ik was helemaal over de zeik .. ze zou ook "voorgoed" weggaan maar twijfelde zo sterk dat toen haar ouders haar en haar spullen op kwamen halen, ze naar me toe kwam en me vertelde dat ze na een poosje wel weer terug zou komen. natuurlijk ben ik bang dat het weer fout gaat, maar ik wil het voor mijn dochter alleen al nog wel 20 keer proberen, komt bij dat ik ook nog veel van mijn vriendin hou. we hebben een moeilijke tijd achter de rug (dochter heeft ags, koophuis: vriendin en ikzelf ontslagen etc.) we vertrouwen erop dat het vanaf nu beter gaat, meer kun je niet doen denk ik.quote:op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef cyclinggirl het volgende:
zijn jullie niet bang dat het na verloop van tijd dan toch mis gaat? dat is een afweging die ik heb genomen toen ik het uitmaakte met mijn ex, hij beloofde het anders te doen en hij deed het elke keer maar even en dan verviel hij weer terug in zijn oude rol.
en hoe ging je ermee om, had je geen stress dat het t einde was?
ik neem altijd een break als ik zonder vriendin op vakantie gaquote:op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef deetch het volgende:
een break is een slap excuus om het daarna uit te kunnen maken of buiten de deur te gaan neuken.
quote:op woensdag 12 juli 2006 11:02 schreef jpg97 het volgende:
bij ross en rachel werkte het uiteindelijk toch ook goed ?
kan dus wel werken, maar weet niet hoe groot jullie problemen waren. denk redelijk aangezien je ook met bijzaken rekening diende te houden. het probleem dat ik er mee heb is dat je iemand nogal snel mist waarmee je een lange relatie hebt (gehad) en dat al snel verward met liefde.....quote:op woensdag 12 juli 2006 10:54 schreef kakakoka het volgende:
mijn vriendin is onlangs na een pauze van een 3 weken weer teruggekeerd en ons is het erg goed bevallen. zij is een tijdje naar haar ouders gegaan met onze dochter (jaar oud) en ik ben in ons huis blijven wonen. het gevoel was aan beide kanten nagenoeg weg .. toen we elkaar moesten missen beseften we pas hoe goed we het hadden (huisje, boompje, beestje etc.)
na een aantal uitgebreide gesprekken hebben we elkaar aangegeven waar de knelpunten zitten en wat we eraan denken te gaan doen. we praten nu veel meer, zijn veel liever naar elkaar toe ..
gaat tot dusver dus prima!
" we were on a break!!!! "quote:
ik geloof er meer in als je kinderen hebt, getrouwd bent, een break wel een oplossing kan zijn. de meeste beslissingen die worden genomen zijn impulsief en die zijn meestal niet altijd de beste.....quote:op woensdag 12 juli 2006 11:29 schreef beul het volgende:
zolang je maar niet voor de kinderen bij elkaar blijft, dat is natuurlijk nooit goed.
verder zal de tijd het leren, zelf denk ik ook dat een "break" nemen een excuus is om het later alsnog uit te maken / scheiden (whatever) of om,zoals eerder gezegd, buiten de deur te neuken, zodat het misschien minder hard aankomt, wat natuurlijk meestal niet het geval is. de tijd zal het leren...
ik zeg alleen dat je alles wat mee speelt in een relatie moet mee nemen en dat het tijdens een korte relatie vaak minder gevolgen heeft. als je partner na 7 jaar bijvoorbeeld iemand anders leuk vind en je hebt kinderen samen, is het misschien verstandig om beiden even een break te nemen om er goed over na te denken wat je beiden wilt. en dat wil dus niet zeggen dat hij/zij dan buiten de deur moet gaan neuken, want dan is het over lijkt me.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:02 schreef cyclinggirl het volgende:
dat ben ik met je eens bij elkaar blijven voor kinderen is niet goed. hetzelfde als bij elkaar blijven uit medelijden dat werkt gewoon niet.
ik denk dat een break vaak uitstel van executie is.
hoe lang had je dan al een relatie? een break van 2 maanden vind ik nogal drastisch nl......quote:op woensdag 12 juli 2006 12:16 schreef natalie het volgende:
mijn ex-vriend wilde een break van twee maanden. in die tijd realiseerde hij zich dat ie toch wel wel graag bij me wilde blijven. ik realiseerde me dat ik bij hem niet mezelf kon zijn en heb de relatie verbroken.
zie je dat positief of negatief? in mijn geval positief.
soms heb je even tijd nodig om je relatie van een afstand te bekijken. je bent een setje, maar je bent ook nog altijd een individu. dat is iets wat mensen nog wel eens vergeten. op 't moment dat je als individu niet meer gelukkig bent in een relaite, dan wordt het eens tijd om na te gaan denken.
hahha., wat zuur, zegquote:op woensdag 12 juli 2006 12:16 schreef natalie het volgende:
mijn ex-vriend wilde een break van twee maanden. in die tijd realiseerde hij zich dat ie toch wel wel graag bij me wilde blijven. ik realiseerde me dat ik bij hem niet mezelf kon zijn en heb de relatie verbroken.
zie je dat positief of negatief? in mijn geval positief.
soms heb je even tijd nodig om je relatie van een afstand te bekijken. je bent een setje, maar je bent ook nog altijd een individu. dat is iets wat mensen nog wel eens vergeten. op 't moment dat je als individu niet meer gelukkig bent in een relaite, dan wordt het eens tijd om na te gaan denken.
neuh, zo zie ik het niet. uiteindelijk kies ik voor mezelf en mijn eigen geluk. als ik niet gelukkig ben in een relatie dan stap ik eruit. ben niet iemand die aan een ander blijft plakken uit medelijden ofzo.quote:
2 jaar.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:18 schreef manu82 het volgende:
[..]
hoe lang had je dan al een relatie? een break van 2 maanden vind ik nogal drastisch nl......
nee, zuur voor hemquote:op woensdag 12 juli 2006 12:22 schreef natalie het volgende:
[..]
neuh, zo zie ik het niet. uiteindelijk kies ik voor mezelf en mijn eigen geluk. als ik niet gelukkig ben in een relatie dan stap ik eruit. ben niet iemand die aan een ander blijft plakken uit medelijden ofzo.
ah zo! ja.. best zuur inderdaad. nooit zo bedoeld overigens. 't is nooit leuk als het zo loopt. voor beide niet.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, zuur voor hem
dat bedoel ik, hij doet een voorstel , waarbij hij dacht degene te zijn die de beslissing gaat nemen uiteindelijk, is het voor jou ineens een eye opener en kon hij wieberen![]()
ja idd, maar als je zelf al voorsteld om een break van 2 maanden te houden na 2 jaar, gaat dat volgens mij nooit werkenquote:op woensdag 12 juli 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, zuur voor hem
dat bedoel ik, hij doet een voorstel , waarbij hij dacht degene te zijn die de beslissing gaat nemen uiteindelijk, is het voor jou ineens een eye opener en kon hij wieberen![]()
zal er ongetwijfeld ook aan liggen waarom iemand een break voorstelt. voor andere stellen zal het misschien wél goed gaan.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef manu82 het volgende:
[..]
ja idd, maar als je zelf al voorsteld om een break van 2 maanden te houden na 2 jaar, gaat dat volgens mij nooit werken
dat idee heb ik ook ja...quote:op woensdag 12 juli 2006 12:58 schreef #ANONIEM het volgende:
een break doe je volgens mij alleen als er iets scheelt aan de relatie. stress e.d. zijn volgens mij ook geen smoesjes voor een break, bedoel je kan elkaar dan toch minder bezoeken om maar een voorbeeld te noemen? als ik het woord break hoor vallen met een wazig argument weet ik genoeg.
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:16 schreef locusta het volgende:
[..]
dat idee heb ik ook ja...
in een relatie is het toch zo dat je problemen met elkaar op moet lossen?
mijn (nu)ex wilde ook wat meer tijd voor zichzelf (een soort van break) omdat 'ie niet lekker in zijn vel zat en allemaal problemen heeft (met werk etc.)... maar ik ben juist van mening dat je dit soort dingen samen op hoort te lossen...
als je niet lekker in je vel zit of je relatie loopt niet lekker, heeft het geen zin om een knipperlicht relatie te starten...
wil je dan iedere keer als het even niet lekker loopt weer uit elkaar gaan (ook al is het tijdelijk) en alleen bij elkaar zijn als het wel goed loopt?
nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd eenquote:op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.
ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denkenquote:op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef vingerplantjuhh het volgende:
ik zie een relatie als iets wat je samen hebt en er dus samen aan moet werken. een week of langer uit huis gaan om na te denken doe ik niet aan. tegen de tijd dat dat nodig is is de relatie ten einde. mijn ex stelde een break voor maar die heb ik geweigert. alles of niets.
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef b-flip het volgende:
[..]
nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd een
relatie mee had, had zoveel problemen met zichzelf, dat het haast al onze vrije tijd in beslag
nam om het op te lossen... iig het proberen... maar na 2 jaar lang de huispsycholoog te hebben
uitgehangen waren we nog geen steek verder, en kwam ik erachter dat dit juist geen steek
opschoot vanwege mij en mijn goedbedoelde hulp...
ik was degene waar ze zich continu aan vastklampte en dit werd heel benauwend, en t
deed ons beide geen goed... na het na lang overwegen te hebben besloten heb ik t uitgemaakt
en na een paar maanden ellende begon t opeens weer veel beter met haar te gaan...
ze was nu gedwongen haar eigen problemen onder ogen te zien en zelf op te lossen... ze
is hierin heel snel goed zelfstandig gaan leven en nu heeft ze vrijwel al haar persoonlijke
issues overwonnen zelfs ondanks dat ze haar moeder is verloren in de tussentijd...
soms is het dus veel beter om in te zien dat je elkaar in sommige gevallen beter kan loslaten
als je met grote issues met jezelf zit...
ik denk dat als je zo ver bent dat je een break nodig hebt dat je het stadium van impulsieve beslissingen maken al voorbij bent. ik zie een break als een uiterste noodgeval en dan nog denk ik dat als dat nodig is dat je er beter helemaal mee kan stoppen. vaak is er dan al te veel kapot gegaan. als later blijkt dat je toch niet zonder elkaar kan kom je vanzelf wel weer naar elkaar toe, maar 9 van de 10x is het toch een opluchting om uit elkaar te gaan en jezelf weer terug te vinden. daarna blijkt vaak dat je toch veels te verschillend bent en zit een nieuwe relatie met elkaar er niet meer in. ik durf te wedden dat er een hoop stellen die problemen hebben met elkaar en die jarenlang een relatie hebben en als die opnieuw kijken of hun partner nog steeds hun eerste keuze zou zijn, dat dit niet het geval is.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef manu82 het volgende:
[..]
ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denken
op relatiegebied niet... daar was ook te lang, te veel voor gebeurt... zij wasquote:op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef natalie het volgende:
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.
is het nog weer goed gekomen tussen jullie naderhand?
we were on a break!!!!!!!!!11111111einseins!!1quote:op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef addictivebeat het volgende:
doet me denken aan friends toen ross on a break was met rachel. niet gaan neuken dus tussentijds!![]()
lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.quote:op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
dat lijkt mij ook vrij moeilijk idd. je hebt dan nog maar amper wat, en er is al twijfel.quote:op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef copycat het volgende:
[..]
lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.
juist!quote:op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.
ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
nou, ik had dus nog maar net 1 maandje (ong.) toen zijn problemen begonnen.... hij wilde eerst wat meer afstand en tijd voor zichzelf (de relatie begon ook wel erg heftig hoor, veel bij elkaar zijn enzo)...quote:op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
waarom wil je een break nemen?quote:op woensdag 12 juli 2006 14:23 schreef chipszak. het volgende:
ik wil ook een break nemen met mijn vriendje![]()
ik lees dit straks want ik ga nu even eten.
kun je wel een pauze nemen, maar dan zit je nog steeds met jezelf opgescheept.quote:op donderdag 13 juli 2006 08:53 schreef cyclinggirl het volgende:
stel dat het niet een veredelde manier is om het uit te maken maar dat iemand echt in de knoop zit met zichzelf. jij als partner bent daar wel een soort van de dupe van. dan is het ook voor jezelf kiezen en in die break ook goed om na te denken of het zo wel nut heeft om door te gaan.
't is hip! de break is het nieuwe verliefd zijnquote:op woensdag 12 juli 2006 17:17 schreef vingerplantjuhh het volgende:
[..]
waarom wil je een break nemen?
quote:op donderdag 13 juli 2006 08:53 schreef cyclinggirl het volgende:
stel dat het niet een veredelde manier is om het uit te maken maar dat iemand echt in de knoop zit met zichzelf. jij als partner bent daar wel een soort van de dupe van. dan is het ook voor jezelf kiezen en in die break ook goed om na te denken of het zo wel nut heeft om door te gaan.
klopt... zo zag mijn ex het ook...quote:het hangt er ook vanaf waarom als iemand in de knoop zit met zichzelf dan moet je daar eerst zelf uit komen en dan pas kan je wat met een ander doen, als dit gebeurt tijdens een relatie dan is het nog lastiger voor dat persoon.
quote:op donderdag 13 juli 2006 09:31 schreef ivo1986 het volgende:
mijn vriendin gaat dinsdag voor 3 weken naar hawaï (woont familie van haar) ... ook een soort break dus
![]()
ben te laat haar vriend geworden anders kon ik mee
dat vraag ik me inderdaad ook af .. waarom stellen mensen hiervoor een "deadline".quote:op donderdag 13 juli 2006 10:07 schreef blackhouse het volgende:
mmm ik krijg trouwens wel het idee soms dat mensen een break nemen zonder enig idee te hebben wat ze met die break nou eigenlijk gaan doen. ik bedoel prima dat je elkaar even niet wil zien en soms (meestal na een ruzie of zo) kan dit wel degelijk helpen, maar ik zie hier dus ook dat er mensen 2 maanden een break nemen van hun relatie.
wat doe je in die 2 maanden? waarom kan dat niet in een week of 2 desnoods? is het niet beter om actief aan je relatie te werken dan gewoon maar af te wachten en te kijken of het zich vanzelf oplost?
persoonlijk denk ik dat als je relatie goed zit, je dit soort momenten juist voor elkaar klaar moet staan. als ik me een poosje wat minder voel, krijg ik juist heel veel steun van mijn vriend.quote:op donderdag 13 juli 2006 09:09 schreef cyclinggirl het volgende:
het hangt er ook vanaf waarom als iemand in de knoop zit met zichzelf dan moet je daar eerst zelf uit komen en dan pas kan je wat met een ander doen, als dit gebeurt tijdens een relatie dan is het nog lastiger voor dat persoon.
misschien, maar om daarom een pauze in je relatie in te lassen vind ik weer een ander uiterste.quote:op donderdag 13 juli 2006 09:09 schreef cyclinggirl het volgende:
het hangt er ook vanaf waarom als iemand in de knoop zit met zichzelf dan moet je daar eerst zelf uit komen en dan pas kan je wat met een ander doen, als dit gebeurt tijdens een relatie dan is het nog lastiger voor dat persoon.
geloof maar dat ik baal...quote:op donderdag 13 juli 2006 09:53 schreef locusta het volgende:
[..]
ik zou echt balen als een stekker!
![]()
maar dit is dan wel weer een soort van "leuke" break![]()
quote:op donderdag 13 juli 2006 10:49 schreef ivo1986 het volgende:
geloof maar dat ik baal...
hehe maja tis inderdaad een leuke break, vooral als ze terug komt en haar dan weer in mijn armen van nemen![]()
![]()
dat vind ik dus niet. als mijn partner in de knoop zit, dan ben ik er voor hem. oók als het daardoor even minder leuk is in de relatie. waarom? omdat ik voor hem gekozen heb, en niet alleen voor zijn vrolijke kant, maar helemaal voor hem.quote:op donderdag 13 juli 2006 08:53 schreef cyclinggirl het volgende:
verder kun je je partner (als je meisje bent iig) pas echt voor je winnen als je een ander vriendje neemt tijdens deze break want als je gewone partner er achter komt gaat hij meer sperma produceren. (dit laatste is echt waar - wetenschappelijk bewezen - heb ik laatst op televisie gezien).quote:een man weet niet wat hij mist,
weet niet wat hij mist,
als ze er niet is,
als ze er niet is......
denk dat je er idd te snel een punt achter hebt gezet. weet natuurlijk niet hoe jullie relatie die 1,5 maand ging en over meer problemen waren, maar als het alleen maar uit is gegaan omdat jullie ruzie hadden en je vriendin iets dwars zat waar ze haar vinger niet op kon leggen, dan denk ik persoonlijk niet dat uitmaken de oplossing is. tenzij het met jullie te maken had.quote:op zondag 16 juli 2006 12:29 schreef alvave het volgende:
hoi,
ik heb ook met zo iets situatie te maken...
heb nu voor anderhalve maand een relatie gehad en het ging allemaal goed. tot pas dat we ruzie kregen en ik wist niet precies waarom en mijn vriendin wist niet precies wat haar dwars zat. ik heb besloten het toen maar uit te maken. (gister) we hebben een goed gesprek gehad en alles verteld wat de problemen waren..... en het uitgemaakt.
maar het probleem is nu dat ik nu dus wel precies weet wat het probleem is. ik weet nu precies waar het aan lag. ik ben nog steeds verliefd op haar en volgens mij zij ook op mij, maar tis nu al uit......
ik weet nu ff niet wat moet ik doen. heb ik het te snel uitgemaakt? of was het preventief verstandig? heeft iemand hier suggesties voor....?
alvast bedankt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |