Kan je morgen toevallig?quote:
Ik kom een paar eurootjes te kortquote:
Zet je beeldscherm dan wat lichter? En de foto's in het verslag zijn vrijwel allemaal door Bluezz genomen, ik heb me meer bezig gehouden met het entertainment.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:20 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat de foto's zo donker zijn. De enige die wel helder is is van de borsten. Maar dat zal wel toeval zijn.
Dat is inderdaad wel vreemd ja... nu je het zegtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Is het trouwens heel gewoon in wat meer chiquere restaurants dat je niet iets anders krijgt als je geen wijn drinkt?
Het water was erg lekker hoorquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is inderdaad wel vreemd ja... nu je het zegt![]()
Vermoedelijk had je het wel gekregen als je het besteld had denk dat ze dachten dat je blij met het water was. Wat overigens ook heerlijk was.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel vreemd ja... nu je het zegt![]()
Ach ja, 3 sterren en dus weet ik wel zeker dat ik het wel had gekregenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:30 schreef TinyPet het volgende:
Vermoedelijk had je het wel gekregen als je het besteld had denk dat ze dachten dat je blij met het water was. Wat overigens ook heerlijk was.
Wat mij betreft was echt alles heerlijk, maar ik ben een alleseter.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:32 schreef MUUS het volgende:
Maar vertel, wat was er niet lekker? Er zat vast iets tussen wat jullie niet zo vonden.
....er was ook een mini bolletje met maanzaadachtige zaadjes (denk eerder basilicumzaadjes trouwens) en die vond ik niet zo lekker. That's it.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:32 schreef MUUS het volgende:
Maar vertel, wat was er niet lekker? Er zat vast iets tussen wat jullie niet zo vonden.
Ik werd van te voren gewaarschuwd door ene golfer, dat dit met haringkuit écht naar haring smaakte, dus ik niet lekker zou vinden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:32 schreef MUUS het volgende:
Inderdaad, maar 'Mag ik een Cola Light' is dan ook weer zo... euh... nou ja..
Dat is zo, en ook het boodschappen doen herkende ik net.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zoals het op de menukaart staat niet echt heel erg smakelijk klinken: allerlei gerechten die ik echt nooit zou bestellen in een restaurant. Maar het was allemaal hemels![]()
Dat heb ik dus ook. Voornamelijk gaat het dan om bepaalde combinaties die 'raar' klinken. Blijkbaar moet je dus gewoon niet miepen en het proberen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zoals het op de menukaart staat niet echt heel erg smakelijk klinken: allerlei gerechten die ik echt nooit zou bestellen in een restaurant. Maar het was allemaal hemels![]()
Ik vond het 'hutspotje' het minst lekker. Maar ik ben ook geen fan van echte hutspot, dus dat zal het zijn. Verder heb ik van alles eigenlijk erg genotenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:32 schreef MUUS het volgende:
Inderdaad, maar 'Mag ik een Cola Light' is dan ook weer zo... euh... nou ja..
Nee want we zaten niet in een chic restaurant vol gastenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef fratsman het volgende:
Voel je je nou niet ongemakkelijk om in zo´n chique restaurant vol gasten, gewoon foto´s te zitten maken?
Je hebt het niet helemaal begrepenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef fratsman het volgende:
Voel je je nou niet ongemakkelijk om in zo´n chique restaurant vol gasten, gewoon foto´s te zitten maken?
Er was door gimme.shelter ruim een half jaar van te voren gereserveerd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef PirE het volgende:
Ziet er behoorlijk smakelijk uit allemaal.
*jaloers is*
Hoe lang van te voren moesten jullie reserveren?
Ik vond het hutspotje erg lekker, maar wel minder lekker dan de rest.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond het 'hutspotje' het minst lekker. Maar ik ben ook geen fan van echte hutspot, dus dat zal het zijn. Verder heb ik van alles eigenlijk erg genoten
Maakt het ook uit of je al eerder bent geweest of niet dan?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:05 schreef TinyPet het volgende:
Denk dat het best lang van te voren vooral als je voor het eerst gaat![]()
Volgende keer zijn we natuurlijk oude bekenden van Sjonnie en Trees![]()
![]()
Denk het niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Maakt het ook uit of je al eerder bent geweest of niet dan?
Overigens toen ik eenmaal het restaurent gezien had was ik helemaal blij dat we in de keuken gegeten hadden ik vond het interieur van het restaurent absoluut niet mooi (lees niet mijn smaak) en dat zou kwa eet experience zeker een minpuntje voor mijn eet experience zijn geweest (ambiance is ook belangrijk).quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal begrepenWe hebban na afloop een kijkje in het restaurant genomen en voor de rest hadden we niets met het restaurant te maken. De keuken zit onder het restaurant en het was daar niet echt chicque
Ergens waar ze kreeft serveren, is voor mij al vrij chique. Ik ben iemand van de brasserie'tjes en Lunchroomsquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Chique? Ik vond het helemaal niet echt chique! Boven in het restaurant had ik me misschien niet op mijn gemak gevoeld, maar in de keuken voelde ik me al na een paar seconden helemaal thuis en op mijn gemak
Voor niemand van ons is dit dagelijkse kost hoorquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:15 schreef NanKing het volgende:
Ergens waar ze kreeft serveren, is voor mij al vrij chique. Ik ben iemand van de brasserie'tjes en Lunchrooms.
Tuurlijk niet was een geintje, we mogen zelfs misschien niet meer komen als ze erachter komt dat we haar Trees noemenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maakt het ook uit of je al eerder bent geweest of niet dan?
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk inquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor niemand van ons is dit dagelijkse kost hoorMaar dat is de kunst van een goed restaurant: ervoor zorgen dat iedereen zich prettig voelt
![]()
We hebben niet gezocht hoor, we wilden gewoon alleen naar De Librije en nergens anders heenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:17 schreef NanKing het volgende:
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Hoe lang zijn jullie bezig geweest om een restaurant te vinden, als ik vragen mag?
Hoi Benny, als je meeleestquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:16 schreef TinyPet het volgende:
[..]
Tuurlijk niet was een geintje, we mogen zelfs misschien niet meer komen als ze erachter komt dat we haar Trees noemen![]()
Ons nieuw te openen restaurant noemen we natuuuuuurlijk El Bennyquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:19 schreef Isabeau het volgende:
We hebben niet gezocht hoor, we wilden gewoon alleen naar De Librije en nergens anders heen
(ja, el torro(
voor Bluezz) )
Ja, kijk, dát is ook wel heel speciaalquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:20 schreef MaLo het volgende:
Heeeeel gaaf, jullie avond! Leuk verslag en leuke foto's.
Ik ben jaloers op de mooie gerechten! Ik vond het al heel wat dat ik vorige week voor het eerst in mijn leven truffel had gegeten.
Golfer vroeg nog op het terras ( en ik ookquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Er is geen foto van Derrick gemaakt hè
[afbeelding][afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat dat origineel was. Dat wordt vast veel vaker gedaanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef TinyPet het volgende:
Hoi Bennie![]()
Overigens wat het zo leuk maakte was het ongedwongene in combinatie met het zalige eten. En word gewoon gelachen als iemand bij het hoofdgerecht voor de grap mayonaise besteld en niet beledigd gereageerd o.i.d.![]()
Er ist totquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Bluezz het volgende:
Golfer vroeg nog op het terras ( en ik ook) Derk?
Ohhhh aus der reihe
Ja, wie sagt man das...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Er is geen foto van Derrick gemaakt hè
[afbeelding][afbeelding]
Dat heb ik gelukkig gemist danquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef TinyPet het volgende:
Overigens wat het zo leuk maakte was het ongedwongene in combinatie met het zalige eten. En word gewoon gelachen als iemand bij het hoofdgerecht voor de grap mayonaise besteld en niet beledigd gereageerd o.i.d.![]()
Ze vragen van te voren keurig of er bepaalde zaken zijn die je liever niet wilt hebben en vervangen dat dan door andere gerechten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
zou er ook graag een keer heen willen gaan, helaas houd ik totaal niet van vis en wil ik er pas heen als ik vis ook kan waarderen en ik geld er voor heb
Nee das waar maar je hoort ook wel eens verhalen dat op zo'n grapje schamper gereageerd word.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat origineel was. Dat wordt vast veel vaker gedaan![]()
Ik had die 4 dubbele expresso trouwens achteraf beter niet kunnen nemen, want ik lag tot vanmorgen 06:30 nog na te stuiteren van de caffeïne in ons hotelbedje.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:31 schreef MUUS het volgende:
Ik word zo blij van deze foto.
Wil ik ook nu..
ik weet het. maar het lijkt mij zonde om een hele avond vleesgerechten te eten en zou het zelf graag afwisselen met visgerechten. en ik denk dat je op je 30ste je er beter thuisvoelt dan op je 20ste (zoals ik)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze vragen van te voren keurig of er bepaalde zaken zijn die je liever niet wilt hebben en vervangen dat dan door andere gerechten.
Als jij geen vis lust, krijg je gewoon geen vis maar iets anders lekkers daar.
Gastvrijheid en de klant een plezierige avond bezorgen staan hoog in het vaandel van de Librije en dat is te merken aan de atmosfeer en iedereen, keukenpersoneel en bediening, is daarvan doordrongen.
Het zijn geen stijve knipmessen daar gelukkig.
Ik denk juist dat een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
impressive dit. ik hoor op school natuurlijk veel verhalen over dit restaurant (hotelschool) maar tis altijd leuk om zoiets te zien op foto met verhalen erbij!
het ziet er allemaal mooi en heel lekker uit.
zou er ook graag een keer heen willen gaan, helaas houd ik totaal niet van vis en wil ik er pas heen als ik vis ook kan waarderen en ik geld er voor heb
Ja MUUS! Volgend jaar! Gaan we weer!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:31 schreef MUUS het volgende:
Ik word zo blij van deze foto.
Wil ik ook nu..
Want.... wie zegt dat ie niet van haring houd en het sneller op had dan de restquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk weet wel zeker dat juist een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpen![]()
zit er dik in, maar de eerste paar gerechten zal ik dan niet veel van genieten, kan ik beter thuis paar jaar vis eten (leren waarderen) en t dan doen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk juist dat een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpen![]()
Of met dezelfde ,maar dat zal daar wel niet het geval zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zit er dik in, maar de eerste paar gerechten zal ik dan niet veel van genieten, kan ik beter thuis paar jaar vis eten (leren waarderen) en t dan doen.
wat ik trouwens zo zie.. jullie tafel was niet ingedekt helemaal of wel? met 3x een mes en vork etc? kregen jullie gewoon een mes en vork bij elk gerecht nieuw?
Klopt elke keer een bijpassend gereedschapje per gang, en elke keer nieuw glazen voor de nieuwe wijnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
wat ik trouwens zo zie.. jullie tafel was niet ingedekt helemaal of wel? met 3x een mes en vork etc? kregen jullie gewoon een mes en vork bij elk gerecht nieuw?
En Dude houdt niet van zoet, yeah right. Alle mierzoete toetjes waren ook bij haar allemaal snel op.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:38 schreef Bluezz het volgende:
Want.... wie zegt dat ie niet van haring houd en het sneller op had dan de rest
Meer dan genoeg en het was geen geintje.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:43 schreef TerroRobbie het volgende:
En hoeveel kost zo'n geintje nou?
Als al het bestek er al van te voren had gelegen dan was er geen plaats meer geweest op de tafelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
En daarna wilde ze steeds ook nog even haar bord aflikken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef Isabeau het volgende:
En Dude houdt niet van zoet, yeah right. Alle mierzoete toetjes waren ook bij haar allemaal snel op.
En golfer met zijn venkel-afkeer.....quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En Dude houdt niet van zoet, yeah right. Alle mierzoete toetjes waren ook bij haar allemaal snel op.
Jaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zit er dik in, maar de eerste paar gerechten zal ik dan niet veel van genieten, kan ik beter thuis paar jaar vis eten (leren waarderen) en t dan doen.
Ik lust ook geen venkelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
En golfer met zijn venkel-afkeer.....
Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen.... Hoe was de prijskwaliteit verhouding? Of mag ik dat ook niet vragen?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Meer dan genoeg en het was geen geintje.
Juist om kinderachtige opmerkingen over de prijs te voorkomen hebben we besloten het bedrag niet te vermelden in dit topic.
We wisten van te voren met z'n allen dat het niet goedkoop zou zijn.
dat is wel heerlijk ja.en ook niet steeds 1 ongebruikt wijnglas op tafel(het rode wijnglas tot bijna einde in dit geval)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja
Geen gemier met tig soorten bestek![]()
die is prima kan ik je ook wel vertellen, anders zou een restaurant geen 3 michelin sterren hebben. hierbij wordt namelijk niet alleen gelet op de smaak en het eten maar het hele gebeuren. zou het te duur zijn voor wat je krijgt zou het een ster minder hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:56 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen.... Hoe was de prijskwaliteit verhouding? Of mag ik dat ook niet vragen?
Da's mooi want de mister zat hier te miepen over eerst oppoetsen van tafelmanieren, kennis en etiquetten en zo, maar met één vork, één mes en een bord kan er weinig mis gaanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja
Geen gemier met tig soorten bestek![]()
Hoezo? Gaat je toch eigenlijk ook geen bal aanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:56 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen....
Die verhouding was prima Terroquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:56 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen.... Hoe was de prijskwaliteit verhouding? Of mag ik dat ook niet vragen?
Ik wil graag eigen ervaringen horen. Dat sterren verhaal geloof ik wel... Voor de een is het meer geld dan voor de ander. De een ervaart een bepaalde verleende service als prettig de ander als irritant... etc.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
die is prima kan ik je ook wel vertellen, anders zou een restaurant geen 3 michelin sterren hebben. hierbij wordt namelijk niet alleen gelet op de smaak en het eten maar het hele gebeuren. zou het te duur zijn voor wat je krijgt zou het een ster minder hebben.
als je beetje googled kun je overigens ook de prijs wel ongeveer berekenen die ze kwijt waren in totaal.
Het verslag staat aan het begin van dit topic.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:02 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik wil graag eigen ervaringen horen. Dat sterren verhaal geloof ik wel... Voor de een is het meer geld dan voor de ander. De een ervaart een bepaalde verleende service als prettig de ander als irritant... etc.
Ja raar, viel mij ook op. Over eten praten na een culinair hoogstandje.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Verslag gelezen inderdaad, maar daarin staat vooral veel over het eten zelf.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja raar, viel mij ook op. Over eten praten na een culinair hoogstandje.
ziet er inderdaad 'hemels' uit op die leuke foto's, geweldig zoals ze dat eten presenteren (al ben ikzelf meer een 'pannekoeken-eten-in de-keuken-type, maar every once in a while naar zo'n top restaurant, ah, hemels inderdaad!) Vraagje, is het restaurant in zo'n oude catacombe, zoals bijvoorbeeld de oude werfkelders in Utrecht? Ziet er gigantisch gezellig uit. had graag erbij geweest.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Als ze nou zeggen ok, we hebben al geboekt ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:29 schreef Walrik het volgende:
(Als jullie nou allemaal een keer naar San Francisco komen maak ik een reservering bij Chez Panisse, het beroemde restaurant van Alice Waters, de vrouw die de 'organic cooking' op de kaart heeft gezet
Next year, same place?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:38 schreef QTPi het volgende:
Zow, ik ben er ook weer
Even over het eten qua smaak...
Ik zei vandaag tegen iemand: 'Ken je het gevoel dat er een engeltje over je tong piest?'. Nou gisteren smaakte het eten alsof de hemel over je tong pieste!![]()
Werkelijk waar heel byzonder en alles even smaakvol.![]()
Het geld dat er aan uitgegeven is door ons, is het ten zeerste waard. De aandacht, de kwaliteit, alles klopte.![]()
Er rest mij maar 1 vraag....
Wanneer gaan we weer??????????????![]()
Ik doe mee!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Next year, same place?![]()
reserveren we rond december gewoon weer voor juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |