zal er ongetwijfeld ook aan liggen waarom iemand een break voorstelt. voor andere stellen zal het misschien wél goed gaan.quote:op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef manu82 het volgende:
[..]
ja idd, maar als je zelf al voorsteld om een break van 2 maanden te houden na 2 jaar, gaat dat volgens mij nooit werken
dat idee heb ik ook ja...quote:op woensdag 12 juli 2006 12:58 schreef #ANONIEM het volgende:
een break doe je volgens mij alleen als er iets scheelt aan de relatie. stress e.d. zijn volgens mij ook geen smoesjes voor een break, bedoel je kan elkaar dan toch minder bezoeken om maar een voorbeeld te noemen? als ik het woord break hoor vallen met een wazig argument weet ik genoeg.
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:16 schreef locusta het volgende:
[..]
dat idee heb ik ook ja...
in een relatie is het toch zo dat je problemen met elkaar op moet lossen?
mijn (nu)ex wilde ook wat meer tijd voor zichzelf (een soort van break) omdat 'ie niet lekker in zijn vel zat en allemaal problemen heeft (met werk etc.)... maar ik ben juist van mening dat je dit soort dingen samen op hoort te lossen...
als je niet lekker in je vel zit of je relatie loopt niet lekker, heeft het geen zin om een knipperlicht relatie te starten...
wil je dan iedere keer als het even niet lekker loopt weer uit elkaar gaan (ook al is het tijdelijk) en alleen bij elkaar zijn als het wel goed loopt?
nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd eenquote:op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.
ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denkenquote:op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef vingerplantjuhh het volgende:
ik zie een relatie als iets wat je samen hebt en er dus samen aan moet werken. een week of langer uit huis gaan om na te denken doe ik niet aan. tegen de tijd dat dat nodig is is de relatie ten einde. mijn ex stelde een break voor maar die heb ik geweigert. alles of niets.
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef b-flip het volgende:
[..]
nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd een
relatie mee had, had zoveel problemen met zichzelf, dat het haast al onze vrije tijd in beslag
nam om het op te lossen... iig het proberen... maar na 2 jaar lang de huispsycholoog te hebben
uitgehangen waren we nog geen steek verder, en kwam ik erachter dat dit juist geen steek
opschoot vanwege mij en mijn goedbedoelde hulp...
ik was degene waar ze zich continu aan vastklampte en dit werd heel benauwend, en t
deed ons beide geen goed... na het na lang overwegen te hebben besloten heb ik t uitgemaakt
en na een paar maanden ellende begon t opeens weer veel beter met haar te gaan...
ze was nu gedwongen haar eigen problemen onder ogen te zien en zelf op te lossen... ze
is hierin heel snel goed zelfstandig gaan leven en nu heeft ze vrijwel al haar persoonlijke
issues overwonnen zelfs ondanks dat ze haar moeder is verloren in de tussentijd...
soms is het dus veel beter om in te zien dat je elkaar in sommige gevallen beter kan loslaten
als je met grote issues met jezelf zit...
ik denk dat als je zo ver bent dat je een break nodig hebt dat je het stadium van impulsieve beslissingen maken al voorbij bent. ik zie een break als een uiterste noodgeval en dan nog denk ik dat als dat nodig is dat je er beter helemaal mee kan stoppen. vaak is er dan al te veel kapot gegaan. als later blijkt dat je toch niet zonder elkaar kan kom je vanzelf wel weer naar elkaar toe, maar 9 van de 10x is het toch een opluchting om uit elkaar te gaan en jezelf weer terug te vinden. daarna blijkt vaak dat je toch veels te verschillend bent en zit een nieuwe relatie met elkaar er niet meer in. ik durf te wedden dat er een hoop stellen die problemen hebben met elkaar en die jarenlang een relatie hebben en als die opnieuw kijken of hun partner nog steeds hun eerste keuze zou zijn, dat dit niet het geval is.quote:op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef manu82 het volgende:
[..]
ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denken
op relatiegebied niet... daar was ook te lang, te veel voor gebeurt... zij wasquote:op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef natalie het volgende:
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.
is het nog weer goed gekomen tussen jullie naderhand?
we were on a break!!!!!!!!!11111111einseins!!1quote:op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef addictivebeat het volgende:
doet me denken aan friends toen ross on a break was met rachel. niet gaan neuken dus tussentijds!![]()
lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.quote:op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
dat lijkt mij ook vrij moeilijk idd. je hebt dan nog maar amper wat, en er is al twijfel.quote:op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef copycat het volgende:
[..]
lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.
juist!quote:op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.
ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
nou, ik had dus nog maar net 1 maandje (ong.) toen zijn problemen begonnen.... hij wilde eerst wat meer afstand en tijd voor zichzelf (de relatie begon ook wel erg heftig hoor, veel bij elkaar zijn enzo)...quote:op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
waarom wil je een break nemen?quote:op woensdag 12 juli 2006 14:23 schreef chipszak. het volgende:
ik wil ook een break nemen met mijn vriendje![]()
ik lees dit straks want ik ga nu even eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |