Naar aanleiding van de discussies over Zonnestraaltje en haar pas behaalde rijbewijs en haar eerste boete van 200 euro voor veul te hard rijden, maar even een topicje hierover
![]()
Maximumsnelheden zijn ingesteld, en terecht. Dit geldt gelukkig ook voor minimumsnelheden, al heb ik mij onlangs laten vertellen dat ze niet meer op 'te langzame' snelheden gaan bekeuren.
120 rijden op een snelweg is prima, zelf rijd ik er altijd ietsje boven, zo'n 125 als mn auto dat trekt
![]()
vind ook dat je moet proberen zoveel mogelijk de maximumsnelheid moet rijden om de optimale doorstroom op betreffende weg te bevorderen.
Nu kun je zeggen: mijn auto rijdt net zo lekker en soepel met 160km per uur. Ik let net zo goed op, en de rest moet maar opletten.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
![]()
maximumsnelheden zijn niet voor niets ingesteld, anders zou het een janboel worden van auto's die de 300 halen en oude brikkies die de 90 net halen
![]()
dan zou je meer dan 3 rijstroken moeten hebben, omdat er dan ook nog mensen zijn die niet harder dan 120 dúrven.
![]()
natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald als je gaat kijken naar de structuren en topsnelheden en de comfortabelheid EN veiligheid van auto's, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...
waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...
Als jij vindt dat je verantwoordt rijdt als je 160 rijdt op een snelweg waar 120 is toegestaan, vind ik dat een rijbewijs niet waardig (en al helemaal niet als je dat ding net een paar weken hebt).
Misschien ben jij wel een goede bestuurder, maar de rest van de snelweg rijdt (zeker 90%) wel netjes 120 of net daaronder/boven. Die schatten niet altijd even goed in (wat wil je met zo'n snelheid) hoe hard die mongool op de linkerbaan aan komt rijden.
Daarbij houd je daarmee als linkerbaar-160-rijder de rest van het verkeer op als de nette 120 rijder de 100 of 110 rijder in wil halen die op de middelste baan rijdt, omdat de 100 rijders op de rechter baan rijden...
Uw commentaar graag...
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:[..]
Moeilijk uit te leggen..
Ik vind 80 zo ontzettend langzaam gaan, net als 120 op de snelweg. Ik voel me echt vreselijk truttig als ik dat doe. Op de snelweg rijd ik vaak zat zo'n 160 km/h..
Een auto kan zoooveel harder dan 120 (dat had ik met rijles al heel erg.. Zit je daar in zo'n dikke mercedes
![]()
).. Vind ik mooi. Te hard rijden vind ik geen 'supererge' overtreding, in tegenstelling tot onverantwoord rijgedrag vertonen/bellen achter het stuur/met alcohol op rijden.. etc..
Tot nu toe was mijn beleving ook telkens dat je er toch wel mee weg kwam. M'n vriend bijvoorbeeld is ook nog maar 'n paar keer geflitst in twee jaar tijd, terwijl hij toch wel bijna altijd te hard rijdt.
Alles bij elkaar maakte dat ik dus 115 reed op de 80 km weg.
![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door Faithy op 12-07-2006 13:53:44 ]