Was opeens 't topic kwijt
![]()
. Zoveel geschreven dat het alweer een nieuw topic betreft.
Reactie op was sugar schreef. want zo herkenbaar
Ik had het kunnen schrijven Sugar.
Het is zoals ik me heel vaak voel, de laatste tijd. Ik voel me niet fijn zwanger en voel me dik, lomp en log. Niets staat, m'n haar zit kut en ik kan niet eens 100 meter zonder pijn lopen.
Ik heb drie bobbels omdat m'n borsten ongeveer tot m'n enkels hangen en ik heb het gevoel dat iedereen daar ook naar kijkt. Mooi zwanger? Leuke tijd? Kom op! Ik weet wel beter.
Ik voel me onzeker met mijn lijf en onzeker in mijn lijf. Het is momenteel zo dat ik me voel als de verpakking van 't kindje. Maar ook niet meer dan dat en nog verkreukt ook. Niet iets dat ik cadeau zou geven aan wie dan ook. Kapot, stuk...
Aan de bevalling wil ik nog niet eens denken. Tegelijkertijd bevrijdend dat ik daarna mijn lijf weer alleen mag hebben, maar ik weet ook dat alles dan ook weer moeite gaat kosten. Dat ik niet zomaar weer 'af' ben.
Ik vind zwanger zijn niet fijn. Niet leuk en voel me opgeslokt door dat lieve kleine schattige kindje waarvan ik al heel veel houd, maar wat mijn hele lijf wel inneemt.
Ik houd mezelf maar voor dat het goed komt. Want dat is het enige dat me erdoor helpt. 'alles komt goed' roep ik dan maar weer. 'Alles komt goed, ik weet alleen nog niet hoe'.
En dat lijf? Vond ik eigenlijk ook niet mooi toen ik niet zwanger was. Daar schaamde ik me toen ook al voor. Voor mijn zwangerschap had ik ook al problemen met gewicht en alles daaromheen. Dus het zou ook wel een wonder zijn wanneer dat wel goed was gegaan. Ik houd me vast aan het grootst mogelijke cliche wat ik ken: 'je weet waar je het allemaal voor doet. dat prachtige kindje'.
Dus suug.. meer kan ik je niet meegeven omdat ik mezelf ook niet meer kan meegeven. Maar het geeft wel een beetje rust.
'Alles komt goed, alleen weet je nog niet hoe' en 'dat prachtige kindje zorgt in ieder geval voor goede afleiding strakjes'. Dan kun je weer aan jezelf werken. Nog maar even en je kunt in ieder geval je lijfzaken weer oppakken zoals je dat graag zou willen. Geduld meiske... geduld moeten we hebben.