abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39605398
Zijn er hier ook allochtonen die zich niet vertegenwoordigd voelen door links?
(en dat met name Groenlinks en SP met hun eeuwige slachtofferrol en kreten als 'Stop de hetze tegen allochtonen!')
Er zijn toch psychologische theorieen die stellen dat door deze mentaliteit bij vooral links, allochtonen zich juist gaan misdragen, doordat zij toch al als slachtoffers en mislukkelingen worden neergezet? Niet dat het iets rechtvaardigt natuurlijk, maar het kan simpelweg contraproductief zijn.

Wat vinden jullie van dit quootje uit The Economoist, van Ellian een bekende Nederlandse hoogleraar strafrecht die gevlucht is uit Iran:
quote:
Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
pi_39605603
-edit-
Doodsverwensing

[ Bericht 71% gewijzigd door Sidekick op 07-07-2006 15:52:25 ]
pi_39605709
Ik ken veel Hindoes die rechts stemmen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:26:17 #4
61013 KillOrBeKilled
deus delendus est
pi_39605752
je leest The Economist, maar je ontkomt niet aan clichés als "eeuwige slachtofferrol", "psychologische theorieën"
probeer het eens op een ietwat intellectuelere manier te benaderen zonder het politieke spectrum te polariseren en vage 'psychologische theorieën' aan te halen.

"monkeys don't read philosophy!"
-- "yes they do, they just don't understand it."
pi_39605753
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:23 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Wat is er knul, heb je problemen thuis?
nee word een beetje me van dat constante gezeik en vergelijk tussen blank en allochtoon... laat iedereen lekker zijn ding doen... net als al die pols van radicale moslim percentages en racisme van nederlanders... zo crieer je het alleen maar... iedereen gelijk tog dan hoefen dit soort achterlijke dingen ook niet
pi_39605818
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef lexjuuh het volgende:

[..]

nee word een beetje me van dat constante gezeik en vergelijk tussen blank en allochtoon... laat iedereen lekker zijn ding doen... net als al die pols van radicale moslim percentages en racisme van nederlanders... zo crieer je het alleen maar... iedereen gelijk tog dan hoefen dit soort achterlijke dingen ook niet
Kruip jij es terug onder de steen waar je vandaan kwam
Ik haat de belastingdienst
pi_39605874
quote:

[..]

JA TOG, JE WEET TOG?!
Dus...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:30:08 #8
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_39605901
quote:

[..]

*Spuugt bijna cola over toetsenbord van het lachen om cliché domheid*
pi_39605937
pi_39605978
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:26 schreef KillOrBeKilled het volgende:
je leest The Economist, maar je ontkomt niet aan clichés als "eeuwige slachtofferrol", "psychologische theorieën"
probeer het eens op een ietwat intellectuelere manier te benaderen zonder het politieke spectrum te polariseren en vage 'psychologische theorieën' aan te halen.

"monkeys don't read philosophy!"
-- "yes they do, they just don't understand it."
De openingspost is dan ook grotendeels bedoeld om mijn wrok te botvieren
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:33:05 #11
61013 KillOrBeKilled
deus delendus est
pi_39606004
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:32 schreef Lauder-Frost het volgende:

De openingspost is dan ook grotendeels bedoeld om mijn wrok te botvieren
dat is altijd een goed ingredient voor een redelijke discussie...
pi_39606082
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
Denk dat de volgende verkiezingen ook de eerste keer wordt dat ik rechts van de Pvda ga stemmen. Geeft me wel een verlicht gevoel moet ik zeggen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:35:29 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_39606112
Ja ik!

En nu?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_39606136
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:33 schreef KillOrBeKilled het volgende:

[..]

dat is altijd een goed ingredient voor een redelijke discussie...
Met een mespuntje provocatie moet dat idd zeker lukken.
pi_39606212
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:35 schreef jpg97 het volgende:
Ja ik!

En nu?
Wat stem je?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:57:48 #16
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_39606967
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:37 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Wat stem je?
Geert Wilders ofzo
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:00:38 #17
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39607059
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
Valt mij ook op, hindoes zijn qua ideeen vaak bijna hetzelfde als veel 'rechtse' nederlanders.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:02:58 #18
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39607144
Chinezen voelen zich ook niet thuis bij links. Teveel eigen bedrijfjes en te weinig uitkeringen.

In de VS zeggen ze inderdaad werk is de beste vorm van integratie. conform de OP is dat ook mijn mening waarom de "meltingpot" van de VS veel beter werkt dan de multicul hier met alle uitkeringen en folders in eigen taal.

[ Bericht 20% gewijzigd door Napalm op 07-07-2006 15:09:22 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:06:22 #19
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_39607255
Het jarenlange doodknuffelen van allochtonen heeft nog steeds niet zijn vruchten afgeworpen. Integendeel zelfs.

http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/40655/index.html

Het is dan wel een rechts blad maar goed het blijft opmerkelijk.

Ik ben niet voor een stalinistisch bewind maar de wapenstok mag wat mij betreft uit de kast en een avondklok voor jongeren onder de 18 is ook een vereiste.
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:11:12 #20
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39607419
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef Napalm het volgende:
In de VS zeggen ze inderdaad werk is de beste vorm van integratie. conform de OP is dat ook mijn mening waarom de "meltingpot" van de VS veel beter werkt dan de multicul hier met alle uitkeringen en folders in eigen taal.
Hoewel ze in de VS al een tijdje babbelen over Spaans als officiele taal....

Werk als integratie onderschrijf ik. Het is ook heel logisch. Als je werkt, ben je nuttig, en heb je het gevoel dat je voor jezelf kunt zorgen. Je draait mee in de maatschappij, je pakt (veel?) sneller de taal op, spreekt meer mensen buiten 'je eigen groep' etc etc.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_39607509
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:11 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hoewel ze in de VS al een tijdje babbelen over Spaans als officiele taal....

Werk als integratie onderschrijf ik. Het is ook heel logisch. Als je werkt, ben je nuttig, en heb je het gevoel dat je voor jezelf kunt zorgen. Je draait mee in de maatschappij, je pakt (veel?) sneller de taal op, spreekt meer mensen buiten 'je eigen groep' etc etc.
Dat schijnt dus niet zo te zijn bij Turkse en Marokkaanse slagerijen e.d. die wel massaal Pvda blijven stemmen. Mooie oneliner van Rutte was dat, zijn doel is dat dus te veranderen.

Trouwens hindoes inderdaad, we schijnen de best geintegreerde minderheid te zijn, misschien is dat het
pi_39607671
quote:
"Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
Ik bespeur juist bij rechts-Nederland die onwil om buitenlanders werk te verschaffen en te accepteren als volwaardig burger
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:28:55 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_39608041
Werk moet je ook zelf voor zorgen, en niet wachten tot iemand het je verschaft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_39608083
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:28 schreef Perrin het volgende:
Werk moet je ook zelf voor zorgen, en niet wachten tot iemand het je verschaft.
Ik bedoelde dan ook de mogelijkheid geven om werk zelfstandig te vinden, sorry dat dat niet zo duidelijk was.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:02 #25
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_39608113
quote:
"Some of Mr Ellian's criticisms of Europe are philosophical: it is too cynical and mercantilist a place to wage a war of ideas in defence of the Enlightenment. Some are personal: “Five years ago, my Afghan sister-in-law emigrated to the United States, where she now works, pays taxes and takes part in public life. If she had turned up in Europe, she would still be undergoing treatment from social workers for her trauma—and she still wouldn't have got a job or won acceptance as a citizen.”
In de VS gaat het kapitalistisch denken altijd boven afkomst, en daar profiteren ze daar ook goed van. Hier in Europa zitten we nu 50 jaar te laat nog eens te denken over het waarom er nu eigenlijk andersdenkenden in onze samenleving zitten.
waarschijnlijk wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')