Ja, je was niet de enigequote:Op zondag 31 mei 2009 17:22 schreef el_salvador het volgende:
HALVE HARTVERZAKKING HIER ZEG
quote:Denis Menchov was voor de start van de tijdrit vol vertrouwen en bleef dat ook na zijn val.
Drie uur na zijn geweldige triomf is Denis Menchov net klaar met alle plichtplegingen. Een bezoek aan de Italiaanse president Napolitano zit er net op. Dadelijk even opfrissen in het hotel en dan nog een leuke avond met de ploeg in een afgehuurd restaurant. Tijd voor een reactie is er zeker. De adrenaline is alweer uit zijn lichaam. Menchov is ineens weer de rustige Rus, die iedereen kent. De woorden kiest hij weloverwogen in acceptabel Engels. "Overstuur toen ik viel? Nee hoor, het vertrouwen was groot en ik wist dat ik tijd genoeg had."
Hoe is het nu met je na al die ontladingen?
"Ik voel me heel relaxed. Het karwei zit er op. Ik kijk uit naar een paar weken rust en dan wacht de volgende opdracht. Het duurde wel even voor de emoties waren gezakt. Ik wilde heel graag deze Giro winnen. De eerste keer dat ik zoiets presteer."
De eerste keer? Dit is toch al de derde grote ronde, die je wint?
"Ja met de twee Vuelta's erbij wel, maar dit is toch wel een hele bijzondere ronde. Met deze bezetting. Als je die wint, dat vergeet je nooit meer. Daarom had deze Giro voor mij een bijzondere tint en daarom wilde ik heel graag. Dit was een jubileumronde. Lance Armstrong voor het eerst in tien jaar in een grote ronde geklopt? Jaaaa (....hard lachend....), daar heb ik nog eens aan gedacht. Nog een bijzondere factor in deze ronde. Deze Giro heeft voor mij wel een speciaal plekje en staat nu bovenaan."
Iedereen schrok zich rot toen je onderuit ging. Hoe beleefde je het zelf?
"Ik was in een trance en had geen tijd om na te denken. Het schoot wel door mijn hoofd dat ik rustig moest blijven. Erik Breukink had vlak ervoor nog gezegd dat het verschil met Di Luca erg groot was. Toen ik naast mijn fiets stond, wist ik dat ik nog ruimte had. Ik wilde nog de fiets pakken die op de grond lag, maar toen stond Vincent ineens naast me. De snelste fietswissel aller tijden."
Di Luca heeft wel geprobeerd om je onder druk te zetten.
"Dat wist ik al toen ik zijn fiets zag, Hij koos voor een gewone fiets met een beugel. Ik rekende erop dat hij als een raket van start zou gaan. Ik rekende op de langere rechte stukken. Daar lag mijn winst en dat kwam ook zo uit. In het begin nam ik nog wel risco's, maar toen Breukink riep dat ik vijftien seconden voor lag, kon ik het een beetje rustiger aan doen. In de bochten voorzichtig, rechtuit vol gas. En dan val je op een recht stuk.......Pffff"
Realiseer je je dat veel Nederlandse wielerfans je nu omarmen?
"Nee, dat geloof ik niet. Ik ben een Rus. Rabobank is een Nederlandse ploeg. Dat is de enige link. Veel reacties en ook op tv? Dat verrast me. In Rusland? Helaas is wielrennen niet de eerste sport. Voetbal en ijshockey zijn niet in te halen, maar het begint te komen. Hier was één Russische journalist. Maakt niet uit. Dit is het hoogtepunt van mijn carrière."
Valt allemaal wel mee inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:03 schreef DutchSL het volgende:
Dat gezeur over onsportieve Italianen wordt ook zwaar overtrokken zeg
Ik hoor helemaal geen gejuich bij het vallen en zie alleen maar mensen langs de kant die hem aanmoedigen en klappen. Tijdens de huldiging was er ook helemaal geen boegeroep, wel riepen er een paar individuen "Danilo Danilo" tijdens het Russische volkslied en was er wat boegeroep VOOR de ceremonie, maar ik denk dat dat niet voor Menchov was (die was niet te zien) maar omdat het allemaal zo lang duurde..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |