abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 3 maart 2007 @ 13:49:14 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46875668
Die ene vocale solo vol twijfel in mahna mahna van Mahna Mahna and The Two Snowths
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_46876480
Kraftwerk's Computer Love vanaf 03:20 tot einde, wanneer Ralf stopt met zingen en de track...hmz, soort van 'opstijgt'.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mugger op 03-03-2007 14:47:02 ]
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:26:25 #103
85962 ioko
I Appear Missing
pi_46876617
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:44 schreef bloodymary het volgende:
Geweldig topic dit!

Als ik dan muziek op heb staan met mensen er bij roep ik altijd: nu komt het, nu komt het, nu komt het. En dan kijken ze me daarna aan van: was het dat.....?
haha, ja! Soms moet je een nummer heel vaak horen om het onderscheid te kunnen maken, dus als mensen voor de eerste keer dat nummer horen, krijgen ze het vaak niet mee....
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 4 maart 2007 @ 03:52:53 #104
136780 Nosh
hurpdurp
pi_46897743
Red House Painters - Katy Song.

Iedereen die fan is van bands als Low moet dit proberen. Dat als eerste.
Ten tweede: na 4 minuten. 'Without you, what does my life amount to?' als afsluitende zin, en dan minutenlang hetzelfde herhalende ritme, terwijl de zanger continu continu meeneuriezingt, en het nummer langzaam tot een climax komt. Kippenvel. Oprecht.

Underworld - Dark & Long

Als op 3:05 die synths erin komen, en het nummer pas cht hypnotiserend wordt.

Underworld - Born Slippy (nuxxx)

1:50. Als het nummer, nou ja, gewoon helemaal ls gaat. Ogen dicht en alles laten varen-moment, die daarna alleen maar versterkt wordt. Maar die onsamenhangende teksten in combinatie met het deuntje in het begin zet de sfeer wel perfect neer.

Geweldig topic trouwens, ongetwijfeld meer nummers die nog in me opkomen.
¤„¸Hardcore ¸„¤
„¤¨UNITED!!``¤
from albania.
pi_48825374
John Mayer Trio's "Who Did You Think I Was" . Daar zit een instrumentloos ( ) stukje in "here is a line that you won't understand', en bij understand vallen de instrumenten weer binnen .

EDIT: dat heette acapella ja.
  zondag 29 april 2007 @ 08:50:10 #106
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_48825529
Wat me meteen te binnen schiet is dat stukje van Since i've been loving you van Led Zeppelin op The song remains the same. Hierin is hij echt die gitaar aan het afgeselen met weet ik hoeveel noten per seconde. En plots die bend op de 2e fret ofzo. En daarna weer rustig verder gaan. Geldt trouwens ook voor het stukje waarin de improvisatie van Dazed and Confused begint op dezelfde dvd. Briljant melodietje.

Oh en natuurlijk de bridge van wall of dolls. Nooit zo'n heerlijk gruizig gitaargeluid gehoord.
  Moderator zondag 29 april 2007 @ 12:41:57 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48829509
In Can't stand me now komt op 2.57 een stukje mondharmonica, hoogtepunt van het nummer.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:27:34 #108
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_49263006
In deze versie (helaas niet op de cd-versie) van Tindersticks - Traveling light zit echt op twee minuut achterdertig een trompetriedeltje

http://www.youtube.com/watch?v=Jm-v__QK2h0

Ok, het begint iets eerder, op 2:20. Het is eigenlijk een ontzettend lullig riedeltje, maar het ontroert me tot op het bot. Nog versterkt door het lullige en ongemakkelijke dansje. Prachtig.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:57:32 #109
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_49264135
Pantera : Cowboys from hell, de gort en gortdroge schreeuw van phil vlak na de solo op 3.21 direct na de gesproken tekst.

Megadeth : Hangar 18, wanneer het nummer van ritme veranderd tijdens een van de vele solo`s, dat riffje is gewoon super heerlijk.

Black Sabbath : Planet caravan, de hele solo aan het eind. mooie climax van een heerlijk rustig nummer.
pi_49265904
Even een paar die spontaan in me opkomen:

• Belle and Sebastian - Dress Up in You

Op 1:56 komt daar een heerlijke trompetsolo die het nummer een hele eigen feel geeft.

• The Doors - Break on Through (to the Other Side)

Op 1:19 krijg je daar (bij de uncensored versie dan) Morrison die uitschreeuwt "SHE GET HIGH!", echt het hoogtepunt van het nummer imo. Heerlijk om te luisteren.

• Iron & Wine - Each Coming Night

En van de mooiste singer/songwriter ballads die ik ooit gehoord heb, samen met diegene die Tom Waits geschreven heeft. Een heel 'aards' nummer, maar tegelijkertijd enorm gesinpireerd: ht kenmerk van Iron & Wine. Het einde is voor mij daar het hoogtepunt (of dieptepunt, hoe je het bekijkt):

Will you say to me when I'm gone
    "your face has faded but lingers on
    because light strikes a deal
    with each coming night"

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2007 13:41:34 ]
  •   vrijdag 11 mei 2007 @ 13:52:31 #111
    102477 Endtroducing
    Plusminus P
    pi_49266361
    In Don't Panic van Coldplay, elke keer als de drum net ertussenin speelt zegmaar. De eerste keer is al bij 15 seconden. Hmm, ik weet niet of dit wel goed is voor het topic want het komt nogal vaak voor .

There There van Radiohead, bij 3:16, Dan begint een geluid (gitaar) wat de rest van het nummer doorgaat. Echt kippenvel kan ik ervan krijgen.

En in No Satisfaction van Pascal Lasini (met zo'n zelfde soort bas als in Satisfaction van Benny Benassi maar dan in het melodietje van ( I can't get no) Satisfaction van The Rolling Stones) als die bas dan aan de gang is en ineens stokt en 1 keer stottert en dan verdergaat. Echt geweldig klinkt dat, ik weet alleen niet wanneer het is.

En ook nog Trahision van Vitalic, bij 1:06. Dan komt er zo'n soort string (hoe heet zoiets?) doorheen.
    pi_49266663
    Een paar die me nu te binnen schieten

Red Hot Chili Peppers - Pretty Little Ditty
    En dan op (0:33) dat dat mooie stuk begint (dat Crazy Town gejat heeft voor hun enige hit )
    Die trompet van Flea erbij

Pink Floyd - What Do You Want From Me
    Het begint zo lekker rustig, en dan opeens op (0:18) die gitaar erdoor, zo geil

Muse - Micro Cuts
    (3:18) Dat die gitaar zo van links naar rechts gaat over je boxen, heftig

Opgezwolle - Park
    Dat stukje dat Bert Vrielink zo mooi gaat zingen met die accordeon erbij: "Ik zit...op een bank...aan de gracht..."

En vrijwel elke goeie gitaarsolo van o.a. Dire Straits, Pink Floyd, Guns 'n' Roses, RHCP etc.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      vrijdag 11 mei 2007 @ 14:57:14 #113
    102477 Endtroducing
    Plusminus P
    pi_49269243
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Agiath het volgende:
    Muse - Micro Cuts
    (3:18) Dat die gitaar zo van links naar rechts gaat over je boxen, heftig
    Ja!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:52:24 #114
    176114 Under_Score
    Sarcastische lul
    pi_49416683
    Wolfmother : Woman, als het nummer van het tussenstuk ineens weer terugschiet naar het hoofdrifje op 2.15 ongeveer
    pi_49461398
    In Sell My Heart For Stones van Nevermore, nt voor het moment dat het refrein begint( eerste keer bij 1:51) gaat de gitaar heel cool omlaag. Het klinkt heel vaag zo, maar vooral om mee te spelen is het heel cool... Ware het niet dat ik geen 7-string gitaar heb en m'n 6-string nooit zo laag komt.
      woensdag 16 mei 2007 @ 22:34:15 #116
    148362 Ferdie88
    Fuck the Norm
    pi_49461737
    Het overlappende stuk van Marillion-Bitter Suite en Hearth of Lothian. Ik luister de cd alleen al voor dat stukje
    Hallowed be my name
    pi_49468591
    Joe Satriani - Always with me, always with you
    1.53, die tapping solo Zo prachtig
      donderdag 17 mei 2007 @ 01:27:25 #118
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_49468811
    Mindless Self Indulgence - Party Shots (Live) van 1:41 tot 1:54, een stukje dat opeens heel anders is dan de rest van het nummer, en een paar seconden later nog zo'n stuk.

Marilyn Manson - The Red Carpet Grave, het royal op 0:39, geweldig

Pink Floyd - Time die rustige opbouw en dan op 2:29 als de tekst begint
    zelfde met eigenlijk het tweede couplet, waarbij de stem meteen ook wat rauwer is
    "Dat is echt ontzettend zielig"
    pi_49469031
    De break van Funky Drummer (James Brown).
    I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
    pi_49488159
    Toen ik las trompetriedeltje moest ik meteen denken aan dat trompetriedeltje in het lied van typhoon - bumaye. Dit is eigenlijk het enige waarom ik deze plaat op de pc heb. Vind het wel zo'n geniale solo

Dit is de solo in een reclamespot
      vrijdag 10 juli 2009 @ 12:19:11 #121
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_70844306
    Ik had plotseling een idee .

Lees: wallofdolls heeft vakantie en weet niet wat ie met zn tijd aan moet

In dit topic de allermooiste momenten uit de muziekgeschiedenis. Dus niet zo zeer nummers, maar meer dat momentje in een nummer waarbij je rillingen door je hele lichaam voelt gaan, waar een nummer op zijn ultieme hoogtepunt komt, of waar een nummer juist weer terugkomt van ultieme waanzin.

spelregels:

Geef het btreffende tijdstip in een nummer en post er het liefst een youtube bij waarin je het direct kunt opzoeken

6:20-7:15

Als even na 6:20 een nieuw thema wordt ingezet eerst gedoubleerd wordt en daarna de twee gitaristen om elkaar heen gaan spelen is die achtergrondmelodie zo goddelijk

1:00

Dit hele stuk is een groot orgasme, maar vooral als rond 1:00 de wahwah nog eens extra word aangeduwd en Jimmy alles grijpt wat er te grijpen valt aan snaren. (mensen die durven te zeggen dat er betere gitaarsoli bestaan dan deze verdienen een hele pijnlijke langzame dood)

5:01

Natuurlijk is dit hele stuk van buitenproportionele klasse. Maar als ie op 5:01 plotsklaps de fijne tonen van Villanova Junction onverwacht er uit jengelt breek ik. Dat is een beetje het moment waarop de artistieke chaotische muziekale reis weer terugkomt in melodie en ritme.

3:47 - 4:25

Als op 3:47 Pete Townshend een lesje gitaarsound geeft en de complete hel losbarst en alles en iedereen voor zichzelf speelt, zich schijnbaar niks aantrekkend van de rest (moet eigenlijk op vol volume gedraaid worden en de DVD heeft veel beter geluid, wat wel vereist is maar goed)

8:25 - eind, gaat verder in pt.2 (voor de liefhebbers van goede progressie van 6:40-eind)

Het hele nummer wordt er spanning opgebouwd en in een keer is het daar, die wonderschone brug op 8:40. Cedric Bixler blijkt echt te kunnen zingen, trekt al z'n androgynie uit de kast en laat zich begeleiden door een extreem verfijnde mix van een stuwende bas en doorkabbelende synthesizers

2:15 - 2:43

0:45 - 1:32

Als op 0:45 Ritchie Blackmore met een zelfs voor zijn begrippen zeer verfijnde solo begint.

0.54

Nogmaals Blackmore maar dan met veel overdrive en een fenomenale tremolo-solo

Verder zonder youtube

Mark Lanegan live in Milaan 2003 bij de samensmelting van Hotel in Because of this, als ie dan Hotel er tussendoor gaat zingen

Xhol Caravan - Freedom Opera als de improvistie begint na een minuut of 4-5

John Coltrane - My favorite things @ last concert. Als Pharoah Sanders geslachte varkensgeluiden gaat maken

[ Bericht 0% gewijzigd door wallofdolls op 10-07-2009 12:53:28 ]
      vrijdag 10 juli 2009 @ 12:31:24 #122
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70844744

Het hele nummer is geweldig, maar van 2:14 tot 2:53 is zo prachtig vind ik persoonlijk.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_70844764
    Hendrix,

Super speciaal vind ik de solo niet..
    Vernieuwend dat wel... toendertijd waren er niet veel die dit soort solo's speelden.
    Tegenwoordig vind je bij de plaatselijke muziekschool jochies die technisch beter zijn.
    Maar wat mij altijd verbaasd is wat een absurd grote klauwen die gozer had.
    Zoals hij zijn duim gebruikt voor de basnoten..dat zullen niet veel mensen hem nadoen.
    Dankzij die grote klauwen had hij een bereik op de hals waardoor hij hele vreemde accoorden kon spelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door helldeskr op 10-07-2009 15:07:49 ]
    Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 12:33:30 #124
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_70844824
    Even een tvp voor later vandaag.
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
      Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 12:37:50 #125
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_70844956

Hele nummer is sowieso geniaal, maar de 'explosie' rond 4:40 is echt meesterlijk.

Nog een nummer van deze band, minstens zo mooi, en ook een mooi einde. Rond 7:00 begint het mooi te worden en bij 8:00 is het echt geniaal.
    Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')