deedeetee slaat de spijker op z'n kop. Moet je je voorstellen hoe die "onderhandelingen" met Iran verlopen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zijn aanwezigheid hier heeft ook een pluspunt :
Als hij representatief is voor zijn soort, snappen we meteen waarom er altijd en eeuwig herrie is in het midden-oosten. En waarom er niet over een oplossing voor de problemen daar gepraat kan worden.![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
dit vindt ik altijd wel zo merkwaardig, Israel blaast een brug(getje) op, en vervolgens staat er een Libanees er met een V-teken bij. Doet me denken aan die "moeder aller overwinningen " van Saddam Hussein (1e golfoorlog).
Mischien dat die Arabische landen het daarom zo slecht doen bij bv voetbal, ze hebben het nog niet hélemaal begrepen.
mmmm, mischien is ie aannemer, dat ken natuurlijkquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
dit vindt ik altijd wel zo merkwaardig, Israel blaast een brug(getje) op, en vervolgens staat er een Libanees er met een V-teken bij. Doet me denken aan die "moeder aller overwinningen " van Saddam Hussein (1e golfoorlog).
Mischien dat die Arabische landen het daarom zo slecht doen bij bv voetbal, ze hebben het nog niet hélemaal begrepen.
Nee hoor, je hebt ergens wel gelijk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:19 schreef DeBastaard het volgende:
Tja,
Van de ene kant zou je bijna sympathie krijgen voor de Palestijnen, Hezbollah etc.
Israël gaat nu maar vrolijk hun gangetje, bombarderen alles binnen de Gaza, en nu zelfs al de buurlanden. En niemand doet er wat tegen, Amerika vind het allang prima zo, tja, Bush moet wel als hij nog graag financiele steun wilt krijgen voor zijn campagnes...
Ik vind het persoonlijk echt zeer triest, Israël lapt alle regels aan zijn laars, je gaat toch geen burger-gebouwen bombarderen, als je achter een paar terroristen aan zit !
Dan kan Hezbollah netzogoed héél Israël platgooien, want als je het goed bekijkt is Israël net zo fout bezig, als de Hezbollah. Ze zijn écht geen haar beter!
Het is ook triest, om steeds weer te zien dat Israël altijd weer de slachtoffer positie in neemt, "ze zijn toch altijd al zóóó zielig" geweest, bahbah. Wat een vrijbrief om zomaar alles plat te bombarderen
Nou kom maar op met de reacties, dat ik anti semitistisch bezig ben
Onzinnige bagatellisering. Alsof het om een paar criminelen gaat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt ergens wel gelijk.
Ik zat er net nog aan te denken. Een stel criminelen ontvoeren 2 mensen naar Belgie. En als strafmaat gaat Nederland bruggen en dergelijke opblazen in Belgie.
Met de beste fantasie ter wereld zie ik bovenstaande nooit gebeuren.
En toch gebeurd het pakweg 3-4000 km verderop.
En wat raketbeschietingen, zelfmoordaanslagen enzo die in Belgie toegejuichd worden, waar scholen naar de daders worden vernoemd en de premier van Belgie namens de ontvoerders de onderhandelingen doet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zat er net nog aan te denken. Een stel criminelen ontvoeren 2 mensen naar Belgie. En als strafmaat gaat Nederland bruggen en dergelijke opblazen in Belgie.
Toegeven tis mss niet zo'n gelukkige woordkeuze maar de strekking is duidelijk, een kniesoor die dan over een woord valtquote:
1. Hezbollah zijn geen criminelen an sich, maar zijn onderdeel van de Libanese overheid, en dus is het de Libanese overheid die een soevereine staat binnendringen en twee mensen ontvoeren en een paar anderen doden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waar doen ze dat dan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:36 schreef DeBastaard het volgende:
Kennelijk vind je het niet erg dat Israël de palestijnen in kampen zet?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:38 schreef Glasnosteraar het volgende:
maar goed, we kunnen toch niets anders dan passief meekijken hoe alles zich ontwikkelt, en ga er maar vanuit dat wij hier met z'n allen oud mee gaan worden. Zitten we straks in een bejaardentehuis te internetten op FokClassic met dezelfde onderwerpen en argumenten![]()
Van mij mogen de mensen van Israël wel eens goed na gaan denken, of ze niet eens af moeten van hun 'Gegeven is gegeven' gedachte, en gewoon sociaal zijn, want dat is nogal moeilijk voor ze naar het schijnt.quote:1937 n. Chr. Peel-rapport: voorstel Palestina in een joodse en een Palestijnse staat te verdelen. Door joden en Arabieren afgewezen
1939 n. Chr. Brits Witboek ('White Paper') over Palestina stelt een maximum aan joodse immigratie: 10.000 per jaar.
1945 n. Chr. Truman wil dat de Britten 100.000 joden in Palestina toelaten, maar de Britten weigeren, uit angst voor een conflict met de Arabieren. De VS weigert zelf immigratiemogelijkheden voor joden te verruimen.
1946 n. Chr. Als onderdeel van een terreurcampagne tegen Britten en Palestijnen, blazen joodse terroristen het Britse militaire hoofdkwartier in Jeruzalem op (91 doden).
1947 n. Chr. De Algemene Vergadering van de VN spreekt zich uit voor verdeling van Palestina in een joods en een Arabisch deel met Jeruzalem als internationale stuk grond dat door vreemd grondgebied is ingesloten en geeft aan dat de Britten dit uit zouden moeten voeren. De Britten weigeren dit.
1948 n. Chr. De Britten vertrekken uit Palestina en beëindigen zo de tijdelijke macht. Ben Goerion roept de onafhankelijke staat Israël uit.
1948 n. Chr. In een oorlog tegen de omringende Arabische landen stelt Israël andere grenzen dan de VN had voorgeschreven vast. Tijdens de strijd vluchten 650.000 Palestijnen naar Libanon, de West-Bank en Gaza. Zij komen te wonen in tentenkampen.
1949 n. Chr. Ongeveer 50.000 gevluchte Palestijnen keren terug naar hun voormalige woonplaatsen in Israël.
1956 n. Chr. Tijdens de Suez-crisis nationaliseert de Egyptische president Nasser het Suezkanaal. Israël schiet Groot-Brittannië en Frankrijk te hulp en verslaat het Egyptische leger.
1964 n. Chr. Oprichting van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO) onder leiding van de Palestijnse ingenieur Yasser Arafat
1967 n. Chr. In de zogenoemde Zesdaagse Oorlog verslaat Israël de legers van Syrië, Jordanië en Egypte. Israël bezet de Golan-hoogvlakte (Syrië), de West-Bank inclusief Oost-Jeruzalem (Jordanië), Gaza en de Sinaï-woestijn (Egypte)
1967 n. Chr. Door de bezetting van Gaza en de West-Bank komen 1.200.000 Palestijnen onder Israëlisch militair toezicht te staan
Ja, dat is een ramp, dat is volkomen duidelijk. Die Palestijnen zitten min of meer opgesloten op afgesloten stukjes land, planten zich tegelijkertijd als konijnen voort waardoor de bevolkingsdruk ondragelijk hoog is geworden, en geen buurland dat zich er daadwerkelijk om bekommert. Want laten we dat niet vergeten, landen als Syrië, Jordanië en Egypte houden die Palestijnen net zo goed opgesloten.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:36 schreef DeBastaard het volgende:
Kennelijk vind je het niet erg dat Israël de palestijnen in kampen zet?
Lol.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:45 schreef Glasnosteraar het volgende:
Gelooft er hier iemand nu werkelijk dat je op van die lapjes grond als Gaza en de Westbank levensvatbare staten kan oprichten?
Ik vind dat ze allemaal er een potje van maken en een stelletje barbaren zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:01 schreef huupia34 het volgende:
israel houdt weer flink huis. wie stopt een keer dit barbarisme??
en wij maar afvragen: wanneer het een keer vrede wordt daar ?, zolang israel zich zo blijft opstellen waarschijnlijk nooit.
maar let wel: de joden zijn bezetters, en bezetters verliezen altijd op den duur.
jezus wat een desinformatie geef jij zeg. teringquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:44 schreef DeBastaard het volgende:
Waarom? Zij waren er toch eerst, en nu moeten ze de boel verlaten omdat israel er zit?
Even voor de duidelijkheid, hier een lijst met hoe/wat er allemaal te doen is geweest rond 'Israël':
[..]
Van mij mogen de mensen van Israël wel eens goed na gaan denken, of ze niet eens af moeten van hun 'Gegeven is gegeven' gedachte, en gewoon sociaal zijn, want dat is nogal moeilijk voor ze naar het schijnt.
Een optie die ik dus ook al eerder opperde, het spreekwoord beter een goede buur dan een verre vriend zou daar eens geintroduceerd moeten worden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, van wie het land als eerste was...
Ze hadden de Joden na de oorlog nooit als goedmakertje een lapje grond moeten geven.
Ik kan begrijpen dat ze heel graag een eigen land willen, maar is dit het waard?
En in Noord-Amerika doen ze het toch ook prima?
idd, ze hebben een stuk land gekregen op grond van de claim dat in de bijbel staat dat dat het beloofde land is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze hadden de Joden na de oorlog nooit als goedmakertje een lapje grond moeten geven.
Ik kan begrijpen dat ze heel graag een eigen land willen, maar is dit het waard?
Maar goed, het is nu te laat. Je kunt die mensen nu moeilijk weghalen daar. Maar het is gewoon een heel moeilijke kwestie.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Een optie die ik dus ook al eerder opperde, het spreekwoord beter een goede buur dan een verre vriend zou daar eens geintroduceerd moeten worden.
Iets goedmaken is blijkbaar niet zo snugger als het goedmakertje een eigen land betekent. In het geval van de joden hadden ze die beter in Europa een stuk land kunnen geven. Het is tenslotte Europa waar de Holocaust zich plaatsvond. Israel verspeelt momenteel Holocaust zieligheidscredits. Daarom adviseer ik het land om in te gaan op Ahmadinejad's voorstel tot een onafhankelijk onderzoek ernaar. Israel kan er alleen maar mee winnen. Wie weet moet 6 miljoen worden bijgesteld naar 6,5 miljoen of komt er ellende naar boven waarvan we nog niet wisten?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Libanon was 't Parijs van 't oosten, tot het aan flarden werd geschoten door islamitische organisaties gesteund door Syrië en consoorten, die de Westerse decadentie (lees vrijheid) niet begrepen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch wat ik zo op tv zag de laatste tijd werd Libanon moderner, ging steeds meer jeugd met z'n tijd mee. Jammer dat de burgers weer de slachtoffers worden.![]()
Als die crminelen door de belgische overheid gesteund zouden worden, zou dat een goede optie zijn. Regeringen in Libanon, palestijns gebied, Syrie en Iran steunen massaal terroristische groeperingen dus Israel mag de daders hard aanpakken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Omdat het joods gebied is waar nu de democratische staat Israel ligt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:26 schreef huupia34 het volgende:
waarom kregen je joden eigenlijk een eigen staat?
ongeloofelijk hoe een paar Rambo-films plus indoctrinatie door het NOS-Journaal en de krant van Wakker nederland, voor zoveel domheid kunnen zorgen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Whaha, jij hebt te lang met je kop in de sahara gezetenIsrael is vanaf de oprichting diverse keren door diverse landen aangevallen, en heeft zich alleen verdedigd. De Palestijnen doen dit zichzelf aan door steeds bomaanslagen te plegen, en op een partij te stemmen die geen vrede wil. Je kunt Israel niet met Iran vergelijken, in Iran zit een moslim-dictator op de troon, en dat zijn over het algemeen geen mensen die je zulk speelgoed moet geven
![]()
DE ECHTE BOEVEN ZITTEN IN HET MIDDEN-OOSTEN en dan niet in Israel nee![]()
Op basis waarvan is dat eigenlijk bepaalt?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:30 schreef more het volgende:
[..]
Oomdat het joods gebied is waar nu de democratische staat Israel ligt.
Eigen staat was een 'goedmakertje' na WO2.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:26 schreef huupia34 het volgende:
ik snap niet dat de wereld israel zo de handen boven het hooft houdt. alle vn resoluties ten spijt
van de amerikanen hoef je niks te verwachten want daar zit een grote machtige joodse lobby.
geef de basken er dan ook een, of de koerden
en als we toch bezig zijn de friezen ook
wie bepaalde dat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:30 schreef more het volgende:
[..]
Oomdat het joods gebied is waar nu de democratische staat Israel ligt.
bronquote:Bij een raid van de Israëlische luchtmacht in Libanon zijn vandaag in Zibqine, acht kilometer ten zuidoosten van Tyrus, elf leden van een zelfde familie omgekomen, aldus de politie. Er zijn vijf kinderen bij. De Israëlische beschietingen hebben in zuid-Libanon al aan zeker 38 burgers het leven gekost. (belga)
misschien omdat de libanezen OOK niet zwichten voor terrorismequote:Op donderdag 13 juli 2006 13:33 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Tsja, waarom dan niet gewoon die Israëlische soldaten vrij laten.
Die mensen zijn gewoon van beide zijden uit op oorlog, die haat zit zo diep dat alles wordt aangegrepen voor een partijtje knokken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:33 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Tsja, waarom dan niet gewoon die Israëlische soldaten vrij laten.
Nu is het zo dat Israel er ook wat van kan onschuldige burgers slachtoffer te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef schatje het volgende:
Weer het argument van VN resoluties.
Ik herhaal het maar even. Israël hoeft zich niet aan VN resoluties te houden zolang de Palestijnen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden (zelfmoordaanslagen, collectief straffen van onschuldige Israëlische burgers etc etc, zie raporten Human Right Watch en Amnesty). In de bewuste resoluties staat namelijk expliciet vermeld dat de betrokken partijen in de regio de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat dienen te respecteren.
Resoluties die worden ingediend door Arabische landen worden terecht gevetood. De reden is namelijk dat enkel het Israëlische geweld daarin wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
Dat is de andere kant van de medaille.
de vs(lees: joden) vetooen elke resolutie ten nadele van israel , vind je het gekquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef schatje het volgende:
Ik herhaal het maar even. Israël hoeft zich niet aan VN resoluties te houden zolang de Palestijnen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden (zelfmoordaanslagen, collectief straffen van onschuldige Israëlische burgers etc etc, zie raporten Human Right Watch en Amnesty). In de bewuste resoluties staat namelijk expliciet vermeld dat de betrokken partijen in de regio de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat dienen te respecteren.
Resoluties die worden ingediend door Arabische landen worden terecht gevetood. De reden is namelijk dat enkel het Israëlische geweld daarin wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
Dat is de andere kant van de medaille.
goeie vraag:quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:26 schreef huupia34 het volgende:
ik snap niet dat de wereld israel zo de handen boven het hooft houdt. alle vn resoluties ten spijt
van de amerikanen hoef je niks te verwachten want daar zit een grote machtige joodse lobby.
geef de basken er dan ook een, of de koerden
en als we toch bezig zijn de friezen ook
Absoluut waar. Aan de andere kant worden zij natuurlijk ook als menselijk schild gebruikt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nu is het zo dat Israel er ook wat van kan onschuldige burgers slachtoffer te maken.
ik herrinner me nog de laffe aanval op vluchtelingen kampen, sharia en nog 1quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nu is het zo dat Israel er ook wat van kan onschuldige burgers slachtoffer te maken.
Volkomen terecht als enkel het geweld van Israël wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:39 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de vs(lees: joden) vetooen elke resolutie ten nadele van israel , vind je het gek
dat is pas de andere kant van de medaille![]()
nou niet het slachtoffertje gaan spelen!!quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Volkomen terecht als enkel het geweld van Israël wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
Ik vind dat het geweld van beide kanten dan veroordeeld moet worden. Dus ook de dagelijkse raketaanvallen vanuit de GazaStrook. Als dat gebeurt wordt een resolutie ook niet gevetood.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:42 schreef huupia34 het volgende:
[..]
tuurlijk is al het geweld verkeerd. ik kijk alleen naar het oorzaak en gevolg
Ik vind het gewoon niet slim dat Israel Palestina's infrastructuur, regeringsgebouwen en het hele openbare leven kapotschiet en platbombardeert. Op die manier is het land een chaos en is er nog minder controle en hebben terroristen vrij spel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Volkomen terecht als enkel het geweld van Israël wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:39 schreef Orwell het volgende:
[..]
goeie vraag:
ze kregen een eigen staat omdat de Rothschilds dat zo bedacht en uitgevoerd hebben..
dezelfde "mensen" die Hitler gefinancierd hebben (net als oa Prescot Bush) en tijdens WOII zowel de duitsers als de geallieerden financierden. (verdeel en heers)
doel: chaosen instabiliteit creeren in het midden oosten (dat rooft wat makkelijker leeg)
Ach ja, die paar oude raketten die nimmer hun doel raken...quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind dat het geweld van beide kanten dan veroordeeld moet worden. Dus ook de dagelijkse raketaanvallen vanuit de GazaStrook. Als dat gebeurt wordt een resolutie ook niet gevetood.
Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden. Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet slim dat Israel Palestina's infrastructuur, regeringsgebouwen en het hele openbare leven kapotschiet en platbombardeert. Op die manier is het land een chaos en is er nog minder controle en hebben terroristen vrij spel.
Precies, als liberale beschaafde natie moet je op hetzelfde niveau opereren als een volkomen desperate volkje dat al decennia lang als 3derangsburgers moet leven.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind dat het geweld van beide kanten dan veroordeeld moet worden. Dus ook de dagelijkse raketaanvallen vanuit de GazaStrook. Als dat gebeurt wordt een resolutie ook niet gevetood.
Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach ja, die paar oude raketten die nimmer hun doel raken...![]()
Ja, dat krijg je met al die corruptie hè?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies, als liberale beschaafde natie moet je op hetzelfde niveau opereren als een volkomen desperate volkje dat al decennia lang als 3derangsburgers moet leven.
ik heb geen achtertuin en ook geen baby, ook ben ik niet grappig.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
Tuurlijk, daar geef ik je gelijk in.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden. Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
Tot je zegt : het soort mensen in Israel....quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Toegeven tis mss niet zo'n gelukkige woordkeuze maar de strekking is duidelijk, een kniesoor die dan over een woord valt![]()
Dat krijg je inderdaad als je mensen zo wanhopig maakt dat je ze geen kans geeft op fatsoenlijke politieke figuren te stemmen maar op degene met de hardste taal.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met al die corruptie hè?
Nee. Niet klaar. Als die muur er komt, moet de Palestijnse bevolking wel hulp krijgen hun land op te bouwen. Als zij uit die armoede geholpen worden is het al een stap in de goede richting.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:52 schreef Heumeux het volgende:
[..]
ik heb geen achtertuin en ook geen baby, ook ben ik niet grappig.
maar even serieus, ik denk dat de oplossing gezocht moet worden in een grote muur met oost duitse wachtpost constructies, aan beide kanten een buffer van 2000km. klaar.
Welke partij bedoel je nu hier ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef PLAE@ het volgende:
ach om hier nou serieus het over te hebben is eigenlijk ook onbegonnen werk.
Je zit tussen mensen in die hun mening al helemaal vast hebben staan en zich totaal niet meer in de andere kant van het verhaal kunnen inleven.
Precies, en het levert ze helemaal niets op.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat krijg je inderdaad als je mensen zo wanhopig maakt dat je ze geen kans geeft op fatsoenlijke politieke figuren te stemmen maar op degene met de hardste taal.
Ze zullen inderdaad wel moeten ja, maar zijn er geen andere manieren?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef more het volgende:
Zolang de tegenpartij past rust als Israel van de kaart is geveegd, zal Israel zich moeten verdedigen tegen die jodenhaters.
Tja when in Rome do as the Romans doquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:07 schreef Heumeux het volgende:
[..]
jezus wat een desinformatie geef jij zeg. tering
heb zelden zoveel suggestieve woorden gezien in een objectief bedoelde post.![]()
Maar waarom zijn de joden nou eigenlijk daar terecht gekomen, en waarom is het "joodse grond"?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef more het volgende:
Zolang de tegenpartij past rust als Israel van de kaart is geveegd, zal Israel zich moeten verdedigen tegen die jodenhaters.
Het verschil is dat België die criminelen ook niet dult. Libanon zal vast zijn redenen hebben om niet in te grijpen, onder andere dat ze zelf doelwit worden van Hezbollah.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heeft het niet met het oude testament te maken?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar waarom zijn de joden nou eigenlijk daar terecht gekomen, en waarom is het "joodse grond"?
Juist. Voor je het weet heb je een burgeroorlog.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het verschil is dat België die criminelen ook niet dult. Libanon zal vast zijn redenen hebben om niet in te grijpen, onder andere dat ze zelf doelwit worden van Hezbollah.
Daar staat mij ook iets van bij, ik heb nooit begrepen waarom je daar na zoveel jaar weer zo'n heisa om moet gaan maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heeft het niet met het oude testament te maken?
Verdrijving van de Joden door de Romeinen?
Waarom zijn ze er dan ooit weggegaan ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:30 schreef more het volgende:
[..]
Omdat het joods gebied is waar nu de democratische staat Israel ligt.
Boeit niet, ze zijn er nu en er zijn generaties geboren op dat stukje grond. Het is hun thuis en wellicht niet zo zeer joodse, moslim of christelijk grond maar gewoon grond voor de staat Israel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar waarom zijn de joden nou eigenlijk daar terecht gekomen, en waarom is het "joodse grond"?
Begin maar te hopen dat dát nooit gebeurt, áls Israël eraan gaat gaan ze niet alleen. Dan blijft er daar één immens grote dorre vlakte over..........quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
Libanon en de Palestijnen zijn gewoon pionnen is een steekspel om de macht.quote:There is no reason why Lebanon should lose bridges and Damascus and Tehran don’t. After all, we are all in this together, right?
Ik kan me er iets bij voorstellen na jaren van onderdrukking en de WO2.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daar staat mij ook iets van bij, ik heb nooit begrepen waarom je daar na zoveel jaar weer zo'n heisa om moet gaan maken.
Gelukkig hoeft Israel zich daar niet aan te houdenquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef schatje het volgende:
Natuurlijk is het toevalk dat het meestal de USA is die hier zijn Veto recht gebruiktquote:Resoluties die worden ingediend door Arabische landen worden terecht gevetood. De reden is namelijk dat enkel het Israëlische geweld daarin wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
quote:Dat is de andere kant van de medaille.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän. En eerder ook al.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waar is kaaan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:12 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän.
Precies. De Paletsijnen geven Israël een reden om het land te blijven bezetten. Met steun van VN resoluties.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft Israel zich daar niet aan te houden![]()
Aan de andere kant hebben de Palestijnen de Arabische landen achter zich. 50/50 dus.quote:Natuurlijk is het toevalk dat het meestal de USA is die hier zijn Veto recht gebruikt
Loze kreet. Beter je best doen.quote:Klopt maar niet zo als jij bedoelde![]()
De joden hebben door de eeuwen -en de jodenvervolgingen- heen altijd een zeer sterke band gehouden met Israël. Ze hebben altijd de hoop gekoesterd er ooit weer eens te kunnen wonen, als een volk met een eigen land.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Daar staat mij ook iets van bij, ik heb nooit begrepen waarom je daar na zoveel jaar weer zo'n heisa om moet gaan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |