kwil zo graag van mijn bril/lenzen af
quote:Ik raad je aan om je de verdiepen in de materie 'laseren' van de ogen. De techniek is beter geworden maar het effect op langere termijn schijnt niet zo rooskleurig te zijn.
Op vrijdag 28 november 2003 00:40 schreef dolledingo het volgende:
kwil zo graag van mijn bril/lenzen af
quote:Watte ?
Op vrijdag 28 november 2003 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet het niet, maar raad je vooral aan het te laten doen, hoe meer mensen het doen, hoe beter. Met alle kennis die ze ermee opdoen weten we over een jaar of 10 precies wat de gevolgen op middelange termijn zijn. Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
quote:ik wil mij er graag in verdiepen.. maar de materie lijkt nog niet errug doorgedrongen tot het WWW.. wat zouden de negatieve effecten zijn?
Op vrijdag 28 november 2003 00:46 schreef harryharry het volgende:[..]
Ik raad je aan om je de verdiepen in de materie 'laseren' van de ogen. De techniek is beter geworden maar het effect op langere termijn schijnt niet zo rooskleurig te zijn.
quote:Pfew, gelukkig.. ik heb harde lenzen.
Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
Wat is het probleem met zachte lenzen?
Ik denk dat ik nog ff de kat uit de boom kijk (met mn ongelaserde ogen)
Voordat ik dat laat doen.
Aan de andere kant vind ik het wel een interessante ontwikkeling, die ik zeker blijk volgen.
quote:Naar mijn idee zijn er geen risico's verbonden met het dragen van zachte contactlenzen, mits je er verstandig mee omgaat!!!. Lees: niet een paar dagen achterelkaar inhouden etc, en er niet (té vaak) mee gaat slapen en ze sowieso lniet te lang inhoudt.
Net zoals we nu beginnen te begrijpen wat de risico's zijn van zachte contactlenzen.
quote:dat zou een logisch effect zijn.. maar ik kan wel meer narigheden bedenken
Op vrijdag 28 november 2003 00:51 schreef AngelWings het volgende:
uh denk blindheid?
quote:infectieproblemen, ingroeien van adertjes,
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef DePeer het volgende:
Wat is het probleem met zachte lenzen?
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 28-11-2003 00:55]
quote:Is niet helemaal waar dat laseren een techniek is die in de kinderschoenen staat. In het buitenland zijn ze in sommige landen al veel langer bezig en veel verder met deze technieken (bijvoorbeeld in Rusland al minstens 25 jaar etc) en daardoor is het ook goedkoper in het buitenland dan in Nederland
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef Whissie het volgende:
Laseren is een techniek die in de kinderschoenen staat. De bijwerkingen, zeker op lange termijn, zijn nog niet duidelijk.Ik denk dat ik nog ff de kat uit de boom kijk (met mn ongelaserde ogen)
Voordat ik dat laat doen.
Aan de andere kant vind ik het wel een interessante ontwikkeling, die ik zeker blijk volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Maart85 op 28-11-2003 00:55]
quote:Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
Op vrijdag 28 november 2003 00:52 schreef Maart85 het volgende:
Nu zullen er waarschijnlijk ook heel veel mensen zijn die dit wel doen, en nog nooit last van hun ogen hebben gehad, dat kan heel goed.....maar de kans is er wel dat hierdoor je ogen zullen beschadigen.....maar dit hoeft dus niet perse
Niet echt een lekker gevoel
quote:Maar waardoor komt dat precies?
Op vrijdag 28 november 2003 00:54 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
infectieproblemen, ingroeien van adertjes,
Omdat je zachte lenzen met je vingers moet uithalen ipv met zo'n zuignapdingetje?
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk ))
quote:is echt ongelooflijk slecht om ze in te houden.....
Op vrijdag 28 november 2003 00:55 schreef DePeer het volgende:[..]
Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
quote:Het heeft natuurlijk nooit een positieve uitwerking op het oog, maar naar mijn id is denk ik een nacht inhouden geen drama. Vriend van me heeft wel eens een dag of 4 a 5 achter elkaar zijn (zachte) lenzen ingehouden. Hierbij begon ik toch wel te na te denken of dit niet erg slecht is voor het oog
Op vrijdag 28 november 2003 00:55 schreef DePeer het volgende:[..]
Kan me erg goed voorstellen dat het niet goed is.. ik heb ze zelf afgelopen nacht (per ongeluk) in gehouden en ze waren vanochtend echt kurkdroog.
quote:haal jij je harde lenzen er nog uit met zuigende napjes?
Op vrijdag 28 november 2003 00:57 schreef DePeer het volgende:[..]
Maar waardoor komt dat precies?
Omdat je zachte lenzen met je vingers moet uithalen ipv met zo'n zuignapdingetje?
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk))
quote:ja daar heb ik ook van gehoord.. toch vertrouw ik dichter bij huis op 1 of andere manier meer.
Op vrijdag 28 november 2003 00:58 schreef PvtRyan het volgende:
M'n moeder wou het laten doen en ze vertelde me over dat in Turkije de behandeling de helft kost inclusief de vlucht, accomodatie en de partner kan ook mee.
quote:weet ik ook niet precies, had altijd zachte lenzen, en altijd goed schoon gehouden, peroxideoplossing, neutralisatie, enzymtabletten, om het half jaar nieuwe.
(en daardoor wel eens per ongeluk met je nagels, waar veel bacteriën onder zitten, over je oog schraapt? (best pijnlijk))
quote:Duitsland?
Op vrijdag 28 november 2003 01:00 schreef dolledingo het volgende:[..]
ja daar heb ik ook van gehoord.. toch vertrouw ik dichter bij huis op 1 of andere manier meer.
quote:Infecties kan je netzogoed krijgen met harde lenzen!!! Met zachte lenzen volgens mij zelfs minder dan met harde. Het groeien van aderen is omdat je ogen ook zuurstof nodig hebben. Als je een lens te lang inhoudt, kan je oog te maken krijgen met zuurstof tekort, wat resulteert tot het extra aanmaken van kleine bloedvaatjes rond je Iris, zo probeert het oog toch nog extra zuurstof te ontvangen. Deze bloedvaten kunnen dan op plekken komen waar ze niet moeten komen, en dit kan resulteren tot een permanente schade aan het oog....
quote:duitsland is in vergelijking met nederland goedkoop?
Op vrijdag 28 november 2003 01:01 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Duitsland?
vriend van mij heeft het in Bocholt laten doen
quote:Weet dat het erg kan verschillen, weet alleen zo geen exacte prijzen
Op vrijdag 28 november 2003 01:02 schreef dolledingo het volgende:[..]
duitsland is in vergelijking met nederland goedkoop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |