quote:*****************************************
Ook SGP-jongeren tegen show Madonna
` SGP-jongeren proberen een in hun ogen
godslasterlijke scène uit het concert
van Madonna te voorkomen.Ze treedt op 3
en 4 september op in de A'dam ArenA.De
jongeren vragen minister Donner of de
bewuste scène kan worden verboden.
Tijdens het nummer Live to Tell hangt
Madonna aan een kruis en heeft ze een
doornenkroon op haar hoofd."Het sterven
aan het kruis is voor christenen zo'n
groot wonder,daar mag niet mee gespot
worden",zegt een van de SGP-jongeren.
Het Vaticaan heeft het optreden al
veroordeeld en in Duitsland willen ze
de zangeres aanklagen als de scène niet
veranderd of verwijderd wordt.
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:51 schreef Mwanatabu het volgende:
"Hey Ma Donna, this is minister Donna van Jus-ti-tie and I come with my po-li-tie aight?"
En on-topic: pech voor de christenen. Wil je het niet zien, dan ga je niet. Profeten zijn niet gevrijwaard van humor of dramatische uitbeeldingen door slimme zakenvrouwen. Sorry.
Het Christendom kent ook profeten, hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:15 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....![]()
Volgens mij heeft Madonna die SGP-ers ingehuurd om nog een beetje publiciteit te krijgen rondom haar armzalige jaren-80 showtje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:20 schreef descendent1 het volgende:
Gaat de SGP dan ook protesteren tegen de beeltenissen van Jezus in de katholieke kerk? Te beginnen in Steenvoorde for old times sake?![]()
Aanstellers; die SGP-fundi's. Als je het niet wilt zien kijk je gewoon niet. Dat soort lui schijnt helaas vaak te vergeten dat (godezijdank) niet iedereen er zo een fundamentalistische levensvisie op nahoudt als zij.
Dank jequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:38 schreef buachaille het volgende:
Alle fans veel sterkte toegewenst in de Arena![]()
Dat 'kruisgebruik' van dr komt wel ergens uit voort geloof ik; was het niet zo dat ze toen ze nog katholiek was het - a la Sinead O'Connor- niet eens was met het 'beleid' van de katholieke opperfundi (de Paus dus).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Madonna die SGP-ers ingehuurd om nog een beetje publiciteit te krijgen rondom haar armzalige jaren-80 showtje.
En jullie moeten niet zeiken, mevrouw parasiteert met haar verwijzingen naar het kruis op het Christendom. Alleen omdat dit één van de wereldmerken is waarop geen copyright rust denk ik. Alle fans veel sterkte toegewenst in de Arena![]()
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmomentquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:44 schreef Megalomaniac het volgende:
Zo zie je maar hoe hypocriet het Westen is.
Zeggen dat de moslims niet mogen zijn als er gespot wordt met hun geloof, maar ondertussen...
Gooo Maddy!!!![]()
Het principe is wel vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmoment![]()
Dacht je dat die Katholieken niet fel kunnen reageren?? Dan ben jij heel naief.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmoment![]()
Maar dat was niet de 'Zoon van God' natuurlijk... duh!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:10 schreef Isegrim het volgende:
Wat is er trouwens 'wonderlijk' aan het feit dat Christus aan een kruis zou zijn gestorven? De Romeinen straften wekelijks honderden mensen op die manier.
Ik trok het even zo breed mogelijk: Mozes, Jezus, Mohammed, Abraham, Buddha, Elvis. Mag je gewoon grappen over maken. Islam beschouwt Jezus/Isa wel als een profeet, overigens, en de Joden ook, maar niet als de Messias.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:15 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....![]()
Maar waarom moeten mensen iets vernederen, waar ze zelf niks mee hebben. Terwijl het voor andere heilig is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:07 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die menen te moeten bepalen wat anderen wel of niet mogen doenFlikker toch eens op met dat gejank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |