abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40816657

pi_40816831

pi_40816852
Bezoek ook zelf!

[urlhttp://www.irancartoon.ir/gallery/[/url]
pi_40816908
quote:
Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen.

Dus
http://www.irancartoon.ir/gallery/
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:21:55 #116
21467 franske19
Hit the deck!
pi_40886777
De destructie van Libanon, geregiseerd en gefinancierd door Iran. Aanpakken dat kudt land.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 05:36:34 #117
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40927566
Iran to launch major military maneuvers
quote:
By ASSOCIATED PRESS
TEHERAN, Iran

Iran will launch a series of large-scale military maneuvers across the country and has not made plans for an end to the ongoing war games, the army said Thursday.

"The maneuvers are aimed at introducing Iran's new defensive doctrine," military spokesman Gen. Mohammad Reza Ashtiani was quoted as saying by state-run television.

He said the exercises would begin on Saturday in the south east of the country. "It will continue in the whole of Iran, stage by stage for an unspecified period," Ashtiani said.

The announcement came as Iran faces heightened international scrutiny because of its contentious nuclear program and for supporting the Lebanese Hizbullah guerrillas.

Iran denies Israeli accusations it is arming and training Hizbullah fighters.

Ashtiani praised Hizbullah for its month-long fight against Israel. "Human forces can decide fate of a war. We saw it in Lebanon," the general said, echoing Hizbullah claims it won the war by resisting a massive bombing and ground offensive for more than a month before a UN-brokered cease-fire came into place earlier this week.

The military spokesman said Iran's maneuvers reflected the current level of tension in the Middle East. "We have to be prepared against any threat and we should be a role model for other countries," local newspapers quoted Gen. Ashtiani, as saying. "Our army is ready to defuse all plots against Islamic Republic of Iran."

The military exercise, involving 12 infantry regiments, is called "The Blow of Zolfaghar," in reference to a sword that belonged to Imam Ali, one of the most revered figures of Islam for Shi'ite Muslims. A majority of Iran's 70 million people are Shi'ite.

On Wednesday, the Interior Ministry said that Iran also plans to boost security patrols on its borders.

Ministry spokesman Mostafa Pourmohammadi said the move targeted smugglers. Drug traffickers killed 8 police officers during a firefight in southeastern Iran last week.

Iran has routinely held war games over the past two decades to improve its combat readiness and test locally made equipment such as missiles, tanks and armored personnel carriers. In April, Teheran launched its biggest military maneuvers so far, during which it said it tested several advanced weaponry including missiles.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1154525895086&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Raar, de islam is toch de religie van vrede?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:21:15 #118
93744 Finder_elf_towns
pi_40927784
Meer "islam is vrede" nieuws van het front:

Top Iranian Official Ahmad Khatami: Israel and the US Should Fear the Day Our Missiles Land in the Heart of Tel Aviv
quote:
Following are excerpts from a speech by Ahmad Khatami, member of the Iranian Assembly of Experts, which aired on the Iranian News Channel (IRINN) on August 15, 2006.

Ahmad Khatami: This victory was promised in the Koran: "The party of Allah must triumph." On this occasion, I want to tell Bush and Israeli Prime Minister Olmert that they should learn a lesson from this shameful defeat. They should not bare their fangs, expose their stings, or make threats against Islamic Iran. They should learn a lesson from the fact that a single party [Hizbullah] has turned their days into dark nights. If they decided to display the slightest aggression against Islamic Iran, they should bear in mind that the missiles of the Lebanese Hizbullah, with a range of 70 kilometers, have turned Israel into a ghost-country. They should fear the day that our missiles, with a range of 2,000 kilometers, land in the heart of Tel Aviv. Therefore, we hope that Bush and Israeli Prime Minister Olmert have learned the necessary lesson. They should know that playing with Islam is like playing with a lion's tail.
http://www.memritv.org/Transcript.asp?P1=1238
pi_40927834
Even kijken

Leger van Iran doet wat trainingen. FET: Raar, de islam is toch de religie van vrede?
Een Iraanse politicus bedreigt Israel en VS. FET: Raar, de islam is toch de religie van vrede?
Ahmedinejad gaat naar het toilet FET: Raar, de islam is toch de religie van vrede?

Even FET redenatie gebruiken

Amerika valt Afghanistan aan. Mutant:Raar, het gristendom is toch de religie van vrede?
Amerika valt Irak aan. Mutant: Raar, Het gristendom is toch de religie van vrede?
Leger van de Heer ronselt en verkracht. Mutant: Raar, het gristendom is toch de religie van vrede?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:43:43 #120
93744 Finder_elf_towns
pi_40927861
Vrede is dan ook niet het stokpaardje van Bush, heeft ook geen betrekking op de Irak-invasie en al helemaal niet op het "verzetsleger van de Heer".
pi_40927870
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vrede is dan ook niet het stokpaardje van Bush.
Ohnee? Vrede is JUIST het stokpaardje van Bush. Je grote gristenvriend, die ondertussen wel allerlei andere landen binnenvalt. Maar gezien jij zo graag op die manier wil redeneren, moet ik dus ook helaas tot de conclusie komen dat het gristendom geen religie van vrede is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:16:13 #122
93744 Finder_elf_towns
pi_40928076
Het "stokpaardje" van Bush is vrijheid. Iets waar de tegenstanders in dit conflict geen enkel benul van hebben, zowel in woord, daad en eindresultaat van hun acties. Verder pretendeerd het christendom niet de religie van vrede te zijn, maar de religie van ware spiritualiteit. Iets waar de moslims totaal niet toe in staat zijn en daarom misleid als ze zijn het aardse leven compleet verstieren.
pi_40928206
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het "stokpaardje" van Bush is vrijheid. Iets waar de tegenstanders in dit conflict geen enkel benul van hebben, zowel in woord, daad en eindresultaat van hun acties. Verder pretendeerd het christendom niet de religie van vrede te zijn, maar de religie van ware spiritualiteit. Iets waar de moslims totaal niet toe in staat zijn en daarom misleid als ze zijn het aardse leven compleet verstieren.
Het stokpaardje van Bush is weldegelijk vrede en vrijheid. Iets wat je nu natuurlijk zal ontkennen, omdat het ten nadele van je eigen religie is (vooral als ik dezelfde redenatie en argumenten gebruik, die jij zelf gebruikt). Verder vraag ik mij af waarom Christenen dan pretenderen vredelievend te zijn, en wat naastenliefde in het Christendom nu werkelijk inhoud. Is naastenliefde dan geen vrede? Kennelijk niet als ik je moet geloven. Je ziet nu zelf waarschijnlijk in, hoe dom het is elke beweging van een dictatoriaal geregeerd land op het conto van de Islam te schrijven.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:13:23 #124
93744 Finder_elf_towns
pi_40928804
Het christelijke begrip "vrede" wijkt af van die van de muzelmannen, linksen, pacifisten en regenten. Waar het begrip "vrede" voor de laatst genoemden eigenlijk "vrede door onderdrukking / onderwerping" betekend, betekend het christelijke begrip "vrede", "vrede" die gekoppeld is aan het begrip "vrijheid" en dus vrede zonder beperkingen. Dit is niet zomaar te bereiken. Voordat dat uur zal aanbreken zullen er verschikkingen plaatsvinden zoals de wereld nog nooit heeft gezien. Wanneer "ze" zeggen "er is vrede en veiligheid" zal de dag van de Heer komen als een dief in de nacht en hen (die het begrip vrede aaneenschakelen met onderwerping) verwoesten.
pi_40929021
Je defenitie van het begrip vrede die je hier geeft staat haaks op:

Christenen willen censuur op concert Madonna
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:58:56 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40929595
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 05:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Iran to launch major military maneuvers
[..]

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1154525895086&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Raar, de islam is toch de religie van vrede?
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Meer "islam is vrede" nieuws van het front:

Top Iranian Official Ahmad Khatami: Israel and the US Should Fear the Day Our Missiles Land in the Heart of Tel Aviv
[..]

http://www.memritv.org/Transcript.asp?P1=1238
losjes vertaald staat er, als jullie ons aanvallen dan schieten we raketten op tel aviv en daar moeten de isreali's heel bang voor zijn
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vrede is dan ook niet het stokpaardje van Bush, heeft ook geen betrekking op de Irak-invasie en al helemaal niet op het "verzetsleger van de Heer".
van Ahmadinnejad wel zeker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:19:30 #127
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40964366
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40964921
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:19 schreef Hallulama het volgende:
YOU GUYS !

[afbeelding]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40965704
Whehehe
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:04:40 #130
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_40974770
voor alle verdedigers van het Amerikaanse beleid:
Lees " confessions of an economic hitman" en ontwaak!
Huig
pi_41004000
Ik weet dat het saai is als ik zeg dat beide partijen zich aan de meest gruwelijke misdadige praktijken schuldig maken .
Het is een illusie om te denken dat jouw kant/partij wel rechtvaardig handeld.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:34:47 #132
93744 Finder_elf_towns
pi_41050187

Ik ga nog liever dood, Mahmoud.
pi_41052024
het is 22 Augustus.
quote:
06:49 Minister Eitan: Prepare bomb-shelters for possible confrontation with Iran (Israel Radio)
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:38:03 #134
93744 Finder_elf_towns
pi_41052593
06:49 Minister Eitan: Prepare bomb-shelters for possible confrontation with Iran (Israel Radio)
pi_41055157
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 08:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
dit is hopelijk een grap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41059317
Nou, gaat het dan nu echt los?
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:34:55 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41061826
quote:
BUCHAREST, Romania (AP) -- A Romanian oil rig off the coast of Iran came under fire from an Iranian warship and was later occupied by Iranian troops, a company spokesman said.
The Iranians first fired into the air and then fired at the Orizont rig, said GSP spokesman Radu Petrescu. Half an hour later, troops from the ship boarded and occupied the rig and the company lost contact with the 26 crew members shortly afterward.
Petrescu said he had no information about any injuries or deaths. The Orizont rig has been moored near the Kish island in the Persian Gulf since October 2005, he told the Associated Press.
Eugen Chira, the political consul at the Romanian Embassy in Tehran confirmed the incident, but provided few details.
"Some forces opened fire. That an incident has happened is true. We have no details or the reason yet," he said.
GSP, also known as the Oil Services Group (Grup Servicii Petroliere), is a private Romanian company established in 2004, which operates six offshore rigs that it bought from Romania's largest oil company, Petrom.
Two of its rigs are operating near the Iranian coast in the Persian Gulf as part of a deal signed between Petrom, GSP and Dubai-based Oriental Oil Co.
The Romanian company in Iranian courts earlier this year over a dispute involving another oil rig, Fortuna, the financial weekly Saptamana Financiara has reported. It was unclear whether the incident was related to legal issues.
The Orizont rig was built in 1987 and weighs 13,000 tons.
Kish, in the southern end of the Persian Gulf, houses the offices of about 100 Iranian and foreign oil companies

http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/....ap/index.html
0w shit
pi_41061979
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit is hopelijk een grap.
quote:
"We are liable to face an Iranian missile attack. The Iranians have said very clearly that if they come under attack, their primary target would be Israel," Eitan, a member of the decision-making security cabinet, told Israel Radio.
[ bron ]

Oftewel, als Iran wordt aangevallen, zal het raketten afschieten op Israėl en daartegen moet Israėl zich beschermen. Niet echt schokkend.
pi_41062036
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

0w shit
we gaan los.

weet iemand wanneer de dienstplicht weer geactiveerd gaat worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:29:21 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41063435
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

[ bron ]

Oftewel, als Iran wordt aangevallen, zal het raketten afschieten op Israėl en daartegen moet Israėl zich beschermen. Niet echt schokkend.
mjah mits er geen doden zijn gevallen op dat boorplatform niet nee anders zou het nog wel is slecht af kunnen lopen
pi_41064704
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah mits er geen doden zijn gevallen op dat boorplatform niet nee anders zou het nog wel is slecht af kunnen lopen
Daar had die minister het niet over.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:22:38 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41064864
nee hij had het over dat Israel reacties van Iran kan verwachten als het aangevallen wordt, en als er doden zijn gevallen hier dan zit dat er wel in
pi_41064917
Wie zou Iran hierom aanvallen? Roemeniė? Conflict tussen een Roemeens bedrijf en de Iraanse staat. Nou ja, het zal ongetwijfeld leiden tot meer spanningen en retoriek als "zie je wel, de nieuwe Hitler, Ruhrgebied '06".
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:44:22 #144
93744 Finder_elf_towns
pi_41065493
Veel hoeven we hier niet van te verwachten. In het donkerste scenario olieprijzen van $150 per vat, daarna een korte energiecrisis, waarna de EU weer na 3 dagen door de knieėn gaat.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:04:55 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41066152
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:24 schreef Monidique het volgende:
Wie zou Iran hierom aanvallen? Roemeniė? Conflict tussen een Roemeens bedrijf en de Iraanse staat. Nou ja, het zal ongetwijfeld leiden tot meer spanningen en retoriek als "zie je wel, de nieuwe Hitler, Ruhrgebied '06".
de Amerikanen ... zoeken al langer om een reden en Roemenie is een trouwe bondgenoot, als hier doden bij zijn gevallen zullen ze dat oorlogsschip wel willen torpederen ofzo

hangt ook af of dat ding in Iraanse wateren olie zat te vissen natuurlijk
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:06:11 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41066188
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Veel hoeven we hier niet van te verwachten. In het donkerste scenario olieprijzen van $150 per vat, daarna een korte energiecrisis, waarna de EU weer na 3 dagen door de knieėn gaat.
weer?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:08:18 #147
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_41066251
Wat minder olie verbruiken en de financiering van al die islamregimes (nooit hoor je enige kritiek op het misbruik van deze religie) zingen direkt een toontje lager net als hun verdwaasde aanhangers van het geloof van de vrede binnen de EU.
Stom dat de kerk beter wordt door de rabiate islamferventen.
pi_41127999
quote:
Iran will soon announce an atomic breakthrough, the semi-official Mehr news agency reported today, a day after the country responded to an offer aimed at resolving a nuclear standoff.

'This great scientific achievement is the fruit of a long-term research project ... It will be formally announced by a top official,' Mehr quoted an informed source as saying.

'The announcement will highlight Iran's mastery of different areas in nuclear science and will reinforce Iran's position as a nuclear country,' the report said.

Amid a fanfare of publicity, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad announced in April that Iran had successfully enriched uranium to 3.5 pct and mastered the nuclear fuel cycle.
[ bron ]

Ze zullen nu wel het gigantische succes behaald hebben van 4,6%, ofzo.
pi_41128390
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Ze zullen nu wel het gigantische succes behaald hebben van 4,6%, ofzo.
bij een doorbraak denk ik aan iets als koude kernfusie niet iets wat andere landen al 60 jaar kunnen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:24:47 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41128977
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

bij een doorbraak denk ik aan iets als koude kernfusie niet iets wat andere landen al 60 jaar kunnen
Bij een doorbraak denk ik aan een paddestoelwolk boven Tel Aviv.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41153835
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:24 schreef gronk het volgende:

[..]

Bij een doorbraak denk ik aan een paddestoelwolk boven Tel Aviv.
ik snap die smiley niet helemaal.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:08:28 #152
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41154319
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:04 schreef Orwell het volgende:
voor alle verdedigers van het Amerikaanse beleid:
Lees " confessions of an economic hitman" en ontwaak!
Thanks for the tip!

"In his book Confessions of an Economic Hit Man he describes how as a highly paid professional, he helped the U.S. cheat poor countries around the globe out of trillions of dollars by lending them more money than they could possibly repay and then take over their economies."

Confessions of an Economic Hit Man

Lees ook het stukje Criticism, en vergeet vervolgens niet de afsluitende zin te lezen:

"Although unconscious, deceived, and - in many cases - self-deluded, these players were not members of any clandestine conspiracy; rather, they were the product of a system that promotes the most subtle and effective form of imperialism the world has ever witnessed."

Klik hier voor een interview met de schrijver
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:03:47 #153
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41155464
Parijs wil geen conflict met Iran

Ook Frankrijk vindt het aanbod van
Iran om te onderhandelen over het
nucleaire programma onbevredigend,maar
voor Parijs staat het vermijden van een
conflict met Iran nu voorop.

Iran toonde zich dinsdag bereid tot
"serieuze onderhandelingen".Maar het
land lijkt niet bereid de verrijking
van uranium voor 31 augustus op te
schorten,zoals de Veiligheidsraad eist.
De VS en Duitsland spraken direct hun
teleurstelling over dat standpunt uit

Frankrijk wil per se een confrontatie
tussen het Westen en Iran,en daarmee de
moslimwereld,voorkomen.Rusland voelt
niets voor sancties tegen Iran.

Bron: NOS Teletekst

Ze zijn wijs, in Parijs

De uiteindelijke reden voor het conflict zou immers zijn een gebrek aan vertrouwen, meer niet, en dat is natuurlijk belachelijk.
pi_41160398
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:03 schreef Hallulama het volgende:
Parijs wil geen conflict met Iran

Ook Frankrijk vindt het aanbod van
Iran om te onderhandelen over het
nucleaire programma onbevredigend,maar
voor Parijs staat het vermijden van een
conflict met Iran nu voorop.

Iran toonde zich dinsdag bereid tot
"serieuze onderhandelingen".Maar het
land lijkt niet bereid de verrijking
van uranium voor 31 augustus op te
schorten,zoals de Veiligheidsraad eist.
De VS en Duitsland spraken direct hun
teleurstelling over dat standpunt uit

Frankrijk wil per se een confrontatie
tussen het Westen en Iran,en daarmee de
moslimwereld,voorkomen.Rusland voelt
niets voor sancties tegen Iran.

Bron: NOS Teletekst

Ze zijn wijs, in Parijs

De uiteindelijke reden voor het conflict zou immers zijn een gebrek aan vertrouwen, meer niet, en dat is natuurlijk belachelijk.
ach zoals het er nu uitziet is syrie eerder aan de beurt die begint al met oorlog te dreigen wanneer de un 1 van de wapenkonvooien oppakt
pi_41160915
De Fransen zijn weer eens laf.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:02:55 #156
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41161031
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:59 schreef -scorpione- het volgende:
Hoezo laf?
pi_41161041
De Fransen zijn slim. Al die cowboy-praat heeft niet geholpen, integendeel. Je zag het ook in Libanon: ze hebben toch een staakt-het-vuren voor elkaar gekregen, en dat was nodig.
pi_41161114
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:03 schreef Monidique het volgende:
De Fransen zijn slim. Al die cowboy-praat heeft niet geholpen, integendeel. Je zag het ook in Libanon: ze hebben toch een staakt-het-vuren voor elkaar gekregen, en dat was nodig.
idd het zelfde werd ze in de irak kwestie verweten maar wie heeft er gelijk gekregen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:28:11 #159
93744 Finder_elf_towns
pi_41286387
De volledige tekst van de brief van de opperstruikrover naar Merkel.

http://www.farsnews.com/English/newstext.php?nn=8506060558
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:42:29 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41286794
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:59 schreef -scorpione- het volgende:
verstandig is het woord wat ik zou gebruiken
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:58:57 #161
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41287281
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De volledige tekst van de brief van de opperstruikrover naar Merkel.

http://www.farsnews.com/English/newstext.php?nn=8506060558
Mooi stuk tekst, plus he's got a view good points!
pi_41288577
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:58 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mooi stuk tekst, plus he's got a view few good points!
effe mierenneuken
pi_41301760
In feite staat Iran voor een keus , de interventie accepteren of niet . In hun ogen heeft de VS geen goede bedoelingen met hun land ,ze willen niet net zo'n puinzooi als in hun buurland .

Net doen of je kernwapens maakt of bijna hebt of daar echt mee bezig zijn beide methodes om je vijand buiten de deur te houden .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:06:55 #164
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_41302345
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:54 schreef atmosphere1 het volgende:
In feite staat Iran voor een keus , de interventie accepteren of niet . In hun ogen heeft de VS geen goede bedoelingen met hun land ,ze willen niet net zo'n puinzooi als in hun buurland .

Net doen of je kernwapens maakt of bijna hebt of daar echt mee bezig zijn beide methodes om je vijand buiten de deur te houden .
Iran doet niet net alsof ze kernwapens maakt, de VS beschuldigen Iran daarvan. Iran zegt dat het uranium verrijkt voor vreedzame doeleinden. De VS hebben gegevens dat Iran uranium verrijkt (die niet van de Iraanse overheid zelf afkomstig zijn). Bovendien helpt Rusland Iran door verrijkt uranium te leveren.
Het lijkt me sterk dat het een farce is, opgezet om de vijand buiten de deur te houden. Er zijn sterkere aanwijzingen dat Iran wel degelijk met verrijkingsactiviteiten bezig is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:12:16 #165
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41302556
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef -scorpione- het volgende:

effe mierenneuken
Thanks bro !

Overigens had "Mooi stuk tekst, plus he's got a view, good points!" ook nog gekund
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:17:33 #166
74839 F4iTH
De eeuwige student
pi_41313040
Iran's president has challenged US President George W Bush to a live TV debate on world affairs.

Iran TV debate challenge to Bush
Bron: BBC

Dat zou toch een stunt zijn om die twee op tv in een rechtstreeks debatje te zien
Maar helaas...Bush zal hier uiteraard net zo op ingaan als op de open brief van Ahmadinejad...niet.
"To accomplish great things, we must not only act, but also dream, not only plan, but also believe"
"Many of us spend half our time wishing for things we could have if we didn't spend half our time wishing"
  donderdag 31 augustus 2006 @ 01:21:27 #167
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41349823
quote:
Iran seeking to become Mideast superpower
Bron : CNN

TEHRAN, Iran (CNN) -- On the bustling streets of Tehran, the Iranians seem unaware of the critical times their country now faces.

The United Nations has said Iran must suspend its nuclear program by Thursday. And almost daily Iranian officials have made it clear they won't. Instead they are going to push ahead, even expand, their program, which they say is for making energy.

The latest remarks came at a rare news conference Tuesday by Iranian President Mahmoud Ahmadinejad -- only his third since taking office in 2005 -- where he was eager to change the subject, challenging President Bush to a live TV debate. It's an unlikely prospect but one that is part of a larger strategy.

Iran wants to be the Middle East's superpower, to balance the influence of the United States. And Tehran is eager to solidify its influence. Iran is offering extensive financial support to rebuild Lebanon, across-the-board support for Iraq's government, and Ahmadinejad is emerging as the defining voice for disenfranchised Muslims.

Many Americans don't know enough about this rising power. I didn't until I got here.
Two worlds

There are certain misperceptions about Iran. One came to light at the news conference. There was not enough time for every reporter to ask questions, so local journalists repeatedly stood up and shouted their queries. But one man embarked on a lengthy reading of poems that brought the president and audience into moments of laughter -- a light atmosphere perhaps for a regime seen by many as unbearably repressive.

On the streets, the CNN crew has no minders, and we are free to go where we want. If we want to film inside a building, we need a letter from the government, but we've yet to be refused.

The people are very friendly, always eager to talk and tell you they like Americans. They like the culture, just not the government.

One woman said, "I admire the American way of life, the work ethic. I model myself after them."

It is the hard-liners who chant "Death to America," who revel in the government-sanctioned murals that say the same throughout the Iranian capital.

Of course, Iran faces just criticism on many other issues. While here, I interviewed Nobel Peace Prize winner Shirin Ebadi who runs a nonprofit legal defense group that represented people, she says, imprisoned for nothing. She says activists against the government are often charged with espionage. She, herself also faces arrest as Iranian officials have deemed her group illegal.

Women's rights continue to face threats from the more conservative aspects of Iran's population. It is mandatory all women cover their heads; it is not allowed for women to shake the hands of men. One never forgets that this is an Islamic republic.

The real Iran seems to lie between those two worlds. The government has a litany of strict laws on the book but does not always enforce them. It allows for some quiet moderation but retains the right to pull back.

And for the people, they know there is little they can do at the moment to affect what their government does. They are more observers than citizens.

Of course, Ahmadinejad won a substantive victory in Iran's election as a populist figure who promised much-needed economic reform. But while such reforms are still on the way, he has turned attention to the international stage and to the United States.
Tit-for-tat dynamic

As an American in Iran, you realize times are tense from the moment you arrive at the airport. I've been to Iran before, but for the first time, as I passed through immigration, I was fingerprinted and put through a lengthy process. I was the only American in the group arriving, so it seemed deliberate.

Iranian officials say that their citizens are put through exhaustive and, at times, preventative immigration procedures and so it is their right to reciprocate.

That tit-for-tat dynamic seems set to grow. Iran wants to be recognized as a legitimate power by the United States. And many feel that everything the United States does to Iranians, Iran's government feels compelled to do to Americans. Of course, few Americans are here, but the point hits home nonetheless.

The Iranian people are bracing for something. You get that sense when you talk to them.

Some already have started guessing what sanctions will come first. Gas imports is a likely candidate since the oil-rich country is short on refineries. "Gas will be the worst," one professor told me.

But there are few willing to say -- and those only off-camera -- that the country's nuclear program is not worth the risk of sanctions.

The reason is national pride. Iran feels it has the right, as other countries do, to have a peaceful civilian nuclear program.

With the U.N deadline nearly here, the two Irans wait -- the people, unsure of what possible sanctions would bring, and the government, seeking to become a regional power the United States respects.
pi_41354739
Tijd voor harde aktie tegen Iran.... het tijdrekken is voorbij...
Gaap.. helaas zal d'r niets gebeuren.. .want rusland en china liggen dwars bij resoluties...
En zo gaat het al tien jaar ofzo..
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:52:42 #169
89730 Drugshond
pi_41355306
Een half jaar te laat met je bericht.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:03:46 #171
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41355379
Hoezo?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:05:29 #172
89730 Drugshond
pi_41355419
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef Monidique het volgende:
Een half jaar te laat met je bericht.
Ik zag het 12 febr 2006.
Maf ik kwam via een actuele link daarop. Vergat de datum te scannen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:33:54 #174
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41378870
Deadline verstreken. Whats Next?

Thomas Erdbrink
woensdag, augustus 30, 2006

De morgen is het dan zo ver, de Iran VN-veiligheidsraad deadline. Het Internationaal Atoom Agentschap zal met een bozig rapport komen over Iran. Ze zullen bevestigen wat Iran al heeft gezegd: dat er niet gestopt wordt met het verrijken van uranium.

De grote vraag is natuurlijk: wat nu? Willen de 5+1 landen niet volledig machteloos overkomen dan moeten er nu strafmaatregelen volgen. Maar wat? Diplomaten vertellen me dat er gestart wordt met een reisverbod voor Iraanse machthebbers en hun families.

Vervolgens zullen economische sancties volgen. Dit natuurlijk alleen als Rusland en China akkoord gaan met strafmaatregelen. Zo niet, dan komt er een door de Amerikanen geleide coalitie ("van de willenden" ofzo). De afgelopen maanden hebben de Amerikanen al alle internationale banken uit Iran weten te jagen, dus zaken doen wordt steeds moeilijker. In ieder geval, de toekomst ligt open.

Eerst komt overigens Kofi Annan zaterdag gezellig thee drinken hier in Teheran. Hij zal er ook wel moe van zijn onderhand. President Ahmadinejad zei gisteren tijdens zijn persconferentie dat Annan leiding geeft aan een organisatie die in handen is van het westen. Dus dat wordt gezellig.

Bron: Onze Man In Teheran
pi_41389310
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:33 schreef Hallulama het volgende:
Deadline verstreken. Whats Next?

Thomas Erdbrink
woensdag, augustus 30, 2006

De morgen is het dan zo ver, de Iran VN-veiligheidsraad deadline. Het Internationaal Atoom Agentschap zal met een bozig rapport komen over Iran. Ze zullen bevestigen wat Iran al heeft gezegd: dat er niet gestopt wordt met het verrijken van uranium.

[afbeelding]

De grote vraag is natuurlijk: wat nu? Willen de 5+1 landen niet volledig machteloos overkomen dan moeten er nu strafmaatregelen volgen. Maar wat? Diplomaten vertellen me dat er gestart wordt met een reisverbod voor Iraanse machthebbers en hun families.

Vervolgens zullen economische sancties volgen. Dit natuurlijk alleen als Rusland en China akkoord gaan met strafmaatregelen. Zo niet, dan komt er een door de Amerikanen geleide coalitie ("van de willenden" ofzo). De afgelopen maanden hebben de Amerikanen al alle internationale banken uit Iran weten te jagen, dus zaken doen wordt steeds moeilijker. In ieder geval, de toekomst ligt open.

Eerst komt overigens Kofi Annan zaterdag gezellig thee drinken hier in Teheran. Hij zal er ook wel moe van zijn onderhand. President Ahmadinejad zei gisteren tijdens zijn persconferentie dat Annan leiding geeft aan een organisatie die in handen is van het westen. Dus dat wordt gezellig.

Bron: Onze Man In Teheran
waar hij natuurlijk gelijk in heeft de VN is opgericht door en voor de overwinnaars van wo2
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:17:30 #176
93744 Finder_elf_towns
pi_41390471
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waar hij natuurlijk gelijk in heeft de VN is opgericht door en voor de overwinnaars van wo2
Zo bedoeld hij dat natuurlijk niet
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:30:34 #177
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_41390804
Iran stevent recht op een confrontatie af, hopenlijk is de US welwillend en begripvol.
pi_41390852
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:36 schreef Frutsel het volgende:
Gaap.. helaas zal d'r niets gebeuren.. .want rusland en china liggen dwars bij resoluties...
ja tuurlijk omdat ze hun eigen rechten moeten afstaan en als ze die niet willen afstaan moeten we ze dwingen om hun rechten af te staan
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 12:27:36 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41391686
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:36 schreef Frutsel het volgende:
harde actie ... hoe had je dat gezien dan Rambo die in zijn eentje het hele land uitschakeld, Achmadinejad een exposieve pijl door zijn hoofd geeft en de Ayatollah bekeerd tot het christendom?

ook als er een resolutie komt die in duidelijke woorden militairen acties toestaat gebeurt er helemaal nix, mjah sancties die zie ik nog wel komen maar verder zit niemand op oorlog met Iran te wachten, de Amerikanen niet, de Europeanen niet, de Israeli's niet en de internationale troepenmachten in Irak, Afghanistan en nu Libanon al helemaal niet

hele kwestie gewoon dood latenbloeden, dat is het beste, Iran gaat echt niet meteen met kernbommen gooien als ze er een paar in elkaar hebben weten te schroeven, het maakt een mogelijke invasie in de toekomst alleen wat lastiger ... nu ja dat moeten we dan maar voor lief nemen
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 13:32:32 #180
8781 crew  Frutsel
pi_41392300
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

harde actie ... hoe had je dat gezien dan Rambo die in zijn eentje het hele land uitschakeld, Achmadinejad een exposieve pijl door zijn hoofd geeft en de Ayatollah bekeerd tot het christendom?

ook als er een resolutie komt die in duidelijke woorden militairen acties toestaat gebeurt er helemaal nix, mjah sancties die zie ik nog wel komen maar verder zit niemand op oorlog met Iran te wachten, de Amerikanen niet, de Europeanen niet, de Israeli's niet en de internationale troepenmachten in Irak, Afghanistan en nu Libanon al helemaal niet

hele kwestie gewoon dood latenbloeden, dat is het beste, Iran gaat echt niet meteen met kernbommen gooien als ze er een paar in elkaar hebben weten te schroeven, het maakt een mogelijke invasie in de toekomst alleen wat lastiger ... nu ja dat moeten we dan maar voor lief nemen
Zal me nix verbazen als de Mossad idd zijn pijlen richt op de leiders van Iran.

Eigenlijk schrijf je dus dat je het goedkeurt dat Iran kernbommen krijgt? Ik vind dat we alle middelen moeten benutten omdat te voorkomen. Een land dat openlijk terrorisme steunt en een ander land van de kaart wil vegen mag dit soort wapens niet hebben. We moeten ze niet nog meer verspreiden.

Er lag een mooi bod op tafel en dat hebben ze genegeerd en geweigerd. Er wordt al jaren onderhandeld, jaren houden ze de EU al aan het lijntje. Nu moeten er gewoon keiharde sancties en dan niet alle op toeristisch gebied. Totale handelsboycot... ook al betekent dat een gebrek aan Olie, want Iran draait de kraan dan dicht. Daar zijn we immers 'o zo bang' voor in het Westen.
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 13:44:28 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41392481
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zal me nix verbazen als de Mossad idd zijn pijlen richt op de leiders van Iran.
mij wel
quote:
Eigenlijk schrijf je dus dat je het goedkeurt dat Iran kernbommen krijgt? Ik vind dat we alle middelen moeten benutten omdat te voorkomen. Een land dat openlijk terrorisme steunt en een ander land van de kaart wil vegen mag dit soort wapens niet hebben. We moeten ze niet nog meer verspreiden.
nee dat schrijf ik niet

ik wil niet meer kernwapens in de wereld, ik wil er alleen geen oorlog om voeren met Iran
quote:
Er lag een mooi bod op tafel en dat hebben ze genegeerd en geweigerd. Er wordt al jaren onderhandeld, jaren houden ze de EU al aan het lijntje. Nu moeten er gewoon keiharde sancties en dan niet alle op toeristisch gebied. Totale handelsboycot... ook al betekent dat een gebrek aan Olie, want Iran draait de kraan dan dicht. Daar zijn we immers 'o zo bang' voor in het Westen.
niet alleen de EU wordt aan het lijntje gehouden en wmb wordt er helemaal geen olie meer gekocht in Iran, moet je zien hoe snel ze van hun nucleare ambities afzien
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 13:54:14 #182
8781 crew  Frutsel
pi_41392672
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

mij wel
[..]

nee dat schrijf ik niet

ik wil niet meer kernwapens in de wereld, ik wil er alleen geen oorlog om voeren met Iran
[..]

niet alleen de EU wordt aan het lijntje gehouden en wmb wordt er helemaal geen olie meer gekocht in Iran, moet je zien hoe snel ze van hun nucleare ambities afzien
Naja, in elk geval denk ik dat de Israelische geheime dienst nadrukkelijk aan het uitzoeken is waar die zich bevindt..voor het geval dat

Hoe wil je het dan tegen gaan? Sancties levert niets op... als ze niet hard genoeg zijn en dat zijn ze niet omdat Rusland en China tegen zijn. Alleen het Westen schiet niets op... voor je ut weet zijn we weer twee jaar verder... en dan krijgen we een olieboycot tegen het Westen...

Bush en zijn regering zijn er gek genoeg voor om 'iets' te ondenemen, zeker als men weet wie zijn opvolger wordt bij de volgende Verkiezingen. Als dat weer zon marionet wordt, dan zie ik ze tot alles in staat. Wat vind Turkije, als lid van de NAVO er eigenlijk van dat ze binnen het bereik zouden liggen van Nukes...

En nee, Iran zal ze niet zo maar gooien... Iran niet... maar ja, ze zullen ze heus wel willen verkopen aan weet ik wat voor derde partij...

Ze mogen ze niet hebben...ze hadden een leuk aanbod voor hun nucleaire energie..dat hebben ze afgewezen... toch vreemd waarom? Het was immers 'peaceful' wat ze wilden. Yeah right...
Israel zal het nooit toestaan dat Iran ze heeft... en als de wereld niets doet, doen zij ut ben ik bang
pi_41393269
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

het maakt een mogelijke invasie in de toekomst alleen wat lastiger ...
Dat is precies waarom Iran ze niet mag hebben en zich niet mag ontwikkelen. Amerika raakt dan de controle kwijt.
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 14:34:26 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41393669
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Naja, in elk geval denk ik dat de Israelische geheime dienst nadrukkelijk aan het uitzoeken is waar die zich bevindt..voor het geval dat
ik ben na de afgelopen oorlog in Libanon niet zo heel erg meer onder de indruk van de Israelische geheime dienst als vroeger
quote:
Hoe wil je het dan tegen gaan? Sancties levert niets op... als ze niet hard genoeg zijn en dat zijn ze niet omdat Rusland en China tegen zijn. Alleen het Westen schiet niets op... voor je ut weet zijn we weer twee jaar verder... en dan krijgen we een olieboycot tegen het Westen...
staat gewoon in mijn vorige post hoor

gewoon geen olie meer van die idioten kopen, koop het maar van de Russen, dan zijn die ook niet meteen meer zo geneigd om Iran te steunen laat
Ahmadinnejad er maar in gaan zwemmen ofzo
quote:
Bush en zijn regering zijn er gek genoeg voor om 'iets' te ondenemen, zeker als men weet wie zijn opvolger wordt bij de volgende Verkiezingen. Als dat weer zon marionet wordt, dan zie ik ze tot alles in staat. Wat vind Turkije, als lid van de NAVO er eigenlijk van dat ze binnen het bereik zouden liggen van Nukes...
Turkije viel laatst samen met Iran Koerdische kampen aan in Iran ... krijg niet de indruk dat ze zich erg druk maken om een evt Iraans kernwapen
quote:
En nee, Iran zal ze niet zo maar gooien... Iran niet... maar ja, ze zullen ze heus wel willen verkopen aan weet ik wat voor derde partij...
ja en naar wie denk je dat er gekeken wordt als die derde partij ermee begint te gooien?

zwitserland?
quote:
Ze mogen ze niet hebben...ze hadden een leuk aanbod voor hun nucleaire energie..dat hebben ze afgewezen... toch vreemd waarom? Het was immers 'peaceful' wat ze wilden. Yeah right...
Israel zal het nooit toestaan dat Iran ze heeft... en als de wereld niets doet, doen zij ut ben ik bang
wat Israel doet zal me een rotzorg zijn
pi_41396824
De VS en Israel dulden gewoon geen alternatief machtscentrum in die regio dus propageren zij hoe enorm slecht Iran is en dat Iran vast gelijk met een atoombom richting Israel gaat smijten zodra de eerste klaar is .
Iran met atoomwapens levert geen instabielere situatie op ,maar wel een alternatief machtscentrum in die regio .

De 300 miljoen Amerikanen nemen 50% van het wereld verbruik aan Olie voor hun rekening !!!
Om de economie op peil te houden moet men de beschikking hebben over zo veel mogelijk olie. Wanneer Iran kernwapens heeft is de VS niet verzekerd van toegang tot Iran's oliebronnen en mogelijk ook geen toegang tot de olie in andere landen in die regio .
pi_41396866
quote:
TEHERAN - President Mahmoud Ahmadinejad heeft vrijdag herhaald dat Iran „geen jota zal opgeven van zijn nucleaire rechten”. Dat meldden de Iraanse staatsmedia. „De vijanden moeten weten dat Iraniėrs vastberaden zijn”, zei de ultraconservatieve president tijdens een bijeenkomst in de stad Makou.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ndvastig.html?p=10,1

Als je de reacties leest van veel Nederlanders dan krijg ik het idee dat 'we' flink doorgeschoten zijn in onze tolerantie/ anti-Amerikanisme. Een beetje naief allemaal

Tuurlijk heeft ie het recht (hoewel t wel een westerse technologie is, maar goed), maar mensen vergeet niet dat er ook consequenties aan vast hangen.
Ik zou graag van mensen die ervoor zijn dat Iran die centrales mag fabriceren willen horen waarom ze dat vinden en of ze dit niet gevaarlijk vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door alex4allofyou op 01-09-2006 16:30:39 ]
pi_41397101
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:02 schreef atmosphere1 het volgende:

De 300 miljoen Amerikanen nemen 50% van het wereld verbruik aan Olie voor hun rekening !!!
Eerder 26 procent. Zoek het maar eens op.
pi_41400452
En wie zou de eerste zijn die 'm ook daadwerkelijk zou gaan gooien?
Daar acht ik op dit moment Amerika meer tot toe in staat.

Maar ja, niet dat die Iraanse president nu de vredelievende weg opzoekt.....
Domme kloothommels zijn het, stuk voor stuk.

Amerika geeft Iran genoeg redenen om standvastig te blijven om ook een atoombom te bemachtigen.

De mensen van Iran moeten in opstand gaan tegen hun regering en Amerika ook.

En anders gewoon even een goede oorlog... zijn we erook vanaf.
Ze doen maar
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:40:57 #189
93744 Finder_elf_towns
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:16:57 #190
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_41409718
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:02 schreef atmosphere1 het volgende:
De VS en Israel dulden gewoon geen alternatief machtscentrum in die regio dus propageren zij hoe enorm slecht Iran is en dat Iran vast gelijk met een atoombom richting Israel gaat smijten zodra de eerste klaar is .
Iran met atoomwapens levert geen instabielere situatie op ,maar wel een alternatief machtscentrum in die regio .

Om de economie op peil te houden moet men de beschikking hebben over zo veel mogelijk olie. Wanneer Iran kernwapens heeft is de VS niet verzekerd van toegang tot Iran's oliebronnen en mogelijk ook geen toegang tot de olie in andere landen in die regio .
Amen
quote:
Turkije zal denk ik niet achter blijven

[ Bericht 18% gewijzigd door dvdfreak op 01-09-2006 23:27:33 ]
pi_41412848
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:07 schreef Tatutatu het volgende:
En wie zou de eerste zijn die 'm ook daadwerkelijk zou gaan gooien?
Daar acht ik op dit moment Amerika meer tot toe in staat.

Maar ja, niet dat die Iraanse president nu de vredelievende weg opzoekt.....
Domme kloothommels zijn het, stuk voor stuk.

Amerika geeft Iran genoeg redenen om standvastig te blijven om ook een atoombom te bemachtigen.

De mensen van Iran moeten in opstand gaan tegen hun regering en Amerika ook.

En anders gewoon even een goede oorlog... zijn we erook vanaf.
Ze doen maar
Probleem is niet een A-bom maar dat Iran dan verrijkt uranium heeft en door kan spelen aan terroristen zoals ze bijvoorbeeld ook wapens geven aan Hezbollah. Een vuile bom in een verfblik die op 50 meter hoogte tot ontploffing wordt gemaakt kan heel New York 100 jaar onbewoonbaar maken.

Wat betreft Amerika, ik denk dat die spullen daar een stuk veiliger staan dan in Iran. Probleem van Iran is dat het een land is dat niet stabiel is, de regeringsvorm is niet dezelfde als waar veel Iraniers mee instemmen en mocht er een staatsgreep komen dan acht ik hun president goed in staat om hele rare dingen te doen met dat spul.

Dat kost ons de kop en hoe je het ook wend of keert, het Westen dient zn eigen belangen veilig te stellen boven dat van de overige landen. Mensen die het daar niet mee eens zijn piepen wel anders als het zover mocht komen.
pi_41416694
Dus wat moeten we doen dan?
Je kan beter de relaties onderling goed maken en op basis van vertrouwen samen naar een veiligere toekomst werken. Nee, geen haar op zijn (Iranese leider) hoofd die bush vertrouwd en bush vormt dus een bedreiging voor hem/hun.

Maar goed die weg is niet meer mogelijk lijkt mij zo en een grond invasie ook niet lijkt mij zo dus Bush zijn beste optie om zelf een paar A-bommen op Iran te gooien.

Bush wil winnen! Daar geloofd hij in en alles wat hij predikt en tegen is doet hij eigenlijk zelf!
Vrijheid wil hij de wereld geven en ons verlossen van het terrorisme. Zorgen dat Iran geen atoombom zal bezitten, maar
Deze 2 dingen heeft hij juist helemaal niet gegeven maar eigenlijk het tegenovergestelde bewerkstelligt. Het gaat van kwaad naar erger en dus lijkt mij het niet uitgesloten dat Bush om toch zijn ''victorie'' te halen om Iran te trakteren op een aantal Atoombommen (weer juist waar hij tegen predikt zelf wel weer doet dus).

Eigenlijk zit ik nu even nog te wachten een nieuwe terroristische aanslag op Amerikaanse bodem zodat die optie werkelijkheid kan worden/een geirechtvaardiging voor deze optie zeg maar.

Of moeten we samen met de US het land binnenvallen? Alleen kan de US dat op dit moment niet denk ik.
En zo ja, wordt het dan hetzelfde verhaal als in Irak?

Nee. het is een zooi en het wordt een zooi.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tatutatu op 02-09-2006 08:20:51 ]
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:25:30 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41417760
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..](hoewel t wel een westerse technologie is, maar goed)[..]
Wat is dįt nu weer. Sterrenkunde en wiskunde zijn overgenomen van de arabische wereld, die weer delen van India had overgenomen honderden jaren geleden, houdt dat ineens in dat het 'niet van ons is' ofzo?

Atoombommen zijn daarnaast altijd gevaarlijk. Tijdens de koude oorlog was er al een dreiging van een nucleaire fall-out, maar gezien men aan de ene kan graag atoombommen wil houden, is het een beetje naļef om het Iran te gaan verbieden, en nogal behoorlijk arrogant.

Waar ik me overigens meer en meer aan erger, is dat men denkt bij verrijking van uranium, dat het gelijk mogelijk is om een atoombom te maken. Dat is complete waanzin. Je hebt 3% verrijking op z'n hoogst nodig voor kernenergie, 80% (dacht ik, of hoger) voor een vuile bom, en tegen de 95% voor een 'echte'.

En nee, dat doe je niet door je verrijkingsinstallatie wat meer vermogen te geven, daar zijn hele andere installaties voor nodig. En rara, daar is er maar 1 van in Iran, Teheran (universiteit), die al onder streng toezicht staat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41417858
quote:

hoewel t wel een westerse technologie is, maar goed
Wat is een westerse technologie?

Dat is van 'ons' en dat mag de rest van de wereld niet gebruiken, lekker puh?
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:40:45 #195
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41417968
Overigens, dit heeft men zelf gewild. Onze Abdul Qadeer Khan: ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadeer_Khan ) loopt nog steeds als een volksheld ergens rond in zijn Pakistaanse mansion, nadat hij zijn, in Nederland opgedane, niet zo goed werkende atoomgeheimen doorverkocht had aan zijn 'vaderland' Pakistan, Iran, Noord-Korea en nog een land (ik dacht Libiė).

We hadden deze persoon zo goed als vast, totdat ineens zijn dossier kwijtraakte.
Ik verwacht dat dat dossier ergens naast een fotorolletje van Srebrenica ligt.

En, Lubbers en de meester/voorzitter van de rechtbank van Amsterdam beweren dat het moest van de CIA, maar dat zijn natuurlijk maar TRU-mensjes.
pi_41417969
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:52 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Probleem is niet een A-bom maar dat Iran dan verrijkt uranium heeft en door kan spelen aan terroristen zoals ze bijvoorbeeld ook wapens geven aan Hezbollah. Een vuile bom in een verfblik die op 50 meter hoogte tot ontploffing wordt gemaakt kan heel New York 100 jaar onbewoonbaar maken.
Probleem is dat erveel mensen in zulke onzin geloven.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:42:44 #197
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41417991
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:52 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ja, en dat geloof jij.

In Tsjernobyl ontplofte een kerncentrale en er dįįr worden op dit moment toeristen rondgeleidt.
pi_41418026
Een Dictatuur met een atoombom? No way. Voordat Iran zo ver is moet er ingegrepen worden.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:47:03 #199
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41418054
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:44 schreef _The_General_ het volgende:
Een Dictatuur met een atoombom? No way. Voordat Iran zo ver is moet er ingegrepen worden.
Volgens mij is hij gewoon erin gestemd hoor, door het volk.
Maar oh wacht, als het ons niet aanstaat, zoals hamas die door het volk ingestemd is, moeten we even wat anders verzinnen dan 'democratie is altijd goed'. Dan moeten we het weer forceren, wat weer niks wegheeft van democratie.

Dat terzijde.
pi_41418197
Het is een religieuze dictatuur! Het enige verschil tussen de dictatuur onder de voormalige sjah en de huidige politieke situatie is dat de rol van de sjah nu door een aantal geestelijken wordt vervuld. Een beperkte groep mensen ( in de diverse raden zoals de Raad van Hoeders ) neemt zonder inspraak besluiten voor het land. Dat is een kenmerk van een dictatuur. Daarnaast zijn er vele verboden partijen, worden mensenrechten geschonden, kent men de sharia en is antisemitisme regeringsbeleid.

Geen goed idee om deze mensen een atoombom te laten hebben!
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:00:29 #201
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41418275
Ja, dus gooien we maar olie op het vuur door constant te kankeren over die flintertjes uranium die ze misschien hebben. Dįt helpt idd.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:00:38 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41418279
Kijk nah, we worden verstandig:

EU says it's too early to sanction Iran
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:09:14 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41418411
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een religieuze dictatuur! Het enige verschil tussen de dictatuur onder de voormalige sjah en de huidige politieke situatie is dat de rol van de sjah nu door een aantal geestelijken wordt vervuld. Een beperkte groep mensen ( in de diverse raden zoals de Raad van Hoeders ) neemt zonder inspraak besluiten voor het land. Dat is een kenmerk van een dictatuur. Daarnaast zijn er vele verboden partijen, worden mensenrechten geschonden, kent men de sharia en is antisemitisme regeringsbeleid.

Geen goed idee om deze mensen een atoombom te laten hebben!
Euh, de EU, onze staat, neemt ook besluiten tegen de wil van het volk in hoor. Mijn beste voorbeeld hier is nog steeds de bewaarplicht, die er zelfs na een complete motie gewoon doorkwam. Uiteindelijk stonk het naar partijpolitiek. Het volk heeft behoorlijk gedemonstreerd met vele tienduizenden handtekeningen.

En toch noemen we het nog democratie wat we hebben.

En dan nog, inderdaad, in plaats van Iran te overtuigen dat ze zich aan de mensenrechten moeten houden, gaan we het volk boycotten, waar iedereen, op de overheid daar zelf na, last van heeft.

Goed idee! Dat werkt, dat zien we aan de geschiedenis!
pi_41418439
Lees je in. De Raad van Hoeders worden aangesteld en hebben zeer, zeer veel macht.

Als je het geen dictatuur wilt noemen, noem het dan een theocratie! Maar een democratie is het zeker niet!
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:17:48 #205
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41418557
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
Lees je in. De Raad van Hoeders worden aangesteld en hebben zeer, zeer veel macht.

Als je het geen dictatuur wilt noemen, noem het dan een theocratie! Maar een democratie is het zeker niet!
Dat het een theocratie is, ben ik in hoge mate met je eens.
Helaas hebben we er daar inderdaad meer van.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:21:52 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41418632
wat is het nut om een iran in deze wereld te hebben die kan gaan dreigen met atoombommen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:37:14 #207
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41418962
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:

Probeer in Nederland eens iets gedaan te krijgen.
pi_41419061
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:37 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Probeer in Nederland eens iets gedaan te krijgen.
Inderdaad ..ik krijg hier verdomme betaald parkeren door mijn strot gedouwd.. en als ik bezwaar wil aantekenen kan dat niet binnen 6 maanden omdat het een belasting maatregel betreft.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:42:53 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41419073
ik vind het nogal sneu om iran met nederland/democratie te vergelijken
pi_41419144
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het nogal sneu om iran met nederland/democratie te vergelijken
Hoezo niet??? Je mag toch staatsvormen vergelijken.
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:11:23 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41419644
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo niet??? Je mag toch staatsvormen vergelijken.
ik zei sneu, dus ga je gang.
pi_41420674
quote:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ndvastig.html?p=10,1

Als je de reacties leest van veel Nederlanders dan krijg ik het idee dat 'we' flink doorgeschoten zijn in onze tolerantie/ anti-Amerikanisme. Een beetje naief allemaal
hetgeen hier een beetje naļef is is al die voorgesneden brokjes amerikaanse propaganda klakkeloos geloven .. amerika heeft er alle belang bij om een dreiging buitenproportioneel op te blazen, vanaf het moment dat hun marionet is afgezet proberen ze al daar weer voet aan de grond te krijgen
quote:
Tuurlijk heeft ie het recht (hoewel t wel een westerse technologie is, maar goed), maar mensen vergeet niet dat er ook consequenties aan vast hangen.
Ik zou graag van mensen die ervoor zijn dat Iran die centrales mag fabriceren willen horen waarom ze dat vinden en of ze dit niet gevaarlijk vinden.
even afgezien van het feit of het voor Iran lucratief is om energie op die manier te winnen .. maar ik persoonlijk vindt zowel de amerikaanse als ook de israelische nucleaire bewapening een grotere bedreiging voor de wereldvrede, en dan vooral israel dat onlangs nog bewezen heeft dat een, in verhouding, kleinigheid genoeg reden is om een half land plat te walsen .. dus tja, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat Iran nucleaire bewapening zou willen, maar ja, of dat het uiteindelijke doel is .. ?
alleen al gezien het time-frame dat het zou duren voordat uit zo'n centrale voor productie van atoombommen bruikbaar materiaal zou komen maakt het mi onwaarschijnlijk, het is anyway niet iets wat op korte termijn speelt of van directe invloed is op de machtsverhoudingen, al doet amerika nog zo hard z'n best om het zo te presenteren
pleased to meet you
pi_41421703
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

mij wel
[..]

nee dat schrijf ik niet

[..]

weet je wat het mooie is iran exporteerd olie maar ze hebben zelf bijna geen rafinaderij capaciteit dus moeten ze benzine importeren uit het westen.
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 13:46:29 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41421914
kijk daar heb je al opties
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:07:31 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41422447
Die nucleare installaties worden hoe dan ook gebombardeerd voordat Iran een kernbom kan maken.
Als de USA het niet doet dan doet Israel het op eigen houtje. Ik denk niet dat ze een andere keus hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 14:16:03 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41422680
even ervan uit gaande dat Israel uberhaupt in staat is die installaties uberhaupt te raken, lijkt het mij nogal sterk dat Iran hier niet op voorbereid zou zijn ... die hebben ook op zitten letten neem ik aan

ik zou onder de indruk zijn als ze dergelijke doelen met enige zekerheid zouden kunnen raken in Iran maar dan nog denk ik niet dat het veel uit zal richten.

die bom die komt er wel, enige wat dat kan voorkomen is een grootschalige grondoorlog.

maar met Iran kun je beter omgaan als met Zuid Afrika toen, gewoon isoleren en dan stort het vanzelf in
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:20:25 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41422801
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:16 schreef sp3c het volgende:
even ervan uit gaande dat Israel uberhaupt in staat is die installaties uberhaupt te raken, lijkt het mij nogal sterk dat Iran hier niet op voorbereid zou zijn ... die hebben ook op zitten letten neem ik aan

ik zou onder de indruk zijn als ze dergelijke doelen met enige zekerheid zouden kunnen raken in Iran maar dan nog denk ik niet dat het veel uit zal richten.

die bom die komt er wel, enige wat dat kan voorkomen is een grootschalige grondoorlog.

maar met Iran kun je beter omgaan als met Zuid Afrika toen, gewoon isoleren en dan stort het vanzelf in
Israel heeft voor zover ik weet onderzeeers waar vanaf ze raketten kunnen schieten.
En anders misschien op dezelfde manier als ze die Iraakse reactor hebben gebombardeerd.

Maar inderdaad, Iran zal er op zijn voorbereid. Ik weet niet in hoeverre die installaties in bomvrije bunkers staan, maar een kernreactor bouwen kost jaren dus als ze het programma een paar jaar verder kunnen vertragen dan is dat al winst, en in de tussentijd wachten/ hopen op regime change.
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 14:25:22 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41422942
je moet wel al die onderzeeers voor de kust leggen wil je genoeg raketten bij je hebben om daar wat schade mee aan te richten. En vliegen lijkt me wat ver eerlijk gezegd

we hebben het hier niet over Tomahawks oid
pi_41423088
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
weet je wat het mooie is iran exporteerd olie maar ze hebben zelf bijna geen rafinaderij capaciteit dus moeten ze benzine importeren uit het westen.
Was het niet zo dat Iran enorm aan het subsidiėren is op de energie voor eigen volk en daarom die kerncentrales wil ? Voor de goedkope energie dus.
En ik snap nogsteeds niet waarom het verrijken van uranium automatisch betekend dat ze een kernbom willen. Dat de stap naar de kernbom na het verrijken een kleine(re) stap is is mij duidelijk overigens. Maar de ambities voor het bouwen van een Iraanse kernbom zijn tot op heden alleen maar Westerse babbels of niet ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:35:22 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41423190
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef sp3c het volgende:
je moet wel al die onderzeeers voor de kust leggen wil je genoeg raketten bij je hebben om daar wat schade mee aan te richten. En vliegen lijkt me wat ver eerlijk gezegd

we hebben het hier niet over Tomahawks oid
Ze hebben indertijd ook gebombardeerd in Tunesie (dat PLO hoofdkwartier). Tunesie is verder dan het verste punt in Iran. Al zie ik ook wel de problemen, aangezien ze toen met Tunesie over zee konden vliegen (dus bijtanken boven internationale wateren) en ze nu over land moeten (zoals met Irak). Of natuurlijk met een grote omweg + tankvliegtuigen maar dan worden ze zeker ver van tevoren opgemerkt.

Wat betreft die onderzeeers, zoveel zijn dat er niet (twee dacht ik ). Geen idee hoeveel raketten die vervoeren en wat voor schade die aanrichten.
En hoezo zouden Tomahawks niet kunnen? Die hebben toch genoeg range? Of kunnen die te weinig payload meenemen?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:36:11 #221
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_41423212
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:07 schreef SeLang het volgende:
Die nucleare installaties worden hoe dan ook gebombardeerd voordat Iran een kernbom kan maken.
Als de USA het niet doet dan doet Israel het op eigen houtje. Ik denk niet dat ze een andere keus hebben.
Iran heeft geavanceerde wapens om terug te slaan
pi_41423249
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:31 schreef elcastel het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Iran enorm aan het subsidiėren is op de energie voor eigen volk en daarom die kerncentrales wil ? Voor de goedkope energie dus.
En ik snap nogsteeds niet waarom het verrijken van uranium automatisch betekend dat ze een kernbom willen. Dat de stap naar de kernbom na het verrijken een kleine(re) stap is is mij duidelijk overigens. Maar de ambities voor het bouwen van een Iraanse kernbom zijn tot op heden alleen maar Westerse babbels of niet ?
nu kernenergie is 1 van de duurste opwekkingsmethodes.

verder als het vreedzaam was dan waren ze wel op het plan van het westen ingegegaan van een lichtwater reactor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')