maak je zo'n goeie grap, snapt niemand emquote:
Yes, toch nog 1tjequote:Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
maak je zo'n goeie grap, snapt niemand em
ik vind em goed![]()
Alleen de vraag of dat kan met mijn ogen.quote:PRK
PRK is het afschaven van het hoornvlies met de laser, het hoornvlies wordt als het ware afgezwakt. De ingreep kan niet gebeuren aan 2 ogen tegelijk.
Het nadeel van PRK is dat de heling enkele dagen duurt, met 1 à 2 dagen ernstige pijn, en enkele dagen tot een week wazig zicht.
Het voordeel van PRK is dat het hoornvlies intact blijft; achteraf kan men niet zien dat er iets aan het oog is gebeurd.
Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:07 schreef k_man het volgende:
Brillen zijn oké.
Bij mij is laseren sowieso geen optie. Mijn sterkte is daarvoor te groot.
Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
maak je zo'n goeie grap, snapt niemand em
ik vind em goed![]()
+6 dacht ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?
In principe is het permanent, maar het kan zijn dat je ogen wel weer wat afzwakken na verloop van tijd. Nico Trap geeft daarvoor een garantie van 2 jaar, waarbinnen je gratis opnieuw belaserd kan worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
Het is gewoon voor altijd, anders zou het wel erg duur worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
Daar gaat mijn zelfvertrouwenquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:15 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep..
En winst is nadelig voor de kwaliteit van jouw behandeling ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Maar als ik de ingreep zou laten uitvoeren liever bij een academisch ziekenhuis omdat die klinieken meer gericht zijn op winst.
De kliniek waar ik wil gaan werkt idd samen met België. Ook wel logisch, die zitten niet zo ver er vandaan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef Stamp_Kip het volgende:
Mijn oma en tante en moeder zijn alle 3 naar belgie gegaan..Goedkoper,geen lange wachtrij..en heel goed aangeschreven
Heb je die opties al overwogen?
Anders kan ik je het adres en telnummer wel even doorgeven.
Nee, dat is het probleem niet. Bij een academisch ziekenhuis kijken ze veel nauwkeuriger dan bij een kliniek die op winst is gericht.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
En winst is nadelig voor de kwaliteit van jouw behandeling ofzo![]()
Het zou je misschien nog wel verbazen hoe nauwkeurig sommige klinieken werken. Probleem is natuurlijk wel dat je moet weten welke dat zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nee, dat is het probleem niet. Bij een academisch ziekenhuis kijken ze veel nauwkeuriger dan bij een kliniek die op winst is gericht.
Mail mij dat adres eens op petergeschiere [apestaart] hotmail [punt] comquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef Stamp_Kip het volgende:
Mijn oma en tante en moeder zijn alle 3 naar belgie gegaan..Goedkoper,geen lange wachtrij..en heel goed aangeschreven
Heb je die opties al overwogen?
Anders kan ik je het adres en telnummer wel even doorgeven.
De eerste keer dat ik mn lenzen in had duurde het behoorlijk lang om ze in te doen en uit doen was ook niet echt een succes toen. Ik ben nu nog steeds lang bezig met lenzen omdat het bij mij echt is van, bril op --> lens pakken met pincet --> lens goed zetten --> bril af --> lens in. Daarom was het voor mij een optie om een lens in mijn voorste oogkamer te laten plaatsen. En er zit een heel goede kliniek bij bij in de buurt inderdaad met veel belgische artsen. Maar mij is geadviseerd om naar het academisch ziekenhuis in Maastricht te gaan omdat zij het alleen doen als het écht kan omdat anders de lens zou kunnen gaan irriteren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Het zou je misschien nog wel verbazen hoe nauwkeurig sommige klinieken werken. Probleem is natuurlijk wel dat je moet weten welke dat zijn.
Overigens heb ik vandaag voor het eerst lenzen gedragen, en ik ben net een slordige 20 minuten bezig geweest om ze uit m'n ogen te krijgen. Dat valt een beetje tegen, indoen ging zoveel makkelijker... Kwestie van wennen natuurlijk...
Same herequote:Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef PsyCha het volgende:
wil ik ook wel, maar durf niet.
Ik moet sowieso nog even wachten omdat ik nog geen 18 ben. De kosten zijn inderdaad hoog, maar ik zou het er wel voor over hebben. Ik hoef het alleen niet zelf te betalen, mn vader heeft gezegd dat te doen want "die andere twee hebben ook allebei goede ogen, dus jij hebt daar ook recht op" wat het kost boeit m dan niet ofzo. (Niet dat ik verwend ben ofzo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:56 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Same here. Volgens mij zou ik echt heel erg bang zijn dat er iets mis gaat. Ook de kosten vind ik nu nog belachelijk hoog. Dan wacht ik nog wel even.
Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:59 schreef daReaper het volgende:
Ik heb uitgerekend, dat ik (naja, m'n pa) in 15 jaar goedkoper uit ben. Ik betaal nu elke 3 maanden 70 euro voor lenzen (en dan heb ik lenzenvloeistof en kwijtgeraakte lenzen niet meegerekend)
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).
lenzendoosjes???? pincetten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).
hoezo word je genaaid met harde lenzen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:
[..]
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...
Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
Bij mij kost het iets van 170 per jaar incl allesquote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:
[..]
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...
Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lenzendoosjes???? pincetten?
met mijn lenzendoosje doe ik al jaren en waar heb je een pincet voor nodig?
ik heb sinds mijn 16 lenzen (harde zuurstofdoorlatende)
dat is mij altijd prima bevallen, maar nu wil ik toch ook wel iets anders.
laseren zou ik wel willen, ware het niet dat ik gewoon niet durf. ik durf al niet eens voor lenzencontrole, laat staan dat ik zo'n ingreep zou durven doen. (ik ga overigens wel voor controle hoor).
probleem is dat ik als ik mijn lenzen niet in heb (en dat is eigenlijk alleen als er gezwommen moet worden) ik erg weinig zie en dat is heel lastig als je je kind in de gaten moet houden in een druk zwembad.
dus nu zit ik te dubben of ik aan de nachtlenzen zal gaan, of voor het grovere werk (laseren dus)
oftewel een tvp-tje dus
Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:36 schreef Poogie het volgende:
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=925 hier mijn ervaringen met ooglaser in turkije
sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:20 schreef daReaper het volgende:
[..]
Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.
Ik had inderdaad gehoord dat je van de LASEK-behandeling een stuk langer last hebt, dan van LASIK. Gelukkig is mijn hoornvlies wel dik genoeg. Hoe zit het nu met je ogen? Ik mag hopen, dat je er geen last meer van hebt?
Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:08 schreef Poogie het volgende:
[..]
sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.
verdwijnt normaal gesproken vanzelf, maar ik merk ook dat de droogte steeds minder is sochtends, dus komt vast wel allemaal goedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:34 schreef daReaper het volgende:
[..]
Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?
Nog 11 daagjes \o/
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit.Ohja, als er een kwijtraakt krijg ik ook gewoon een nieuwe.
Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of 10 zachte lenzen gehad, maar echt nooit een pincet nodig gehad om mijn lenzen uit het bakje te halen?
Ben de laatste 3 jaar weer brildrager en dat bevalt me prima. Laseren vind ik echt te riskant, maar dit topic blijf ik toch maar ff volgen.. just in case
Dat is zo idd, je hoornvlies groeit na je geboorde in principe niet meer, dus het komt nooit zo vast te zitten als het zat.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:50 schreef Perfect-Stranger het volgende:
en ik heb eens iets gelezen dat ging over de sterkte van de aanhechting van het hoornvlies op het oog bij het flapje, en op de lange termijn werd daar uit opgemaakt dat die zelfs na jaren na de behandeling nog maar iets van 28% ipv natuurlijk de volle 100% voor een behandeling
maar beschadig je ze dan niet snellerquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.
Shit, je hebt echt mij goed overgehaald.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb er zelf ook sterk over gedacht om mijn ogen te laten laseren. Na onderzoek op internet heb ik daar toch van afgezien. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. De kans is misschien klein dat het mis gaat, maar als het mis gaat dan kan het ook goed mis gaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.lasikdisaster.com/simulations.htm . Zie ook http://www.ooglasertrefpunt.nl met een forum van mensen die ervaringen uitwisselen.
Dankje! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn!quote:Op maandag 24 juli 2006 20:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
heel veel succes! als het zo gaat als op tv dan zal er een wereld voor je opengaan
heel veel succes, ik ben erg benieuwd naar hoe je het ervaartquote:Op maandag 24 juli 2006 20:27 schreef daReaper het volgende:
Nog 2 nachtjes... Brr, de zenuwen beginnen toe te slaan! Om 15:30 ga ik onder het mes.
Maar je loopt nu het risico dat het misgaat, terwijl het dan bij de goedkopere wel goed zou zijn gegaanquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef daReaper het volgende:
Duur, maar ik wil het risico niet lopen, dat het mis gaat, als ik bij een goedkopere kliniek ga, terwijl het bij een duurdere wel goed zou zijn gegaan.
Duurder betekent vaak dat er ook nieuwere apparatuur aanwezig is (daar betaal je immers voor, opdat zij dat kunnen betalen).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Maar je loopt nu het risico dat het misgaat, terwijl het dan bij de goedkopere wel goed zou zijn gegaan![]()
Misschien wel vaak, maar dus niet altijdquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:53 schreef daReaper het volgende:
[..]
Duurder betekent vaak dat er ook nieuwere apparatuur aanwezig is (daar betaal je immers voor, opdat zij dat kunnen betalen).
Dat was net de reactie die ik wilde geven, tot ik die regel lasquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:45 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Misschien wel vaak, maar dus niet altijdIk wil maar zeggen dat een hoge prijs niet automatisch betekent dat de kwaliteit ook beter is.
In Turkije zijn de lonen lager, huur van de praktijk lager etc. waardoor de behandeling goedkoper kan.
Ik heb zelf 3 jaar geleden naar volle tevredenheid in Istanbul mijn ogen laten laseren voor een belachelijk lage prijs, maar niet voordat ik heb nagevraagd wat voor laser ze daar hadden. Die bleek dus van exact hetzelfde Bausch&Lomb ding als bij een lasercentrum in NL waar de behandeling 3x zo duur was. Dan komt het op de arts aan die dat ding bedient. Die Turk had al 20.000 patienten behandeld, dat gaf voor mij de doorslag.
Begrijp me goed: ieder voordeel heb zijn nadeel. Je vliegt achteraf niet ff naar Turkije om je ogen te laten nakijken. Oftewel de nazorg is kut. En daar heb jij weer een voordeel
Succes met de behandeling !! Er gaat een wereld voor je open straks![]()
28%quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:07 schreef DragonFire het volgende:
Mensen laten tegenwoordig nogal snel hun ogen lazeren. Maar het lijkt erop dat vele niet echt de risico's inzien. Ok de kans is klein dat er iets mis gaat, maar wanneer er iets mis gaat is het ook in vele gevallen goed mis. Bijna geen tot geen zicht meer. De meest gebruikte methode is met het flapje, deze hecht niet meer dan 10% vast hoe het oorspronkelijk zat. Er zijn dus gevallen bekend dat mensen jaren na de behandeling het flapje los schoot. En zeg nou eerlijk, het is niet een noodzakelijke behandeling. Ik zelf zou de risico's hoe klein dan ook niet laten opwegen tegen het nadeel van het dragen van lenzen of een bril. Maar goed ieder zijn eigen keus. Let trouwens goed op het maximum wat mag gecorrigeerd worden, er zijn praktijken die je laten behandelen terwijl de afwijking (ver) boven het maximum zit.
Ben benieuwd. Zelf ook 'brildrager' heb een afwijking van rond de -1, zonder bril redelijk zicht, maar af en toe vind ik mn wat wazigere zicht in de verte erg irritant.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef daReaper het volgende:
Ik leef nog, ik zie nog, verder ga ik nix typen, want op dit moment heb ik nog pijn, waardoor ik mijn ogen amper open kan houden... Verhaal komt later
Hier ben ik 't niet mee eens.. Klinieken hebben vaak betere nazorg. Je krijgt daar zoveel meer aandacht dan in een ziekenhuis. Natuurlijk zijn ze gericht op winst, maar ze hebben echt wel goede zorg. Nou krijg je bij een laserbehandeling voor je oog misschien niet echt nazorg, maar goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nee, dat is het probleem niet. Bij een academisch ziekenhuis kijken ze veel nauwkeuriger dan bij een kliniek die op winst is gericht.
Zou je dit wel zo snel doen? Ik wil m'n ogen ook laten laseren hoor, maar op je 18e zijn je ogen nog niet totaal ontwikkelt. Als je ze dan laat laseren, en ze gaan een jaar later tóch nog een (beetje) achteruit/vooruit, lijkt het me verspilte moeite/geld niet te vergeten, en heb je hetzelfde probleem.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, interessant, tvptje.
Ik draag al sinds groep 7 van de basisschool een bril, ik mag m'n ogen laten laseren als ik 18 ben (da's over 3 maanden) maar ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept..
hij is blind geworden...quote:Op maandag 31 juli 2006 09:17 schreef Sassefras het volgende:
Waar is DaReaper? de behandeling is inmiddels 5 dagen geleden uitgevoerd.. en nog geen behandel-verhaal...
![]()
Dat was dus wel het laatste wat ik zou doen, Turkijequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:54 schreef Burakius het volgende:
Ik zou als ik jou was toch naar Turkije gaan. Ze zijn daar veel geadvanceerder in laser technologie voor ogen. Daardoor is het ook een stuk goedkoper. Volgens mij kan je all inclusive met vliegticket al snel iets goedkoops krijgen. Ik vertrouw de klinieken hier zoiezo niet. Laser techniek is hier nog best jong.
Voor wie is de behandeling mogelijk?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:38 schreef piepster het volgende:
En de minkant op? Ik heb -6 en -7 ongeveer.
Ik ben inderdaad blind gewordenquote:
Met flapje is LASIK. Je kan ook zonder flap doen, dat is LASEK, maar je hebt dan wel veel langer last van pijnlijke ogen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat was dus wel het laatste wat ik zou doen, TurkijeVorig jaar een mooi artikel in Volkskrant magazine over gelezen
anyway, ik vertrouw klinieken in Turkije voor geen meter. Als daar iets gebeurt ben je letterlijk en figuurlijk ver van huis.
Ik wil ook echt GEEN flapje en dan laseren. Dus ik research nog even verder
't Is wel de bedoeling dat je die veel op hebt, bij fel licht enzo. Meestal als ik overdag de deur uit ga, doe ik 'm ook wel op, maar ik heb niet erg veel last van zonlicht. Trouwens ook niet van droge ogen, waar ik die druppels voor heb gekregen, maar toch blijf ik trouw druppelen.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:34 schreef Silentium het volgende:
Tvp! Zit je trouwens na de behandeling niet twee weken met een zonnebril op?
Hele verhaal komt me weer hartstikke bekend voor. Kan het zicht me helemaal voorstellen. Alleen bovenstaande? Heb ik echt helemaal geen last van gehad. Zou dit dan toch iets met een pijngrens te maken hebben ofzo? Gelukkig was het geen enorme pijn ofzo voor jequote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:55 schreef daReaper het volgende:
[..]
Even verdween het zicht in mijn oog, terwijl ik een hele zachte, maar toch snijdende pijn door mijn oog voelde gaan.
Het was ook niet echt pijn, maar meer dat ik gewoon heel ver in de verte voelde dat er gesneden werd zegmaar... Misschien werkte de verdoving nog niet helemaal 100% ofzo, want ik kan me dat gevoel niet meer herinneren bij m'n linker oog.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:50 schreef LeonH het volgende:
[..]
Hele verhaal komt me weer hartstikke bekend voor. Kan het zicht me helemaal voorstellen. Alleen bovenstaande? Heb ik echt helemaal geen last van gehad. Zou dit dan toch iets met een pijngrens te maken hebben ofzo? Gelukkig was het geen enorme pijn ofzo voor je!
Ga idd nu niet te lang of te vaak achter de pc. Dit kun je zoiezo moeilijk verdragen maar kan ook je zicht "beperken". Ikzelf merk dit nu, is nu inmiddels 2 jaar geleden maar aangezien ik veel achter de computer zit merk ik toch dat het ietsjes achteruit is gegaan...
Serieus?! Damn zeg, ik zit zeker acht uur per dag achter m'n pc...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:50 schreef LeonH het volgende:
[..]
Ga idd nu niet te lang of te vaak achter de pc. Dit kun je zoiezo moeilijk verdragen maar kan ook je zicht "beperken". Ikzelf merk dit nu, is nu inmiddels 2 jaar geleden maar aangezien ik veel achter de computer zit merk ik toch dat het ietsjes achteruit is gegaan...
Zijn beeldschermen dan zo slecht voor je zicht?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:50 schreef LeonH het volgende:
[..]
Hele verhaal komt me weer hartstikke bekend voor. Kan het zicht me helemaal voorstellen. Alleen bovenstaande? Heb ik echt helemaal geen last van gehad. Zou dit dan toch iets met een pijngrens te maken hebben ofzo? Gelukkig was het geen enorme pijn ofzo voor je!
Ik denk dat het probleem voornamelijk is, dat je ogen constant dichtbij gefocust zijn. Daar gaan je ogen dan aan wennen, waardoor ze (tijdelijk) minder goed ver kunnen focussen. Lezen is daarom misschien ook niet al te best, om de hele dag door te doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Crux het volgende:
[..]
Zijn beeldschermen dan zo slecht voor je zicht?![]()
Sorry beetje verkeerd geformuleerd... zicht was niet echt het juiste woord...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Crux het volgende:
[..]
Zijn beeldschermen dan zo slecht voor je zicht?![]()
Snap je dat niet? Ik snap best dat véél mensen vinden dat een bril hun lelijk staat. Ik hoor er ook bij. Ik had ook iemand in de klas die je beter kan zien met dan zonder bril. Maar over het algemeen vind ik zonder mooier.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:22 schreef tess1987 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom zo veel mensen hun ogen laten laseren. Ik draag nu ongeveer een jaar een leuke bril en ik krijg heel veel complimentjes van mensen dat ze mijn bril zo leuk vinden. Zelf vind ik mezelf met bril ook echt niet lelijker dan zonder. Bovendien lijkt het me echt heel erg eng om mijn ogen te laten laseren zou dat nooit durven. Maar ik vind het wel fijn voor de TS dat alles goed is gegaan.
Apparatuur schijnt wel up-to-date te zijn, maar als blijkt dat er na de behandeling iets toch niet helemaal goed is, kun je fluiten naar nazorg.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:33 schreef Patriesje85 het volgende:
Tja toch heb ik niet zo'n vertrouwen in die artsen. De apparatuur die ze hebben is toch een stuk ouder. Ik vind het wel erg goedkoop.
Ha, da's dezelfde kliniekquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef Patriesje85 het volgende:
Ik had een sterkte van -11 en -12. Kon dus ook geen laser behandeling. Ik ben toen naar mijn oogarts gegaan en die heeft mij ook doorverwezen naar Nico Trap. Hij heeft bij mij een permanente lens in ogen gezet. Dit gebeurde in het ziekenhuis van Zeist. De operatie werd uitgevoerd onder algehele narcose. Toen ik bij kwam was mijn oog ingepakt. De volgende dag mocht het kapje er vanaf, en kon meteen goed zien. Was een wereld van verschil. Een week later was mijn andere oog aan de buurt, ook hiervan heb ik totaal geen pijn van gehad.
Het enigste 'nadeel' was dat ik niet op 0 ben uitgekomen. Had nog een sterkte in beide ogen van -2. Deze werden na een laserbehandeling gecorrigeerd. Mijn linkeroog is nu op 0. Mijn rechter heeft nog steeds een reststerkte van -0.5. Nu zul je zeggen dit zie je toch niet. Maar ik zie het wel degelijk. Dus wordt dit beetje a.s. woensdag weggelaserd. Hopelijk ben ik dan helemaal verlost van slechte ogen!
Gelukkig kostte het mij niet zo heel veel geld. Doordat ik zo'n hoge sterkte had heeft Nico Trap voor mij een brief geschreven voor de verzekering, en hierdoor heb ik 80% vergoed gekregen. Dat scheelt toch best wel!
Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef SeLang het volgende:
2. Ik schrik van de opmerkingen over dat lang achter een PC of lang acher elkaar lezen niet zo goed meer gaat. Hallo zeg, dat is nogal wat! Ik denk dat meer dan 50% van de mensen een kantoorbaan heeft en dus 8 uur per dag achter een beeldscherm zit. En dat zou je dan niet meer kunnen? Ik hoop maar dat ik het verkeerd verstaan heb...
Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:01 schreef daReaper het volgende:
[..]
Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.
Ohnee, dat absoluut niet. Ik zou zo uren achter elkaar naar mijn scherm kunnen staren, maar ik merk, dat als ik dat doe, dat mijn zicht daarna gewoon minder is. Na een goede nachtrust lijkt dit weer goed te zitten, maar ik kan me voorstellen, dat als je dit te vaak doet, dat het gewoon een negatief effect op je ogen kan hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2006 03:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?
Waardoor is je enthousiasme ineens weg?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:07 schreef Freeflyer het volgende:
schaamteloze tvp
alhoewel ik na het lezen van een aantal reacties via de in dit topic genoemde links niet zo enthousiast meer ben...
heeft met name te maken met die rest sterktes. de -0,25, -0,5 kan nog zonder correctie maar daarna zou ik toch weer aangewezen zijn op een hulpmiddel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:55 schreef Patriesje85 het volgende:
[..]
Waardoor is je enthousiasme ineens weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |