abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39850443
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:25 schreef Faithy het volgende:
ben nu al zenuwachtig, teringfaalangst

ik weet dat ik 't kan maar ik kan 't nooit bewijzen onder druk

blergh..

en dan heb ik ook nog 's een autobrik wat me teveel geld kost en bijna uit elkaar valt maar wat ik wel nodig heb en geen geld, want dat zit inmiddels in dat klotekoekblik..

vraag me soms af waarom ik in vredesnaam motor ben gaan rijden

zodra ik op die fiets stap weet ik 't wel weer maar dan denk ik aan de examens en dan ga ik weer

blergh.. nog 2 weken...
Je lest al sinds de wedergeboorte van Jezus Je haalt het echt wel hoor Gewoon positief inzien
pi_39850604
* Faithy slaat alvast een voorraad valdisper in
Doei.
pi_39850823
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:46 schreef Faithy het volgende:
* Faithy slaat alvast een voorraad valdisper in
  zaterdag 15 juli 2006 @ 15:14:13 #154
88233 Steve
Still the best.
pi_39851402
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:12 schreef izzypizzy het volgende:
(en always the best ) Maar we gaan m binnekort halen.
.
Maar het wordt wel eens tijd ja. Ik sta al veel te lang voorin bij de avatars. .

Met een goed gevoel het examen in. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_39852143
Moet nog van een hele week bijlezen, maar zag al 2 geslaagden zo, dus

Shirley en Thrilled gefeliciteerd, echt super joh

En alle gezakten, balen joh

[ Bericht 24% gewijzigd door _Hestia_ op 15-07-2006 15:44:37 ]
pi_39866713
vanavond in mijn eigen auto gereden voor het eerst... echt super.. gezakten en lessers, echt ervoor gaan!! zit het ff tegen, hou dan gewoon in je hoofd dat je over een tijdje alleen mag rijden, geen lessen meer, je eigen route, eigen manier, eigen stijl (wel veilig ) .. echt HEERLIJK gewoon!!! ik ga nu lekker slapen, top week achter de rug

edit/

hou bij de wiki ook het topic nummer in de gaten nu staat er deel 59 in de OP en het is al deel 61 heb het nu zelf aangepast..

[ Bericht 13% gewijzigd door Thrilled op 16-07-2006 01:11:27 ]
pi_39871892
Nouuuuu gisteravond naar Schiphol geweest (had gister trouwens precies twee maanden mijn rijbewijs! )... Haar ouders opgehaald én nog een vriendin.. En op naar Schiphol.. Eigenlijk toch wel gemakkelijk maar iedereen zo: ohw net je rijbewijs en dan meteen naar Schiphol rijden (vanaf Drenthe dan hé ) .. Maar viel super mee!

Alleen tien km vóór Schiphol stond er file ... Vet irritant! Er werd wegens wegwerkzaamheden van vier rijstroken naar één gegaan.. Ik zat me lichtelijk op te vreten.. Maar gelukkig konden we na een tijdje weer doorrijden!

Toen we weer terug waren waren we nog wat aan het drinken etc, heb meerdere keren nadrukkelijke complimenten gekregen Ze vinden me allemaal dé perfecte chauffeur!!!
pi_39871906
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:04 schreef Thrilled het volgende:
vanavond in mijn eigen auto gereden voor het eerst... echt super.. gezakten en lessers, echt ervoor gaan!! zit het ff tegen, hou dan gewoon in je hoofd dat je over een tijdje alleen mag rijden, geen lessen meer, je eigen route, eigen manier, eigen stijl (wel veilig ) .. echt HEERLIJK gewoon!!!
* zonnestraaltje herkent 't.
I'm lovin' it!
pi_39873805
gaaf hoor Zonnestraaltje en Thrilled

* Sylvana wil ook*
  zondag 16 juli 2006 @ 14:37:50 #160
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39876289
Ik wil ook!!!

29 augustus slaag ik en ben ik aan de beurt! ik VOEL HET!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:18:12 #161
59061 neffu
Helemaal van de kaart!!!
pi_39877421
Ik wil morgen op gaan voor mijn theorie-examen in den Bosch als reserve.
Maar ik weet niet hoelaat het examen begint, weet iemand dat?
  zondag 16 juli 2006 @ 16:22:08 #162
127956 Robbiej
pi_39878871
www.cbr.nl en moet je even het nummer bellen krijg je zo'n computer aan de telefoon begreep ik.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:27:23 #163
59061 neffu
Helemaal van de kaart!!!
pi_39881836
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:22 schreef Robbiej het volgende:
www.cbr.nl en moet je even het nummer bellen krijg je zo'n computer aan de telefoon begreep ik.
Dat heb ik geprobeert maar daar krijg je geen tijden....
pi_39882771
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:06 schreef Sylvana het volgende:
gaaf hoor Zonnestraaltje en Thrilled

* Sylvana wil ook*
Even meedansen

Syl, heb je al iets gehoord? Nee zeker? (wel leuke vakantie gehad? )
pi_39882999
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Even meedansen

Syl, heb je al iets gehoord? Nee zeker? (wel leuke vakantie gehad? )
Ja, had ik al gepost toch? Zou eerst 1 augustus rijtest hebben, maar dan ben ik op vakantie, dus nou heb ik hem 4 september om half 3

En afgelopen week was geen vakantie, maar leidster op kamp en was echt een kutweek, echt kutkinderen en totaal onhandelbaar, dus was niet echt een gezellige week ( terwijl het geen eens een kamp voor mpeijlijk opvoedbare kinderen ofzo was)
pi_39884363
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:27 schreef neffu het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeert maar daar krijg je geen tijden....
Dan doe jij iets verkeerd denk ik. Dit nummer 0900 227 0 227 is 7 dagen per week van 's ochtends tot 24 uur te bereiken, en dan krijg je ook de tijden van de theorie examens te horen en dan kun je kiezen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 16 juli 2006 @ 22:55:26 #167
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_39888991
Ik ben net terug van een weekendje Luxemburg, dat is zo'n 4 uur rijden, maar durfde het zelf niet aan,dus vriendlief heeft heen en terug gereden. Achteraf blij toe, want er zaten flinke rotstukken tussen door de bergen heen enzo, daar wacht ik wel mee tot ik wat meer ervaring heb. Het kijken voor een auto is er bij ingeschoten, maar ik wil er toch zo snel mogelijk één!
Rena, Sylvana en Izzypizzy, bedankt! En ik weet gewoon zeker dat jullie ook heel snel een mooi papiertje op zak hebben!
Back in business.
pi_39889104
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:55 schreef Shirley het volgende:
Rena, Sylvana en Izzypizzy, bedankt! En ik weet gewoon zeker dat jullie ook heel snel een mooi papiertje op zak hebben!
Ik hoop het Nu ik gezakt ben krijg je van iedereen alle horrorverhalen te horen. "Ja, ik ben 7 keer gezakt... " , "ja, die en die kennis is ook 5 keer gezakt." Ik ben dat nu al zoooooo spuugzat
And you know I might
  zondag 16 juli 2006 @ 23:03:57 #169
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_39889319
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:58 schreef rena het volgende:

[..]

Ik hoop het Nu ik gezakt ben krijg je van iedereen alle horrorverhalen te horen. "Ja, ik ben 7 keer gezakt... " , "ja, die en die kennis is ook 5 keer gezakt." Ik ben dat nu al zoooooo spuugzat
Ik had deze vierde keer ook niet verwactht dat ik het zou halen, maar zie daar! Ik ben 4 maanden lang in een fase van afrijden geweest, en ik heb ook tig verhalen gehoord, maar ik luisterde op een gegeven moment er niet meer naar. De eerste 3 keer was ik er enorm meebezig, ook pillen slikken, lesje hier, weet ik het allemaal. De vierde keer ben ik er heen gegaan met een houding van'' Ík zie het wel, zak ik, dan is het balen, slaag ik, dan ben ik ervanaf!''
En met een mooi sprongetje kwam ik even later CBR uit. Gewoon eigenlijk schijt aan alles en iedereen hebben dus. (Behalve op het moment van afrijden dan, whehe)
Echt, het komt ooit goed..
Back in business.
pi_39889432
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:03 schreef Shirley het volgende:

[..]
En met een mooi sprongetje kwam ik even later CBR uit. Gewoon eigenlijk schijt aan alles en iedereen hebben dus. (Behalve op het moment van afrijden dan, whehe)
Echt, het komt ooit goed..
Van mensen die het nu net hebben kan ik het ook wel hebben Ik heb er al wel over gedroomd een paar keer, ik ben bang dat ik alleen maar zenuwachtiger word. Maar goed, ik zie dat dan wel weer als ik ooit nog een datum krijg.
And you know I might
  zondag 16 juli 2006 @ 23:12:19 #171
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_39889666
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:06 schreef rena het volgende:

[..]

Van mensen die het nu net hebben kan ik het ook wel hebben Ik heb er al wel over gedroomd een paar keer, ik ben bang dat ik alleen maar zenuwachtiger word. Maar goed, ik zie dat dan wel weer als ik ooit nog een datum krijg.
Klote is dat, dat afwachten. Als je eenmaal een datum weet, wees er niet te veel mee bezig. Des te eerder is het zover. En verder hou ik m'n wijze tips voor me.
Back in business.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:07:04 #172
88233 Steve
Still the best.
pi_39891399
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:58 schreef rena het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. .
  maandag 17 juli 2006 @ 09:22:15 #173
87694 Robin__
letitredno
pi_39897840
Iedereen die de komende week op examen moet, heel veel succes

Ik ga vandaag mn laatste rondje rijden voor de komende 2 weken
  maandag 17 juli 2006 @ 12:39:09 #174
60994 allardh
Carpe diem
pi_39903068
Ik ben nu ook bezig, inmiddels 9 lessen gehad in anderhalve week . Moest de vorige keer hellingproef oefenen (gaaaap) en fileparkeren. Ging allemaal wel goed .
  maandag 17 juli 2006 @ 12:51:19 #175
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_39903448
Dalijk m'n laatste les voor m'n examen morgen, hopelijk is het ook daadwerkelijk m'n laatste les
Jawel, je keek.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:53:36 #176
127956 Robbiej
pi_39903520
Vanavond de laatste avond van de Theoriecursus
8 augustus beginnen met rijlessen
pi_39903593
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:51 schreef jna het volgende:
Dalijk m'n laatste les voor m'n examen morgen, hopelijk is het ook daadwerkelijk m'n laatste les
heel veel succes morgen
pi_39905179
quote:
Good luck! Je kunt het!!
Noot noot.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:44:21 #179
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_39905240
quote:
2e keer toch ? succes
pi_39906176
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:25 schreef Faithy het volgende:
ben nu al zenuwachtig, teringfaalangst

ik weet dat ik 't kan maar ik kan 't nooit bewijzen onder druk

blergh..

en dan heb ik ook nog 's een autobrik wat me teveel geld kost en bijna uit elkaar valt maar wat ik wel nodig heb en geen geld, want dat zit inmiddels in dat klotekoekblik..

vraag me soms af waarom ik in vredesnaam motor ben gaan rijden

zodra ik op die fiets stap weet ik 't wel weer maar dan denk ik aan de examens en dan ga ik weer

blergh.. nog 2 weken...
Het weten dat je het kan is ZO belangrijk!!!

Ikzelf heb er 71 lessen en 2x praktijk examen over gedaan om daar achter te komen

Dit kwam voornamelijk door overdreven voorzichtigheid, teveel denken (ja het bestaat) en veelste weinig zelfvertrouwen. Zie het als faalangst, maar dan continu

De laatste paar lessen gingen echt heerlijk en ik kreeg steeds meer zelfvertrouwen, mijn rij-instructrice gaf ook telkens aan wat er goed ging en of dat op examen niveau was. Op een gegeven moment kon ik zeer voldoende rijden (lesje of 60) maar daarna kreeg ik een gigantische terugval en was ik onderhand weer terug bij af. Dit kwam voornamelijk doordat er kleine dingentjes fout gingen die ik dan weer doortrok naar iets extreems. En zodoende ging keer op keer de hele rit mis.

Nu heb ik het geluk dat mijn rij-instructrice een amateur-psycholoog is die ZEER veel verschillende mensen en angsten heeft meegemaakt en ze wist dus wel hoe ze moest reageren op mijn situatie.

Ze ging inpraten op mijn positieve punten en accepteerde geen smoesjes. De dag van mijn examen heb ik twee keer gelest. Een keer in de ochtend, en vlak voor het examen nog een les. De eerste les ging bagger en ik vreesde echt het allerergste. Totdat ze mij de auto aan de kant liet zetten en even op een rijtje zette wat ik de afgelopen weken allemaal gepresteerd had (voor mijn doen). Wat bleek, ik kon alles wel, ik had elke handeling gedaan en keek goed, alles was gewoon goed. Wat zat er bij mij in de weg? Zelfvertrouwen...ondanks dat ik wist dat ik het kon moest ik van mijzelf continu een bevestiging hebben. Mijn gevoel speelde dus teveel mee met wat ik deed.

Die laatste les voor het examen heb ik bewust er voor gekozen om proberen mijn gevoelens opzij te zetten en echt schijt aan het hele gebeuren te hebben. Die les ging echt super en zodoende had ik veel meer zelfvertrouwen met het examen. Ik had er op een gegeven moment zo enorm genoeg van om elke maandagochtend mijn ochtend op te geven voor iets wat ik al kon maar wat door zoiets stoms als gevoelens in de soep liep, dat ik tegelijk ook maar besloot mijn rij-instructrice te laten wachten in het CBR gebouw. Ik zou dit klusje zelf klaren en voor mijzelf bewijzen dat ik haar niet meer nodig had. Tijdens de rit was ik wel zenuwachtig (lekker met een trillend been de koppeling intrappen ) maar ik had hier ook weer het schijt aan alles gevoel. Ik heb de afgelopen 71 lessen mijzelf zover gekregen dat ik het kan, mijn rij-instructrice WEET dat ik het kan, ik WEET dat ik het kan en nu ga ik gvd jou eens laten zien dat ik het ook kan en daarna wil ik je nooit meer zien!

Met die instelling achter het stuur ging het allemaal prima en mocht ik na het examen naar het gemeentehuis

*edit: dit geld natuurlijk ook voor het motor rijbewijs he
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  maandag 17 juli 2006 @ 14:18:49 #181
131729 jna
pi_39906422
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:44 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

2e keer toch ? succes
Nope, wordt eerste keer morgen, wel al een TTT gehad.
Jawel, je keek.
  maandag 17 juli 2006 @ 14:20:23 #182
139330 TNA
For the stars that shine
pi_39906476
Ik ga een paar weken op vakantie [offtopic] met het vliegtuig [/offtopic], dus: jna, Faithy, wetgos en FritsFluitketel, veel succes! En alle andere mensen die niet in de OP staan natuurlijk ook
pi_39906672
Ik heb echt een diepgaande haat ontwikkeld tegen het CBR

Ben nu 2x gezakt om onbenulligheden.
Als ik het volgende week niet haal tyf ik echt een bom op het CBR in Leiden...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 17 juli 2006 @ 14:56:01 #184
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39907576
succes BazzieK
Doei.
pi_39909977
24 july theorie examen
vanavond begin ik met leren.. denk
  maandag 17 juli 2006 @ 16:21:52 #186
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39910353
ik morgen
Doei.
pi_39910415
Ben trouwens vanmorgen voor de 3e keer vergeten dat ik rijles had.
Ging naar beneden om ontbijt te maken, staat die kerel opeens voor de deur
gelukkig dacht ik er nog aan om ff snel m'n lenzen in te doen
  maandag 17 juli 2006 @ 16:26:36 #188
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_39910495
Ik heb even een Pauze... 3 augustus weer lessen
pi_39910566
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik heb even een Pauze... 3 augustus weer lessen
Had een pauze van een paar maanden genomen toen ik voor het eerst gezakt was. Had er echt even helemaal geen zin meer in. Gewoon lekker op vakantie gaan en even dat hele gedoe vergeten.
pi_39910588
ik ga als ik eind augustus terug kom van vakantie nog weer ff een paar keer lessen voor me rijtest op 4 sepetmber ben erg benieuwd hoe het zal gaan
pi_39910860
Ik heb nu 11 dagen na mijn examen al weer een lesje, ik vind het niet erg, want ik wil wel gelijk door gaan.

Over 20 minuutjes Ik ben benieuwd hoe het gaat. Zul je zien dat ik nu weer als een zonnetje rijd
And you know I might
pi_39912153
Vandaag AVB gehad.

Vannacht rond 4 uur gaan slapen en om 9 uur delicaat gewekt door mijn telefoon. Een of andere lamlul had het verkeerde nummer en nam mij dus mee in zijn val Aangezien het al teringwarm was in mijn kamer kon ik al niet meer slapen en heb me beziggehouden met nuttige dingen zoals MFen en Fok!ken.

Het uur des doods kroop dichterbij en om 1 uur was het dan zo ver. Zwart leren pak aantrekken en vertrekken naar de rijschool. Na me al helemaal kapot gezweten te hebben op de fiets kwam ik wonder boven wonder toch goed aan. Even wat zitten lullen met de instucteur en toen om 2 uur op pad.

Een stukje gereden om de motor goed warm te laten worden wat met dit weer behoorlijk snel gaat en toen naar het oefenterrein. Daar alle BVtjes nog eens doorgenomen en alles ging goed behalve mijn doodsvijand, de langzame slalom. Soms ging ie wel soms ging ie niet, maarja je mag er 2 fout doen dus vol goede moed vertrokken naar het examenterrein. Daar veel te vroeg aangekomen en wat gedronken wat zon 0,1 seconde voor verkoeling zorgde in de brandende zon.

Daarna de examinator ontmoet, heel vriendelijke man dus dat zorgde iig niet voor extra stress.

Nou daar gaan we, als een schaap naar Hicham en Pimber liep ik op de motor af. Zitten, starten en op de instructeur af rijden. Ik speel nog met de gedachte hem aan te rijden en zelf een geslaagd verklaring in te vullen maar dat leek mij geen goede lange termijn oplossing

Dan dus maar de oefingen draaien.

-Achteruit lopend inparkeren: Ging goed en simpel zoals ook verwacht mag worden. Wel lekker warm met dit weer maar je moet er wat voor over hebben he
-De langzame slalom: AAAAAAAAH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, oh toch gewoon gehaald, valt mee
-Achtje: Ging gewoon soepel
-Uitwijkoefening: Nam de bocht / aanloop iets te enthousiast (perfecte grote rotonde daar, met aan de binnenkant een slipbaan, leuk om KD te oefen) en reed al 80, even matigen en toen met 50 door de poortjes, gas dicht, links, rechts en ook gehaald.
-Lange slalom: Niks over te melden, ging perfect, beter dan op die gare klinkers waar ik op moest oefenen.
-Precisiestop: Ik vond em slordig, examinator vond em goed dus ik ook uiteindelijk
-Noodstop: Mijn favoriet Ging perfect.

Even de benodigde papieren ingevuld en terug naar de rijschool. Leuke route terug genomen en de volgende les gepland. Toen weer in pak naar huis gefietst om daar 20 liter zweet uit mijn kleding te wringen

Tot zo ver: Baby's Bazzie's day out
pi_39912432
gefeliciteerd bazziek
pi_39912461
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:28 schreef Sylvana het volgende:
gefeliciteerd bazziek
Bedankt

Zit hier trouwens niet zo heel vaak dussss:

Alle geslaagden: Gefeliciteerd

Alle gezakten: Geef niet op!
  maandag 17 juli 2006 @ 17:29:51 #195
131729 jna
pi_39912475
Gefeliciteerd
Jawel, je keek.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:32:36 #196
87694 Robin__
letitredno
pi_39912569
In motorpak op de fiets !
pi_39912784
@jna en Robin__ bedankt

@Robin__: Tja je moet wat als je geen ander vervoer hebt
pi_39913171
Vandaag voor het eerst les gehad, gelijk de snelweg op

Ik denk nou beetje sturen, beetje gas geven enz.. Ik moest gewoon alles doen: sturen, pedalen, schakelen en ook de snelweg op Dat had ik niet helemaal verwacht

Maar t was wel heel gaaf!! Nu eerst paar weekjes op vakantie en dan maar beginnen met mn 8 daagse cursus
......Signature-loos......
  Lieve Belg maandag 17 juli 2006 @ 19:08:31 #199
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39915140
Morgen om half acht examen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_39915621
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:08 schreef Jump het volgende:
Morgen om half acht examen
Veel succes
  Lieve Belg maandag 17 juli 2006 @ 19:33:34 #201
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39915809
Dank dank
pi_39916299
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:11 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Het weten dat je het kan is ZO belangrijk!!!

Ikzelf heb er 71 lessen en 2x praktijk examen over gedaan om daar achter te komen

Dit kwam voornamelijk door overdreven voorzichtigheid, teveel denken (ja het bestaat) en veelste weinig zelfvertrouwen. Zie het als faalangst, maar dan continu

-knip -

Met die instelling achter het stuur ging het allemaal prima en mocht ik na het examen naar het gemeentehuis

*edit: dit geld natuurlijk ook voor het motor rijbewijs he
! Zie je! De ''ik heb schijt aan alles en iedereen'' gedachten werkte bij mij ook heel goed, zo slaagde ik! Misschien een tip voor anderen.

Iedereen die morgen en de rest van de week moet afrijden, succes!!!
Back in business.
pi_39916519
Mijn rijles ging vrij bagger kut klote en zo voorts. Redelijk gereden, maar ik had verkeerde schoenen aan dus het ging een beetje moeizaam Zonder die schoenen had ik wel beter gereden denk ik.
And you know I might
pi_39916680
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:57 schreef rena het volgende:
Mijn rijles ging vrij bagger kut klote en zo voorts. Redelijk gereden, maar ik had verkeerde schoenen aan dus het ging een beetje moeizaam Zonder die schoenen had ik wel beter gereden denk ik.
Stom is dat hé! Ik kan ook maar met bepaalde schoenen aan rijden, al is dat met dit weer zo jammer. Dit is slipper weer. En rijden met slippers is vrij onhandig kan ik melden.
Back in business.
pi_39916701
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:50 schreef Shirley het volgende:

[..]

! Zie je! De ''ik heb schijt aan alles en iedereen'' gedachten werkte bij mij ook heel goed, zo slaagde ik! Misschien een tip voor anderen.

Iedereen die morgen en de rest van de week moet afrijden, succes!!!
Het was een combi tussen 'ik heb schijt aan alles en iedereen' en 'ik zal gvd eens laten zien wat ik kan' en 'ik ben het nu ECHT zat om voor niets s'ochtends te moeten lessen terwijl ik het kan'

die 3 factoren hebben mij er echt doorheen gesleept, alleen jammer dat het zo lang duurde voordat ik dat punt bereikt had
pi_39916704
Tvp

Was ik weer eens..

Nog 7 dubbele lessen, waarvan 1 dubbele net voor m'n examen, dus nog 6 dubbele lessen voor m'n examen. Vrijdag over twee weken examen
Signature
  maandag 17 juli 2006 @ 20:03:25 #207
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39916730
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:01 schreef Shirley het volgende:

[..]

Stom is dat hé! Ik kan ook maar met bepaalde schoenen aan rijden, al is dat met dit weer zo jammer. Dit is slipper weer. En rijden met slippers is vrij onhandig kan ik melden.
Dat is het voordeel van simpel zijn en 1 paar schoenen hebben
pi_39916769
quote:

[..]

Inderdaad Ik had schoenen met een klein hakje en dunne zolen aan, maar ik kan mijn voet dan niet goed neerzetten en ik heb minder kracht op een of andere manier. Ik heb ook schoenen met een hele hoge hak (zool, die dingen waarbij je de touwtjes om je enkels vastknoopt, ik kan even niet op de naam komen) en daar rijd ik heerlijk mee rond
And you know I might
pi_39916788
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:03 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van simpel zijn en 1 paar schoenen hebben
Dat komt omdat jij een man bent
And you know I might
pi_39916850
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:04 schreef rena het volgende:

[..]

Inderdaad Ik had schoenen met een klein hakje en dunne zolen aan, maar ik kan mijn voet dan niet goed neerzetten en ik heb minder kracht op een of andere manier. Ik heb ook schoenen met een hele hoge hak (zool, die dingen waarbij je de touwtjes om je enkels vastknoopt, ik kan even niet op de naam komen) en daar rijd ik heerlijk mee rond
Ja? Ik weet welke schoenen je bedoelt, zoiets heb ik ook. Ik heb nog nooit met hak gereden, dat durf ik niet. ! Misschien toch eens proberen. Om nou elke keer maar m'n Allstars aan te trekken in +30 graden.
Back in business.
pi_39916867
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:05 schreef rena het volgende:

[..]

Precies.
Back in business.
pi_39916882
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:07 schreef Shirley het volgende:

[..]

Ja? Ik weet welke schoenen je bedoelt, zoiets heb ik ook. Ik heb nog nooit met hak gereden, dat durf ik niet. ! Misschien toch eens proberen. Om nou elke keer maar m'n Allstars aan te trekken in +30 graden.
Bij mij gaat het met die zolen prima, maar dat komt ook omdat ik zelf vrij klein ben en dan net iets beter mijn hak op de grond kan laten leunen.
And you know I might
pi_39916953
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:08 schreef rena het volgende:

[..]

Bij mij gaat het met die zolen prima, maar dat komt ook omdat ik zelf vrij klein ben en dan net iets beter mijn hak op de grond kan laten leunen.
Ik ben 1.74, moet m'n stoel altijd zo dicht mogelijk bij het stuur hebben en dan rijd ik lekker. Ik ben bang dat als ik hakken aandoe, dat ik dan ga zitten kutten en dat het misgaat ofzo.
Back in business.
pi_39916998
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:10 schreef Shirley het volgende:

[..]

Ik ben 1.74, moet m'n stoel altijd zo dicht mogelijk bij het stuur hebben en dan rijd ik lekker. Ik ben bang dat als ik hakken aandoe, dat ik dan ga zitten kutten en dat het misgaat ofzo.
Dat had ik vandaag dus met mijn schoenen Ik was echt bang dat ik een ongeluk ging maken of zo En dan ga je vrij onzeker rijden Ik heb nu ook pijn in mijn voeten van het krampachtig in 1 houding zitten
And you know I might
pi_39917015
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:12 schreef rena het volgende:

[..]

Dat had ik vandaag dus met mijn schoenen Ik was echt bang dat ik een ongeluk ging maken of zo En dan ga je vrij onzeker rijden Ik heb nu ook pijn in mijn voeten van het krampachtig in 1 houding zitten

Ik ga gewoon binnenkort een klein stukje rijden met hakken, kijken hoe het gaat
Back in business.
pi_39917097
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:07 schreef Shirley het volgende:

[..]

Om nou elke keer maar m'n Allstars aan te trekken in +30 graden.
Ik had dat vandaag wel want die les-auto waar ik in rij heeft airco
pi_39917116
ik heb ook altijd dezelfde schoenen aan met autorijden ( sportschoenen) wel een keer gereden in me kisten, dat ging op zich ook wel, alleen iets minder gevoel heb je dan en 1 keer met een laars met een klein hakje gereden, maar dat was echt een ramp
  maandag 17 juli 2006 @ 20:17:28 #218
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39917218
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:05 schreef rena het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Ik ben simpel

Ik heb elke avond de neiging om de ochtend erna lekker een loos ritje te maken met de auto om wat meer ervaring op te doen, maar het is zulk warm kloteweer dat ik niet voor m'n plezier de auto in stap
  maandag 17 juli 2006 @ 20:28:50 #219
131729 jna
pi_39917648
Ik doe morgen gewoon m'n schoenen aan die ik al alle lessen aanheb

Wel is de auto waar ik dus in les toe aan een nieuwe koppelingsplaat, dat wist ik dus als sinds vorige week maar ik zei dat ik er niet zo'n last van had (had ik toen ook niet). Nu reed ik vandaag dus weer in die auto en nu blijkt het dus nog erger te zijn geworden Morgen dus maar rustig aandoen voor de stoplichten en flink intrappen die koppeling
Jawel, je keek.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:31:04 #220
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39917738
Niet zeuren over een koppelingsplaat. Ik rij in de auto van m'n ma die de koppeling maar half in trapt, en hoe meer gas je geeft hoe minder hard 'ie optrekt. Jullie worden maar verwend met al die luxe lesauto's Ik verlang weer terug naar die mooie Bora 1.9 TDI
  maandag 17 juli 2006 @ 20:59:29 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_39918864
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:26 schreef Setambre het volgende:
Ik heb echt een diepgaande haat ontwikkeld tegen het CBR

Ben nu 2x gezakt om onbenulligheden.
Als ik het volgende week niet haal tyf ik echt een bom op het CBR in Leiden...
Wie heb je al gehad als Examinatoren?!
Ik heb een dame gehad (bij mijn TTT, zakte echt op ALLES!)

Mijn examen heb ik gehad bij Boerrigter ofsow.. Was wel een puike vent !
Slaagde toen in 1x toen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Lieve Belg maandag 17 juli 2006 @ 21:07:44 #222
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39919155
Ik hoop in 1 keer te slagen, theorie ging vlekkeloos en de praktijk gaat allemaal goed Maar hopelijk gaat morgen ook alles goed, ik ga alle borden toch twee keer bekijken voor zekerheid enzo
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:28 schreef jna het volgende:
Ik doe morgen gewoon m'n schoenen aan die ik al alle lessen aanheb
Ik ook, zo eens andere schoenen aanhad met zolen 4 maal zo dik Toch even wennen.
pi_39919880
Nou zal ook maar ff wat van me laten horen...

Nou ik krijg nu les 5, alles eigenlijk heel relaxed gegaan tot nu toe.
Eerst lesje auto verkennen en sturen, 2de les eigenlijk sturen en sturen en sturen.
Dat mens bleef maar links rechts links rechts zeggen.
3de les gas er bij gekregen en kijk methodes, keek al wel veel.
Meer als eigenlijk hoefde maar nu volgens de srv methode.
4de les eigenlijk combi van gassen en remmen
En morgen kan we eindelijk koppelen.
De bochten en het aanremmen gaan lekker, ook al paar keer geparkeerd.
Inzicht is super vind ze, pas me goed aan in het verkeer en heb er wel zicht op.

Morgen gaat het voor mijn gevoel eindelijk beginnen.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet verwachten.
Dus leef je uit.. geef me wat nuttige tips voor morgen.
pi_39920052
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:30 schreef Graftak72 het volgende:
Nou zal ook maar ff wat van me laten horen...

Nou ik krijg nu les 5, alles eigenlijk heel relaxed gegaan tot nu toe.
Eerst lesje auto verkennen en sturen, 2de les eigenlijk sturen en sturen en sturen.
Dat mens bleef maar links rechts links rechts zeggen.
3de les gas er bij gekregen en kijk methodes, keek al wel veel.
Meer als eigenlijk hoefde maar nu volgens de srv methode.
4de les eigenlijk combi van gassen en remmen
En morgen kan we eindelijk koppelen.
De bochten en het aanremmen gaan lekker, ook al paar keer geparkeerd.
Inzicht is super vind ze, pas me goed aan in het verkeer en heb er wel zicht op.

Morgen gaat het voor mijn gevoel eindelijk beginnen.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet verwachten.
Dus leef je uit.. geef me wat nuttige tips voor morgen.
Kijk dat verwachte ik dus ik ook... Maar nee ik heb in les 1 alles gelijk al zelf moeten doen.. Komt dit vaker voor of was ik gewoon de sjaak vandaag?

Maar maak je geen zorgen t klinkt moeilijk dan het is (vind ik).. Ik vond het echt heel vet Was eerst wel een beetje bang maar toen ik eenmaal bezig was was ik alleen maar aan het genieten.. Ik voelde me helemaal een grote jongen
pi_39920111
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef Even het volgende:

[..]

Kijk dat verwachte ik dus ik ook... Maar nee ik heb in les 1 alles gelijk al zelf moeten doen.. Komt dit vaker voor of was ik gewoon de sjaak vandaag?
Een instructeur voelt zelf wel aan hoeveel talent je hebt en aan de hand daar van laat hij je die dingen doen denk ik
And you know I might
pi_39920551
Iedereen doet het gewoon anders, en gelukkig maar.

De eerste les was ik nog al zenuwlapig, wist niet precies wat te verwachten.
Van te voren had ik haar al gesproken, toen zei ze de eerste les doen we het rustig aan.
En zorg ik dat je niemand achter je heb zitten, nou was dus niet zo...
Maar aan de ene kant ben ik daar wel blij om, moest gelijk flink sturen vanwege een aantal opstakels in een smal straatje. Daarna moest ik de dame achter me thuis brengen.
Pff je wil niet weten in wat voor #$@# buurt zij woonde he he was gelijk stress test.
Overal kwamen de fietsers vandaan en spontane omleidingen enzo.
Al met al ben ik blij dat mijn eerste les zo is geweest.
Heb aardig leren sturen en ben van mening dat je zo je toch beter kan focussen op een specifiek onderdeel. en dat je op het eind hier toch voordeel aan hebt.

Koppeling helemaal intrappen, gas geven ?, koppeling langzaam laten op komen ? gas los schakelen, gas er weer op ? etc ?

morgen van 10 tot 12 ;-) u is gewaarschuwd.
pi_39920575
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:37 schreef rena het volgende:

[..]

Een instructeur voelt zelf wel aan hoeveel talent je hebt en aan de hand daar van laat hij je die dingen doen denk ik
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is achteruit rijden, verder alles al... Zelfs hellingproef enzo

Volgende les al mn rijbewijs Nee ik hoop dat het wel snel gaat hij heeft met 15 lessen aangeraden...
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:50 schreef Graftak72 het volgende:
Koppeling helemaal intrappen, gas geven ?, koppeling langzaam laten op komen ? gas los schakelen, gas er weer op ? etc ?
Even wennen en daarna gaan met die banaan
pi_39921404
Vind het nu wel frustrerend dat het de 1e keer bijna perfect gaat.. dat ik bijna zeker weet dat als ik zo op m'n examen rij dat ik slaag..
de volgende keer laat ik dan weer die koppeling een paar keer schieten, trap te hard op die rem, etc.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:30:18 #229
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39921952
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef BazzieK het volgende:
Vandaag AVB gehad.

Nou daar gaan we, als een schaap naar Hicham en Pimber liep ik op de motor af.

Tot zo ver: Baby's Bazzie's day out

gefeliciteerd

TOP MAN!
Doei.
pi_39922300
quote:

[..]

Onzin! Is 'n kwestie van een beetje oefenen en dan gaat óók autorijden op slippers prima!
* zonnestraaltje ervaring heeft!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:45:15 #231
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39922507
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Onzin! Is 'n kwestie van een beetje oefenen en dan gaat óók autorijden op slippers prima!
* zonnestraaltje ervaring heeft!
Alleen jammer dat het illegaal en gevaarlijk is

* Alexxxxx rijdt immer en altijd op zware werkschoenen.

meteen een goed excuus voor mn zware voet
pi_39922568
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom gevaarlijk? Ze kunnen toch niet onder de pedalen terecht komen oid?
pi_39922571
Ik heb trouwens wel weer een datum gekregen! 18 September pas
And you know I might
pi_39922603
quote:

[..]

Waarom zou het illegaal zijn?
pi_39923050
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:31 schreef twi het volgende:
Niet zeuren over een koppelingsplaat. Ik rij in de auto van m'n ma die de koppeling maar half in trapt, en hoe meer gas je geeft hoe minder hard 'ie optrekt. Jullie worden maar verwend met al die luxe lesauto's Ik verlang weer terug naar die mooie Bora 1.9 TDI
En dan zo'n grote mond hebben over de Twietjes, maar autorijden..

Signature
pi_39923924
quote:

[..]

Gevaarlijk kan ik me voorstellen, maar illegaal?
Ik voelde me er zelf iig niet prettig bij, dus zal het niet zo snel meer doen.
Back in business.
pi_39923985
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef rena het volgende:
Damn, dat duurt nog wel even. Maar dan slaag je gewoon!
Back in business.
pi_39924901
quote:
Dat duurt idd nog wel lang ja
pi_39925514
Haha ik was dit topic al weer helemaal vergeten
Ik had ff een vraagje, hoelang zit er tussen eht aanvragen van je theorie en het maken van je theorie-examen? Anders moet ik het nemalijk morgen ff snel doen voor ik op vakantie ga
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_39926053
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik had ff een vraagje, hoelang zit er tussen eht aanvragen van je theorie en het maken van je theorie-examen? Anders moet ik het nemalijk morgen ff snel doen voor ik op vakantie ga
dat is per cbr verschillend, soms kun je de week erop al, soms pas na 3 weken
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:05:21 #241
127956 Robbiej
pi_39926062
Ik heb dus mijn theorie examen kaart gekregen, maar dr staat geen rijschool nr of stempel op. moest de rijschool dit nou doen? of maakt dit geen bal uit en kan je gewoon bij het CBR zeggen dat je van die en die komt?
pi_39926152
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef Robbiej het volgende:
Ik heb dus mijn theorie examen kaart gekregen, maar dr staat geen rijschool nr of stempel op. moest de rijschool dit nou doen? of maakt dit geen bal uit en kan je gewoon bij het CBR zeggen dat je van die en die komt?
als je theorie examen doet maakt het niks uit bij welke rijschool je zit. Hoef je dus ook nergens in te vullen
pi_39927010
Die "het interesseert me niet meer"- houding waar leren jullie die? Mijn examen is heel langzaam weer in beeld aan het komen (nog een aantal weken), maar ik begin nu alweer zenuwachtig te worden. Zeker omdat ik nu weet dat het niet uitmaakt hoe goed je rijdt, als ze niet willen dat je het haalt dan krijg je het toch niet en dan verzinnen ze wel iets...

....Klote-examen...
;)
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:53:38 #244
127956 Robbiej
pi_39927305
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

als je theorie examen doet maakt het niks uit bij welke rijschool je zit. Hoef je dus ook nergens in te vullen
staat wel op de kaart
pi_39927465
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Je kan je ook als reserve laten inschrijven, dan kijken ze eerst of er plaats is voor je. En als je geluk hebt mag je dan gewoon meedoen. Zo heb ik afgelopen donderdag ook mijn theorie behaalt . Nu de TTT en dan op naar het examen!!!
pi_39927466
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:40 schreef Ms_Furious het volgende:
Die "het interesseert me niet meer"- houding waar leren jullie die? Mijn examen is heel langzaam weer in beeld aan het komen (nog een aantal weken), maar ik begin nu alweer zenuwachtig te worden. Zeker omdat ik nu weet dat het niet uitmaakt hoe goed je rijdt, als ze niet willen dat je het haalt dan krijg je het toch niet en dan verzinnen ze wel iets...

....Klote-examen...
Die is mij 'aangeleerd' na ontzettend veel complimentjes en hameren op de dingen die ik goed deed ipv fout.

Ik ben persoonlijk nogal negatief ingesteld en trek mij van mijn eigen fouten zeer veel aan. Zelfs zo erg dat ik zo graag dingen meteen goed wil doen dat het fout gaat. Ik trek mij ook elk klein dingetje ontzettend aan wat er voor zorgde dat ik de complete les verneukte. Een klein voorbeeldje hiervan, ik kom KEURIG de snelweg oprijden, rij lekker mee, voeg prima in, gelijk naar de middelste baan, auto voorbij, goed kijken, auto in spiegel, weer terug naar rechts en volgende afslag eraf. Kom ik aan het einde van die afslag is er een kruispunt waar ook fietsers voorbij komen. Ik zie NET op tijd dat er een fietser van rechts kom maar mijn rij-instructrice trapt op de rem. Ze legde dus keurig uit dat ze wel verwacht had dat ik het had gezien en op tijd had gestopt maar dat het toch een risico was en eentje die ze niet wilde nemen.

Een normaal persoon zou zeggen, prima, ik had wel geremd , deze oplossing is ook goed en denkt er verder niet meer bij na. Bij mij is het zo dat ik dat COMPLETE stuk snelweg vergeet en de rest van de les alleen maar denk: waarom zag ik die fietser niet...normaal zie ik die wel...waarom nu niet. Het gevolg hier weer van is dat je borden mist, niet meer op tijd schakelt enz. Kortom helemaal de kluts kwijt.

Welnu, zoals ik al eerder aangaf heeft ze tijdens de een na laatste les de auto aan de kant gedumpt en mij gewoon een gruwelijke preek gegeven over alles wat ik WEL kon en WEL goed deed en dat ik mij alleen met autorijden moest bezig houden. Zie je een fietser net niet op tijd? Jammer, dat moment is voorbij als er geen schade is dan is het prima dan heb je op een of andere manier toch nog goed inzicht gehad en daarmee is DIE situatie afgelopen! Niets meer niets minder.

Die preek (waar nog veel meer in zat,gewoon om mij helemaal klaar te stomen) heeft mij toen ZO enorm veel geholpen. Die preek heeft er voor gezorgd dat ik inzag dat ik wel alles kon zolang ik maar niet teveel nadacht en mij al helemaaal niets moest aantrekken van wat de examinator van mij vind.

Het resultaat was dat ik super zelfverzekerd (zelfs richting arrogant) achter het stuur zat en dan maak het niet zoveel meer uit dat je een auto een keer laat afslaan of dat je iets te hard remt. Het gaat om de INDRUK die je achterlaat. De eerste keer kwam ik zwaar gestresst en zenuwachtig over (heel snel en druk om mij heen kijken, het gevoel dat ik een bij in een bijenkorf was die nergens heen kon). Dit zag die instructeur vrijwel direct en baseerde daar zijn mening op. Het zat technisch wel goed in elkaar (laten we zeggen 90 %) maar de uitvoering en de manier waarop (de overige 10 %) was gewoon niet goed genoeg.

Nu ik er op terug kijk ben ik het helemaal met hem eens. Ik ben zo veranderd die laatste lessen dat toen ook echt het gevoel had dat ik er klaar voor was.

Dus, een zelfverzekerde indruk (ik stopte op een voorrangsweg om verkeer van rechts voor te laten toen vroeg hij waarmee ik bezig was, toen antwoordde ik sorry beetje zenuwen komt wel goed) en gewoon rijden zoals je altijd doet.

Nog een paar wijze woorden van mijn rij-instructrice:

De perfecte rit bestaat niet, het gaat niet om de foutjes die je maakt maar hoe je je hersteld en hoe je daarna verder rijd.
  Lieve Belg dinsdag 18 juli 2006 @ 06:42:09 #247
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39930215
wish me luck
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:30:12 #248
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39930372

ik heb een vermoeden dat ik voor mn theorie ga zakken vandaag
Doei.
pi_39930529
Tov, een rij-topic Heb straks om 8 uur mijn 6e en 7e les, doe nu 2 uur per dag en dat gaat prima Vind het ook wel mooi werk En heul misschien dat ik deze zomervakantie dan mijn rijbewijs ga halen. Les trouwens in Groningen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:27:13 #250
131729 jna
pi_39930796
Dalijk afrijden maar ben nu al super zenuwachtig
Jawel, je keek.
pi_39932635
Faithy wat is dat nou voor instelling?

Haushofer, leuk, hoe vind je het tot nu toe??? En elke dag twee uur? Da's wel veel!

Succes TNA! Zet hem op!
  Lieve Belg dinsdag 18 juli 2006 @ 10:31:33 #252
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39932646
Man, wat een sompel praktijk Geslaagd dus
pi_39932780
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:31 schreef Jump het volgende:
Man, wat een sompel praktijk Geslaagd dus
Gefeliciteerd!
Was 't zo makkelijk? Of rustig, of simpele route?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:39:11 #254
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39932820
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Faithy wat is dat nou voor instelling?
dan kan ik OF gelijk hebben, OF het kan meevallen
Doei.
  Lieve Belg dinsdag 18 juli 2006 @ 10:39:52 #255
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_39932836
Ik vond het een simpele route, vorige week vrijdag met de rijschool ook nog eens alle kleine straatjes gedaan. En toen heb ik bijna ook de volledige route van nu gedaan

Wel nog op papiertje wachten tot donderdag
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:44:39 #256
131729 jna
pi_39934566
JAAAAA IK BEN GESLAAGD

Ik ben zooo blij
Jawel, je keek.
pi_39934589
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:44 schreef jna het volgende:
JAAAAA IK BEN GESLAAGD

Ik ben zooo blij
Gefeliciteerd
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:49:29 #258
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39934723
gefeliciteerd jna
Doei.
pi_39935915
Gefeliciteerd Jump en jna
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:31:41 #260
131729 jna
pi_39936054
Bedankt
Jawel, je keek.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:47:38 #261
127956 Robbiej
pi_39938523
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:44 schreef jna het volgende:
JAAAAA IK BEN GESLAAGD

Ik ben zooo blij
Gefeliciteerd kerel!

jij ook Jump!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:51:08 #262
131729 jna
pi_39938642
Ik heb Jump en mezelf er ook meteen bijgezet in het rijtje geslaagden van de OP
Jawel, je keek.
pi_39939517
Is het ook mogelijk (en aan te raden) om rijlessen te volgen in een stad waar je niet woont? Ik woon in Utrecht, maar ik werk fulltime in Den Bosch. Nu kan ik wel in Utrecht lessen nemen, maar dat is wat moeilijk in te plannen. Ik kan b.v. op werk tijdens de lunch een uurtje lessen, maar ik vraag me af of dat kan en of het verstandig is.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:17:41 #264
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39939548
ja, dat kan, je kan zelfs afrijden in Groningen als je in Maastricht woont.

Zolang je je rijbewijs maar ophaalt in de stad waar je ingeschreven staat
Doei.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:23:02 #265
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39939718
En ik zou ook afrijden in de stad waar je lest, dan ken je de omgeving een beetje

Gefeliciteerd jna
pi_39939826
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:23 schreef twi het volgende:
En ik zou ook afrijden in de stad waar je lest, dan ken je de omgeving een beetje

Gefeliciteerd jna
Ik geef dan ook de voorkeur aan Utrecht, maar wou het toch even weten
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:26:55 #267
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39939842
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:23 schreef twi het volgende:

Gefeliciteerd jna
yup.. dat wel ja

anders ben je echt voorbereid op je examenroute nee...
Doei.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:31:38 #268
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39939980
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:26 schreef Faithy het volgende:

[..]

yup.. dat wel ja

anders ben je echt voorbereid op je examenroute nee...
Nu heeft dat soms ook niet zo heel veel nut. De examenroute die ik tijdens m'n lessen toch tientallen keren heb gereden en ook voor het grootste gedeelte werd gereden tijdens TTT en 2 examens werd compleet genegeerd bij mijn 3e examen
pi_39940277
En eigenlijk zou de route niet moeten uitmaken. Je doet het examen om te bewijzen dat je kunt rijden, en dus overal kunt rijden. Als je de route al precies weet is dat natuurlijk een beetje valsspelen ("ok, na 400 meter op deze weg komt een irritant kruispunt, even voorbereiden....uit deze straat komen altijd fiets geknald, even afremmen" etc
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:43:51 #270
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39940348
Dat is zo, maar als zij (het CBR) valsspelen, dan mogen "wij" dat ook
pi_39940382
Het is toch veel te warm om 1.5 uur te lessen vanmiddag
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:48:32 #272
120881 thomzor
Beter stil
pi_39940468
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:41 schreef Gio het volgende:
En eigenlijk zou de route niet moeten uitmaken. Je doet het examen om te bewijzen dat je kunt rijden, en dus overal kunt rijden. Als je de route al precies weet is dat natuurlijk een beetje valsspelen ("ok, na 400 meter op deze weg komt een irritant kruispunt, even voorbereiden....uit deze straat komen altijd fiets geknald, even afremmen" etc
alsof je in het echte leven zo heel vaak op nieuwe onbekende plekken komt, meestal rijd je een vaste route of naar je werk of in de omgeving enzo waar je het kent - tenzij je op vakantie gaat en dan nog zijn dat overwegend snelwegen

in de stad rijden is gewoon lastig, en ik weet zeker als ik straks me rijbewijs heb en naar parijs ga dat ik dan gek word; het is echt niet zo dat als je je rijbewijs hebt je gelijk foutloos autorijdt ofzo
pi_39940999
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:48 schreef thomzor het volgende:

[..]

alsof je in het echte leven zo heel vaak op nieuwe onbekende plekken komt, meestal rijd je een vaste route of naar je werk of in de omgeving enzo waar je het kent - tenzij je op vakantie gaat en dan nog zijn dat overwegend snelwegen

in de stad rijden is gewoon lastig, en ik weet zeker als ik straks me rijbewijs heb en naar parijs ga dat ik dan gek word; het is echt niet zo dat als je je rijbewijs hebt je gelijk foutloos autorijdt ofzo
Dat is een leuke instelling

'Hee we gaan naar het strand, wil jij rijden?'

'Euh..sorry dat ligt buiten mijn bekende route, nee dank je'

Gewoon langzaam opbouwen (ben ik nu ook mee bezig) en je merkt dat het in het algemeen wel overal het zelfde is, alleen op de ene plaats wat drukker en onoverzichtelijker dan andere
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:10:42 #274
120881 thomzor
Beter stil
pi_39941182
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:05 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Dat is een leuke instelling

'Hee we gaan naar het strand, wil jij rijden?'

'Euh..sorry dat ligt buiten mijn bekende route, nee dank je'

Gewoon langzaam opbouwen (ben ik nu ook mee bezig) en je merkt dat het in het algemeen wel overal het zelfde is, alleen op de ene plaats wat drukker en onoverzichtelijker dan andere
ik heb toch niet gezegd dat je niet iets moest gaan rijden wat je niet kent, ik heb alleen een uiterste gepakt (Parijs) en ik wilde daarmee duidelijk maken dat je als beginnende bestuurder het nog wel eens lastig kan krijgen als je (bijvoorbeeld voor je examen) op een drukke onbekende plek moet rijden
pi_39941574
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:10 schreef thomzor het volgende:

[..]

ik heb toch niet gezegd dat je niet iets moest gaan rijden wat je niet kent, ik heb alleen een uiterste gepakt (Parijs) en ik wilde daarmee duidelijk maken dat je als beginnende bestuurder het nog wel eens lastig kan krijgen als je (bijvoorbeeld voor je examen) op een drukke onbekende plek moet rijden
Natuurlijk is dat zo, maar het is helaas zo dat je je moet bewijzen voor je examen ongeacht waar je rijdt en ongeacht hoe druk het is. Bekend of onbekend.

Een ding is wel handig, ze sturen je nooit ergens in waar je niet in mag om te kijken of je toevallig niet wat borden over het hoofd ziet.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:26:39 #276
131729 jna
pi_39941659
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:23 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar het is helaas zo dat je je moet bewijzen voor je examen ongeacht waar je rijdt en ongeacht hoe druk het is. Bekend of onbekend.

Een ding is wel handig, ze sturen je nooit ergens in waar je niet in mag om te kijken of je toevallig niet wat borden over het hoofd ziet.
Tenzij de examinatrice het ook niet weet dat je daar niet in mag zoals bij mij een paar uurtjes geleden

Dat bord stond er namelijk nog niet zo lang en ze werkte voornamelijk in Rotterdam dus was al een tijdje niet in Rijswijk geweest. Ik zag het trouwens ook te laat maar m'n redding was dus dat zij het ook niet wist
Jawel, je keek.
pi_39941698
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:26 schreef jna het volgende:

[..]

Tenzij de examinatrice het ook niet weet dat je daar niet in mag zoals bij mij een paar uurtjes geleden

Dat bord stond er namelijk nog niet zo lang en ze werkte voornamelijk in Rotterdam dus was al een tijdje niet in Rijswijk geweest. Ik zag het trouwens ook te laat maar m'n redding was dus dat zij het ook niet wist
Dat is dan gewoon haar fout, klaar

Wel netjes dat ze het toegeeft trouwens

Wat trouwens wel een GROOT voordeel van de stad is..verkeerslichten Heb zeker 10-15 min voor verkeerslichten gestaan tijdens het examen, echt alles stond op rood of ging op rood toen ik aan kwam rijden, echt heerlijk
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:29:40 #278
120881 thomzor
Beter stil
pi_39941748
quote:

[..]

je moet wel goed opletten; als je zon rond blauw bord met een witte pijl naar links ofzo ziet dat je niet rechtdoor of rechtsaf gaat
+ in utrecht heb je ergens een kruispunt waar aan alle 4 de kanten haaientanden staan, het is een heel achterlijk kruispunt en als je er voor de eerste keer komt (op je examen bv.) dan weet ik echt niet wat ik zou doen
pi_39942094
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:29 schreef thomzor het volgende:

[..]

je moet wel goed opletten; als je zon rond blauw bord met een witte pijl naar links ofzo ziet dat je niet rechtdoor of rechtsaf gaat
+ in utrecht heb je ergens een kruispunt waar aan alle 4 de kanten haaientanden staan, het is een heel achterlijk kruispunt en als je er voor de eerste keer komt (op je examen bv.) dan weet ik echt niet wat ik zou doen
Dat kruispunt ken ik, zit er ook een in Maarssen, en de oplossing is eigelijk heel simpel. De haaientanden heffen elkaar op en het is dus een gewoon kruispunt, verkeer van rechts heeft voorrang. Het enige wat je moet doen is even opletten of het overige verkeer dit ook weet en dus nog voorzichtiger aan komen rijden en rekening er mee houden dat iemand toch voorrang neemt.

Weet je wat ook tof is, in utreg heb je ook een kruispunt op een voorrangs weg. Nu is dit wel vaker het geval maar het leuke is dat dat het ENIGE kruispunt op de route is wat dus GEEN voorrangskruispunt is, de voorrangs weg wordt kort onderbroken.

Daar trap je de eerste keer zo knetterhard in
pi_39942722
quote:

[..]

Dat bedoelde ik ja. Op een compleet ander punt, wat is dat toch dat ik soms hoor dat de examinator de hele tijd tegen je aan zit te lullen (naast "2d straat rechts" etc ). Gaat die echt complete vraaggesprekken met je aan ofzo?
pi_39942787
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:02 schreef Gio het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ja. Op een compleet ander punt, wat is dat toch dat ik soms hoor dat de examinator de hele tijd tegen je aan zit te lullen (naast "2d straat rechts" etc ). Gaat die echt complete vraaggesprekken met je aan ofzo?
Dat kan je zelf aangeven, als je (netjes natuurlijk) vraagt of hij/zij even niet tegen je wilt praten omdat je je even wilt concentreren op het verkeer dan mag je verwachten dat ze hun mond wel houden. De meeste (dit heb ik ook maar gehoord) voelen ook zelf wel aan of er een praatje gemaakt kan worden of niet.

Maar geloof me, het is verdomd irritant als het 5 min stil is Ben op een gegeven moment zelf maar het gesprek gaan aanknopen want ik kon er niet meer tegen.
pi_39943646
quote:
Das nog een tijdje.. Ik mag maandag weer.. Als ikd an zak kan ik gelijk 3 augustus weer op..
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:01:49 #283
120881 thomzor
Beter stil
pi_39944771
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:40 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Dat kruispunt ken ik, zit er ook een in Maarssen, en de oplossing is eigelijk heel simpel. De haaientanden heffen elkaar op en het is dus een gewoon kruispunt, verkeer van rechts heeft voorrang. Het enige wat je moet doen is even opletten of het overige verkeer dit ook weet en dus nog voorzichtiger aan komen rijden en rekening er mee houden dat iemand toch voorrang neemt.
i know
quote:
Weet je wat ook tof is, in utreg heb je ook een kruispunt op een voorrangs weg. Nu is dit wel vaker het geval maar het leuke is dat dat het ENIGE kruispunt op de route is wat dus GEEN voorrangskruispunt is, de voorrangs weg wordt kort onderbroken.

Daar trap je de eerste keer zo knetterhard in
das toch met drempels aan iedere kant zegmaar, een soort van 'plateau' (verkeerstafel ofzo)
pi_39944939
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:01 schreef thomzor het volgende:

[..]

i know
[..]

das toch met drempels aan iedere kant zegmaar, een soort van 'plateau' (verkeerstafel ofzo)
Jup die idd
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:38:50 #285
25221 J3r03n
Biermeest0r
pi_39945796
Morgen motorexamen in Utrecht, iemand bekend met de zeikerigheid van de examinatoren aldaar? Bij de rijschool een foutje gemaakt, niet afrijden in Bussum dus :S
Een dag niet gebiert is een dag niet geleefd
pi_39946131
Net een les gehad...Ging eigenlijk perfect. Rijinstructeur heeft alleen een opmerking hoeven maken toen ik niet in binnenspiegel keek bij stilzetten op helling om hellingproef te doen. Maar god wat warm als airco even niks doet.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:14:39 #287
131729 jna
pi_39946740
Zonet m'n rijbewijs echt opgehaald, liep naar binnen en nog geen 5 minuten later had ik hem al in m'n hand . Alleen nog even kijken wanneer ik voor het eerst alleen ga rijden (auto is vanavond en morgen bezet door vader)
Jawel, je keek.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:56:53 #288
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_39947662
Gefeliciteerd Jump en jna!!!
Shuffle up and deal!!!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:56:56 #289
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39947665
Theorie gehaald

4 foutjes

deel 1 is binnen
Doei.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:57:25 #290
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_39947677
Hehehe en gefeli Fathy dus!!
Shuffle up and deal!!!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:28:08 #291
127956 Robbiej
pi_39948328
Gefeliciteerd joh!
ik ga over een week naar frankrijk. en geloof het of niet. maar ik ga daar lekker op mn laptoppie theorie leren! (ik ga expres met mn ouders ) ff voor de rust en niet afgeleid te worden. tis een saaie camping dus dat komt wel goed.

op 1 of andere manier haal ik steeds nog 1 foutje teveel de laatste tijd. dus daar moet ik even iets aan doen

[ Bericht 13% gewijzigd door Robbiej op 18-07-2006 20:02:33 ]
pi_39948466
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd man.
Zal ze leuk vinden

Gefeliciteerd Jump, Nja en Faithy
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:02:54 #293
127956 Robbiej
pi_39948986
oeps

aangepast
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:06:03 #294
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39949081
Ach, bij die oefenexamens voor theorie had ik vaker 10 fout dan minder dan 6 of minder fout. Toch in 1 keer gehaald. Dus dat lijkt ook wel snor te zitten met je Robbiej.
pi_39949109
Ik ga in de vakantie ook leren voor theorie, vraag me af wat er van komt als het 35 graden is en ik in mn ooghoek een heel mooi zwembad zie
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:07:46 #296
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_39949127
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:02 schreef Robbiej het volgende:
oeps

aangepast
ik zit hier bijna 6 jaar, en nog weten sommige mensen niet dat ik toch ECHT vrouwelijk ben
Doei.
pi_39950168
Nou les 5 en 6 zitten er op, hele gehannes met koppelingspedaal btje onder de knie.
Ben blij morgen weer te kunnen rijden, om e.a manier werkt dat wel lekker veel lessen achter elkaar. Donderdag weer 2 lessen en dan .. is de vakantie om :-(
Rijinstructrice gaat weekje met vakantie, en ik moet dan weer 2 weken werken.
Dan weer 2 weken vrij die vol duw met lessen.... dus dan schiet het lekker op hoop ik.
Heb een pakket van 28 lessen en tt en examen dus moet even rond die tijd informeren hoe we het met examen gaan doen.

Wachttijd in utrecht voor een theorie is 3 a 4 weken... denk dat ik deze maar is aan ga vragen.
Iemand toevallig een torrent linkje naar die theorie cd ?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:50:19 #298
127956 Robbiej
pi_39950517
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:06 schreef twi het volgende:
Ach, bij die oefenexamens voor theorie had ik vaker 10 fout dan minder dan 6 of minder fout. Toch in 1 keer gehaald. Dus dat lijkt ook wel snor te zitten met je Robbiej.
Ja dat hoor ik ook van veel andere mensen o.a van een instructeur bij mn rijschool. maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen
pi_39953056
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ja dat hoor ik ook van veel andere mensen o.a van een instructeur bij mn rijschool. maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=25

In de linker kolom kan je nu aanklikken dat je online theorie wilt doen. Zo leer je een beetje wennen aan de vraagstelling en natuurlijk hoeveel tijd je hebt enzo.

Hier kan je natuurlijk gelijk even toetsen hoe goed je het kent

edit: Net even voor de gein weer opnieuw gedaan, 0 fout

[ Bericht 12% gewijzigd door Zeurberus op 18-07-2006 21:56:55 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:22:10 #300
88233 Steve
Still the best.
pi_39956621
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:14 schreef jna het volgende:
Zonet m'n rijbewijs echt opgehaald, liep naar binnen en nog geen 5 minuten later had ik hem al in m'n hand . Alleen nog even kijken wanneer ik voor het eerst alleen ga rijden (auto is vanavond en morgen bezet door vader)
Wat moet dat een lekker gevoel zijn. . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')