abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39832279
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ach, hij heeft zich toch destijds aangeboden om stadhouder te worden van Nederland... maar dat is niet eens het belangrijkste. Alles wat daarna gebeurd is, Lockheed enzo..
Dat wordt gesuggereerd alleen is er geen enkel bewijs voor die beruchte stadhoudersbrief
pi_39832314
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat wordt gesuggereerd alleen is er geen enkel bewijs voor die beruchte stadhoudersbrief
Ja, daar heb je het al. Er is gewoon te veel over geschreven.
pi_39832450
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, daar heb je het al. Er is gewoon te veel over geschreven.
komt dat niet door die schrijver Thomas Ross?
pi_39832738
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

komt dat niet door die schrijver Thomas Ross?
Nee, een andere schrijver/journalist. Ben zijn naam even kwijt. Maar dat was iemand die aan de communistische kant stond en daar welliicht ook zijn eigen motieven had. Maar het komt ook door Willem Oldman, die heeft er ook een hoop over gezegd.
pi_39832970
Willem Oldmans kickte kont!
  zondag 16 juli 2006 @ 08:53:47 #207
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39870133
quote:
Geflirt met CDA laat SP-achterban schrikken

Van onze verslaggever John Wanders

DEN HAAG - ‘Jan Marijnissen is een heel goeie kerel, maar als ik zie hoe hij om een ministerspost zit te smeken, dan zeg ik: allemachtig Jan, waar ben je mee bezig?’

Jan van Oel (47) uit Rijswijk zet zich als voorzitter van de stichting Help ons in Nederland in voor de onderkant van de samenleving. In SP-leider Jan Marijnissen meende hij een bondgenoot te herkennen. Maar sinds enkele dagen vraagt Van Oel zich af of hij op 22 november wel zijn stem moet geven aan de SP.

Want wat zei Marijnissen deze week in een radio-interview? ‘Ik heb geen zin om een bijwagen te blijven van de PvdA. Dus willen we ook met andere partijen praten over samenwerking, waaronder het CDA.’

Na ontelbare keren schande te hebben gesproken over ‘Balkenendes afbraakpolitiek’, nu een openlijke flirt met het CDA? Omdat de handen van Marijnissen in de oppositiebankjes zozeer jeuken dat hij eindelijk wel eens zelf minister wil worden?

Gistermiddag stonden al 177 reacties op de website van Jan Marijnissen, een groot deel in de trant van: ‘Het succes stijgt je naar de kop, Jan. Hou de SP gewoon in de oppositie.’

Ach, het is een storm in een glas water, verzekeren ze op het partijkantoor van de SP. ‘Jan heeft in het bewuste interview duidelijk gezegd dat wij alleen iets met het CDA als coalitiepartner kunnen als die partij nadrukkelijk kiest voor een christelijk-sociale politiek en dus het huidige VVD-beleid loslaat’, aldus een partijwoordvoerder. Of zoals de partijleider het zelf in het bewuste radio-interview formuleerde: ‘We gaan niet ons hart verkopen.’

Op het partijkantoor en bij de Tweede-Kamerfractie van de SP is volgens de woordvoerder ‘slechts een handvol’ telefoontjes binnengekomen van verontruste partijleden. ‘Die mensen waren snel gerustgesteld. We krijgen geen opzeggingen binnen. Er zijn sinds de val van het kabinet juist tweehonderd nieuwe leden bijgekomen.’

http://www.volkskrant.nl/(...)schrikken?source=rss
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 16 juli 2006 @ 08:57:14 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39870144
Gaat btw lekker, ik denk dat de PvdA weer wat stemmen weg heeft gesnoept van de SP... kortom, het tegenovergestelde heeft hij bereikt...

Jammer voor GL dat die nooit de SP-stem krijgen van SP'ers die niet meer SP willen stemmen... Overigens snap ik niet dat de SP-aanhang op de PvdA stemt. De partijprogramma's van SP en de PvdA liggen ook best wel flink uit elkaar en de SP was jarenlang de partij van "Stem Tegen"... Stem waartegen? Het Paarse kabinet natuurlijk, die met PvdA
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 16 juli 2006 @ 12:51:12 #209
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39873450
Laat Marijnisen zou door gaan Dan blijft de SP in de oppositie zoals ook de meeste reacties op zijn weblog waren en dan neemt het aantal zetels ook af
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 23 juli 2006 @ 11:39:48 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40098759

Toen Marijnissen Verdonk zo zag vechten tegen haar ondergang moet hij gedacht hebben: "Waarom stapt die Rita niet gewoon op. Dat moet blijkbaar toch wel heel lekker zitten dat pluche. Fijner dan die 2e kamer stoel waar ik al 12 jaar veilig de sociale rakker uithang."
Hij ziet beelden van de vergaderende ministerraad en denkt "Ik wil daar ook bij horen. Het is niet eerlijk dat ik al 12 jaar niet mee mag doen. Ik wil ook minister worden anders had ik net zo goed lasser kunnen blijven. Ik wil ook zo lekker zitten als die mensen van die andere partijen."
  zondag 23 juli 2006 @ 13:59:07 #211
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40102569
Laten we hopen dat Marijnisen nooit minister wordt als je dit topic ( Marijnissen vergelijkt verzet met terreur Midden-Oosten #2 ) bekijkt.......

Zo iemand zou dan minister van sociale zaken moeten worden...

Hoe sociaal is het vergelijke van verzet met extremisme
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40102671
Aan de haal…, en het antwoord.
quote:
In het interview, wat overigens in mei jl is afgenomen en dus niet naar aanleiding van de recente gebeurtenissen, heb ik willen aangeven dat er in het Midden-Oosten sprake is van een fundamentele onrechtvaardigheid, te weten de bezetting van de Westbank. Dit gegeven leidt tot verzet, onvermijdelijk.

Hier houdt de historische parallel dan ook meteen op. Noch de SP noch ikzelf hebben ooit sympathie kunnen opbrengen voor de methodes van Hamas, Hezbollah en anderen voor wie een mensenleven blijkbaar weinig voorstelt. Wij hebben aanslagen die tot doel hebben zoveel mogelijk menselijk leed te veroorzaken altijd ondubbelzinnig veroordeeld.
Hij heeft gelijk.
pi_40103427
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Aan de haal…, en het antwoord.
[..]

Hij heeft gelijk.
Zo voorspelbaar eigenlijk
pi_40103708
Marijnissen is een draaikont 1e klas. Eerst zeggen dat hij een coalitie met het CDA niet uitsluit en na interne kritiek z'n uitspraken terugnemen, hetzelfde geldt voor de uitspraken over terrorisme. Ik vind het overigens geen gekke uitspraak om een coalitie niet uit te sluiten met het CDA, het is z'n enige kans om ooit aan regeren toe te komen. De leden van de SP spreken er uiteraard schande van want schoppen en zuigen aan de zijlijn is o zo gemakkelijk. De 2e uitspraak laat zien dat dit soort partijen (SP, Groen Links) een afkeer van de westerse verworvenheden hebben.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_40103757
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:43 schreef Pedroso het volgende:
Marijnissen is een draaikont 1e klas. Eerst zeggen dat hij een coalitie met het CDA niet uitsluit en na interne kritiek z'n uitspraken terugnemen, hetzelfde geldt voor de uitspraken over terrorisme. Ik vind het overigens geen gekke uitspraak om een coalitie niet uit te sluiten met het CDA, het is z'n enige kans om ooit aan regeren toe te komen.
Heb ik niet meegekregen, hij heeft zich verontschuldigd naar zijn kiezers toe?
quote:
De 2e uitspraak laat zien dat dit soort partijen (SP, Groen Links) een afkeer van de westerse verworvenheden hebben.
Totale bullshit. Hoe kom je er in hemelsnaam op?
  zondag 23 juli 2006 @ 14:49:42 #216
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_40103845
Ik vond de uitspraak van Marijnissen over het terrorisme juist erg goed, het zou een verademing zijn als we dat soort geluiden meer vanuit de regering zouden horen.

Maar ik hoop om andere redenen dat de SP niet gaat regeren. Ik vind het er wat te populistisch aan toe gaan en bovendien is Marijnissen volgens mij een man met dictatoriale trekjes die nog wel eens rare grapjes kan gaan uithalen als minister. Nee, dat vertrouw ik hem niet toe. Hoewel ik natuurlijk met popcorn en cola voor de tv zit te genieten als hij het wel wordt, want het zou wel een stunt zijn zeg.
pi_40104165
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb ik niet meegekregen, hij heeft zich verontschuldigd naar zijn kiezers toe?
[..]

Totale bullshit. Hoe kom je er in hemelsnaam op?
Hij heeft later gereageerd op kritiek van binnen de partij over jet CDA verhaal. Het kwam er op neer dat hij natuurlijk niet dit CDA bedoeld (van de laatste jaren) maar het sociale CDA, m.a.w. het CDA dat de de SP ideologie omarmt. Dit gaat natuurlijk nergens over.
En wat de westerse verworvenheden betreft is het zo dat het hoe langer hoe meer bedreigd wordt vanuit fanatiek islamitische hoek (wereldwijd). Het zal niet lang meer duren of het gaat ook z'n intrede doen in de nederlandse politiek. Partijen die hier oogluikend sympathie voor opbrengen zijn voor mij gevaarlijke partijen die het nou niet zo nauw nemen met onze westerse verworvenheden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')