abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39780550
goede inhoudelijke discussie hier zeg
pi_39780734
Wat een topic

Amsterdam
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 juli 2006 @ 11:52:58 #28
862 Arcee
Look closer
pi_39783567
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
Oh ja, want alles boven de rivieren is voor sommigen alleen Amsterdam.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:01:39 #29
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39783849
Een vriendin van me is laatst vanuit Amsterdam verhuisd naar het pittoreske Drentse dorp Dalen. Ze moest er wel even aan wennen dat mensen achterom bij je langs komen, en ervan uitgaan dat je dan de achterdeur niet op slot hebt.
En dat met oud en nieuw een minuut of vijf na de laatste vuurpijl de halve buurt met vuilniszakken en bezems over straat gaat om de rotzooi op te ruimen.
En dat ze bij de plaatselijke boekhandel de nieuwste roman van Salman Rushdie wel eerst eeb'n moet'n bestell'n.
En dat ze door maar liefst drie voorbijgangers wordt gecorrigeerd als ze een verder doodstille éénrichtingsstraat een keertje van de verkeerde kant in rijdt.
En dat ze een briefje onder de ruitenwisser vindt met de vraag of ze voortaan niet achteruit wil inparkeren in de buurt van de balkons, omdat de uitlaatgassen zo blijven hangen

Nouja, dat soort dingen dus.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Eindredactie Games donderdag 13 juli 2006 @ 12:20:55 #30
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39784443
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
Een vriendin van me is laatst vanuit Amsterdam verhuisd naar het pittoreske Drentse dorp Dalen. Ze moest er wel even aan wennen dat mensen achterom bij je langs komen, en ervan uitgaan dat je dan de achterdeur niet op slot hebt.
En dat met oud en nieuw een minuut of vijf na de laatste vuurpijl de halve buurt met vuilniszakken en bezems over straat gaat om de rotzooi op te ruimen.
En dat ze bij de plaatselijke boekhandel de nieuwste roman van Salman Rushdie wel eerst eeb'n moet'n bestell'n.
En dat ze door maar liefst drie voorbijgangers wordt gecorrigeerd als ze een verder doodstille éénrichtingsstraat een keertje van de verkeerde kant in rijdt.
En dat ze een briefje onder de ruitenwisser vindt met de vraag of ze voortaan niet achteruit wil inparkeren in de buurt van de balkons, omdat de uitlaatgassen zo blijven hangen

en dat je vrijwel toch nooit geaccepteerd wordt omdat je ene buitenstaander bent
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:22:16 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39784484
quote:

Ik heb echt medelijden met je vriendin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:22:34 #32
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_39784495
Stelletje klere-Huilanders! Limburg los! Asse det maar wets!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:23:20 #33
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39784516
Amsterdam
veni vidi gebanned
  Eindredactie Games donderdag 13 juli 2006 @ 12:25:44 #34
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39784587
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:22 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Stelletje klere-Huilanders! Limburg los! Asse det maar wets!
oprotten, mislukte kutduitser
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39784603
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef Henk_Telefoon het volgende:
deze loopt toch niet zo storm als de vorige
Omdat de grootste profeet van de plattelanders (c'est moi - he een fermier die frans spreekt?) naar bed ging.. Anyway, ik weet niet of ik al die denigrerende opmerkingen nog trek Henk_Telefoon. Ik denk dat als je part 1 van dit topic leest je wel kan zien dat jij groot gelijk had in je OP

Henk_Telefoon
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:27:06 #36
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39784632
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

oprotten, mislukte kutduitser
Limburgers zijn slecht Duits sprekende Belgen !
veni vidi gebanned
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:28:35 #37
pi_39784668
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef donald_dick het volgende:
Oprotten, mislukte kutduitser
Ik hoop dat je over je harde G mag struikelen, vlerk.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_39784707
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Andersom is het niet anders trouwens.. Ik denk dat maar iets van 3-4% van die 'boertjes' echt boer is...

En ik ben redelijk vaak in A'dam geweest. Vind het een leuke stad qua hoe het eruit ziet e.d. Maar het ziet er zwart van de mensen, beetje te druk als je het mij vraagt.
pi_39784799
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:43 schreef donald_dick het volgende:

[..]

die zijn wel 3 keer zo klein dan in Amsterdam
Vind je dat gek?

Of is het nu een minderwaardige winkel omdat die nog steeds rete groot is, maar wel kleiner dan Die Ene in Amsterdam?
pi_39784880
quote:

Wow das wel heel extreem.. Beetje blijven hangen die mensen als je het mij vraagt. Tsja het is maar net waar je opgroeit natuurlijk, daar is het heel normaal!

Maar gewoon achterlangs bij iemand die je goed kent naar binnen gaan (please, save de trieste woordgrappen ) vind ik heel normaal. Netzoals de deuren (overdag) niet op slot hebben, mits je thuis bent. Vind ik rete normaal.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:35:44 #41
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_39784910
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Cheiron, met dit soort opmerkingen voldoe je ruimschoots aan het sterotype dat ik probeerde te schetsen in de OP. Amsterdam is jouw leefwereld, de rest is boers en plattelands. Laat ik nou ook in een stad wonen, en geloof me, hoe vreemd het ook kan klinken voor jouw oren, er lopen echt geen koeien en schapen over onze zandpaden midden in de stad die naar het dorpsplein leiden hoor. Of zou jouw bekrompen denkwijze nu niet snappen dat er zelfs geen zandpaden en dorpspleinen zijn in andere steden.

I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_39784925
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en dat je vrijwel toch nooit geaccepteerd wordt omdat je ene buitenstaander bent
Ach giet toch fietsen... Butien Amsterdam heb je echt niet alleen kleine k*tboerendorpjes met een extreme ons-kent-ons cultuur hoor. Natuurlijk, die zitten erbij, maar dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat héél Amsterdam een hoerenstad is. Generaliseren heet dat.

terwijl heel amsterdam natuurlijk wél een hoerenstad is
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:39:14 #43
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_39785006
Trouwens, dat zomaar binnen wandelen bij mensen vind ik toch wel wat apart. Hier hoef je je deur niet open te laten staan, binnen paar minuten zal toch wel een aanzienlijk deel van je inboedel weg zijn
pi_39785047
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:39 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Trouwens, dat zomaar binnen wandelen bij mensen vind ik toch wel wat apart. Hier hoef je je deur niet open te laten staan, binnen paar minuten zal toch wel een aanzienlijk deel van je inboedel weg zijn
En hier is .. waar? Op kamers in Groningen zou ik het ook zo snel niet doen, ik ken mijn huisgenoten wel redelijk, maar toch.. In het weekend bij mijn ouders: geen probleem. Gemoedelijke sfeer daar, aardige mensen (zonder dat het een ***gehucht is met schapenmest op straat).
  Forum Admin donderdag 13 juli 2006 @ 12:40:56 #45
58651 crew  murp
murp
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:41:22 #46
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_39785069
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:40 schreef VonHinten het volgende:

[..]

En hier is .. waar? Op kamers in Groningen zou ik het ook zo snel niet doen, ik ken mijn huisgenoten wel redelijk, maar toch.. In het weekend bij mijn ouders: geen probleem. Gemoedelijke sfeer daar, aardige mensen (zonder dat het een ***gehucht is met schapenmest op straat).
"hier" is Breda
pi_39785106
ROTTERDAM!
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:43:03 #48
pi_39785112
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:42 schreef renz0r het volgende:
ROTTERDAM!
Aan de kant dan...
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:43:24 #49
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39785130
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:36 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ach giet toch fietsen... Butien Amsterdam heb je echt niet alleen kleine k*tboerendorpjes met een extreme ons-kent-ons cultuur hoor. Natuurlijk, die zitten erbij, maar dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat héél Amsterdam een hoerenstad is. Generaliseren heet dat.
En daarmee sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Want iedereen is natuurlijk trots op waar 'ie woont, heeft bepaalde redenen daarvoor, en zal die nooit verloochenen. En dus, ter zelfbevestiging, wordt alles wat er tegenover staat opgeklopt en over één kam geschoren.

Maar...vooroordelen en generalisaties zijn natuurlijk niet uit de lucht komen vallen. In veel kleine dorpjes hebben mensen een kleine-dorps-mentaliteit (duh) en vinden ze de grote stad maar vies, druk, asociaal en lomp, anders zouden ze er wel gaan wonen. En in grote steden zijn relatief meer autoinbraken en ligt vaker stront op de stoep, maar vinden ze mensen buiten de stad maar kleinburgerlijke bekrompen boeren. Laat staan dat ze bij de plaatselijke buurtsuper pijnboompitten en buffelmozarella hebben. Tsja.

Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten waar hij woont
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:51:31 #50
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_39785394
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

En daarmee sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Want iedereen is natuurlijk trots op waar 'ie woont, heeft bepaalde redenen daarvoor, en zal die nooit verloochenen. En dus, ter zelfbevestiging, wordt alles wat er tegenover staat opgeklopt en over één kam geschoren.

Maar...vooroordelen en generalisaties zijn natuurlijk niet uit denen. En in grote steden zijn relatief meer autoinbraken en ligt vaker stront op de stoep, lucht komen vallen. In veel kleine dorpjes hebben mensen een kleine-dorps-mentaliteit (duh) en vinden ze de grote stad maar vies, druk, asociaal en lomp, anders zouden ze er wel gaan wonenmaar vinden ze mensen buiten de stad maar kleinburgerlijke bekrompen boeren. Laat staan dat ze bij de plaatselijke buurtsuper pijnboompitten en buffelmozarella hebben. Tsja.

Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten waar hij woont
Hieruit kan ik dus concluderen dat jij ook in de stad woont (net als ik) .. En dorpjes maar niets vindt ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')