hoezo niet?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:37 schreef Eppie_NL het volgende:
ik zie menchov de tour niet winnen...helaas.
Landis is beter in tijdrijden en die pakt heus wel nog een minuut tijdens de tijdrit...met andere woorden Menchov moet met een voorsprong van minimaal een minuut aan de tijdrit begonnen. Menchov moet dus 2 min sneller zijn in de bergen...maar dat gaat niet lukken.
Landis zat er niet doorheen, moest alleen even diep gaan toen T-Mobile er aan sleurde, met de Raboboys had hij weinig problemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef Julien het volgende:
[..]
hoezo niet?
als rabo nog een keer zo'n etappe rijdt als gister waarbij landis er helemaal doorheen zit moeten ze zo 4 min. kunnen pakken daarnaast heeft landis geen goede ploeg
Ja dat zegt Landis, kan je net zo hard geloven als zijn uitspraak dat hij geen ploeggenoten nodig heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Landis zat er niet doorheen, moest alleen even diep gaan toen T-Mobile er aan sleurde, met de Raboboys had hij weinig problemen.
Wel een apart figuur, die Menchov. Eergisteren stelden ze hem een vraag, hij begon meteen te antwoorden om na een paar zinnen plots te beseffen dat hij eigenlijk de vraag niet had gehoord.
Tja, zag het ook. Bij de Nederlandse journalisten is ook wel bekend dat Menchov niet zo goed Engels spreekt en zijn interviews liever in het Spaans of Russisch doet. Deze journalist overschatte blijkbaar een beetje het Engels van Menchov met een compliment en een vraag in één adem. Menchov bedankte voor het compliment, maar was de vraag kwijt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel een apart figuur, die Menchov. Eergisteren stelden ze hem een vraag, hij begon meteen te antwoorden om na een paar zinnen plots te beseffen dat hij eigenlijk de vraag niet had gehoord.
Schokkend waren die aanvallen idd niet. Maar Landis deed niets anders dan achterwielen volgen (en de trui weggeven gisteren).quote:Op zondag 16 juli 2006 21:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, een charismatische winnaar gaat deze ronde sowieso niet krijgen. Of Pereiro Sio zou het moeten halen, die straalde wel iets uit in zijn gele outfit.
En met die pruts-aanvalletjes van Menchov viel het ook wel mee, al heeft er geen enkele van die 5 à 6 favorieten iets laten zien waarvan je achterover valt, alleen Boogerd deed dat. Maar de Tour duurt nog een week, dus dat kan nog verbeteren.
Morgen is het erop of eronderquote:
Argh. Verliezersmentaliteit. Zo groot is het verschil nog niet om het nu meteen maar helemaal op te geven voor winst.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:34 schreef okee6 het volgende:
Breukink wil hem op twee of drie zien staan in Parijs, dus
Dat durft tegenwoordig niemand meer. Sinds Armstrong is het altijd afwachten tot de laatste klim.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:43 schreef Gitanki het volgende:
Is er dan niemand die de etappe naar morzine een 2000 tintje kan geven![]()
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Helaas is het al jaren gemeengoed om je top vijf-plaats in het algemeen klassement te verdedigen. Menchov is ook geen rasaanvaller volgens mij. Die zou juist mi juist iemand nodig hebben die hem opstookt om morgen alles te doen om het geel te pakken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:59 schreef Bartoli het volgende:
Breukink kan dat ook zeggen vanuit de underdogpositie. Van daaruit toeslaan is altijd beter dan zeggen we geven iemand een tik en het gebeurd niet
Breukink was nu ook niet iemand die erg aanvallend dacht.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:59 schreef Bartoli het volgende:
Breukink kan dat ook zeggen vanuit de underdogpositie. Van daaruit toeslaan is altijd beter dan zeggen we geven iemand een tik en het gebeurd niet
Morgen voor de 5e van Rabo.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:51 schreef tong80 het volgende:
Het was niet zijn dag.Kan gebeuren.Dan morgen maar schitteren.
Of van Mechov weet je zeker dat hij niet "gebruikt'quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:47 schreef Julien het volgende:
Mencov recupereert heel matig, hij begint meestal goed aan een ronde maar zakt daarna steeds verder weg. Dat was zo bij de Vuelta van een jaar geleden (toen hij nog bij Ibanesto fietste en de eerste bergetappe won), bij de Vuelta van vorig jaar (waar hij ijzersterk begon met diverse zeges en aan het eind steeds meer tijd en uiteindelijk de Vuelta, die hij daarna weer toegeschreven kreeg, verloor) en bij deze tour is dat weer aan de hand. Als hij een grote ronde lang zijn niveau vast kan houden kan hij nog flink wat grote ronde's winnen.
Landis dus...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:43 schreef Gitanki het volgende:
Is er dan niemand die de etappe naar morzine een 2000 tintje kan geven![]()
Waarom?quote:
Hij heeft niet echt een wapen, enkel constantheid. Je moet of super bergop kunnen of heersend tijdrijden. In principe moet het met minder verzorgingsproducten in de tour wel iets makkelijker voor hem worden. Nu was hij in de laatste week "verkouden". In topvorm kan hij best kans maken op podium. Ik vind hem in ieder geval minder kansloos dan Ullrich die niet de motivatie kan opbrengen om het hele jaar jaar te trainen voor de Tour en die het enkel van zijn tijdrit moet hebben.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet hij ooit de Tour gaat winnen. Bij Kloden kon je nog zeggen dat hij ergens een slechte dag had, maar kerels als Menchov en Evans (en mogelijk ook Sastre) zijn gewoon net niet goed genoeg.
Dat was Cunego al.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:56 schreef JohnDDD het volgende:
Maar ja, hoe komt die Landis dan opeens zo goed
oh wacht die had ook een slechte dag en ze hebben hem tijd laten terugpakken![]()
hoop dat er snel weer nieuwe jongeren komen
die Cunego is wel erg goed opeens
Hij heeft de Vuelta gewonnen. Waarom zou ie dat niet opnieuw kunnen?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:17 schreef mbn het volgende:
Ach, hij is voor Rabobank goed genoeg om het kopmanschap in de komende twee jaar te dragen. Er zal geen Tourwinst uitrollen, maar misschien kan daardoor Posthuma of Thomas Dekker rustig aan een klassement gaan werken. Weening lijkt me overigens al door de Rabobank-ploeg afgeschreven.
Wie zegt dat.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:01 schreef JohnDDD het volgende:
Rasmussen naar CSC, Klöden naar Gerolsteiner
iemand die de dauphine wint zet je niet aan de kant hoor.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:50 schreef JohnDDD het volgende:
oh het was gewoon mijn idee
ik vind dat rasmussen toch niet voor een kopman zou moeten rijden, en gerolsteiner zou leipo eens aan de kant moeten zetten
heb jij het boek "de dood van Patani" een aanradertje voor jou.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:41 schreef JohnDDD het volgende:
nee ik denk dat bij gerolstein wel eerlijke shcone renners rijden ericr
ullrich, bah
Leuke uitspraak, en ook maar meteen een kick na 1033 dagenquote:Op zondag 23 juli 2006 15:17 schreef mbn het volgende:
Ach, hij is voor Rabobank goed genoeg om het kopmanschap in de komende twee jaar te dragen. Er zal geen Tourwinst uitrollen, maar misschien kan daardoor Posthuma of Thomas Dekker rustig aan een klassement gaan werken. Weening lijkt me overigens al door de Rabobank-ploeg afgeschreven.
Grappig om zulke uitspraken terug te lezenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet hij ooit de Tour gaat winnen. Bij Kloden kon je nog zeggen dat hij ergens een slechte dag had, maar kerels als Menchov en Evans (en mogelijk ook Sastre) zijn gewoon net niet goed genoeg.
quote:Op zondag 23 juli 2006 20:41 schreef JohnDDD het volgende:
nee ik denk dat bij gerolstein wel eerlijke shcone renners rijden ericr
ullrich, bah
Staat er iets wat niet klopt?quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Grappig om zulke uitspraken terug te lezen
Nee had je goed gezien allemaalquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Staat er iets wat niet klopt?
Iedere keer net niet zegt ook wel iets natuurlijk. Net niet de klasse om het verschil ergens te maken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:33 schreef Palmboom313 het volgende:
En was evans ook een aantal keren dicht bij de eindoverwinning.
Inderdaad respect hoorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:46 schreef Wombcat het volgende:
De Girozege is nog niet binnen, maar nu mag 'ie het toch eigenlijk niet meer laten gaan. En dan heeft 'ie toch maar mooi 3 grote rondes op zijn naam staan. Zoveel zijn er nu ook weer niet die dat kunnen zeggen
Was het niet zo dat de Giro het hoofddoel was van Mentsjov?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Inderdaad respect hoorBenieuwd of hij tijdens de tour ook nog op het podium kan komen.
Nou ja, dat verhaal van beter zijn in de tweede grote ronde moet niet z'n eigen leven gaan leiden natuurlijk. Vorig jaar reed hij in modale vorm en redelijk onzichtbaar de Giro om dan in goede vorm de Tour te rijden. Dit jaar is hij duidelijk een stuk beter in de Giro, ik denk niet dat hij nog heel veel beter kan zelfs. Het was ook meer een doel dan vorig jaar volgens ploegleiding en hemzelf.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
De Tour is idd het hoofddoel. Hij rijdt de Giro omdat hij denkt dat hij een grote ronde nodig heeft om in topvorm te zijn voor de daaropvolgende grote ronde. Dus Giro/Tour ipv Tour/Vuelta, net als vorig jaar...
Met de Girozege op zak (ok morgen nog) zal hij wel wat comfortabeler rondrijden in de Tour![]()
Een een-tweetje met Gesink op de slotklim van de koninginnerit ofzo![]()
![]()
Net zoals dit jaarquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
-goed onderbouwd verhaal-..
De drie keren dat hij wel een goede Tour reed (2004, 2006, 2008) reed hij geen Vuelta erachteraan.
In 2004 en 2006 reed hij wel een Vuelta.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
De drie keren dat hij wel een goede Tour reed (2004, 2006, 2008) reed hij geen Vuelta erachteraan.
Er zal iig wel wat druk vanaf zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Met de Girozege op zak (ok morgen nog) zal hij wel wat comfortabeler rondrijden in de Tour![]()
Ja, je was niet de enigequote:Op zondag 31 mei 2009 17:22 schreef el_salvador het volgende:
HALVE HARTVERZAKKING HIER ZEG
quote:Denis Menchov was voor de start van de tijdrit vol vertrouwen en bleef dat ook na zijn val.
Drie uur na zijn geweldige triomf is Denis Menchov net klaar met alle plichtplegingen. Een bezoek aan de Italiaanse president Napolitano zit er net op. Dadelijk even opfrissen in het hotel en dan nog een leuke avond met de ploeg in een afgehuurd restaurant. Tijd voor een reactie is er zeker. De adrenaline is alweer uit zijn lichaam. Menchov is ineens weer de rustige Rus, die iedereen kent. De woorden kiest hij weloverwogen in acceptabel Engels. "Overstuur toen ik viel? Nee hoor, het vertrouwen was groot en ik wist dat ik tijd genoeg had."
Hoe is het nu met je na al die ontladingen?
"Ik voel me heel relaxed. Het karwei zit er op. Ik kijk uit naar een paar weken rust en dan wacht de volgende opdracht. Het duurde wel even voor de emoties waren gezakt. Ik wilde heel graag deze Giro winnen. De eerste keer dat ik zoiets presteer."
De eerste keer? Dit is toch al de derde grote ronde, die je wint?
"Ja met de twee Vuelta's erbij wel, maar dit is toch wel een hele bijzondere ronde. Met deze bezetting. Als je die wint, dat vergeet je nooit meer. Daarom had deze Giro voor mij een bijzondere tint en daarom wilde ik heel graag. Dit was een jubileumronde. Lance Armstrong voor het eerst in tien jaar in een grote ronde geklopt? Jaaaa (....hard lachend....), daar heb ik nog eens aan gedacht. Nog een bijzondere factor in deze ronde. Deze Giro heeft voor mij wel een speciaal plekje en staat nu bovenaan."
Iedereen schrok zich rot toen je onderuit ging. Hoe beleefde je het zelf?
"Ik was in een trance en had geen tijd om na te denken. Het schoot wel door mijn hoofd dat ik rustig moest blijven. Erik Breukink had vlak ervoor nog gezegd dat het verschil met Di Luca erg groot was. Toen ik naast mijn fiets stond, wist ik dat ik nog ruimte had. Ik wilde nog de fiets pakken die op de grond lag, maar toen stond Vincent ineens naast me. De snelste fietswissel aller tijden."
Di Luca heeft wel geprobeerd om je onder druk te zetten.
"Dat wist ik al toen ik zijn fiets zag, Hij koos voor een gewone fiets met een beugel. Ik rekende erop dat hij als een raket van start zou gaan. Ik rekende op de langere rechte stukken. Daar lag mijn winst en dat kwam ook zo uit. In het begin nam ik nog wel risco's, maar toen Breukink riep dat ik vijftien seconden voor lag, kon ik het een beetje rustiger aan doen. In de bochten voorzichtig, rechtuit vol gas. En dan val je op een recht stuk.......Pffff"
Realiseer je je dat veel Nederlandse wielerfans je nu omarmen?
"Nee, dat geloof ik niet. Ik ben een Rus. Rabobank is een Nederlandse ploeg. Dat is de enige link. Veel reacties en ook op tv? Dat verrast me. In Rusland? Helaas is wielrennen niet de eerste sport. Voetbal en ijshockey zijn niet in te halen, maar het begint te komen. Hier was één Russische journalist. Maakt niet uit. Dit is het hoogtepunt van mijn carrière."
Valt allemaal wel mee inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:03 schreef DutchSL het volgende:
Dat gezeur over onsportieve Italianen wordt ook zwaar overtrokken zeg
Ik hoor helemaal geen gejuich bij het vallen en zie alleen maar mensen langs de kant die hem aanmoedigen en klappen. Tijdens de huldiging was er ook helemaal geen boegeroep, wel riepen er een paar individuen "Danilo Danilo" tijdens het Russische volkslied en was er wat boegeroep VOOR de ceremonie, maar ik denk dat dat niet voor Menchov was (die was niet te zien) maar omdat het allemaal zo lang duurde..
quote:Op zondag 31 mei 2009 22:20 schreef maril het volgende:
Hij is ook realistisch met zijn antwoorden, zoals de link met de Nederlandse ploeg en dat hij niet geloofd in de omarming van zijn persoon door Nederlanders. Want zo is het natuurlijk wel. Althans ....
Geweldig.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:20 schreef Wombcat het volgende:
Ze hebben ook een filmpje:
http://www.rabosport.nl/wielrennen/(Giro)%20Laurens:%20acute;Even%20een%20wanhopig%20gevoelacute;#nieuws
Met een interviewtje met Menchov op het einde. "What happened during the race, you fell" "Is nothing, the race, no. Is rain, no. Is a bit dangerous, no. But finally everything is OK, no."
quote:Mensjov: "Grootste zege in mijn carrière"
Het zag er even benard uit voor Mensjov toen hij in de tijdrit viel. Maar de Rus bleef kalm, nam een andere fiets en pakte de eindzege.
"Wat ik op het moment van de val dacht? Niks. Het ging allemaal zo snel. De mechanieker is snel met een nieuwe fiets gekomen. Het enige paniekmomentje was in het begin van de rit, toen ik te horen kreeg dat Di Luca vijf seconden sneller was. Maar dat was snel voorbij", zei de Rus van Rabobank.
"Deze Giro-overwinning is de grootste in mijn carrière. Ze geeft me veel vertrouwen. Ik ben in de beste jaren van mijn carrière beland en weet nu dat ik ook de Tour de France kan winnen."
En terecht. Ploeg is daar veel sterker en die Contador is echt wel te pakken.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:30 schreef Szura het volgende:
Onze vriend denkt dat ie de Tour kan winnen:
[..]
Niet heel vreemd. Vorig jaar was 'ie al redelijk dichtbij en heeft 'ie zichzelf uitgeschakeld door op allerlei stomme manieren tijd te verliezen. Niet dat 'ie zonder dat gewonnen had, want dan had je een andere koers gehad.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Zo heel onrealistisch is dat niet; de Giro is tenslotte een koers die hem in principe vrij slecht ligt, en de editie van dit jaar was daar zeker geen uitzondering op. Als je het dan in je hebt om met een vrij matige ploeg toch nog de buit binnen te slepen, mag dat gerust een prestatie van formaat genoemd worden.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:30 schreef Szura het volgende:
[..]
quote:Op zondag 31 mei 2009 22:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Die interviews zijn echt legendarisch, no.
Ik zie niet echt in hoe hij Contador zou gaan kloppen (die is tegenwoordig op alle vlakken, ook tijdrijden, zeker even goed of gewoon beter). Of Contador zou nog eens moeten vergeten eten (wat ik extreem onwaarschijnlijk acht als Bruyneel in de volgwagen zit en Armstrong naast hem rijdt).quote:Op zondag 31 mei 2009 22:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Zo heel onrealistisch is dat niet; de Giro is tenslotte een koers die hem in principe vrij slecht ligt, en de editie van dit jaar was daar zeker geen uitzondering op. Als je het dan in je hebt om met een vrij matige ploeg toch nog de buit binnen te slepen, mag dat gerust een prestatie van formaat genoemd worden.
Contador is uiteraard nog steeds huizenhoog favoriet, en de vraag is of Menchov nog wel zo goed is in de Tour van dit jaar (je zou je zelfs moeten afvragen in hoeverre het realistisch is om je als Rabo te focussen op Tourwinst dit jaar), maar voor de volgende jaren acht ik het zeker niet uitgesloten.
Van Schleck valt dat te verwachten. Die heeft natuurlijk al een podium in de Giro behaald.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in hoe hij Contador zou gaan kloppen (die is tegenwoordig op alle vlakken, ook tijdrijden, zeker even goed of gewoon beter). Of Contador zou nog eens moeten vergeten eten (wat ik extreem onwaarschijnlijk acht als Bruyneel in de volgwagen zit en Armstrong naast hem rijdt).
De volgende jaren verwacht ik dat Schleck, Kreuziger en Gesink de generatie Sastre/Menchov/Evans/Leipheimer gaan voorbij steken, die schat ik qua intrinsiek talent allemaal een stuk hoger in. En ze zijn uiteraard ook stukken leuker om naar te kijken (als we Sastre even vergeten). Het zou me niet verbazen indien ze dit jaar al alle 3 in de top 10 rijden, misschien zelfs al een podium voor Schleck.
Nee contador is inderdaad niet de beste in het tijdrijden... maar wel beter dan menchov. Dus tenopzichte van menchov is contador wel beter in het beide onderdelen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:20 schreef thettes het volgende:
Contador was inzowel de giro als de vuelta erg goed, maar niet onverslaanbaar op zn armstrongs in zowel tijdritten als bergritten. Dus het is een reeele gedachte dat menchov de tour kan winnen.
In de Giro ging hij zonder noemenswaardige voorbereiding van start. Hij was daar inderdaad niet overweldigend maar liet wel alle Italianen achter zich die het hele voorjaar op de Giro hadden afgestemd. En in de Vuelta vond ik hem wel onverslaanbaar. Op de Angliru won hij met overmacht.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:20 schreef thettes het volgende:
Contador was inzowel de giro als de vuelta erg goed, maar niet onverslaanbaar op zn armstrongs in zowel tijdritten als bergritten. Dus het is een reeele gedachte dat menchov de tour kan winnen.
Je zag aan vorig jaar juist dat hij een stuk sterker was geworden in de Tourquote:Op maandag 1 juni 2009 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Resultaten in een Giro, Vuelta en Tour zijn sowieso weinig (of minder) relevant voor de kansen om één van de andere twee te winnen. Daarvoor zijn ze te verschillend. Iemand die Parijs-Roubaix kan winnen, is ook niet automatisch kanshebber voor de Ronde van Lombardije omdat het ook een klassieker is.
Kijk maar naar Di Luca, zelfs als die volgend jaar zijn hele seizoen zou richten op de Tour, moet hij volgens mij al heel veel geluk hebben als hij de top 10 wil halen. De Tour is echt voor de pure ronderenners, bij de Giro (en eigenlijk ook de Vuelta) kun je er ook nog de sterkere eendagsrenners à la Di Luca en Rebellin bijvoegen. Wat me trouwens doet vermoeden dat Menchov gewoon zou moeten starten in LBL en de AGR, hij zou meteen een kandidaat voor de top 5 zijn.
De Tour-kansen van Menchov moeten beoordeeld worden op zijn vorige Tours en de meest voor de hand liggende conclusie is dan dat het vorig jaar now or never was. En dat werd never.
hoedat? Als ik mij niet vergis was hij nog altijd minder dan een evans die niet top meer was !!!! En de beste deden dan zelfs nog niet mee...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je zag aan vorig jaar juist dat hij een stuk sterker was geworden in de Tour
Zoveel minder dan Evans was Menchov vorig jaar niet in de Tour. Menchov had vooral in een aantal etappes op een stomme manier tijd verloren. Verder deden ze niet echt voor elkaar onder.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:00 schreef Devpartner het volgende:
[..]
hoedat? Als ik mij niet vergis was hij nog altijd minder dan een evans die niet top meer was !!!! En de beste deden dan zelfs nog niet mee...
Jij kan het ook niet helpen , maar dit klink zo eng.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Schleck, Contador en ook Sastre lijken mij gewoon sterker in de komende Tour. Maar je weet nooit, Menchov laat wel een vrij snelle progressie zien de laatste jaren.
Inderdaad.. want veel progressie heb ik niet bij hem gezien. buiten dat hij helemaal niet meer durft aanvallen... en zo win je niet tegen de groten.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:38 schreef maril het volgende:
[..]
Jij kan het ook niet helpen , maar dit klink zo eng.
quote:Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
De piek van Evans lag vorig jaar in juni, die was in de laatste Tourweek serieus aan het aftakelen. Die gaat dit jaar beter zijn. Menchov misschien ook dankzij de winning mood. Dus ze zitten nog steeds in elkaars buurt.
Spannend duel voor plaats 5 vermoed ik (na Contador, Schleck, Sastre en Armstrong zou ik gokken).
Andy?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
De piek van Evans lag vorig jaar in juni, die was in de laatste Tourweek serieus aan het aftakelen. Die gaat dit jaar beter zijn. Menchov misschien ook dankzij de winning mood. Dus ze zitten nog steeds in elkaars buurt.
Spannend duel voor plaats 5 vermoed ik (na Contador, Schleck, Sastre en Armstrong zou ik gokken).
Uiteraard. Zonder Sastre zullen ze wel anders gaan rijden bij Saxo, in plaats van meerdere pionnen alles voor 1 man en Frank dan in dienst van Andy.quote:
Is dat geen klassieker? Gesink verliest het wit door te werken voor de 5e plek van Menchov, iedereen boos, iedereen roept dat ze niet meer voor Menchov moeten rijden in de Tour, Menchov wint volgend jaar terug de Giro of de Dauphiné en iedereen denkt weer dat hij de Tour kan winnen, Gesink terug in dienst, weer niets, Gesink boos, Gesink weg.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:45 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop niet dat Gesink zich volledig moet wegcijferen voor een podiumplek van Menchov.
Waar mag ik tekenen?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard. Zonder Sastre zullen ze wel anders gaan rijden bij Saxo, in plaats van meerdere pionnen alles voor 1 man en Frank dan in dienst van Andy.
[..]
Is dat geen klassieker? Gesink verliest het wit door te werken voor de 5e plek van Menchov, iedereen boos, iedereen roept dat ze niet meer voor Menchov moeten rijden in de Tour, Menchov wint volgend jaar terug de Giro of de Dauphiné en iedereen denkt weer dat hij de Tour kan winnen, Gesink terug in dienst, weer niets, Gesink boos, Gesink weg.
2011: Dekker vecht bij Silence tegen Gesink bij Caisse d'Epargne (ik zeg maar wat) voor de Tourzege terwijl Rabo met Menchov druk voor de 12e plaats aan het rijden is.
Vooralsnog heeft Menchov Rabobank voor de ploeg ongekende successen opgeleverd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:03 schreef Ericr het volgende:
Menchov is een renner die per jaar beter wordt, Dekker staat al even stil. In 2011 zie ik Menchov nog wel meedoen voor de top 5 in de Tour, misschien dat Dekker dan eindelijk eens zijn niveau van zijn Cecchini-tijd haalt.
Hoop niet dat ik nu een Menchov-Dekker discussie heb opgestart maar voor Rabo is Menchov een pak betere renner om in huis te hebben dan Dekker.
Wat Dekker in huis heeft zal nog wel een tijdje onduidelijk blijven. In de Tour wordt het knechten voor Evans, in feite dus weer een weggegooid jaar voor Dekker. Of hij moet nog kunnen knallen in de wedstrijden na de Tour.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:03 schreef hardromacore het volgende:
Kunnen wij enig idee hebben wat Dekker in huis heeft?
Nee toch!
Gesink schijnt erg goed te zijn in bepaalde kwaliteits testen, klimmen kan die, tijdrijden leert ie, hard rijden/ inhoud krijgen moeten nog komen.
Laten we voor Menchov afwachten wat deze tour brengt, het podium zal die mijns inziens zeker niet halen.
Dat viel reuze mee hoor, ik was zelf aanwezig bij 4 etappes deze Giro en de Italianen moedigden ook Menchov aan. In Rome was er ook gewoon massaal applausquote:Op zondag 31 mei 2009 20:33 schreef UltraR het volgende:
Het onsportieve gedrag van de Italiaanse toeschouwers deze Giro zal er ook wat aan hebben bijgedragen.
Ze Klodie er ook maar bij als die mag starten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat Dekker in huis heeft zal nog wel een tijdje onduidelijk blijven. In de Tour wordt het knechten voor Evans, in feite dus weer een weggegooid jaar voor Dekker. Of hij moet nog kunnen knallen in de wedstrijden na de Tour.
Menchov lijkt me gelet op zijn huidige vorm wel een redelijke kans te maken op het podium in de Tour. Zo slecht reed hij vorig jaar ook niet. Dit jaar is Contador er weer bij, maar buiten Contador (en misschien Armstrong) rijden er dit jaar niet zoveel betere renners rond dan Menchov. Een Sastre, Evans of Leipheimer kunnen net zo goed door het ijs zakken, zou voor hun ook niet de eerste keer zijn.
Andy Schleck zou met een gestage progressie hoge ogen gooien, maar iedere Tour is anders, no?
Het viel naar mijn inschatting ook reuze mee. Okay, ik was er niet bij en kan dus niet echt oordelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:22 schreef knep het volgende:
[..]
Dat viel reuze mee hoor, ik was zelf aanwezig bij 4 etappes deze Giro en de Italianen moedigden ook Menchov aan. In Rome was er ook gewoon massaal applaus.
Zeker in vergelijking met Leipie...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft Menchov Rabobank voor de ploeg ongekende successen opgeleverd.
Samen met Freire de beste aankoop ooit van Rabobank, lijkt me.
Hongerklopquote:
Eigenlijk had ie in 88 moeten winnen (vind ik persoonlijk), met die legendarische etappe over de Gavia.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
HongerklopDat jaar (1989) was toch wel zijn grootste kans. Maar ja een jaar later de Tour verliezen door de laatste bergrit die Indurain ooit won was ook wel een faalmomentje voor Breukink.
Als ze de Pordoi eerst deden, deden ze de Campolongo dan niet van de andere kant en is dit de afdaling? Volgens mij was de finish ook in Corvara.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:23 schreef DutchSL het volgende:
In '89 had hij echt moeten winnen, hij ging tot alles om te overleven op de Pordoi wat lukte en moest er toen vanaf op een klim van 3e categorie en verloor minuten (deze dus).
Eeuwig zonde.. nog nooit een Nederlander gewonnen, hopelijk gaat Gesink het een keer proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |