Zitten er nog hersencellen in jouw kutkop danquote:Op donderdag 13 juli 2006 05:54 schreef DennisMoore het volgende:
Wonen er nog blanken in de grote steden dan?.
Soms zie ik ze wel! Heel soms, niet vaak hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 05:54 schreef DennisMoore het volgende:
Wonen er nog blanken in de grote steden dan?.
maar at5 is een stuk minder amateuristischquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
is trouwens ook een stuk matiger in de zomer
je bedoelt natuurlijk van amsterdam en omstrekenquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Tsjaquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Idd zoals Tropical Danny en consorten..quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:58 schreef Falco het volgende:
Sommige Amsterdammers zijn idd compleet wereldvreemd. Levert wel eens hilarische situaties op
ben je toch ookquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Waarom openen onzekere boeren altijd hysterische topics als deze? Is het een gevoel van inferieurheid tegenover "boven de rivieren" of zo?
Mijn leuke vrienden van buiten amsterdam maken zich hier nooit druk over. Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
En zelfspot hebben ze ook niet buiten de rand-der-beschaving.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef Falco het volgende:
[..]
TsjaWie is hier nu bekrompen en bevooroordeeld
?
Oke, het wordt een eindeloze welles-nietesdiscussie, maar het denigrerende 'provinciaaltjes' wordt ook alleen maar in Amsterdam gebruikt en nergens anders. Dat zegt toch wel iets
En Amsterdam de mooiste stad? Ben je uberhaupt wel eens ergens anders in Nederland geweest? Of ben je ook zo'n Amsterdammer die zich er over verwondert dat er ook in Groningen een Bijenkorf en een V&D kan staan?
die zijn wel 3 keer zo klein dan in Amsterdamquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef Falco het volgende:
En Amsterdam de mooiste stad? Ben je uberhaupt wel eens ergens anders in Nederland geweest? Of ben je ook zo'n Amsterdammer die zich er over verwondert dat er ook in Groningen een Bijenkorf en een V&D kan staan?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Waarom openen onzekere boeren altijd hysterische topics als deze? Is het een gevoel van inferieurheid tegenover "boven de rivieren" of zo?
Mijn leuke vrienden van buiten amsterdam maken zich hier nooit druk over. Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
Oh ja, want alles boven de rivieren is voor sommigen alleen Amsterdam.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
en dat je vrijwel toch nooit geaccepteerd wordt omdat je ene buitenstaander bentquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
Een vriendin van me is laatst vanuit Amsterdam verhuisd naar het pittoreske Drentse dorp Dalen.Ze moest er wel even aan wennen dat mensen achterom bij je langs komen, en ervan uitgaan dat je dan de achterdeur niet op slot hebt.
![]()
En dat met oud en nieuw een minuut of vijf na de laatste vuurpijl de halve buurt met vuilniszakken en bezems over straat gaat om de rotzooi op te ruimen.![]()
En dat ze bij de plaatselijke boekhandel de nieuwste roman van Salman Rushdie wel eerst eeb'n moet'n bestell'n.![]()
En dat ze door maar liefst drie voorbijgangers wordt gecorrigeerd als ze een verder doodstille éénrichtingsstraat een keertje van de verkeerde kant in rijdt.
En dat ze een briefje onder de ruitenwisser vindt met de vraag of ze voortaan niet achteruit wil inparkeren in de buurt van de balkons, omdat de uitlaatgassen zo blijven hangen![]()
![]()
Nouja, dat soort dingen dus.![]()
Ik heb echt medelijden met je vriendin.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
Een vriendin van me is laatst vanuit Amsterdam verhuisd naar het pittoreske Drentse dorp Dalen.Ze moest er wel even aan wennen dat mensen achterom bij je langs komen, en ervan uitgaan dat je dan de achterdeur niet op slot hebt.
![]()
En dat met oud en nieuw een minuut of vijf na de laatste vuurpijl de halve buurt met vuilniszakken en bezems over straat gaat om de rotzooi op te ruimen.![]()
En dat ze bij de plaatselijke boekhandel de nieuwste roman van Salman Rushdie wel eerst eeb'n moet'n bestell'n.![]()
En dat ze door maar liefst drie voorbijgangers wordt gecorrigeerd als ze een verder doodstille éénrichtingsstraat een keertje van de verkeerde kant in rijdt.
En dat ze een briefje onder de ruitenwisser vindt met de vraag of ze voortaan niet achteruit wil inparkeren in de buurt van de balkons, omdat de uitlaatgassen zo blijven hangen![]()
![]()
oprotten, mislukte kutduitserquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:22 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Stelletje klere-Huilanders! Limburg los! Asse det maar wets!
Omdat de grootste profeet van de plattelanders (c'est moi - he een fermier die frans spreekt?) naar bed ging.. Anyway, ik weet niet of ik al die denigrerende opmerkingen nog trek Henk_Telefoon. Ik denk dat als je part 1 van dit topic leest je wel kan zien dat jij groot gelijk had in je OPquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef Henk_Telefoon het volgende:
deze loopt toch niet zo storm als de vorige
Ik hoop dat je over je harde G mag struikelen, vlerk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef donald_dick het volgende:
Oprotten, mislukte kutduitser
Andersom is het niet anders trouwens.. Ik denk dat maar iets van 3-4% van die 'boertjes' echt boer is...quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Vind je dat gek?quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die zijn wel 3 keer zo klein dan in Amsterdam
Wow das wel heel extreem.. Beetje blijven hangen die mensen als je het mij vraagt. Tsja het is maar net waar je opgroeit natuurlijk, daar is het heel normaal!quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
![]()
![]()
Cheiron, met dit soort opmerkingen voldoe je ruimschoots aan het sterotype dat ik probeerde te schetsen in de OP. Amsterdam is jouw leefwereld, de rest is boers en plattelands. Laat ik nou ook in een stad wonen, en geloof me, hoe vreemd het ook kan klinken voor jouw oren, er lopen echt geen koeien en schapen over onze zandpaden midden in de stad die naar het dorpsplein leiden hoor. Of zou jouw bekrompen denkwijze nu niet snappen dat er zelfs geen zandpaden en dorpspleinen zijn in andere steden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ach giet toch fietsen... Butien Amsterdam heb je echt niet alleen kleine k*tboerendorpjes met een extreme ons-kent-ons cultuur hoor. Natuurlijk, die zitten erbij, maar dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat héél Amsterdam een hoerenstad is. Generaliseren heet dat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en dat je vrijwel toch nooit geaccepteerd wordt omdat je ene buitenstaander bent
En hier is .. waar? Op kamers in Groningen zou ik het ook zo snel niet doen, ik ken mijn huisgenoten wel redelijk, maar toch.. In het weekend bij mijn ouders: geen probleem. Gemoedelijke sfeer daar, aardige mensen (zonder dat het een ***gehucht is met schapenmest op straat).quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:39 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Trouwens, dat zomaar binnen wandelen bij mensen vind ik toch wel wat apart. Hier hoef je je deur niet open te laten staan, binnen paar minuten zal toch wel een aanzienlijk deel van je inboedel weg zijn
"hier" is Bredaquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:40 schreef VonHinten het volgende:
[..]
En hier is .. waar? Op kamers in Groningen zou ik het ook zo snel niet doen, ik ken mijn huisgenoten wel redelijk, maar toch.. In het weekend bij mijn ouders: geen probleem. Gemoedelijke sfeer daar, aardige mensen (zonder dat het een ***gehucht is met schapenmest op straat).
Aan de kant dan...quote:
En daarmee sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Want iedereen is natuurlijk trots op waar 'ie woont, heeft bepaalde redenen daarvoor, en zal die nooit verloochenen. En dus, ter zelfbevestiging, wordt alles wat er tegenover staat opgeklopt en over één kam geschoren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:36 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ach giet toch fietsen... Butien Amsterdam heb je echt niet alleen kleine k*tboerendorpjes met een extreme ons-kent-ons cultuur hoor. Natuurlijk, die zitten erbij, maar dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat héél Amsterdam een hoerenstad is. Generaliseren heet dat.
Hieruit kan ik dus concluderen dat jij ook in de stad woont (net als ik) .. En dorpjes maar niets vindt ..quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En daarmee sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Want iedereen is natuurlijk trots op waar 'ie woont, heeft bepaalde redenen daarvoor, en zal die nooit verloochenen. En dus, ter zelfbevestiging, wordt alles wat er tegenover staat opgeklopt en over één kam geschoren.
Maar...vooroordelen en generalisaties zijn natuurlijk niet uit denen. En in grote steden zijn relatief meer autoinbraken en ligt vaker stront op de stoep, lucht komen vallen. In veel kleine dorpjes hebben mensen een kleine-dorps-mentaliteit (duh) en vinden ze de grote stad maar vies, druk, asociaal en lomp, anders zouden ze er wel gaan wonenmaar vinden ze mensen buiten de stad maar kleinburgerlijke bekrompen boeren. Laat staan dat ze bij de plaatselijke buurtsuper pijnboompitten en buffelmozarella hebben. Tsja.![]()
Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten waar hij woont![]()
Nu nog wel ja. Ik hou van de stad. Grote keuze aan restaurants, kroegen, winkels, bioscopen, concertzalen, en alles op fietsafstand. Grote verscheidenheid aan mensen (jong oud zwart blank geel kraker kakker nerd), en (vooral met dit weer) eeuwige gezelligheid op straat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:51 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Hieruit kan ik dus concluderen dat jij ook in de stad woont (net als ik) .. En dorpjes maar niets vindt ..
Grondig mee eensquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En daarmee sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Want iedereen is natuurlijk trots op waar 'ie woont, heeft bepaalde redenen daarvoor, en zal die nooit verloochenen. En dus, ter zelfbevestiging, wordt alles wat er tegenover staat opgeklopt en over één kam geschoren.
Maar...vooroordelen en generalisaties zijn natuurlijk niet uit de lucht komen vallen. In veel kleine dorpjes hebben mensen een kleine-dorps-mentaliteit (duh) en vinden ze de grote stad maar vies, druk, asociaal en lomp, anders zouden ze er wel gaan wonen. En in grote steden zijn relatief meer autoinbraken en ligt vaker stront op de stoep, maar vinden ze mensen buiten de stad maar kleinburgerlijke bekrompen boeren. Laat staan dat ze bij de plaatselijke buurtsuper pijnboompitten en buffelmozarella hebben. Tsja.![]()
Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten waar hij woont![]()
Henkie.. ik reageer nog 1 keer op je omdat ik weet dat je toch alleen maar een beetje zit te stoken. Zoals je kunt zien gebruik ik een post-icoon bij mn post. Eentje die erop wijst dat je die post met een korrel zout moet nemen. Verder is de toon van mijn mailtje ook helemaal over the top.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:35 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Cheiron, met dit soort opmerkingen voldoe je ruimschoots aan het sterotype dat ik probeerde te schetsen in de OP. Amsterdam is jouw leefwereld, de rest is boers en plattelands. Laat ik nou ook in een stad wonen, en geloof me, hoe vreemd het ook kan klinken voor jouw oren, er lopen echt geen koeien en schapen over onze zandpaden midden in de stad die naar het dorpsplein leiden hoor. Of zou jouw bekrompen denkwijze nu niet snappen dat er zelfs geen zandpaden en dorpspleinen zijn in andere steden.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:23 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Henkie.. ik reageer nog 1 keer op je omdat ik weet dat je toch alleen maar een beetje zit te stoken. Zoals je kunt zien gebruik ik een post-icoon bij mn post. Eentje die erop wijst dat je die post met een korrel zout moet nemen. Verder is de toon van mijn mailtje ook helemaal over the top.
Je snapt toch zelf ook wel dat je dat niet serieus moet nemen?
Mijn serieuze mening: Nederland heeft talloze mooie plaatsen en plaatsjes, en overal ben ik wel leuke en vervelende mensen tegengekomen. Ook in Amsterdam, wat toch helemaal mijn stad is. Maar een enkele plek is perfect, en zo ook Amsterdam niet.
Wat mij wel opvalt, en wat ik al in het eerste topic heb gezegd, is dat ik zelden tot nooit Amsterdammers hoor klagen over de mensen van buiten de stad als zijnde dom, onderontwikkeld, niet van de wereld of boeren.
Daarentegen zie ik, alleen op Fok al, wel heel regelmatig gezeik op Amsterdammers, waarin ons altijd wordt verweten dat wij neerkijken op mensen buiten de stad. Het vreemde is dat dit altijd wordt gezegd door die mensen buiten de stad, en dat zorgt ervoor dat ik het een beetje Calimero gedrag vindt als mensen buiten de stad met deze stelling komen.
idd, elke bijenkorf is een kutwinkel. net zoals de Hennes & gevalletjes. "kiek moeke, da hebben wir oog in onzere dorpf!"quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:32 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Vind je dat gek?![]()
Of is het nu een minderwaardige winkel omdat die nog steeds rete groot is, maar wel kleiner dan Die Ene in Amsterdam?
1 discoquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:01 schreef VonHinten het volgende:
Wat wordt er precies onder boerendorp verstaan dan? Ik bedoel maar, bij ons in het dorp (is eigenlijk een stad, maar he, we hebben maar 13.000 inwoners) zitten ook wel een stel boeren, maar voor de rest.. Natuurlijk veel kleinschaliger als steden, maar wel genoeg winkels, supermarkten (dus niet buurtsupers of oversizede SRV-wagens) en kroegen (mwah).
je komt uit alkmaar...quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:04 schreef SoA-Holic het volgende:
Amsterdam heeft alles. Daarom hou ik ook van die stad.
Amsterdam![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:04 schreef Natalie het volgende:
Wat is dat nu weer voor gelul over 'nep Amsterdammers'. Als je er woont en werkt dan ben je een Amsterdammer. Klaar. Punt. Einde discussie.
Het is toch bij de gekken af als je, omdat je toevallig elders geboren bent, je jezelf ineens geen Amsterdammer mag noemen. Net of het één of andere eretitel is, maar oh wee, als je er niet geboren bent.
Wat een onzin. 't Is gewoon een stad en als je er woont dan ben je het.
Ik heb zelf jaren lang in een dorpje gewoond; en woon nu in een stad en heb kennisgemaakt met vele steden (van studeren, uitgaan tot tijdelijk wonen) etc. De dorpse menstaliteit zoals ik die ken vind ik vreselijk; de bekrompen en simplistische visie van die mensen op zaken als politiek, andere mensen die iets anders zijn dan 'normaal' etcetera. (dat geldt natuurlijk niet voor alle mensen daar he.. )quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:51 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Hieruit kan ik dus concluderen dat jij ook in de stad woont (net als ik) .. En dorpjes maar niets vindt ..
verschil is,isdat we een onderscheid mogen maken tussen autochtoonse en allochtoonse forensen, dan mogen we dat ook doen voor stadsbewonersquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:04 schreef Natalie het volgende:
Wat is dat nu weer voor gelul over 'nep Amsterdammers'. Als je er woont en werkt dan ben je een Amsterdammer. Klaar. Punt. Einde discussie.
Het is toch bij de gekken af als je, omdat je toevallig elders geboren bent, je jezelf ineens geen Amsterdammer mag noemen. Net of het één of andere eretitel is, maar oh wee, als je er niet geboren bent.
Wat een onzin. 't Is gewoon een stad en als je er woont dan ben je het.
*niet over spelfouten gaat zeuren*quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
verschil is,isdat we een onderscheid mogen maken tussen autochtoonse en allochtoonse forensen, dan mogen we dat ook doen voor stadsbewoners![]()
je kan het bij dorpenlingen ook doen, maar diegene die er later komen wonen worden soieso al buitengeslotenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zolang het maar stadsbewoners zijn, ben ik het met je eens
Ik héb eens mensen gekend... Man oh man, die hadden beter weg kunnen blijven. 't Eerste en enige wat ze deden wat klagen over dat 'de supermarkt zover was' en het feit dat 'er geen snelweg naast de deur zat'. Toen men eenmaal begon met bemesten en de wind verkeerd stond werd het nóg leuker...quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je kan het bij dorpenlingen ook doen, maar diegene die er later komen wonen worden soieso al buitengesloten
"wij warne toch orgineel om naar AMsterdam te gaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:09 schreef Cheiron het volgende:
Ook leuk, mensen van buiten de stad die in het Centrum gaan wonen en dan gaan klagen over "al die mensen" tijdens Koninginnedag. Die zou je toch net liefst de gracht in gooien
Dan moeten ze zo'n dag simpelweg ergens anders gaan vertoeven, vind ik dan. Je weet toch dat het druk is op zo'n dag. Bespaar je dan een hoop ellende en ga gewoon een dagje ergens anders naartoe.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:09 schreef Cheiron het volgende:
Ook leuk, mensen van buiten de stad die in het Centrum gaan wonen en dan gaan klagen over "al die mensen" tijdens Koninginnedag. Die zou je toch net liefst de gracht in gooien
1 hebben we nietquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
1 disco
2 kroegen
3 aldi's(die zitten altijd in kutdorpen omdat de grond daar lekker goedkoop is
4 hangketen waar de plaatselijke 12-15 jarige zich klemzuipen
of dat je misschien eens een topic doorleest, of het inleidende topic .. werkt ook wel eensquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef Fokkedop het volgende:
Amsterdam, tja, waar zal ik eens beginnen?![]()
Ik hou eigenlijk niet zo van topics over Amsterdam, er wordt vaak op gekankerd door mensen die er waarschijnlijk nog nooit zijn geweest. Dus misschien dat ik mijn uitgebreide reactie toch maar oversla.
![]()
wat hebben jullie wel eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:39 schreef VonHinten het volgende:
[..]
1 hebben we niet
2 zijn er een paar, maar zitten alleen ouwe lui en gaan mensen van 16-22 niet heen
3 hebben we niet
4 hebben we niet
Heel veel.. Zucht dit zijn van die inkopreacties.. Ging erom dat iemand een paar definities van een boerengehucht gaf en ik liet zien dat waar ik oorspronkelijk vandaan kom dat niet hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:37 schreef postmortum het volgende:
[..]
wat hebben jullie wel eigenlijk?
Pfff met 20-30 mins was je wel thuis, lag er aan waar precies je heen ging.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:43 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe ver was het fietsen na dat uitgaan?
dan is het een kutdorpquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:39 schreef VonHinten het volgende:
[..]
1 hebben we niet
2 zijn er een paar, maar zitten alleen ouwe lui en gaan mensen van 16-22 niet heen
3 hebben we niet
4 hebben we niet
hij verstaat gewoon geen boersquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
![]()
Ik leg me bij jou onbekwaamheid tot discussiëren (en communiceren in het algemeen) neer..
Hehe nee hoor, maar ik leg me er bij neer.. De mix van serieuze argumenten, loze opmerkingen en trieste inkoppers wordt me te veel. Ben ik serieus loopt hij inkoppers te maken, maak ik een inkopper dan is dat boerengelul.quote:
ben ik hartstikke mee eensquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoi. MBO'ers zijn geen studenten. FYI.
en mensen met lts zwakstroom dan?quote:
Tsja iedereen studeert op zijn eigen niveau.. Maar in deze geef ik je gelijk. MBO = imho geen studeren.quote:
tsja, ik maak geen inkoppers. jij geef aan punten aan waaraan je kan zien dat jouw 'stadje'een dorp is. daaruit mag en kan ik een conclusie trekken. dat mijn conclusie mij niet aan staat en en ik ineens incompetent ben, ja, daar kan ik niks aan doen. dat is jouw mening en dat is je goed recht. daarbij blijf ik je wel een boertje vindenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:59 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hehe nee hoor, maar ik leg me er bij neer.. De mix van serieuze argumenten, loze opmerkingen en trieste inkoppers wordt me te veel. Ben ik serieus loopt hij inkoppers te maken, maak ik een inkopper dan is dat boerengelul.
Gaap. Maar wel leuk vermaak hoor ..
Lol .. eerst geef je aan hoe een boerendorp te herkennen, dan laat ik zien dat die redenering van jou iig niet op mijn oorspronkelijke geboorteplaats slaat.. En vervolgens zeg je: het is alsnog een dorp. Terwijl je er nooit geweest bent en het zelfs officieel een stad is én helemaal niet veel boeren/landarbeiders wonen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:03 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, ik maak geen inkoppers. jij geef aan punten aan waaraan je kan zien dat jouw 'stadje'een dorp is. daaruit mag en kan ik een conclusie trekken. dat mijn conclusie mij niet aan staat en en ik ineens incompetent ben, ja, daar kan ik niks aan doen. dat is jouw mening en dat is je goed recht. daarbij blijf ik je wel een boertje vinden
nog wat te melden wat wel over amsterdam en boeren te maken heeftquote:
Tsja het is maar op welk punt je het vergelijkt natuurlijk. Elke plek heeft zijn voordelen. Het is maar wat je zoekt in een woonplaats.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:05 schreef HeatWave het volgende:
Oh, altijd leuk dat argument "Amsterdam is NIETS vergeleken met New York en parijs etc."
Klopt, maar wat meer dan een vlekje koeiestront is JOUW kutdorp dan wel niet???
een mooi stukje fryslanquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:05 schreef HeatWave het volgende:
Oh, altijd leuk dat argument "Amsterdam is NIETS vergeleken met New York en parijs etc."
Klopt, maar wat meer dan een vlekje koeiestront is JOUW kutdorp dan wel niet???
schattebout, jouw zelf bedachte 'stadje' heeft niet eens een discotheek. ik ken dorpen met 700 inwoners en die hebben zelf s een discotheek. je hoeft dan geen einstein te zijn dat het een kutdorp is. maar dat zal ee buitenluitje wel niet begrijpenquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Lol .. eerst geef je aan hoe een boerendorp te herkennen, dan laat ik zien dat die redenering van jou iig niet op mijn oorspronkelijke geboorteplaats slaat.. En vervolgens zeg je: het is alsnog een dorp. Terwijl je er nooit geweest bent en het zelfs officieel een stad is én helemaal niet veel boeren/landarbeiders wonen.
Dan denk ik:Ben je wel goed snik?
Das dus OOK generalisatie. Ik ben echt in de meeste (steden dan) plekken in Nederland wel geweest hoor. En bijv Utrecht heeft het met de grachtenterrassen beter gedaan dan Amsterdam. Er is in elke plek wel IETS te vinden dat misschien op DAT vlak leuker is dan in Amsterdam.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:06 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tsja het is maar op welk punt je het vergelijkt natuurlijk. Elke plek heeft zijn voordelen. Het is maar wat je zoekt in een woonplaats.
Grootste probleem is generalisatie over en weer en totaal geen kennis van de leefwereld van beide..
hihi, ik wil je aanrakenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |