abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39786717
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:33 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Tsja, waarom dan niet gewoon die Israëlische soldaten vrij laten.
Die mensen zijn gewoon van beide zijden uit op oorlog, die haat zit zo diep dat alles wordt aangegrepen voor een partijtje knokken.
Wraakactie op wraakactie.
pi_39786774
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef schatje het volgende:
Weer het argument van VN resoluties.

Ik herhaal het maar even. Israël hoeft zich niet aan VN resoluties te houden zolang de Palestijnen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden (zelfmoordaanslagen, collectief straffen van onschuldige Israëlische burgers etc etc, zie raporten Human Right Watch en Amnesty). In de bewuste resoluties staat namelijk expliciet vermeld dat de betrokken partijen in de regio de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat dienen te respecteren.

Resoluties die worden ingediend door Arabische landen worden terecht gevetood. De reden is namelijk dat enkel het Israëlische geweld daarin wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.

Dat is de andere kant van de medaille.
Nu is het zo dat Israel er ook wat van kan onschuldige burgers slachtoffer te maken.
pi_39786819
quote:

Ik herhaal het maar even. Israël hoeft zich niet aan VN resoluties te houden zolang de Palestijnen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden (zelfmoordaanslagen, collectief straffen van onschuldige Israëlische burgers etc etc, zie raporten Human Right Watch en Amnesty). In de bewuste resoluties staat namelijk expliciet vermeld dat de betrokken partijen in de regio de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat dienen te respecteren.

Resoluties die worden ingediend door Arabische landen worden terecht gevetood. De reden is namelijk dat enkel het Israëlische geweld daarin wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.

de vs(lees: joden) vetooen elke resolutie ten nadele van israel , vind je het gek

dat is pas de andere kant van de medaille
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:39:11 #54
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39786827
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:26 schreef huupia34 het volgende:
ik snap niet dat de wereld israel zo de handen boven het hooft houdt. alle vn resoluties ten spijt
van de amerikanen hoef je niks te verwachten want daar zit een grote machtige joodse lobby.

waarom kregen je joden eigenlijk een eigen staat?

geef de basken er dan ook een, of de koerden

en als we toch bezig zijn de friezen ook
goeie vraag:

ze kregen een eigen staat omdat de Rothschilds dat zo bedacht en uitgevoerd hebben..
dezelfde "mensen" die Hitler gefinancierd hebben (net als oa Prescot Bush) en tijdens WOII zowel de duitsers als de geallieerden financierden. (verdeel en heers)

doel: chaosen instabiliteit creeren in het midden oosten (dat rooft wat makkelijker leeg)
Huig
pi_39786833
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nu is het zo dat Israel er ook wat van kan onschuldige burgers slachtoffer te maken.
Absoluut waar. Aan de andere kant worden zij natuurlijk ook als menselijk schild gebruikt.
pi_39786867
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

ik herrinner me nog de laffe aanval op vluchtelingen kampen, sharia en nog 1
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39786887
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:39 schreef huupia34 het volgende:

[..]

de vs(lees: joden) vetooen elke resolutie ten nadele van israel , vind je het gek

dat is pas de andere kant van de medaille
Volkomen terecht als enkel het geweld van Israël wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
pi_39786938
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Volkomen terecht als enkel het geweld van Israël wordt veroordeeld en niet van de Palestijnen.
nou niet het slachtoffertje gaan spelen!!

tuurlijk is al het geweld verkeerd. ik kijk alleen naar het oorzaak en gevolg
Benjamin Franklin
pi_39786963
Ik ben blij dat ik daar niet woon, wat een ellende.

Vind het ook erg dat zo veel vrouwen en kinderen slachtoffer worden, en je wilt niet weten hoe hard de Israelische jeugd is en geweld wordt verheerlijkt (aan beide kanten trouwens).

Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:43:39 #60
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39786964
Nasrallah lacht in zijn vuistje.
pi_39786996
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:42 schreef huupia34 het volgende:

[..]

tuurlijk is al het geweld verkeerd. ik kijk alleen naar het oorzaak en gevolg
Ik vind dat het geweld van beide kanten dan veroordeeld moet worden. Dus ook de dagelijkse raketaanvallen vanuit de GazaStrook. Als dat gebeurt wordt een resolutie ook niet gevetood.
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:45:27 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39787011
Waarom bombarderen ze niet meteen het hele Midden-oosten, ze kunnen toch alles maken wat ze willen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39787029
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon niet slim dat Israel Palestina's infrastructuur, regeringsgebouwen en het hele openbare leven kapotschiet en platbombardeert. Op die manier is het land een chaos en is er nog minder controle en hebben terroristen vrij spel.
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:47:08 #64
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39787053
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:39 schreef Orwell het volgende:

[..]

goeie vraag:

ze kregen een eigen staat omdat de Rothschilds dat zo bedacht en uitgevoerd hebben..
dezelfde "mensen" die Hitler gefinancierd hebben (net als oa Prescot Bush) en tijdens WOII zowel de duitsers als de geallieerden financierden. (verdeel en heers)

doel: chaosen instabiliteit creeren in het midden oosten (dat rooft wat makkelijker leeg)
. Zowaar iemand die de zaken in perspectief plaatst. Hulde .
pi_39787077
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vind dat het geweld van beide kanten dan veroordeeld moet worden. Dus ook de dagelijkse raketaanvallen vanuit de GazaStrook. Als dat gebeurt wordt een resolutie ook niet gevetood.
Ach ja, die paar oude raketten die nimmer hun doel raken...
pi_39787091
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon niet slim dat Israel Palestina's infrastructuur, regeringsgebouwen en het hele openbare leven kapotschiet en platbombardeert. Op die manier is het land een chaos en is er nog minder controle en hebben terroristen vrij spel.
Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden. Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:49:05 #67
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39787100
quote:

[..]

Precies, als liberale beschaafde natie moet je op hetzelfde niveau opereren als een volkomen desperate volkje dat al decennia lang als 3derangsburgers moet leven.
pi_39787127
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach ja, die paar oude raketten die nimmer hun doel raken...
Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
pi_39787151
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies, als liberale beschaafde natie moet je op hetzelfde niveau opereren als een volkomen desperate volkje dat al decennia lang als 3derangsburgers moet leven.
Ja, dat krijg je met al die corruptie hè?
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:52:49 #70
132573 Heumeux
Ogen dicht en rammen
pi_39787185
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
ik heb geen achtertuin en ook geen baby, ook ben ik niet grappig.

maar even serieus, ik denk dat de oplossing gezocht moet worden in een grote muur met oost duitse wachtpost constructies, aan beide kanten een buffer van 2000km. klaar.
Patrik Antonius: "how can he make the call?" Doyle Brunson: "u say how can i make that call, i say how could u make that bet!? we are playing poker, not solitaire"
pi_39787199
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden. Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
Tuurlijk, daar geef ik je gelijk in.
Probleem is dat het een armoedig puinzooi landje is met leiders waar niet mee valt te praten. De bevolking zelf weet ook niet beter.
Maar met bombardementen wordt het alleen maar erger.

Het probleem is dat er gewoon niet zo snel een oplossing is.
Vraag me echt af hoe dit de komende jaren gaat lopen.

Het conflict speelt ook al zo lang. Het zit er bij de mensen ingebakken.
pi_39787221
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Toegeven tis mss niet zo'n gelukkige woordkeuze maar de strekking is duidelijk, een kniesoor die dan over een woord valt
Tot je zegt : het soort mensen in Israel....

Dan is het forum te klein natuurlijk
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:55:09 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39787237
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je met al die corruptie hè?
Dat krijg je inderdaad als je mensen zo wanhopig maakt dat je ze geen kans geeft op fatsoenlijke politieke figuren te stemmen maar op degene met de hardste taal.
pi_39787248
Toch is het eigenlijk niet normaal hoeveel aandacht dit conflict krijgt. Er zijn wel ergere dingen in de wereld. China is bijvoorbeeld ook niet lekker bezig.
pi_39787255
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:52 schreef Heumeux het volgende:

[..]

ik heb geen achtertuin en ook geen baby, ook ben ik niet grappig.

maar even serieus, ik denk dat de oplossing gezocht moet worden in een grote muur met oost duitse wachtpost constructies, aan beide kanten een buffer van 2000km. klaar.
Nee. Niet klaar. Als die muur er komt, moet de Palestijnse bevolking wel hulp krijgen hun land op te bouwen. Als zij uit die armoede geholpen worden is het al een stap in de goede richting.
Misschien een beetje naief, maar goed.
pi_39787256
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef PLAE@ het volgende:

ach om hier nou serieus het over te hebben is eigenlijk ook onbegonnen werk.

Je zit tussen mensen in die hun mening al helemaal vast hebben staan en zich totaal niet meer in de andere kant van het verhaal kunnen inleven.
Welke partij bedoel je nu hier ?
Want dit kan volgens mij op beide partijen slaan toch ?
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:56:19 #77
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39787270
Narsrallah Why don’t you negotiate in Hell…

http://freesyria.wordpres(...)u-negotiate-in-hell/

July 13th, 2006

God won’t forgive you for burning up Lebanon and may be the region. We might be witnessing the start of the biggest war since WW2.

Are you happy to be without an airport and with all the innocent children dead? listening to your speech on the radio made me think what an idiot and you were joking on top of that…

You are responsbile for all the Lebanese deaths and damages…Syria will get its fair chair as well pretty soon because of your idiocy and the idiocies of your masters!!! Najad and Assad, I tried to say on Arabya in january looking at their picture together, pair of Fuckers…but it did not get posted. I was so right, history will judge them very badly.

In fact you might just have digged your and your party of terrorists your own grave.

Arabs wake up and denounce the traitors who willingly burned a peaceful country trying to survive 30 years of war. Israel is not the main enemy, lunatics are: Najjad, Bashar, Nasrallah and Mishaal. They are imitating Saddam’s stupid move when he invaded Kuwait and ended up destroying Iraq.

For continous updates from Lebanon please check and say thank you to the best Lebanese Bloggers

May God Help Lebanon and Syria and rid us from the forces of evil and stupidites.

Entry Filed under: Syrian Panick
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_39787278
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat krijg je inderdaad als je mensen zo wanhopig maakt dat je ze geen kans geeft op fatsoenlijke politieke figuren te stemmen maar op degene met de hardste taal.
Precies, en het levert ze helemaal niets op.
pi_39787304
Zolang de tegenpartij past rust als Israel van de kaart is geveegd, zal Israel zich moeten verdedigen tegen die jodenhaters.
pi_39787362
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef more het volgende:
Zolang de tegenpartij past rust als Israel van de kaart is geveegd, zal Israel zich moeten verdedigen tegen die jodenhaters.
Ze zullen inderdaad wel moeten ja, maar zijn er geen andere manieren?
pi_39787377
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:07 schreef Heumeux het volgende:

[..]

jezus wat een desinformatie geef jij zeg. tering
heb zelden zoveel suggestieve woorden gezien in een objectief bedoelde post.
Tja when in Rome do as the Romans do
pi_39787405
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef more het volgende:
Maar waarom zijn de joden nou eigenlijk daar terecht gekomen, en waarom is het "joodse grond"?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39787409
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt ergens wel gelijk.
Ik zat er net nog aan te denken. Een stel criminelen ontvoeren 2 mensen naar Belgie. En als strafmaat gaat Nederland bruggen en dergelijke opblazen in Belgie.
Met de beste fantasie ter wereld zie ik bovenstaande nooit gebeuren.

En toch gebeurd het pakweg 3-4000 km verderop.
Het verschil is dat België die criminelen ook niet dult. Libanon zal vast zijn redenen hebben om niet in te grijpen, onder andere dat ze zelf doelwit worden van Hezbollah.
pi_39787454
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar waarom zijn de joden nou eigenlijk daar terecht gekomen, en waarom is het "joodse grond"?
Heeft het niet met het oude testament te maken?
Verdrijving van de Joden door de Romeinen?

Maar ik vraag me wel af of hun oorspronkelijke gebied niet groter was. Hoorde Noord-Afrika er eigenlijk ook niet bij?
pi_39787473
Even kijken. Israël heeft zich toenertijd teruggetrokken uit de Sinaï woestijn en later uit de GazaStrook. Toch blijven er aanvallen en als het even kan zelfmoordaanslagen plaatsvinden .
pi_39787485
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het verschil is dat België die criminelen ook niet dult. Libanon zal vast zijn redenen hebben om niet in te grijpen, onder andere dat ze zelf doelwit worden van Hezbollah.
Juist. Voor je het weet heb je een burgeroorlog.

Triest is het ook eigenlijk.
pi_39787493
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heeft het niet met het oude testament te maken?
Verdrijving van de Joden door de Romeinen?
Daar staat mij ook iets van bij, ik heb nooit begrepen waarom je daar na zoveel jaar weer zo'n heisa om moet gaan maken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39787544
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:30 schreef more het volgende:

[..]

Omdat het joods gebied is waar nu de democratische staat Israel ligt.
Waarom zijn ze er dan ooit weggegaan ?
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:07:09 #89
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39787553
nogmaals:

google "rothschild" en "NWO"
Huig
pi_39787594
quote:

[..]

Boeit niet, ze zijn er nu en er zijn generaties geboren op dat stukje grond. Het is hun thuis en wellicht niet zo zeer joodse, moslim of christelijk grond maar gewoon grond voor de staat Israel.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:08:49 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39787600
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
Begin maar te hopen dat dát nooit gebeurt, áls Israël eraan gaat gaan ze niet alleen. Dan blijft er daar één immens grote dorre vlakte over..........

Maar als ik dit lees dan vind ik het hele gebeuren daar toch wel in en in triest voor beide betrokken partijen.
quote:
There is no reason why Lebanon should lose bridges and Damascus and Tehran don’t. After all, we are all in this together, right?
Libanon en de Palestijnen zijn gewoon pionnen is een steekspel om de macht.
Reken maar dat de israëli 's er óók zo over denken. De ondergang van Israël word een georganiseerde ramp op zeer grote schaal
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39787612
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Daar staat mij ook iets van bij, ik heb nooit begrepen waarom je daar na zoveel jaar weer zo'n heisa om moet gaan maken.
Ik kan me er iets bij voorstellen na jaren van onderdrukking en de WO2.
Ik kan begrijpen dat deze mensen hun eigen plek willen, hun trots na al wat is meegemaakt.

Maar achteraf hadden ze dit beter niet kunnen doen.
pi_39787645
quote:

Gelukkig hoeft Israel zich daar niet aan te houden
quote:
Natuurlijk is het toevalk dat het meestal de USA is die hier zijn Veto recht gebruikt
quote:

Klopt maar niet zo als jij bedoelde
pi_39787707
quote:

[..]

pi_39787717
quote:

[..]

Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän. En eerder ook al.
pi_39787726
Ik trek geen partij voor iemand.

Heb te doen met de mensen die in dit gebied wonen, opgegroeien met haat en geweld en dom worden gehouden. Ze wéten vaak gewoon niet beter.
pi_39787752
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:12 schreef more het volgende:

[..]

Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän.
Waar is kaaan?
pi_39787775
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Gelukkig hoeft Israel zich daar niet aan te houden
Precies. De Paletsijnen geven Israël een reden om het land te blijven bezetten. Met steun van VN resoluties.
quote:
Natuurlijk is het toevalk dat het meestal de USA is die hier zijn Veto recht gebruikt
Aan de andere kant hebben de Palestijnen de Arabische landen achter zich. 50/50 dus.

Maar je gaat in het argument van het veroordelen van het geweld aan beide kanten. Wat is daar mis mee?
quote:
Klopt maar niet zo als jij bedoelde
Loze kreet. Beter je best doen.
pi_39787798
Alsof Israel zich iets van VN resoluties zou aantrekken, ook al werd er geen veto uitgesproken door de VS. Israel doet wat het denkt dat goed zal zijn voor de veiligheid van Israel en laat zich door niemand op andere gedachten brengen. Vanuit de geschiedenis van het joodse volk in de vorige eeuw is dat totaal niet vreemd.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:16:45 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39787830
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

De joden hebben door de eeuwen -en de jodenvervolgingen- heen altijd een zeer sterke band gehouden met Israël. Ze hebben altijd de hoop gekoesterd er ooit weer eens te kunnen wonen, als een volk met een eigen land.
Zeggen ze niet in een van hun gebeden * volgens jaar in Jerusalem * of zo iets dergelijks ? Het is voor hun * het beloofde land * en nu hébben ze het eindelijk na al die eeuwen van zwerven en door andere volkeren uitgekotst worden.
En ze verdommen 't nu op het ooit weer op te geven. Ik keur hun methoden niet altijd goed, maar hun hardnekkigheid kan ik wel begrijpen. De manier waarop de staat Israël in 1948 tot stand is gekomen was uiteraard een miskleun eerste klas. Dat had gewoon veel beter geregeld moeten worden. Men ging er wellicht gemakshalve vanuit dat de joden zich als vanouds weer zouden laten verdrijven/uitmoorden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')