abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39616493
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:16 schreef Lauder-Frost het volgende:
Zijn er hier ook allochtonen die zich niet vertegenwoordigd voelen door links?
yup, heel veel.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39616561
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:18 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

In Nederland zal het lang duren voordat een zwarte vrouw op een (relatief) vergelijkbare positie komt te zitten als Rice.
In ieder geval zit er dan echt iemand en geen verkapte excuusneger(in).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39616712
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat een onzin .
pi_39616920
quote:

[..]

Excuusneger? Onderbuikgevoelens of ga je dat nog proberen te onderbouwen.
pi_39626273
quote:

[..]

Rice is geen excuus negerin(zij is een hele bijzondere vrouw), de eerste zwarte amerikaanse president komt uit het cluppie van Bush. Want op een zwarte democraat stemt niemand(feit).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39627209
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin .
klopt toch.. die tweetand van een rice.. alsjeblieft zeg
pi_39627993
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 04:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Rice is geen excuus negerin(zij is een hele bijzondere vrouw), de eerste zwarte amerikaanse president komt uit het cluppie van Bush. Want op een zwarte democraat stemt niemand(feit).
Oh he...hallo mensen. Het leek idd alsof ik verwees naar Rice. Ik had het echter over de Nederlandse context waarin nét iets te vaak onder het mom van "wij zijn helemaal niet racistisch hoor" iemand naar voren geschoven met allochtone achtergrond op een positie waar andere mensen beter voor gekwalificeerd waren maar dat zou dan weer niet mulcul genoeg overkomen.
Maar op de leidende posities zie je ze niet. Ergo: tegen de tijd dat er daar wél eentje zal verschijnen, zal het ook echt iemand zijn en niet een scoorkleurling. Hebben we het over een jaartje of 75 hoor.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:21:30 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39628512
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh he...hallo mensen. Het leek idd alsof ik verwees naar Rice. Ik had het echter over de Nederlandse context waarin nét iets te vaak onder het mom van "wij zijn helemaal niet racistisch hoor" iemand naar voren geschoven met allochtone achtergrond op een positie waar andere mensen beter voor gekwalificeerd waren maar dat zou dan weer niet mulcul genoeg overkomen.
Maar op de leidende posities zie je ze niet. Ergo: tegen de tijd dat er daar wél eentje zal verschijnen, zal het ook echt iemand zijn en niet een scoorkleurling. Hebben we het over een jaartje of 75 hoor.

Vaak worden allochtonen gebruikt om ze dingen te laten zeggen waar een autochtoon niet mee weg kan komen. Idem, maar in mindere mate geldt dit voor vrouwen.
The End Times are wild
pi_39652589
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:03 schreef LXIV het volgende:

Daarom stond zielig ook tussen aanhalingstekens. Wat ik bedoelde was minder betutteling en meer kansen om zelf iets aan te pakken.
Je bent dus voor een versoepeling van het huidige migratiebeleid?

Je stelt bijvoorbeeld voor mensen vrijstelling te geven van een inburgeringscursus als ze reeds werk hebben (Nu komt het dus voor dat mensen op eigen houtje werk gevonden hebben en dat werk moeten opgeven, omdat ze naar school moeten voor een verplichte cursus die ze gaat leren werk te vinden ) ?

Ik stel voor: Stem de volgende keer links, dan komt er van je ideeën nog wat terecht!
pi_39653466
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vaak worden allochtonen gebruikt om ze dingen te laten zeggen waar een autochtoon niet mee weg kan komen.
Ik ken ook een hoop types die zelf denken dat ze weg kunnen komen met enge uitspraken omdat ze zelf een kleurtje hebben. Ik weet dus niet in hoeverre het een kwestie is van "laten zeggen" of "ik zit in de politiek omdat ik dingen kan zeggen die partijen wel willen zeggen maar het zelf niet kunnen"
quote:
Idem, maar in mindere mate geldt dit voor vrouwen.
Valt mij juist op dat vrouwen er extra hard in(moeten?)gaan. Hirsi Ali is niet voor haar mooie ogen aangetrokken door de VVD.
Wat dat betreft zijn er twee soorten: de linksige vrouwen die hardop dingen durven roepen als dat musicals verboden mogen worden en de rechtsige vrouwen die juist hameren op vrouwenrechten en de plicht tot aanpassing van hun eigen achtergrond/de allochtoon iha.
pi_39653568
quote:
Op zondag 9 juli 2006 06:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je bent dus voor een versoepeling van het huidige migratiebeleid?

Je stelt bijvoorbeeld voor mensen vrijstelling te geven van een inburgeringscursus als ze reeds werk hebben (Nu komt het dus voor dat mensen op eigen houtje werk gevonden hebben en dat werk moeten opgeven, omdat ze naar school moeten voor een verplichte cursus die ze gaat leren werk te vinden ) ?

Ik stel voor: Stem de volgende keer links, dan komt er van je ideeën nog wat terecht!
Ik houd mn hart al vast met die nieuwe kutcursus. Als dat gedrocht vd grond gaat komen, hebben wij net een baby of moet ik net weer aan het werk en de zorg van nieuwe beeb gaan combineren met mijn werk en het flexwerk van manlief. En dan komt die wet er ook nog tussen straks godverdegodver. Kan helemaal fout gaan met die test. En waarom? Omdat hij doof is (én dyslectisch) en sowieso al een achterstand heeft bij dit soort testen. Woont hier 13 jaar, is de vleesgeworden integratie (kookt, zuigt, zorgt en eet haring, grootste deel van zijn netwerk is Hollandsch), heeft die hele asielprocedure doorlopen en dan alsnog dit.
pi_39653961
In Canada hebben allochtonen massaal op de rechtse en conservatieve partijen gestemd?
pi_39655136
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik houd mn hart al vast met die nieuwe kutcursus. Als dat gedrocht vd grond gaat komen, hebben wij net een baby of moet ik net weer aan het werk en de zorg van nieuwe beeb gaan combineren met mijn werk en het flexwerk van manlief. En dan komt die wet er ook nog tussen straks godverdegodver. Kan helemaal fout gaan met die test. En waarom? Omdat hij doof is (én dyslectisch) en sowieso al een achterstand heeft bij dit soort testen. Woont hier 13 jaar, is de vleesgeworden integratie (kookt, zuigt, zorgt en eet haring, grootste deel van zijn netwerk is Hollandsch), heeft die hele asielprocedure doorlopen en dan alsnog dit.
Tsja, die cursus is bedoeld om je te leren hoe je je moet redden in dit land. Integreren he. Dat je inmiddels je opgebouwde leventje en je werk moet opgeven en je dankzij die cursus moet melden bij de sociale dienst, daar heeft rechts Nederland geen boodschap aan. Aan het werk moet je, integreren moet je.

Ik mag hopen dat die wet snel sneuvelt. Echt weer een Verdonk ideetje....
pi_39655795
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tsja, die cursus is bedoeld om je te leren hoe je je moet redden in dit land. Integreren he. Dat je inmiddels je opgebouwde leventje en je werk moet opgeven en je dankzij die cursus moet melden bij de sociale dienst, daar heeft rechts Nederland geen boodschap aan. Aan het werk moet je, integreren moet je.

Ik mag hopen dat die wet snel sneuvelt. Echt weer een Verdonk ideetje....
Het lijkt er eerder op dat ze hem straks ván het werk gaan houden. Met even de kanttekening er nog bij dat niemand zoveel moeite heeft gedaan als hij om aan werk te komen. Hij heeft er letterlijk voor gekropen met zijn slechte rug.
Ik ben de laatste om te ontkennen dat er meer kennis mag zijn van taal en cultuur bij nieuwkomers, maar de criteria zoals die nu geschetst worden, die gaan hier een ramp veroorzaken.
pi_39660767
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef Battlegrim het volgende:
Ik ken veel Hindoes die rechts stemmen
Zo helpen ze indirect de Confederates in het zadel.

Lekker slim.
Naieviteit is onschuld.
pi_39663935
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben de laatste om te ontkennen dat er meer kennis mag zijn van taal en cultuur bij nieuwkomers,
En uberhaupt vaardigheden hebben die hier nuttig kunnen zijn.

Waar types zoals Vhiper en jij aan voorbijgaan is de vraag waarom we uberhaupt ook maar 1 (!)onopgeleid, niet de taal sprekend, kansloos type binnen zullen laten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')