abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39779180
quote:
op donderdag 13 juli 2006 08:53 schreef cyclinggirl het volgende:
stel dat het niet een veredelde manier is om het uit te maken maar dat iemand echt in de knoop zit met zichzelf. jij als partner bent daar wel een soort van de dupe van. dan is het ook voor jezelf kiezen en in die break ook goed om na te denken of het zo wel nut heeft om door te gaan.
kun je wel een pauze nemen, maar dan zit je nog steeds met jezelf opgescheept.
ik vind dat altijd van die halfbakken oplossingen. wees gewoon reëel, en eerlijk.
pi_39779399
het hangt er ook vanaf waarom als iemand in de knoop zit met zichzelf dan moet je daar eerst zelf uit komen en dan pas kan je wat met een ander doen, als dit gebeurt tijdens een relatie dan is het nog lastiger voor dat persoon.
Haters gonna hate.
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:19:27 #53
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_39779553
quote:
op woensdag 12 juli 2006 17:17 schreef vingerplantjuhh het volgende:

[..]

waarom wil je een break nemen?
't is hip! de break is het nieuwe verliefd zijn
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_39779756
mijn vriendin gaat dinsdag voor 3 weken naar hawaï (woont familie van haar ) ... ook een soort break dus
ben te laat haar vriend geworden anders kon ik mee
pi_39780175
quote:
stel dat het niet een veredelde manier is om het uit te maken maar dat iemand echt in de knoop zit met zichzelf. jij als partner bent daar wel een soort van de dupe van. dan is het ook voor jezelf kiezen en in die break ook goed om na te denken of het zo wel nut heeft om door te gaan.
quote:
het hangt er ook vanaf waarom als iemand in de knoop zit met zichzelf dan moet je daar eerst zelf uit komen en dan pas kan je wat met een ander doen, als dit gebeurt tijdens een relatie dan is het nog lastiger voor dat persoon.
klopt... zo zag mijn ex het ook...
eerst aan zichzelf werken en daarna pas weer kijken of hij weer toe is aan een relatie. met niet verlieft zijn had dit niets te maken....
en ergens kan ik het me ook wel voorstellen, maar aan de andere kant vind ik gewoon dat je dit soort dingen samen om moet lossen. als hij dit nu al niet kan, wat als we later bijv. samenwonen? wil hij het dan weer uitmaken als het wat minder gaat.....?
dat kan dan dus niet meer....
pi_39780199
quote:
op donderdag 13 juli 2006 09:31 schreef ivo1986 het volgende:
mijn vriendin gaat dinsdag voor 3 weken naar hawaï (woont familie van haar ) ... ook een soort break dus
ben te laat haar vriend geworden anders kon ik mee
ik zou echt balen als een stekker!
maar dit is dan wel weer een soort van "leuke" break
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:07:57 #57
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_39780475
mmm ik krijg trouwens wel het idee soms dat mensen een break nemen zonder enig idee te hebben wat ze met die break nou eigenlijk gaan doen. ik bedoel prima dat je elkaar even niet wil zien en soms (meestal na een ruzie of zo) kan dit wel degelijk helpen, maar ik zie hier dus ook dat er mensen 2 maanden een break nemen van hun relatie.
wat doe je in die 2 maanden? waarom kan dat niet in een week of 2 desnoods? is het niet beter om actief aan je relatie te werken dan gewoon maar af te wachten en te kijken of het zich vanzelf oplost?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_39780640
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:07 schreef blackhouse het volgende:
mmm ik krijg trouwens wel het idee soms dat mensen een break nemen zonder enig idee te hebben wat ze met die break nou eigenlijk gaan doen. ik bedoel prima dat je elkaar even niet wil zien en soms (meestal na een ruzie of zo) kan dit wel degelijk helpen, maar ik zie hier dus ook dat er mensen 2 maanden een break nemen van hun relatie.
wat doe je in die 2 maanden? waarom kan dat niet in een week of 2 desnoods? is het niet beter om actief aan je relatie te werken dan gewoon maar af te wachten en te kijken of het zich vanzelf oplost?
dat vraag ik me inderdaad ook af .. waarom stellen mensen hiervoor een "deadline".
je gaat in de tijd dat je uit elkaar bent dingen doen die je relatie kunnen helpen. mijn vriendin en ik hadden door diverse problemen (tijd/financien/kind/huis/werk etc etc) praktisch nooit tijd om dingen met elkaar te doen. we zijn dus in de break wat uitstapjes gaan maken, lekker bijpraten en zijn er zo weer achter gekomen dat we samen toch erg veel plezier kunnen hebben en ook nog erg verliefd zijn op elkaar. zodra je merkt dat er genoeg is om mee door te gaan dan ga je er toch weer voor? je gaat toch niet vantevoren beslissen dat je hiervoor 3 maanden oid nodig hebt?
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:20:39 #59
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_39780756
quote:
op donderdag 13 juli 2006 09:09 schreef cyclinggirl het volgende:
persoonlijk denk ik dat als je relatie goed zit, je dit soort momenten juist voor elkaar klaar moet staan. als ik me een poosje wat minder voel, krijg ik juist heel veel steun van mijn vriend.

overigens, om op de op terug te komen, ik geloof niet zo in breaks. problemen in je relatie zijn het beste op te lossen met zijn tweeen. als je elkaar daar niet bij kan gebruiken, lijkt het me niet zo verstandig om samen verder te gaan.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_39780759
quote:
op donderdag 13 juli 2006 09:09 schreef cyclinggirl het volgende:
misschien, maar om daarom een pauze in je relatie in te lassen vind ik weer een ander uiterste.
pi_39781549
quote:
op donderdag 13 juli 2006 09:53 schreef locusta het volgende:

[..]

ik zou echt balen als een stekker!
maar dit is dan wel weer een soort van "leuke" break
geloof maar dat ik baal...

hehe maja tis inderdaad een leuke break, vooral als ze terug komt en haar dan weer in mijn armen van nemen

pi_39782131
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:49 schreef ivo1986 het volgende:
geloof maar dat ik baal...

hehe maja tis inderdaad een leuke break, vooral als ze terug komt en haar dan weer in mijn armen van nemen

lief!
pi_39786991
quote:
dat vind ik dus niet. als mijn partner in de knoop zit, dan ben ik er voor hem. oók als het daardoor even minder leuk is in de relatie. waarom? omdat ik voor hem gekozen heb, en niet alleen voor zijn vrolijke kant, maar helemaal voor hem.

als hij mij daadwerkelijk slecht zou behandelen door psychische problemen zou ik hem erop aanspreken en hem steunen hier wat aan te doen. doet hij dat niet, dan ben ik weg. of je vecht voor me, of je bent me kwijt. en dan niet een beetje.

erover nadenken tijdens een break geeft in mijn ogen sowieso geen realistisch beeld: tijdens een break mis je de ander. misschien niet omdat je zo goed bij elkaar past, maar ook omdat je je hele routine kwijt bent, je leven ineens anders ingedeeld moet worden etc. dan ben je snel geneigd overhaast "spijt" te krijgen. als het zo slecht voelt als we samen zijn dat ik ga twijfelen en een break wil, weet ik hoe laat het is. ik vind de momenten dat je samen bent veel doorslaggevender dan de momenten zonder hem.
pi_39787225
ik ben niet zo van breaks... toen het een tijdtje minder ging met mijn vriend ging het gewoon uit... wij dachten dat het niet meer goed zou kunnen komen, het was niet zo dat er een "oplossing" was. dat hebben wij maar 1 maand "volgehouden", dus in principe zou een break beter geweest kunnen zijn. maar, als wij toen een break hadden, hadden wij misschien niet ontdekt hoeveel wij echt bij elkaar willen zijn

een break als je samenwoont zou nog kunnen, dan is je relatie verbreken en dus verhuizen niet echt verstandig.
Klussen deel 1 en 2
pi_39788338
brrr ik heb nare herinneringen aan breaks. misschien helpt het als je steeds op elkaars lip zit en even afstand wil nemen, maar in mijn geval was het zo dat we elkaar toch alleen maar in het weekend zagen. mijn ex wilde het eigenlijk gewoon uitmaken, maar durfde het niet dus hij meldde dat hij een break wilde, een week wilde nadenken. dat had dus ook gewoon gekund zonder die break, want we hadden normaal ook wel vaker een week nauwelijks contact. nou, die week in spanning zitten was een stuk erger dan het uitmaken, wat ik uiteindelijk maar heb gedaan
pi_39800351
het is psychologisch gezien niet eens echt ongunstig voor een relatie om een break te nemen.
op het moment dat je partner er niet is ga je je realiseren wie ze is en wat ze allemaal voor je doet.

om met de woorden van huub van der lubbe te spreken:
quote:
een man weet niet wat hij mist,
weet niet wat hij mist,
als ze er niet is,
als ze er niet is......
verder kun je je partner (als je meisje bent iig) pas echt voor je winnen als je een ander vriendje neemt tijdens deze break want als je gewone partner er achter komt gaat hij meer sperma produceren. (dit laatste is echt waar - wetenschappelijk bewezen - heb ik laatst op televisie gezien).
het jaloers maken werkt dus gunstig in biologische zin het wakkert de bewijsdrift in mannen aan zeg maar.
Naieviteit is onschuld.
pi_39806439
mijn man is militair en momenteel al 10 weken uitgezonden, nog 6 weken te gaan en dan is hij weer thuis. het is niet het zelfde als een break nemen omdat het niet lekker loopt in de relatie maar ik weet wat ik mis als hij weg is en waardeer het des te meer als hij weer lekker thuis is en ik weer tegen hem aan kan kruipen. andersom trouwens ook hoor, missen elkaar heel erg. ik heb geen idee hoe het werkt als je een break neemt als de relatie niet lekker loopt maar soms kan afstand heel verhelderend werken en in sommige gevallen werkt een break niet. mensen willen nog wel eens denken dat bij een break het geoorloofd is om er op los te daten (en evt meer dan dat) omdat ze toch even uit elkaar zijn. mijn ex en ik hadden niet bepaald een lekker lopende relatie en toen ik voorstelde om tijdeleijk even een pauze in te lassen zei hij dat een break betekende dat het definitief over was. uiteindelijk is de relatie zonder break ook over gegaan maar misschien als we die break hadden genomen waren we er allebei eerder achter gekomen dat het niet werkte.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:07:28 #68
152106 whacky
Zo denk ik erover!
pi_39861968
bin there, done that en einde relatie!

nu heb ik er spijt van, als we beter gepraat hadden was het waarschijnlijk nooit uitgegaan.
Penis Galacticus oftewel Gelul in de ruimte.
pi_39872952
hoi,

ik heb ook met zo iets situatie te maken...

heb nu voor anderhalve maand een relatie gehad en het ging allemaal goed. tot pas dat we ruzie kregen en ik wist niet precies waarom en mijn vriendin wist niet precies wat haar dwars zat. ik heb besloten het toen maar uit te maken. (gister) we hebben een goed gesprek gehad en alles verteld wat de problemen waren..... en het uitgemaakt.

maar het probleem is nu dat ik nu dus wel precies weet wat het probleem is. ik weet nu precies waar het aan lag. ik ben nog steeds verliefd op haar en volgens mij zij ook op mij, maar tis nu al uit ......

ik weet nu ff niet wat moet ik doen. heb ik het te snel uitgemaakt? of was het preventief verstandig? heeft iemand hier suggesties voor....?

alvast bedankt
"..what a man can do, and what a man can't do.."
  zondag 16 juli 2006 @ 13:01:20 #70
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39873689
quote:
op zondag 16 juli 2006 12:29 schreef alvave het volgende:
hoi,

ik heb ook met zo iets situatie te maken...

heb nu voor anderhalve maand een relatie gehad en het ging allemaal goed. tot pas dat we ruzie kregen en ik wist niet precies waarom en mijn vriendin wist niet precies wat haar dwars zat. ik heb besloten het toen maar uit te maken. (gister) we hebben een goed gesprek gehad en alles verteld wat de problemen waren..... en het uitgemaakt.

maar het probleem is nu dat ik nu dus wel precies weet wat het probleem is. ik weet nu precies waar het aan lag. ik ben nog steeds verliefd op haar en volgens mij zij ook op mij, maar tis nu al uit ......

ik weet nu ff niet wat moet ik doen. heb ik het te snel uitgemaakt? of was het preventief verstandig? heeft iemand hier suggesties voor....?

alvast bedankt
denk dat je er idd te snel een punt achter hebt gezet. weet natuurlijk niet hoe jullie relatie die 1,5 maand ging en over meer problemen waren, maar als het alleen maar uit is gegaan omdat jullie ruzie hadden en je vriendin iets dwars zat waar ze haar vinger niet op kon leggen, dan denk ik persoonlijk niet dat uitmaken de oplossing is. tenzij het met jullie te maken had.

als jullie nog verliefd op elkaar zijn, wat heeft uitmaken dan voor zin?
(Un)masking for the greater good.
pi_39878923
tsja.. ik weet het zo niet...ze twijfelde of ze nog wel verliefd op me was...ik heb haar al een beetje laten weten dat ik er aardig mee zit dat het nu uit is en of er misschien een mogelijkheid is dat het toch nog goed kan komen.

ze denkt zelf dat het op het moment nu zo ff beter is en dat we maar ff een paar dagen rustig aan moeten doen. en dan de situatie bekijken.

verder ging onze relatie wel goed volgens mij.. ze heeft het er ook nog niet over andere problemen gehad.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:28:57 #72
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_39908686
als je je door emoties laat leiden/impulsief handelt en daaronder lijdt, vind ik afstand nemen een goed alternatief. niet dat je van te voren weet hoe het zal uitpakken. maar er verandert in ieder geval wel iets en daarmee doorbreek je wel een patroon. wat je namelijk wel zeker weet als je die break niet neemt, is dat er iets doorsuddert, waar je dan weinig mee kan doen.
KISSSSSSSSSSS
pi_39937731
precies hierin heb je het goed verwoord volgens mij... ik weet niet of het tussen mij en mn ex nog gaat goedkomen, maar ik heb wel het gevoel dat wat er nu dwarszat eruit is en dat door dat het nu uit is(de break of niet) het beter gaat.

als ik niet met haar gepraat had en het "het uit gemaakt had" dan had er nu iets doorgesuddert ja en dat had het later wel uit gegaan en misschien nooit meer hersteld kunnen worden.
pi_39943423
heb ajb geen hoop want het stel dat ik ken is nu na de break uit elkaar.
Haters gonna hate.
pi_39946408
mm tsja... ik weet het niet.. niet elke relatie is hetzelfde.. ik zal vanavond proberen een gesprek met haar aan te gaan en dan kijken wat zij er nog van denkt.. vanavond valt zeg maar de beslissing...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')