Dat ze, kennelijk, een cruciaal woord in een quote weglaten. Dat zei ik toch al?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat is er leugenachtig aan dat bericth dan?
Hey, dat ze ook nog eens slecht liegen maakt het er nou niet bepaald mooier op!quote:Ze linken direct door naar deSP
site dus dan wordt het wel verdomd lastig om daar iets van te maken wat het niet is vind je niet?
Niet echt een objective site, zou dus geen kwaad kunnen om je bron even te verifieren voordat je deze informatie klakkeloos overneemt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:49 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
IK heb geen woord weggelaten, dat woord stond er ook al niet in de gequote tekst van een andere site![]()
Weet iemand trouwens of dat wachtgeld bruto is of netto? Want als het netto is dan zou het helemaal belachelijk worden!quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:54 schreef knowall het volgende:
Die 170000 zal wel bruto zijn
Die is er.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De functie brengt met zich dat er een goede financiele bescherming moet zijn.
[..]
Tja, ik wil in een positie waar ik op solliciteer graag ook geen financiële belemmering zien.quote:Het gaat me niet om de kwaliteit van de bestuurders/politici, dat zal me een rotzorg zijn. Het is niet aan mij om daarover te oordelen; punt is dat mensen die verkozen worden/zich willen laten verkiezen geen financiele belemmeringen zien.
[..]
Dat is de SP ook. Of de Raad van Kerken.quote:Neen. Dat is immers niet een vertegenwoordigend orgaan.
[..]
In DAT geval begrijp ik dus al HELEMAAL niet waarom je politici een uitzonderingspositie toedicht. Want wat is er in de uitvoering van hun functie anders dan bij welke andere functie dan ook, als je het verantwoordelijkheidsaspect er buiten laat?quote:Ik heb het helemaal niet over verantwoordelijkheid, ook dat doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Met dat verschil dat je als Kamerlid binnen no time weer op straat kunt staan (vervroegde verkiezingen, wel eens van gehoord?), waarna niet herkozen. Het is die specifieke onzekerheid die een ander stelsel rechtvaardigt. En dat gehamer van je op het arbeidsrecht, een Kamerlid heeft daar helemaal niets mee te maken, en gelukkig maar. Of ben jij de mening toegedaan dat een Kamerlid ook gewoon op staande voet ontslagen moet kunnen worden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:39 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Die is er.
Hij heet salaris.
Daarnaast is er de rechtsbescherming die iedere Nederlander geniet op het gebied van de sociale zekerheidswetgeving en het arbeidsrecht..
Je wil het maar niet zien he.quote:[..]
Tja, ik wil in een positie waar ik op solliciteer graag ook geen financiële belemmering zien.
Dat is een idiote vergelijking. Het gaat hier om het belangrijkste controle orgaan in onze democratie, niet om een prive organisatie.quote:Wat is je punt? (bij de weg: het wegnemen van een overtollig, onverklaarbaar en onverdedigbaar extra'tje vat ik niet onder financiële belemmering: een financiële belemmering is als een gekwalificeerd bestuurder in het bedrijfsleven 1,5 miljoen kan verdienen, en bij de overheid 15.000).
[..]
Dat is de SP ook. Of de Raad van Kerken.
Het verschil is dat zij politicus zijn. Dat is geen gewone baan, dat is iets anders.quote:Of het CNV. Hell, iedere belangenorganisatie is vertegenwoordigend. Toch zie ik bijvoorbeeld de Consumentenbond zich niet sterk maken voor twee jaar wachtgeld voor hun commisarissen...
[..]
In DAT geval begrijp ik dus al HELEMAAL niet waarom je politici een uitzonderingspositie toedicht. Want wat is er in de uitvoering van hun functie anders dan bij welke andere functie dan ook, als je het verantwoordelijkheidsaspect er buiten laat?
Het feit dat ze politicus zijn. Jij wil het voortdurend als een gewone baan zien, je mag me wel eens uitleggen waarom je dat zo ziet, want ik zie geen enkel argument daarvoor.quote:Dus nogmaals: wat is er zo bijzonder aan politici dat ze recht hebben op een zodanig lange wachttijd met een zodanig hoog wachtgeld, zonder een sollicitatieplicht?
Ik zeg het nogmaals: de kwaliteit van de bestuurders interesseert me geen reet, het gaat mij erom dat eenieder democratisch gekozen kan worden en zijn politieke doelen kan nastreven zonder met harde financiele consequenties geconfronteerd te worden.quote:En waarom denk je dat het wegnemen cq. indammen van die uitzonderingspositie van nadelige invloed zou zijn op (de kwaliteit van) de bestuurders, of hen zou "beperken" in het uitvoeren van hun politieke en bestuurlijke functie?
Maar beste vriend, IK kan OOK zo op straat staan (reorganisatie, arbeidsconflict).quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met dat verschil dat je als Kamerlid binnen no time weer op straat kunt staan (vervroegde verkiezingen, wel eens van gehoord?), waarna niet herkozen. Het is die specifieke onzekerheid die een ander stelsel rechtvaardigt.
En dat zou dus wel gewoon moeten.quote:En dat gehamer van je op het arbeidsrecht, een Kamerlid heeft daar helemaal niets mee te maken
ABSOLUUT!quote:. Of ben jij de mening toegedaan dat een Kamerlid ook gewoon op staande voet ontslagen moet kunnen worden?
Ik heb meer het idee dat jij op niet gek veel meer dan nogal emotionele gronden kamerleden een soort mythische uitzonderingspositie toedicht. Maar ik zie daar geen onderbouwing voor...quote:Je wil het maar niet zien he.
Grote genade, blijf je nou aan de gang?quote:Dat is een idiote vergelijking. Het gaat hier om het belangrijkste controle orgaan in onze democratie, niet om een prive organisatie.
Nogmaals: waarom is dat geen gewone baan?quote:Het verschil is dat zij politicus zijn. Dat is geen gewone baan, dat is iets anders.
1. ze worden aangenomen op hun kwaliteitenquote:Het feit dat ze politicus zijn. Jij wil het voortdurend als een gewone baan zien, je mag me wel eens uitleggen waarom je dat zo ziet, want ik zie geen enkel argument daarvoor.
Dus inderdaad de extensie (verantwoordelijkheid en kwaliteit) wegsnijdend is het volgens jou geen baan als jequote:Ik zeg het nogmaals: de kwaliteit van de bestuurders interesseert me geen reet, het gaat mij erom dat eenieder democratisch gekozen kan worden en zijn politieke doelen kan nastreven zonder met harde financiele consequenties geconfronteerd te worden.
Klopt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:12 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Maar beste vriend, IK kan OOK zo op straat staan (reorganisatie, arbeidsconflict).
Omdat het hen ervan kan weerhouden de functie te accepteren (ze hebben een vast contract onbepaalde tijd met een dermate grote afkoopsom dat ze alleen voor faillissement hebben te vrezen bv ). Ik wil dat soort belemmeringen niet.quote:Waarom is de bescherming die voor mij (en jou) geldt opeens onvoldoende voor Kamerleden?
Dat ga je toch niet menen? Verdiep je eens in de consequenties, of wacht: misschien kun je beter Montesquieus meesterwerk (De l'esprit des lois) lezen.quote:Het is helemaal geen "specifieke" onzekerheid.
IEDEREEN heeft daar last van!
[..]
En dat zou dus wel gewoon moeten.
Tuurlijk, niets menselijks is de Kamerleden vreemd; daarvoor kunnen ze echter al afgestraft worden (verkiezingen).quote:[..]
ABSOLUUT!
Fraude, zelfverrijking, incompetentie, wanprestaties.... voorbeelden te over.
Ik heb een uitstekende onderbouwing (gebaseerd op kennis staatsrecht; rechtstheoretische achtergrond; kennis van de geschiedenis); ik verwijt je niet dat je dat niet direct ziet in mijn posts, ze zijn ook wat summier, ik ga hier natuurlijk niet een dissertatie neerplempen; dit forum kent zijn beperkingenquote:[..]
Ik heb meer het idee dat jij op niet gek veel meer dan nogal emotionele gronden kamerleden een soort mythische uitzonderingspositie toedicht. Maar ik zie daar geen onderbouwing voor...
Het doet er wel degelijk toe.quote:[..]
Grote genade, blijf je nou aan de gang?
Privé, publiek, het DOET er niet toe.
Het gaat me helemaal niet om wat de mensen zelf roepen, ze doen maar (en iedereen dient zijn eigenbelang), ik kies echter voor dit systeem op theoretische gronden. Het dient de democratie het beste, waar de kosten relatief binnen de perken blijven.quote:EXACT dezelfde redenering kun je toepassen (en wordt helaas veel te vaak gehoord) bij controle-organen van grote zakelijke dan wel maatschappelijke organisaties! "Wij zijn belangrijk, dus wij verdienen een uitzondering".
Private zaken regel je maar lekker zelf, dat is geen staatszaak. De TK is dat echter wel degelijk, ja het goed functioneren van ons hele land hangt af van het goed functioneren van die 150 personen. Het is nogal een verschil. In je eigen belang mag je hopen dat die mensen hun werk (bij gebrek aan een de lading beter dekkend woord voor dit woord gekozen) goed doen.quote:NEE.
Jullie zijn belangrijk EN WORDEN DAAR OOK NAAR BETAALD.
DAT is de beloning.
Nogmaals, jouw redenering volgend zou je dus de Raad van Commissarissen van Shell OOK een dergelijke wachtregeling moeten bieden. Of geldet dat niet omdat het een "pivé" organisatie is, die jij schijnbaar minder "belangrijk" vindt?
Verdiep je eens in het staatsrecht, en het zal je duidelijk worden.quote:[..]
Nogmaals: waarom is dat geen gewone baan?
Dat is niet waar. Er zijn namelijk niet specifieke kwaliteiten voor een Kamerlid. Verder word je niet aangenomen als Kamerlid.quote:[..]
1. ze worden aangenomen op hun kwaliteiten
Correct.quote:2. ze voeren hun werk uit, waarbij voor het merendeel geldt dat ze dat zo goed mogelijk doen
Dat is onzin, een Kamerlid is aan niemand verantwoording schuldig, alleen aan de kiezer.quote:3. er is een hiërarchische positie, waarbij ze verantwoording schuldig zijn aan een interne hoofdverantwoordelijke die hen aanstuurt, bijstuurt of op z'n minst hun werk faciliteert.
Klopt.quote:4. Ze krijgen voor hun werk een bezoldiging
Het is geen baan, het is het bekleden van een publieke functie om bepaalde belangen te dienen (gesteund door de kiezer). Dat sommigen het gebruiken als carriereroute doet hier niets aan af.quote:...klinkt mij als een baan in de oren.
Nu mag JIJ me dan (eindelijk) eens uitleggen waarom het GEEN gewone baan is (zij het dus (vaak) met meer verantwoordelijkheid en (soms) meer effect dan een willekeurige andere baan uit de private sector).
Dat heb je goed begrepen.quote:[..]
Dus inderdaad de extensie (verantwoordelijkheid en kwaliteit) wegsnijdend is het volgens jou geen baan als je
1. verkozen bent
2. een politiek doel nastreeft
?
Definities zijn altijd persoonlijk. Vgl Wittgensteins inherente onbepaaldheid van taal.quote:Klinkt mij als een vrij willekeurige (en knap persoonlijke) definitie.
Geen wachtgeld = je zegt je baan op, wordt Kamerlid, staat een maand later weer buiten (vervroegde verkiezingen), enorme inkomensdaling, huis moet verkocht etc. Of: oude bouwvakker wordt in de Kamer gekozen (ja! zulke mensen zijn ook verkiesbaar, en dat moet ook zo zijn). Hij heeft 40 dienstjaren, zal uiteraard nooit meer ergens anders aan de bak komen (we kennen de praktijk), kan hij het risico nemen zijn vertrouwde baan op te zeggen met alle risico's van dien zonder de bescherming van het wachtgeld?quote:Ik begrijp trouwens OOK nog steeds niet wat je met "harde financiele consequenties " bedoelt.
Sommige argumenten zijn inderdaad te gebruiken, maar dat is alleen als je geen oog hebt voor de verschillen, en de dieper liggende redenering.quote:Kamerleden worden UITSTEKEND betaald en hebben prachtige secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden. Zelfs ZODANIG dat het buitenproportioneel is.
Het probleem is dat al je argumenten ook te gebruiken zijn voor de verguisde, zelfverrijkende interim top manager die een miljoenen-Gouden-Handdruk voor zichzelf bedingt, hoe lang hij ook blijft, en wat de resultaten van zijn optreden dan ook zijn.
Dat kan allemaal wel, maar ik vind dat niet zo relevant. Het gaat mij meer om de principiele argumenten.quote:Dit kabinet (en de kamer) hebben voortdurend gefulmineerd tegen dergelijk ontransparante, onverklaarbare verrijking.
Deze krankzinnige regeling is OOK niet uit te leggen, hoezeer je ook blijft zeggen dat het "anders" is omdat dit POLITICI zijn (alsof dat alles zou verklaren).
Nogmaals, ik zou graag de eerste politicus zien die omdat deze regeling NIET bestaat, plotseling in zijn doen en laten beperkt wordt. De regeling IS niet te verdedigen op objectieve gronden (hij weerhoudt politici namelijk absolluut niet van één of ander gruwelijk maar verder ongedefiniëerd lot. Er is GEEN voorbeeld van een politicus die zonder deze regeling naar aan zijn einde is gekomen. Deze regeling is gebaseerd op een FICTIEVE (en archaïsche) gedachte dat "politici moeiljiker kunnen terugvallen in de private sector".
En voor die fictie is geen enkele aanwijzing.
Sterker:er is TEGENbewijs TE OVER.
Je begrijpt me verkeerd. Ik verdedig het stelsel niet omdat ik van mening ben dat een politicus recht heeft op dergelijke beloningen, maar omdat ik van mening ben dat het systeem niet in orde is als een dergelijke regeling er niet is.quote:Samengevat: voor jou -als ik het goed begrijp- lijkt het een soort "beloning" te zijn waar een politicus inherent recht op heeft, puur en alleen omdat hij politicus is.
Voor mij is het een practische regeling, die geen enkel doel dient, en onbedoelde effecten teweeg brengt (zelfverrijking, luiheid, gemakzucht, opportunisme en -eens temeer- een verwijdering tussen politiek en bevolking).
Goed punt. Wat maakt dat een Kamerlid minder is dan een arbeider? Ruik ik daar onvervalste ontkoelakking?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Is de SP dan ook voor aanpak van ALLE sociale vangnetten, of alleen voor degene die het lekker doen bij hun Lombrozo achterban?
Bestaan er dan nog meer 'sociale vangnetten' die inhouden dat een ambtenaar 170000 euro aan belastinggeld dient te krijgen wanneer deze net vier maanden gewerkt heeft? Zo ja, dan moet dat zeker aangepakt worden, en het lijkt me dat de SP daar niet anders over denkt. Al betwijfel ik of zoiets bestaat, ik mag hopen van niet in ieder geval.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Goed punt. Wat maakt dat een Kamerlid minder is dan een arbeider? Ruik ik daar onvervalste ontkoelakking?
Waarom meer, en voor kamerleden niet een gelijke regel toepassen waar jij en ik ook gebruik van kunnen maken?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Goed punt. Wat maakt dat een Kamerlid minder is dan een arbeider? Ruik ik daar onvervalste ontkoelakking?
*zucht*quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[quote]Dat ga je toch niet menen? Verdiep je eens in de consequenties, of wacht: misschien kun je beter Montesquieus meesterwerk (De l'esprit des lois) lezen.
,quote:ik kies echter voor dit systeem op theoretische gronden. Het dient de democratie het beste
Maar zoals in iedere job word je er wel voor afgestraft als je je werk niet goed doet.quote:Dat is niet waar. Er zijn namelijk niet specifieke kwaliteiten voor een Kamerlid.
De procedure is anders (uiteraard), maar je komt niet op een verkiesbare plek zonder dat je geballotteerd wordt door de fractie, hoor.quote:Verder word je niet aangenomen als Kamerlid.
Hahaha!quote:Dat is onzin, een Kamerlid is aan niemand verantwoording schuldig, alleen aan de kiezer.
Bon, onze paden scheiden zich hier.quote:Het is geen baan, het is het bekleden van een publieke functie om bepaalde belangen te dienen (gesteund door de kiezer). Dat sommigen het gebruiken als carriereroute doet hier niets aan af.
Het gaat hier wel degelijk om de scheiding der machten; zodra je arbeidsrecht gaat toepassen op het Kamerlidmaatschap, stel je in feite dat daar sprake is van een arbeidsovk, waarbij een partij boven de Kamer staat. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:27 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
*zucht*
Naast (ietwat misplaatst) te pronken met filosofie van staatsinrichting, die hier helemaal NIETS mee te maken heeft (de scheiding der machten is niet aan de orde: het gaat niet om een formele herstructurering van de checks and balances, het gaat om een specifieke onzinnige regeling),
Natuurlijk kunnen politici naar huis gestuurd worden, maar niet om zoiets onzinnigs als een arbeidsconflict; politici moeten juist kunnen schoppen. Verder kunnen TK leden echt niet weggestuurd worden (of het moet middels Verdonk trucjes zijn), en terecht.quote:realiseer je je natuurlijk best dat er natuurlijk ook wel degelijk mogelijkheden om bestuurders of politici die niet functioneren naar huis te sturen zonder meteen om Montesquieu te jammeren, hoor.
Zo bizar is die verwijzing niet. Taal is onbepaald, en derhalve zal iedere definitie subjectief zijn; maar goed dat is misschien wat te filosofisch in een discussie als deze.quote:Maar, net als je ietwat bizarre verwijzing naar Wittgenstein verder voor de argumenta ad verecundiam die het zijn
Vooropgesteld: bedragen/periodes zijn natuurlijk altijd arbitrair. Zoals ik al eerder gesteld heb, een goed financieel vangnet moet mensen zonder financiele zorgen de Kamer in laten gaan. Om dat zonder zorgen te kunnen doen moet de regeling een stuk rianter zijn dan de bijstand oid; ik denk maar aan onbenulligheden als het opeten van je eigen huis als je opeens geen inkomen meer geniet. Daarom. En aangezien het maar om een (heel) kleine groep gaat zijn de kosten ook prima te overzien, en vind ik derhalve dat dat geen rol zou mogen spelen in de discussie. Maar ik geef toe dat je kan discussieren over de hoogte etc, het is natuurlijk niet van god gegeven.quote:Wat echter wel van belang is, is dit
[..]
,
Je legt niet uit WAAROM!
Dat weet ik allemaal wel, maar kijk naar de groep Wilders, de groep Lazrak; je hoeft niet weg als je niet wil, je zit er toch echt op persoonlijke titel. Verder kun je altijd jezelf verkiesbaar stellen, in je eentje (of je kans maakt is natuurlijk een ander verhaal).quote:En daar val ik over.
Stomweg zeggen "dat dat zo" is, met verwijzing naar je kennis, is niet zo interessant.
Die heb ik namelijk ook, en ongetwijfeld velen op dit forum.
Ons verschil van mening baseert zich niet op staatsvorm of bestuursstructuur, maar op een filosofische en practische insteek, waarbij ik binnen de kaders van het staats- en bestuursrecht, analogieën trek met arbeidsrecht en politicologie...geen vreemden van elkaar!
[..]
Maar zoals in iedere job word je er wel voor afgestraft als je je werk niet goed doet.
En hoewel uitwassen uiteraard mogelijk zijn (zie de Boerenpartij ...of de LPF) ziet de fractie nog steeds toe op een zekere kwaliteitstoets, hoor.
Onzin, wie zegt dat je een partij nodig hebt? Dat is de praktijk, maar het hoeft natuurlijk niet. Pim Fortuyn deed het ook in zijn eentje, en behoorlijk succesvol ook.quote:[..]
De procedure is anders (uiteraard), maar je komt niet op een verkiesbare plek zonder dat je geballotteerd wordt door de fractie, hoor.
Het mag een fictie zijn, het is wel de basis van ons staatsrechtelijk systeem. En daar is een (hele goede) reden voor, zoals je ongetwijfeld zelf ook kunt beredeneren.quote:[..]
Hahaha!
Tja, "zonder last en ruggespraak" is een staatsrechtelijke fictie hoor.
Idealistisch... misschien, maar zonder een dergelijk idealisme hadden we nog met brute roverhoofdmannen gezeten. Ik weet ook wel dat de praktijk weerbarstig is, maar de formele regels liggen er, en dat dient zeker een doel.quote:Zie Marijnissen. Zie Verhagen.
SP resp. CDA kamerleden hebben daar FORMEEL en STAATSRECHTELIJK inderdaad geen verantwoording af te leggen. In de praktijk blijkt dat ietsjes anders te lopen...
[..]
Bon, onze paden scheiden zich hier.
Ik begrijp je insteek, maar vind hem erg idealistisch (zoals je mij misschien ontzettend cynisch vindt). Soit.
Prima.quote:Gezegd zij dat ik je principes respecteer, zonder dat dat iets af doet aan mijn punten, argumenten en gedachten hierover.
Mevrouw van Oudenallen was toch in opspraak geraakt i.v.m. corruptie? Wanneer je een gewone baan hebt vlieg je er gewoon uit. Zij is inderdaad niet de eerste, want er zijn nog meer van dit soort gevallen geweest. Die personen hadden ook gewoon de zak moeten krijgen.Ik vind dat de wachtgeldregeling zo snel mogelijk moet worden aangepast zodat de bevolking zich hierover niet meer hoeft te ergeren. Er is al zo weinig vertrouwen in de politiek. Helemaal als dergelijke hoge bedragen voorbij komen van wachtgeldregelingen voor mensen die nog weinig gepresteerd hebben in de politiek, en er alleen op uit zijn om er zelf beter van te worden. Dat zijn o.a. de mensen die ons vertellen dat "we" moeten bezuinigen en pas op de plaats moeten maken. Zelf gaan ze tich keer per jaar op vakantie naar verre oorden in vervuilende vliegtuigen, maar o wee als een burger een auto rijdt. En het erge is dat ze het niet eens meer zelf zien, ze noemen zichzelf socialist of milieubewust.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat belachelijk om Van Oudenallen hierop aan te vallen. Er zitten daar 150 kamerleden van extreem links tot rechts die allemaal precies dezelfde rechten hebben. En nu wordt iemand die totaal geen invloed heeft gehad op het ontstaan van die regeling aangevallen op het feit dat je als Kamerlid automatisch in aanmerking komt voor de wachtgeld regeling. Bovendien heeft zij ook totaal geen invloed gehad op het feit dat de PvdA een LPF'er heeft overgehaald over te stappen naar de PvdA.
Waarom ontstaan dit soort discuusie nou nooit eens als een linkse politicus opstapt of vervangen wordt. Zoals Marijke Vos van Groenlinks die een tijdje geleden vervangen is door een nieuwe GroenLinkser die ook net zo goed recht heeft op wachtgeld.
Discussie over beperken van wachtgeld is prima, maar belachelijk dat het steeds weer op Van Oudenallen wordt toegespitst.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:23 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, Philomena Bijlhout zat 8 uur in de kamer regering en streek zelfs meer op als ik me niet vergis
Nee, je beweert dat de SP dit al veel langer wil en daarmee gaat het dus niet over dit ene geval van die LPF dame.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:41 schreef knowall het volgende:
[..]
Bestaan er dan nog meer 'sociale vangnetten' die inhouden dat een ambtenaar 170000 euro aan belastinggeld dient te krijgen wanneer deze net vier maanden gewerkt heeft? Zo ja, dan moet dat zeker aangepakt worden, en het lijkt me dat de SP daar niet anders over denkt. Al betwijfel ik of zoiets bestaat, ik mag hopen van niet in ieder geval.
De SP is tegen wachtgeld? Prima, maar waarom dan alleen tegen het sociale vangnet voor kamerleden en niet tegen de gehele sociale zekerheid?quote:De SP dringt al jaren aan op versobering van de wachtgeldregeling. Kant noemt het ,,belachelijk'' dat dat zo lang moet duren.
Heeft niets met een wachtgeldregeling te maken. Het Lazrak verhaal is hetzelfde als Wilders, beiden zijn uit een partij gestapt zonder hun zetel op te geven, ze blijven dus gewoon Kamerlid.quote:
Dat is niet wat in de OP staat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:43 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Nee, slechts tegen de exorbitante bedragen voor een paar weken werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |