Flugel reageert totaal niet op mijn suggestie (meerdere keren gedaan) voor een aparte SC en een aparte Commentaren op de Streams
![]()
De noodzaak is nu echt aangetoond hoor: lees de eerste 42 posts maar eens
Nou, als het zo moet gooi ik er een column van Joost in
![]()
Hij schrijft vreselijk creatief namelijk, vooral dat het begint over piekeren, en dan een politiek inhoudelijk verhaal met persoonlijke tintjes, en het eindigt zoals het begint:wederom over existentiële twijfel in de vorm van piekeren.
Piekeren"Je hebt het verleden niet achter je rug; je hebt het in je rug."
Hans van Mierlo, oprichter D66 (1931) Liep ik toch weer te piekeren. Zondagavond. Uurtje of elf. Warm. Zeker nog zo’n 25 graden denk ik. Heerlijk gegeten met twee vrienden en op weg terug naar huis. Loop langs een flat. Alle ramen staan open. Mensen zitten op hun balkon en drinken nog wat.
Hoor stemmen. Nederlands, Turks, Marokkaans en af en toe wat Papiaments. Ik hoor muziek. En tv’s. Allerlei geluiden waaien de staat op. Dit is het Utrecht waar ik van hou.
En ondertussen loop ik te piekeren. Waarover? Niet over mijn relatie, dat zit wel goed. Ook niet over mijn baan. De AVRO bevalt uitstekend. Nog nooit zo naar m’n zin gehad.
Ik pieker over de politiek. Ik was zestien toen ik lid werd van D66. Toen hadden ze nog 24 zetels. En Hans van Mierlo. Straks hebben ze twee of drie zetels. En Alexander Pechtold. Slechter kan het niet gaan.
Het was ontzettend stom om, na drie verkiezingsnederlagen en met slechts zes zetels over, toch weer mee te regeren. D66 wilde het verschil maken in dit kabinet. Dat is niet gelukt. Er zijn zoveel a-sociale besluiten genomen. En zoveel hufterige wetsvoorstellen ingediend.
Nu heeft D66 eindelijk voet bij stuk gehouden. Knap. Alleen hadden ze het drie jaar eerder moeten doen. Toen er toch militairen op een gevechtsmissie naar Afghanistan werden gestuurd. Toen de gekozen burgemeester niet doorging. Of toen er besloten werd 26.000 asielzoekers in de kou te laten staan.
De grondbeginselen zijn aan de kant geschoven. De kroonjuwelen aan de straat gezet. D66 heeft haar sociale gezicht verloren. En ik mijn partij. Wat moet ik nu? De PvdA is te links, het CDA te christelijk en zolang Verdonk VVD-lid is wordt het met mij en de VVD ook niks. Voorlopig zit er niets anders op dan te blijven piekeren.
03-07-2006
![]()
http://www.joosthoebink.nl/edit: heeeeee, het gaat van deel 4 naar deel 6, en de TT is 666.
Het was dus een grapje
Nou ja, die column laat ik toch maar staan
[ Bericht 4% gewijzigd door Peter6000 op 15-07-2006 07:39:57 ]