abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39571972
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee integendeel laten we het geloof er maar buitenlaten, want er wonen meer radicale moslims in nederland dan radicale christenen.

Maar je snapt me punt wel.
Nee.
pi_39572002
ben ik nou zo slim of jij nou zo dom?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39572094
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:49 schreef JohnDope het volgende:
ben ik nou zo slim of jij nou zo dom?
Nee, je wil gewoon hebben dat ik met je eens ben.
Maar zo werkt het natuulijk niet.
pi_39572183
ik zei alleen dat je me punt snapte, of je het er nou eens mee bent of niet, dat maakt me allemaal niet, jouw mening.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:55:32 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39572241
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:40 schreef Napalm het volgende:

Maar hoeveel levenslang gestraften zijn nog steeds achter tralies/ in de cel gestorven?
30 / Nog 0
quote:
Vaak komt er na xx jaar een gratieverzoekje en dan is het bye-bye, vrij-vrij.
2.
20 jaar geleden voor het laatst gebeurd.
quote:
Maar bestaat er bij Hitler nog twijfel? Had daar dan geen doodstraf gepast maar levenslang?
Door onderscheid te maken in '100% zeker' en 'echt 100% zeker' devalueer je overige uitspraken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39572255
Je punt slaat nergens op.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:55:57 #127
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_39572259
Marteldood is veel effectiever, dat schrikt ook een beetje af!
feest
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:34:30 #128
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39573568
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef Sidekick het volgende:
Door onderscheid te maken in '100% zeker' en 'echt 100% zeker' devalueer je overige uitspraken.
Desalnietemin, ook bij Hitler wil jij het argument "hij is wellicht onschuldig" overeind houden?
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:37 schreef sigme het volgende:
donker haar en lichte ogen?

Maakt ook niet uit. Zuiverheid van argumenteren en redeneren .
Mooi, hoef ik geen fotoboek aan te maken. Over fotoboeken gesproken, ik ben een visueel mens, update het jouwe eens..
edit: een beetje mijn postgeschiedenis na pluizen, billekoek voor nieuwsgierige mensen. (het is toch een toopic over straffen )

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 06-07-2006 14:48:16 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:36:15 #129
136 V.
Like tears in rain...
pi_39573629
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Desalnietemin, ook bij Hitler wil jij het argument "hij is wellicht onschuldig" overeind houden?
Nee.Maar voor mij is dat niet het meest geldige argument.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_39573776
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik herken het gevoel, maar rationeel bezien kan de doodstraf natuurlijk gewoon niet.

V.
Nee, alleen gevoelsmatig kan het niet. Rationeel gezien zijn er best argumenten voor de doodstraf te bedenken. Maar het is ons gevoel dat aan sommige argumenten grotere waarde hecht dan aan andere argumenten. Zo zijn er dus mensen die het risico op fouten, en de gevolgen ervan, een doorslaggevend argument tegen de doodstraf vinden.

Rationeel gezien, heeft iemand anders ook al gezegd, kun je ook bij een onterechte gevangenisstraf de ontnomen tijd niet goedmaken. Natuurlijk kun je iemand geld geven, maar geld is nog altijd geen vrijheid. En als iemand inmiddels dood is kun je het al helemaal niet meer goedmaken. De realiteit is gewoon, dat, naarmate een straf zwaarder wordt het steeds onmogelijker wordt om met geld het "verlies" goed te maken.

Natuurlijk is de doodstraf in dit opzicht een minder acceptabele straf dan levenslang. Maar evenzo is levenslang weer minder acceptabel dan 20 jaar, wat weer minder acceptabel is dan 5 jaar, wat minder acceptabel is dan een boete van 250 Euro. Dat er straffen zijn die, qua mogelijkheid van vergoeding, acceptabeler zijn, is blijkbaar geen beletsel om bepaalde straffen niet op te leggen.

Het verschil zit 'm er natuurlijk in dat we bij de doodstraf het proces nog iets versnellen, waardoor sommige onterecht ter dood veroordeelden niet meer schadeloos gesteld kunnen worden, terwijl dit wel had gekund als ze levenslang hadden gehad. De kans hierop wordt zelfs groter naarmate de doodstraf sneller wordt uitgevoerd. Maar hier staat weer tegenover dat de doodstraf ook financieel efficienter wordt naarmate deze sneller ten uitvoer wordt gebracht. Wat mensen belangrijker vinden is toch echt een keuze op gevoel.
pi_39574213
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:36 schreef JohnDope het volgende:

Niet allemaal cowboys natuurlijk, maar de president is wel een cowboy, en dat is toch wel een beetje de belangrijkste man daar.
Eh, de President is een rijkeluis zoontje wat nooit een dag echt heeft hoeven werken en door zijn pappie baantjes is gegeven en dan nog alcoholist heeft weten te worden.

Cowboy

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2006 14:53:31 ]
pi_39574468
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef frenkck het volgende:
Nee, laten wij ons niet verlagen tot hun niveau. Bovendien kost de doodstraf ook nog eens meer dan levenslange gevangenis straf door allerlei proceskosten. Ik zie er geen voordelen van in.
Wat een onzin of denk je dat iemand met levenslang niet in beroep gaat zolang hij kan ?
Btw Ik ben wel tegen de doodstraf
pi_39574656
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is allemaal 1 zijdig, europa is het grootste bewijs dat we na-aperts zijn. Amerika heeft nog nooit naar iemand geluisterd (en zo hoort het).
80% van de vroegere amerikanen komt oorspronkelijk uit Europa (Of waren indianen ... )
De doodstaf bestaat trouwens al alang voordat de USA bestond
pi_39574719
quote:

[..]

Van mij hoeft ook een Hitler niet dood hoor. Stop maar in een cel.
quote:
[..]

Mooi, hoef ik geen fotoboek aan te maken. Over fotoboeken gesproken, ik ben een visueel mens, update het jouwe eens..
edit: een beetje mijn postgeschiedenis na pluizen, billekoek voor nieuwsgierige mensen. (het is toch een toopic over straffen )
OK . Ik ben -in tegenstelling tot de meeste criminelen- heel gevoelig voor een beetje harde hand hoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:25:27 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39575032
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:39 schreef Petera het volgende:
Maar hier staat weer tegenover dat de doodstraf ook financieel efficienter wordt naarmate deze sneller ten uitvoer wordt gebracht.
Dat gebruik je toch niet als argument hoop ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:35:55 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39575264
quote:

[..]

Het argument dat wellicht onschuldigen worden veroordeeld blijft inderdaad overeind. Daar kan een figuur uit de vorige eeuw ook niet veel aan veranderen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:32:00 #137
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39576868
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:35 schreef Sidekick het volgende:
Het argument dat wellicht onschuldigen worden veroordeeld blijft inderdaad overeind. Daar kan een figuur uit de vorige eeuw ook niet veel aan veranderen.
Je draait eromheen. Beantwoord de vraag: als het 100% zeker is ben je dan tegen de doodstraf? Zo ja, waarom? Het argument "fouten niet terugdraaien" vervalt dan.

100% zeker kan, Adolf Hitler of als je wat toekomstmogelijkheden wil; een aanslag door Samir A. met een gifgasgranaat op Wilders tijdens een interview met 100 man publiek en 5 cameraploegen erbij, ben je dan nog steeds tegen de doodstraf vanwege het argument "wellicht onschuldig"? (ervan uitgaande dat Wilders, de presentator en nog wat publiek het niet overleven)
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:12 schreef sigme het volgende:
OK . Ik ben -in tegenstelling tot de meeste criminelen- heel gevoelig voor een beetje harde hand hoor.
Zie jewel; straffen heeft gunstige effecten..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39576992
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:32 schreef Napalm het volgende:

Je draait eromheen. Beantwoord de vraag: als het 100% zeker is ben je dan tegen de doodstraf?
100% kan, Adolf Hitler of als je wat toekomstmogelijkheden wil; een aanslag door Samir A. met een gifgasgranaat op Wilders tijdens een interview met 100 man publiek en 5 cameraploegen erbij, ben je dan nog steeds tegen de doodstraf vanwege het argument "wellicht onschuldig"? (ervan uitgaande dat Wilders, de presentator en nog wat publiek het niet overleven)
Dan is Samir hardstikke schuldig natuurlijk maar krijgt hij een medaille voor het opruimen van grof vuil

100% schuldig heeft niets met strafmaat te maken, ik ben tegen de doodstraf maar voor de mogelijkheid tot levenslang wat in Nederland nog altijd echt levenslang is.
pi_39577858
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:34 schreef Verbal het volgende:

Ik herken het gevoel, maar rationeel bezien kan de doodstraf natuurlijk gewoon niet.
.
Bij mij is het andersom, rationeel zijn er veel argumenten voor de doodstraf, maar het idee en de uitvoering daarvan roept een natuurlijke weerstand op (zo zou het moeten zijn).
Er zijn maar heel weinig mensen die het leven van een andere persoon willen ontnemen, extreme situaties uitgezonders.
Er zijn criminelen die weinig of in het geheel geen wroeging ondervinden bij moord, deze dienen buiten de maatschappij te worden gehouden en mogen wat mij betreft de doodstraf krijgen.
Zelfs het verblijf in de luxe nederlandse gevangenissen kan onplezieriger zijn dan de doodstraf, zeker voor een gestoord persoon.
Dus zo inhumaan is de doodstraf nu ook weer niet
(vergelijking met euthanasie, daar is de dood ook een bevrijding)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_39578990
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:

Natuurlijk zijn er ook nadelen
* Foutje, oeps..
En hoe los je dat "foutje oeps" ff op?

Foutje bedank! of Effe Apeldoorn bellen?

Hoe sta je erin als je direct verwant dit treft?

DOODSTRAF IS ONHERROEPELIJK.

Maar levenslang is een zwaardere straf. Niet onderschatten wat detentie inhoud.... Hoe kijk je daar tegenaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')