hoezo niet,me neef heeft al na 6 maanden zijn eerste wedstrijd gedaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:11 schreef Cesarino het volgende:
Acht maanden en dan al op een Gala?
Geloof er niks van...
als in pijnlijk,of als in te vermoeiendquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:08 schreef Messenga het volgende:
Ik heb eens 1 training mee beleeft. Niks voor mij
KANONNERVOER!!!quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:11 schreef Cesarino het volgende:
Acht maanden en dan al op een Gala?
Geloof er niks van...
Niet genoeg techniek ervoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:13 schreef tritri het volgende:
[..]
als in pijnlijk,of als in te vermoeiend![]()
scorpiogym,www.scorpioym.com.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:15 schreef Cesarino het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke sportschool zijn leden na 6 a 8 maanden de ring in laat gaan. 100% dat dat een onbekende school is daar op een "gerenomeerde school" je eerst ff een paar jaar flink je best mag doen.
dat heeft iedereen de eerste 2 maanden,komt vanzelf na een tijdje.quote:
dus je wil een sport gaan doen die je nooit gedaan hebt,en dan binnen 4 maanden eeen gala gaan doen?quote:[b]
en ik zei niet dat ik meteen ga vechten.
maar wel binnen 4 maanden,maar het is wel mogelijk want m,n heeft 100% zeker al na 6 maanden z,n eerste partij al gehad.
hij is 14 en heeft al 6 partijden gedraaid.
lees de op.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:24 schreef plopje het volgende:
[..]
dus je wil een sport gaan doen die je nooit gedaan hebt,en dan binnen 4 maanden eeen gala gaan doen?
succes,
maar ik denk dat je dan idd kanonenvoer bent.
op de gala`s waar ik heen ga gaat het er hard aan toe,en ik denk als er staat met je 4 maanden training dat je naa afloop de dag vervloekt dat je hebt besloten om binnen 4 maanden op een gala tevechten.
maar zoals gezegt succes.
ik was best wel intensief bezig,5 dagen trainen per week.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:29 schreef plopje het volgende:
over die 8 maanden had ik overheen gelezen sorry,
als je schenen en boven benen maar hard genoeg zijn,dan maak je wel een kans.
ik ken er een hoop die ook zo dachten en die achteraf toch de mensen gelijk gafeb die het afrade.
ik zelf ben pas op gala`s gegaan toen ik zo`n 2 jaar getraind had.
ik wou er gewoon echt zeker van zijn dat alles hard genoeg was kwa spieren en pijngrens.
zeker,k-1 max filmpjes heb ik allemaal al.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:32 schreef dJ-Zcore het volgende:
buakaw por pramuk![]()
Die gast is net een machine.
mijn eerste gevecht zal ik nooit vergeten.quote:[b]ik was best wel intensief bezig,5 dagen trainen per week.
na 5 maanden probeerde ik al te sparren met blote schenen,waardoor me scheen vaak tegen een knie kalde en daardoor heel hard werd.
ikzelf heb niet gezegd ik wil in de ring,mijn trainer kwam naar mij toe en vertelde mij dat ik er wel bijna klaar voor ben,ik trainde na 3 maanden al bij de wedstrijdgroep terwijl er mensen waren die al 9 maanden trainden en nog steeds niet daarheen mochten.
ben heel erg gemotiveerd en dat helpt heel veel.
hoe was trouwens je eerste vechtervaring,zeker heel nerveus voordat je in de ring kwam.
maar toen je erinzat stroomde de andrenaline door je lichaam en je werd je een beest,zo gebeurt het meestal.
haha ik hoop dat ik dat ook zal hebben,maarja dat zien we dan vanzelf wel he.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef plopje het volgende:
[..]
mijn eerste gevecht zal ik nooit vergeten.
ik heb de laatste week bina niet geslapen,en veel film materiaal bekeken van mijn tegenstander.
om maar de zwakke plekken te ontdekken.
op de dag zelf was ik heel stil en terug getrokken,en al volledig bezig met het gevecht in gedachte.
toen kwam het dan he,de kleedkamer.
beetje alles opwarmen,en me gedachte vol op de tegenstander.
toen kwam HET moment de aankondiging..... wouwww wat een mensen zie je dan als je in de ring staat ... en sjesus wat een bekende ..als ik nu maar niet afga ...(ja foute gedachte maar dat is de spanning gewoon).
dan komt het moment dat de bel gaat.
in de dekking en aftasten...ik kreeg de eerste schop in mijn zij.en op dat moment dacht ik meteen...is dat alles wat je kan..toen pas kwam de andrealine bij me los ... en heb ik de wedstrijd gewonnen in de 2de ronde.....
dat moment als je dan terug komt in de kleedkamer kan je met geen woorden beschrijfen ..dat is volop genieten.
`quote:[b]
haha ik hoop dat ik dat ook zal hebben,maarja dat zien we dan vanzelf wel he.
hoeveel partijen heb je nu al gevochten en in welke klasse zit je?
Hij blijft eerst hier, in spt lopen er al een paar topics over.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:37 schreef Repeat het volgende:
--> SPT.
Dan ga je toch gewoon zelf, hoef je je ouders toch niet voor in te lichten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:55 schreef truStie het volgende:
Ik wil graag op kickboksen/muay thai maar ik weet me ouders maar niet over te halen, ik heb wel wat agressie problemen tegenover hun gehad dus ik snap ze wel een beetjeKmoet alleen goede argumenten hebben
Vind het echt vet om te zien, dus lijkt me ook gaaf om te beoefenen..
Maar het is dus wel een sport waarbij je vrij weinig wedstrijden hebt , zeker in het begin?
hahahahahah neeeee,dat is die kutkind vn een kamo op deze forum.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:20 schreef Haruhi het volgende:
Ben jij dat in je avatar? Dan geloof ik er al HELEMAAL niks meer van.
dat is ook geil jah,maar kickboksen vind ik lijper.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:22 schreef skiczukie het volgende:
Krav Maga is de shit.
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef tritri het volgende:
[..]
scorpiogym,www.scorpioym.com.
en ik zei niet dat ik meteen ga vechten.
maar wel binnen 4 maanden,maar het is wel mogelijk want m,n heeft 100% zeker al na 6 maanden z,n eerste partij al gehad.
hij is 14 en heeft al 6 partijden gedraaid.
grappig?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 06:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ja, omdat het niet kanquote:
Die legertroep is allemaal niks joh, gewoon straatvechten is de shit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:22 schreef skiczukie het volgende:
Krav Maga is de shit.
Krav Maga is ook een soort (laf, want stoten op de strot en gerichte trappen tegen knieën en zak) straatvechten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:33 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Die legertroep is allemaal niks joh, gewoon straatvechten is de shit.
Alleen Krav Maga is nog steeds voorspelbaar omdat het werkt via een systeem, straatvechten niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Krav Maga is ook een soort (laf, want stoten op de strot en gerichte trappen tegen knieën en zak) straatvechten.
Krav Maga is gewoon effectief, geen show.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Krav Maga is ook een soort (laf, want stoten op de strot en gerichte trappen tegen knieën en zak) straatvechten.
Muay Thai is ook weinig show, alleen regels he.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:09 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Krav Maga is gewoon effectief, geen show.
Combineren is 't leukstquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:05 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Alleen Krav Maga is nog steeds voorspelbaar omdat het werkt via een systeem, straatvechten niet.
Mee eens, maar dan kom je eigenlijk gewoon op straatvechten uit.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Combineren is 't leukst. 't grootste verschil zit 'm er in dat je bij kickboksen onder druk leert vechten (sparren is weliswaar niet voluit gaan, maar kan toch aardig hard gaan). Als je dat eenmaal gewend bent en je doet Krav Maga er bij, dan ben je in de kleine ruimte (kroeg, discotheek bijv.) redelijk bekwaam.
Waar traint die maat van je dan? Arnhem of Ulft? Delibas traint ze trouwens wel kk hardquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:26 schreef Slappertje het volgende:
Volgende maand begin ik, na 8jr. niet meer gekickbokst te hebben, met Muay Thai. Dan krijg ik drie keer per week priveles van een maat van me die voor Orhan Delibas uitkomt.
Klopt, maar bij Krav Maga leer je echt van die vieze en simpele trucjes. Die moet je natuurlijk niet zo maar gebruiken, maar als er van die teringlijers in de meerderheid zijn is alles geoorloofd. Iemand met de muis van je hand vol op z'n oorschelp slaan doet dan wonderenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:49 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mee eens, maar dan kom je eigenlijk gewoon op straatvechten uit.
Arnhem, die maat (meer een goeie kennis) vecht volgens mij zelfs internationaal. Z'n voornaam is Stijn, achternaam ben ik ff kwijt. En qua training is het hoe harder, hoe beter. Dan leer je tenminste incasserenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar traint die maat van je dan? Arnhem of Ulft? Delibas traint ze trouwens wel kk hard![]()
Ok, hij traint ook een groep in Ulft (allemaal Turken) en een vriend van me trainde een keer mee. 100 kniebuigingen (en tussendoor elke keer springen) en meer van dat soort conditie slopende geintjes: Wat dat betreft stukken zwaarder dan Muay Thai bijv. Orhan ging ook nog ff met zo'n Turk sparren die stoer deed en die ging toen KO op een keiharde leverstoot van Orhanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:22 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Arnhem, die maat (meer een goeie kennis) vecht volgens mij zelfs internationaal. Z'n voornaam is Stijn, achternaam ben ik ff kwijt. En qua training is het hoe harder, hoe beter. Dan leer je tenminste incasseren![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:31 schreef cultheld het volgende:
---
Orhan ging ook nog ff met zo'n Turk sparren die stoer deed en die ging toen KO op een keiharde leverstoot van Orhan.
jij weet er zo te zien dus geen flikker vanaf,je mag al vanaf 7 jaar ofzo al in de ring staan met bescherming.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:44 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Ja, omdat het niet kan. 14 jarige kinderen mogen misschien wedstrijden vechten in Tae Kwon Do of een ander soort semi-contact sportje, maar écht niet bij Muay Thai of Kickboxen.
't kan wel hoor. Ik ken een gozer die nu net B-vechter is en op z'n 20e begon met kickboksen. Vocht nog vóór z'n 21e z'n eerste N-partij en is nog steeds ongeslagen. Maar vaak komt het niet voor nee.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:23 schreef mister_popcorn het volgende:
komop zeg, stelletje pisjes...
hebben nog geen jaar getraind, en dan nog ook kickboksen, kunnen geen enkele stoot fatsoenlijk plaatsen, en gaan dan een "gala" vechten... la-me-nie-lachen![]()
uh jah, die is ook 15 toch? ...quote:Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef sjimz het volgende:
In Den Bosch woont de K1 Max kampioen! Andy Sauer![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uh jah, die is ook 15 toch? ...
janke siebert.quote:
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakte over de leeftijd van Andy![]()
d0h, maar wat doe jij met andy ineens hier in een topic over het zogenaamd gala's vechten voor kleuters?1 jij begonquote:Op zondag 16 juli 2006 18:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakte over de leeftijd van Andy![]()
Ach had de andere reacties niet eens doorgenomenquote:Op zondag 16 juli 2006 19:06 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
d0h, maar wat doe jij met andy ineens hier in een topic over het zogenaamd gala's vechten voor kleuters?1 jij begon![]()
hmmpf, wat wil je horen dan, dat je een dom puberkindje bent of applaus omdat je Rex Hunt z'n tekst kent?quote:
zoek een leven meneertje 1983quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmmpf, wat wil je horen dan, dat je een dom puberkindje bent of applaus omdat je Rex Hunt z'n tekst kent?
Ik ken ook iemand die bij Vos Gym traint (in de wedstrijdgroep). Volgens hem is dat een hele goede schoolquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:21 schreef amdboy het volgende:
verhaal
Ik vind het er heerlijk, het ruikt er altijd naar een soort thaise olie (mintachtig geurtje) ik noem het de geur van PIJNquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die bij Vos Gym traint (in de wedstrijdgroep). Volgens hem is dat een hele goede school.
OH MIJN GOD.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:21 schreef amdboy het volgende:
Ik train bij Vos Gym in Amsterdam (in de omgeving van de Dam) het is een heerlijke sport, en ik ben er verslaafd aan, ik doe het pas een half jaartje en de training is lekker intensief, fysiek en mentaal slopend! Meer mensen zouden deze sport moeten beoefenen, het is een heerlijke uitlaat. Eerste les is altijd zwaar dat is normaal, daarna wen je....tot je in de wedstrijdgroep mag en het niveau daar ongeveer 1,5 tot 2x zo zwaar is dan in de recreanten. Van mijn ouders mag ik geen wedstrijden doen omdat ze bang zijn dat ik teveel klappen op het hoofd vang, maar ik wil graag wedstrijden doen. Ik heb een vriend die bij dezelfde sportschool traint en al ongeveer 16 a 17 wedstrijden heeft gedaan, allemaal gewonnen (waaronder wedstrijden tegen volwassenen) die vriend van me is 17, en sloopt al die tegenstanders, hij heeft een jeugdkampioenschap in Griekenland gedaan en die heeft hij gewonnen, dat was een van z'n zwaarste partijen omdat hij een goede sterke bokser tegenover zich had, maar hij wist zijn tactiek zodanig aan te passen dat hij z'n tegenstanders met low kicks helemaal afragte! Voor op de straat is het een goeie verdediging als je in de problemen komt, omdat geen enkele andere sport gewoon zo hard is als Muay Thai....ze hebben gewoon het incasseringsvermogen gewoon niet. Ik had een hele tijd geleden een documentaire op Discovery Channel gezien over het thaiboksen in Thailand, en een amerikaan die aan overgewicht leed is 30 kilo afgevallen in het trainingskamp "Fairtex" het beste muay thai kamp in Thailand. Men leert grenzen te verleggen en maling aan de pijn te hebben, als je doorzettingsvermogen hebt vooral zo'n zware sport doenHEERLIJK!
en Andy Souwer is een nerd met z'n strakke broekkie![]()
Shootboxing
Als Andy Souwer, Buakaw op straat zou tegen komen zou hij allang neergesmeten zijn door Buakaws mooie clinch technieken, alleen doordat hij niet mocht clinchen had hij verloren! Als jullie zagen hoe Buakaw hem bleef klemmen en smijten en knieen
![]()
vos gym is zeker goed,maar ik vind ffc toch wel veel beter.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die bij Vos Gym traint (in de wedstrijdgroep). Volgens hem is dat een hele goede school.
ivan hippolyte of ernesto?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:40 schreef amdboy het volgende:
[..]
Ik vind het er heerlijk, het ruikt er altijd naar een soort thaise olie (mintachtig geurtje) ik noem het de geur van PIJNHet gebouw is wel oud, en de zaal is niet echt wat je groot kan noemen, maar de sfeer is er gewoon perfect, en vooral de clinch trainingen zijn vermoeiend....de meester heeft zijn "stopwatch" bij zich en om de zoveel seconden roept hij "boksen op het lichaam!" Echt voluit zodat je armen gewoon helemaal zwak en zwaar voelen, en dan opeens roept hij "clinchen!" echt SUPERHEAVY!
FFC? Ik haat afkortingenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:27 schreef tritri het volgende:
[..]
vos gym is zeker goed,maar ik vind ffc toch wel veel beter.
Neequote:Op donderdag 20 juli 2006 15:26 schreef tritri het volgende:
[..]
OH MIJN GOD.
ben jij dat mokum mike![]()
zo niet ken je hem?
ik kwam trouwens een zaterdag kijken naar vos gym,ik weet nog heel goed dat ik een meisjes zag met een trainingbroek en een best wel stakke buikje.quote:
Ilonka "The Killer Queen"quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:32 schreef tritri het volgende:
[..]
fighting factory carbin,waar tyrone spong en ilonka elmond vandaan komen![]()
Op het moment van typen zit m'n rechtervoet in het gips, training onderbrokenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:32 schreef tritri het volgende:
[..]
ik kwam trouwens een zaterdag kijken naar vos gym,ik weet nog heel goed dat ik een meisjes zag met een trainingbroek en een best wel stakke buikje.
ze had volgens mij rood haar,hoor je bij die groep want ivan trainde hun.
was 2 maanden geleden ofzo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:34 schreef amdboy het volgende:
[..]
Op het moment van typen zit m'n rechtervoet in het gips, training onderbroken![]()
![]()
![]()
Elke training is weer een andere groep, de mensen die vaker trainen zie je wel steeds, en de mensen die soms komen zie je dan opeens op die dag trainen. De groep is nooit hetzelfde, en ja ik ken wel een meisje met rood haar (heeft ze blauwe ogen? Kan ze goed sparren? Is ze best gespierd?)quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:32 schreef tritri het volgende:
[..]
ik kwam trouwens een zaterdag kijken naar vos gym,ik weet nog heel goed dat ik een meisjes zag met een trainingbroek en een best wel stakke buikje.
ze had volgens mij rood haar,hoor je bij die groep want ivan trainde hun.
Ohh, ik train al een tijdje niet meer omdat het financieel niet zo goed gaat. Ik ben vandaag aangenomen, dus ik kan gaan werken en m'n training weer betalen!quote:
Op M-O-N kan je ook de foto's zien van de wedstrijden die m'n vriend heeft gedraait bij het Foto album, hij heet Nikos Taramas is 17 jaar, en weegt ongeveer 62 ~ 64kg.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:39 schreef amdboy het volgende:
[..]
Ohh, ik train al een tijdje niet meer omdat het financieel niet zo goed gaat. Ik ben vandaag aangenomen, dus ik kan gaan werken en m'n training weer betalen!![]()
Van Lucien Carbin dus. En waarom zou die school "veel beter" zijn? Kops, Vos, Kickboxing Arnhem, Gym Alkmaar en Mejiro Gym zijn m.i. ook topscholen. Hebben ook allemaal toppers afgeleverd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:32 schreef tritri het volgende:
[..]
fighting factory carbin,waar tyrone spong en ilonka elmond vandaan komen![]()
is een persoonlijke mening,ga nou niet doorzeiken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Lucien Carbin dus. En waarom zou die school "veel beter" zijn? Kops, Vos, Kickboxing Arnhem, Gym Alkmaar en Mejiro Gym zijn m.i. ook topscholen. Hebben ook allemaal toppers afgeleverd.
komt me bekend voor die griek,op dit moment hebben wij ook wel een paar die in de toekomst goed kunnen worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:45 schreef amdboy het volgende:
[..]
Op M-O-N kan je ook de foto's zien van de wedstrijden die m'n vriend heeft gedraait bij het Foto album, hij heet Nikos Taramas is 17 jaar, en weegt ongeveer 62 ~ 64kg.
Kijk bij foto album bij de gala "Fight 4 Life Ladies Night" en kijk op partij 17 en de jongen met de griekse vlag is die maat van me.
Kijk ook bij de gala "Beat Down" bij Deel 1 op pagina 6.
Mosab Amrani van Mousid Gym is ook echt een talentvolle kickboxer, een monster.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:59 schreef tritri het volgende:
[..]
komt me bekend voor die griek,op dit moment hebben wij ook wel een paar die in de toekomst goed kunnen worden.
atty gol kan wel een goede worden hij heeft 15 juli op tko gewonnen.
en garik sarkisjan die is ook wel goed,die vechtte ook op die grote enschede gala vorig jaar.
bij ons mag dat wel,op de hoofd slaan bij de recreanten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:08 schreef amdboy het volgende:
[..]
tko, altijd leuk om te zien hoe tegenstanders wegdraaien en zich niet meer normaal staande kunnen houden! Die griek heeft er ook vaak voor gezorgt dat er 8 tellen kwamen voor de tegenstanders van hem. En op gegeven moment bij de training kwamen er mensen die een proeflesje namen, en we moeten voor het sparren altijd goeie tegenstanders uitkiezen met ongeveer hetzelfde gewicht...maar ik werd dus tegen zo'n grote knaap gezet (proefles deed hij) Dus ik dacht van "Dalijk kan die gast niet normaal stoten en stoot hij op m'n harses wat in de recreanten niet mag, of trapt hij scheef naar m'n ballen
" We begonnen met sparren en ik kon niet in de buurt komen met mijn stoten (hij was gewoon superlang en had lange armen) dus op gegeven moment ging ik niet door combinerend sparren, maar vaak terug counteren omdat hij zich daar niet tegen kan verdedigen, dus op gegeven moment komt hij met een rechtse direkte, en daar schiet m'n been omhoog, *bloeb* helemaal zuiver geplaatst op z'n lever, snakken naar adem dat hij deed!
![]()
Ik begrijp het ook nietquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef tritri het volgende:
[..]
bij ons mag dat wel,op de hoofd slaan bij de recreanten.
maat die kunnen meestal er toch geen flikker van dus het maakt niet zoveel uit.
ik had wel gehoord dat het bij vos gym niet mocht en ik snap het eigenlijk niet.
maarja ik was al na 3 maanden web bij de recreanten naar de wedstrijdgroep.
werd ook de paar eerste keer helemaal kapot getrapt maar dat maakte mij niks uit.
nu ben ik er meer mee bezig dat ik op m,n streefgewicht kom en dat ik meer spieren krijg.
en dan als het lukt ga ik februari in de ring,kan niet wachten![]()
ik trian soms ook met de recreanten mee,maar niemand wil tegen mijquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:15 schreef amdboy het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook nietJuist door op het hoofd te sparren leert men de dekking hoog te houden, en beter op te letten op die dekking (je beseft veel beter wat er kan gebeuren als er ook maar 1 stoot d'r mooi op zit) Inderdaad, 2 tot 3x een low kick vangen kan geen kwaad, maar daarna ben je gedwongen om hem op te blokken, dat doet anders gewoon echt veel te veel pijn en kom je helemaal mank en scheef de sportschool uit. Deegroller + Scheen = Harde scheen
![]()
Oja en het is ook zo dat de genen die in de wedstrijd groep trainen soms ook gewoon in de recreanten meedoen, en een stoot van zo iemand op de porem vangen is niet bepaald lekker![]()
recreanten noobs,wedstrijdvechters zijnquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:23 schreef Robocock het volgende:
Beginnen de de meeste nieuwelingen na de zomer? Ik heb er nu weer tijd en geld voor, maar ik vind het leuker trainen met mensen die op een gelijk niveau zitten.
En komen er relatief veel noobs bij Vos in Amsterdam? Of zitten daar alleen de professionele modderfokkers![]()
Zou je denken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:27 schreef tritri het volgende:
[..]
recreanten noobs,wedstrijdvechters zijn![]()
maar als jij nieuw begint dan word je daar verkracht,de beste straatvechter is nog steeds een slechte kickbokser.
Ja inderdaad, wat ik ook altijd laf vind van sommige mensen is dat ze expres met hun ellebogen blokkenquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:23 schreef tritri het volgende:
[..]
ik trian soms ook met de recreanten mee,maar niemand wil tegen mij![]()
trouwens ik zit nu ook al te trainen zonder scheenbeschermers dus die harde scheen komt wel goed.
al minimaal 50 keer scheen tegen knie gehad en dat doet zoveel pijn maar word je echt keihard van.
ik heb een keer een volle rechtse op me neus gehad van m,n trainer,geloof me dat wil je niet voelen.
nog dagen pijn van gehad![]()
ROFL juist van de mensen waarvan je denkt dat ze n00b zijn, zijn gevaarlijk goed. En ja in het begin ben je altijd de klos, maar dat wordt langzamerhand minder en kan je al goed meedraaien. Bij elke sportschool zijn er wel mensen die het nog niet zo goed doen als de rest, en die zullen er altijd zijn....en die "n00bs" gaan je in het begin pak slaag gevenquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:23 schreef Robocock het volgende:
Beginnen de de meeste nieuwelingen na de zomer? Ik heb er nu weer tijd en geld voor, maar ik vind het leuker trainen met mensen die op een gelijk niveau zitten.
En komen er relatief veel noobs bij Vos in Amsterdam? Of zitten daar alleen de professionele modderfokkers![]()
Verkracht zelfsquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:27 schreef tritri het volgende:
[..]
recreanten noobs,wedstrijdvechters zijn![]()
maar als jij nieuw begint dan word je daar verkracht,de beste straatvechter is nog steeds een slechte kickbokser.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:35 schreef Robocock het volgende:
[..]
Verkracht zelfshulde.
Maar goed, voor de rest begrijp ik geen reet van jouw antwoord. De enige vraag was of daar relatief veel beginners komen, en wanneer die komen, omdat ik op dat moment ook wil gaan. Inzake zelf ook beginner zijn.![]()
mjup gewoon ervoor gaan,maarja wel een paar punten waar je toch een beetje voor moet qualificeren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:45 schreef amdboy het volgende:
[..]
Niks beginners, je traint gewoon lekker met de betere en ze doen de eerste paar keren heus wel rustig met je, tenzij je hard wil spelen. En er komen maar soms beginners die een proefles doen, de beginners die al een tijdje in de recreanten trainen maken je de eerste paar keren af.
Gewoon komen dus, en je rustig houden de eerste paar weken.
mijn favo blijft toch gago dragoquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:51 schreef amdboy het volgende:
Ik heb echt respect voor de thai warriors, ze zijn echt taai en het lijkt wel alsof hun schenen niet te breken zijn, ze blijven maar trappen....ze hebben schijt of ze tegen ellebogen aantrappen, ze gaan maar door..echt respect hoe iemand zo verhard kan zijn! Ik wil me ook meer met het clinchen gaan bezig houden, ik vind het gewoon gruwelijk die technieken die bijvoorbeeld Buakaw gebruikt om iemand te slingeren door de ring, ze weten en voelen gewoon precies aan wanneer iemand gevoelig is door z'n evenwicht. Aan de andere kant voor de westerse vechters kan het irritatie opwekken omdat ze steeds moeten opstaan nadat ze neergesmeten zijn, maar dat is dus the traditional style of Muay Thai.
Die werd afgemaakt door Ray Staring. Maar 't is wel een talentje ja.quote:
niet afemaakt,wel vernederd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die werd afgemaakt door Ray Staring. Maar 't is wel een talentje ja.
je hoort me niet zeggen dat faldir slecht is,het is een topper.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:09 schreef cultheld het volgende:
Chahbari is ook top top. Dan kun je zeggen dat Drago een off-day heeft, maar hij heeft echt wel z'n best gedaan in een volle Arena. Je kunt dan ook zeggen dat 't aan de kwaliteiten van z'n tegenstanders ligt.
nee inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Zwansen het volgende:
Leuk om te lezen dit allemaal. Ik trainde bij Garuda Gym, bij Marc Hobers. Maar die zullen jullie wel niet kennen.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:22 schreef Zwansen het volgende:
Vooral dat clichen was echt vet. Paar leuk trucken geleerd, zonder dat je echt sterk bent kun je al snel iemand die veel sterker en zwaarder is flink wegsmijten.
En dan gelijk een hoge trap erachteraan!quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:25 schreef amdboy het volgende:
[..]
Inderdaad, die technieken zijn gewoon totaal ownage
![]()
eerst naar rechts wegduwen en dan keihard een high kick op de hoofd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En dan gelijk een hoge trap erachteraan!
Clinchen is zeker leuk jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:22 schreef Zwansen het volgende:
Vooral dat clichen was echt vet. Paar leuk trucken geleerd, zonder dat je echt sterk bent kun je al snel iemand die veel sterker en zwaarder is flink wegsmijten.
een beest,maar zijn lengte is wel zijn slechtste punt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:39 schreef amdboy het volgende:
Mike Zambidis is ook echt een beest, net een kleine pitbull....die iemand komt verscheuren in de ring, zijn partij tegen "Kid" was echt gruwelijk, zowel z'n stoten als trappen zijn hard ( hij is begonnen met boksen ) Kid ging zwaar knockout in het begin van de laatste ronde, Mike Zambidis lanceerde een mokerstoot terwijl hij een stoot van Kid ontweek, verdedigend aanvallen. Helaas had hij wel verloren van Buakaw, Buakaw gaf hem geen kans om dichtbij te komen met z'n stoten. Zambidis is in het begin ook echt altijd rustig en tast echt lang af. Z'n bokstechnieken, hij gebruikt echt smerige stoten die gewoon niet te ontwijken zijn, wat hij doet: Hij doet alsof hij op z'n tegenstander inspringt met een knie, maar inplaats plaatst hij een harrrrde hoek naar het hoofd.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:48 schreef tritri het volgende:
[..]
een beest,maar zijn lengte is wel zijn slechtste punt.
Als je nog steeds problemen hebt zou ik em opnieuw laten breken.. ( In het ziekenhuis welteverstaan )quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef Fiduci het volgende:
Tijdje aan kickboksen gedaan. Tot de dag dat ik bij een low kick mijn onderbeen brak. Daarna weer gaan trainen maar het gevoel om voluit door te trappen heb ik niet meer. Toen aan gaan leren dat links mijn hardtse low kick zou worden, maar het werkte gewoon niet. Ook het gevoel als ik op alleen mijn rechterbeen moet staan is fout. Het is erg slecht genezen en kan helaas niet makkelijk verder.
Shit man....dat is echt naar voor je, dat je nu niet meer volop kan sporten. Hoe komt dat precies? Is je lowkick op een nare manier opgeblokt door je sparringspartner? Iemand dat filmpje gezien waar zo'n kickboxer zijn scheen brak? (z'n voet bungelde in de lucht toen hij viel nadat hij terug op z'n voet wou staan) dat is ook echt een nare breuk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef Fiduci het volgende:
Tijdje aan kickboksen gedaan. Tot de dag dat ik bij een low kick mijn onderbeen brak. Daarna weer gaan trainen maar het gevoel om voluit door te trappen heb ik niet meer. Toen aan gaan leren dat links mijn hardtse low kick zou worden, maar het werkte gewoon niet. Ook het gevoel als ik op alleen mijn rechterbeen moet staan is fout. Het is erg slecht genezen en kan helaas niet makkelijk verder.
Gezien ja, maar dat is juist een hele goeie breuk, gewoon helemaal afgebroken. Een "schone breuk". Dat geneest meestal tamelijk snel, tenzij er echt zenuwen beschadigd zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:06 schreef amdboy het volgende:
[..]
Shit man....dat is echt naar voor je, dat je nu niet meer volop kan sporten. Hoe komt dat precies? Is je lowkick op een nare manier opgeblokt door je sparringspartner? Iemand dat filmpje gezien waar zo'n kickboxer zijn scheen brak? (z'n voet bungelde in de lucht toen hij viel nadat hij terug op z'n voet wou staan) dat is ook echt een nare breuk.
Oh...open breuken zijn ook erg om te zien, ik moet nog 3,5 weken tot m'n rechtervoet uit het gips mag...ik heb ongeveer 2,5 weken 2 middenvoetsbeentjes gebroken, maar die zijn gelukkig mooi gebroken ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:14 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Gezien ja, maar dat is juist een hele goeie breuk, gewoon helemaal afgebroken. Een "schone breuk". Dat geneest meestal tamelijk snel, tenzij er echt zenuwen beschadigd zijn.
Gewoon doortrainen.. Ik had dat ook toen ik mijn enkelbanden had afgescheurd.. Duurde lang voordat ik weer vol in een duel durfde te gaan ( Met voetbal wel te verstaan ). Dat is gewoon angst dat t weer mis gaat. Gewoon vertrouwen opbouwen, voorzichtig beginnen en dan steeds harder gaan. Dan komt t vanzelf weer goed.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:25 schreef Fiduci het volgende:
Was inderdaad bij een vreemde blok van sparringspartner. Was jammer want was 6 weken voor ik voor het eesrt een partij had. Maar het lekere gevoel is gewoon weg. Jammer.....
Als je dan even vertelt wat je dan wel bedoelt...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:00 schreef Fiduci het volgende:
ik denk dat het bij voetbal toch anders is als bij een contactsport alla kickboksen of whatever. Als ik het idee heb dat ik niet meer vol door zou gaan dan zou ik er zelf al mee kappen. Het is voor mij echt voluit of niet......
en wat doe jij eraan om te zorgen dat je pols beter wordt jongeman?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:34 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit inmiddels bijna een jaar op kickboxen bij Friends Gym. Nu heb ik al meer dan een maand rust doordat ik heel erg last had van me rechterpols, en zonder rechterpols ben je natuurlijk niks.
Rust houden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en wat doe jij eraan om te zorgen dat je pols beter wordt jongeman?
ja dat had ik ook nog net wel uit je vorige post kunnen halen.quote:
dat kan met het oude muay thai ook hoor. en je creert dan nog vet veel ruimte ook.kijk maar naar de filmpjes van tony jaa..ik train er zelf ook mee en je wordt niet zo makkelijk in gesloten hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Combineren is 't leukst. 't grootste verschil zit 'm er in dat je bij kickboksen onder druk leert vechten (sparren is weliswaar niet voluit gaan, maar kan toch aardig hard gaan). Als je dat eenmaal gewend bent en je doet Krav Maga er bij, dan ben je in de kleine ruimte (kroeg, discotheek bijv.) redelijk bekwaam.
Tony jaa = ownage! Ong bak en tom yum goongquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef Yukishiro het volgende:
[..]
dat kan met het oude muay thai ook hoor. en je creert dan nog vet veel ruimte ook.kijk maar naar de filmpjes van tony jaa..ik train er zelf ook mee en je wordt niet zo makkelijk in gesloten hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |