quote:Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
nee word een beetje me van dat constante gezeik en vergelijk tussen blank en allochtoon... laat iedereen lekker zijn ding doen... net als al die pols van radicale moslim percentages en racisme van nederlanders... zo crieer je het alleen maar... iedereen gelijk tog dan hoefen dit soort achterlijke dingen ook nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:23 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Wat is er knul, heb je problemen thuis?
Kruip jij es terug onder de steen waar je vandaan kwamquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef lexjuuh het volgende:
[..]
nee word een beetje me van dat constante gezeik en vergelijk tussen blank en allochtoon... laat iedereen lekker zijn ding doen... net als al die pols van radicale moslim percentages en racisme van nederlanders... zo crieer je het alleen maar... iedereen gelijk tog dan hoefen dit soort achterlijke dingen ook niet
JA TOG, JE WEET TOG?!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef lexjuuh het volgende:
[..]
nee word een beetje me van dat constante gezeik en vergelijk tussen blank en allochtoon... laat iedereen lekker zijn ding doen... net als al die pols van radicale moslim percentages en racisme van nederlanders... zo crieer je het alleen maar... iedereen gelijk tog dan hoefen dit soort achterlijke dingen ook niet
*Spuugt bijna cola over toetsenbord van het lachen om cliché domheid*quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef lexjuuh het volgende:
[..]
De openingspost is dan ook grotendeels bedoeld om mijn wrok te botvierenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef KillOrBeKilled het volgende:
je leest The Economist, maar je ontkomt niet aan clichés als "eeuwige slachtofferrol", "psychologische theorieën"
probeer het eens op een ietwat intellectuelere manier te benaderen zonder het politieke spectrum te polariseren en vage 'psychologische theorieën' aan te halen.
"monkeys don't read philosophy!"
-- "yes they do, they just don't understand it."
dat is altijd een goed ingredient voor een redelijke discussie...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:32 schreef Lauder-Frost het volgende:
De openingspost is dan ook grotendeels bedoeld om mijn wrok te botvieren![]()
Denk dat de volgende verkiezingen ook de eerste keer wordt dat ik rechts van de Pvda ga stemmen. Geeft me wel een verlicht gevoel moet ik zeggenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
Ik ken veel Hindoes die rechts stemmen
Met een mespuntje provocatie moet dat idd zeker lukken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:33 schreef KillOrBeKilled het volgende:
[..]
dat is altijd een goed ingredient voor een redelijke discussie...
Geert Wilders ofzoquote:
Valt mij ook op, hindoes zijn qua ideeen vaak bijna hetzelfde als veel 'rechtse' nederlanders.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
Hoewel ze in de VS al een tijdje babbelen over Spaans als officiele taal....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef Napalm het volgende:
In de VS zeggen ze inderdaad werk is de beste vorm van integratie. conform de OP is dat ook mijn mening waarom de "meltingpot" van de VS veel beter werkt dan de multicul hier met alle uitkeringen en folders in eigen taal.
Dat schijnt dus niet zo te zijn bij Turkse en Marokkaanse slagerijen e.d. die wel massaal Pvda blijven stemmen. Mooie oneliner van Rutte was dat, zijn doel is dat dus te veranderen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoewel ze in de VS al een tijdje babbelen over Spaans als officiele taal....
Werk als integratie onderschrijf ik. Het is ook heel logisch. Als je werkt, ben je nuttig, en heb je het gevoel dat je voor jezelf kunt zorgen. Je draait mee in de maatschappij, je pakt (veel?) sneller de taal op, spreekt meer mensen buiten 'je eigen groep' etc etc.
Ik bespeur juist bij rechts-Nederland die onwil om buitenlanders werk te verschaffen en te accepteren als volwaardig burgerquote:"Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
Ik bedoelde dan ook de mogelijkheid geven om werk zelfstandig te vinden, sorry dat dat niet zo duidelijk was.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:28 schreef Perrin het volgende:
Werk moet je ook zelf voor zorgen, en niet wachten tot iemand het je verschaft.
In de VS gaat het kapitalistisch denken altijd boven afkomst, en daar profiteren ze daar ook goed van. Hier in Europa zitten we nu 50 jaar te laat nog eens te denken over het waarom er nu eigenlijk andersdenkenden in onze samenleving zitten.quote:"Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
Tenzij jij voorstelt dat iedere allochtoon voor zichzelf begint is dat onzin, je kan zelf werk zoeken maar niet scheppen of verschaffen, voor dat laatste zul je toch echt een werkgever nodig hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:28 schreef Perrin het volgende:
Werk moet je ook zelf voor zorgen, en niet wachten tot iemand het je verschaft.
Geloof jij dat echt? Man, dan ben je wel erg naief, de VS is zo gesegregeerd als de pest, wettelijk mag je niet discrimineren in de VS maar denk nou niet dat men niet naar huidskleur en afkomst kijkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:31 schreef HokkePok het volgende:
In de VS gaat het kapitalistisch denken altijd boven afkomst, en daar profiteren ze daar ook goed van. Hier in Europa zitten we nu 50 jaar te laat nog eens te denken over het waarom er nu eigenlijk andersdenkenden in onze samenleving zitten.
Chinezen voelen zich enkel in China thuisquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef Napalm het volgende:
Chinezen voelen zich ook niet thuis bij links. Teveel eigen bedrijfjes en te weinig uitkeringen.
bron?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:32 schreef JohnDope het volgende:
De gemiddelde moslim, zeker de turken zijn zo rechts als de pest.
Ik noem de GrijzeWolf.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:00 schreef Crazykill het volgende:
Ik mag nog niet stemmen, maar ik kan me ook niet echt vinden bij PvdA, GroenLinks ed. Ik denk dat de meeste niet-moslims er hetzelfde over denken. Die partijen richten zich (voor mij dan) teveel op de moslims en de andere allochtonen, tjah die zoeken het maar uit. Vooral degene die zich goed gedragen profiteren het minst.
Criminele Marokkanen zonder werk maar de duurste kleren en auto's krijgen kans op kans, maar een goed gedragende niet-Marokkaan maar die ook geen werk kan vinden, tjah die mag het ook maar zelf uitzoeken.![]()
![]()
![]()
Ik denk inderdaad dat veel allochtonen links stemmen omdat ze door die partijen het best "beschermd" worden. De islam lijkt me nou niet bepaald een linkse religiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:12 schreef addictivebeat het volgende:
maar zijn de meeste allochtonen ideologisch gezien in de kern niet rechts-conservatief? de voornaamste reden dat allochtonen op links stemmen is, omdat ze door die partijen gedekt worden, niet omdat ze allemaal sociaal met de armere medemens willen zijn. Turken schijnen wel rechts te zijn, in toenemende mate. Het zullen vast de rijkere mensen zijn.
Het probleem is niet dat ze "Zielig" gevonden worden, maar dat het huidige beleid die mensen in nederland geen kans geeft werk te zoeken, geen kans geeft een leven op te bouwen en geen kans geeft als volwaardig Nederlander gezien te worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:52 schreef LXIV het volgende:
Een aardig voorbeeld in deze zijn bijvoorbeeld Somaliërs, die de betutteling in Nederland zat waren en in grote getale naar Groot-Brittanië ge-emigreerd zijn omdat ze daar niet zo snel als 'zielig' beschouwd werden.
Daarom stond zielig ook tussen aanhalingstekens. Wat ik bedoelde was minder betutteling en meer kansen om zelf iets aan te pakken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze "Zielig" gevonden worden, maar dat het huidige beleid die mensen in nederland geen kans geeft werk te zoeken, geen kans geeft een leven op te bouwen en geen kans geeft als volwaardig Nederlander gezien te worden.
Een buitenlander blijft in Nederland, in de ogen van de meeste autochtonen nou eenmaal en buitenlander, ook al heeft ie een Nederlands paspoort en een baan als professor in de Nederlandsche Taal.
Ik kan je verzekeren dat Nieuwrechts/NNP/VU meer op de SP lijken dan op de VVD. Een zodanig groot verschil dus dat die suggestieve aanhalingstekens onnodig zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:53 schreef Zyggie het volgende:
Nou dat wordt nog leuk als (extreem)rechts aan de macht zou komen.![]()
Zoals kortere en accuratere asielprocedures en snoeien in het woud van regeltjes dat hooggekwalificeerd personeel nu buiten de grenzen haalt?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom stond zielig ook tussen aanhalingstekens. Wat ik bedoelde was minder betutteling en meer kansen om zelf iets aan te pakken.
Aha, een potentiele vvd'er, en nog hindoestaan ook, namashkaarquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:00 schreef Crazykill het volgende:
Ik mag nog niet stemmen, maar ik kan me ook niet echt vinden bij PvdA, GroenLinks ed. Ik denk dat de meeste niet-moslims er hetzelfde over denken. Die partijen richten zich (voor mij dan) teveel op de moslims en de andere allochtonen, tjah die zoeken het maar uit. Vooral degene die zich goed gedragen profiteren het minst.
Criminele Marokkanen zonder werk maar de duurste kleren en auto's krijgen kans op kans, maar een goed gedragende niet-Marokkaan maar die ook geen werk kan vinden, tjah die mag het ook maar zelf uitzoeken.![]()
![]()
![]()
In Nederland zal het lang duren voordat een zwarte vrouw op een (relatief) vergelijkbare positie komt te zitten als Rice.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geloof jij dat echt? Man, dan ben je wel erg naief, de VS is zo gesegregeerd als de pest, wettelijk mag je niet discrimineren in de VS maar denk nou niet dat men niet naar huidskleur en afkomst kijkt.
Bijvoorbeeld. Het is in ieder geval schandalig dat mensen veroordeeld worden tot jaren rondhangen en nietsdoen door trage procedures.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zoals kortere en accuratere asielprocedures en snoeien in het woud van regeltjes dat hooggekwalificeerd personeel nu buiten de grenzen haalt?![]()
yup, heel veel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:16 schreef Lauder-Frost het volgende:
Zijn er hier ook allochtonen die zich niet vertegenwoordigd voelen door links?
In ieder geval zit er dan echt iemand en geen verkapte excuusneger(in).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:18 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
In Nederland zal het lang duren voordat een zwarte vrouw op een (relatief) vergelijkbare positie komt te zitten als Rice.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
In ieder geval zit er dan echt iemand en geen verkapte excuusneger(in).
Excuusneger? Onderbuikgevoelens of ga je dat nog proberen te onderbouwen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Rice is geen excuus negerin(zij is een hele bijzondere vrouw), de eerste zwarte amerikaanse president komt uit het cluppie van Bush. Want op een zwarte democraat stemt niemand(feit).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh he...hallo mensen. Het leek idd alsof ik verwees naar Rice. Ik had het echter over de Nederlandse context waarin nét iets te vaak onder het mom van "wij zijn helemaal niet racistisch hoor" iemand naar voren geschoven met allochtone achtergrond op een positie waar andere mensen beter voor gekwalificeerd waren maar dat zou dan weer niet mulcul genoeg overkomen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 04:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Rice is geen excuus negerin(zij is een hele bijzondere vrouw), de eerste zwarte amerikaanse president komt uit het cluppie van Bush. Want op een zwarte democraat stemt niemand(feit).
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh he...hallo mensen. Het leek idd alsof ik verwees naar Rice. Ik had het echter over de Nederlandse context waarin nét iets te vaak onder het mom van "wij zijn helemaal niet racistisch hoor" iemand naar voren geschoven met allochtone achtergrond op een positie waar andere mensen beter voor gekwalificeerd waren maar dat zou dan weer niet mulcul genoeg overkomen.
Maar op de leidende posities zie je ze niet. Ergo: tegen de tijd dat er daar wél eentje zal verschijnen, zal het ook echt iemand zijn en niet een scoorkleurling. Hebben we het over een jaartje of 75 hoor.
Je bent dus voor een versoepeling van het huidige migratiebeleid?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:03 schreef LXIV het volgende:
Daarom stond zielig ook tussen aanhalingstekens. Wat ik bedoelde was minder betutteling en meer kansen om zelf iets aan te pakken.
Ik ken ook een hoop types die zelf denken dat ze weg kunnen komen met enge uitspraken omdat ze zelf een kleurtje hebben. Ik weet dus niet in hoeverre het een kwestie is van "laten zeggen" of "ik zit in de politiek omdat ik dingen kan zeggen die partijen wel willen zeggen maar het zelf niet kunnen"quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak worden allochtonen gebruikt om ze dingen te laten zeggen waar een autochtoon niet mee weg kan komen.
Valt mij juist op dat vrouwen er extra hard in(moeten?)gaan. Hirsi Ali is niet voor haar mooie ogen aangetrokken door de VVD.quote:Idem, maar in mindere mate geldt dit voor vrouwen.
Ik houd mn hart al vast met die nieuwe kutcursus. Als dat gedrocht vd grond gaat komen, hebben wij net een baby of moet ik net weer aan het werk en de zorg van nieuwe beeb gaan combineren met mijn werk en het flexwerk van manlief. En dan komt die wet er ook nog tussen straks godverdegodver. Kan helemaal fout gaan met die test. En waarom? Omdat hij doof is (én dyslectisch) en sowieso al een achterstand heeft bij dit soort testen. Woont hier 13 jaar, is de vleesgeworden integratie (kookt, zuigt, zorgt en eet haring, grootste deel van zijn netwerk is Hollandsch), heeft die hele asielprocedure doorlopen en dan alsnog dit.quote:Op zondag 9 juli 2006 06:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je bent dus voor een versoepeling van het huidige migratiebeleid?
Je stelt bijvoorbeeld voor mensen vrijstelling te geven van een inburgeringscursus als ze reeds werk hebben (Nu komt het dus voor dat mensen op eigen houtje werk gevonden hebben en dat werk moeten opgeven, omdat ze naar school moeten voor een verplichte cursus die ze gaat leren werk te vinden) ?
Ik stel voor: Stem de volgende keer links, dan komt er van je ideeën nog wat terecht!![]()
Tsja, die cursus is bedoeld om je te leren hoe je je moet redden in dit land. Integreren he. Dat je inmiddels je opgebouwde leventje en je werk moet opgeven en je dankzij die cursus moet melden bij de sociale dienst, daar heeft rechts Nederland geen boodschap aan. Aan het werk moet je, integreren moet je.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik houd mn hart al vast met die nieuwe kutcursus. Als dat gedrocht vd grond gaat komen, hebben wij net een baby of moet ik net weer aan het werk en de zorg van nieuwe beeb gaan combineren met mijn werk en het flexwerk van manlief. En dan komt die wet er ook nog tussen straks godverdegodver. Kan helemaal fout gaan met die test. En waarom? Omdat hij doof is (én dyslectisch) en sowieso al een achterstand heeft bij dit soort testen. Woont hier 13 jaar, is de vleesgeworden integratie (kookt, zuigt, zorgt en eet haring, grootste deel van zijn netwerk is Hollandsch), heeft die hele asielprocedure doorlopen en dan alsnog dit.
Het lijkt er eerder op dat ze hem straks ván het werk gaan houden. Met even de kanttekening er nog bij dat niemand zoveel moeite heeft gedaan als hij om aan werk te komen. Hij heeft er letterlijk voor gekropen met zijn slechte rug.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja, die cursus is bedoeld om je te leren hoe je je moet redden in dit land. Integreren he. Dat je inmiddels je opgebouwde leventje en je werk moet opgeven en je dankzij die cursus moet melden bij de sociale dienst, daar heeft rechts Nederland geen boodschap aan. Aan het werk moet je, integreren moet je.![]()
Ik mag hopen dat die wet snel sneuvelt. Echt weer een Verdonk ideetje....![]()
Zo helpen ze indirect de Confederates in het zadel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
En uberhaupt vaardigheden hebben die hier nuttig kunnen zijn.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ben de laatste om te ontkennen dat er meer kennis mag zijn van taal en cultuur bij nieuwkomers,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |