Goedemorgen.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:05 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemorgen. Ik heb weer thee.
in de regen? HEb je geen douche?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:17 schreef sigme het volgende:
Ik zit weer buiten, met laptop & espresso & croissant & rrrrroomboter.
quote:Human Development Index
Top thirty countries (HDI range from 0.963 down to 0.878)
Norway (=)
Iceland (↑ 5)
Australia (=)
Luxembourg (↑ 11)
Canada (↑ 1)
Sweden ( 4)
Switzerland (↑ 4)
Ireland (↑ 2)
Belgium (↓ 3)
United States (↓ 2)
Japan (↓ 2)
Netherlands (↓ 7
Regent het bij jou? Waar is dat?quote:
Thans regen nabij Rotterdam. Butagas, op de boerderij ofzo?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jou? Waar is dat?
Hier schijnt de zon, het is erg lekker weer.
En ik heb hier een douche, in de schuur, op butagas.
Woon je niet meer in Luxenburg?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
Thans regen nabij Rotterdam. Butagas, op de boerderij ofzo?
Deze week is er Vakantie.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
Woon je niet meer in Luxenburg?
Ik bezit een stuk land, 1 hectare, met daarop een schuur. Geen boerderij of woonhuis. De schuur is min of meer geschikt voor verblijf: internet, water, stroom, wc, douche, kookgelegenheid.
Ghe. Ik zou naar Luxemburg gaan, in vakantietijd. Niet naar Rotterdam.quote:
quote:Grootgrondbezitter![]()
Sinds wanneer is de EU een geografische unie? Maak je je ook druk als je weet dat niet alle landen van de NAVO aan de atlantische oceaan grenzen?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)9/LocationEurope.png
Continent Europa volgens wiki, Cyprus staat er niet eens bij. Wat doet die dan in de EU...
ff terug naar de heimatquote:Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik zou naar Luxemburg gaan, in vakantietijd. Niet naar Rotterdam.
Ouderdom bij rijke vrouwen is juist ene plus. Dan valt er eerder te erven.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:02 schreef sigme het volgende:
Ieder z'n fetish.. Maakt het mijn ouderdom goed? M'n eigenwijzige mormeligheid?
![]()
Dus het compenseert de nadelen van hogere leeftijd. Mooi, weet ik dat.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ouderdom bij rijke vrouwen is juist ene plus. Dan valt er eerder te erven.
Nee, de Europese Unie heeft geen definitie van wat wel geografisch dichtbij het "centrum" genoeg is om bij de unie te horen. Zoals Navo NOORD-ATLANTISCH is, is de EU Europees. Zeg 's, liggen Griekenland, Polen en Turkije aan de atlantische oceaan? Het ligt er duizenden km's vandaan kerel. Dan zou je, inderdaad, net zo goed China toelatenquote:Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
Hoho, NAVO is trans Atlantisch dus dat wil zeggen dat die oceaan er tussen ligt. Niet dat je eraan grenst. Als de EU niet Europees is (staat volgens mij wel ergens dat het wel zo is) dan Mag je Marokko, Israel en China ook wel toelaten.
Ach kijk. Mocht ik ooit rijk worden en het geld een Luxemburgs bankier in beheer willen geven zal ik aan je denken, ok?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:16 schreef Napalm het volgende:
Om woon-werkverkeer te minimaliseren
Ja natuurlijk. Maar dat heeft er niets mee te maken of Cyprus bij het continent wordt geteld door een of andere cartograaf om bij een politeke unie te horen (de EU is geen handelsunie meer). Het lijkt me dat Cyprus niet bij de Schengen-landen hoort trouwens.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:
Geografische grenzen zijn natuurlijk heel relevant als je één gezamenlijke markt met vrij verkeer nastreeft.
Hoe minder controles intern, hoe belangrijker controles aan de externe grens worden.
Het is opvallend, maar je hoeft ook niet zo zuur te reageren.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de EU een geografische unie? Maak je je ook druk als je weet dat niet alle landen van de NAVO aan de atlantische oceaan grenzen?
Cyprus is niets anders als een vooruitgeschoven militaire basis, duh.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:43 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)9/LocationEurope.png
Continent Europa volgens wiki, Cyprus staat er niet eens bij. Wat doet die dan in de EU...
Nou, sinds de oprichting ervan: EUROPESE unie.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de EU een geografische unie?
Alweer ja. Ik begin een patroon te ontdekken.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is weer zondag.
Heb jij de discussies niet gevolgd of zo?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:58 schreef Autodidact het volgende:
Er is geen geografische grens aan de Europese Unie, er is een politieke / culturele grens.
[quote]
Oh vandaar dat de EU Marokko te kennen heeft gegeven dat ze nooit lid kunnen worden omdat ze, tatatata, niet Europees zijn maar Afrikaans.
[quote]
Zie je bijvoorbeeld bij de onderhandelingen met Turkije, 90% van het land ligt op continentaal Azië...dit geeft geen enkel probleem met welke regel over geografische grenzen dan ook.
Nou, dan zal ik de EC maar gaan bellen dat ze hun besluit inzake Marokko terug moeten draaien, want jij vindt het dom.quote:Wat dat betreft heet pberends gelijk, ook Cyprus ligt op de Turkse geologische plaat. Ik vind het van basisschool getuigen om over iets triviaals als geologische grenzen te praten als je het over politieke unies hebt. Ronduit dom, durf ik wel te zeggen.
Argumenten van mensen op Fok (hoe irrelevant) gingen inderdaad soms over geologische onzin. Bij de EU heeft dit bijna geen rol gespeeld. Het gaat ze vooral over de de zaken die wel van belang zijn: democratie, mensenrechten, etc. etc. etc. Daar gaan ze nu over onderhandelen, niet over of Turkije nou geografisch bij Europa hoort of bij Azië. Het maakt ze (terecht) geen hol uit, omdat de EU een politieke unie is.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Heb jij de discussies niet gevolgd of zo?
Er is enorm veel gezeur over Turkijes eventuele toetreding en 1 vd argumenten die daar veel voorkomt is dat het voor het grootste gedeelte in Azie ligt.
Maar ja, het heeft nu eenmaal een gedeelte in Europa en helaas lijkt men wel met de onderhandelingen te gaan beginnen.
Nee, Freud, ik vind het niet dom dat Marokko op dit moment niet bij de EU hoort. Vertel, was het argument om Marokko er niet bij te halen geografisch? Marokko voldoet bij lange na niet aan de Kopenhagen-eisen, en ik kan je vertellen, daar zitten geen geografische eisen in vastgelegd.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, dan zal ik de EC maar gaan bellen dat ze hun besluit inzake Marokko terug moeten draaien, want jij vindt het dom.![]()
Ja, maar het feit dat het een politieke unie is doet niets af aan het feit dat voor toetreding het in Europa moet liggen. Het is EUROPESE Unie.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Argumenten van mensen op Fok (hoe irrelevant) gingen inderdaad soms over geologische onzin. Bij de EU heeft dit bijna geen rol gespeeld. Het gaat ze vooral over de de zaken die wel van belang zijn: democratie, mensenrechten, etc. etc. etc. Daar gaan ze nu over onderhandelen, niet over of Turkije nou geografisch bij Europa hoort of bij Azië. Het maakt ze (terecht) geen hol uit, omdat de EU een politieke unie is.
Marokko werd op de voorhand afgewezen omdat het niet in Europa lag. Dat heb ik je nu al tig keer vertelt, wiseguy.quote:Nee, Freud, ik vind het niet dom dat Marokko op dit moment niet bij de EU hoort. Vertel, was het argument om Marokko er niet bij te halen geografisch? Marokko voldoet bij lange na niet aan de Kopenhagen-eisen, en ik kan je vertellen, daar zitten geen geografische eisen in vastgelegd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitbreiding_van_de_Europese_Uniequote:Marokko diende, vanuit de veronderstelling een Europees land te zijn, op 20 juli 1987 een aanvraag in voor EU-lidmaatschap. De EU-lidstaten wezen deze aanvraag af omdat zij Marokko geen Europees land vonden;
Niet echt opgelet, wel? Maar goed, ik kap met deze discussie, ik ga niet over geologie praten als het over politieke unies gaat, doe dat maar met Wilders.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, echt?
Zwaktebod. In de post hierboven staat het met bron vermeld. Typerend trouwens om het gelijk weer op Wilders te gooien.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niet echt opgelet, wel? Maar goed, ik kap met deze discussie, ik ga niet over geologie praten als het over politieke unies gaat, doe dat maar met Wilders.
Maar nee, RQ weet het beter als het EU-verdrag en Europa is geen geografische regioquote:Volgens het EU-verdrag kan iedere "Europese" staat lid worden van de EU mits alle andere lidstaten hiermee instemmen
"Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn. Gelukkig omvat het concept "europa" meer dan geografie alleen. Marokko is geen geografisch gezien Europees land, maar ook cultureel en politiek niet. Wellicht was dat het argument. Anders zou Cyprus ook niet bij de EU gekomen zijn.quote:Marokko diende, vanuit de veronderstelling een Europees land te zijn, op 20 juli 1987 een aanvraag in voor EU-lidmaatschap. De EU-lidstaten wezen deze aanvraag af omdat zij Marokko geen Europees land vonden;
Je kunt echt slecht lezen en schrijven hè?quote:RQ weet het beter als het EU-verdrag en Europa is geen geografische regio
quote:Op zondag 9 juli 2006 12:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn.
Marokko werd afgewezen omdat HET NIET IN EUROPA LAG!quote:Volgens het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa kan iedere Europese staat die de in dat verdrag genoemde waarden eerbiedigt lid worden van de EU.
Nou, dat wou ik nou net tegen jou zeggen. Heb je uberhaupt de stukjes die in gequote heb en de links gelezen? Nee he? En dan met ronduit onzin aan komen dat een "Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn`, tja, dan houdt het gewoon op. De EU zegt zelf dat alleen EUROPESE landen in aanmerking komen en ja, daarmee worden landen bedoeld die in EUROPA liggen.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:24 schreef Autodidact het volgende:
Als je niet eens leest wat ik tik, X-Ray, dan heeft het geen zin.
Cyprus.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, dat wou ik nou net tegen jou zeggen. Heb je uberhaupt de stukjes die in gequote heb en de links gelezen? Nee he? En dan met ronduit onzin aan komen dat een "Europees land" hoeft niet per definitie geografisch te zijn`, tja, dan houdt het gewoon op. De EU zegt zelf dat alleen EUROPESE landen in aanmerking komen en ja, daarmee worden landen bedoeld in in EUROPA liggen.
Het voorbeeld van Marokko is daarbij zeer duidelijk: dat werd afgewezen omdat het, GEOGRAFISCH, niet in Europa ligt. Dat jij dat dan goed probeert te lullen met zelfverzonnen onzin, tja. Zo kan ik het ook.
Is een eilandje in de middelandse zee met een grotendeels Griekse (Europese) bevolking. De Middelandse zee is gedeeltelijk Europees, dus dit is zo'n twijfelpunt, net zoals Turkije.quote:
Als jij vindt, dat het grootste gedeelte van Turkije geografisch niet binnen de grenzen van Europa valt (vind ik ook), dan hoort Cyprus ook niet binnen de geografische grenzen van Europa, maar bij Azië. Dat is ook het geval. Er zit dus, geografisch gezien, een 100% Aziatisch land in de Europese Unie.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Is een eilandje in de middelandse zee met een grotendeels Griekse (Europese) bevolking. De Middelandse zee is gedeeltelijk Europees, dus dit is zo'n twijfelpunt, net zoals Turkije.
Maar landen die duidelijk niet in Europa liggen, zoals alle landen in Afrika bijvoorbeeld, die kunnen dus geen lid van de EU worden.
Inderdaad, dat soort dingen zijn van belang. Cyprus valt geografisch niet binnen Europa, maar cultureel, politiek, en militair wellicht past het prima binnen Europa. Dat zijn de criteria die de EU stelt aan een potentieel lid van de EU, en niet zozeer of geografen en geologen het binnen het contintent Europa vinden vallen. Cyprus valt geografisch gezien net zo buiten Europa als Marokko, maar sociaal en politiek gezien is het Griekse deel van het eiland een Europees land en Marokko bij lange na niet, daarom zitten ze erbij.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:35 schreef -IksRee- het volgende:
Buiten dat is Cyprus alleen toegelaten als strategisch militair punt, dat is duidelijk. Vergeet ook niet de zeer lange Britse overheersing daar.
In één woord je hele onzinverhaal over geografische criteria omver geblazen, knap hèquote:Op zondag 9 juli 2006 12:35 schreef -IksRee- het volgende:
En op de rest gaat Richardje gewoon niet in.
Nee, het is een eilandje en Turkije loopt veel, veel verder het gebied dat bekend staat als Klein Azie binnen. Cyprus ligt in de Middelandse zee. Zoals jij beredeneert zou Sicilie dus ook niet bij Europa horen.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als jij vindt, dat het grootste gedeelte van Turkije geografisch niet binnen de grenzen van Europa valt (vind ik ook), dan hoort Cyprus ook niet binnen de geografische grenzen van Europa, maar bij Azië. Dat is ook het geval. Er zit dus een 100% Aziatisch land in de Europese Unie.
Eigenwijs stuk vreten! Het staat gewoon letterlijk op de EU-site maar je negeert het gewoon!quote:Inderdaad, dat soort dingen zijn van belang. Cyprus valt geografisch niet binnen Europa, maar cultureel, politiek, en militair wellicht past het prima binnen Europa. Dat zijn de criteria die de EU stelt aan een potentieel lid van de EU, en niet zozeer of geografen en geologen het binnen het contintent Europa vinden vallen. Marokko valt geografisch gezien net zo buiten Europa als Marokko, maar sociaal en politiek gezien is het Griekse deel van het eiland een Europees land, daarom zitten ze erbij.
Yeah right, dat er al een EU-leger is opgericht is je zeker ontgaan? Tuurlijk tellen dat soort dingen voor de grote kopstukken mee. Doe niet zo naief.quote:Strategisch-militair is trouwens niet echt een criterium voor een land om bij de EU te mogen horen. Daar is de NAVO voor.
1 woord: Marokko.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In één woord je hele onzinverhaal over geografische criteria omver geblazen, knap hè.
Je kunt over "verder" praten wat je wil, punt blijft dat Cyprus geografisch en geologisch buiten Europa valt.. En jawel, Sicilië hoort wel degelijk bij de EU, ze zijn politiek en cultureel zeer verwant aan Europa.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, het is een eilandje en Turkije loopt veel, veel verder het gebied dat bekend staat als Klein Azie binnen. Cyprus ligt in de Middelandse zee. Zoals jij beredeneert zou Sicilie dus ook niet bij Europa horen.
Nee, ik bevestig het.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
Eigenwijs stuk vreten! Het staat gewoon letterlijk op de EU-site maar je negeert het gewoon!![]()
![]()
Er is inderdaad allang een vrijwillige samenwerking tussen de verschillende legers. Wat heeft dat met Cyprus te maken eigenlijk?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
Yeah right, dat er al een EU-leger is opgericht is je zeker ontgaan? Tuurlijk tellen dat soort dingen voor de grote kopstukken mee. Doe niet zo naief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |