abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:55:20 #1
3542 Gia
User under construction
pi_39545332
Nu er eindelijk enig schot in de zaak zit en ik over de ergste ellende heen ben, ben ik eindelijk in staat hier ons verbouwingsverhaal te plaatsen wat resulteerde in het buiten gooien van de aannemer.

Maar even naar het begin.

Wij wilden al enkele jaren de benedenverdieping onder handen nemen. Aangezien de hypotheekrentes dreigden te stijgen, hebben we in november de hypotheek verhoogd met 20.000 euro, met de bedoeling per 1 mei te gaan verbouwen.
Eind februari enkele aannemers laten komen voor offertes. De verschillen waren zo miniem dat we de keuze basseerden op een aannemer zo dicht mogelijk bij huis. Daarbij verzekerde deze man ons dat hij begin mei zou beginnen en dat het slechts 2 weken werk was.

Jaja.

Het begon er al mee dat we eind april nog niets van hem vernomen hadden, dus mijn man klom in de telefoon. De aannemer vertelde ons dat de stucadoor nog geen tijd had maar dat hij op 8 mei zou beginnen en dan vol er tegenaan.

Tja, 8 mei, niks dus. Maar weer bellen. Nee, hij kwam morgen.
En ja hoor, 9 mei kwamen ze. Er werd een muur uitgehakt, waarbij het plafond ondersteund werd met van die pijlers.

(Aangezien wij gerekend hadden op 1 mei, hadden we zelf voor die tijd de vloer er al uitgekapt, we zaten dus op de fundering.)

Vervolgens gebeurde er weer een paar dagen niks. Een week later werden twee balken geplaatst en de muurtjes daarbij opgemetseld.
De man vertelde vervolgens dat de stucadoor op de 24 ste zou beginnen en dat hij pakweg 4 dagen werk had daaraan voorafgaand.
Ergens rond de 16de kwam hij met de stucadoor, die ons liet weten wel tijd te hebben over 3 weken. Dat werd me te gortig, nog eens 3 weken op de beton, daar had ik echt geen zin in.
Ik heb dus gezegd dat er in dat geval eerst de vloer in zou gaan, zodat het weer een beetje normaal werd. (Vloer werd gelegd door goede vriend van de familie)
Die zaterdag, de 20ste is dus de vloer gelegd, inclusief vloerverwarming.

De week erna is het personeel van de aannemer nog 3x een halve dag geweest om het plafond erin te maken. En 2 x is de electricien geweest voor het aanleggen van wat electra.

Doordat wij de vloer eerder gelegd hadden, moest dit afgeplakt worden, maar dat zou dan wel extra gaan kosten. Zo moest er een extra groep gemaakt worden, wat een oom van mij gratis zou doen, want was een kleine moeite. Maar nee, dat hoefde niet, dat kon zijn electricien ook wel.

Aangezien wij ervan uit waren gegaan dat de verbouwing half mei klaar zou zijn, hadden we alle leveringen, fornuis, koelkast, keuken op 27 mei gezet. Toch nog erg ruim, nietwaar, maar goed, dat moest allemaal verzet worden. De keuken kon niet verzet worden. Die hebben we bij mijn schoonouders zolang in de garage laten zetten. Het fornuis, 90 cm. hebben we kunnen verzetten tot 6 juni. (Toen gingen we er nog vanuit dat de stucadoors de 24 zouden komen) De koelkast hebben we verzet naar 12 juni.
De stucadoors zouden 8 juni komen, dat werd dus 9 juni. Vrijdags. Aangezien ze nog niet klaar waren zouden ze 's maandags terug komen. Dat werd dus dinsdags. Toen moest de zaak nog drogen en kon er 's maandags erna de lijst erop. Dat werd dus weer dinsdags.

's maandags 19 juni zei de aannemer dat hij 's woensdags alles in de keuken af zou werken, zodat de keuken geplaatst kon worden. Dit was dus inclusief radiator hangen. Echter, waar die moest komen te hangen, moest nog betegeld worden, dus ik belde onze tegelzetter. Ondanks dat zijn zoon jarig was, kwam hij die dinsdag 's middags het stuk muur betegelen en 's avonds inwassen.
Maar de volgende dag werd geen radiator gehangen.
Wel liet meneer de aannemer weten dat hij graag alvast de rest van het openstaande bedrag wilde vangen.

Tja, dat werd me teveel. Niet alleen werden afspraken niet nagekomen, maar het werk wat gedaan werd was niet bepaald van topkwaliteit. Zo kreeg meneer een knietje van de gasleiding niet de goede kant op gedraaid en maakte hij met behulp van wat buizen en knietjes zoveel omleidingen dat hij toch uitkwam waar het kraantje moest komen. 't Was geen gezicht, maar ach, daar zie je toch niks meer van als het fornuis ervoor staat! Volgens mijn zwager kon ik wel op 6 plaatsen een gaslek krijgen. Een oom van mij heeft dit later veranderd.
En zo zijn er nog meer onnozele dingen te noemen die anders, beter hadden gekund, en waar uit bleek dat deze man liefst zo eenvoudig en goedkoop mogelijk werkt.

Ik had er dus geen zin meer in en heb hem buitengegooid. Er stonden nog twee posten op de offerte met absurde bedragen erbij, die nog niet waren uitgevoerd. Deze absurde bedragen,die van meneer zelf afkomstig zijn, heb ik dus op de rekening ingehouden.

De klus is nu door onszelf en wat familie en vrienden, bijna geklaard. Zondag gaan we op vakantie en als we terugkomen is het klaar.
Geweldig, toch, niet?

Nooit ga ik nog verbouwen.
pi_39545434
Ik zou die vent helemaal tot gort hebben gemept, wat een imbeciel
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:01:10 #3
3542 Gia
User under construction
pi_39545514
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou die vent helemaal tot gort hebben gemept, wat een imbeciel
Het ergste was nog wel dat ik al die dagen, dat hij zou komen, hier op de kale beton zat te wachten, zonder enig bericht. Hij kwam niet, maar belde ook niet even op dat het een dag of een paar dagen later werd.

Verder beklaagde hij zich ook nog, toen ik hem buiten gooide, dat het echt niet prettig werken was met een grote koelkast en fornuis in de weg. Tja, hallo, die mensen wilden ook graag leveren en ik had het al twee weken verzet!!
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 17:04:33 #4
13368 NiGeLaToR
pi_39545621
Tis lastig om knappe lui te vinden
Nagoed, blij dat je er nu bijna doorheen bent.

Heb je misschien nog tips voor de Fok!er die misschien toch nog wel een keer wil laten verbouwen?
Zou je bepaalde dingen vast(er) moeten laten leggen, of ze een planning af moeten laten geven?
Misschien een nocure-nopay regeling treffen, zonder enige vooruitbetaling ofzo?

Misschien niet aannamer-vriendelijk, maarja, z'n beroep heet niet voor niets 'aan-nemer'
pi_39546767
Shiiiiiit....... wat een verhaal,
vertrouw nooit een aannemer! , ze zijn ook weer afhankelijk van anderen, maar bij jullie loopt het wel erg uit, die kerel zou ik er ook uit zetten.
pi_39546998
hier in limburg ken ik genoeg betrouwbare aannemers en onder-aannemers, maar ja, tis meestel de rotte appel die het nieuws haalt.
helaas zitten die er ook tussen...
wel knap, dat je het zo rustig hebt kunnen houden, ik denk dat menig ander allang wat anders gedaan had...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:01:30 #7
3542 Gia
User under construction
pi_39547176
Ik raad iedereen aan die gaat verbouwen en voor een bepaalde datum klaar wil zijn, om een clausule op te laten nemen dat elke dag uitstel zonder gegronde reden, een bedrag van de eindrekening afgaat. Een gegronde reden vind ik dan bijvoorbeeld een overlijden in de familie, maar niet "de stucadoor kan pas over drie weken".

Als je drie maanden vantevoren een aannemer in de arm neemt, dan hoort hij op dat tijdstip al vaste afspraken te maken. Kan dit niet, dan moet hij dit vantevoren melden, zodat je alsnog voor een andere aannemer kan kiezen. Belofte maakt schuld en niet inlossen van gedane beloftes mag best wat kosten.

Deze aannemer was met minstens drie klussen tegelijk bezig, waarbij wij een tussendoortje waren. Als het slecht weer was, of ze elders even niet vooruit konden, dan kwamen ze hier.
De aannemer was ervan op de hoogte dat wij op 9 juli op vakantie zouden gaan en vond het zelf geen probleem om de verbouwing dan maar lekker op zijn gemakje te doen.

Dat wij dan geen tijd meer overhadden voor het plaatsen van de keuken en het inrichten van de woonkamer, daar zat meneer schijnbaar niet mee.

Tja, nu is dat laatste ook nog niet gebeurd, maar goed, NU weten we dat dan ook. Wij hebben ervoor gekozen de man de deur te wijzen, met alle gevolgen van dien. Maar nu heb ik ook zoiets van wat nu niet klaar is, komt dan tijdens en na onze vakantie wel.

Gordijnen, nieuwe bankjes, radiator-ombouwen, schuur- schilderwerk, plafond en muren witten (of kleurtje) enz...
Kortom, de ruwbouw en de keuken plaatsen is zo goed als klaar. De afwerking en het tegelwerk op de muren moet nog.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:08:48 #8
3542 Gia
User under construction
pi_39547361
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:54 schreef Burner82 het volgende:
hier in limburg ken ik genoeg betrouwbare aannemers en onder-aannemers, maar ja, tis meestel de rotte appel die het nieuws haalt.
helaas zitten die er ook tussen...
wel knap, dat je het zo rustig hebt kunnen houden, ik denk dat menig ander allang wat anders gedaan had...
Ik heb heel veel geduld. Maar bij mij is het zo dat het zich ophoopt. Mijn man heeft verschillende keren geklaagd, maar zonder resultaat. Bij mij barst dan op een gegeven ogenblik de bom en dan valt er ook niet meer te praten. Dan heb ik mijn beslissing genomen en daar blijf ik dan bij.

Overigens heeft mijn zus vergelijkbare problemen met haar aannemer.
Die heeft een aanbouw laten zetten. De muren zijn scheef. Toen weer was er de mededeling dat het glas (van dat dure, termopane met ruitjes aan de binnenkant), op de verkeerde bok stond. Later bleek het in het geheel niet besteld te zijn en toen het er een maand later eindelijk was was het aan beide kanten 2 cm te smal. Ook waren de binnenmuren te smal gemetseld waardoor er problemen zijn met het plaatsen van de rolluiken. Enzovoort, enz.... En ook zij zit soms dagen te wachten dat er gewoon geen klap gebeurd.

Een collega van mijn man, een limburgse, heeft ook onlangs haar aannemer eruit gegooid.

Ons verhaal staat echt niet op zichzelf. De klusbedrijven schieten als paddestoelen uit de grond. Ze vragen woekerprijzen en leveren, in sommige gevallen, prutswerk af. Zo eenvoudig en goedkoop mogelijk met de maximale winst voor de baas, uiteraard.

Echt, wie nog gaat verbouwen, kijk niet alleen naar goede naam of betrouwbaarheid (zoals in ons geval), maar neem een clausule op.
  Moderator woensdag 5 juli 2006 @ 19:21:13 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_39549447
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis lastig om knappe lui te vinden
Nagoed, blij dat je er nu bijna doorheen bent.

Heb je misschien nog tips voor de Fok!er die misschien toch nog wel een keer wil laten verbouwen?
Zou je bepaalde dingen vast(er) moeten laten leggen, of ze een planning af moeten laten geven?
Misschien een nocure-nopay regeling treffen, zonder enige vooruitbetaling ofzo?

Misschien niet aannamer-vriendelijk, maarja, z'n beroep heet niet voor niets 'aan-nemer'
Hoe groter de verbouwing, hoe meer er onvoorzien moet gebeuren, des te meer wordt je planning in de war gegooit *Uit ervaring spreekt *

Maar dit topic spreekt echt boekdelen, tjah ik kan niks anders op zeggen dat er genoeg van dit soort bedrijfjes zijn en dat daar ook genoeg rotte appels bij tussen zitten.

Het beste is te kijken naar keurmerken, iso 9001 en 9002 gecertificeerde bedrijven, dan bespaar je je zelf an een hele hoop kans op een rotte appel
pi_39550928
Maar bel jij de aannemer niet als ie niet komt opdagen? Ik neem aan dat je toch een tijd met zo'n vent afspreekt?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_39559963
Klinkt allemaal heel erg bekend zoals het bij jouw gegaan is. Met het verschil dat het bij ons heel snel alles gesloopt werdt en vervolgens (zogenaamd) onderaannemers ziek zijn of niet berijkbaar zouden zijn. In het begin was er af en toe nog een oudere meneer bij die we na een aantal weken ook niet meer gezien hebben. Klagen of de werkzaamheden of het niet komen opdagen werken averechts. En onze aannemer legt het werk stil met een smoes als een sterfgeval waardoor hij een aantal weken niet kan. En na die weken als je na dagen lang bellen eindelijk contact krijgt hij eerst weer 20,000 euro wil hebben of anders... En dit is maar 1 van de voorgevallen zaken.

Uiteindelijk hebben we het na de jaarwisseling van 2003 niet meer van het gehoort. We hebben hem een aantal malen gesommerd af te maken en e herstellen en uiteindelijk gesommeerd terug te betalen waarvoor nog niets gedaan is en voor de gelede schade. Het krijgen van een reactie hierop heeft ook maanden (bijna jaren) met meerdere advocaten er op geduurd. Telefoon wordt niet aangenomen, brieven wordt niet op gereageerd, aanspreken lukt niet, komt niet op afgesproken datum / tijd opdagen enz. Tijdens deze rechtgang zijn er bouwkundige rapporten opgemaakt die boekdelen spreken over de totale ondeskundigheid van de man. En late blijkt na research dat hij niet alleen niet ingescgreven staat bij instanties zoals dit verplicht is bij dit soort beroepen (branch verenigingen, productschappen enz.) maar dat hij pas zich bij de Kvk heeft laten registreren NA dat hij bij ons langs geweest is voor de offerte. Maar al zeker enkele weken tot een maand of wat adverteerde als bouw- en renovatiebedrijf.

Af en toe zijn we zijn auto ergens en als je dan gaat kijken is dit ook vreselijkwerk en moet het door iemand anders worden overgedaan.

Tot nu toe heeft ons dit enkele jaren elende bezorgt zijn we ruim een ton euries kwijt en zitten we nog met een scahde van minstens een halve ton. Het laten afmaken en herstellen van alle ellende die hij heeft aangebracht kunnen we nu niet meer betalen. Je raamt welk bedrag je kunt investeren en dit kun je niet nogmaals ophoesten. Zolang er geen geld van zijn kant onze kant op komt blijft het sparen en stuk voor stuk iets aanpakken de komende 10 of 20 jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door tnimble op 06-07-2006 00:22:31 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:00:18 #12
3542 Gia
User under construction
pi_39563338
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:20 schreef Cyan het volgende:
Maar bel jij de aannemer niet als ie niet komt opdagen? Ik neem aan dat je toch een tijd met zo'n vent afspreekt?
Hij sprak geen tijd af. In t begin ook geen dag. "ik kom begin volgende week wel even langs"
Dan vroeg ik op welke dag en dan zei hij: "ik denk dat dat dinsdag wordt"

En een dinsdag is lang. Kwam mijn man om half 6 thuis, was er niemand geweest. Hij bellen en dan was er ergens weer iets uitgelopen of zo, of de electricien had geen tijd. Iedere keer weer een ander smoesje.

Ik denk dat het aan het mooie weer te wijten is dat hij steeds niet kwam. Met mooi weer kunnen ze elders buiten vooruit. Had het veel geregend, dan was het hier sneller gegaan.

Ze hebben hier ook een keer met een hoosbui, 's morgens om 8 uur rond staan kijken, maar toen het droog was zijn ze toch vertrokken.

Ook kwam het voor dat ze 's middags even poolshoogte kwamen nemen om zogenaamd te kijken wat er nog moest gebeuren en dan moesten ze om de beurt naar de WC. Was dat klaar, waren ze weer weg. Met alweer een wazige afspraak: "ik kom morgen wel even dit of dat doen."
En dan kon ik wel vragen hoe laat, maar daar hield hij zich toch niet aan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:04:25 #13
3542 Gia
User under construction
pi_39563375
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:16 schreef tnimble het volgende:
Klinkt allemaal heel erg bekend zoals het bij jouw gegaan is. Met het verschil dat het bij ons heel snel alles gesloopt werdt en vervolgens (zogenaamd) onderaannemers ziek zijn of niet berijkbaar zouden zijn. In het begin was er af en toe nog een oudere meneer bij die we na een aantal weken ook niet meer gezien hebben. Klagen of de werkzaamheden of het niet komen opdagen werken averechts. En onze aannemer legt het werk stil met een smoes als een sterfgeval waardoor hij een aantal weken niet kan. En na die weken als je na dagen lang bellen eindelijk contact krijgt hij eerst weer 20,000 euro wil hebben of anders... En dit is maar 1 van de voorgevallen zaken.

Uiteindelijk hebben we het na de jaarwisseling van 2003 niet meer van het gehoort. We hebben hem een aantal malen gesommerd af te maken en e herstellen en uiteindelijk gesommeerd terug te betalen waarvoor nog niets gedaan is en voor de gelede schade. Het krijgen van een reactie hierop heeft ook maanden (bijna jaren) met meerdere advocaten er op geduurd. Telefoon wordt niet aangenomen, brieven wordt niet op gereageerd, aanspreken lukt niet, komt niet op afgesproken datum / tijd opdagen enz. Tijdens deze rechtgang zijn er bouwkundige rapporten opgemaakt die boekdelen spreken over de totale ondeskundigheid van de man. En late blijkt na research dat hij niet alleen niet ingescgreven staat bij instanties zoals dit verplicht is bij dit soort beroepen (branch verenigingen, productschappen enz.) maar dat hij pas zich bij de Kvk heeft laten registreren NA dat hij bij ons langs geweest is voor de offerte. Maar al zeker enkele weken tot een maand of wat adverteerde als bouw- en renovatiebedrijf.

Af en toe zijn we zijn auto ergens en als je dan gaat kijken is dit ook vreselijkwerk en moet het door iemand anders worden overgedaan.

Tot nu toe heeft ons dit enkele jaren elende bezorgt zijn we ruim een ton euries kwijt en zitten we nog met een scahde van minstens een halve ton. Het laten afmaken en herstellen van alle ellende die hij heeft aangebracht kunnen we nu niet meer betalen. Je raamt welk bedrag je kunt investeren en dit kun je niet nogmaals ophoesten. Zolang er geen geld van zijn kant onze kant op komt blijft het sparen en stuk voor stuk iets aanpakken de komende 10 of 20 jaar.
Jee, wat een bedragen. Bij ons was het maar een relatief kleine verbouwing. Het afgesproken bedrag was 'slechts' 8000.

Dus jullie klussen nu, zoals wij eerst deden, met de snelheid van je portemonnee.

Sterkte gewenst.
pi_39563377
Ik blijf het zó zuur vinden, tnimble.
Zeker omdat een huis, zolang het niet af is, minder waard is dan voor een verbouwing. En dan nog 10 of 20 jaar erover doen om het te hebben zoals je het jaren geleden eigenlijk al had willen hebben..

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit mag eigenlijk. Iedere idioot kan aannemer worden. En een aannemer kan een huis zo in laten storten. Paar steunmuurtjes weg en boem.

Gia, waarom hebben jullie dan niet eerder gedreigd met ontslag van de aannemer? Of dat je geld inhoudt op de eindfactuur ofzo. Wat hij doet kan gewoon niet, niet op komen dagen. Volkomen respectloos, vind ik.

Wij hebben dat met een stucadoor gehad. Kwam een dag gewoon niet opdagen, terwijl we wel hadden afgesproken. Hebben we gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Veel excuses, en hem toch nog één kans gegeven. Maar hij heeft zijn werk toen wel netjes afgemaakt.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:17:01 #15
3542 Gia
User under construction
pi_39563469
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:04 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik blijf het zó zuur vinden, tnimble.
Zeker omdat een huis, zolang het niet af is, minder waard is dan voor een verbouwing. En dan nog 10 of 20 jaar erover doen om het te hebben zoals je het jaren geleden eigenlijk al had willen hebben..

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit mag eigenlijk. Iedere idioot kan aannemer worden. En een aannemer kan een huis zo in laten storten. Paar steunmuurtjes weg en boem.

Gia, waarom hebben jullie dan niet eerder gedreigd met ontslag van de aannemer? Of dat je geld inhoudt op de eindfactuur ofzo. Wat hij doet kan gewoon niet, niet op komen dagen. Volkomen respectloos, vind ik.

Wij hebben dat met een stucadoor gehad. Kwam een dag gewoon niet opdagen, terwijl we wel hadden afgesproken. Hebben we gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Veel excuses, en hem toch nog één kans gegeven. Maar hij heeft zijn werk toen wel netjes afgemaakt.
Ik was bang dat hij pissed zou worden als ik zou gaan dreigen.
We hebben zat geklaagd, maar dan gooide hij het weer op 'overmacht'. Het is toch niet zijn schuld als de stucadoor zijn afspraken niet na komt!!
Ik had in eerste instantie ook geen zin in een verstoorde arbeidsverhouding. Daarbij hadden we natuurlijk, behoudens de leveringen van de apparatuur, nog wel een uitloop. Maar dat ze het dan laten uitlopen tot pakweg één week voor onze vakantie had ik ook niet verwacht.

Daarbij moesten er nog dingen gemaakt worden, waarbij je wel stiekem wat fout kan doen, om de klant te pesten, zonder dat dit herleid kan worden naar de aannemer. Een zolderraam kan natuurlijk gaan lekken, zeker als het tweedehands is! Dat daar dan schoolboeken onder liggen, is dan heel jammer.

Nee, zoals hij sommige dingen, zoals de gasleiding met drie bochten, de waterleiding met de warm en koudpijpjes 30 cm uit elkaar enz.... gemaakt had, had ik geen vertrouwen genoeg om hem ook nog nieuwe dakramen te laten zetten en de verlichting aan te sluiten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:20:37 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39563490
Tja Gia, dit soort verhalen lees je helaas steeds vaker zoals je zelf al aanhaalt. Zoals Vonkenboer al zegt kun je in de toekomst het beste kijken naar de certificering van aannemers, al zegt dat ook niet alles.

Heb je misschien ook foto's van het werk zoals de aannemer het had afgeleverd? Ben eigenlijk wel benieuwd.

* vraagt zich af of een aannemer niet zoiets als eer van zijn werk heeft. Ik erger me dood als ik slecht/slordig/niet netjes werk aflever aan mijn baas en dan ben ik maar een kantoorpikkie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:53:32 #17
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39563819
ja, ik weet niet, maar het lijkt wel of veel aannemers zich zo opstellen van "je mag blij zijn dat ik bij jou in huis wil werken".
Wij woonden tijdens de drie maanden durende verbouwing in onze garage (1steens muur) tijdens het koudste najaar van het afgelopen decennium
En inderdaad, ook gewoon hele dagen niet op komen dagen, want dan moest er ergens iets anders, en alles was belangrijker dan onze verbouwing. Die verbouwing heeft meneer wel 80.000 euri opgeleverd
Ik heb er in ieder geval ook een klotegevoel aan overgehouden.

Ook dat die mensen denken (laatst nog met de parketboer meegemaakt) dat je gewoon de hele dag tijd hebt. Maandagavond om 7 uur bellen dat ze de volgende dag komen. Ja, sorry, maar hoe denken die mensen dat die vloer betaald wordt? Ik moet in ieder geval werken dan, en kan niet alles zomaar opzij zetten

Ik hoef geen bouwvakkers meer over de vloer hier (no offence), ik betaal verdorie grof geld, om mijn huis overhoop te laten halen. Moet ik nog ruzie maken met die mensen ook, in mijn eigen huis...

* lordmedelo merkt dat de frustratie nog hoog zit
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_39564173
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik was bang dat hij pissed zou worden als ik zou gaan dreigen.
Dan zou het een bevestiging zijn dat het een slechte aannemer is. Een goede aannemer valt gewoon mee te praten, en zou het juist belangrijk vinden dat jullie tevreden zijn.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap helemaal waarom jullie zijn doorgegaan. Maar ik vind het zo zonde dat er dit slag mensen zijn. Het zijn belangrijke dingen, je geeft je prive situatie (hoe je woont) in handen van een aannemer die er vervolgens zo'n prutje van maakt.
quote:
We hebben zat geklaagd, maar dan gooide hij het weer op 'overmacht'. Het is toch niet zijn schuld als de stucadoor zijn afspraken niet na komt!!
Ik had in eerste instantie ook geen zin in een verstoorde arbeidsverhouding. Daarbij hadden we natuurlijk, behoudens de leveringen van de apparatuur, nog wel een uitloop. Maar dat ze het dan laten uitlopen tot pakweg één week voor onze vakantie had ik ook niet verwacht.
Dat is natuurlijk altijd het probleem. "Nog maar even aankijken". En er is ook een deadline te halen. Met een andere aannemer had je die zoizo niet gehaald. (zeker niet zo vlak voor de bouwvak)

Wij verbouwen zelf zonder deadline, en dat geeft veel gemakkelijker de mogelijkheid om een weekje uit te stellen.
quote:
Nee, zoals hij sommige dingen, zoals de gasleiding met drie bochten, de waterleiding met de warm en koudpijpjes 30 cm uit elkaar enz.... gemaakt had, had ik geen vertrouwen genoeg om hem ook nog nieuwe dakramen te laten zetten en de verlichting aan te sluiten.
Ben wel benieuwd hoe hij dat had gedaan
Was een doolhof aan draden geworden ofzo

"Jah, ik knoopte die bruine aan de blauwe en toen poef"
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:21:32 #19
3542 Gia
User under construction
pi_39564216
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:20 schreef sanger het volgende:
Tja Gia, dit soort verhalen lees je helaas steeds vaker zoals je zelf al aanhaalt. Zoals Vonkenboer al zegt kun je in de toekomst het beste kijken naar de certificering van aannemers, al zegt dat ook niet alles.

Heb je misschien ook foto's van het werk zoals de aannemer het had afgeleverd? Ben eigenlijk wel benieuwd.

* vraagt zich af of een aannemer niet zoiets als eer van zijn werk heeft. Ik erger me dood als ik slecht/slordig/niet netjes werk aflever aan mijn baas en dan ben ik maar een kantoorpikkie.
Nee, heb geen foto's. Deel van het werk was zwart, en het witte deel is aantoonbaar betaald. Hij kan me dus niks maken wat dat betreft. Daarbij is het door derden hersteld en die kunnen getuigen dat het prutswerk was. Er hebben hier heel wat mensen hoofdschuddend rondgelopen.

Bij die waterleiding was het zo dat die 30 cm opgeschoven moest worden. In plaats dat hij de pijpjes voor warm en koud gewoon naast elkaar monteert, zet hij ze 30 cm uit elkaar. De kraan zit rechtsboven de wasbak. Dus om de warme pijp aan te sluiten is er weer heel wat leidingwerk nodig geweest.
Zo heeft hij een radiator vervangen waarvan de pijpen in een koof vielen. In plaats dat hij de pijpen alvast verlengd en buiten die koof brengt zodat het dichtgemaakt kan worden, laat hij gewoon een groot gat open. Stucadoors zijn klaar, maar dat gat was nog open. Dat smeerde hij zelf later wel dicht.
Gasleiding. Hij kreeg het knietje niet naar rechts, dus maakte hij een stukje pijp naar links, knietje omhoog, pijpje omhoog, knietje naar rechts en een hele lange buis naar rechts, zodat de aansluiting in de hoekkast valt. Maar liefst drie knietjes in één gasleiding. "Ach, dat valt toch achter het fornuis, zie je niks van". Ja maar, je kunt op 6 plaatsen een gaslek krijgen. "Ach, dat gebeurt toch bijna nooit!"

Duh!!

Maar goed, zondag gaan we op vakantie en dan maken mijn vader, mijn zwager, mijn oom en een goede vriend het karwei in die tijd af. Zal een verrassing zijn als we thuiskomen.
En tegen die tijd zullen ook de nieuwe bankjes wel binnen zijn.
Kunnen we in het najaar op ons gemakje gaan schilderen en komt het allemaal nog wel goed.

Als ik het verhaal van tnimble hoor, kan het altijd nog erger.
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:27:00 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39564313
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?

Met het risico dat ze dan hun moeder, broer en neef opgeven natuurlijk...
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:46:35 #21
3542 Gia
User under construction
pi_39564680
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?

Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.

Hij liet ook foto's zien van andere verbouwingen, als voorbeeld. Heel vertrouwenswekkend.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:33:49 #22
65960 sanger
pi_39565726
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.

Hij liet ook foto's zien van andere verbouwingen, als voorbeeld. Heel vertrouwenswekkend.
Dan zou ik er dus al geen vertrouwen meer in hebben
pi_39581377
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:21 schreef Gia het volgende:

Bij die waterleiding was het zo dat die 30 cm opgeschoven moest worden. In plaats dat hij de pijpjes voor warm en koud gewoon naast elkaar monteert, zet hij ze 30 cm uit elkaar. De kraan zit rechtsboven de wasbak. Dus om de warme pijp aan te sluiten is er weer heel wat leidingwerk nodig geweest.
Zo heeft hij een radiator vervangen waarvan de pijpen in een koof vielen. In plaats dat hij de pijpen alvast verlengd en buiten die koof brengt zodat het dichtgemaakt kan worden, laat hij gewoon een groot gat open. Stucadoors zijn klaar, maar dat gat was nog open. Dat smeerde hij zelf later wel dicht.
Gasleiding. Hij kreeg het knietje niet naar rechts, dus maakte hij een stukje pijp naar links, knietje omhoog, pijpje omhoog, knietje naar rechts en een hele lange buis naar rechts, zodat de aansluiting in de hoekkast valt. Maar liefst drie knietjes in één gasleiding. "Ach, dat valt toch achter het fornuis, zie je niks van". Ja maar, je kunt op 6 plaatsen een gaslek krijgen. "Ach, dat gebeurt toch bijna nooit!"
Ow wat kerkenbaar bij ons ook dat soortdingen. WC afvoer te ver naar de muur geplaatst waardoor de pot er niet oppast. Speciale manchet die extra veel verloopt, hele vloer moeten uitfrezen omdeze er in te passen, maar nu blijft de bril niet ophoogstaan omdat je nog net een centimeter of 2 mist.

Ook ging hij stucadoren, spul opgedracht en toen vertrok hij. Een week later terug eerst weer nog een laag stuc er over heen om het te kunnen afwerken.

Of de wateraansluting voor het tolet 15 naast de bak terwijl deze bak het in het midden heeft zodat je geen kraantje er naast ziet zitten. Zit nu een creatief koperen buisje met bochtjes tussen om het alsnog buitenom aan tge kunnen sluiten.

Ohja en over stucadoren waar nog iets niet af is: De plafond en muren stucadoren op 1 na omdat die nog gesloopt moet worden. Of eerst de CV ketel ophangen en er dan om de ketel en leidingen heen stucadoren.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:

Dat hebben wij ook gedaan, gevraagt om referenties en om waar hij bij aangesloten was. Het eerst had hij een boek met fotos voor maar dat had hij toevallig niet bij zich maar zou hij de volgende keer mee nemen. Nooit gezien. En over het wel of niet bij nvob (heet nu bouw garant dacht ik) wordt gewoon gelogen. Natrekken of hij niet liegt denk je gewoon niet aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door tnimble op 06-07-2006 19:36:35 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:12:52 #24
65960 sanger
pi_39587054
Even een vraagje aan Gia. Waren/zijn jullie rechtsbijstand verzekerd?
pi_39588074
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Absoluut als het kan een rechtsbijstand inschakelen.

Ik heb ook nog wel her en der een aantal topics waar onze problemen in staan.

Hou er wel rekening mee dat met advokaten de boel behoorlijk opgerekt wordt.

Wij zijn 3 jaar verder en we hebben 1 aannemer die failliet is gegaan. (de dakkapel) en eentje die momenteel onbereikbaar is (uitbouw begane grond en 1e) Waar ik maar eens langs ga rijden na mn dochters verjaardag.

Maar goed, bij ons is ook echt alles wat mis kan gaan, misgegaan. Helaas wordt je als consument in Nederland hel goed beschermd, maar kun je bijna nooit je recht halen omdat je procedures moet doorlopen die veel te lang duren.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:43:51 #26
3542 Gia
User under construction
pi_39598602
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Jawel, maar het grootste deel van de klus was zwart.
Het witte deel heb ik helemaal betaald, van het zwarte deel heb ik 1500 ingehouden voor zaken die nog niet waren uitgevoerd of die opnieuw moesten.

Mocht hij hier nog moeilijk over gaan doen, ik heb voldoende deskundige getuigen.

Maar ik verwacht geen reacties meer. Was 21 juni dat ik hem bedankt heb en heb tot nu toe nog niks gehoord.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:55:34 #27
146811 PhonyRules
minimal funk
pi_39863233
helaas hoor je inderdaad vaak van dit soort verhalen. Maar zoals altijd moeten de goede onder de kwade lijden.... Ik denk dat de beste manier "via-via" is, door mond-op-mond reclame. Als bij vrienden/kennissen net werk is geleverd, dan is is de kans erg klein dat er bij jou een puinzooi van wordt gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')