We moeten gewoon van dit soort mensen af. Andere suggesties?quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef frenkck het volgende:
Nee, laten wij ons niet verlagen tot hun niveau. Bovendien kost de doodstraf ook nog eens meer dan levenslange gevangenis straf door allerlei proceskosten. Ik zie er geen voordelen van in.
Dat is echt een goede vergelijking.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef jogy het volgende:
Een beetje het idee van we blazen een flat op omdat het last heeft van mieren op de keukentafel in appartement 4.
Nee. De doodstraf voor het verrot zijn van gedachten en ziel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:55 schreef Skv het volgende:
De doodstraf voor mishandeling?
Doodstraf voor bedreiging van ouders?Je maakt een grap.
Ja hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ben je dan ook bereid de straf zelf ten uitvoer te brengen?
Nee. Meer: we trappen de mieren zo snel mogelijk dood zodat ze niet naar appartement 3 en 5 kunnen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef jogy het volgende:
Doodstraf is the easy way out. De straffen mogen best streng zijn wat mij betreft, zeker voor het soort daad als het in elkaar tyfen van een invalide maar doodstraf gaat mij persoonlijk een beetje te ver. Een beetje het idee van we blazen een flat op omdat het last heeft van mieren op de keukentafel in appartement 4.
Laat ze maar tot hun dood werken oid...quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:53 schreef Senang het volgende:
[..]
We moeten gewoon van dit soort mensen af. Andere suggesties?
Voer de Sharia in.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:53 schreef Senang het volgende:
We moeten gewoon van dit soort mensen af. Andere suggesties?
Mijn stem heb je!quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:59 schreef Europees het volgende:
[..]
Laat ze maar tot hun dood werken oid...
Daar is de psychologische gezondheidszorg voor, debiel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:56 schreef Senang het volgende:
[..]
Nee. De doodstraf voor het verrot zijn van gedachten en ziel.
dat moet 90% van de bevolking sowieso al.......vind ik dus geen strafquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:59 schreef Europees het volgende:
[..]
Laat ze maar tot hun dood werken oid...
Mja, waar trek je de grens? Doodstraf bij mishandeling is totaal buiten enige proportie en Amerika leert ons dat doodstraf helemaal geen positief effect heeft op het aantal misdaden die worden gepleegt. Mensen die helemaal los gaan op een oude dame mogen van mij wel in een heropvoedingskamp trouwens, kort aan het lijntje, groot hek eromheen en een spoedcursus 'hoe normaal te doen' Elke dag 6 uur op om de rest van de dag dingen te leren en (zelf)respect te verdienen/krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:58 schreef Senang het volgende:
[..]
Nee. Meer: we trappen de mieren zo snel mogelijk dood zodat ze niet naar appartement 3 en 5 kunnen.
Als meisjes van 18 ten eerste iets op straat gooien en vervolgens een invalide bewerken heeft dat weinig met geesteziekte te maken maar meer met een verrot karakter.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Daar is de psychologische gezondheidszorg voor, debiel.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:07 schreef Senang het volgende:
[..]
Meisjes van 18 die ten eerste iets op straat gooien en vervolgens een invalide bewerken heeft weinig geesteziekten te maken maar meer met een verrotte maatschappij.
Die grens is moeilijk. Zoals ik al aangaf vind ik een economische moord minder erg dan het verontwaardigd en agressief reageren als er gereageerd wordt op het feit dat je iets op straat gooit. Die grens is dus puur een gevoelsgrens en mede daarom heel moeilijk te implementeren in het recht.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, waar trek je de grens? Doodstraf bij mishandeling is totaal buiten enige proportie en Amerika leert ons dat doodstraf helemaal geen positief effect heeft op het aantal misdaden die worden gepleegt. Mensen die helemaal los gaan op een oude dame mogen van mij wel in een heropvoedingskamp trouwens, kort aan het lijntje, groot hek eromheen en een spoedcursus 'hoe normaal te doen' Elke dag 6 uur op om de rest van de dag dingen te leren en (zelf)respect te verdienen/krijgen.
Een verkracht kind vergelijken met overlast van mieren. Bah.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef jogy het volgende:
Een beetje het idee van we blazen een flat op omdat het last heeft van mieren op de keukentafel in appartement 4.
Heb jij last van Freudiaanse verlezingen ofzo?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:11 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Een verkracht kind vergelijken met overlast van mieren. Bah.
Doodstraf zou niet moeten gelden voor verkrachters e.d. Niet omdat het niet erg is, maar verkrachting/pedofilie wél een (geeste)ziekte is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:11 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Een verkracht kind vergelijken met overlast van mieren. Bah.
Suggereren dat Freud dat kind verkracht heeft. Bah.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb jij last van Freudiaanse verlezingen ofzo?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:13 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Suggereren dat Freud dat kind verkracht heeft. Bah.
Er zijn wel aanwijzingen dat hij het met zijn moeder deed.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:13 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Suggereren dat Freud dat kind verkracht heeft. Bah.
Hoe weet jij nou wat de criminaliteit zou zijn wanneer Amerika geen doodstraf zou hebben? Beoordelen op absolute aantallen is nutteloos. Dan zou je namelijk aan Singapore kunnen concluderen dat de doodstraf prima werkt gezien hun zeer lage criminaliteit.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Doodstraf bij mishandeling is totaal buiten enige proportie en Amerika leert ons dat doodstraf helemaal geen positief effect heeft op het aantal misdaden die worden gepleegt.
Rehabilitatieprogramma zal beter werken, veel gemakkelijker geaccepteerd worden (zowel door de bevolking als door de EU en andere landen).quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:13 schreef Senang het volgende:
[..]
Doodstraf zou niet moeten gelden voor verkrachters e.d. Niet omdat het niet erg is, maar verkrachting/pedofilie wél een (geeste)ziekte is.
Dis is puur een hersenspinsel van mezelf en op geen enkele bron gebaseerd trouwens.
Een gevangenisstraf ook niet, verloren tijd krijg je nooit meer terug. Moet die dan ook afgeschaft worden?quote:
Ik heb het over het feit dat Amerika ondanks de doodstraf nog steeds best hoge criminaliteits cijfers heeft, tenminste zeker niet lager dan veel landen waar ze geen doodstraf hebben maar wel een vergelijkbare welvaart en politiek stelsel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:19 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat de criminaliteit zou zijn wanneer Amerika geen doodstraf zou hebben? Beoordelen op absolute aantallen is nutteloos. Dan zou je namelijk aan Singapore kunnen concluderen dat de doodstraf prima werkt gezien hun zeer lage criminaliteit.
Maar of en in hoeverre de doodstraf op zich daar debet is, is niet duidelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat Amerika ondanks de doodstraf nog steeds best hoge criminalteits cijfers heeft, tenminste zeker niet lager dan veel landen waar ze geen doodstraf hebben maar wel een vergelijkbare welvaart en politiek stelsel.
Die kan je op straat zetten met een schadevergoeding. Die leeft iig nog en kan terugkeren naar z'n gezin.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een gevangenisstraf ook niet, verloren tijd krijg je nooit meer terug. Moet die dan ook afgeschaft worden?
Enkel in de VS. In bijna alle andere landen is dat niet zo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef frenkck het volgende:
. Bovendien kost de doodstraf ook nog eens meer dan levenslange gevangenis straf door allerlei proceskosten.
* Kans op herhaling na de straf = 0quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef frenkck het volgende:
Ik zie er geen voordelen van in.
Juist.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:11 schreef jogy het volgende:
Maar nee, ik ben meer voor een pro-actieve aanpak, niet een reactieve. Het kost in het begin meer moeite maar zal veel meer vruchten afwerpen dan iedereen het zelf maar te laten doen en de misbaksels ( doormiddel van een gebrek aan opvoeding ) af te schieten omdat ze per ongeluk de pech hebben gehad dat ze bij de verkeerde ouders of in de verkeerde omgeving zijn geboren.
Vrijheid ontnemen is een reparatoire (=herstelsanctie, hij moet het leren goed te doen, zichzelf te herstellen en goed verder te gaan) sanctie en gedeeltelijk punitief (=straffen om te straffen, zonder verdere bedoeling).quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
Enkel in de VS. In bijna alle andere landen is dat niet zo.
[..]
* Kans op herhaling na de straf = 0
* Kans op ontsnappen na de straf = 0
* Kosten zijn bijna overal lager dan levenslang
* Genoegdoening en rustig slapen voor slachtoffer, nabestaanden en maatschappij (Hitler, had die een 2e kans mogen krijgen?)
* Afschrikwekkende werking
Natuurlijk zijn er ook nadelen
* Foutje, oeps..
* Wanhopige dader begaat wellicht meer gruwelen om te ontsnappen.
Ik hoor mensen ook moreel oordelen dat je geen leven mag nemen maar ik snap niet hoe het komt dat je dan wel vrijheid mag ontnemen?
En als hij er uitkomt heeft hij geen enkel perspectief meer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Als iemand 20 jaar in de bak zit, voelt 'ie zich stukken kutter dan wanneer hij na een tijdje op de stoel zit.
Inderdaad, of is dat acceptabel dat er een kans is dat een onschuldig iemand de doodstraf krijgt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:
Natuurlijk zijn er ook nadelen
* Foutje, oeps..
Is dat niet vooral omdat ze in China en Iran (veel meer landen doen niet aan de doodstraf) ht nog minder nauw nemen met zuivere procesgang?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
Enkel in de VS. In bijna alle andere landen is dat niet zo.
[..]
Is er een westers land waar dat echt het geval is?quote:* Kans op herhaling na de straf = 0
* Kans op ontsnappen na de straf = 0
* Kosten zijn bijna overal lager dan levenslang
Hitler had gewoon levensland opgesloten moeten worden maar was ook een heel extreem geval natuurlijk.quote:* Genoegdoening en rustig slapen voor slachtoffer, nabestaanden en maatschappij (Hitler, had die een 2e kans mogen krijgen?)
* Afschrikwekkende werking
Ja oeps en bij welk percentage fouten mag de doodstraf weer onder vuur gelegd worden? 10, 20 50%?quote:Natuurlijk zijn er ook nadelen
* Foutje, oeps..
* Wanhopige dader begaat wellicht meer gruwelen om te ontsnappen.
Dat is van een geheel andere orde.quote:Ik hoor mensen ook moreel oordelen dat je geen leven mag nemen maar ik snap niet hoe het komt dat je dan wel vrijheid mag ontnemen?
Alsof er geen mogelijkheid is tot ontwikkeling als je daar zit.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:36 schreef Senang het volgende:
[..]
En als hij er uitkomt heeft hij geen enkel perspectief meer.
Euh. Het laat gewoon zien dat een doodstraf op zichzelf geen oplossing hoeft te zijn. Hier in Nederland hebben we al jaren geen doodstraf en toch zijn de misdaadcijfers over het algemeen lager dan in Amerika. Waarom zouden we dan een methode overnemen van een land die zijn zaakjes ogenschijnlijk zelf nog niet eens op orde heeft?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:31 schreef Senang het volgende:
[..]
Maar of en in hoeverre de doodstraf op zich daar debet is, is niet duidelijk.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat we een dader met de doodstraf een plezier doen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:36 schreef Senang het volgende:
[..]
En als hij er uitkomt heeft hij geen enkel perspectief meer.
inderdaad, niks aan toe te voegenquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, waar trek je de grens? Doodstraf bij mishandeling is totaal buiten enige proportie en Amerika leert ons dat doodstraf helemaal geen positief effect heeft op het aantal misdaden die worden gepleegt. Mensen die helemaal los gaan op een oude dame mogen van mij wel in een heropvoedingskamp trouwens, kort aan het lijntje, groot hek eromheen en een spoedcursus 'hoe normaal te doen' Elke dag 6 uur op om de rest van de dag dingen te leren en (zelf)respect te verdienen/krijgen.
Misschien zou de (zware) criminaliteit in de VS wel 50% hoger zijn als er geen doodstraf was, dan heeft het weldegelijk zin. Het is en blijft dus een non-argument zonder goed onderzoek/bron.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Euh. Het laat gewoon zien dat een doodstraf op zichzelf geen oplossing hoeft te zijn. Hier in Nederland hebben we al jaren geen doodstraf en toch zijn de misdaadcijfers over het algemeen lager dan in Amerika. Waarom zouden we dan een methode overnemen van een land die zijn zaakjes ogenschijnlijk zelf nog niet eens op orde heeft?
Hier heb je natuurlijk gelijk in. Echter, aan de andere kant moet de overheid hier boven staan wanneer de doodstraf democratisch tot stand zou komen.quote:Daar komt nog bij dat wanneer je een achtienjarig meisje op de electrische stoel zet of ophangt aan een boom omdat ze met haar domme puberharses een omaatje van haar scootmobiel heeft getrapt je ook weer te maken krijgt met de familie en vrienden van het gebraadde chickie, die zullen naderhand niet echt blij zijn met de overheid en zijn praktijken. 'boeie' zie ik je alweer denken maar als je er maar genoeg op de stoel trapt of in laat slapen krijg je snel genoeg gezeik met de nabestaanden. Wederom een onnodige verharding van een toch al niet te zachtaardige maatschappij.
Oh, dus het gaat je nu om of iemand na zijn straf nog naar zijn familie kan?. Jij vindt dus dat mensen van boven de 75 die veroordeeld zijn voor een zwaar misdrijf niet meer naar de gevangenis hoeven want wie weet is hij onschuldig en sterft hij in zijn cel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Die kan je op straat zetten met een schadevergoeding. Die leeft iig nog en kan terugkeren naar z'n gezin. Een lijk kan je wel opgraven, maar echt gezellig picknicken met zo'n hard ding is het ook niet.
In de VS zijn staten mét en staten zonder de doodstraf. De criminaliteit verschilt er tussen die staten niet of nauwelijks dacht ik.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:42 schreef Senang het volgende:
Misschien zou de (zware) criminaliteit in de VS wel 50% hoger zijn als er geen doodstraf was, dan heeft het weldegelijk zin. Het is en blijft dus een non-argument zonder goed onderzoek/bron.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |