Hier ben je weer rijkelijk laat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom verandert men hier steeds van username?
Check it out, bitches.quote:Dagwinnaar vandaag werd Fasel die 198 punten wist te scoren. Autodidact eindigt met 196 punten als tweede.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=7396quote:MIDDEN-OOSTEN:
Condoleeza Rice moet kleur bekennen
Jim Lobe
WASHINGTON, 13 juli (IPS) - De plotse opening van een tweede Israëlisch front plaatst de Amerikaanse regering voor een beslissende keuze: de militaire acties van premier Ehud Olmert onvoorwaardelijk steunen of kiezen voor een actieve diplomatie. De eerste keuze kan leiden tot een openlijke confrontatie met Syrië en Iran.
De VS zijn opvallend afzijdig gebleven sinds het Israëlische leger de Gazastrook binnenviel op zoek naar een ontvoerde Israëlische korporaal. Washington hield de lippen op mekaar zelfs toen het Israëlische leger in Gaza een energiecentrale vernietigde die met Amerikaanse geld was gebouwd. De regering-Bush riep beide zijden op tot kalmte maar dat verhinderde niet dat meer dan 60 Palestijnen en één Israëlische soldaat omkwamen tijdens de operaties in Gaza.
Washington herhaalde de Israëlische eis voor de vrijlating van de korporaal en verwierp samen met Israël het voorstel van Hamas voor een staakt-het-vuren of een gevangenenruil. In de Arabische wereld wordt dat gezien als een Amerikaanse carte blanche voor het offensief van Olmert.
Olmert zette ’s woensdagavond het licht op groen voor een aanval op Libanon nadat Hezbollah twee Israëlische soldaten ontvoerde in het grensgebied. Het tweede front - naast Gaza - werd geopend enkele uren nadat het Witte Huis in een persmededeling waarschuwde dat Syrië en Iran, twee historische sponsors van Hezbollah, “zouden verantwoordelijk gehouden worden” voor de ontvoeringen en de gevolgen ervan.
De VS spelen gevaarlijk spel, zegt Clay Swisher, een voormalige Midden-Oostenexpert van Buitenlandse Zaken en de auteur van het boek ‘The truth about Camp David’. “De combinatie van onze eigen diplomatieke afzijdigheid, van het beschuldigen van Syrië en Iran en van onze goedkeuring van Israëlische militaire acties hebben de regio in vuur en vlam gezet.”
"Dit is potentieel erg gevaarlijk," zegt Bassel Saloukh, een politoloog aan de Libanees-Amerikaanse universiteit in Beiroet. "Als de Amerikanen dit als een legitimering zien van een aanval tegen Iran of Syrië, dan zijn de gevolgen rampzalig." Mogelijk komt het tot een grotere regionale confrontatie met de VS en Israël aan de ene kant en Syrië, Iran en een reeks gewapende groepen aan de andere kant.
Hezbollah heeft van de groeiende woede in de regio over de Israëlische operaties in Gaza handig gebruik gemaakt om zichzelf weer op de politieke kaart te zetten. “De aanval van Hezbollah is op een erg opportuun moment uitgevoerd”, zegt Michael Hudson, een Midden-Oostenexpert aan de universiteit van Georgetown. “De aandelen van Hezbollah in de Arabische en islamitische wereld zijn ongetwijfeld gestegen."
Hezbollah-leider Sheikh Hassan Nasrallah maakte woensdag op een persconferentie bekend dat hij de twee gevangenen en de korporaal in handen van Hamas wil vrijlaten in ruil voor een dozijn Libanese gevangenen en honderden Hamas-gevangenen. "Als de Israëlische vijand een escalatie wil, zijn we klaar voor de confrontatie.”
De actie van Hezbollah komt bijzonder ongelegen voor de VS, die met Irak en Noord-Korea al twee crisissen op de hand hebben. Het wordt uitkijken naar de rol van Buitenlandminister Condoleeza Rice, zegt Chris Toensing, de directeur van het Middle East Research and Information Project. De Amerikaanse Midden-Oostenpolitiek wordt grotendeel bepaald door Elliot Abrams, de Midden-Oostenadviseur van president Bush, aldus Toensing. “Tot nu toe gaf Rice toe aan Abrams’ neiging om Israël vrij spel te geven. Maar nu een regionale escalatie dreigt, kan de regering opteren voor een andere piste.”(EINDE/2006)
Niet iedereen heeft zo'n briljante username als jij hebt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yeah babe!quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:47 schreef Autodidact het volgende:
http://sport.fok.nl/tour/nieuws/27003
[..]
Check it out, bitches.
Ben al jaren dezelfdequote:Op donderdag 13 juli 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Richard Quest kwam bij mij langs en vertelde dat hij niet zo blij was met mijn username. Hij zou een knokploeg opbellen als ik geen andere naam zou kiezen. Zeg maar methode Verdonk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Jij ook al! Bij mij kwam George W Bush langs met z'n matties.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Richard Quest kwam bij mij langs en vertelde dat hij niet zo blij was met mijn username. Hij zou een knokploeg opbellen als ik geen andere naam zou kiezen. Zeg maar methode Verdonk.
Hopelijk zijn wij er dan niet meer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goed, ik vraag het over een jaar nog wel eens.![]()
Ik bedoelde; zijn wij elders.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hopelijk zijn wij er dan niet meer.
Erg druk met werk en studie. Daarnaast heb ik vaak weinig (zin om wat) toe te voegen aan de lopende discussies. Daarom reageer ik weinig.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe komt het trouwens dat je de laatste tijd zo weinig aanwezig bent EWK?
Dat was trouwens een punt van kritiek van HS/Tafkahs naar mij toe.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe komt het trouwens dat je de laatste tijd zo weinig aanwezig bent EWK?
Ja, op zich geen slecht punt idd. Naja, ik ben er dus wel vaak, maar ik tiep niets, het beeld dat ik dan afwezig ben is niet geheel onterecht..quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is te begrijpen. Ik krijg vaak het verwijt nooit buiten de SC te komen.
Ik heb gewoon geen zin/weet niks om iets toe te voegen, daarnaast zijn veel
discussies van een nogal sneu niveau.
De topics die geopend zijn, zijn gewoon niet interessant. En discusseren is vaak niet goed mogelijk als de opzet niet goed is. Bovendien is de userbase niet van een schrikbarend hoog niveau.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, op zich geen slecht punt idd. Naja, ik ben er dus wel vaak, maar ik tiep niets, het beeld dat ik dan afwezig ben is niet geheel onterecht..
Het niveau vind ik ook vaak niet om over naar huis te schrijven. Ligt dat denk je aan de userbase of kunnen wij wat doen?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
.......
Ras is irrelevant. It's al about culture/religion.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe kan jij het eigenlijk over je hart verkrijgen een halfbloedje op de wereld te zetten? 10 tegen 1 dat die een keer met een Marokkaan thuis komt.
Welnee, kom net als Ringo een paar jaartjes in Den Haag lesgeven op middelbare scholen en onderga eenzelfde transformatie als hem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik val hier hopelijk niet onder julie simpele zielen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=731921/sc=5e1a71quote:Pedagogen: Schade bij kinderen door uitzetting
Gepubliceerd op donderdag 13 juli 2006
AMSTERDAM (ANP) - Kinderen die jarenlang in Nederland zijn geworteld en daarna gedwongen worden uitgezet, ondervinden daarvan schade. Dat vinden negentien hoogleraren pedagogiek, die zich daarmee aansluiten bij een onderzoek van orthopedagoge Margrite Kalverboer.
Zij stelde hierover een nota op die dient als bewijs in het proces van Defence for Children tegen de Nederlandse Staat. Dat meldde een woordvoerster donderdag. De belangenorganisatie zal vrijdag samen met de nieuwe stichting Wij Willen Blijven (WWB) een dagvaarding van pakweg zeventig pagina's uitbrengen tegen de Staat.
Eind vorig jaar kondigden zij het proefproces al aan na een onderzoekstribunaal dat de Stichting 26.000 Gezichten had georganiseerd tegen het uitzetbeleid van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken).
Mensenrechten
De organisaties beschuldigen de Staat van een onrechtmatige daad doordat de kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers geen verblijfsrechten toegekend krijgen. Dat is volgens hen in strijd met het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind en andere mensenrechtenverdragen.
Ook zouden de gedwongen uitzettingen aantoonbaar schadelijk zijn voor kinderen die al vijf jaar in Nederland verblijven. Kalverboer heeft dit onderzocht in verschillende leeftijdscategorieën. Een rits pedagogen van de universiteiten van Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen is het met haar rapportage eens.
Voorbereiding
Volgens een woordvoerster van Defence for Children heeft de voorbereiding van het proces bijna acht maanden geduurd, omdat de zaak zorgvuldig moest worden uitgezocht. ,,We kunnen dit maar een keer naar voren brengen.'' De afgelopen maanden zag de nieuwe stichting WWB het licht vanwege deze rechtszaak. De stichting heeft inmiddels 2100 leden.
De uitzetting van kinderen werd twee jaar geleden actueel, omdat Verdonk toen een actief terugkeerbeleid opzette. Eerder werden uitgeprocedeerde asielzoekers vaak gedoogd maar vanaf medio 2004 moeten ze daadwerkelijk het land uit. Het maakte Verdonk niet uit of zij vaak al vele jaren hier waren. Het hebben van kinderen maakt eveneens geen verschil. Vooral dat laatste heeft veel maatschappelijk protest teweeg gebracht.
Interesseert me echt totaal, helemaal... niets.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=731921/sc=5e1a71
Aan mijn reet geen slap gelul van die kids. Bek houden en sommen maken. Dat is het enige wat helpt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Welnee, kom net als Ringo een paar jaartjes in Den Haag lesgeven op middelbare scholen en onderga eenzelfde transformatie als hem.
Tsja, wat moet je dan; iedereen met kinderen hierlaten? Dan stappt morgen half Afrika in het vliegtuig. En na jaren en wortelen; dat kan je best voorkomen dan moet je ze sneller uitzetten. Dan korten we de beroepsregels toch wat en stoppen we de vertragingsmogelijkheden. Is dat wat men wil?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:18 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=731921/sc=5e1a71
Zullen we een wedje leggen? 1 jaar op een VMBO in DH zal genoeg zijn om je posters van Verdonk in je kamer op te laten hangen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Aan mijn reet geen slap gelul van die kids. Bek houden en sommen maken. Dat is het enige wat helpt.
De verzuring heeft verder gaan vat op mij.Het leven is daar veuls te mooi voor.
Kan je die posters dan niet beter in het klaslokaal hangen??quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:49 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zullen we een wedje leggen? 1 jaar op een VMBO in DH zal genoeg zijn om je posters van Verdonk in je kamer op te laten hangen.
"Wil je verkering?"quote:Tijdens een gezamenlijke persconferentie gaven beide leiders aan zoveel mogelijk met elkaar te willen optrekken. Bush noemde Merkel een "uitstekende regeringsleider en een goede vriendin".
Hij bedoelt Israel, toch? Hij zal wel denken dat de rapture er toch wel zo aankomt, en misschien versnelt zo'n oorlog dat wel. Joepie.quote:US President George W. Bush blamed "terrorists who want to stop the advance of peace",
nu.nlquote:Brein krijgt gegevens internetproviders niet
AMSTERDAM - De Stichting Brein heeft geen recht op de gegevens van abonnees van internetproviders. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam donderdag bepaald. Vorig jaar kwam de rechtbank in Leeuwarden tot dezelfde conclusie.
Brein vroeg het hof vijf Nederlandse internetaanbieders te dwingen om de persoonsgegevens van hun klanten bekend te maken. De stichting wil dat wordt opgetreden tegen mensen die illegaal muziekbestanden aanbieden op het wereldwijde web. Het hof stelt dat zo'n inbreuk op de privacy onrechtmatig is.
Onrechtmatig
Brein vindt dat die inbreuk kan worden gerechtvaardigd, omdat de personen om wie het gaat ook onrechtmatig handelen. Internetproviders zijn wat Brein betreft verplicht te helpen bij het bestrijden van de illegale uitwisseling van bestanden.
De rechter vindt de door Brein gewenste werkwijze niet in overeenstemming met Europese regels die de privacy moeten garanderen. Het hof besloot daarom negatief op de vordering die de stichting had ingesteld tegen de internetproviders Essent, KPN, Tiscali, Wanadoo en UPC.
Uploaden
Stichting Brein werkt onder meer namens platenmaatschappijen en tekstschrijvers en heeft als doel het illegaal uploaden van muziek, films en software tegen te gaan. Het downloaden van muziek is in Nederland niet bij wet verboden; het aanbieden van muziek zonder toestemming wel.
quote:Vanuatu is world's happiest country: study
Colombia, Costa Rica, Dominica and Panama complete the top five in the Happy Planet Index, compiled by the British think-tank New Economics Foundation (NEF).
The Group of Eight industrial powers meet in Saint Petersburg this weekend but have not much to smile about, according to the index.
Italy came out best in 66th place, ahead of Germany (81), Japan (95), Britain (108), Canada (111), France (129), the United States (150) and Russia, in lowly 172nd place.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 06:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dankzij die nieuwe baan gaat het om 6.00 opstaan tot het verleden behoren.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |