het helemaal geen belang bij op dit moment. Sterker nog, achter de schermen is Bush vrij pissig op Olmert dat hij dit conflict zo heeft laten escaleren op dit moment. Dit komt op het meest verkeerde moment vannuit Amerikaans standpunt waarbij eens te meer duidelijk wordt dat Israel in deze een volledig eigen koers vaart.

Van internationale politiek heb je niet veel kaas gegeten niet, Bansheeboy?
pi_39897272
Heel verschrikkelijk voor alle burgers die gewoon een normaal leven willen met hun gezinnen. De hele boel kapotgeschoten, zo erg.
  maandag 17 juli 2006 @ 08:31:57 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39897277
quote:
Israel pounds Lebanon
Bron : Reuters.com

BEIRUT (Reuters) - Israeli air strikes killed 17 people in Lebanon on Monday and Hizbollah announced more rocket attacks on Israel after world powers put the onus on the Syrian- and Iranian-backed Shi'ite guerrilla group to end the fighting.

Overnight raids destroyed two army posts on the northern Lebanese coast, killing nine Lebanese soldiers, and damaged the homes of Hizbollah officials in eastern Lebanon, killing five people in over 45 strikes on the sixth day of violence.

Three more people died in strikes south of Beirut. Several thunderous blasts echoed over the capital at dawn and black smoke rose from a blazing fuel storage depot in the Christian suburb of Dora. Civilian installations, petrol stations and factories elsewhere were also hit, security sources said.

Leaders of the G8 powers meeting in Russia said on Sunday Israel had a right to self-defense, telling Hizbollah to free two Israeli soldiers it captured on Wednesday and to end its cross-border attacks. They did not call for a ceasefire.

Israel is also demanding the disarming of Hizbollah in line with U.N. Security Council resolutions -- a task that is beyond a fragile Lebanese government dependent on consensus among rival sectarian groups, of which Shi'ite Muslims form the largest.

Lebanon, just emerging from three decades of Syrian tutelage, fears that any attempt to tackle Hizbollah directly would re-ignite civil war and split its army.

Hizbollah wants to trade the Israeli soldiers for Lebanese and Palestinian prisoners in Israel and paid no heed to pleas from U.N. and EU envoys on Sunday to release its captives.

The same day it rocketed Haifa, killing eight people in its deadliest attack on Israel.

Israeli Prime Minister Ehud Olmert said Hizbollah's attack would have far-reaching consequences for Lebanon.

Hizbollah chief Sayyed Hassan Nasrallah said the attack on Haifa, Israel's third-biggest city, was retaliation for its killing of civilians and promised more "surprises".

"We are just at the beginning," he said.

Israel's army later said rockets fired by Hizbollah guerrillas struck a town 50 km (33 miles) south of the border. Hizbollah said it had also fired Katyusha rockets at the towns of Nahariya and Acre in northern Israel.

Israel's military campaign in Lebanon, launched after Hizbollah captured the two Israeli soldiers and killed eight, has killed 162 people, all but 13 of them civilians.

Canada said seven of its nationals were killed in an Israeli strike on the southern village of Aitaroun. The Israeli army said that it had warned villagers to leave the area and that Hizbollah was responsible for any civilian deaths.

FOREIGNERS FLEE

France, the United States, Britain and a host of other nations scrambled to evacuate their citizens from Lebanon. More than 1,000 Germans, mostly of Lebanese origin, gathered in Beirut's Hamra district on Monday to await evacuation.

Thousands of foreigners have fled overland to Syria since Thursday, despite Israeli air strikes on main roads.

Israel's aerial campaign, its most destructive assault on Lebanon since a 1982 invasion to expel Palestinian guerrillas, drew only a call for restraint from the Group of Eight industrialized nations at their St Petersburg summit.

G8 leaders blamed "extremists" for the violence and urged Israel to be restrained in its response. Israel welcomed the G8 statement, which was in line with the stance taken by President Bush, a staunch ally of Israel.

A total of 24 Israelis have been killed in the fighting since Wednesday, including 12 civilians hit in rocket attacks.

Israel's campaign in Lebanon followed the launch of its offensive in the Gaza Strip on June 28 to try to retrieve another captured soldier and halt Palestinian rocket fire.

Israel bombed the Palestinian foreign ministry building in Gaza City in an air strike in the early hours of Monday as well as destroying the Gaza offices of a Hamas-led force.

Palestinian gunmen ambushed a group of Israeli troops in the occupied West Bank, causing casualties, a militant group said.

Al-Aqsa Martyrs Brigades, an armed wing of President Mahmoud Abbas's Fatah faction, said the soldiers were attacked while patrolling the old city of Nablus. Several were hurt.

Reuters Television footage showed a bloodied helmet, part of a boot, and abandoned bullet clips at the scene.

An Israeli military spokeswoman had no immediate comment.
Wat de inzet van deze oorlog is kun via 2 kanten op beredeneren.
  • Syrie en Iran mee laten sleuren in deze oorlog (zie uitleg NS).
  • Of Hezbollah en Hamas moeten het veld gaan ruimen of de wapens neerleggen. En israel is een DMZ bij elkaar aan het bombarderen.

Ik weet wel dat dit conflict dichter bij het begin dan bij het einde staat. Kijk dus ook niet op dat dit conflict nog weken zoniet maanden gaat duren.

Opm : TT-aangepast omdat het eigenlijk een strijd op 2 fronten is geworden.
  •   maandag 17 juli 2006 @ 08:59:15 #158
    89730 Drugshond
    pi_39897541
    ff iets anders.... kan iemand een betere bron/link vinden.
    quote:
    Israël dreigt met aanval op Syrië
    Bron : azady.nl
    West-Koerdistan Azady.nl 17/07/2006 – Israël heeft Syrië tot dinsdag de tijd gegeven om de twee ontvoerde soldaten vrij te laten. Zo niet dan stuurt Israël zijn gevechtsvliegtuigen op Syrië af. Al eerder heeft Israël een straaljager boven Assad’s huis laten vliegen.

Sinds de twee Israëlische soldaten door Hezbollah zijn ontvoerd, worden er steeds aanvallen op Libanon uitgevoerd. Nu dreigt Israël Syrië aan te vallen. In dat geval kan er een grote oorlog uitbreken in de regio. Het ultimatum is met behulp van de VS gesteld volgens Netkurd.

In Syrië wonen rond de twee miljoen Koerden. Zij zijn al langere tijd bezig om te strijden voor meer rechten voor Koerden en de democratisering van Syrië.

Bron: Peyamner, Netkurd (tja dit kan ik niet lezen)
      maandag 17 juli 2006 @ 09:03:22 #159
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897590
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 08:59 schreef Drugshond het volgende:
    ff iets anders.... kan iemand een betere bron/link vinden.
    Arabic paper: Syria given 72-hour deadline

Israeli offensive said threatened

By UNITED PRESS INTERNATIONAL

DAMASCUS, Syria -- Israel has given Syria 72 hours to release two captured soldiers or face a possible offensive, Al-Hayat, the London-based Arabic newspaper, reported.

The report said "a senior Pentagon source warned that should the Arab world and international community fail in the efforts to convince Syria to pressure Hezbollah into releasing the soldiers and halt the current escalation, Israel may attack targets in the country," YNETnews.com said.

Al-Hayat quoted a source as saying that "the U.S. cannot rule out the possibility of an Israeli strike in Syria."

The report comes despite the Bush administration's public call for Israel to refrain from military actions that could harm civilians.

Bron: World Peace Herald

Ynetnews: Report: Israel gives Syria ultimatum
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      maandag 17 juli 2006 @ 09:07:15 #160
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_39897642
    quote:
    De voormalige leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), Dyab Abou Jahjah, is naar Libanon vertrokken om daar te vechten tegen de Israëliers. In een brief op de Engelstalige versie van de AEL-website zegt Jahjah dat de tijd van praten en schrijven voorbij is. Hij zou inmiddels al in Libanon zijn, zegt een woordvoerder van de AEL. "Of hij ooit nog terugkeert? Als hij het overleeft misschien wel." (belga)
    bron
      maandag 17 juli 2006 @ 09:10:41 #161
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897681
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:07 schreef schatje het volgende:

bron
    Ik weet dat hij uit Europa is vetrokken om andere redenen. Geen idee of hij die redenen last minute heeft verandert in "vechten tegen Israël", maar het zou kunnen, gezien deze quote van Elsevier:

Abou Jahjah
    Dyab Abou Jahjah, leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), heeft gezegd 'zijn strijd voor een Verenigd Arabië, vrijheid en socialisme' in zijn 'thuisland' te willen voortzetten. 'Palestina, Libanon en de hele Arabische Natie bloedt,' zei de in Libanon geboren Abou Jahjah.
    pi_39897701
    Ik heb zo'n vermoeden dat dit gigantisch gaat escaleren. Ik ben trouwens benieuwd wat Iran gaat doen als Israel Syrie aanvalt!

Nog even en het hele Midden-Oosten ligt is in oorlog. Zolang Israel, maar van die 'rode knop' afblijft.
    Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
    "I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
      maandag 17 juli 2006 @ 09:12:49 #163
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897703
    Annan,Blair pleiten voor VN-macht

VN-secretaris-generaal Kofi Annan en
    premier Blair van Groot-Brittannië
    willen dat er in Libanon snel een
    internationale troepenmacht komt.Die
    zou een eind moeten maken aan de
    raketbeschietingen op Israël.

Op de G-8 in Sint Petersburg noemden
    Blair en Annan een internationale
    troepenmacht de enige mogelijkheid om
    een eind te maken aan het geweld.
    Volgens hen zal Israël alleen stoppen
    met de aanvallen op Libanon als het
    zelf niet meer wordt aangevallen.

Annan zei dat Israël en Hezbollah onder
    internationaal recht verplicht zijn de
    levens van burgers te sparen.

Bron: NOS Teletekst

---

Dat zou een nieuw hoofdstuk zijn, VN troepen in die regio, zou Israël dat slikken?
      maandag 17 juli 2006 @ 09:14:26 #164
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897723
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Sapientiea het volgende:
    Ik heb zo'n vermoeden dat dit gigantisch gaat escaleren. Ik ben trouwens benieuwd wat Iran gaat doen als Israel Syrie aanvalt!

Nog even en het hele Midden-Oosten ligt is in oorlog. Zolang Israel, maar van die 'rode knop' afblijft.
    Ik denk niet dat 't zover zal komen.

Als Syrië en Iran betrokken raken krijg je meteen te maken met erg dure olie, van zo'n $100 per vat
    pi_39897746
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 't zover zal komen.

Als Syrië en Iran betrokken raken krijg je meteen te maken met erg dure olie, van zo'n $100 per vat
    Ja daarom is Bush met Putin aan het praten over olie......
    Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
    "I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
      maandag 17 juli 2006 @ 09:18:21 #166
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897775
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:16 schreef Sapientiea het volgende:

Ja daarom is Bush met Putin aan het praten over olie......
    Bush heeft er een paar dagen geleden voor gezorgd dat Rusland weer niet kan toetreden tot de WTO, ik denk dat Putin zoiets heeft van "rot lekker op met je olie"
      maandag 17 juli 2006 @ 09:20:03 #167
    89730 Drugshond
    pi_39897803
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:03 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Arabic paper: Syria given 72-hour deadline

Israeli offensive said threatened

By UNITED PRESS INTERNATIONAL

DAMASCUS, Syria -- Israel has given Syria 72 hours to release two captured soldiers or face a possible offensive, Al-Hayat, the London-based Arabic newspaper, reported.

The report said "a senior Pentagon source warned that should the Arab world and international community fail in the efforts to convince Syria to pressure Hezbollah into releasing the soldiers and halt the current escalation, Israel may attack targets in the country," YNETnews.com said.

Al-Hayat quoted a source as saying that "the U.S. cannot rule out the possibility of an Israeli strike in Syria."

The report comes despite the Bush administration's public call for Israel to refrain from military actions that could harm civilians.

Bron: World Peace Herald

Ynetnews: Report: Israel gives Syria ultimatum
    Thx.... het is dus geen crap wat ik zojuist las.
      maandag 17 juli 2006 @ 09:21:18 #168
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897821
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:20 schreef Drugshond het volgende:

Thx.... het is dus geen crap wat ik zojuist las.
    I guess not, maar die 72 uur zijn over een kwartier voorbij, ruimschoots
      maandag 17 juli 2006 @ 09:21:43 #169
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897834
    Overigens is het lastig zoeken als je je tandenborstel kwijt bent in Libanon:

maandag 17 juli 2006 @ 09:24:34 #170
    89730 Drugshond
    pi_39897876
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Hallulama het volgende:
    Dat zou een nieuw hoofdstuk zijn, VN troepen in die regio, zou Israël dat slikken?
    Tegen de tijd dat die regeling rond is, zijn ze allang begonnen aan het volgende hoofdstuk.
    In mijn optiek moet Hezbollah/Hamas (de militaire tak) weg.
      maandag 17 juli 2006 @ 09:27:01 #171
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39897924
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:24 schreef Drugshond het volgende:

Tegen de tijd dat die regeling rond is, zijn ze allang begonnen aan het volgende hoofdstuk.
    In mijn optiek moet Hezbollah/Hamas (de militaire tak) weg.
    Yep, het geweld moet stoppen, anders kom je niet ver, dat staat als een paal boven het stof!
      Moderator maandag 17 juli 2006 @ 09:31:47 #172
    8781 crew  Frutsel
      maandag 17 juli 2006 @ 09:37:35 #173
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_39898076
    Het ziet er niet best uit, ik ga maar ff m'n tank volgooien
    Triest dat het weer raak is in het midden-oosten.....
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      maandag 17 juli 2006 @ 09:39:21 #174
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_39898096
    Beiroet staat flinkt te roken, op veel plaatsten in de stad zie je rookpluimen. ziet er indrukwekkend uit. (beelden te zien op al-jazeera)
    quote:
    Heel Libanon onder Israëlisch vuur

` Israël heeft vannacht een militaire
    basis gebombardeerd in het noorden van
    Libanon,bij de grens met Syrië.Volgens
    Israël is daar een radarinstallatie die
    wordt gebruikt door Hezbollah.

Israël voert op het zuiden van Libanon
    de zwaarste artilleriebeschietinen tot
    nu toe uit.Het probeert de installaties
    van Hezbollah uit te schakelen.De
    luchtmacht bombardeert Beiroet.Boven
    de stad hangen dikke rookwolken.Er is
    onder meer een gasopslagtank geraakt.

In Israël trof Hezbollah vannacht onder
    meer Akko en Tiberias met raketten.Die
    kwamen daarmee 50 km diep Israël in.
    Veel mensen zitten in schuilkelders.
    nieuws van het afgelopen uur:

• 10:25 French PM heading for Beirut to express support for Lebanese people (Sky News)
  • 10:23 Palestinians: IDF troops fire at Beit Hanun hospital where gunman is admitted (AP)
  • 09:49 U.K. ambassador confirms 40 Britons are being evacuated from Beirut (Sky News)
  • 09:41 Al-Aqsa Brigades claims responsibility for Nablus blast that killed soldier (Reuters)
  • 09:24 IDF soldier killed by Palestinian militants during gunfight in Nablus (Haaretz)
  • 09:19 IDF soldier killed in gunfight with Palestinian militants in Nablus (Haaretz)
  • 09:14 Blair: Deployment of international force is only way to end Lebanon crisis (Sky News)
  • 09:11 Hezbollah: Proxy leaders being prepped in case of attack on Nasrallah (Israel Radio)
  • 09:10 British PM Blair, UN chief Annan call for deployment of int`l force in Lebanon (AP)
  • 09:02 Amir Peretz: We won`t stop fighting before achieving our objectives (Haaretz)
  • 08:52 Barrage of Katyusha rockets hits Kiryat Shmona (Itim)
  • 8:48 IDF arrested 12 wanted Palestinian militants in overnight West Bank raids (Itim)
  • 08:32 Two Qassam rockets land in Ashkelon; no casualties or damage reported (Channel 10)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      maandag 17 juli 2006 @ 09:41:45 #175
    89730 Drugshond
    pi_39898130
    Feit blijft wel dat Libanon in een rap tempo zijn infrastructuur aan het kwijtraken is.
    Economisch zal het nu hard onderuit zakken. En dat kost weer vele jaren / decenia voor dat het weer een beetje op poten is.
    Wat dat betreft betaald de regering en de burgers in Libanon de absolute hoofdprijs. Had zoveel anders kunnen lopen want zonder militaire tak van de Hezbollah (als minderheid) die autonoom op oorlogspad ging was er nu nog steeds niks aan de hand.
    - Deze kater zal nog lang doordreunen voor de bevolking. -
      Moderator maandag 17 juli 2006 @ 09:42:20 #176
    8781 crew  Frutsel
    pi_39898135
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef deedeetee het volgende:
    welke tank? een M1A1 Abrams?
      Moderator maandag 17 juli 2006 @ 09:46:18 #177
    8781 crew  Frutsel
    pi_39898188
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:41 schreef Drugshond het volgende:
    Feit blijft wel dat Libanon in een rap tempo zijn infrastructuur aan het kwijtraken is.
    Economisch zal het nu hard onderuit zakken. En dat kost weer vele jaren / decenia voor dat het weer een beetje op poten is.
    Wat dat betreft betaald de regering en de burgers in Libanon de absolute hoofdprijs. Had zoveel anders kunnen lopen want zonder militaire tak van de Hezbollah (als minderheid) die autonoom op oorlogspad ging was er nu nog steeds niks aan de hand.
    - Deze kater zal nog lang doordreunen voor de bevolking. -
    toch mag de internationale gemeenschap snel wat te doen, al is dat natuurlijk dikke onzin, want we weten allemaal dat niemand wat gaat doen. Het is wachten of het lontje ook Syrie bereikt en daarmee ook Iran de oorlog in sleept, met als gevolg dat het hele midden oosten ploft...als de VS dan weer israel gaat steunen.

Waar blijven eigenlijk onze Amerikabashers die de complottheorieen erbij halen dat Hezbollah bij de CIA Hoort om zo het lontje richting Iran te krijgen met als doel daar een paar bommen op te gooien...
    pi_39898219
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef Sapientiea het volgende:
    Wat kan Iran doen?
    Die sturen raketten waarschijnlijk.

Waarop de VS Iran bombarderen.
      maandag 17 juli 2006 @ 09:51:20 #179
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_39898293
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

toch mag de internationale gemeenschap snel wat te doen, al is dat natuurlijk dikke onzin, want we weten allemaal dat niemand wat gaat doen. Het is wachten of het lontje ook Syrie bereikt en daarmee ook Iran de oorlog in sleept, met als gevolg dat het hele midden oosten ploft...als de VS dan weer israel gaat steunen.

Waar blijven eigenlijk onze Amerikabashers die de complottheorieen erbij halen dat Hezbollah bij de CIA Hoort om zo het lontje richting Iran te krijgen met als doel daar een paar bommen op te gooien...
    ssssst breng ze nou niet op ideeën.
      maandag 17 juli 2006 @ 09:52:42 #180
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39898324
    quote:

Dat regelt Israël zelf wel, de Amerikabashers hier weten vast wel dat Israël zelf uiteindelijk de zaakjes in het Midden-Oosten afhandelt, en dat Amerika wat dat betreft terughoudend is.

The US wants oil, not conflict.
    pi_39898361
    quote:

[..]

Een bepaald persoon heeft al tig keer dergelijke verhalen hier geposts: http://forum.fok.nl/user/history/21290
      maandag 17 juli 2006 @ 09:57:25 #182
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_39898431
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:

Hoeveel van betreffende landen heeft al vrede gesloten met Israel?
    Arafat geilde op elke vorm van vrede waarmee hij maar een gram van zijn land terug kon krijgen.
    Egypte.

En Arafat kon 95% van het gebied krijgen maar hij wilde meer.
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      maandag 17 juli 2006 @ 10:10:03 #183
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_39898744
    Isael beweert dat ze Hizbollah voor 25% hebben uitgeschakeld en dat ze nog minimaal een week nodig hebben om de militaire capaciteiten van Hizbollah uit te schakelen.. Bron: sky news
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      maandag 17 juli 2006 @ 10:11:37 #184
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_39898787
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:10 schreef venomsnake het volgende:
    Isael beweert dat ze Hizbollah voor 25% hebben uitgeschakeld en dat ze nog minimaal een week nodig hebben om de militaire capaciteiten van Hizbollah uit te schakelen.. Bron: sky news
    En er staan weer 5x meer nieuwe vrijheidstrijders op...

(het verhaal van een immigrante)

De sterkste jongen van de klas

Naeeda Aurangzeb is gastarbeider vanuit Israël bij wijblijvenhier.nl

Ik zit in de bus op weg naar het Jerusalem Film Festival. Voor de zoveelste keer heb ik weer de hele nacht doorgewerkt en geen oog dichtgedaan, zodra ik de bus in stap val ik dan ook in slaap. Het telefoontje van mijn Palestijnse vriendin Nahla schudt mij wakker: "Naeeda heb je het gehoord? Heb je gehoord wat er in het Noorden is gebeurd?" "...eeh ja..Hizbullah heeft Israelische soldaten ontvoerd en een tank opgeblazen?"

"Libanon is gebombardeerd, het vliegveld, een televisiestation, wegen.."
    Libanon gebombardeerd?! Vijftig levens tegenover zeven Israelische levens? De kranten hier vertonen allemaal foto's van de dode soldaten, met een verhaaltje over wie ze waren etc. Palestijnse doden kennen geen biografie of foto, misschien maar goed ook, als er bij iedere dode Palestijn een foto zou verschijnen in de Israelische kranten, dan blijft er weining 'krant' over.

Voor alle lezers die nu gaan roepen: "Israel had/heeft geen keus, zij moet haar burgers beschermen", op het moment dat Israel begon met de bombardementen in Libanon, was er slechts een burger gevallen. De andere twee burgerdoden vielen donderdagnacht, nadat Israel het sterkste jongetje van de klas had uitgehangen. Ik was op weg van Jerusalem naar Tel Aviv, toen ik in de bus hoorde dat op dat moment Haifa en Nehariya waren beschoten. Het dodental in Libanon was toen al vijftig.

Het film festival was druk bezocht en Libanon was zeker niet het gesprek van de dag. Ik ben naar een film en documentaire gaan kijken, maar ik ben zelden zo in de war geweest. Libanon wordt gebombardeerd en ik zit hier gezellig naar een film te kijken? Het voelt niet goed, hier zijn voelt nu niet goed.

Later verneem ik dat er ook beschietingen zijn geweest in Baalbek, een van de Libanese steden, waar vele Palestijnse vluchtelingen in een kamp zitten. Ik heb Baalbek en het Palestijnse kamp bezocht... deze beschietingen raken me diep. Zinloze, arrogante beschietingen.

Al weken word Gaza iedere dag beschoten, iedere dag vallen er doden. "Het is de schuld van de Hamas, moeten ze maar op houden met die kassams en hadden ze maar geen Israelische soldaten moeten ontvoeren." Israel bleek/blijkt in staat te zijn om in no time Libanon te bombarderen. Een internationaal vliegveld, militaire vliegvelden, wegen, televisiestations en steden kunnen zonder enige moeite worden beschoten. Hoe is het mogelijk dat een land met zoveel militaire kracht nog steeds beweert in gevaar te verkeren?

Gaza word al weken iedere dag beschoten, Nablous word bijna iedere nacht verrast door Israelische tanks en steden als Jenin, Hebron en zelfs Ramallah kennen ook geen rust en vrede. Hoeveel terroristen telt Palestina? Hoe is het mogelijk dat een van de sterkste militaire machten van de wereld non stop geweld moet gebruiken tegenover een 'land' dat niet eens een echt leger bezit? Israel heeft de afgelopen twee jaar aangetoond dat het zonder probleem de bank in Ramallah kan binnenvallen en het geld meenemen, de gevangenis in Jericho kan binnenstormen en meenemen wie ze maar willen. Israel beslist wie wel of niet de West Bank en Gaza in en uitgaat en de twintigjarige soldaatjes mogen ook nog beslissen over de volume van de oproep tot het gebed in Palestijnse wijken zoals Shaufaat (oost Jerusalem).

Het is tegen drie uur donderdag op vrijdag nacht en ik hoor de militaire vliegtuigen, die waarschijnlijk extra veiligheidsvluchten aan het uitvoeren zijn, boven Tel Aviv. Nog nooit ben ik zo verontwaardigd, zo boos geweest, alsof het niet genoeg is dat dag in dag uit Israelische soldaten hun testeron gehalte bewijzen in Gaza en op de West Bank, nu moeten ze ook nog buiten proportioneel gedrag vertonen in Libanon?

Voor al die lezers die wederom de behoefte voelen om Israel te beschermen, kom een tijdje hier wonen, bezoek de West Bank en Gaza en beslis dan wie er tegen wie moet worden beschermd. De sterkste jongen van de klas vergeet wel eens dat zijn eigen ongecontroleerde kracht en arrogantie hem uiteindelijk wel eens fataal zouden kunnen zijn.

Naeeda Aurangzeb is journaliste. Sinds een half jaar woont zij in Tel Aviv, Israël. Zij werkte en woonde eerder in Jeruzalem en de Verenigde Staten. In Nederland werkte zij o.a voor TV West, de NMO en de NCRV en schreef het boek ‘Verdreven Palestijnen’. Haar ervaringen zijn ook te lezen op haar weblog.

bron
    pi_39898952
    Ongeacht bij welke partij je de schuld neerlegt voor deze gebeurtenissen, het is wel tekenend hoe machteloos de Europese Unie in deze is. Je hoort wel vele berichten over "we moeten onderhandelen", "dit kan escaleren", "het geweld moet stoppen" etc etc, maar in wezen gebeurt er natuurlijk helemaal niets.
    Zonder een directe vergelijking te maken met de Tweede Wereldoorlog in de zin van geweld of iets dergelijks, doet het mij denken aan vooral de tijd voor de WO2. De tijd die omschreven wordt als zijnde een agressief land (nogmaals, ik bestempel nu Libanon of Israel niet als agressief) en de rest van de wereld kijkt en afwacht. En vooral dat laatste lijkt nu weer te gebeuren.

Ik zie "peace for our time" alweer wapperen...
      maandag 17 juli 2006 @ 10:19:26 #186
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39898981
    Iran heeft een moslimextremist aan het hoofd. Moslimextremisten willen de confrontatie...
    De vraag is: willen wij die confrontatie en willen wij die op dit moment?
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39899014
    Indrukwekkende foto's,
      maandag 17 juli 2006 @ 10:22:03 #188
    70154 klez
    pi_39899029
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Naeeda Aurangzeb is journaliste. Sinds een half jaar woont zij in Tel Aviv, Israël. Zij werkte en woonde eerder in Jeruzalem en de Verenigde Staten. In Nederland werkte zij o.a voor TV West, de NMO en de NCRV en schreef het boek ‘Verdreven Palestijnen’. Haar ervaringen zijn ook te lezen op haar weblog.

bron
    Leuk zielig verhaal maar op dit moment geven bijna alle Libanezen Hezbollah de schuld van deze escalatie, niet Israel.
    En ik begrijp uit jouw verhaal dat Israel maar gewoon moet accepteren dat het voortdurend beschoten word? Of ben je werkelijk zo naief dat je denkt dat Israel door de rabiaat anti-semitische Arabieren met rust gelaten wordt als ze niets doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door klez op 17-07-2006 10:28:06 ]
      Moderator maandag 17 juli 2006 @ 10:22:18 #189
    8781 crew  Frutsel
    pi_39899035
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef klez het volgende:
    Iran heeft een moslimextremist aan het hoofd. Moslimextremisten willen de confrontatie...
    ja hoor...
      maandag 17 juli 2006 @ 10:23:10 #190
    34294 Flying_nomad
    Kijkt nu waar het ziet en weet
    pi_39899062
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef deedeetee het volgende:
    Wen er maar aan, dit is pas het begin !
    Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
      maandag 17 juli 2006 @ 10:24:07 #191
    70154 klez
    pi_39899086
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 09:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Bush heeft er een paar dagen geleden voor gezorgd dat Rusland weer niet kan toetreden tot de WTO, ik denk dat Putin zoiets heeft van "rot lekker op met je olie"
    Dat weet ik niet. De belangen om de VS als "klant" aan je te binden zijn wel heel erg groot. Daar pik je wel een belediginkje of 3 voor.
      maandag 17 juli 2006 @ 10:25:06 #192
    70154 klez
    pi_39899107
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja hoor...
    De onvermijdelijke consequentie van dat antwoord is dat ik inderdaad m'n tank maar even vol ga gooien...
      maandag 17 juli 2006 @ 10:26:37 #193
    34294 Flying_nomad
    pi_39899137
    quote:

[..]

(het verhaal van een immigrante)

De sterkste jongen van de klas

Naeeda Aurangzeb is gastarbeider vanuit Israël bij wijblijvenhier.nl

*knip*
    Linkse types heb je overal............

verder is ze natuurlijk vrij haar mening te verkondigen, gelukkig kan dat ook in Israel (!)
    Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
      Moderator maandag 17 juli 2006 @ 10:27:19 #194
    8781 crew  Frutsel
    pi_39899154
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:21 schreef _The_General_ het volgende:
    Indrukwekkende foto's,
    nog een paar dan

maandag 17 juli 2006 @ 10:28:25 #195
    34294 Flying_nomad
    pi_39899175
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:25 schreef klez het volgende:

[..]

De onvermijdelijke consequentie van dat antwoord is dat ik inderdaad m'n tank maar even vol ga gooien...
    Beter nog, koop een olievat (kosten 10 euro bij de metaal sloperijen) en graaf die in je tuin (niet op je balkon he !!!!!)

heb je geen tuin, zoek dan iemand met een tuin

(edit) oja, vergat dat nog. En dan vullen met benzine of diesel, net wat je nodig hebt !!!
    pi_39899176
    quote:
    als er bij iedere dode Palestijn een foto zou verschijnen in de Israelische kranten, dan blijft er weining 'krant' over.
    Wat een kleine krantjes hebben ze dan in Israel. Om een krant te vullen heb je een foto of 300 nodig en zoveel slachtoffers vallen er bij lange na niet. Je zou het ze bijna eens een paar dagen toewensen om eens te tonen hoe het is.
    pi_39899204
    quote:

[..]

leuk verhaal...
    Hoe komt het dan dat israel nou vooral aanvalt, nadat ze zijn aangevallen..?
    Ik kan me niet herinneren dat Israel nou elke keer begint met het aanvallen. Het is zelfs zo dat Israel ze met rust laat, zolang ze ook met rust gelaten worden.

Ach, blijf vooral denken dat israel de grote boosdoener is, maar vooral blijven supporten wat hamas en co doet goed is.

Israel kan libanon in een paar uur overnemen, palestina ook, het kan syrie met gemak aan, maar ze doen het niet.

Edit: en blijf vooral verhalen lezen die je denkt het hele verhaal te vertellen..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 10:32:39 ]
    pi_39899318
    quote:
    Wij staan helemaal niet in confrontatie met moslimextremisten in deze, het is een Israëlische oorlog tegen Hezbollah en eventueel Syrië en Iran als je wilt, maar het is zeker niet Europa's oorlog.
      maandag 17 juli 2006 @ 10:34:34 #199
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39899333
    quote:
    Op maandag 17 juli 2006 10:22 schreef klez het volgende:

maar op dit moment geven bijna alle Libanezen Hezbollah de schuld van deze escalatie, niet Israel.
    Dat zou wel goed nieuws zijn, waar lees je dat?
      maandag 17 juli 2006 @ 10:36:26 #200
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39899384
    quote:
    Dat is nu toch helemaal niet de issue?

En hoe kan het dat er tienduizenden Joden prima kunnen leven in Iran, en hoe kan 't dat er minstens één Joodse minister in het parlement van Iran zit?

Valt best mee, met die moslimextremisten daar...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')