abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39751681
Naar aanleiding van de discussies over Zonnestraaltje en haar pas behaalde rijbewijs en haar eerste boete van 200 euro voor veul te hard rijden, maar even een topicje hierover

Maximumsnelheden zijn ingesteld, en terecht. Dit geldt gelukkig ook voor minimumsnelheden, al heb ik mij onlangs laten vertellen dat ze niet meer op 'te langzame' snelheden gaan bekeuren.

120 rijden op een snelweg is prima, zelf rijd ik er altijd ietsje boven, zo'n 125 als mn auto dat trekt vind ook dat je moet proberen zoveel mogelijk de maximumsnelheid moet rijden om de optimale doorstroom op betreffende weg te bevorderen.

Nu kun je zeggen: mijn auto rijdt net zo lekker en soepel met 160km per uur. Ik let net zo goed op, en de rest moet maar opletten.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens
maximumsnelheden zijn niet voor niets ingesteld, anders zou het een janboel worden van auto's die de 300 halen en oude brikkies die de 90 net halen dan zou je meer dan 3 rijstroken moeten hebben, omdat er dan ook nog mensen zijn die niet harder dan 120 dúrven.

natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald als je gaat kijken naar de structuren en topsnelheden en de comfortabelheid EN veiligheid van auto's, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...

waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...


Als jij vindt dat je verantwoordt rijdt als je 160 rijdt op een snelweg waar 120 is toegestaan, vind ik dat een rijbewijs niet waardig (en al helemaal niet als je dat ding net een paar weken hebt).
Misschien ben jij wel een goede bestuurder, maar de rest van de snelweg rijdt (zeker 90%) wel netjes 120 of net daaronder/boven. Die schatten niet altijd even goed in (wat wil je met zo'n snelheid) hoe hard die mongool op de linkerbaan aan komt rijden.
Daarbij houd je daarmee als linkerbaar-160-rijder de rest van het verkeer op als de nette 120 rijder de 100 of 110 rijder in wil halen die op de middelste baan rijdt, omdat de 100 rijders op de rechter baan rijden...

Uw commentaar graag...
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Moeilijk uit te leggen..

Ik vind 80 zo ontzettend langzaam gaan, net als 120 op de snelweg. Ik voel me echt vreselijk truttig als ik dat doe. Op de snelweg rijd ik vaak zat zo'n 160 km/h..

Een auto kan zoooveel harder dan 120 (dat had ik met rijles al heel erg.. Zit je daar in zo'n dikke mercedes ).. Vind ik mooi. Te hard rijden vind ik geen 'supererge' overtreding, in tegenstelling tot onverantwoord rijgedrag vertonen/bellen achter het stuur/met alcohol op rijden.. etc..

Tot nu toe was mijn beleving ook telkens dat je er toch wel mee weg kwam. M'n vriend bijvoorbeeld is ook nog maar 'n paar keer geflitst in twee jaar tijd, terwijl hij toch wel bijna altijd te hard rijdt.

Alles bij elkaar maakte dat ik dus 115 reed op de 80 km weg.


[ Bericht 16% gewijzigd door Faithy op 12-07-2006 13:53:44 ]
Doei.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:31:55 #2
148795 Punjab
Next Stop...
pi_39751741
Als je hard kunt rijden moet je ook hard kunnen remmen
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:41:15 #3
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_39752177
De snelheidslimieten waren er al ten tijde van de grafbakken. De auto's van nu zijn superieur aan die modellen en dus moeten sommige limieten gewoon eens heroverwogen worden.

Samengevat: harder rijden dus!!!!!!
pi_39752192
De maximum snelheid mag van mij best omhoog op momenten dat het kan. Maar er blijven altijd van die idioten die net hun rijbewijs hebben en 160 gaan rijden tijdens een verschrikkelijke regenbui of mist.
De max. snelheden in de bebouwde kom ben ik het overigens wel eens, op een aantal uitzonderings wegen waar het 50km/u is met riant zicht naar alle kanten en geen enkele mogelijkheid van overstekende kids.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:41:46 #5
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_39752209
Als eerste even een correctie. Er bestaan in Nederland geen minimumsnelheden. Wel moet je voertuig minimaal 60 -kunnen- voor dat je de snelweg op mag, maar je hoeft het niet te rijden. Anders kan de politie in de spits met een vrachtlading bonnenboekjes op pad om alle voertuigen in de file te gaan bekeuren.

De maximumsnelheden in Nederland zijn inderdaad achterhaald. Veel wegen in Nederland zijn geschikt voor veel hogere snelheden. De laatste keer dat de maximumsnelheid op de snelwegen is verhoogd, was in 1988. Inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder en is de veiligheid van auto's enorm toegenomen. Bovendien zijn de wegen voorzien van beter asfalt en veiligere vangrails.

Als je dan kijkt dat er binnen Europa projecten lopen met een radicale verhoging van de Vmax (in Oostenrijk mag je 160), of dat de Vmax gewoon altijd al hoger is (Frankrijk, Italie, Duitsland), dan vraag ik me af waarom er in Nederland zo halsstarrig wordt vastgehouden aan 120. Sterker nog, perfect veilige wegen worden 100 of zelfs 80 vanwege discutabele redenen.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:42:08 #6
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_39752225
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:41 schreef HansU het volgende:
De maximum snelheid mag van mij best omhoog op momenten dat het kan. Maar er blijven altijd van die idioten die net hun rijbewijs hebben en 160 gaan rijden tijdens een verschrikkelijke regenbui of mist.
De max. snelheden in de bebouwde kom ben ik het overigens wel eens, op een aantal uitzonderings wegen waar het 50km/u is met riant zicht naar alle kanten en geen enkele mogelijkheid van overstekende kids.
binnen de bebouwde kom idd laten wat het is, maar op de snelwegen niet dus.
pi_39752283
Net je rijbewijs hebben en denken dat je wel even ruim over de maximumsnelheid kan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:45:12 #8
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39752376
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:41 schreef Gabberhead het volgende:
Als eerste even een correctie. Er bestaan in Nederland geen minimumsnelheden. Wel moet je voertuig minimaal 60 -kunnen- voor dat je de snelweg op mag, maar je hoeft het niet te rijden. Anders kan de politie in de spits met een vrachtlading bonnenboekjes op pad om alle voertuigen in de file te gaan bekeuren.

De maximumsnelheden in Nederland zijn inderdaad achterhaald. Veel wegen in Nederland zijn geschikt voor veel hogere snelheden. De laatste keer dat de maximumsnelheid op de snelwegen is verhoogd, was in 1988. Inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder en is de veiligheid van auto's enorm toegenomen. Bovendien zijn de wegen voorzien van beter asfalt en veiligere vangrails.

Als je dan kijkt dat er binnen Europa projecten lopen met een radicale verhoging van de Vmax (in Oostenrijk mag je 160), of dat de Vmax gewoon altijd al hoger is (Frankrijk, Italie, Duitsland), dan vraag ik me af waarom er in Nederland zo halsstarrig wordt vastgehouden aan 120. Sterker nog, perfect veilige wegen worden 100 of zelfs 80 vanwege discutabele redenen.
Helemaal mee eens.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39752385
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:43 schreef Jordy-B het volgende:
Net je rijbewijs hebben en denken dat je wel even ruim over de maximumsnelheid kan kunt...
Tvp.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:45:55 #10
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39752412
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:43 schreef Jordy-B het volgende:
Net je rijbewijs hebben en denken dat je wel even ruim over de maximumsnelheid kan...
Niet iedereen die net zn rijbewijs heeft. heeft 0,0 ervaring. (99,9% wel)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39752558
Technologie staat nooit stil. Dagelijks werken miljoenen mensen over de gehele wereld aan de verbetering van reeds bestaande producten. Zo ook in de auto-industrie. Grote autofabrikanten doen de hele dag niets anders dan het proberen te verbeteren van het eindproduct. Auto’s worden daardoor tegenwoordig met de meest ingenieuze snufjes uitgerust: ABS, airbags, cruise control, elektrische bediening van de ramen, navigatiesystemen, stoelverwarming, stuurbekrachtiging en niet te vergeten de xenonverlichting. Dit alles zorgt onder andere voor een verbeterde verkeersveiligheid.

Het verkeersbeleid dat de Nederlandse overheid voert, met name met betrekking tot de maximumsnelheid, loopt echter achter de feiten aan. Zo is de maximumsnelheid op de snelweg vastgesteld op 120 km/h in een tijd waarin al deze elektronische hulp nog niet standaard was. Daardoor is de vraag naar een vernieuwing van het huidige beleid groot. Zo zou een snelheidsverhoging op de Nederlandse snelwegen naar 130 km/h in plaats van 120 km/h al een hele verbetering zijn.

Een hogere maximumsnelheid zal de doorstroming bevorderen. Zo denkt de VVD met het variëren van de maximumsnelheid een verbeterde doorstroom van het verkeer te kunnen realiseren. “We willen het legitimeren dat de automobilisten kunnen doorstromen”, aldus Oplaat. Door het aangeven van de maximum-snelheid boven de snelweg met digitale verkeersborden valt dit goed te doen. Zo zou in de rustige uurtjes de snelheid nog wat opgeschroefd kunnen worden. Zolang er goed naar de verkeersomstandigheden gekeken wordt, is het variëren van de maximumsnelheid naar tijd en plaats verantwoord. Een goed voorbeeld van een goede doorstroming van het autoverkeer is het beleid in sommige Zuid-Amerikaanse landen. Door de vrij agressieve en daardoor zeer vlotte rijstijl schiet het verkeer goed op en is de automobilist snel op de plaats van bestemming.

Een tweede, zeker niet minder belangrijk punt is het tegemoet komen aan de wensen van het volk. Zelfs de hardwerkende arbeider rijdt al in een modern uitgerust voertuig met voldoende veiligheidsvoorzieningen. Zodoende is het verantwoord om op de snelweg het gaspedaal net iets verder in te trappen en bijvoorbeeld te rijden met een gemiddelde cruisesnelheid van 130 km/h. Uit een enquête op www.at5.nl blijkt dat maar liefst 65.5% van de 659 stemmen een verhoging naar 130 km/h ‘een heel goed idee’ vindt. Aangenomen dat deze enquête representatief is voor de gehele samenleving, betekent dat dat door het krampachtig vasthouden aan een achterhaalde snelheid 10.480.000 mensen benadeeld worden.

Bovendien levert een hogere maximumsnelheid op de snelweg een niet te onderschatten tijdwinst op voor de automobilist. Met een verhoging naar 130 km/h bent u als bestuurder van een auto gemiddeld 10 km per uur verder dan zonder een verhoging. Op grote afstanden is dit verschil van onschatbare waarde voor onder meer de zakelijke gebruiker van het Nederlandse wegdek. Tijd is immers geld. Dat neemt niet weg dat de recreatieve automobilist geen baat heeft bij deze verhogingen. Integendeel, op vakanties met de auto naar het zonnige Zuiden kan de tijdwinst behoorlijk oplopen.

Een vierde punt dat niet vergeten moet worden zijn de effecten op het milieu. Zo blijkt uit onderzoek dat de uitstoot van verontreinigende stoffen en energieverbruik nauwelijks meer wordt, soms zelfs minder. Een betere doorstroming zorgt voor minder opstoppingen en onenigheden, dat komt het milieu ten goede. Minister Oplaat van de VVD denkt daar net zo over:”Op het moment dat mensen doorgaans harder mogen rijden, zijn zij ook bereid om snelheid te verminderen wanneer dit nodig is.” Het gevolg daarvan is een minder grote belasting voor het milieu.

Al met al is de verhoging van de maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen van 120 km/h naar 130 km/h een interessant punt waar de politiek zich nog wel eens over mag buigen. Het is goed voor de doorstroming en heeft daardoor een positief effect op het milieu. Verder is het de bedoeling dat de Nederlandse regering het volk vertegenwoordigt, en daarmee ook aan de wensen van het volk tegemoet komt. Dat is op het moment van schrijven niet het geval. Ander lichtpunt is de tijdwinst die het op zal leveren voor alle mensen in het bezit van een automobiel.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_39752572
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...

waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...

ik zal dit even in mn OP verwerken
Doei.
pi_39752576
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Niet iedereen die net zn rijbewijs heeft. heeft 0,0 ervaring. (99,9% wel)
wat voertuigcontrole betreft, misschien... maar niet wat verkeersinzicht betreft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_39752629
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:50|D schreef Faithy het volgende:

[..]

natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...

waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...
Jij trapt op de REM, op de snelweg?
Dát vind ik gevaarlijk!
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:51:44 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39752637
Heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, dus even een paar korte puntjes:

1) Mensen die net hun rijbewijs hebben overschatten zichzelf. Duurt even voor ze dat realiseren; soms komt het nooit.
Ik heb het eerste jaar ook achtelijk hard gereden, handrembochtjes etc etc. Nu 4 jaar m'n rijbewijs, rij nog steeds lekker door, maar selectiever. Heb destijds echt geluk gehad dat het altijd goed ging.

2) Maximumsnelheid is niet achterhaald. De starheid ervan wel.
ooit 'ns een topic over geopend
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:52:07 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39752648
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jij trapt op de REM, op de snelweg?
Dát vind ik gevaarlijk!
Remmen op de motor?
En hoe doe jij dat bij file dan?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_39752658
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Jij trapt op de REM, op de snelweg?
Dát vind ik gevaarlijk!
afremmen/snelheidminderen is niet op de remtrappen.. op de motor remmen is niet remmen op de rem wat heb jij een heerlijk inzicht
Doei.
pi_39752683
Op die korte stukjes asfalt hier?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39753012
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef Faithy het volgende:

[..]

afremmen/snelheidminderen is niet op de remtrappen.. op de motor remmen is niet remmen op de rem wat heb jij een heerlijk inzicht
Nu begin je over de motor, maar je hebt je motorrijbewijs nog niet eens, toch?
Ik ging er van uit dat je het over autorijden had.

En nu noem je 't ineens snelheidminderen, net nog remmen.
pi_39753041
afremmen op de MOTOR... daar heb jij nog niet van gehoord en je hebt een AUTOrijbewijs?

tipje van de sluier: afremmen op de MOTOR.. een auto rijdt niet zonder MOTOR

wat denk je dat er onder je motorkap zit

zo'n extra ding op twee wielen?
Doei.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:05:19 #21
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39753123
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Nu begin je over de motor, maar je hebt je motorrijbewijs nog niet eens, toch?
Ik ging er van uit dat je het over autorijden had.

En nu noem je 't ineens snelheidminderen, net nog remmen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:06:09 #22
151308 roflcopter
ROFLPANTOFFEL!
pi_39753161
Zonnestraaltje is een helder licht

Zullen we trouwen?
!11!!!!111!!:D:D:D:D:!!11!!!1!!einseinseins!111!!!11!!!!
pi_39753207
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:03 schreef Faithy het volgende:
afremmen op de MOTOR... daar heb jij nog niet van gehoord en je hebt een AUTOrijbewijs?

tipje van de sluier: afremmen op de MOTOR.. een auto rijdt niet zonder MOTOR

wat denk je dat er onder je motorkap zit

zo'n extra ding op twee wielen?
Ik heb wel van afremmen op de motor gehoord, uiteraard wel, maar in jouw zinsverband kon ik niet echt opmaken dat je dat nou bedoelde.
pi_39753219
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:06 schreef roflcopter het volgende:
Zonnestraaltje is een helder licht

Zullen we trouwen?
Nee.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:08:23 #25
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39753253
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik heb wel van afremmen op de motor gehoord, uiteraard wel, maar in jouw zinsverband kon ik niet echt opmaken dat je dat nou bedoelde.
Meisje toch, wees nou 'ns slim en zet jezelf niet nog verder voor lul
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')