yep, toegeschreven aan heksen en de duivel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het wordt met elkaar in verband gebracht idd. Maar dat het landingssporen zouden zijn is echt weer zo'n teletubby idee van iemand die ergens een klok heeft horen luiden (nofi).
Ja ik dacht ook dat er meldingen uit de middeleeuwen bestaan. Tenminste wel eens gelezen dacht ik.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
In het midden zat een met losse aarde/zand opgevuld gat.
Heb ik een foto van. Zal ik plaatsen als ik daar ooit nog es aan toe kom
quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:27 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
!
Da's geen goed teken ben ik bang...
of van iemand anders die RvdB juist in een kwaad daglicht wil stellen...het lijkt me niet slim om dat nu te doen, hij moet toch ook weten dat er op gelet wordt nu.quote:
graancirkels kwamen al in de 17 e eeuw voor. er bestaat een foto uit een kerkkrantje waarin word gesproken over de moying devil(maaiduivel)quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De 'echte' graancirkels zijn onverklaarde fenomenen. Aannemend dat een deel idd geen mensenwerk is kan het van alles zijn. Van een natuurverschijnsel tot graffiti van wezens uit een andere dimensie.
Hoe lang worden ze eigenlijk al gevonden?
Ik las gister dat de eerste foto van een graancirkel uit 1930 ofzo is.
hey ff off topic. ik hou niet van verkroppen. weer vriendjes met deze 'hypocriet'?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
waarom vind je ze er nep uitzien?![]()
ff off topic terug, dat pesten kon ik niet zo goed hebben zoals je wel door hadquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey ff off topic. ik hou niet van verkroppen. weer vriendjes met deze 'hypocriet'?
ik zat eigenlijk maar wat te pesten omdat ik niet zo heel erg in graancircels geloof, dagonet tikte me terecht op de vinger, wel in energie.
(op je wang)
fijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ff off topic terug, dat pesten kon ik niet zo goed hebben zoals je wel door hadmaar 't is nu klaar
terug (ook op je wang)
Dat is nog steeds een andere discussiequote:Op donderdag 13 juli 2006 18:41 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
of van iemand anders die RvdB juist in een kwaad daglicht wil stellen...het lijkt me niet slim om dat nu te doen, hij moet toch ook weten dat er op gelet wordt nu.
en lief van je dat je het weer 'goed maakt'quote:
ik zat er een beetje mee omdat ik je graag mag.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
en lief van je dat je het weer 'goed maakt'![]()
da's wederzijds. (daarom was ik ook lichtelijk beledigdquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zat er een beetje mee omdat ik je graag mag.
ik heb net mijn boekje er weer bijgepakt, en iddquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:56 schreef huupia34 het volgende:
de maaiduivel is uit 1678
je bedoeld robert boerman ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef merlin693 het volgende:
trouwens was die boersma niet degene die ze in 3D liet rondraaien ?
ik heb zijn eerste boek gelezen een jaar of 10 terug, beetje verwaterd bij mijquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
even trouwens iets serieus, kennen jullie rudi kleinsma?
ik heb een boekje van hem gelezen over "graancirkels, codes uit een ander dimensie".
iemand daar nog ervaringen mee willen uitdelen?
ik ken eigenlijk alleen zijn naam, en weet idd dat hij dat boek geschreven heeft..maar niet gelezen dus.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
even trouwens iets serieus, kennen jullie rudi kleinsma?
ik heb een boekje van hem gelezen over "graancirkels, codes uit een ander dimensie".
iemand daar nog ervaringen mee willen uitdelen?
ik ook niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:30 schreef merlin693 het volgende:
ik ken m persoonlijk van vroeger (enschede net als die ander)
ik heb voor zijn lezing in atack het licht gedaan !
P.S. hij wist trouwens niet wat een Haunibu was
het is gewoon een stokje waar twee takjes aanzitten ( zoiets als een katapult maar je gebruikt hem andersom )quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Euh ik reageerde op het gebruik van de wichelroede eigenlijk
Zijn namelijk uitstekende watervinders.
Die is nieuw voor mij. Interessant.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:49 schreef huupia34 het volgende:
[..]
graancirkels kwamen al in de 17 e eeuw voor. er bestaat een foto uit een kerkkrantje waarin word gesproken over de mowing devil (maaiduivel)
ook zijn er al rapporten opgetekend uit de jaren 1880 in engeland
Niet als het ook bij cirkels gebeurt waarvan iedereen weet dat ze gemaakt zijn door mensen. Zou dit niet reproduceerbaar zijn door mensen, dan is het weird.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:36 schreef Marietje_34 het volgende:
Gevonden:
[afbeelding]
'ghost'formaties worden regelmatig aangetroffen en zijn dus zoals je ziet een soort vage afdruk van de formatie die daar het jaar daarvoor lag. Volgens onderzoekers groeit het graan daar sneller of juist langzamer.
Weird toch ?!
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Niet als het ook bij cirkels gebeurt waarvan iedereen weet dat ze gemaakt zijn door mensen. Zou dit niet reproduceerbaar zijn door mensen, dan is het weird.
interesting. Waar heb je die info vandaan?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:25 schreef Blue-eagle het volgende:
In 1874 zijn in de omgeving Bathmen (bij Deventer) mensen opgepakt voor vernieling van goederen van een boer. Deze mensen hadden er ook plezier in patronen aan te maken in graan en grasvelden. Kunstenaars.. met de bedoeling om van grote afstand op een hoger geleden gebied (de Holterberg) het kunstwerk te kunnen aanschouwen. Hier zijn ook schilderijen van gemaakt.
Eerder werden patronen aangemaakt in zand, gras, graan en andere materialen voor heidense praktijken (in de positieve zin van het woord "heiden"). Rituelen, of wellicht om mensen te overtuigen van weet ik veel wat.
wie beweert er dan volgens jou in dit topic dat dat zo is?quote:Interessante historie, maar geenzins een bewijs voor het bestaan van "signalen uit een andere dimensie", "aliens die landmarks plaatsen", "geesten, orbs, spoken, etc. die.." wat doen ze eigenlijk.. volgens jullie theorieen?
Joh, dat was nog niet bekendquote:Anyway, er zijn mensen die toegeven cirkels te hebben gemaakt.
Dat doet er natuurlijk een hoop toe, het leert in ieder geval dat we niet zomaar kunnen aannemen dat elke graancirkel onverklaarbaar isquote:Maar dat doet er niet toe, of wel?
Behalve dat inderdaad, denk ik ook dat het nogal link was ivm het religieuze klimaat toen, dit soort dingen konden maar zo aan hekserij worden gelinkt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:38 schreef huupia34 het volgende:
het is dus van alle tijden alleen sinds de jaren 70 van de vorige eeuw gigantisch toegenomen.
ik las ergens dat zelfs in 9e eeuw in lyon men te make had met vreemde patronen in de gewassen.
kan we btw niet voorstellen dat ze toen de tijd grappenmakers hadden die dat uitvoerden. temeer omdat voedsel schaars was en je waarschijnlijk bij ontdekking meteen naar de galg werd gevoerd.
ik heb er niets over kunnen vinden iigquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:03 schreef huupia34 het volgende:
ik ben wel benieuwd of er ook hoaxes bekend zijn die later een "ghost " opleverde.
volgens mij niet
* Atuniel wacht op een logische verklaringquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Nog een vreemd verschijnsel, als iemand mij kan uitleggen dat dit mensenwerk is, be my guest:
op de plaats waar in de zomer een graancirkel is verschenen, blijft diezelfde winter de sneeuw langer liggen:
[afbeelding]
Of de sneeuw lijkt juist sneller weg te smelten:
[afbeelding]
Onderzoekers denken dat de samenstelling van de grond is veranderd. Dit zou de oorzaak zijn voor dit soort verschijnselen, net zoals de 'ghost' formaties.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:46 schreef Atuniel het volgende:
[..]
* Atuniel wacht op een logische verklaring
Kijk aan!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef iteejer het volgende:
Die boer zei ook iets over sneeuw, dat de sneeuw swinters in de graancirkel een stuk dunner was.
Dat vond hij heel gek.
Terwijl het echt echt een zeer nuchter no-nonsense typ was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |