In frankrijk moet je dan ook niet pertinent gaan wonen, frankrijk is het land om een zomerhuisje in te hebben, en eens per jaar eens langskomen...quote:Op maandag 10 november 2008 15:48 schreef wallofdolls het volgende:
Ik weet het nog net niet hoor. Mijn pa woont in Frankrijk, wat toch altijd verheerlijkt wordt. Maar daar zeiken ze veel meer, depressiever, is de regelgeving veel en veel ingewikkelder. En zo kan je nog wel meer dingen verzinnen. Qua voorzieningen is alles hier perfect geregeld. Openbaar vervoer (inderdaad, mensen kankeren veel te veel) is hier vergeleken met vele andere landen bijkans briljant te noemen. Daar moet je inderdaad iets harder voor werken. Vooral in de zogenaamde economische grootheden moet je volgens mij erg uitkijken omdat het daar een heel select rijk groepje is wat het topje van de ijsberg vormt.
Als het je uitsluitend gaat om je leven een beetje op je gemak te slijten zonder dat het je een fuck uitmaakt of je enige zekerheid hebt hou ik je absoluut niet tegen. Ik heb wel goede verhalen gehoord over Curacao of de Domincaanse Republiek. Maar goed.
Mij lijkt Japan wel wat (lijkt me qua zekerheid zelfs geen verschil te maken). Of Canada inderdaad.
Mijn vader is zeg maar iemand die de mogelijkheid gaat bieden om mensen in Nederland zo'n zomerhuisje te laten kopenquote:Op maandag 10 november 2008 16:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In frankrijk moet je dan ook niet pertinent gaan wonen, frankrijk is het land om een zomerhuisje in te hebben, en eens per jaar eens langskomen...
Management in NL is overbetaald en uitvoerend technisch personeel ondergewaardeerd. Ik verdien omgerekend dus net zoveel hier als dat ik in NL zou verdienen. Alleen zijn de lasten hier veel lager.quote:Op maandag 10 november 2008 05:17 schreef Superfast het volgende:
Maar verdien je in verhouding niet veel minder dan hier in Nederland ?
120 euro? toen ik net wegging had ik wereld dekking voor een jaar. Zeg maar gerust 166 euro per maand !quote:Op maandag 10 november 2008 05:17 schreef Superfast het volgende:
16 euro ziektekosten per maand hoe is dat mogelijk?(kan me herinneren dat we hier ook 30 gulden per maand betaalden totdat we ingehaald werden door de realiteit en inmiddels op 120 euro zitten)
quote:Op maandag 10 november 2008 05:17 schreef Superfast het volgende:
Én jullie hebben daar wel weer last van jongens als deze.je bent in de war met Australië. Hier in Nieuw-Zeeland zijn geen gevaarlijke beesten. Geen giftige slangen of spinnen enz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die onverwachts uit een hoekje kunnen kruipen dus hoezo veilig?
(waarschijnlijk zijn het gevaarlijkst hier de koeien en wilde zwijnen, maar goed dat heb je in NL ook...)People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
Moet je nagaan hoe het voor mij is met (ruim boven gemiddelde) inkomsten in Noorse kronen.quote:Op maandag 10 november 2008 07:27 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Idd, dat geldt volgens mij voor het gros van de landen.. Salaris/ prijs verhouding ligt overal vrijwel hetzelfde. Hier in Canada bijvoorbeeld ook; De salarissen en prijzen zijn vrijwel gelijk, alleen door de wisselkoers lijkt alles hier heel goedkoop voor iemand met inkomsten in euros.
Waarom wil je daar graag heen emigreren?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef Reddiablo het volgende:
Rusland (Sint Petersburg)
Moet je helemaal nagaan hoe het voor mij is als je bedenkt dat het gemiddelde salaris hier rond de $50 US zit.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe het voor mij is met (ruim boven gemiddelde) inkomsten in Noorse kronen.
Als jij volgens die norm bovengemiddeld verdient, zelfs als verdien je 10x zoveel, schiet het nog niet op als je naar een ander land gaat.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Moet je helemaal nagaan hoe het voor mij is als je bedenkt dat het gemiddelde salaris hier rond de $50 US zit.
Er zijn vast nog wel landen waar het gemiddelde loon ver ver beneden de 50$ dollar ligt ..quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als jij volgens die norm bovengemiddeld verdient, zelfs als verdien je 10x zoveel, schiet het nog niet op als je naar een ander land gaat.
Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je een 'westers' loon hebt daar, en dan schiet het wel hard op natuurlijk.
de liefdequote:Op donderdag 13 november 2008 01:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Waarom wil je daar graag heen emigreren?
Tja ik verdien redelijk goed maar in Noorwegen zou het helemaal niks zijn denk ik.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als jij volgens die norm bovengemiddeld verdient, zelfs als verdien je 10x zoveel, schiet het nog niet op als je naar een ander land gaat.
Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je een 'westers' loon hebt daar, en dan schiet het wel hard op natuurlijk.
De 'armoedegrens' ligt hier bij 20-25.000¤ per jaar.quote:Op zondag 16 november 2008 13:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja ik verdien redelijk goed maar in Noorwegen zou het helemaal niks zijn denk ik.Niet dat ik dat erg vind trouwens...ik ben hier niet gekomen om rijk te worden maar meer voor de kwaliteit van het leven en het aangename klimaat. Het is hier nu "winter". Dat kun je dus vergelijken met een hele mooie lente in Nederland.
Er werken is heel iets anders dan er vakantie vieren hequote:Op maandag 17 november 2008 16:34 schreef Houzer het volgende:
Ik loop sinds mijn vakantie op Thailand met de gedachte om daar te gaan wonen.
Alles is zoveel mooier en leuker.
Origineel, qua bestemming!quote:Op zondag 16 november 2008 03:31 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
de liefde
Mijn vriendin woont daar
Net wat Niek. zegt, ergens op vakantie zijn is totaal niet te vergelijken met ergens wonen en vooral: werkenquote:Op maandag 17 november 2008 16:34 schreef Houzer het volgende:
Ik loop sinds mijn vakantie op Thailand met de gedachte om daar te gaan wonen.
Alles is zoveel mooier en leuker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |