Het ergste was nog wel dat ik al die dagen, dat hij zou komen, hier op de kale beton zat te wachten, zonder enig bericht. Hij kwam niet, maar belde ook niet even op dat het een dag of een paar dagen later werd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou die vent helemaal tot gort hebben gemept, wat een imbeciel![]()
Ik heb heel veel geduld. Maar bij mij is het zo dat het zich ophoopt. Mijn man heeft verschillende keren geklaagd, maar zonder resultaat. Bij mij barst dan op een gegeven ogenblik de bom en dan valt er ook niet meer te praten. Dan heb ik mijn beslissing genomen en daar blijf ik dan bij.quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:54 schreef Burner82 het volgende:
hier in limburg ken ik genoeg betrouwbare aannemers en onder-aannemers, maar ja, tis meestel de rotte appel die het nieuws haalt.
helaas zitten die er ook tussen...
wel knap, dat je het zo rustig hebt kunnen houden, ik denk dat menig ander allang wat anders gedaan had...
Hoe groter de verbouwing, hoe meer er onvoorzien moet gebeuren, des te meer wordt je planning in de war gegooit *Uit ervaring spreektquote:Op woensdag 5 juli 2006 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis lastig om knappe lui te vinden
Nagoed, blij dat je er nu bijna doorheen bent.
Heb je misschien nog tips voor de Fok!er die misschien toch nog wel een keer wil laten verbouwen?
Zou je bepaalde dingen vast(er) moeten laten leggen, of ze een planning af moeten laten geven?
Misschien een nocure-nopay regeling treffen, zonder enige vooruitbetaling ofzo?
Misschien niet aannamer-vriendelijk, maarja, z'n beroep heet niet voor niets 'aan-nemer'
Hij sprak geen tijd af. In t begin ook geen dag. "ik kom begin volgende week wel even langs"quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:20 schreef Cyan het volgende:
Maar bel jij de aannemer niet als ie niet komt opdagen? Ik neem aan dat je toch een tijd met zo'n vent afspreekt?
Jee, wat een bedragen. Bij ons was het maar een relatief kleine verbouwing. Het afgesproken bedrag was 'slechts' 8000.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:16 schreef tnimble het volgende:
Klinkt allemaal heel erg bekend zoals het bij jouw gegaan is. Met het verschil dat het bij ons heel snel alles gesloopt werdt en vervolgens (zogenaamd) onderaannemers ziek zijn of niet berijkbaar zouden zijn. In het begin was er af en toe nog een oudere meneer bij die we na een aantal weken ook niet meer gezien hebben. Klagen of de werkzaamheden of het niet komen opdagen werken averechts. En onze aannemer legt het werk stil met een smoes als een sterfgeval waardoor hij een aantal weken niet kan. En na die weken als je na dagen lang bellen eindelijk contact krijgt hij eerst weer 20,000 euro wil hebben of anders... En dit is maar 1 van de voorgevallen zaken.
Uiteindelijk hebben we het na de jaarwisseling van 2003 niet meer van het gehoort. We hebben hem een aantal malen gesommerd af te maken en e herstellen en uiteindelijk gesommeerd terug te betalen waarvoor nog niets gedaan is en voor de gelede schade. Het krijgen van een reactie hierop heeft ook maanden (bijna jaren) met meerdere advocaten er op geduurd. Telefoon wordt niet aangenomen, brieven wordt niet op gereageerd, aanspreken lukt niet, komt niet op afgesproken datum / tijd opdagen enz. Tijdens deze rechtgang zijn er bouwkundige rapporten opgemaakt die boekdelen spreken over de totale ondeskundigheid van de man. En late blijkt na research dat hij niet alleen niet ingescgreven staat bij instanties zoals dit verplicht is bij dit soort beroepen (branch verenigingen, productschappen enz.) maar dat hij pas zich bij de Kvk heeft laten registreren NA dat hij bij ons langs geweest is voor de offerte. Maar al zeker enkele weken tot een maand of wat adverteerde als bouw- en renovatiebedrijf.
Af en toe zijn we zijn auto ergens en als je dan gaat kijken is dit ook vreselijkwerk en moet het door iemand anders worden overgedaan.
Tot nu toe heeft ons dit enkele jaren elende bezorgt zijn we ruim een ton euries kwijt en zitten we nog met een scahde van minstens een halve ton. Het laten afmaken en herstellen van alle ellende die hij heeft aangebracht kunnen we nu niet meer betalen. Je raamt welk bedrag je kunt investeren en dit kun je niet nogmaals ophoesten. Zolang er geen geld van zijn kant onze kant op komt blijft het sparen en stuk voor stuk iets aanpakken de komende 10 of 20 jaar.
Ik was bang dat hij pissed zou worden als ik zou gaan dreigen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:04 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik blijf het zó zuur vinden, tnimble.![]()
Zeker omdat een huis, zolang het niet af is, minder waard is dan voor een verbouwing. En dan nog 10 of 20 jaar erover doen om het te hebben zoals je het jaren geleden eigenlijk al had willen hebben..
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit mag eigenlijk. Iedere idioot kan aannemer worden. En een aannemer kan een huis zo in laten storten. Paar steunmuurtjes weg en boem.
Gia, waarom hebben jullie dan niet eerder gedreigd met ontslag van de aannemer? Of dat je geld inhoudt op de eindfactuur ofzo. Wat hij doet kan gewoon niet, niet op komen dagen. Volkomen respectloos, vind ik.
Wij hebben dat met een stucadoor gehad. Kwam een dag gewoon niet opdagen, terwijl we wel hadden afgesproken. Hebben we gezegd dat hij niet meer terug hoefde te komen. Veel excuses, en hem toch nog één kans gegeven. Maar hij heeft zijn werk toen wel netjes afgemaakt.
Dan zou het een bevestiging zijn dat het een slechte aannemer is. Een goede aannemer valt gewoon mee te praten, en zou het juist belangrijk vinden dat jullie tevreden zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik was bang dat hij pissed zou worden als ik zou gaan dreigen.
Dat is natuurlijk altijd het probleem. "Nog maar even aankijken". En er is ook een deadline te halen. Met een andere aannemer had je die zoizo niet gehaald. (zeker niet zo vlak voor de bouwvak)quote:We hebben zat geklaagd, maar dan gooide hij het weer op 'overmacht'. Het is toch niet zijn schuld als de stucadoor zijn afspraken niet na komt!!
Ik had in eerste instantie ook geen zin in een verstoorde arbeidsverhouding. Daarbij hadden we natuurlijk, behoudens de leveringen van de apparatuur, nog wel een uitloop. Maar dat ze het dan laten uitlopen tot pakweg één week voor onze vakantie had ik ook niet verwacht.
Ben wel benieuwd hoe hij dat had gedaanquote:Nee, zoals hij sommige dingen, zoals de gasleiding met drie bochten, de waterleiding met de warm en koudpijpjes 30 cm uit elkaar enz.... gemaakt had, had ik geen vertrouwen genoeg om hem ook nog nieuwe dakramen te laten zetten en de verlichting aan te sluiten.
Nee, heb geen foto's. Deel van het werk was zwart, en het witte deel is aantoonbaar betaald. Hij kan me dus niks maken wat dat betreft. Daarbij is het door derden hersteld en die kunnen getuigen dat het prutswerk was. Er hebben hier heel wat mensen hoofdschuddend rondgelopen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:20 schreef sanger het volgende:
Tja Gia, dit soort verhalen lees je helaas steeds vaker zoals je zelf al aanhaalt. Zoals Vonkenboer al zegt kun je in de toekomst het beste kijken naar de certificering van aannemers, al zegt dat ook niet alles.
Heb je misschien ook foto's van het werk zoals de aannemer het had afgeleverd? Ben eigenlijk wel benieuwd.
* vraagt zich af of een aannemer niet zoiets als eer van zijn werk heeft. Ik erger me dood als ik slecht/slordig/niet netjes werk aflever aan mijn baas en dan ben ik maar een kantoorpikkie.
Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?
Met het risico dat ze dan hun moeder, broer en neef opgeven natuurlijk...
Dan zou ik er dus al geen vertrouwen meer in hebbenquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.
Hij liet ook foto's zien van andere verbouwingen, als voorbeeld. Heel vertrouwenswekkend.
Ow wat kerkenbaar bij ons ook dat soortdingen. WC afvoer te ver naar de muur geplaatst waardoor de pot er niet oppast. Speciale manchet die extra veel verloopt, hele vloer moeten uitfrezen omdeze er in te passen, maar nu blijft de bril niet ophoogstaan omdat je nog net een centimeter of 2 mist.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:21 schreef Gia het volgende:
Bij die waterleiding was het zo dat die 30 cm opgeschoven moest worden. In plaats dat hij de pijpjes voor warm en koud gewoon naast elkaar monteert, zet hij ze 30 cm uit elkaar. De kraan zit rechtsboven de wasbak. Dus om de warme pijp aan te sluiten is er weer heel wat leidingwerk nodig geweest.
Zo heeft hij een radiator vervangen waarvan de pijpen in een koof vielen. In plaats dat hij de pijpen alvast verlengd en buiten die koof brengt zodat het dichtgemaakt kan worden, laat hij gewoon een groot gat open. Stucadoors zijn klaar, maar dat gat was nog open. Dat smeerde hij zelf later wel dicht.![]()
Gasleiding. Hij kreeg het knietje niet naar rechts, dus maakte hij een stukje pijp naar links, knietje omhoog, pijpje omhoog, knietje naar rechts en een hele lange buis naar rechts, zodat de aansluiting in de hoekkast valt. Maar liefst drie knietjes in één gasleiding. "Ach, dat valt toch achter het fornuis, zie je niks van". Ja maar, je kunt op 6 plaatsen een gaslek krijgen. "Ach, dat gebeurt toch bijna nooit!"
Dat hebben wij ook gedaan, gevraagt om referenties en om waar hij bij aangesloten was. Het eerst had hij een boek met fotos voor maar dat had hij toevallig niet bij zich maar zou hij de volgende keer mee nemen. Nooit gezien. En over het wel of niet bij nvob (heet nu bouw garant dacht ik) wordt gewoon gelogen. Natrekken of hij niet liegt denk je gewoon niet aan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?
Met het risico dat ze dan hun moeder, broer en neef opgeven natuurlijk...
Absoluut als het kan een rechtsbijstand inschakelen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje aan Gia. Waren/zijn jullie rechtsbijstand verzekerd?
Jawel, maar het grootste deel van de klus was zwart.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje aan Gia. Waren/zijn jullie rechtsbijstand verzekerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |