abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2006 @ 02:04:22 #201
153128 Drs.P
Ik mis Pjotr.
pi_39649290
Plagiaat!
  zondag 9 juli 2006 @ 10:05:52 #202
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39653212
Goeiemorgen. Ik heb weer thee.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 9 juli 2006 @ 10:17:42 #203
43653 sigme
Veraan
pi_39653303
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:05 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemorgen. Ik heb weer thee.
Goedemorgen.

Ik zit weer buiten, met laptop & espresso & croissant & rrrrroomboter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 juli 2006 @ 10:36:47 #204
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39653505
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:17 schreef sigme het volgende:
Ik zit weer buiten, met laptop & espresso & croissant & rrrrroomboter.
in de regen? HEb je geen douche?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39653577
Ai, 7 plaatsen gezakt:
quote:
Human Development Index

Top thirty countries (HDI range from 0.963 down to 0.878)

Norway (=)
Iceland (↑ 5)
Australia (=)
Luxembourg (↑ 11)
Canada (↑ 1)
Sweden ( 4)
Switzerland (↑ 4)
Ireland (↑ 2)
Belgium (↓ 3)
United States (↓ 2)
Japan (↓ 2)
Netherlands (↓ 7
  zondag 9 juli 2006 @ 10:43:08 #206
43653 sigme
Veraan
pi_39653598
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

in de regen? HEb je geen douche?
Regent het bij jou? Waar is dat?

Hier schijnt de zon, het is erg lekker weer.
En ik heb hier een douche, in de schuur, op butagas.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39653611
http://upload.wikimedia.o(...)9/LocationEurope.png

Continent Europa volgens wiki, Cyprus staat er niet eens bij. Wat doet die dan in de EU...
  zondag 9 juli 2006 @ 10:48:26 #208
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39653678
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jou? Waar is dat?

Hier schijnt de zon, het is erg lekker weer.
En ik heb hier een douche, in de schuur, op butagas.
Thans regen nabij Rotterdam. Butagas, op de boerderij ofzo?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:51:46 #209
43653 sigme
Veraan
pi_39653720
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Thans regen nabij Rotterdam. Butagas, op de boerderij ofzo?
Woon je niet meer in Luxenburg?

Ik bezit een stuk land, 1 hectare, met daarop een schuur. Geen boerderij of woonhuis. De schuur is min of meer geschikt voor verblijf: internet, water, stroom, wc, douche, kookgelegenheid.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:52:58 #210
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39653738
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
Woon je niet meer in Luxenburg?

Ik bezit een stuk land, 1 hectare, met daarop een schuur. Geen boerderij of woonhuis. De schuur is min of meer geschikt voor verblijf: internet, water, stroom, wc, douche, kookgelegenheid.
Deze week is er Vakantie.
Grootgrondbezitter
  zondag 9 juli 2006 @ 11:02:32 #211
43653 sigme
Veraan
pi_39653873
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Deze week is er Vakantie.
Ghe. Ik zou naar Luxemburg gaan, in vakantietijd. Niet naar Rotterdam.
quote:
Grootgrondbezitter
Ieder z'n fetish.. Maakt het mijn ouderdom goed? M'n eigenwijzige mormeligheid?
pi_39653917
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef pberends het volgende:

Continent Europa volgens wiki, Cyprus staat er niet eens bij. Wat doet die dan in de EU...
Sinds wanneer is de EU een geografische unie? Maak je je ook druk als je weet dat niet alle landen van de NAVO aan de atlantische oceaan grenzen?
  zondag 9 juli 2006 @ 11:08:36 #213
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39653978
Hoho, NAVO is trans Atlantisch dus dat wil zeggen dat die oceaan er tussen ligt. Niet dat je eraan grenst. Als de EU niet Europees is (staat volgens mij wel ergens dat het wel zo is) dan Mag je Marokko, Israel en China ook wel toelaten.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik zou naar Luxemburg gaan, in vakantietijd. Niet naar Rotterdam.
ff terug naar de heimat
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef sigme het volgende:
Ieder z'n fetish.. Maakt het mijn ouderdom goed? M'n eigenwijzige mormeligheid?
Ouderdom bij rijke vrouwen is juist ene plus. Dan valt er eerder te erven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Napalm op 09-07-2006 11:16:04 ]
  zondag 9 juli 2006 @ 11:14:17 #214
43653 sigme
Veraan
pi_39654065
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
[..]

Ouderdom bij rijke vrouwen is juist ene plus. Dan valt er eerder te erven.
Dus het compenseert de nadelen van hogere leeftijd. Mooi, weet ik dat.

Ik zal wel niet rijk genoeg zijn om er veel mee te kunnen compenseren, maar dat terzijde. Waarom woon jij in Luxemburg?
  zondag 9 juli 2006 @ 11:16:27 #215
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39654104
Om woon-werkverkeer te minimaliseren
pi_39654114
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
Hoho, NAVO is trans Atlantisch dus dat wil zeggen dat die oceaan er tussen ligt. Niet dat je eraan grenst. Als de EU niet Europees is (staat volgens mij wel ergens dat het wel zo is) dan Mag je Marokko, Israel en China ook wel toelaten.
Nee, de Europese Unie heeft geen definitie van wat wel geografisch dichtbij het "centrum" genoeg is om bij de unie te horen. Zoals Navo NOORD-ATLANTISCH is, is de EU Europees. Zeg 's, liggen Griekenland, Polen en Turkije aan de atlantische oceaan? Het ligt er duizenden km's vandaan kerel. Dan zou je, inderdaad, net zo goed China toelaten .

Een geografisch kaartje waarin een cartograaf een bepaald land niet bij in een werelddeel plaatst (hoe arbitraal), is een non-argument om er watvoor oordeel dan ook over te hebben, het gaat om de verbondenheid binnen de unie.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:20:07 #217
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39654170
Geografische grenzen zijn natuurlijk heel relevant als je één gezamenlijke markt met vrij verkeer nastreeft.
Hoe minder controles intern, hoe belangrijker controles aan de externe grens worden.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:22:03 #218
43653 sigme
Veraan
pi_39654199
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:16 schreef Napalm het volgende:
Om woon-werkverkeer te minimaliseren
Ach kijk. Mocht ik ooit rijk worden en het geld een Luxemburgs bankier in beheer willen geven zal ik aan je denken, ok?
pi_39654270
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:
Geografische grenzen zijn natuurlijk heel relevant als je één gezamenlijke markt met vrij verkeer nastreeft.
Hoe minder controles intern, hoe belangrijker controles aan de externe grens worden.
Ja natuurlijk. Maar dat heeft er niets mee te maken of Cyprus bij het continent wordt geteld door een of andere cartograaf om bij een politeke unie te horen (de EU is geen handelsunie meer). Het lijkt me dat Cyprus niet bij de Schengen-landen hoort trouwens.
pi_39654410
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de EU een geografische unie? Maak je je ook druk als je weet dat niet alle landen van de NAVO aan de atlantische oceaan grenzen?
Het is opvallend, maar je hoeft ook niet zo zuur te reageren.
pi_39654588
Ik ben heel zuur vandaag, p. Open maar wat kuttopics om me op te vrolijken.
pi_39654642
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef pberends het volgende:

Cyprus is niets anders als een vooruitgeschoven militaire basis, duh.
pi_39654665
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de EU een geografische unie?
Nou, sinds de oprichting ervan: EUROPESE unie.

Er zijn al landen afgewezen omdat ze niet in Europa liggen, zoals bv Marokko.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:53:00 #224
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39654720
Het is weer zondag.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 9 juli 2006 @ 11:54:07 #225
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39654740
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is weer zondag.
Alweer ja. Ik begin een patroon te ontdekken.
pi_39654815
Er is geen geografische grens aan de Europese Unie, er is een politieke / culturele grens. Zie je bijvoorbeeld bij de onderhandelingen met Turkije, 90% van het land ligt op continentaal Azië...dit geeft geen enkel probleem met welke regel over geografische grenzen dan ook.

Wat dat betreft heet pberends gelijk, ook Cyprus ligt op de Turkse geologische plaat . Ik vind het van basisschoolniveau getuigen om over iets triviaals als geologische grenzen en tektonische shit te praten als je het over politieke unies hebt. Ronduit dom, durf ik wel te zeggen.
pi_39654887
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:58 schreef Autodidact het volgende:
Er is geen geografische grens aan de Europese Unie, er is een politieke / culturele grens.
[quote]
Oh vandaar dat de EU Marokko te kennen heeft gegeven dat ze nooit lid kunnen worden omdat ze, tatatata, niet Europees zijn maar Afrikaans.
[quote]
Zie je bijvoorbeeld bij de onderhandelingen met Turkije, 90% van het land ligt op continentaal Azië...dit geeft geen enkel probleem met welke regel over geografische grenzen dan ook.
Heb jij de discussies niet gevolgd of zo?
Er is enorm veel gezeur over Turkijes eventuele toetreding en 1 vd argumenten die daar veel voorkomt is dat het voor het grootste gedeelte in Azie ligt.
Maar ja, het heeft nu eenmaal een gedeelte in Europa en helaas lijkt men wel met de onderhandelingen te gaan beginnen.
quote:
Wat dat betreft heet pberends gelijk, ook Cyprus ligt op de Turkse geologische plaat . Ik vind het van basisschool getuigen om over iets triviaals als geologische grenzen te praten als je het over politieke unies hebt. Ronduit dom, durf ik wel te zeggen.
Nou, dan zal ik de EC maar gaan bellen dat ze hun besluit inzake Marokko terug moeten draaien, want jij vindt het dom.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:08:10 #228
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39654981
De onderhandelingen zijn al begonnen.
pi_39655061
Nee, echt?
pi_39655096
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Heb jij de discussies niet gevolgd of zo?
Er is enorm veel gezeur over Turkijes eventuele toetreding en 1 vd argumenten die daar veel voorkomt is dat het voor het grootste gedeelte in Azie ligt.
Maar ja, het heeft nu eenmaal een gedeelte in Europa en helaas lijkt men wel met de onderhandelingen te gaan beginnen.
Argumenten van mensen op Fok (hoe irrelevant) gingen inderdaad soms over geologische onzin. Bij de EU heeft dit bijna geen rol gespeeld. Het gaat ze vooral over de de zaken die wel van belang zijn: democratie, mensenrechten, etc. etc. etc. Daar gaan ze nu over onderhandelen, niet over of Turkije nou geografisch bij Europa hoort of bij Azië. Het maakt ze (terecht) geen hol uit, omdat de EU een politieke unie is.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, dan zal ik de EC maar gaan bellen dat ze hun besluit inzake Marokko terug moeten draaien, want jij vindt het dom.
Nee, Freud, ik vind het niet dom dat Marokko op dit moment niet bij de EU hoort. Vertel, was het argument om Marokko er niet bij te halen geografisch? Marokko voldoet bij lange na niet aan de Kopenhagen-eisen, en ik kan je vertellen, daar zitten geen geografische eisen in vastgelegd.

Het is een non-argument, dat weet ik, dat weet de EU, maar X-Ray niet. Boo fuckin' hoo.
pi_39655177
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Argumenten van mensen op Fok (hoe irrelevant) gingen inderdaad soms over geologische onzin. Bij de EU heeft dit bijna geen rol gespeeld. Het gaat ze vooral over de de zaken die wel van belang zijn: democratie, mensenrechten, etc. etc. etc. Daar gaan ze nu over onderhandelen, niet over of Turkije nou geografisch bij Europa hoort of bij Azië. Het maakt ze (terecht) geen hol uit, omdat de EU een politieke unie is.
Ja, maar het feit dat het een politieke unie is doet niets af aan het feit dat voor toetreding het in Europa moet liggen. Het is EUROPESE Unie.
quote:
Nee, Freud, ik vind het niet dom dat Marokko op dit moment niet bij de EU hoort. Vertel, was het argument om Marokko er niet bij te halen geografisch? Marokko voldoet bij lange na niet aan de Kopenhagen-eisen, en ik kan je vertellen, daar zitten geen geografische eisen in vastgelegd.
Marokko werd op de voorhand afgewezen omdat het niet in Europa lag. Dat heb ik je nu al tig keer vertelt, wiseguy.
quote:
Marokko diende, vanuit de veronderstelling een Europees land te zijn, op 20 juli 1987 een aanvraag in voor EU-lidmaatschap. De EU-lidstaten wezen deze aanvraag af omdat zij Marokko geen Europees land vonden;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitbreiding_van_de_Europese_Unie
pi_39655252
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, echt?
Niet echt opgelet, wel? Maar goed, ik kap met deze discussie, ik ga niet over geologie praten als het over politieke unies gaat, doe dat maar met Wilders.
pi_39655278
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:19 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Niet echt opgelet, wel? Maar goed, ik kap met deze discussie, ik ga niet over geologie praten als het over politieke unies gaat, doe dat maar met Wilders.
Zwaktebod. In de post hierboven staat het met bron vermeld. Typerend trouwens om het gelijk weer op Wilders te gooien.
En buiten dat:
quote:
Volgens het EU-verdrag kan iedere "Europese" staat lid worden van de EU mits alle andere lidstaten hiermee instemmen
Maar nee, RQ weet het beter als het EU-verdrag en Europa is geen geografische regio
pi_39655309
quote:
Marokko diende, vanuit de veronderstelling een Europees land te zijn, op 20 juli 1987 een aanvraag in voor EU-lidmaatschap. De EU-lidstaten wezen deze aanvraag af omdat zij Marokko geen Europees land vonden;
"Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn. Gelukkig omvat het concept "europa" meer dan geografie alleen. Marokko is geen geografisch gezien Europees land, maar ook cultureel en politiek niet. Wellicht was dat het argument. Anders zou Cyprus ook niet bij de EU gekomen zijn.

Wiseguy. Ga nu maar met KB rellen.
pi_39655344
quote:
RQ weet het beter als het EU-verdrag en Europa is geen geografische regio
Je kunt echt slecht lezen en schrijven hè?
pi_39655351
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn.
quote:
Volgens het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa kan iedere Europese staat die de in dat verdrag genoemde waarden eerbiedigt lid worden van de EU.
Marokko werd afgewezen omdat HET NIET IN EUROPA LAG!
pi_39655378
Als je niet eens leest wat ik tik, X-Ray, dan heeft het geen zin.
pi_39655455
En hier: http://ec.europa.eu/comm/enlargement/index_en.htm

staan welke landen uiteindelijk nog kans maken, alleen deze Europese landen nog. De rest wordt niet tot Europa gerekend wat betreft de EU.
pi_39655540
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:24 schreef Autodidact het volgende:
Als je niet eens leest wat ik tik, X-Ray, dan heeft het geen zin.
Nou, dat wou ik nou net tegen jou zeggen. Heb je uberhaupt de stukjes die in gequote heb en de links gelezen? Nee he? En dan met ronduit onzin aan komen dat een "Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn`, tja, dan houdt het gewoon op. De EU zegt zelf dat alleen EUROPESE landen in aanmerking komen en ja, daarmee worden landen bedoeld die in EUROPA liggen.

Het voorbeeld van Marokko is daarbij zeer duidelijk: dat werd afgewezen omdat het, GEOGRAFISCH, niet in Europa ligt. Dat jij dat dan goed probeert te lullen met zelfverzonnen onzin, tja. Zo kan ik het ook.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:31:04 #240
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39655550
"Ik heb nog nooit zo genoten als toen met jouw snor tegen mijn kloten," zei de arabier tegen zijn vrouw
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39655576
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:30 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou, dat wou ik nou net tegen jou zeggen. Heb je uberhaupt de stukjes die in gequote heb en de links gelezen? Nee he? En dan met ronduit onzin aan komen dat een "Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn`, tja, dan houdt het gewoon op. De EU zegt zelf dat alleen EUROPESE landen in aanmerking komen en ja, daarmee worden landen bedoeld in in EUROPA liggen.

Het voorbeeld van Marokko is daarbij zeer duidelijk: dat werd afgewezen omdat het, GEOGRAFISCH, niet in Europa ligt. Dat jij dat dan goed probeert te lullen met zelfverzonnen onzin, tja. Zo kan ik het ook.
Cyprus.
pi_39655643
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Cyprus.
Is een eilandje in de middelandse zee met een grotendeels Griekse (Europese) bevolking. De Middelandse zee is gedeeltelijk Europees, dus dit is zo'n twijfelpunt, net zoals Turkije.
Maar landen die duidelijk niet in Europa liggen, zoals alle landen in Afrika bijvoorbeeld, die kunnen dus geen lid van de EU worden.

Buiten dat is Cyprus alleen toegelaten als strategisch militair punt, dat is duidelijk. Vergeet ook niet de zeer lange Britse overheersing daar.
pi_39655655
En op de rest gaat Richardje gewoon niet in.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:37:16 #244
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39655687
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:41 schreef pberends het volgende:
Ai, 7 plaatsen gezakt:
[..]
is er een nieuwe?
pi_39655765
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:35 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Is een eilandje in de middelandse zee met een grotendeels Griekse (Europese) bevolking. De Middelandse zee is gedeeltelijk Europees, dus dit is zo'n twijfelpunt, net zoals Turkije.
Maar landen die duidelijk niet in Europa liggen, zoals alle landen in Afrika bijvoorbeeld, die kunnen dus geen lid van de EU worden.
Als jij vindt, dat het grootste gedeelte van Turkije geografisch niet binnen de grenzen van Europa valt (vind ik ook), dan hoort Cyprus ook niet binnen de geografische grenzen van Europa, maar bij Azië. Dat is ook het geval. Er zit dus, geografisch gezien, een 100% Aziatisch land in de Europese Unie.
quote:
Buiten dat is Cyprus alleen toegelaten als strategisch militair punt, dat is duidelijk. Vergeet ook niet de zeer lange Britse overheersing daar.
Inderdaad, dat soort dingen zijn van belang. Cyprus valt geografisch niet binnen Europa, maar cultureel, politiek, en militair wellicht past het prima binnen Europa. Dat zijn de criteria die de EU stelt aan een potentieel lid van de EU, en niet zozeer of geografen en geologen het binnen het contintent Europa vinden vallen. Cyprus valt geografisch gezien net zo buiten Europa als Marokko, maar sociaal en politiek gezien is het Griekse deel van het eiland een Europees land en Marokko bij lange na niet, daarom zitten ze erbij.

Strategisch-militair is trouwens niet echt een criterium voor een land om bij de EU te mogen horen. Daar is de NAVO voor.
pi_39655800
quote:
En op de rest gaat Richardje gewoon niet in.
In één woord je hele onzinverhaal over geografische criteria omver geblazen, knap hè .
pi_39655840
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:41 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als jij vindt, dat het grootste gedeelte van Turkije geografisch niet binnen de grenzen van Europa valt (vind ik ook), dan hoort Cyprus ook niet binnen de geografische grenzen van Europa, maar bij Azië. Dat is ook het geval. Er zit dus een 100% Aziatisch land in de Europese Unie.
Nee, het is een eilandje en Turkije loopt veel, veel verder het gebied dat bekend staat als Klein Azie binnen. Cyprus ligt in de Middelandse zee. Zoals jij beredeneert zou Sicilie dus ook niet bij Europa horen.
quote:
Inderdaad, dat soort dingen zijn van belang. Cyprus valt geografisch niet binnen Europa, maar cultureel, politiek, en militair wellicht past het prima binnen Europa. Dat zijn de criteria die de EU stelt aan een potentieel lid van de EU, en niet zozeer of geografen en geologen het binnen het contintent Europa vinden vallen. Marokko valt geografisch gezien net zo buiten Europa als Marokko, maar sociaal en politiek gezien is het Griekse deel van het eiland een Europees land, daarom zitten ze erbij.
Eigenwijs stuk vreten! Het staat gewoon letterlijk op de EU-site maar je negeert het gewoon!
quote:
Strategisch-militair is trouwens niet echt een criterium voor een land om bij de EU te mogen horen. Daar is de NAVO voor.
Yeah right, dat er al een EU-leger is opgericht is je zeker ontgaan? Tuurlijk tellen dat soort dingen voor de grote kopstukken mee. Doe niet zo naief.
pi_39655843
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

In één woord je hele onzinverhaal over geografische criteria omver geblazen, knap hè .
1 woord: Marokko.
pi_39655914
Er staat zelfs dat Cyprus alleen voor historische en culturele redenen mee mag doen. Volgens jouw redenatie zou Zuid-Amerika ook mee kunnen doen met de EU omdat Frans Guyana lid is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Europe_political_map.png
pi_39656092
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, het is een eilandje en Turkije loopt veel, veel verder het gebied dat bekend staat als Klein Azie binnen. Cyprus ligt in de Middelandse zee. Zoals jij beredeneert zou Sicilie dus ook niet bij Europa horen.
Je kunt over "verder" praten wat je wil, punt blijft dat Cyprus geografisch en geologisch buiten Europa valt.. En jawel, Sicilië hoort wel degelijk bij de EU, ze zijn politiek en cultureel zeer verwant aan Europa.
quote:
Eigenwijs stuk vreten! Het staat gewoon letterlijk op de EU-site maar je negeert het gewoon!
Nee, ik bevestig het.
quote:
Yeah right, dat er al een EU-leger is opgericht is je zeker ontgaan? Tuurlijk tellen dat soort dingen voor de grote kopstukken mee. Doe niet zo naief.
Er is inderdaad allang een vrijwillige samenwerking tussen de verschillende legers. Wat heeft dat met Cyprus te maken eigenlijk?

Maar goed, we ronden het even af want het begint een herhaling van zetten te worden, laat die laatste vraag maar zitten.
- Cyprus is, geografisch gezien, een 100% Aziatisch land.
- De EU zag dit niet als probleem en stelde historische, politieke en culturele criteria ver boven het geologische argument (dat niet eens ter sprake is gekomen)
- Cyprus is dus lid geworden van de EU, terwijl het eiland geologisch gezien niet binnen de Europa hoort en veel verder van het Europese vasteland verwijderd is dan Marokko of Turkije.

Welke conclusie jij hieruit trekt is aan jou. Aju.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')