abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:09:17 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39857585
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39857617
TeeeeeVeeeeeePeeeeee.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:10:29 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39857618
Het verslag

Nadat we ’s middags al een paar van onze mee-eters ontmoet hadden op een terras op de Grote Markt van Zwolle begaven we ons rond 19:00 uur naar het terras van De Librije alwaar de overige deelnemers het gezelschap van 6 personen compleet maakten.

We begonnen met een aperitiefje in de vorm van een glaasje wijn of water en niet lang daarna kregen we ons eerste mondhapje al: een lepeltje met daarop een ijssorbetje van gebrande paprika met zure room.

De amuses (mondhapjes) volgden elkaar in een mooi tempo op en tussendoor hadden we al kennisgemaakt met Jonnie en Therese, die ons de menukaart brachten en nadat we unaniem besloten hadden voor het 6-gangen Librijemenu te gaan, informeerden of er specifieke zaken waren die we niet lustten of liever niet wilden eten.

Als tweede mondhapje kregen we een hapje van geitenkaas en tomaat met een rozenblaadje.
Je zou verwachten dat de tomaat rood zou zijn, maar men had puur alleen het groene sap van de tomaat gebruikt en daar een smakelijke gelei van gemaakt. De geitenkaas was in schuimvorm daar bovenop gedrapeerd.

Het derde mondhapje was een in een eierschaal opgemaakt hapje van groene olijf met mango en boerenkaas met daarop een krokant korstje.

Het vierde mondhapje was een overheerlijk glaasje van meloensap met ham.

Als vijfde mondhapje kregen we het signatuurgerechtje van Jonnie: de overbekende lolly van gekonfijte eendenlever.

Daarna kregen we een rolletje van krokante pinda, gevuld met pittige augurk.

Het werd toen tijd om naar binnen geroepen te worden en de afdaling naar de (gelukkig niet zo heel warme keuken) te maken. Onderweg kwamen we nog langs het hommarium.

Eenmaal in de keuken aangekomen konden we plaatsnemen aan een eenvoudige marmeren tafel en werden we daar getrakteerd op ons laatste mondhapje, een bloemkoolmousse met haringkuit.

In een rustig tempo volgden daarna de overige gerechten, begeleidt door 4x een wijnarrangement (2 personen dronken liever niet dat arrangement) met per wijn en menugang deskundige uitleg daarover door Therese of onze vaste ‘tafelgerant’ Bernard.

Uiteraard kregen we heerlijke broodjes (bij elke gang een ander soort broodje) met gezouten boter en olie op de tafel

Het eerste hoofdgerecht was een mooi opgemaakt bord met koude ganzenlever, gerookte IJsselmeeraal, jonge venkel en sinaasappelcrème, paling en “Mac Vin” koningspoon met inktvis, tomaat, grijze garnaaltjes en lavendelmayonaise.

De personen die bezwaar hadden tegen het eten van ganzenlever kregen als alternatief een bordje met rode mul, garnaaltjes, inktvis en zeewier.

Daarbij dronken we een 2005 Domaine Laporte, Muscat Sec silce. (een kruidige Franse witte muscatwijn).

Het tweede hoofdgerecht bestond uit een tartaar van langoustientjes met olorose sherry, yoghurt, ingemaakte komkommer en pata negraham (linkerbordje) met op het rechterbordje een warme langoustine met gember en wortel.

We dronken daarbij een 2004, Vina Majen, Rueda, Verdego (een lekkere droge, fruitige Spaanse witte wijn).

Het derde hoofdgerecht was een heerlijke tongschar met Noordzeekrab en een saus van citroengras.

Daarbij dronken we een 2005 Grüner Veltlinez, Weingut Prechil. (een beetje meer zurige Oostenrijkse witte wijn)

Het vierde hoofdgerecht bestond uit rog met pittige appelbouillon, aardappel, augurk en kapperblaadjes. (een soort hutspotje met een heerlijke smaak)

De wijn bij deze gang bestond uit een 2004 Bourgogne, Charles Viénot, chardonnay. (een volle Franse witte wijn).

De vijfde gang was een overheerlijke malse eendenborst vergezeld door een pootje van een tamme duif op het karkas gegaard boven houtskool met sinaasappelkaantjes in jus met gerookte thee en een crème van zijn levertjes.

Hierbij dronken we de enige rode wijn van de avond, een gekoelde (!) 2000 Merlot, Sebastiani.
(een door de koeling frisse Californische rode wijn)

En zo kwamen we bij de nagerechten.

Het eerste nagerecht bestond uit twee paletjes.
Het rechter bordje was aardbei met gevriesdroogde basilicumpoeder.
Het linker bordje waren allerlei bereidingen van framboos met witte chocolade, citroen en magnolia.

Bij de nagerechten dronken we uiteraard een dessertwijn: Zaniho, grüner en riesling, een echte Eiswein.

Het tweede nagerecht was een hapje met ananas met appelgelatine en een suikerspin er bovenop..

Als laatste hapje kregen we als extra nog een lollie met een aardbei en alweer suikerspinsel. (hier smakelijk verorberd door Isabeau.)

Tenslotte namen we allemaal nog het koffieservies, die ook alweer vergezeld ging door heerlijke kleine hapjes zoals zelfgemaakt after-eight, lollies van donkere chocolade met sinaassappelvulling, witte chocolade met Bailies-creme.

De eigen Librije koffie kopjes en schoteltjes waren al apart genoeg om even op de foto te zetten:

Bij ons laatste kopje koffie kregen we tenslotte nog een lekkere `mojito´, een fris drankje bestaande uit munt, rum en limoen.

Voldaan en uiterst tevreden werd daarna de rekening gevraagd en omdat je nou eenmaal weet dat je in een 3-sterrenrestaurant eet, wisten we dat het allemaal niet goedkoop zou zijn.
Het precieze totale bedrag zullen we daarom dus niet vermelden, maar iedereen vond het geheel meer dan de moeite waard.

Tenslotte volgt hier nog verder een foto-impressie van de avond met foto’s van de keuken, het personeel aan het werk en aan de schoonmaak (en inderdaad na 22:00 uur lekker aan het bier), Jonnie en Therese en een groepsfoto van ons gezelschap:

Onze trouwe (sint) Bernard (ook wel Benny genoemd door de dames):

Jonnie houdt alles in de gaten:

Het niet geheel onplezierige uitzicht van de enige man aan tafel:

Biertjes van het personeel:

Schoonmaken:

en een weer blinkende keuken:

Tenslotte onze groepsfoto met Jonnie en Therese:

Het was meer dan de moeite van een half jaar voorpret en wachten waard en onze complimenten gaan behalve naar Jonnie en Therese ook uit naar de keukenbrigade van 15 personen en de zeer professionele en plezierige ‘zwarte brigade’ van 8 personen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 17-07-2006 07:59:24 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39857702
Ik wil wéér
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 19:16:08 #5
43556 miss_dynastie
pi_39857777
pi_39857819
Mooi verslag ! Ziet er errrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lekker uit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 juli 2006 @ 19:20:41 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_39857899
Golfer je hebt 6 verschillende soorten wijn gedronken verder rum en bier.

Ik snap dat je niet naar huis bent gereden. Ziet er verder erg lekker uit. 6 voorgerechten met heerlijke delicatessen.

Jammer dat de foto's zo donker zijn. De enige die wel helder is is van de borsten. Maar dat zal wel toeval zijn.

Leuk om te lezen verder. Het kost wat maar dan heb je ook iets

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:21:58 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39857930
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil wéér
Kan je morgen toevallig?
Poef.....gone! ©golfer
pi_39857942
Is het trouwens heel gewoon in wat meer chiquere restaurants dat je niet iets anders krijgt als je geen wijn drinkt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39857951
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:21 schreef golfer het volgende:
Kan je morgen toevallig?
Ik kom een paar eurootjes te kort
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:24:02 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39857984
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:20 schreef tong80 het volgende:

Jammer dat de foto's zo donker zijn. De enige die wel helder is is van de borsten. Maar dat zal wel toeval zijn.
Zet je beeldscherm dan wat lichter? En de foto's in het verslag zijn vrijwel allemaal door Bluezz genomen, ik heb me meer bezig gehouden met het entertainment.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:24:47 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39858006
O god ik wil ook weer
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:25:29 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39858032
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Is het trouwens heel gewoon in wat meer chiquere restaurants dat je niet iets anders krijgt als je geen wijn drinkt?
Dat is inderdaad wel vreemd ja... nu je het zegt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39858047
Verslavend hè
pi_39858091
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Het water was erg lekker hoor Maar er zijn ook mensen die geen water drinken èn moeten rijden of gewoon geen wijn lusten. Ik zie mijn vader nog niet de hele avond water drinken als hij nog moet rijden en dus geen wijn kan nemen.
pi_39858173
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Vermoedelijk had je het wel gekregen als je het besteld had denk dat ze dachten dat je blij met het water was. Wat overigens ook heerlijk was.
pi_39858234
Inderdaad, maar 'Mag ik een Cola Light' is dan ook weer zo... euh... nou ja. .

Maar vertel, wat was er niet lekker? Er zat vast iets tussen wat jullie niet zo vonden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39858258
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:30 schreef TinyPet het volgende:
Vermoedelijk had je het wel gekregen als je het besteld had denk dat ze dachten dat je blij met het water was. Wat overigens ook heerlijk was.
Ach ja, 3 sterren en dus weet ik wel zeker dat ik het wel had gekregen Maar ik weet niet of een colaatje oid de gerechten wel recht had gedaan.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:34:55 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39858303
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:32 schreef MUUS het volgende:

Maar vertel, wat was er niet lekker? Er zat vast iets tussen wat jullie niet zo vonden.
Wat mij betreft was echt alles heerlijk, maar ik ben een alleseter.
Zelfs de ganzen- en eendenlever, waar ik vanwege de kweekmethode wel wat bezwaren tegen heb, heb ik gegeten en vond ik heerlijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39858312
quote:
....er was ook een mini bolletje met maanzaadachtige zaadjes (denk eerder basilicumzaadjes trouwens) en die vond ik niet zo lekker. That's it.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:37:03 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_39858365
Wow! Echt in 1 woord, Wow!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_39858407
quote:

Ik werd van te voren gewaarschuwd door ene golfer, dat dit met haringkuit écht naar haring smaakte, dus ik niet lekker zou vinden.

Fout
Het was zo

Echt alles...

Oh mail met deze link verstuurd naar Bernard/Benny, onze gastheer, dus lief zijn verder
pi_39858477
Ik vind het zoals het op de menukaart staat niet echt heel erg smakelijk klinken: allerlei gerechten die ik echt nooit zou bestellen in een restaurant. Maar het was allemaal hemels
pi_39858508
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zoals het op de menukaart staat niet echt heel erg smakelijk klinken: allerlei gerechten die ik echt nooit zou bestellen in een restaurant. Maar het was allemaal hemels
Dat is zo, en ook het boodschappen doen herkende ik net.
Zit ik naar de prijzen te kijken

Zometeen lekker naar soort kleine bluezzroute hier in het dorp, met biertje in de hand en een broodje beenham
Wat we vandaag gingen eten, schuiven we door naar morgen
pi_39858867
quote:
Dat heb ik dus ook. Voornamelijk gaat het dan om bepaalde combinaties die 'raar' klinken. Blijkbaar moet je dus gewoon niet miepen en het proberen.

Maar ik ben maar een simpele ziel, hoor Benny, dus trekken jullie je niks van mij aan. . .
Oi!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:58:10 #26
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_39858870
Ziet er behoorlijk smakelijk uit allemaal .

*jaloers is*

Hoe lang van te voren moesten jullie reserveren?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_39858997
Voel je je nou niet ongemakkelijk om in zo´n chique restaurant vol gasten, gewoon foto´s te zitten maken?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:03:37 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39858998
quote:

Ik vond het 'hutspotje' het minst lekker. Maar ik ben ook geen fan van echte hutspot, dus dat zal het zijn. Verder heb ik van alles eigenlijk erg genoten
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:04:24 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39859017
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef fratsman het volgende:
Voel je je nou niet ongemakkelijk om in zo´n chique restaurant vol gasten, gewoon foto´s te zitten maken?
Nee want we zaten niet in een chic restaurant vol gasten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39859040
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef fratsman het volgende:
Je hebt het niet helemaal begrepen We hebban na afloop een kijkje in het restaurant genomen en voor de rest hadden we niets met het restaurant te maken. De keuken zit onder het restaurant en het was daar niet echt chicque
pi_39859046
Denk dat het best lang van te voren vooral als je voor het eerst gaat

Volgende keer zijn we natuurlijk oude bekenden van Sjonnie en Trees
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:05:38 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859048
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef PirE het volgende:
Ziet er behoorlijk smakelijk uit allemaal .

*jaloers is*

Hoe lang van te voren moesten jullie reserveren?
Er was door gimme.shelter ruim een half jaar van te voren gereserveerd.
Helaas kon ze zelf niet meer mee, maar zij meldde dat gelukkig wel ruimschoots op tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 15-07-2006 20:07:20 (typo) ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859051
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik vond het 'hutspotje' het minst lekker. Maar ik ben ook geen fan van echte hutspot, dus dat zal het zijn. Verder heb ik van alles eigenlijk erg genoten
Ik vond het hutspotje erg lekker, maar wel minder lekker dan de rest.
pi_39859067
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:05 schreef TinyPet het volgende:
Denk dat het best lang van te voren vooral als je voor het eerst gaat

Volgende keer zijn we natuurlijk oude bekenden van Sjonnie en Trees
Maakt het ook uit of je al eerder bent geweest of niet dan?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:08:04 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859098
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:

Denk het niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859192
Ik ben blij dat ik niet op de (al dan niet al te serieuze) uitnodiging van Bluezz ben ingegaan, veel te chique voor mij zoiets .

Wel heel erg leuk om de foto's te zien .
ijs_beer fan!
pi_39859213
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt het niet helemaal begrepen We hebban na afloop een kijkje in het restaurant genomen en voor de rest hadden we niets met het restaurant te maken. De keuken zit onder het restaurant en het was daar niet echt chicque
Overigens toen ik eenmaal het restaurent gezien had was ik helemaal blij dat we in de keuken gegeten hadden ik vond het interieur van het restaurent absoluut niet mooi (lees niet mijn smaak) en dat zou kwa eet experience zeker een minpuntje voor mijn eet experience zijn geweest (ambiance is ook belangrijk).

Overigens werden we alleen maar aangemoedigt om foto's te maken, vragen te stellen en overal rond te lopen. Ik had het idee dat ze meer plezier in ons enthousiasme hadden dan in het andere tafeltje in de keuken dat nauwelijks hun tafel verlaten heeft.

Overigens heeft Sjonnie ook een foto genomen van ons groep (1 van de minst gelukte). Gelukkig kan ie op zijn beroep als kok terugvallen
pi_39859227
Chique? Ik vond het helemaal niet echt chique! Boven in het restaurant had ik me misschien niet op mijn gemak gevoeld, maar in de keuken voelde ik me al na een paar seconden helemaal thuis en op mijn gemak
pi_39859255
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Chique? Ik vond het helemaal niet echt chique! Boven in het restaurant had ik me misschien niet op mijn gemak gevoeld, maar in de keuken voelde ik me al na een paar seconden helemaal thuis en op mijn gemak
Ergens waar ze kreeft serveren, is voor mij al vrij chique. Ik ben iemand van de brasserie'tjes en Lunchrooms .
ijs_beer fan!
pi_39859261
En inderdaad, er werd ons juist gezegd dat we zoveel foto's konden maken als we wilden en dat we alles moesten vragen (terwijl we over de schouders van een kok meekeken). En als ik dan iets zei als 'mogen we ook...' dan was het direct: 'ja natuurlijk!'
pi_39859283
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:15 schreef NanKing het volgende:
Ergens waar ze kreeft serveren, is voor mij al vrij chique. Ik ben iemand van de brasserie'tjes en Lunchrooms .
Voor niemand van ons is dit dagelijkse kost hoor Maar dat is de kunst van een goed restaurant: ervoor zorgen dat iedereen zich prettig voelt
pi_39859285
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tuurlijk niet was een geintje, we mogen zelfs misschien niet meer komen als ze erachter komt dat we haar Trees noemen
pi_39859306
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor niemand van ons is dit dagelijkse kost hoor Maar dat is de kunst van een goed restaurant: ervoor zorgen dat iedereen zich prettig voelt
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in .
Hoe lang zijn jullie bezig geweest om een restaurant te vinden, als ik vragen mag?
ijs_beer fan!
pi_39859346
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:17 schreef NanKing het volgende:
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in .
Hoe lang zijn jullie bezig geweest om een restaurant te vinden, als ik vragen mag?
We hebben niet gezocht hoor, we wilden gewoon alleen naar De Librije en nergens anders heen

(ja, el torro ( voor Bluezz) )
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:20:17 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39859357
Heeeeel gaaf, jullie avond! Leuk verslag en leuke foto's .

Ik ben jaloers op de mooie gerechten! Ik vond het al heel wat dat ik vorige week voor het eerst in mijn leven truffel had gegeten .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:20:53 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39859374
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:16 schreef TinyPet het volgende:

[..]

Tuurlijk niet was een geintje, we mogen zelfs misschien niet meer komen als ze erachter komt dat we haar Trees noemen
Hoi Benny, als je meeleest
We noemen Trees natuurlijk niet Trees hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39859455
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:19 schreef Isabeau het volgende:

We hebben niet gezocht hoor, we wilden gewoon alleen naar De Librije en nergens anders heen

(ja, el torro ( voor Bluezz) )
Ons nieuw te openen restaurant noemen we natuuuuuurlijk El Benny
pi_39859457
Er is geen foto van Derrick gemaakt hè

pi_39859478
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:20 schreef MaLo het volgende:
Heeeeel gaaf, jullie avond! Leuk verslag en leuke foto's .

Ik ben jaloers op de mooie gerechten! Ik vond het al heel wat dat ik vorige week voor het eerst in mijn leven truffel had gegeten .
Ja, kijk, dát is ook wel heel speciaal
Waar en hoe etc ?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:26:17 #50
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39859486
impressive dit. ik hoor op school natuurlijk veel verhalen over dit restaurant (hotelschool) maar tis altijd leuk om zoiets te zien op foto met verhalen erbij!
het ziet er allemaal mooi en heel lekker uit.
zou er ook graag een keer heen willen gaan, helaas houd ik totaal niet van vis en wil ik er pas heen als ik vis ook kan waarderen en ik geld er voor heb
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_39859488
Hoi Bennie

Overigens wat het zo leuk maakte was het ongedwongene in combinatie met het zalige eten. En word gewoon gelachen als iemand bij het hoofdgerecht voor de grap mayonaise besteld en niet beledigd gereageerd o.i.d.
pi_39859502
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef Isabeau het volgende:

[afbeelding][afbeelding]
Golfer vroeg nog op het terras ( en ik ook ) Derk?
Ohhhh aus der reihe
pi_39859515
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef TinyPet het volgende:
Hoi Bennie

Overigens wat het zo leuk maakte was het ongedwongene in combinatie met het zalige eten. En word gewoon gelachen als iemand bij het hoofdgerecht voor de grap mayonaise besteld en niet beledigd gereageerd o.i.d.
Ik kan me niet voorstellen dat dat origineel was. Dat wordt vast veel vaker gedaan
pi_39859527
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Bluezz het volgende:

Golfer vroeg nog op het terras ( en ik ook ) Derk?
Ohhhh aus der reihe
Er ist tot
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:28:51 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39859539
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef Isabeau het volgende:

[afbeelding][afbeelding]
Ja, wie sagt man das...

Wie had het trouwens gedaan jongens? Inderdaad de butler??

Benny???
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39859568
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef TinyPet het volgende:

Dat heb ik gelukkig gemist dan

Maar ongedwongen/relaxed is het zeker... ik twijfelde er nog wel aan op het moment dat we buiten op het terras zaten.. maar dat is helemaal goedgekomen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:30:00 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859575
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Erosjuhhh het volgende:

zou er ook graag een keer heen willen gaan, helaas houd ik totaal niet van vis en wil ik er pas heen als ik vis ook kan waarderen en ik geld er voor heb
Ze vragen van te voren keurig of er bepaalde zaken zijn die je liever niet wilt hebben en vervangen dat dan door andere gerechten.
Als jij geen vis lust, krijg je gewoon geen vis maar iets anders lekkers daar.

Gastvrijheid en de klant een plezierige avond bezorgen staan hoog in het vaandel van de Librije en dat is te merken aan de atmosfeer en iedereen, keukenpersoneel en bediening, is daarvan doordrongen.
Het zijn geen stijve knipmessen daar gelukkig.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859591
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dat origineel was. Dat wordt vast veel vaker gedaan
Nee das waar maar je hoort ook wel eens verhalen dat op zo'n grapje schamper gereageerd word.

Maar het was gewoon hardstikke duidelijk dat iedereen personeel en Sjonnie en Trees het hardstikke leuk vonden hoe enthousiast we waren en duidelijk doorhadden dat dit voor ons echt een speciaal uitje was.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:30:39 #59
127004 maril
Smeetsfan
pi_39859594
Mooi verslag, het zag er heerlijk uit.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39859632
Ik word zo blij van deze foto.

Wil ik ook nu. .
Oi!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:33:14 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859656
En nou nog even de komende maanden flink bijbeunen als afwashulp in de keuken om dat enorme rode gat op onze bankrekening weg te werken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859681
We gaan gewoon volgend jaar weer
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:35:03 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859697
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:31 schreef MUUS het volgende:

Wil ik ook nu. .
Ik had die 4 dubbele expresso trouwens achteraf beter niet kunnen nemen, want ik lag tot vanmorgen 06:30 nog na te stuiteren van de caffeïne in ons hotelbedje.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:35:04 #64
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39859700
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Ze vragen van te voren keurig of er bepaalde zaken zijn die je liever niet wilt hebben en vervangen dat dan door andere gerechten.
Als jij geen vis lust, krijg je gewoon geen vis maar iets anders lekkers daar.

Gastvrijheid en de klant een plezierige avond bezorgen staan hoog in het vaandel van de Librije en dat is te merken aan de atmosfeer en iedereen, keukenpersoneel en bediening, is daarvan doordrongen.
Het zijn geen stijve knipmessen daar gelukkig.
ik weet het. maar het lijkt mij zonde om een hele avond vleesgerechten te eten en zou het zelf graag afwisselen met visgerechten. en ik denk dat je op je 30ste je er beter thuisvoelt dan op je 20ste (zoals ik)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:36:51 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39859733
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
impressive dit. ik hoor op school natuurlijk veel verhalen over dit restaurant (hotelschool) maar tis altijd leuk om zoiets te zien op foto met verhalen erbij!
het ziet er allemaal mooi en heel lekker uit.
Ik denk juist dat een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpen
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:38:25 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39859772
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:31 schreef MUUS het volgende:

Wil ik ook nu. .
Ja MUUS! Volgend jaar! Gaan we weer!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39859779
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:36 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik denk weet wel zeker dat juist een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpen
Want.... wie zegt dat ie niet van haring houd en het sneller op had dan de rest
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:40:41 #68
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39859805
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik denk juist dat een bezoekje aan de Librije je wel eens van je afkeer van vis zou kunnen afhelpen
zit er dik in, maar de eerste paar gerechten zal ik dan niet veel van genieten, kan ik beter thuis paar jaar vis eten (leren waarderen) en t dan doen.

wat ik trouwens zo zie.. jullie tafel was niet ingedekt helemaal of wel? met 3x een mes en vork etc? kregen jullie gewoon een mes en vork bij elk gerecht nieuw?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:43:20 #69
127004 maril
Smeetsfan
pi_39859847
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:40 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

zit er dik in, maar de eerste paar gerechten zal ik dan niet veel van genieten, kan ik beter thuis paar jaar vis eten (leren waarderen) en t dan doen.

wat ik trouwens zo zie.. jullie tafel was niet ingedekt helemaal of wel? met 3x een mes en vork etc? kregen jullie gewoon een mes en vork bij elk gerecht nieuw?
Of met dezelfde ,maar dat zal daar wel niet het geval zijn
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39859857
En hoeveel kost zo'n geintje nou?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:43:56 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859862
quote:

Klopt elke keer een bijpassend gereedschapje per gang, en elke keer nieuw glazen voor de nieuwe wijnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859882
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:38 schreef Bluezz het volgende:
Want.... wie zegt dat ie niet van haring houd en het sneller op had dan de rest
En Dude houdt niet van zoet, yeah right. Alle mierzoete toetjes waren ook bij haar allemaal snel op.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:45:24 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859888
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:43 schreef TerroRobbie het volgende:
En hoeveel kost zo'n geintje nou?
Meer dan genoeg en het was geen geintje.
Juist om kinderachtige opmerkingen over de prijs te voorkomen hebben we besloten het bedrag niet te vermelden in dit topic.
We wisten van te voren met z'n allen dat het niet goedkoop zou zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39859899
quote:

Als al het bestek er al van te voren had gelegen dan was er geen plaats meer geweest op de tafel
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:46:07 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39859909
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef Isabeau het volgende:

En Dude houdt niet van zoet, yeah right. Alle mierzoete toetjes waren ook bij haar allemaal snel op.
En daarna wilde ze steeds ook nog even haar bord aflikken.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:50:48 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39860016
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En golfer met zijn venkel-afkeer.....
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:51:45 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39860032
quote:

[..]

Ja

Geen gemier met tig soorten bestek
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39860045
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
En golfer met zijn venkel-afkeer.....
Ik lust ook geen venkel
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:53:47 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39860068
offtopic:We gaan Muziek en Jazzen in ons dorp.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39860127
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Meer dan genoeg en het was geen geintje.
Juist om kinderachtige opmerkingen over de prijs te voorkomen hebben we besloten het bedrag niet te vermelden in dit topic.
We wisten van te voren met z'n allen dat het niet goedkoop zou zijn.
Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen.... Hoe was de prijskwaliteit verhouding? Of mag ik dat ook niet vragen?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:57:02 #81
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39860135
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja

dat is wel heerlijk ja.en ook niet steeds 1 ongebruikt wijnglas op tafel(het rode wijnglas tot bijna einde in dit geval)
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:58:41 #82
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39860172
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:56 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen.... Hoe was de prijskwaliteit verhouding? Of mag ik dat ook niet vragen?
die is prima kan ik je ook wel vertellen, anders zou een restaurant geen 3 michelin sterren hebben. hierbij wordt namelijk niet alleen gelet op de smaak en het eten maar het hele gebeuren. zou het te duur zijn voor wat je krijgt zou het een ster minder hebben.
als je beetje googled kun je overigens ook de prijs wel ongeveer berekenen die ze kwijt waren in totaal.
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 20:59:22 #83
43556 miss_dynastie
pi_39860183
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja

Da's mooi want de mister zat hier te miepen over eerst oppoetsen van tafelmanieren, kennis en etiquetten en zo, maar met één vork, één mes en een bord kan er weinig mis gaan
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 21:00:07 #84
43556 miss_dynastie
pi_39860193
quote:

[..]

Het express niet noemen van de prijs kun je ook vrij kinderachtig noemen....
Hoezo? Gaat je toch eigenlijk ook geen bal aan ? Als een ander het niet wil zeggen dus, he. Niet dat je het niet mag vragen, maar nee is nee en absoluut niet kinderachtig, dan zijn het gewoon je zaken niet.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:02:24 #85
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39860253
quote:

[..]

Die verhouding was prima Terro

En reken op minimaal honderd euro p.p. , maar dat zal niemand verbazen. En je kan het zo gek maken als je wilt (cliché ) met wijnarrangementen en gangen en naborrelen.
Kijk maar eens op de site van de Librije.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39860256
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:58 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

die is prima kan ik je ook wel vertellen, anders zou een restaurant geen 3 michelin sterren hebben. hierbij wordt namelijk niet alleen gelet op de smaak en het eten maar het hele gebeuren. zou het te duur zijn voor wat je krijgt zou het een ster minder hebben.
als je beetje googled kun je overigens ook de prijs wel ongeveer berekenen die ze kwijt waren in totaal.
Ik wil graag eigen ervaringen horen. Dat sterren verhaal geloof ik wel... Voor de een is het meer geld dan voor de ander. De een ervaart een bepaalde verleende service als prettig de ander als irritant... etc.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:04:06 #87
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39860291
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:02 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik wil graag eigen ervaringen horen. Dat sterren verhaal geloof ik wel... Voor de een is het meer geld dan voor de ander. De een ervaart een bepaalde verleende service als prettig de ander als irritant... etc.
Het verslag staat aan het begin van dit topic.

We waren (zijn) allemaal heel enthousiast en tevreden over alles
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39860340
zo dat was leesplezier zeg!! comlimenten,was net of ik er ook zat gisteravond,en wat word ik geil van dat servies>
pi_39860382
Wat ook heel grappig is dat sommige gerechten er op de kaart bedrieglijk simpel uit zien. Noem bijvoorbeeld meloen met ham (Kan je toch ook bij van der Valk krijgen ) en dan door hun bereiding wijze zo vreselijk subtiel zijn; meloen soep met hammouse. Dat gold vooral een aantal amuses. Of combinaties waarvan je nooit zou verwachten dat die zouden werken zoals pinda met augurk of en olijf met mango en oude kaas super subtiel blijken te zijn.

De bloemkool met haringkuit was 1 voor mij 1 van de grootste verrassingen omdat ik behalve van rauwe haring niet dacht van andere haring bereidingen te houden. De kuit was voor mij net zo lekker als de paar lepeltjes beluga kaviaar die ik ooit in mijn leven heb mogen proeven (tja heb ook in de horeca gewerkt en je moet toch weten wat je verkoopt uiteraard ) En er zaten ook stukje gegaarde haring vlees in ook die waren eens zo subtiel (Ik kan me voorstellen dat Bluezz na die belevenis ook een keer aan een Hollandse Nieuwe gaat wagen). De bloemkool niet mijn favoriete groente(behalve misschien koud met dressing) was zo waanzinnig lekker dat ik verkocht ben

Zo toch al vast een minirecensie van mij van de mondvermaakjes. Geloof dat wel duidelijk is welke mijn favo was maar rest zat er dicht achteraan

Ga later wel op de rest van het menu ed in
pi_39860414
Verslag gelezen inderdaad, maar daarin staat vooral veel over het eten zelf.
pi_39860466
Ik vond het het geld waard en dat is al heel wat Als je ziet hoeveel tijd het maken van één bord eten kost en hoeveel personeel er nodig is, dan begrijp je ook dat het eten er gewoon heel erg duur is. Een 'normale prijs' restaurant kán niet eens deze kwaliteit leveren omdat het dan niet meer uit kan. Dus Jon en Therese hebben ongetwijfeld een goed belegde boterham, maar er wordt keihard voor gewerkt en ik denk dat ze minder over houden per gast dan je zou verwachten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 juli 2006 @ 21:11:30 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_39860471
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Verslag gelezen inderdaad, maar daarin staat vooral veel over het eten zelf.
Ja raar, viel mij ook op. Over eten praten na een culinair hoogstandje.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:15:33 #93
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_39860581
Lekker hoor!

Maar letten jullie ook een beetje op je BMI
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:22:40 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39860778
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja raar, viel mij ook op. Over eten praten na een culinair hoogstandje.

Wat een weirdo's hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39860960
quote:
ziet er inderdaad 'hemels' uit op die leuke foto's, geweldig zoals ze dat eten presenteren (al ben ikzelf meer een 'pannekoeken-eten-in de-keuken-type, maar every once in a while naar zo'n top restaurant, ah, hemels inderdaad!) Vraagje, is het restaurant in zo'n oude catacombe, zoals bijvoorbeeld de oude werfkelders in Utrecht? Ziet er gigantisch gezellig uit. had graag erbij geweest.
(Als jullie nou allemaal een keer naar San Francisco komen maak ik een reservering bij Chez Panisse, het beroemde restaurant van Alice Waters, de vrouw die de 'organic cooking' op de kaart heeft gezet
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 juli 2006 @ 21:44:20 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_39861332
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:29 schreef Walrik het volgende:

(Als jullie nou allemaal een keer naar San Francisco komen maak ik een reservering bij Chez Panisse, het beroemde restaurant van Alice Waters, de vrouw die de 'organic cooking' op de kaart heeft gezet
Als ze nou zeggen ok, we hebben al geboekt ?

pi_39862825
Zow, ik ben er ook weer

Even over het eten qua smaak...
Ik zei vandaag tegen iemand: 'Ken je het gevoel dat er een engeltje over je tong piest?'. Nou gisteren smaakte het eten alsof de hemel over je tong pieste!
Werkelijk waar heel byzonder en alles even smaakvol.
Het geld dat er aan uitgegeven is door ons, is het ten zeerste waard. De aandacht, de kwaliteit, alles klopte.

Er rest mij maar 1 vraag....

Wanneer gaan we weer??????????????
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:41:42 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39862907
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:38 schreef QTPi het volgende:
Zow, ik ben er ook weer

Even over het eten qua smaak...
Ik zei vandaag tegen iemand: 'Ken je het gevoel dat er een engeltje over je tong piest?'. Nou gisteren smaakte het eten alsof de hemel over je tong pieste!
Werkelijk waar heel byzonder en alles even smaakvol.
Het geld dat er aan uitgegeven is door ons, is het ten zeerste waard. De aandacht, de kwaliteit, alles klopte.

Er rest mij maar 1 vraag....

Wanneer gaan we weer??????????????
Next year, same place?

reserveren we rond december gewoon weer voor juli.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39863034
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Next year, same place?

reserveren we rond december gewoon weer voor juli.
Ik doe mee!
pi_39863227
Me Three

Alleen zoek wel een andere slaapplek die shit muggen hebben me de hele nacht wakker gehouden (gelukkig vinden ze me niet meer lekker maar dat maakt het zoemen er niet minder om)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')