abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:37:17 #26
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39749806
quote:
op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef manu82 het volgende:

[..]

ja idd, maar als je zelf al voorsteld om een break van 2 maanden te houden na 2 jaar, gaat dat volgens mij nooit werken
zal er ongetwijfeld ook aan liggen waarom iemand een break voorstelt. voor andere stellen zal het misschien wél goed gaan.
(Un)masking for the greater good.
pi_39750442
een break doe je volgens mij alleen als er iets scheelt aan de relatie. stress e.d. zijn volgens mij ook geen smoesjes voor een break, bedoel je kan elkaar dan toch minder bezoeken om maar een voorbeeld te noemen? als ik het woord break hoor vallen met een wazig argument weet ik genoeg.
pi_39751063
quote:
op woensdag 12 juli 2006 12:58 schreef #ANONIEM het volgende:
een break doe je volgens mij alleen als er iets scheelt aan de relatie. stress e.d. zijn volgens mij ook geen smoesjes voor een break, bedoel je kan elkaar dan toch minder bezoeken om maar een voorbeeld te noemen? als ik het woord break hoor vallen met een wazig argument weet ik genoeg.
dat idee heb ik ook ja...
in een relatie is het toch zo dat je problemen met elkaar op moet lossen?
mijn (nu)ex wilde ook wat meer tijd voor zichzelf (een soort van break) omdat 'ie niet lekker in zijn vel zat en allemaal problemen heeft (met werk etc.)... maar ik ben juist van mening dat je dit soort dingen samen op hoort te lossen...
als je niet lekker in je vel zit of je relatie loopt niet lekker, heeft het geen zin om een knipperlicht relatie te starten...
wil je dan iedere keer als het even niet lekker loopt weer uit elkaar gaan (ook al is het tijdelijk) en alleen bij elkaar zijn als het wel goed loopt?
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:30:28 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39751668
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:16 schreef locusta het volgende:

[..]

dat idee heb ik ook ja...
in een relatie is het toch zo dat je problemen met elkaar op moet lossen?
mijn (nu)ex wilde ook wat meer tijd voor zichzelf (een soort van break) omdat 'ie niet lekker in zijn vel zat en allemaal problemen heeft (met werk etc.)... maar ik ben juist van mening dat je dit soort dingen samen op hoort te lossen...
als je niet lekker in je vel zit of je relatie loopt niet lekker, heeft het geen zin om een knipperlicht relatie te starten...
wil je dan iedere keer als het even niet lekker loopt weer uit elkaar gaan (ook al is het tijdelijk) en alleen bij elkaar zijn als het wel goed loopt?
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.

ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:34:32 #30
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39751858
neej.. een break is gewoon een teken van onzekerheid en niet de lef hebben om een relatie te verbreken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39752216
dat is het juist, idd als je nu een break neemt hoe doe je dat dan in de toekomst? je kan niet elke keer uit elkaar gaan en dat de een maar bij mams gaat logeren of bij een vriend.

buiten dat je hoort het samen op te lossen maar aan de andere kant hangt het ervanaf waarom hij/zij die break wilt, is het omdat alles te snel is gegaan, of dat na een aantal jaren je wilt weten of je degene nog mist of dat het gewennigheid is.

maar is het ook eerlijk tegenover de ander? jij kan dan wel een break willen maar wat als de ander zich daar niet lekker onder voelt, dan mag die dus laat we maar zeggen een week of een maand in de stress zitten.
Haters gonna hate.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:42:14 #32
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_39752231
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:
je omschrijft precies wat mijn vrees was voor de toekomst. als het een keer gebeurt, wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? over dit soort dingen praat je samen. als één van de twee het moeilijk heeft dan steun je elkaar, dan ga je de ander niet uit de weg.

ik zie het al helemaal voor me in de jaren die volgen... zou gek worden van onzekerheid.
nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd een
relatie mee had, had zoveel problemen met zichzelf, dat het haast al onze vrije tijd in beslag
nam om het op te lossen... iig het proberen... maar na 2 jaar lang de huispsycholoog te hebben
uitgehangen waren we nog geen steek verder, en kwam ik erachter dat dit juist geen steek
opschoot vanwege mij en mijn goedbedoelde hulp...

ik was degene waar ze zich continu aan vastklampte en dit werd heel benauwend, en t
deed ons beide geen goed... na het na lang overwegen te hebben besloten heb ik t uitgemaakt
en na een paar maanden ellende begon t opeens weer veel beter met haar te gaan...
ze was nu gedwongen haar eigen problemen onder ogen te zien en zelf op te lossen... ze
is hierin heel snel goed zelfstandig gaan leven en nu heeft ze vrijwel al haar persoonlijke
issues overwonnen zelfs ondanks dat ze haar moeder is verloren in de tussentijd...

soms is het dus veel beter om in te zien dat je elkaar in sommige gevallen beter kan loslaten
als je met grote issues met jezelf zit...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_39752370
ik zie een relatie als iets wat je samen hebt en er dus samen aan moet werken. een week of langer uit huis gaan om na te denken doe ik niet aan. tegen de tijd dat dat nodig is is de relatie ten einde. mijn ex stelde een break voor maar die heb ik geweigert. alles of niets.
je blijft altijd zoeken zolang je het nog niet hebt gevonden.
  † In Memoriam † woensdag 12 juli 2006 @ 13:52:36 #34
135486 Manu82
How you doin'?
pi_39752671
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef vingerplantjuhh het volgende:
ik zie een relatie als iets wat je samen hebt en er dus samen aan moet werken. een week of langer uit huis gaan om na te denken doe ik niet aan. tegen de tijd dat dat nodig is is de relatie ten einde. mijn ex stelde een break voor maar die heb ik geweigert. alles of niets.
ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denken
Some memories are best forgotten
Room 23
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:02:22 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39753017
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef b-flip het volgende:

[..]

nou, ik heb dus het omgekeerde gehad... het desbetreffende meisje waar ik toendertijd een
relatie mee had, had zoveel problemen met zichzelf, dat het haast al onze vrije tijd in beslag
nam om het op te lossen... iig het proberen... maar na 2 jaar lang de huispsycholoog te hebben
uitgehangen waren we nog geen steek verder, en kwam ik erachter dat dit juist geen steek
opschoot vanwege mij en mijn goedbedoelde hulp...

ik was degene waar ze zich continu aan vastklampte en dit werd heel benauwend, en t
deed ons beide geen goed... na het na lang overwegen te hebben besloten heb ik t uitgemaakt
en na een paar maanden ellende begon t opeens weer veel beter met haar te gaan...
ze was nu gedwongen haar eigen problemen onder ogen te zien en zelf op te lossen... ze
is hierin heel snel goed zelfstandig gaan leven en nu heeft ze vrijwel al haar persoonlijke
issues overwonnen zelfs ondanks dat ze haar moeder is verloren in de tussentijd...

soms is het dus veel beter om in te zien dat je elkaar in sommige gevallen beter kan loslaten
als je met grote issues met jezelf zit...
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.
is het nog weer goed gekomen tussen jullie naderhand?
pi_39753286
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef manu82 het volgende:

[..]

ik doe er ook niet aan, aangezien ik er niet toe in staat ben. maar denk wel dat het in bepaalde gevallen verstandiger is. zoals ik al eerder zei is er altijd het gevaar van impulsieve beslissingen op basis van dingen die je op dat moment voelt. het kan echter ook zijn dat je dingen gruwelijk overdrijft en van een mug een olifant maakt en daardoor een relatie kapot maakt en dan is het misschien beter om er even rustig over na te kunnen denken
ik denk dat als je zo ver bent dat je een break nodig hebt dat je het stadium van impulsieve beslissingen maken al voorbij bent. ik zie een break als een uiterste noodgeval en dan nog denk ik dat als dat nodig is dat je er beter helemaal mee kan stoppen. vaak is er dan al te veel kapot gegaan. als later blijkt dat je toch niet zonder elkaar kan kom je vanzelf wel weer naar elkaar toe, maar 9 van de 10x is het toch een opluchting om uit elkaar te gaan en jezelf weer terug te vinden. daarna blijkt vaak dat je toch veels te verschillend bent en zit een nieuwe relatie met elkaar er niet meer in. ik durf te wedden dat er een hoop stellen die problemen hebben met elkaar en die jarenlang een relatie hebben en als die opnieuw kijken of hun partner nog steeds hun eerste keuze zou zijn, dat dit niet het geval is.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 12 juli 2006 @ 14:23:06 #37
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_39753790
ik wil ook een break nemen met mijn vriendje
ik lees dit straks want ik ga nu even eten.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_39754026
doet me denken aan friends toen ross on a break was met rachel. niet gaan neuken dus tussentijds!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2006 14:29:27 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:31:11 #39
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_39754092
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef natalie het volgende:
soms moet je eens goed wakkergeschud worden voordat je dat in gaat zien.
is het nog weer goed gekomen tussen jullie naderhand?
op relatiegebied niet... daar was ook te lang, te veel voor gebeurt... zij was
wel het eerste meisje waar ik echt pure onvoorwaardelijke liefde voor voelde
en van ontving... t was dus niet alleen maar ellende, maar op t moment dat
het bijna al onze vrije tijd in beslag nam gingen we er echt aan onderdoor...

ze is wel nog steeds een goede vriendin met een speciaal plekje in
mijn hart... dat het uitging is nu ook ongeveer 4 jaar geleden... ondertussen woont ze samen
met een oude vriend van me en heb ik ook niet stil gezeten... ik vind t wel heel erg fijn dat ze er zo
bovenop gekomen is en ze nu ook weer een goede vent heeft die geen misbruik van haar zal
maken...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:35:40 #40
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39754249
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef addictivebeat het volgende:
doet me denken aan friends toen ross on a break was met rachel. niet gaan neuken dus tussentijds!
we were on a break!!!!!!!!!11111111einseins!!1 ;dd;d
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_39754614
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
Haters gonna hate.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:49:27 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39754668
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
ok nu word er wel alleen gesproken over lange relaties maar wat als het om een korte relatie gaat en dat het een kwestie is van elkaar nog moeten leren kennen.
lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:54:01 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39754817
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef copycat het volgende:

[..]

lijkt mij dat als je in een beginfase van een relatie al een break nodig hebt, de relatie niet echt kans van slagen heeft.
dat lijkt mij ook vrij moeilijk idd. je hebt dan nog maar amper wat, en er is al twijfel.
pi_39756122
quote:
op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef natalie het volgende:

juist!

ja, en daar ben ik dus ook erg bang voor... daarom bedenk me nog wel 3 keer mochten we weer bij elkaar komen als hij weer open staat voor een relatie (als dat al gebeurt)
ik voel me er toch iets te goed voor om een mooiweervriendin te zijn

bovendien, hoe bouw je nou een band of een relatie op als je samen niet probeert je problemen op te lossen? je bent er voor elkaar in de goede momenten, maar ook in de mindere momenten...
pi_39756273
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:47 schreef cyclinggirl het volgende:
nou, ik had dus nog maar net 1 maandje (ong.) toen zijn problemen begonnen.... hij wilde eerst wat meer afstand en tijd voor zichzelf (de relatie begon ook wel erg heftig hoor, veel bij elkaar zijn enzo)...
maar na dit een maandje te hebben aangezien en ik wat meer duidelijk wilde over mijn positie in de relatie, heeft hij het uitgemaakt.

aan de ene kant ben ik wel blij dat dit vrij in het begin is gebeurt (ook al ben ik er best kapot van nu ), want stel dat we een half jaar of een jaar hadden gehad, had hij het dan ook uitgemaakt?? dan had het nog veel meer inpact gehad en pijn gedaan...

bovendien gaf hij zelf al aan een loner te zijn en dit soort dingen zelf op te moeten/willen lossen. hij sloot mij gewoon buiten... dat deed erg veel pijn. we kenden elkaar al wel wat langer dan dat we een relatie hadden, maar dan nog zat hij gewoon niet te wachten op een vriendin op dit moment en loste hij deze dingen liever zelf op...
pi_39759569
quote:
op woensdag 12 juli 2006 14:23 schreef chipszak. het volgende:
ik wil ook een break nemen met mijn vriendje
ik lees dit straks want ik ga nu even eten.
waarom wil je een break nemen?
pi_39760431
of we lossen het samen op, óf hij kan de tering krijgen.

een break vind ik een laffe manier om niet over problemen te hoeven praten en vooral pijnlijke, soms zelfs ronduit kwetsende conversaties te vermijden die uiteindelijk opbouwend gaan werken. als je dat niet kan, kan je er maar beter mee kappen.

het is óf oplossen, en dat doe je samen aangezien je samen in de relatie zit, óf niets.
pi_39768117
ik denk dat een pauze in je relatie niet echt goed is en dat het dan meestal wel uitdraait op een verbreking van de relatie
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
pi_39769006
een pauze is slechts een veredelde manier om je relatie niet direct uit te maken.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39779150
stel dat het niet een veredelde manier is om het uit te maken maar dat iemand echt in de knoop zit met zichzelf. jij als partner bent daar wel een soort van de dupe van. dan is het ook voor jezelf kiezen en in die break ook goed om na te denken of het zo wel nut heeft om door te gaan.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')