abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2008 @ 09:08:51 #226
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63095179
Laffe huichelaar
pi_63095468
Vooropgesteld: ik hoef en wil niet weg uit Nederland. Zou dat absoluut moeten, dan ging ik het liefst naar Scandinavië (Noorwegen/Zweden) of Canada.
pi_63098177
NWS>>>Kaaskoppen in het buitenland

Voor mij ook Australië, maar ik mis nog een paar euro's
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 10 november 2008 @ 15:48:51 #229
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63104200
Ik weet het nog net niet hoor. Mijn pa woont in Frankrijk, wat toch altijd verheerlijkt wordt. Maar daar zeiken ze veel meer, depressiever, is de regelgeving veel en veel ingewikkelder. En zo kan je nog wel meer dingen verzinnen. Qua voorzieningen is alles hier perfect geregeld. Openbaar vervoer (inderdaad, mensen kankeren veel te veel) is hier vergeleken met vele andere landen bijkans briljant te noemen. Daar moet je inderdaad iets harder voor werken. Vooral in de zogenaamde economische grootheden moet je volgens mij erg uitkijken omdat het daar een heel select rijk groepje is wat het topje van de ijsberg vormt.

Als het je uitsluitend gaat om je leven een beetje op je gemak te slijten zonder dat het je een fuck uitmaakt of je enige zekerheid hebt hou ik je absoluut niet tegen. Ik heb wel goede verhalen gehoord over Curacao of de Domincaanse Republiek. Maar goed.

Mij lijkt Japan wel wat (lijkt me qua zekerheid zelfs geen verschil te maken). Of Canada inderdaad.
pi_63104782
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:48 schreef wallofdolls het volgende:
Ik weet het nog net niet hoor. Mijn pa woont in Frankrijk, wat toch altijd verheerlijkt wordt. Maar daar zeiken ze veel meer, depressiever, is de regelgeving veel en veel ingewikkelder. En zo kan je nog wel meer dingen verzinnen. Qua voorzieningen is alles hier perfect geregeld. Openbaar vervoer (inderdaad, mensen kankeren veel te veel) is hier vergeleken met vele andere landen bijkans briljant te noemen. Daar moet je inderdaad iets harder voor werken. Vooral in de zogenaamde economische grootheden moet je volgens mij erg uitkijken omdat het daar een heel select rijk groepje is wat het topje van de ijsberg vormt.

Als het je uitsluitend gaat om je leven een beetje op je gemak te slijten zonder dat het je een fuck uitmaakt of je enige zekerheid hebt hou ik je absoluut niet tegen. Ik heb wel goede verhalen gehoord over Curacao of de Domincaanse Republiek. Maar goed.

Mij lijkt Japan wel wat (lijkt me qua zekerheid zelfs geen verschil te maken). Of Canada inderdaad.
In frankrijk moet je dan ook niet pertinent gaan wonen, frankrijk is het land om een zomerhuisje in te hebben, en eens per jaar eens langskomen...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 november 2008 @ 16:36:03 #231
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63105492
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In frankrijk moet je dan ook niet pertinent gaan wonen, frankrijk is het land om een zomerhuisje in te hebben, en eens per jaar eens langskomen...
Mijn vader is zeg maar iemand die de mogelijkheid gaat bieden om mensen in Nederland zo'n zomerhuisje te laten kopen
pi_63115970
quote:
Op maandag 10 november 2008 05:17 schreef Superfast het volgende:
Maar verdien je in verhouding niet veel minder dan hier in Nederland ?
Management in NL is overbetaald en uitvoerend technisch personeel ondergewaardeerd. Ik verdien omgerekend dus net zoveel hier als dat ik in NL zou verdienen. Alleen zijn de lasten hier veel lager.
quote:
16 euro ziektekosten per maand hoe is dat mogelijk?(kan me herinneren dat we hier ook 30 gulden per maand betaalden totdat we ingehaald werden door de realiteit en inmiddels op 120 euro zitten )
120 euro? toen ik net wegging had ik wereld dekking voor een jaar. Zeg maar gerust 166 euro per maand !

Ik heb geen idee, maar als je hier bijv. een röntgenfoto moet maken hoef je niet naar het ziekenhuis, maar zijn er gewoon meerdere plaatsten waar ze dat doen. Zonder afspraak naar binnen gelopen en 30 min. later stond ik alweer buiten met de negatieven in m'n hand.

Mijn vriendin ging voor het eerst naar de chiropracter, hup meteen 3 röntgenfoto's van haar hele nek en rug.
Gewoon geen half werk hier. Dus geen idee hoe ze dat hier zo goedkoop en effectief kunnen houden.
quote:
Én jullie hebben daar wel weer last van jongens als deze.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die onverwachts uit een hoekje kunnen kruipen dus hoezo veilig?
je bent in de war met Australië. Hier in Nieuw-Zeeland zijn geen gevaarlijke beesten. Geen giftige slangen of spinnen enz.
(waarschijnlijk zijn het gevaarlijkst hier de koeien en wilde zwijnen, maar goed dat heb je in NL ook...)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_63120158
Mexico Stad
pi_63121079
Open een B&B in Italië.
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 22:38:20 #235
45833 crew  Fogel
pi_63143999
quote:
Op maandag 10 november 2008 07:27 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Idd, dat geldt volgens mij voor het gros van de landen.. Salaris/ prijs verhouding ligt overal vrijwel hetzelfde. Hier in Canada bijvoorbeeld ook; De salarissen en prijzen zijn vrijwel gelijk, alleen door de wisselkoers lijkt alles hier heel goedkoop voor iemand met inkomsten in euros.
Moet je nagaan hoe het voor mij is met (ruim boven gemiddelde) inkomsten in Noorse kronen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 12 november 2008 @ 13:33:53 #236
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63157176
Rusland (Sint Petersburg)

Willen dat er meer?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_63179693
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef Reddiablo het volgende:
Rusland (Sint Petersburg)
Waarom wil je daar graag heen emigreren?
 FR
  donderdag 13 november 2008 @ 15:25:23 #238
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_63192254
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe het voor mij is met (ruim boven gemiddelde) inkomsten in Noorse kronen.
Moet je helemaal nagaan hoe het voor mij is als je bedenkt dat het gemiddelde salaris hier rond de $50 US zit.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 23:11:23 #239
45833 crew  Fogel
pi_63234568
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:25 schreef breaky het volgende:

[..]

Moet je helemaal nagaan hoe het voor mij is als je bedenkt dat het gemiddelde salaris hier rond de $50 US zit.
Als jij volgens die norm bovengemiddeld verdient, zelfs als verdien je 10x zoveel, schiet het nog niet op als je naar een ander land gaat.
Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je een 'westers' loon hebt daar, en dan schiet het wel hard op natuurlijk.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_63255230
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als jij volgens die norm bovengemiddeld verdient, zelfs als verdien je 10x zoveel, schiet het nog niet op als je naar een ander land gaat.
Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je een 'westers' loon hebt daar, en dan schiet het wel hard op natuurlijk.
Er zijn vast nog wel landen waar het gemiddelde loon ver ver beneden de 50$ dollar ligt ..
denk ik
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 november 2008 @ 03:31:37 #241
25957 Reddiablo
pi_63255396
quote:
Op donderdag 13 november 2008 01:09 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Waarom wil je daar graag heen emigreren?
de liefde

Mijn vriendin woont daar
www.3voor12denhaag.nl
  zondag 16 november 2008 @ 04:35:18 #243
25957 Reddiablo
pi_63255849
msn relaties??? Zijn dat ook relaties? LOL
www.3voor12denhaag.nl
  zondag 16 november 2008 @ 13:25:51 #244
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_63260396
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tja ik verdien redelijk goed maar in Noorwegen zou het helemaal niks zijn denk ik. Niet dat ik dat erg vind trouwens...ik ben hier niet gekomen om rijk te worden maar meer voor de kwaliteit van het leven en het aangename klimaat. Het is hier nu "winter". Dat kun je dus vergelijken met een hele mooie lente in Nederland.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 14:21:28 #245
45833 crew  Fogel
pi_63262221
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:25 schreef breaky het volgende:

[..]

Tja ik verdien redelijk goed maar in Noorwegen zou het helemaal niks zijn denk ik. Niet dat ik dat erg vind trouwens...ik ben hier niet gekomen om rijk te worden maar meer voor de kwaliteit van het leven en het aangename klimaat. Het is hier nu "winter". Dat kun je dus vergelijken met een hele mooie lente in Nederland.
De 'armoedegrens' ligt hier bij 20-25.000¤ per jaar.
Ben hier ook niet gekomen om rijk te worden (en als dat wel de bedoeling was geweest, heb ik gefaald ) en ik vind het klimaat hier ook erg prettig, net een dikke sneeuwbui, heerlijk
pi_63281666
Ik woon sinds een paar maanden in Australie, maar hier zeuren de mensen bijna net zo hard als in Nederland hoor. Sterker nog, het is hier net Nederland, volgens veel mensen betalen ze veel belasting, is de benzine duur, zijn de boodschappen onbetaalbaar. Ze klagen niet over dingen die in verhouding echt duurder zijn, zoals bier, sterke drank en roken.
Als je echt weg wil uit Nederland, net als ik wilde, moet je het vooral niet overhaast doen. Ik heb, toen ik er 8 jaar geleden al aan het denken was, nog een huis gekocht en 2 jaar voor ik vertrok nog een bedrijfje begonnen. Laat je in het dagelijks leven in ieder geval niet weerhouden van een normaal leven te leiden. Je weet niet wat je te wachten staat. Mijn leven ging gewoon z'n gangetje tot een maand voor vertrek. Toen heb ik snel mijn huis verkocht, overal uitgeschreven en van iedereen afscheid genomen.
Misschien komt het er nooit van, dat emigreren, en dan zou je bepaalde kansen weggooien.
Ik had met mijn huis verkopen en mijn bedrijfje toch genoeg verdient om een paar jaar te kunnen niksen, of een mooie aanbetaling doen op een huis. Ik ben hier nu bezig met mijn licenties en heb al een hele tijd vakantie, geen nood, want we rijden hier wat rond gaan naar het strand. Sommige mensen hebben het helaas niet zo breed, zorg er in elk geval voor dat je een hele tijd vooruit kunt met je geld, dan is het voor je vertrekt misschien minder leuk, net als bij mij, hard werken, maar als je aankomt ben je dat allemaal heel snel vergeten.

Waarheen? Australie: goed weer, weinig belastingen (in verhouding), goede scholen, ziekenhuizen, etc. en bijna iedereen kan al redelijk tot goed Engels.

Groeten Arno

www.skippious.com
  maandag 17 november 2008 @ 16:34:26 #247
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_63292247
Ik loop sinds mijn vakantie op Thailand met de gedachte om daar te gaan wonen.
Alles is zoveel mooier en leuker.
ik ben de jager met de pet.
pi_63292350
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:34 schreef Houzer het volgende:
Er werken is heel iets anders dan er vakantie vieren he
pi_63306897
quote:
Op zondag 16 november 2008 03:31 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

de liefde

Mijn vriendin woont daar
Origineel, qua bestemming!
 FR
pi_63307257
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:34 schreef Houzer het volgende:
Net wat Niek. zegt, ergens op vakantie zijn is totaal niet te vergelijken met ergens wonen en vooral: werken Zeker in Thailand vraag ik me af hoe dat gaat zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')