abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39756403
Eigenlijk wilde ik dit jaren geleden al. Lenzen bevielen me niet en een bril vind ik gewoon niet mooi. Destijds werd mij verteld, dat het nog niet betrouwbaar is, om je ogen te laten laseren. Bovendien was het veel te duur, en zou ik er te jong voor zijn. We zijn nu een aantal jaar verder, ik ben nu 22, en ik denk dat de tijd er rijp voor is.

Ik draag al sinds mijn 12e lenzen, en eigenlijk is dat nooit echt goed gegaan. Ik begon met harde lenzen, die ik eigenlijk vrij zelden in deed, omdat ze zo een pijn deden. Ik heb sterke -3, dus ik kan nog wel redelijk zien, zonder, maar lang niet goed genoeg. Een aantal jaar later kreeg ik van de opticien zachte lenzen mee. Dit was al een hele verademing. Ik had geen pijn meer, en ik kon ze lang in houden (soms deed ik dat zelfs dagen en nachten achter elkaar, erg slecht, maar ik had gewoon geen zin om ze uit te doen. Ik was toen ongeveer 15 jaar).

Lange tijd ging dit dus goed, maar op een gegeven moment begon ik te merken, dat mijn ogen erg moe werden, als ik ze wat langer in had. Ik was toen al langere tijd gestopt met 's nachts dragen. Doordat mijn ogen zo moe werden, werd ik zelf ook moe. Als ik 's avonds uit ging, ging het maar zelden goed, en meestal zat ik halverwege de avond al ergens op een kruk half in slaap te vallen, terwijl ik eigenlijk zou moeten staan dansen. Ik kreeg extra zuurstofdoorlatende halve-maandlezen. Het ging beter, maar slechts voor korte tijd. Later kreeg ik het probleem erbij dat soms, als ik ze in deed, ik echt een hels brandende pijn in mijn ogen kreeg. Ik moest m'n lenzen dan meteen weer uit doen, om het een minuut later weer te proberen. Soms moest ik ze wel 5x uit doen, voor het eindelijk goed ging.

Zoals al eerder vermeld - een bril is voor mij geen optie. Ik vind die dingen zo afschuwelijk en bovendien lastig (kan niet uit mijn ooghoeken kijken, glijdt de hele tijd van mijn neus, etc.), dus ik ben naar de huisarts gegaan, om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor laseren. Eigenlijk wist hij me niet veel te vertellen, maar hij verwees me door naar Nico Trap, een ooglaserkliniek.

Eerst ging ik op internet kijken. Aangezien mijn ouders mij hierin gaan sponsoren, vond mijn vader, dat ik eerst moest uitzoeken wat qua prijs-/kwaliteitvergelijking de beste is. Ik kwam terecht op http://www.ooglaservergelijking.nl, maar daar werd ik niet veel wijs uit. In de provincie Utrecht staan er 4 vermeld, waarbij degene met de beste waardering er een is, waarmee je met het vliegtuig naar Istanbul vliegt, om het daar te laten doen... Wat ik heb begrepen van een vriend van mij, die laatst zijn ogen heeft laten laseren, gebruiken de goedkopere klinieken meestal oudere, achterhaalde apparatuur.

Na wat vergelijkwerk heb ik uiteindelijk toch besloten om een afspraak te maken bij Nico Trap, na de website volledig te hebben doorgelezen. Eerst komt een vooronderzoek. Deze kost ¤150 en zal morgen plaats vinden. Voor dit onderzoek mag ik een week mijn lenzen niet dragen, dus ik draag al een week een bril. Hoewel ik het er niet uit vind zien, voel ik mezelf al wel stukken beter. Ik heb meer energie, ik schijn er gezonder uit te zien, ik heb geen last meer van mijn ogen, etc.

Dit alles motiveert mij des te meer om deze marteling te gaan doorstaan. De kans dat het misgaat is, volgens de site, minder dan 1%, dat risico wil ik nemen. Morgen dus het vooronderzoek. Dit zal anderhalf uur in beslag nemen, en ze zullen mijn ogen meten, kijken of ik gemotiveerd genoeg ben, informatie geven over de verschillende technieken... Kijken of mijn ogen geschikt zijn, kortgezegd. Het laseren zelf kost iets minder dan ¤2000 per oog. Duur, maar ik wil het risico niet lopen, dat het mis gaat, als ik bij een goedkopere kliniek ga, terwijl het bij een duurdere wel goed zou zijn gegaan.

Er zijn veel mensen die hun ogen ook zouden willen laten laseren, maar het toch wat eng vinden, en liever eerst het verhaal van een ander horen/lezen. In het vertrouwen dat ik door dit vooronderzoek goed zal verlopen, open ik dit topic, waarmee ik jullie op de hoogte wil houden van het verloop.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_39756681
Sterkte

Ik ben benieuwd, houd dit topic in de gaten
pi_39756730
Tee vee pee. Ik wil hier gaan http://www.medicosmo.nl

Een vriendin van me heeft het hier laten doen en het is in de buurt.
Ik wil niet de standaard flapjes-methode maar de PKR. Die is pijnlijker maar als ik goed ben voorgelicht zou je daarna wel weer lenzen kunnen mocht er iets misgaan. Met een flapje kan dat niet.

Nu nog moed verzamelen voor het vooronderzoek....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:52:57 #4
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_39756814
Weet wel dat 't zicht in je beide ogen verbeterd, maar niet persé perfect wordt. (Tenminste, dat is mij verteld)
De kans dat je bijv. bij het autorijden nog een bril moet dragen oid bestaat dus.

Maar veel succes inderdaad!
Ben benieuwd wat ze tijdens die test ding allemaal doen (ben zelf ook brildragend)
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_39756944
Mijn vader heeft zijn ogen laten laseren, wat ik van hem begreep was de behandeling zelf niet pijnlijk. Na een half uurtje had hij wel heel erg last van tranende ogen en branderig gevoel maar niet een ondraagelijke pijn ofzo. Dit heeft ongeveer een dag geduurd en daarna nergens meer last van.

Zijn zicht is overigens wel 100% verbeterd, wat heel slecht was.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:59:27 #6
88233 Steve
Still the best.
pi_39757075
Ik ben erg benieuwd. .

Ik ben zelf het bangst voor de gevolgen op de lange termijn, omdat daar volgens mij nog niet veel over bekend is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:00:38 #7
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_39757120
Succes, misschien ook wat voor mij in de toekomst.
Jawel, je keek.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 juli 2006 @ 16:04:25 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39757251
Kennis van mij gaat het over 2 weken laten doen ik hou je wel op de hoogte
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_39757262
Het dragen van een bril is bij niet het probleem, wel dat daar jampotglazen inmoeten bij mij van -7 en -6.

Ik heb links trouwens een lui oog, dat wil ik dan eerst laten behandelen. Het is toch al kwalitatief een slechter oog. Overigens hebben ze dat in dezelfde praktijk onderzocht als dat Medicosmo zit.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:05:39 #10
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39757297
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:49 schreef PAA-053 het volgende:
Sterkte
maak je zo'n goeie grap, snapt niemand em

ik vind em goed
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_39757359
Brillen zijn oké.

Bij mij is laseren sowieso geen optie. Mijn sterkte is daarvoor te groot.
pi_39757376
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik vind em goed
Yes, toch nog 1tje
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 juli 2006 @ 16:08:55 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39757406
Dat filmpje is eng !!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_39757481
Oja ik wil dus ditte:
quote:
PRK
PRK is het afschaven van het hoornvlies met de laser, het hoornvlies wordt als het ware afgezwakt. De ingreep kan niet gebeuren aan 2 ogen tegelijk.
Het nadeel van PRK is dat de heling enkele dagen duurt, met 1 à 2 dagen ernstige pijn, en enkele dagen tot een week wazig zicht.
Het voordeel van PRK is dat het hoornvlies intact blijft; achteraf kan men niet zien dat er iets aan het oog is gebeurd.
Alleen de vraag of dat kan met mijn ogen.
pi_39757605
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:07 schreef k_man het volgende:
Brillen zijn oké.

Bij mij is laseren sowieso geen optie. Mijn sterkte is daarvoor te groot.
Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:15:35 #16
88233 Steve
Still the best.
pi_39757638
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik vind em goed
Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_39757859
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?
+6 dacht ik.
pi_39758433
En de minkant op? Ik heb -6 en -7 ongeveer.
pi_39758860
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
pi_39760164
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
In principe is het permanent, maar het kan zijn dat je ogen wel weer wat afzwakken na verloop van tijd. Nico Trap geeft daarvoor een garantie van 2 jaar, waarbinnen je gratis opnieuw belaserd kan worden.
pi_39760205
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Het is gewoon voor altijd, anders zou het wel erg duur worden.
pi_39761081
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:15 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep. .
Daar gaat mijn zelfvertrouwen
pi_39765043
Ik zou het ook graag willen maar bij mij is het niet mogelijk omdat ik een te hoge sterkte heb (+9) In de plaats daarvan wilde ik een permanente lens laten in brengen, maar dat kan waarschijnlijk ook niet omdat mn voorste oogkamer te ondiep is..

Maar als ik de ingreep zou laten uitvoeren liever bij een academisch ziekenhuis omdat die klinieken meer gericht zijn op winst.
pi_39766089
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Maar als ik de ingreep zou laten uitvoeren liever bij een academisch ziekenhuis omdat die klinieken meer gericht zijn op winst.
En winst is nadelig voor de kwaliteit van jouw behandeling ofzo
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:54:28 #25
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39768209
Mijn oma en tante en moeder zijn alle 3 naar belgie gegaan..Goedkoper,geen lange wachtrij..en heel goed aangeschreven

Heb je die opties al overwogen?

Anders kan ik je het adres en telnummer wel even doorgeven.
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_39770316
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef Stamp_Kip het volgende:
Mijn oma en tante en moeder zijn alle 3 naar belgie gegaan..Goedkoper,geen lange wachtrij..en heel goed aangeschreven

De kliniek waar ik wil gaan werkt idd samen met België. Ook wel logisch, die zitten niet zo ver er vandaan.
pi_39770771
Ik heb er zelf ook sterk over gedacht om mijn ogen te laten laseren. Na onderzoek op internet heb ik daar toch van afgezien. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. De kans is misschien klein dat het mis gaat, maar als het mis gaat dan kan het ook goed mis gaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.lasikdisaster.com/simulations.htm . Zie ook http://www.ooglasertrefpunt.nl met een forum van mensen die ervaringen uitwisselen.
pi_39771041
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

En winst is nadelig voor de kwaliteit van jouw behandeling ofzo
Nee, dat is het probleem niet. Bij een academisch ziekenhuis kijken ze veel nauwkeuriger dan bij een kliniek die op winst is gericht.
pi_39771645
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Nee, dat is het probleem niet. Bij een academisch ziekenhuis kijken ze veel nauwkeuriger dan bij een kliniek die op winst is gericht.
Het zou je misschien nog wel verbazen hoe nauwkeurig sommige klinieken werken. Probleem is natuurlijk wel dat je moet weten welke dat zijn.

Overigens heb ik vandaag voor het eerst lenzen gedragen, en ik ben net een slordige 20 minuten bezig geweest om ze uit m'n ogen te krijgen . Dat valt een beetje tegen, indoen ging zoveel makkelijker... Kwestie van wennen natuurlijk...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_39773684
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef Stamp_Kip het volgende:

Mail mij dat adres eens op petergeschiere [apestaart] hotmail [punt] com

Wil het namelijk ook in Belgie laten doen als ik het ga doen.
pi_39774146
Dit is zeker iets voor de toekomst
hi
pi_39783184
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Het zou je misschien nog wel verbazen hoe nauwkeurig sommige klinieken werken. Probleem is natuurlijk wel dat je moet weten welke dat zijn.

Overigens heb ik vandaag voor het eerst lenzen gedragen, en ik ben net een slordige 20 minuten bezig geweest om ze uit m'n ogen te krijgen . Dat valt een beetje tegen, indoen ging zoveel makkelijker... Kwestie van wennen natuurlijk...
De eerste keer dat ik mn lenzen in had duurde het behoorlijk lang om ze in te doen en uit doen was ook niet echt een succes toen. Ik ben nu nog steeds lang bezig met lenzen omdat het bij mij echt is van, bril op --> lens pakken met pincet --> lens goed zetten --> bril af --> lens in. Daarom was het voor mij een optie om een lens in mijn voorste oogkamer te laten plaatsen. En er zit een heel goede kliniek bij bij in de buurt inderdaad met veel belgische artsen. Maar mij is geadviseerd om naar het academisch ziekenhuis in Maastricht te gaan omdat zij het alleen doen als het écht kan omdat anders de lens zou kunnen gaan irriteren.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:43:20 #33
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_39785125
Goed idee van de TS om de bevindingen bij te houden. Ik zit op -6 en -7 en draag lenzen sind ik 11 was. Laseren lijkt me ideaal, maar de lange termijneffecten zijn mij te onbekend. Daarbij, nu zie ik slecht, maar niet niks. Van slecht naar niets vind ik een groot risico.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_39785392
tot zo ver ik weet, kan het niet bij alle oogafwijkingen

ik heb het nagevraagd voor mijn ogen >> ik draag nu af en toe hele aparte lenzen maar daar ik een hekel heb aan het inzetten en uithalen en het draagcomfort minimaal is hou ik het meestal bij bril
meestal hoef ik dan niet eens mijn koker mee te nemen terwijl ik bij de lenzen de hele handel altijd mee moest nemen ( ) zelfs het reissetje was nog behoorlijk veel

ik volg het verhaal wel ff misschien zijn ze alweer verder met de mogelijkheden dan ongeveer 5 jaar terug. that would be nice
pi_39786520
kan het ook gedaan worden als je een flinke cilinder afwijking hebt?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39786712
wil ik ook wel, maar durf niet.
pi_39787120
Ik ben net geweest, maar nog ff geen zin om het verhaal te typen, komt later vandaag wel.

I.i.g. wil ik even melden, dat het tegenwoordig kan tot -10, dus voor de mensen die menen te slechte ogen te hebben: het kan!
pi_39787130
En aan de pluskant is het maximum overigens +5
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:32:54 #39
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39788330
Ik heb lenzen en een bril maar ik draag ze beide nooit echt
ja 1x per maand

Heb ook niet ZO een erge sterkte en heb het 15 jaar zonder uitgehouden.. (eerst -1 en -1 nu -2 en -1,25)

Als dit nou heel goedkoop en veilig was dan zou ik het meteen doen
veni vidi gebanned
pi_39789617
Ik zit er ook aan te denken m'n ogen een keer te laten laseren. Ik draag nu jaar of 6 lenzen. Het gaat op zich best goed, maar laatste tijd last van rechteroog waar ik nu dan ook geen lens in heb. Pff en dat haat ik zeg. Maar een bril haat ik ook. Maar ja laseren: ook weer gedoe met uitzoeken waar ik dat dan 't beste kan laten doen. Ik heb al wel wat informatie aangevraagd...maar ben er nog niet over uit.
Verder kost het veel geld. Maar dat haal je er na een bepaalde tijd wel uit plus dat het aftrekbaar is (--> buitengewone uitgaven).

Het komt er vast wel 'n keer keer van
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:54:04 #41
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_39791113
Ik was al brildrager vanaf me 11e ongeveer (maar wegens schaamte, je weet hoe dat gaat op de basisschool etc. etc. pas veel later echt gaan dragen)
M'n moeder en zus hadden het al laten doen in Eindhoven, en ik was er zelf lange tijd bang voor maar toch de stap genomen. Ik mocht het zelfs paar maandjes voor me 18e laten doen omdat me ogen ver uitgegroeid waren en geen sterkte-verandering meer werd verwacht.
En ik ben op de dag van vandaag nog steeds uberblij dat ik het heb laten doen.
Je hoeft helemaal nergens bang voor te zijn! Het ergste waren nog de verdovingsdruppels waarvan je een vieze smaak kreeg in je keel. Daarna ga je liggen krijg je nog es druppels en dan zie je alleen nog maar wazig, je ziet de dokter wat met een mesje d'r afschrapen maar voelt compleet niks, oog wordt gelaserd, dat bovenste vliesje weer erop gedaan, veiligheidslens in en that's it!
Als de verdoving uitwerkt voel je nog heel ff een pijntje alsof er zandkorreltjes in je oog zijn gekomen maar dat verdween bij mij ook weer de dag erna.
Goeie tip die ik je meegeef is om zo weinig mogelijk in fel of buitenlicht te komen en (ook binnenskamers) de zonnebril op te houden!
Merk nu wel zo'n 3 jaartjes later dat het iets minder is met bijvoorbeeld autorijden, maar niet echt drastisch dat je al een bril nodig hebt ofzo.

Mensen met vraagjes hoor ik het wel!

Ikzelf ben bij deze arts geweest, heel aardig en rustig enzo
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_39804558
Goed:

In eerste instantie werden mijn gegevens opgenomen, daarna werden mijn ogen opgemeten, toen kreeg ik wat druppeltjes waardoor mijn pupillen zouden verwijden en als laatst kreeg ik van Nico Trap zelf nog wat testjes en een gesprek over het hoe en wat.

Volgens hem was mijn hoornvlies bovengemiddeld goed. Een dikte van 0,6 millimeter, gemiddeld is 0,55. Dit helpt bij het herstelproces enzo. Omdat ik aangaf dat beide ogen -3 zouden zijn, maar zij -3 en -2.5 testten, krijg ik voor het laseren nog 1 meting voor de zekerheid. Dit zal dinsdag gebeuren. Over twee weken, op woensdag, ga ik onder het mes... Spannend! Ik ga voor de LASIK methode, die in dat filmpje te zien is.

Toen ik buiten kwam, was ik die druppeltjes alweer vergeten, en dat was even schrikken - ik zag bijna niks meer door die zon! Snel een zonnebrilletje op dus! Mijn vader gaat proberen of hij nog wat van de verzekering los kan krijgen. Kleine kans, overigens, maar who knows!

Overigens is er van een wachttijd weinig te merken hier. Ik had eventueel ook al komende woensdag gekund - en ze laseren alleen op woensdagen! Alleen m'n pa wilde iets meer tijd i.v.m. verzekering.

Ik houd jullie verder op de hoogte!
pi_39806065
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef PsyCha het volgende:
wil ik ook wel, maar durf niet.
Same here . Volgens mij zou ik echt heel erg bang zijn dat er iets mis gaat. Ook de kosten vind ik nu nog belachelijk hoog. Dan wacht ik nog wel even.
pi_39808016
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:56 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Same here . Volgens mij zou ik echt heel erg bang zijn dat er iets mis gaat. Ook de kosten vind ik nu nog belachelijk hoog. Dan wacht ik nog wel even.
Ik moet sowieso nog even wachten omdat ik nog geen 18 ben. De kosten zijn inderdaad hoog, maar ik zou het er wel voor over hebben. Ik hoef het alleen niet zelf te betalen, mn vader heeft gezegd dat te doen want "die andere twee hebben ook allebei goede ogen, dus jij hebt daar ook recht op" wat het kost boeit m dan niet ofzo. (Niet dat ik verwend ben ofzo. )
pi_39808064
Ik heb uitgerekend, dat ik (naja, m'n pa) in 15 jaar goedkoper uit ben. Ik betaal nu elke 3 maanden 70 euro voor lenzen (en dan heb ik lenzenvloeistof en kwijtgeraakte lenzen niet meegerekend)
pi_39808159
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:59 schreef daReaper het volgende:
Ik heb uitgerekend, dat ik (naja, m'n pa) in 15 jaar goedkoper uit ben. Ik betaal nu elke 3 maanden 70 euro voor lenzen (en dan heb ik lenzenvloeistof en kwijtgeraakte lenzen niet meegerekend)
Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).
pi_39808207
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:21 schreef k_man het volgende:

[..]

+6 dacht ik.
Dacht tot + of - 14 of zo.
pi_39808293
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dacht tot + of - 14 of zo.
-8 en +4
pi_39811077
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...

Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 08:29:38 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_39812073
Een collega van mij in Belgie heeft dit ook laten doen, zij was dolblij na de lase'r.
Nu, een paar jaar later is zij minder blij, door beeldschermwerk is haar zicht nu weer slecht en de artsen vertelden haar dat dit komt omdat de resultaten op (korte) termijn bij mensen die beeldschermwerk doen erg slecht zijn. Ze waren haar dit vergeten te vertellen toen zij besloot deze (dure) behandeling te ondergaan.

Geen idee of het klopt wat die artsen achteraf vertelden.
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 08:34:10 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39812118
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

lenzendoosjes???? pincetten?

met mijn lenzendoosje doe ik al jaren en waar heb je een pincet voor nodig?
ik heb sinds mijn 16 lenzen (harde zuurstofdoorlatende)
dat is mij altijd prima bevallen, maar nu wil ik toch ook wel iets anders.
laseren zou ik wel willen, ware het niet dat ik gewoon niet durf. ik durf al niet eens voor lenzencontrole, laat staan dat ik zo'n ingreep zou durven doen. (ik ga overigens wel voor controle hoor).
probleem is dat ik als ik mijn lenzen niet in heb (en dat is eigenlijk alleen als er gezwommen moet worden) ik erg weinig zie en dat is heel lastig als je je kind in de gaten moet houden in een druk zwembad.
dus nu zit ik te dubben of ik aan de nachtlenzen zal gaan, of voor het grovere werk (laseren dus)

oftewel een tvp-tje dus
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 08:36:39 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39812151
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:

[..]

Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...

Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
hoezo word je genaaid met harde lenzen?
die van mij zijn vele malen goedkoper in het gebruik dan de jouwe. en ik ben er nog nooit een kwijtgeraakt in mijn 20 jarige carriere als lenzendrager.

mij boeit de prijs niet zo, maar meer de ervaring en ontwikkeling die ik nog verwacht dat er zal plaatsvinden in het laseren.
pi_39812181
Ik heb te weinig traanvocht, dus kom ik niet in aanmerking
pi_39812451
Ik heb tien jaar gedaan met mijn eerste paar harde lenzen Mijn opticien viel van zijn stoel toen ik het vertelde (na de controle). Hij had helemaal niks gezien aan mijn lenzen en aan mijn ogen.

Laatst ben ik mijn linkerlens kwijtgeraakt (3 jaar oud) toen heb ik tot ik de nieuwe had mijn inmiddels 13 jaar oude weer ingedaan, merkte ik niks van. Had zelfs spijt dat ik een nieuwe besteld had, maar ja. Mijn oude lenzen liggen dus gewoon zonder vloeistof in hun bakje, had 'm alleen even goed gepoetst en weer ingedaan.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:56:46 #55
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39816612
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:

[..]

Bij mij kost het iets van 170 per jaar incl alles
veni vidi gebanned
pi_39817840
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=925 hier mijn ervaringen met ooglaser in turkije
pi_39818835
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

lenzendoosjes???? pincetten?

met mijn lenzendoosje doe ik al jaren en waar heb je een pincet voor nodig?
ik heb sinds mijn 16 lenzen (harde zuurstofdoorlatende)
dat is mij altijd prima bevallen, maar nu wil ik toch ook wel iets anders.
laseren zou ik wel willen, ware het niet dat ik gewoon niet durf. ik durf al niet eens voor lenzencontrole, laat staan dat ik zo'n ingreep zou durven doen. (ik ga overigens wel voor controle hoor).
probleem is dat ik als ik mijn lenzen niet in heb (en dat is eigenlijk alleen als er gezwommen moet worden) ik erg weinig zie en dat is heel lastig als je je kind in de gaten moet houden in een druk zwembad.
dus nu zit ik te dubben of ik aan de nachtlenzen zal gaan, of voor het grovere werk (laseren dus)

oftewel een tvp-tje dus
Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit. Ohja, als er een kwijtraakt krijg ik ook gewoon een nieuwe.
pi_39819181
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:36 schreef Poogie het volgende:
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=925 hier mijn ervaringen met ooglaser in turkije
Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.

Ik had inderdaad gehoord dat je van de LASEK-behandeling een stuk langer last hebt, dan van LASIK. Gelukkig is mijn hoornvlies wel dik genoeg. Hoe zit het nu met je ogen? Ik mag hopen, dat je er geen last meer van hebt?
pi_39826148
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:20 schreef daReaper het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.

Ik had inderdaad gehoord dat je van de LASEK-behandeling een stuk langer last hebt, dan van LASIK. Gelukkig is mijn hoornvlies wel dik genoeg. Hoe zit het nu met je ogen? Ik mag hopen, dat je er geen last meer van hebt?
sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.
pi_39848675
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:08 schreef Poogie het volgende:

[..]

sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.
Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?

Nog 11 daagjes \o/
pi_39848925
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:34 schreef daReaper het volgende:

[..]

Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?

Nog 11 daagjes \o/
verdwijnt normaal gesproken vanzelf, maar ik merk ook dat de droogte steeds minder is sochtends, dus komt vast wel allemaal goed
pi_39853262
Ik ben blij genoeg met mijn bril, en zal mijn ogen dan ook niet laten laseren. Wel interessant dat filmpje waar je kunt zien hoe de behandeling verloopt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:56:53 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39855824
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit. Ohja, als er een kwijtraakt krijg ik ook gewoon een nieuwe.

Ik heb een jaar of 10 zachte lenzen gehad, maar echt nooit een pincet nodig gehad om mijn lenzen uit het bakje te halen?

Ben de laatste 3 jaar weer brildrager en dat bevalt me prima. Laseren vind ik echt te riskant, maar dit topic blijf ik toch maar ff volgen.. just in case
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_39864036
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik heb een jaar of 10 zachte lenzen gehad, maar echt nooit een pincet nodig gehad om mijn lenzen uit het bakje te halen?

Ben de laatste 3 jaar weer brildrager en dat bevalt me prima. Laseren vind ik echt te riskant, maar dit topic blijf ik toch maar ff volgen.. just in case
Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:50:05 #65
129684 Perfect-Stranger
kom uit de schaduw
pi_39883902
Ik heb 3 afspraken gehad bij verschillende klinieken en bij 1tje maar te horen gekregen dat laseren mogelijk was (LASEK)
De andere 2 zeiden dat m'n hoornvlies te dun is..
Ik zit bij allebei onder de 0.5 mm en dat is de grens voor de LASIK behandeling.
Ik neem de gok nu nog even niet en wacht nog een tijdje.
Wie weet wat ze over een tijdje weer uitgevonden hebben.

ps. cilindrische afwijkingen kúnnen terug komen waardoor een evt. nabehandeling nodig is
en ik heb eens iets gelezen dat ging over de sterkte van de aanhechting van het hoornvlies op het oog bij het flapje, en op de lange termijn werd daar uit opgemaakt dat die zelfs na jaren na de behandeling nog maar iets van 28% ipv natuurlijk de volle 100% van voor een behandeling is

[ Bericht 0% gewijzigd door Perfect-Stranger op 16-07-2006 20:47:31 ]
en loop in de zon
pi_39884606
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:50 schreef Perfect-Stranger het volgende:
en ik heb eens iets gelezen dat ging over de sterkte van de aanhechting van het hoornvlies op het oog bij het flapje, en op de lange termijn werd daar uit opgemaakt dat die zelfs na jaren na de behandeling nog maar iets van 28% ipv natuurlijk de volle 100% voor een behandeling
Dat is zo idd, je hoornvlies groeit na je geboorde in principe niet meer, dus het komt nooit zo vast te zitten als het zat.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 16 juli 2006 @ 22:31:16 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39888212
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.
maar beschadig je ze dan niet sneller
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_39895146
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb er zelf ook sterk over gedacht om mijn ogen te laten laseren. Na onderzoek op internet heb ik daar toch van afgezien. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. De kans is misschien klein dat het mis gaat, maar als het mis gaat dan kan het ook goed mis gaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.lasikdisaster.com/simulations.htm . Zie ook http://www.ooglasertrefpunt.nl met een forum van mensen die ervaringen uitwisselen.
Shit, je hebt echt mij goed overgehaald.
Ik ben pas 15 en denk eraan om het later te doen, maar ik kijk dan toch maar even opnieuw, naar veiligere methodes en beter onderzochte methodes.

Niks voor mij dit
pi_40143087
Nog 2 nachtjes... Brr, de zenuwen beginnen toe te slaan! Om 15:30 ga ik onder het mes.
pi_40143383
heel veel succes! als het zo gaat als op tv dan zal er een wereld voor je opengaan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_40143620
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
heel veel succes! als het zo gaat als op tv dan zal er een wereld voor je opengaan
Dankje! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn!
pi_40153254
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:27 schreef daReaper het volgende:
Nog 2 nachtjes... Brr, de zenuwen beginnen toe te slaan! Om 15:30 ga ik onder het mes.
heel veel succes, ik ben erg benieuwd naar hoe je het ervaart
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:30:12 #74
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_40155224
Als harde lenzen pijn doen moet je er ook meteen mee stoppen en dat bij de opticien gaan aankaarten.

Succes met het laseren, ik lees wel hoe het gegaan is.
The Internets, I needs it..
pi_40159292
hoi,
Ik zit ook sterk te twijfelen of ik mijnogen zal laten laseren. Ik ben een probleemgeval met lenzen. ze zitten nooit goed, dan te los, dan te vast. etc. Ik hoop dat ooglaseren bij mij kan. Ik heb namelijk vrij droge ogen. (is laseren dan mogelijk?)

ik heb een kliniek gevonden met deze arts http://www.ooglaseradvies.org/?id=150.
hier kost een behandeling maar 595 euro per oog..
de reacties van de personen lijken allemaal positief.
ik denk dat ik na de zomer maar eens een afspraak ga maken, met Eye Q vision in Amstelveen.
of heeft iemand hier andere ervaringen met deze kliniek?

TS succes!!!
Babe In Totale Control of Herself
pi_40159681
mijn opticien zei dat er kans is dat je na een tijd toch weer een kleine afwijking krijgt, die kun je dan niet oplossen met lenzen, alleen met een bril. Dat is net hetgene wat ik niet wil, dus ik hou me veilig bij mijn lenzen
Vind het ook eng hoor, dat laseren, je hebt maar 1 stel ogen
Desondanks hoop ik voor iedereen die het laat doen dat het heel goed bevalt
pi_40159834
Even een succeswensje voor TS! Ik kan me voorstellen dat het erg spannend is allemaal. Mijn vader heeft eind vorig jaar een oogoperatie ondergaan en ik ben toen diverse keren in het oogziekenhuis in Rotterdam geweest. Ik werd er helemaal akelig van, ik kan namelijk helemaal niet goed tegen ogen... Ik heb toen ook erg meegeleefd met mijn vader en al dat gepiel aan en in zijn ogen. Ik neem aan dat een laserbehandeling vele malen comfortabeler is dan een operatie, dus ik hoop dat alles erg meevalt! Succes TS, we horen wel hoe het gegaan is he?
I had a signature once. It was awful.
pi_40176100
Nog 20 uurtjes
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:45:13 #79
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40176534
Onbeschaamde TVP
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_40176685
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef daReaper het volgende:
Duur, maar ik wil het risico niet lopen, dat het mis gaat, als ik bij een goedkopere kliniek ga, terwijl het bij een duurdere wel goed zou zijn gegaan.
Maar je loopt nu het risico dat het misgaat, terwijl het dan bij de goedkopere wel goed zou zijn gegaan
pi_40176987
veel sterkte en succes!!

ik wil het ook héél graag!
pi_40177017
Hmm, ja... staat ook nog altijd op mijn to-do lijstje.

Heb een positief en een negatief oog, allebei ongeveer 3,5 dioptrie. En da's lastig te corrigeren met bril/lens (het ene beeld verkleint en het andere vergroot... en je hersenen moeten er weer één plaatje van maken). Misschien gaat dat corrigeren beter door laseren dan door er een lens voor te zetten...

Heb ook al een operatie achter de rug een aantal jaren geleden, waarbij m'n ogen zijn rechtgezet (ging ineens in korte tijd scheel kijken). En 't ene oog is nog lui ook.

Gedoe allemaal. .
pi_40180682
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Maar je loopt nu het risico dat het misgaat, terwijl het dan bij de goedkopere wel goed zou zijn gegaan
Duurder betekent vaak dat er ook nieuwere apparatuur aanwezig is (daar betaal je immers voor, opdat zij dat kunnen betalen).
pi_40182644
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:53 schreef daReaper het volgende:
[..]
Duurder betekent vaak dat er ook nieuwere apparatuur aanwezig is (daar betaal je immers voor, opdat zij dat kunnen betalen).
Misschien wel vaak, maar dus niet altijd Ik wil maar zeggen dat een hoge prijs niet automatisch betekent dat de kwaliteit ook beter is.

In Turkije zijn de lonen lager, huur van de praktijk lager etc. waardoor de behandeling goedkoper kan.

Ik heb zelf 3 jaar geleden naar volle tevredenheid in Istanbul mijn ogen laten laseren voor een belachelijk lage prijs, maar niet voordat ik heb nagevraagd wat voor laser ze daar hadden. Die bleek dus van exact hetzelfde Bausch&Lomb ding als bij een lasercentrum in NL waar de behandeling 3x zo duur was. Dan komt het op de arts aan die dat ding bedient. Die Turk had al 20.000 patienten behandeld, dat gaf voor mij de doorslag.

Begrijp me goed: ieder voordeel heb zijn nadeel. Je vliegt achteraf niet ff naar Turkije om je ogen te laten nakijken. Oftewel de nazorg is kut. En daar heb jij weer een voordeel

Succes met de behandeling !! Er gaat een wereld voor je open straks
pi_40182760
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:45 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Misschien wel vaak, maar dus niet altijd Ik wil maar zeggen dat een hoge prijs niet automatisch betekent dat de kwaliteit ook beter is.

In Turkije zijn de lonen lager, huur van de praktijk lager etc. waardoor de behandeling goedkoper kan.

Ik heb zelf 3 jaar geleden naar volle tevredenheid in Istanbul mijn ogen laten laseren voor een belachelijk lage prijs, maar niet voordat ik heb nagevraagd wat voor laser ze daar hadden. Die bleek dus van exact hetzelfde Bausch&Lomb ding als bij een lasercentrum in NL waar de behandeling 3x zo duur was. Dan komt het op de arts aan die dat ding bedient. Die Turk had al 20.000 patienten behandeld, dat gaf voor mij de doorslag.

Begrijp me goed: ieder voordeel heb zijn nadeel. Je vliegt achteraf niet ff naar Turkije om je ogen te laten nakijken. Oftewel de nazorg is kut. En daar heb jij weer een voordeel

Succes met de behandeling !! Er gaat een wereld voor je open straks
Dat was net de reactie die ik wilde geven, tot ik die regel las Maarja, als je geen nazorg nodig hebt is dat natuurlijk alleen maar beter!
pi_40182947
Hebben die Turken geen nazorg-overeenkomsten met clubs in NL?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:07:19 #87
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_40183470
Mensen laten tegenwoordig nogal snel hun ogen lazeren. Maar het lijkt erop dat vele niet echt de risico's inzien. Ok de kans is klein dat er iets mis gaat, maar wanneer er iets mis gaat is het ook in vele gevallen goed mis. Bijna geen tot geen zicht meer. De meest gebruikte methode is met het flapje, deze hecht niet meer dan 10% vast hoe het oorspronkelijk zat. Er zijn dus gevallen bekend dat mensen jaren na de behandeling het flapje los schoot. En zeg nou eerlijk, het is niet een noodzakelijke behandeling. Ik zelf zou de risico's hoe klein dan ook niet laten opwegen tegen het nadeel van het dragen van lenzen of een bril. Maar goed ieder zijn eigen keus. Let trouwens goed op het maximum wat mag gecorrigeerd worden, er zijn praktijken die je laten behandelen terwijl de afwijking (ver) boven het maximum zit.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_40184267
Ik heb mijzelf anderhalf jaar geleden als verjaardagskado een ooglaserbehandeling cadeau gedaan. Geen pijn gehad, perfect hersteld. Het arrogante is dat ik er zo ontzettend snel aan gewend was. Toen het goed zat met mijn ogen, dus geen irritaties meer en zicht was optimaal leefde alsof ik nooit een bril of lenzen had gedragen. Terwijl het niet verkeerd is om er af en toe even bij stil te staan dat het toch een knap staaltje techniek is wat je leven een stuk aangenamer maakt. Ogen zijn nu wel een stuk gevoeliger..

ter info, het topic wat ik toen ter tijd opende: Ogen laseren ondertussen goedkoper?
pi_40185786
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:07 schreef DragonFire het volgende:
Mensen laten tegenwoordig nogal snel hun ogen lazeren. Maar het lijkt erop dat vele niet echt de risico's inzien. Ok de kans is klein dat er iets mis gaat, maar wanneer er iets mis gaat is het ook in vele gevallen goed mis. Bijna geen tot geen zicht meer. De meest gebruikte methode is met het flapje, deze hecht niet meer dan 10% vast hoe het oorspronkelijk zat. Er zijn dus gevallen bekend dat mensen jaren na de behandeling het flapje los schoot. En zeg nou eerlijk, het is niet een noodzakelijke behandeling. Ik zelf zou de risico's hoe klein dan ook niet laten opwegen tegen het nadeel van het dragen van lenzen of een bril. Maar goed ieder zijn eigen keus. Let trouwens goed op het maximum wat mag gecorrigeerd worden, er zijn praktijken die je laten behandelen terwijl de afwijking (ver) boven het maximum zit.
28%

en ja, er zijn risico's, maar zoals je in de OP wel hebt kunnen lezen, is het in mijn geval bijna noodzakelijk te noemen.
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:50:53 #90
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40188673
tvp, gedoe altijd met lenzen

Vind het idee van laseren alleen wel een beetje eng maar ben wel nieuwsgierig... dus zoals ik al zei: tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40194162
Leuk het idee van laseren, maar ze kunnen nog geen flauw idee wat de lange termijn effecten inhouden. Het idee van laseren bestaat 'pas' een jaar of 15. Lijkt me een beetje scary thought, dat de lange termijnen pas over 50 jaar merkbaar zijn...

In mijn ogen zijn technieken zoals Conductieve Keratoplastiek een stuk beter, maar dit kan helaas (nog) niet worden toegepast om verziendheid.

Ik draag als 17 jaar lensen / brillen, maar omdat de lange termijn effecten echt nog niet zichbaar zijn ga ik mijn ogen (nog) niet laten laseren...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_40202131
Mensen, vaarwel! Als jullie niets meer van me horen hierna, dan ben ik blind en hard aan het oefenen met zo'n prikstok en een blindegeleidenhond de straat over te steken
pi_40205462
succes da reaper!!!
pi_40208227
Ik leef nog, ik zie nog, verder ga ik nix typen, want op dit moment heb ik nog pijn, waardoor ik mijn ogen amper open kan houden... Verhaal komt later
pi_40211056
we wachten af! maar je kunt nog zien dus...
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:17:57 #96
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_40211500
kheb t allemaal ff doorgelezen en ga t wel ff volgen!
@t TS: ik ben erg benieuwd hoe t gegaan is en waar je geweest bent!
pi_40308529
tvp
zit er ook aan te denken me ogen te laten laseren, maar ik heb ook nog zoveel twijvels.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_40310146
Ik wil de afloop eigenlijk ook wel weten!
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:38:08 #99
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_40310261
Het duurt geloof ik iets van een week toch, voordat alles is zoals het zou moeten zijn?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_40311334
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef daReaper het volgende:
Ik leef nog, ik zie nog, verder ga ik nix typen, want op dit moment heb ik nog pijn, waardoor ik mijn ogen amper open kan houden... Verhaal komt later
Ben benieuwd. Zelf ook 'brildrager' heb een afwijking van rond de -1, zonder bril redelijk zicht, maar af en toe vind ik mn wat wazigere zicht in de verte erg irritant.
Lijkt me ook wel wat dat laseren in de toekomst.
pi_40341770
Ik ben ook benieuwd. Draag nu lenzen. Heb -1.5 en -1,75 dus kan ook redelijk uit de voeten zonder lenzen maar denk er toch over om mijn ogen te laten laseren.
pi_40343802
Waar is DaReaper? de behandeling is inmiddels 5 dagen geleden uitgevoerd.. en nog geen behandel-verhaal...
  maandag 31 juli 2006 @ 09:34:34 #103
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_40344062
Tvp! Zit je trouwens na de behandeling niet twee weken met een zonnebril op?
Slokkie bier
pi_40344147
Hm, interessant, tvptje.
Ik draag al sinds groep 7 van de basisschool een bril, ik mag m'n ogen laten laseren als ik 18 ben (da's over 3 maanden ) maar ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept..
Je hebt nu toch ook zo'n behandeling waarbij geen mesje nodig is? (Gevonden: http://www.eyedo.nl/ ) Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Hier ben ik 't niet mee eens.. Klinieken hebben vaak betere nazorg. Je krijgt daar zoveel meer aandacht dan in een ziekenhuis. Natuurlijk zijn ze gericht op winst, maar ze hebben echt wel goede zorg. Nou krijg je bij een laserbehandeling voor je oog misschien niet echt nazorg, maar goed.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:40:32 #105
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40344166
ik hoop dat het goed gaat
miss_schaapje
  maandag 31 juli 2006 @ 10:15:37 #106
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_40344847
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, interessant, tvptje.
Ik draag al sinds groep 7 van de basisschool een bril, ik mag m'n ogen laten laseren als ik 18 ben (da's over 3 maanden ) maar ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept..
Zou je dit wel zo snel doen? Ik wil m'n ogen ook laten laseren hoor, maar op je 18e zijn je ogen nog niet totaal ontwikkelt. Als je ze dan laat laseren, en ze gaan een jaar later tóch nog een (beetje) achteruit/vooruit, lijkt het me verspilte moeite/geld niet te vergeten, en heb je hetzelfde probleem.
Slokkie bier
pi_40347673
Nee, ik laat 't ook echt nog niet doen hoor. Ik loop nog wel een tijdje met bril/lenzen rond, vind 't best. Ik zou 't zo snel ook niet eens durven, ook om de reden die jij gaf
pi_40379535
een tvp! ben benieuwd naar de bevindingen van TS
pi_40379596
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:17 schreef Sassefras het volgende:
Waar is DaReaper? de behandeling is inmiddels 5 dagen geleden uitgevoerd.. en nog geen behandel-verhaal...
hij is blind geworden...
pi_40380430
Ik zou als ik jou was toch naar Turkije gaan. Ze zijn daar veel geadvanceerder in laser technologie voor ogen. Daardoor is het ook een stuk goedkoper. Volgens mij kan je all inclusive met vliegticket al snel iets goedkoops krijgen. Ik vertrouw de klinieken hier zoiezo niet. Laser techniek is hier nog best jong.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_40381375
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:54 schreef Burakius het volgende:
Ik zou als ik jou was toch naar Turkije gaan. Ze zijn daar veel geadvanceerder in laser technologie voor ogen. Daardoor is het ook een stuk goedkoper. Volgens mij kan je all inclusive met vliegticket al snel iets goedkoops krijgen. Ik vertrouw de klinieken hier zoiezo niet. Laser techniek is hier nog best jong.
Dat was dus wel het laatste wat ik zou doen, Turkije Vorig jaar een mooi artikel in Volkskrant magazine over gelezen anyway, ik vertrouw klinieken in Turkije voor geen meter. Als daar iets gebeurt ben je letterlijk en figuurlijk ver van huis.

Ik wil ook echt GEEN flapje en dan laseren. Dus ik research nog even verder
pi_40381599
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:38 schreef piepster het volgende:
En de minkant op? Ik heb -6 en -7 ongeveer.
Voor wie is de behandeling mogelijk?

Vrijwel iedereen die nu een bril of contactlenzen draagt om goed in de verte te zien, kan worden behandeld. Van belang is dat de brilsterkte stabiel is, minimaal gedurende de laatste 12 maanden. Verder moet u gezond zijn en geen oogheelkundige problemen hebben, zoals hoornvlies afwijkingen, staar en dergelijke.
De minimale leeftijd is 18 jaar
.
http://www.nicotrap.nl/faq.htm
pi_40381656
Heeft iemand iets gevonden over ogen met een 'prisma-afwijking'? Ik heb daar dus last van, daarom kan ik ook geen lenzen dragen, maar ik kan niet vinden of dit ook gecorrigeerd kan worden met een laserbehandeling.
pi_40404614
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:22 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

hij is blind geworden...
Ik ben inderdaad blind geworden Mijn vader typt dit bericht nu voor me... Ze zijn uitgeschoten bij het snijden en nou loop ik met 2 lege oogkassen rond!

Maar goed, even serieus:

Ik kwam daar binnen met mijn vader. Eerst oogdruppels die ik bij het vooronderzoek ook kreeg. Toen moest ik nog even wachten en uiteindelijk kwam daar Nico zelf. Hij nam me mee naar de operatiekamer. Eerst moest ik nog zo'n jasje aan, en een kapje op en dingen om mijn schoenen heen, en toen mocht ik naar binnen. De assistente was er al. Ik moest op de tafel gaan liggen met m'n hoofd in een soort gat. Vervolgens werden mijn ogen overspoeld met allerlei vloestoffen - ontsmettingsmiddelen, verdovingsmiddelen, etc. Vervolgens werden er plakbandjes ofzo op mijn wimpers geplakt, opdat die niet in de weg zouden zitten.

Eerst was mijn rechteroog aan de beurt. Er ging een klemmetje op, zodat ik niet meer kon knipperen en ik kreeg de opdracht naar het groene lampje te blijven kijken (boven mij zag ik drie lampjes, 2 rode en een groene in het midden). Na de klem kreeg ik een ringetje op mijn oog, met behulp van welke het flapje zou worden gemaakt. Het viel eerlijk gezegd nog wel mee hoe nerveus is was, hoewel ik ook weer niet 100% kalm was.

"Nu goed naar het lampje blijven kijken", was de opdracht. Even verdween het zicht in mijn oog, terwijl ik een hele zachte, maar toch snijdende pijn door mijn oog voelde gaan. Daarna kon ik meteen weer zien... Nou ja, zien - zonder die flap is je zicht ineens -50 ofzo. Het groene lampje zag ik echter nog wel, en daar moest ik naar blijven kijken. "Het laseren duurt nu 14 seconden", en ja, ik tellen, en inderdaad, na 14 seconden was het klaar. De laatste stap was het flapje terugleggen. Je ziet gewoon die kwastjes over je oog heen gaan, heel raar, maar je voelt er niets van. Daarna gingen de klem en de plakbandjes eraf, en het was klaar. Het verhaal van mijn linkeroog is niet veel anders dan dat.

Klaar. Ik mocht overeind komen en werd de kamer uitgeleid. Mijn operatiekleding ging de vuilnisbak in en ik werd in een schemerig kamertje geplaatst, waar een andere vrouw nog bezig was met het afsluitende verhaal te vertellen aan mijn voorganger. Mijn vader mocht ook naar binnen en had mijn zonnebril bij zich. Ik moest mijn ogen zoveel mogelijk dicht houden, en dat leek mij, toen de verdoving uitgewerkt was, ook niet erg onverstandig. Hoewel ik aan mijn linkeroog niets voelde, deed mijn rechteroog bijzonder veel pijn. Ik kon mijn ogen amper open houden, maar dit was allemaal normaal.

Na een verhaal over het hoe en wat de komende tijd mochten we er alweer vandoor. Met dichtgeknepen ogen zat ik in de auto naar huis. Ik had druppels mee gekregen - kunsttranen en antibiotica - en oogkleppen.

De kunsttranen moest ik op die dag elk kwartier toedienen, de dag erna elk half uur a uur en daarna elk uur, voor een aantal weken. Daarna kan het afgebouwd worden (door de operatie tranen je ogen om de een of andere reden niet zoveel meer van zichzelf). De antibiotica moest ik gedurende vier dagen viermaal daags toedienen (dus daar ben ik alweer vanaf) en die oogkleppen moest ik de eerste nacht op doen, om te voorkomen dat ik in mijn ogen zou wrijven.

Thuisgekomen ging de pijn langzaamaan weg en na verloop van tijd kon ik weer kijken. Ik zeg "kijken", en niet "zien", omdat dat laatste nog amper van toepassing is. Als je kijkt naar die rampenfoto's op de pagina die iemand hier plaatste, dan kun je een indruk krijgen van mijn zicht: ik zag wel scherp, maar toch kon ik bijna niets zien, omdat het toch ook wel wazig was.. Moeilijk uit te leggen, natuurlijk licht gaf een heel raar schijnsel af en ook de alom bekende HALO's waren maar al te duidelijk. Na een rustig avondje ben ik vroeg gaan slapen. Hoewel mijn ogen geen pijn meer deden, jeukten ze wel, en ik had daar niet zo'n zin meer in.

De oogkleppen waren een ramp. Allereerst om op te doen. Het was zo heet, dat het zweet me op het voorhoofd stond, en die tape werkte niet echt op dat zweet, maar uiteindelijk was het me toch gelukt. Maar aangezien ik meestal op mijn buik, met mijn hoofd opzij slaap, kon ik amper slapen, omdat die kleppen in mijn gezicht drukten... Nouja, uiteindelijk was ik toch in slaap gevallen.

's Ochtends was het zicht stukken beter. Ik had nog wel een klein beetje pijn in mijn ogen; in dat opzicht leek het net alsof ik gewoon mijn lenzen in had , maar het was niets vergeleken bij de pijn van de dag ervoor. Om half 2 moest ik bij de oogarts zijn voor een nacontrole, waar ik gewoon zelf heen ben gereden. Geen probleem.

Volgens de oogarts was het perfect. Ik heb nu nog maar een correctie van -0,25 aan mijn linkeroog, en mijn rechteroog is 0. De flap zag er eveneens prima uit. Ik mocht weer naar huis.

Ik merk nu 's avonds nog wel dat ik last heb van die HALO's, maar niet heel erg, en bovendien merk ik wel dat dit steeds minder aan het worden is. Verder merk ik ook wel dat ik niet te lang achter de computer moet zitten, want dat vermindert toch wel tijdelijk mijn zicht... En ik ben er bang voor, dat dit tijdelijke permanent wordt (ik heb hier echter nooit een waarschuwing over gehad, ook niet op internet sites, maar dit is mijn eigen indruk). Over 5 weken moet ik voor de volgende controle, en ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.
pi_40404633
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:25 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat was dus wel het laatste wat ik zou doen, Turkije Vorig jaar een mooi artikel in Volkskrant magazine over gelezen anyway, ik vertrouw klinieken in Turkije voor geen meter. Als daar iets gebeurt ben je letterlijk en figuurlijk ver van huis.

Ik wil ook echt GEEN flapje en dan laseren. Dus ik research nog even verder
Met flapje is LASIK. Je kan ook zonder flap doen, dat is LASEK, maar je hebt dan wel veel langer last van pijnlijke ogen.
pi_40404664
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:34 schreef Silentium het volgende:
Tvp! Zit je trouwens na de behandeling niet twee weken met een zonnebril op?
't Is wel de bedoeling dat je die veel op hebt, bij fel licht enzo. Meestal als ik overdag de deur uit ga, doe ik 'm ook wel op, maar ik heb niet erg veel last van zonlicht. Trouwens ook niet van droge ogen, waar ik die druppels voor heb gekregen, maar toch blijf ik trouw druppelen.
pi_40408730
Met al dit gepraat over gezichtsvermogen... is iemand de rare TT al opgevallen?
"Ik laat mijn ogen laten laseren."

-edit: aangepast

[ Bericht 43% gewijzigd door Mylene op 02-08-2006 11:11:15 ]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:50:49 #118
60704 LeonH
pi_40410450
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:55 schreef daReaper het volgende:

[..]

Even verdween het zicht in mijn oog, terwijl ik een hele zachte, maar toch snijdende pijn door mijn oog voelde gaan.
Hele verhaal komt me weer hartstikke bekend voor. Kan het zicht me helemaal voorstellen. Alleen bovenstaande? Heb ik echt helemaal geen last van gehad. Zou dit dan toch iets met een pijngrens te maken hebben ofzo? Gelukkig was het geen enorme pijn ofzo voor je !

Ga idd nu niet te lang of te vaak achter de pc. Dit kun je zoiezo moeilijk verdragen maar kan ook je zicht "beperken". Ikzelf merk dit nu, is nu inmiddels 2 jaar geleden maar aangezien ik veel achter de computer zit merk ik toch dat het ietsjes achteruit is gegaan...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_40413654
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:50 schreef LeonH het volgende:

[..]

Hele verhaal komt me weer hartstikke bekend voor. Kan het zicht me helemaal voorstellen. Alleen bovenstaande? Heb ik echt helemaal geen last van gehad. Zou dit dan toch iets met een pijngrens te maken hebben ofzo? Gelukkig was het geen enorme pijn ofzo voor je !

Ga idd nu niet te lang of te vaak achter de pc. Dit kun je zoiezo moeilijk verdragen maar kan ook je zicht "beperken". Ikzelf merk dit nu, is nu inmiddels 2 jaar geleden maar aangezien ik veel achter de computer zit merk ik toch dat het ietsjes achteruit is gegaan...
Het was ook niet echt pijn, maar meer dat ik gewoon heel ver in de verte voelde dat er gesneden werd zegmaar... Misschien werkte de verdoving nog niet helemaal 100% ofzo, want ik kan me dat gevoel niet meer herinneren bij m'n linker oog.
pi_40414017
quote:

[..]

Serieus?! Damn zeg, ik zit zeker acht uur per dag achter m'n pc... Dat wordt dan ook nog eens afkicken en een andere baan zoeken....
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:32:52 #121
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40416896
quote:

[..]

Zijn beeldschermen dan zo slecht voor je zicht?
pi_40418127
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Crux het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem voornamelijk is, dat je ogen constant dichtbij gefocust zijn. Daar gaan je ogen dan aan wennen, waardoor ze (tijdelijk) minder goed ver kunnen focussen. Lezen is daarom misschien ook niet al te best, om de hele dag door te doen.

Maar dit zeg ik maar, ik weet niet of het waar is.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:30:15 #123
60704 LeonH
pi_40422738
Het is idd zoal dareaper zegt als je je behoorlijk focust op een beeldscherm. Iets waar ik mezelf soms op betrap. Denk zoiezo dat het toch wel een normale iets bij iedere (kantoor)baan om om de zoveel tijd even iets anders te doen dan op je scherm te turen.
En vooral na zo'n "operatie" zijn je ogen toch nog best een beetje extra kwetsbaar.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:32:02 #124
60704 LeonH
pi_40422803
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Crux het volgende:

[..]

Sorry beetje verkeerd geformuleerd... zicht was niet echt het juiste woord...
pi_40430892
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom zo veel mensen hun ogen laten laseren. Ik draag nu ongeveer een jaar een leuke bril en ik krijg heel veel complimentjes van mensen dat ze mijn bril zo leuk vinden. Zelf vind ik mezelf met bril ook echt niet lelijker dan zonder. Bovendien lijkt het me echt heel erg eng om mijn ogen te laten laseren zou dat nooit durven. Maar ik vind het wel fijn voor de TS dat alles goed is gegaan.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:05:16 #126
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40434786
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:22 schreef tess1987 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom zo veel mensen hun ogen laten laseren. Ik draag nu ongeveer een jaar een leuke bril en ik krijg heel veel complimentjes van mensen dat ze mijn bril zo leuk vinden. Zelf vind ik mezelf met bril ook echt niet lelijker dan zonder. Bovendien lijkt het me echt heel erg eng om mijn ogen te laten laseren zou dat nooit durven. Maar ik vind het wel fijn voor de TS dat alles goed is gegaan.
Snap je dat niet? Ik snap best dat véél mensen vinden dat een bril hun lelijk staat. Ik hoor er ook bij. Ik had ook iemand in de klas die je beter kan zien met dan zonder bril. Maar over het algemeen vind ik zonder mooier.

Ik zou m'n ogen ook nog niet laten laseren. Ik wil eerst weten of er bijwerkingen zijn en daarnaast ben ik nog maar 16. terwijl je voor zover ik weet 18 moet zijn . Maar lenzen bevallen me ook goed. Ook heb ik prijzen van 2000 euro per oog gehoord. dat vind ik nog net wat teveel
pi_40993438
Ik had een sterkte van -11 en -12. Kon dus ook geen laser behandeling. Ik ben toen naar mijn oogarts gegaan en die heeft mij ook doorverwezen naar Nico Trap. Hij heeft bij mij een permanente lens in ogen gezet. Dit gebeurde in het ziekenhuis van Zeist. De operatie werd uitgevoerd onder algehele narcose. Toen ik bij kwam was mijn oog ingepakt. De volgende dag mocht het kapje er vanaf, en kon meteen goed zien. Was een wereld van verschil. Een week later was mijn andere oog aan de buurt, ook hiervan heb ik totaal geen pijn van gehad.

Het enigste 'nadeel' was dat ik niet op 0 ben uitgekomen. Had nog een sterkte in beide ogen van -2. Deze werden na een laserbehandeling gecorrigeerd. Mijn linkeroog is nu op 0. Mijn rechter heeft nog steeds een reststerkte van -0.5. Nu zul je zeggen dit zie je toch niet. Maar ik zie het wel degelijk. Dus wordt dit beetje a.s. woensdag weggelaserd. Hopelijk ben ik dan helemaal verlost van slechte ogen!

Gelukkig kostte het mij niet zo heel veel geld. Doordat ik zo'n hoge sterkte had heeft Nico Trap voor mij een brief geschreven voor de verzekering, en hierdoor heb ik 80% vergoed gekregen. Dat scheelt toch best wel!
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:27:37 #128
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_40993930
Ik heb meerdere malen gehoord dat ze het in turkije erg goed kunnen en dat het daar een stuk goedkoper is dan hier. zo'n 500 euro dacht ik.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_40994133
Tja toch heb ik niet zo'n vertrouwen in die artsen. De apparatuur die ze hebben is toch een stuk ouder. Ik vind het wel erg goedkoop.
pi_40994345
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:33 schreef Patriesje85 het volgende:
Tja toch heb ik niet zo'n vertrouwen in die artsen. De apparatuur die ze hebben is toch een stuk ouder. Ik vind het wel erg goedkoop.
Apparatuur schijnt wel up-to-date te zijn, maar als blijkt dat er na de behandeling iets toch niet helemaal goed is, kun je fluiten naar nazorg.
pi_40994361
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef Patriesje85 het volgende:
Ik had een sterkte van -11 en -12. Kon dus ook geen laser behandeling. Ik ben toen naar mijn oogarts gegaan en die heeft mij ook doorverwezen naar Nico Trap. Hij heeft bij mij een permanente lens in ogen gezet. Dit gebeurde in het ziekenhuis van Zeist. De operatie werd uitgevoerd onder algehele narcose. Toen ik bij kwam was mijn oog ingepakt. De volgende dag mocht het kapje er vanaf, en kon meteen goed zien. Was een wereld van verschil. Een week later was mijn andere oog aan de buurt, ook hiervan heb ik totaal geen pijn van gehad.

Het enigste 'nadeel' was dat ik niet op 0 ben uitgekomen. Had nog een sterkte in beide ogen van -2. Deze werden na een laserbehandeling gecorrigeerd. Mijn linkeroog is nu op 0. Mijn rechter heeft nog steeds een reststerkte van -0.5. Nu zul je zeggen dit zie je toch niet. Maar ik zie het wel degelijk. Dus wordt dit beetje a.s. woensdag weggelaserd. Hopelijk ben ik dan helemaal verlost van slechte ogen!

Gelukkig kostte het mij niet zo heel veel geld. Doordat ik zo'n hoge sterkte had heeft Nico Trap voor mij een brief geschreven voor de verzekering, en hierdoor heb ik 80% vergoed gekregen. Dat scheelt toch best wel!
Ha, da's dezelfde kliniek Welke laser-methode hebben ze bij jou gedaan? LASIK of LASEK?
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:51:59 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40994621
Ik ben verbaasd over twee dingen in dit topic:

1. Die nadruk die wordt gelegd op het financiele gedeelte.
Wat boeit het nou wat het kost. Ik zou me eerder zorgen maken over het feit dat je je enige paar ogen voor de rest van je leven gaat veranderen.

2. Ik schrik van de opmerkingen over dat lang achter een PC of lang acher elkaar lezen niet zo goed meer gaat. Hallo zeg, dat is nogal wat! Ik denk dat meer dan 50% van de mensen een kantoorbaan heeft en dus 8 uur per dag achter een beeldscherm zit. En dat zou je dan niet meer kunnen? Ik hoop maar dat ik het verkeerd verstaan heb...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_40996346
Heb de LASIK methode gehad. Dus gelukkig nergens last van gehad. Mijn broer heeft de LASEK gehad, en die heeft echt een paar dagen geen licht kunnen verdragen.
Maar dat je niet achter je pc kan zitten.. daar heb ik echt geen last van. Ik heb een kantoorbaan dus overdag zit ik achter mijn pc, en 's avonds ook. En nooit ergens last van. Heb alleen 's morgens vroeg last van droge ogen, en daar heb ik druppels voor, maar dit komt niet doordat ik te lang achter me pc zit, heb gewoon niet genoeg traanvocht (is altijd al zo geweest)
pi_41016303
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef SeLang het volgende:
2. Ik schrik van de opmerkingen over dat lang achter een PC of lang acher elkaar lezen niet zo goed meer gaat. Hallo zeg, dat is nogal wat! Ik denk dat meer dan 50% van de mensen een kantoorbaan heeft en dus 8 uur per dag achter een beeldscherm zit. En dat zou je dan niet meer kunnen? Ik hoop maar dat ik het verkeerd verstaan heb...
Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.
  maandag 21 augustus 2006 @ 03:59:33 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41020106
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:01 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.
Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41027301
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?
Ohnee, dat absoluut niet. Ik zou zo uren achter elkaar naar mijn scherm kunnen staren, maar ik merk, dat als ik dat doe, dat mijn zicht daarna gewoon minder is. Na een goede nachtrust lijkt dit weer goed te zitten, maar ik kan me voorstellen, dat als je dit te vaak doet, dat het gewoon een negatief effect op je ogen kan hebben.
pi_41031401
Dat je zicht daarna wat minder is, komt omdat je minder vaak met je ogen knippert en ze dus droger worden. Als je ff van dat traanvocht erbij doet, zie je weer scherp.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:07:06 #138
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41032930
schaamteloze tvp

alhoewel ik na het lezen van een aantal reacties via de in dit topic genoemde links niet zo enthousiast meer ben...
Neerkomen wel!
pi_41037992
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:07 schreef Freeflyer het volgende:
schaamteloze tvp

alhoewel ik na het lezen van een aantal reacties via de in dit topic genoemde links niet zo enthousiast meer ben...
Waardoor is je enthousiasme ineens weg?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:45:35 #140
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41063870
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:55 schreef Patriesje85 het volgende:

[..]

Waardoor is je enthousiasme ineens weg?
heeft met name te maken met die rest sterktes. de -0,25, -0,5 kan nog zonder correctie maar daarna zou ik toch weer aangewezen zijn op een hulpmiddel.

en verder het beeldschermwerk verhaal...
Neerkomen wel!
pi_41067351
Ik zou ook graag mijn ogen willen laseren, maar vind het nu nog veel te riskant!

Ik wacht nog wel een paar jaartjes!
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')