nope, die speelde rogue, en we hadden al besloten dat dit niet rogue is, die heeft ook zo'n blonde lok in haar haar hequote:Op maandag 10 juli 2006 22:03 schreef Asskicker14 het volgende:
Anna Paquin?
Uit welk deel is dat?quote:Op maandag 10 juli 2006 21:54 schreef cwk het volgende:
Tis volgens mij ook niet rogue. Dit is dat meiske dat door muren loopt. Maar geen idee wie dat is.
ze wordt in elke film door een andere actrice gespeeld dus 1 van de drie noemen is een punt scorenquote:
nee, er was al gezegd dat het die ene was die door muren kan lopen. Plus dat Mystique in eigen vorm natuurlijk blauw enzo is. En nooit lid is geweest van The X-Menquote:Op maandag 10 juli 2006 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Mystique wellicht?
naheyquote:
InTrePidIvity + 1quote:Op maandag 10 juli 2006 23:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
Is dat toevallig Ellen Page? Ik zit net naar het topic/IMDb van Hard Candy te kijken, en daar komt die 1e tip wel mooi van pas.
Maar ik weet 'm.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
Oh.
Eigenlijk wel vervelend, want ik wil slapen. Ik hoop dat iemand deze binnen 15 minuten weet, anders ga ik slapen...
De titel 'Hard Candy' refereert naar terminologie die gebruikt wordt op internet.
Wat verstaat men onder 'hard candy'?
-edit-
En dat is nu...
Excuses, maar de wekker gaat weer over 6 uur
Ga gerust verder
Uit welke film komen deze personages?quote:Sally Hardesty
Jerry
Franklin Hardesty
Kirk
Pam
The Hitchhiker
Old Man
Grandpa
Window Washer
Bearded Man
Storyteller
Cowboy
Cattle Truck Driver
Drunk
quote:Genre: Crime / Horror / Thriller
Dat is snelquote:
Mwoah, The Usual Suspectsquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kobayashi porselein/aardewerk...
(niet erg moeilijk, maar goed...)
Opgezochtquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Correct. Toch niet stiekem opgezocht hé![]()
![]()
AtigA +1
Ha CWKquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:32 schreef cwk het volgende:
Wat issie toch stoer.
Ey mr_anonimous. Das alweer een tijdje geleden![]()
quote:
InTrePidIvity +`1quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:01 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mickey Blue Eyes
Analyze This
Analyze That
Jij hebt de achtste, dus ook het punt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Confessions of a Socialpathic Climber
Heartbreakers
Can't Hardly Wait
The Audrey Hepburn Story (ofzo iig de film over Audrey)
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:Als je een titel bedoelt.
OfAls je een genre bedoelt.
Dat zou een conclusie kunnen zijn, die je uit mijn bovenstaande post zou kunnen trekken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Is het van Pixar?
Misschien herkent iemand dit al, anders doe ik er zo nog wat plaatjes bij.quote:* The cast are nonprofessionals.
* Simultaneously released on cable, DVD and in theaters.
* Much of the film's dialogue is improvised.
* The cast's own homes were used as sets.
Ja, die!!!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ja, kut, over die vrouw die in die fabriek werkt en contact heeft met die jongen (die in de kantine zit te roken), en dan komt er een jong meisje die nog allemaal plannen heeft voor haar leven en dan uiteindelijk met die jongen weggaat, geloof ik.
Nou de titel nog
Ik doe deze vraag niet mee omdat ik géén idee had over wie of wat het ging en heb het dus opgezocht. Maar het gaat over F. Ozon? Ik ken 0 van de films in dat rijtje als ik dat zo even snel bekijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:50 schreef Doff het volgende:
Uhm, iedereen weg? Of is het gewoon een meukvraag?
Ozon is hier wel bekend. Dus. Maar als er over een halfuur nog niemand iets heeft geantwoord stel ik een nieuwe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik doe deze vraag niet mee omdat ik géén idee had over wie of wat het ging en heb het dus opgezocht. Maar het gaat over F. Ozon? Ik ken 0 van de films in dat rijtje als ik dat zo even snel bekijk.
Uh. Noem er 8 en je hebt 't punt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet er zeven uit mijn hoofd. En da's niet genoeg.
Mja, dan moet er een short bij van 12 minuten.quote:
Allemaal volledige films toch?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oeh, ik heb er toch acht!
Regarde la Mer
Sous le Sable
8 Femmes
Les Gouttes etc. Voor deze keer
5x2
Le Tempe Qui Reste
Sitcom
Swimming Pool
Ja, ik was Swimming Pool vergeten.quote:
Weet alleen Four Rooms.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe mij maar zeven films waar Madonna in speelt (en dan niet als haarzelf).
en volgens mij heb jij 'm goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:27 schreef cwk het volgende:
volgens mij stelde jij de vorige keer die vraag ook ziggy
Misschien is Satan bij Spawn meer impliciet aanwezig en noemen ze het daarom niet. Maar ben ook niet zo'n fan van keywords-vragenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:53 schreef cwk het volgende:
Vreemd genoeg Spawn niet. Dit is ook de laatste keer dat ik zon stomme keyword vraag doe. IMDB is niet te vertrouwen wat dit betreft. Ik reken em dus niet goed.
Daar heeft ze een mini mini rol in. Wordt volgens mij niet eens genoemd in de aftiteling.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij speelt ze niet in Die Another Day.
Ik heb 't opgezocht, wist het zelf toch niet, en ze heeft een cameo in Die Another Day.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij speelt ze niet in Die Another Day.
Nee hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:27 schreef cwk het volgende:
volgens mij stelde jij de vorige keer die vraag ook ziggy
Dan ook vast wel The Exorcist en Excorsist: The Beginning o.i.d.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dogma
The Exorcism of Emily Rose?
Lol. Het zag er al raar uitquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:26 schreef cwk het volgende:
Ranja maakt 7 en 8 en Ziggy scoort t punt met meerdere Omen's.
Ziggy +1
Doff maakt er een potje van
Het is The Ninth Gate en End of Days
Wilde The Passion nog noemen, maar leek me zo'n flauw antwoord. En die laatste twee begrijp ik ook gene hol van.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:26 schreef cwk het volgende:
Ranja maakt 7 en 8 en Ziggy scoort t punt met meerdere Omen's.
Ziggy +1
Doff maakt er een potje van
Het is The Ninth Gate en End of Days
Ook nog, passion of the christ, last temptation of die joker, the craft, the crow
En vreemd genoeg ook Chocolat en The usual suspects
Nee, dat komt er niet meer van. Vanavond ook druk. Sorry, ga maar lekker door.quote:
Doff +1quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Doff het volgende:
Dat is Bubble, herkende 'm bij 't eerste plaatje al.
(misschien heeftd at er mee te makend at ik er zelf ooit naar vroeg)
Keyzer Söze is de duivel in eigen persoon.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:27 schreef Doff het volgende:
En die laatste twee begrijp ik ook gene hol van.
Moah, dan weet ik er ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Keyzer Söze is de duivel in eigen persoon.
Zo wordt hij in de film ook duidelijk gepresenteerd als ik het mij goed herinner. De link is dus zéker niet onlogisch.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:15 schreef Doff het volgende:
[..]
Moah, dan weet ik er ook nog wel een paar.
Maar dan zouden Barton Fink en Oh Brother er ook echt bij moeten zitten, en dat is dus niet het geval.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:18 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Zo wordt hij in de film ook duidelijk gepresenteerd als ik het mij goed herinner. De link is dus zéker niet onlogisch.
Wie zegt dit in welke film?quote:The last time I got blown, candy bars cost a nickel.
quote:: So, you cold?
: Yeah. Freezing.
: Turn on the heat. It doesn't work, but it makes a very annoying noise - distracts from the cold.
Daar ga ik geen quotes van onthoudenquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik zou zeggen, The long kiss goodnight met Geena Davis en Samuel L. Jackson. Geen hoogdravende film in ieder geval
Yupquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik zou zeggen, The long kiss goodnight met Geena Davis en Samuel L. Jackson. Geen hoogdravende film in ieder geval
Ik meen me te herinneren dat ze in die vleeskoelcel opgesloten zitten als hij die opmerking over 't ratelen maakt.
quote:First of all, I'd like to thank whichever one of you donut-munching, barrel-assed, pud-pulling sissies leaked this to the press.
Ik wil weten:quote:We'll start the ass-kissing with you
Nou ja, 2 van de 3 (sub)vragen wel dus...quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:47 schreef cwk het volgende:
Hmm, niet om conundrum zijn punt te ontnemen. Maar de vraag is officieel niet beantwoord.
Nee dat is niet correct. Ik heb het even opgezocht, jij bedoelt waarschijnlijk "David as a child" gespeeld door Alex Rafalowicz.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef Doff het volgende:
Shine?
Is het vragenuurtje hier?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:14 schreef Doff het volgende:
Ja, shit, ik ken die naam, Evan Treborn, maar kan het niet plaatsen. Britse film?
quote:Genre: Drama / Fantasy / Sci-Fi / Thriller
Ja, hallo, dan wist ik 'm welquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:49 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dit lijkt wederom nergens heen te gaan
Ik noem Aston Kutcher als volwassen Evan Treborn.
AtigA +1quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:53 schreef AtigA het volgende:
beetlejuice
Michael Biehn van Aliens.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:24 schreef cwk het volgende:
Micheal Bien van 'zee terminatoor'
Juistem, Michael Biehn van Navy Seals (I love the 80s)quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:24 schreef cwk het volgende:
Micheal Bien van 'zee terminatoor'
Daar Speelt Harrison Ford toch in?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:22 schreef Asap het volgende:
American Grafitti, kan me alleen niet echt 1 van die hoofdrolspelers herinneren....
Asap +1quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:22 schreef Asap het volgende:
American Grafitti, kan me alleen niet echt 1 van die hoofdrolspelers herinneren....
Victorinox +1quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:10 schreef victorinox het volgende:
The Hills Have Eyes (remake)
Zeg maar gewoon dat het een kutfilm isquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:11 schreef Asap het volgende:
[..]
Victorinox +1
Had ik van het weekend even gekeken, tsja wat zal ik ervan zeggen...![]()
Great! Ik heb m net binnen!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon dat het een kutfilm is
Vond ik ook.
Nope...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:00 schreef One_conundrum het volgende:
The A-team?
Nope...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:23 schreef wyccie het volgende:
Dukes of Hazzard?
Nope...quote:
Nope...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:46 schreef BwennieBren het volgende:
Is dat het spaceship uit Zathura?
Serenityquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:11 schreef BwennieBren het volgende:
Ik vermoed welke film het is maar ik heb hem nog niet gezien. Elke keer sta ik in de videotheek en denk: zal ik m nemen of niet? Ik hou nl. van SF. Maar elke keer neem ik m niet dus en kom met een andere DVD thuis. Ik kan me alleen de titel niet meer herinneren. Er staat een meisje op in de woestijn meen ik met een soort samurai zwaard op. Is hij de moeite waard om te zien? Dan ga ik de DVD -nadat ik IMDB heb gecontroleerd op votes- meteen halen aangezien ik vanavond toch al van plan was een DVD te huren.
Maar Vic ik wist de naam niet!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:15 schreef victorinox het volgende:
[..]
Serenity
Dat is goed.
BwennieBren +1
Hij staat helaas niet meer in de IMDb-top 250, maar heeft nog wel gemiddeld een 8.
Ik vind het een erg leuke film.
De vraag staat al bijna 2 uur open en je had een goede omschrijving gegeven.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:18 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Maar Vic ik wist de naam niet!en dan krijg ik toch nog een punt van je
![]()
Dan pak ik t puntje dankbaar aanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:19 schreef victorinox het volgende:
[..]
De vraag staat al bijna 2 uur open en je had een goede omschrijving gegeven.
Te laatquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:11 schreef cwk het volgende:
Blijf je dit keer wel plakken om een vraagje te stellen?
Heb je het tegen mij?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:11 schreef cwk het volgende:
Blijf je dit keer wel plakken om een vraagje te stellen?
Asskicker14 +1quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Een van mijn favoriete films van 2006
Munich, Eric Bana en Geoffrey Rush uiteraard!
quote:When someone on a trip starts to wig out, you take them someplace quiet and talk soothingly and assure them that everything's going to be OK. But as the tagline of this film makes clear, for these characters everything is most definitely NOT going to be OK.
For those who haven't read the book, it's important to know what you're getting into.wrote this novel as a way of telling the story of how he and his friends in the early '70s damaged and destroyed themselves with drugs. He tells this story within the framework of a surreal science fiction thriller, but many of the scenes are straight from his own experiences with the unpleasant consequences of people using drugs and disintegrating mentally.
This film does an amazing job of capturing the feel and tone of the book as well as the paranoia, perceptual distortions, and chaos of hallucinogenic overindulgence. Add to that a story that only gradually emerges from the madness, but by the end brings in a lot of heavy ideas such as the existence of free will, whether ends justify means, etc. There is a sense of consequence to what happens in the film, a sense of despair at what has been lost. So this story of drug-addled losers becomes the story of the human struggle for identity and meaning.
I have a couple of minor quibbles regarding scenes from the book that only partially made the cut (no explanation for the significance of "If I'd known it was harmless I would have killed it myself, no little kid to explain how 6 and 3 gears means 18 speeds). Still, most adaptations ofstories take a few basic ideas and try to shape them into more conventional films that fit into established genres. Even when it works, such as with Blade Runner or Total Recall, it's not really
. Not so this film. This is
in all his dark and perverse and deeply thoughtful glory.
Nee, sorry.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:29 schreef victorinox het volgende:
Fear and Loathing in Las Vegas?
Nope, ook geen Trainspotting.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:34 schreef wyccie het volgende:
Trainspotting
Nee, deze film is wat recenter.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:37 schreef cwk het volgende:
is de film jaren 90 gemaakt?
quote:This most faithful rendition on film of astory (of eight so far) is both
's homage to
and
's homage to himself, his wife, and his friends who were brought down by drugs. Sporting a fine cast whose members themselves have excellent drug credentials, "
" moves from the sheer wonder or tsk-tsking of tales like Jonas Åkerlund's "Spun" or Arnovsky's "Requiem for a Dream" toward the supply-demand-punishment nexus relentlessly limned by William S. Burroughs.
Burroughs' sexually outrageous phantasmagorias have seemed unfilmable, though Cronenberg gave "Naked Lunch" a good try; but his ideas are clear: the future moves toward totalitarianism, and drugs are an excellent way of controlling masses of people. If they're addicted, they're your slaves; you've got their minds, and you've got their money. If you've got them hooked on something illegal, you've got a nation of outlaws, and hence a police state. But as Burroughs said, it's covert -- though America's huge prison population is increasingly visible. The world becomes one big sting operation. In "," the rulers conceal and rip up identities at will and in the end nobody's safe, but everybody's too wacked-out to care. Except we care, and the movie is trippy, funny -- but also sad.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 02. (--) flyguy 9 02. (--) cwk 9 04. (--) Chielus 7 05. (--) dolle_hond 5 06. (--) wyccie 3 07. (--) ranja 2 07. (--) Darkhelmet76 2 09. (--) SaintofKillers 1 09. (--) Artyshock 1 09. (--) One_conundrum 1 09. (--) Doff 1 09. (--) Ziggyziggyziggy 1 09. (--) 205_Lacoste 1 09. (--) Lamers 1 |
Gladiator?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:39 schreef EricusMaximus het volgende:
Laat ik deze er nog bij doen en dan ben ik weg.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici.
Asskicker14 +1quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:00 schreef Asskicker14 het volgende:
Oh ja. En de 5 films:
Fast and the Furious
2 fast, 2 furious
Into the blue
Varsity Blues
She's all that
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:40 schreef cwk het volgende:
testje
Stand Juni t/m Topic III
[ code verwijderd ]
Wat een tyfus moeite is zon tabel.![]()
Met dit topic erbij sta ik geloof ik bovenaan, maar het is alsnog triest te noemen. Hoewel..met dit weer is er gewoon weinig animo. En terecht ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:19 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
Ik ben net terug van een week vakantie en sta nog steeds bovenaan in Juli?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |