abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:46:35 #21
3542 Gia
User under construction
pi_39564680
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?

Met het risico dat ze dan hun moeder, broer en neef opgeven natuurlijk...
Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.

Hij liet ook foto's zien van andere verbouwingen, als voorbeeld. Heel vertrouwenswekkend.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:33:49 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39565726
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze stond goed bekend hier op het 'dorp'.

Hij liet ook foto's zien van andere verbouwingen, als voorbeeld. Heel vertrouwenswekkend.
Dan zou ik er dus al geen vertrouwen meer in hebben
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39581377
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:21 schreef Gia het volgende:

Bij die waterleiding was het zo dat die 30 cm opgeschoven moest worden. In plaats dat hij de pijpjes voor warm en koud gewoon naast elkaar monteert, zet hij ze 30 cm uit elkaar. De kraan zit rechtsboven de wasbak. Dus om de warme pijp aan te sluiten is er weer heel wat leidingwerk nodig geweest.
Zo heeft hij een radiator vervangen waarvan de pijpen in een koof vielen. In plaats dat hij de pijpen alvast verlengd en buiten die koof brengt zodat het dichtgemaakt kan worden, laat hij gewoon een groot gat open. Stucadoors zijn klaar, maar dat gat was nog open. Dat smeerde hij zelf later wel dicht.
Gasleiding. Hij kreeg het knietje niet naar rechts, dus maakte hij een stukje pijp naar links, knietje omhoog, pijpje omhoog, knietje naar rechts en een hele lange buis naar rechts, zodat de aansluiting in de hoekkast valt. Maar liefst drie knietjes in één gasleiding. "Ach, dat valt toch achter het fornuis, zie je niks van". Ja maar, je kunt op 6 plaatsen een gaslek krijgen. "Ach, dat gebeurt toch bijna nooit!"
Ow wat kerkenbaar bij ons ook dat soortdingen. WC afvoer te ver naar de muur geplaatst waardoor de pot er niet oppast. Speciale manchet die extra veel verloopt, hele vloer moeten uitfrezen omdeze er in te passen, maar nu blijft de bril niet ophoogstaan omdat je nog net een centimeter of 2 mist.

Ook ging hij stucadoren, spul opgedracht en toen vertrok hij. Een week later terug eerst weer nog een laag stuc er over heen om het te kunnen afwerken.

Of de wateraansluting voor het tolet 15 naast de bak terwijl deze bak het in het midden heeft zodat je geen kraantje er naast ziet zitten. Zit nu een creatief koperen buisje met bochtjes tussen om het alsnog buitenom aan tge kunnen sluiten.

Ohja en over stucadoren waar nog iets niet af is: De plafond en muren stucadoren op 1 na omdat die nog gesloopt moet worden. Of eerst de CV ketel ophangen en er dan om de ketel en leidingen heen stucadoren.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet of het gebruikelijk is hoor, maar zou je aannemers bijvoorbeeld niet naar referenties kunnen vragen?

Met het risico dat ze dan hun moeder, broer en neef opgeven natuurlijk...
Dat hebben wij ook gedaan, gevraagt om referenties en om waar hij bij aangesloten was. Het eerst had hij een boek met fotos voor maar dat had hij toevallig niet bij zich maar zou hij de volgende keer mee nemen. Nooit gezien. En over het wel of niet bij nvob (heet nu bouw garant dacht ik) wordt gewoon gelogen. Natrekken of hij niet liegt denk je gewoon niet aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door tnimble op 06-07-2006 19:36:35 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:12:52 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39587054
Even een vraagje aan Gia. Waren/zijn jullie rechtsbijstand verzekerd?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39588074
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Absoluut als het kan een rechtsbijstand inschakelen.

Ik heb ook nog wel her en der een aantal topics waar onze problemen in staan.

Hou er wel rekening mee dat met advokaten de boel behoorlijk opgerekt wordt.

Wij zijn 3 jaar verder en we hebben 1 aannemer die failliet is gegaan. (de dakkapel) en eentje die momenteel onbereikbaar is (uitbouw begane grond en 1e) Waar ik maar eens langs ga rijden na mn dochters verjaardag.

Maar goed, bij ons is ook echt alles wat mis kan gaan, misgegaan. Helaas wordt je als consument in Nederland hel goed beschermd, maar kun je bijna nooit je recht halen omdat je procedures moet doorlopen die veel te lang duren.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:43:51 #26
3542 Gia
User under construction
pi_39598602
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:12 schreef sanger het volgende:
Jawel, maar het grootste deel van de klus was zwart.
Het witte deel heb ik helemaal betaald, van het zwarte deel heb ik 1500 ingehouden voor zaken die nog niet waren uitgevoerd of die opnieuw moesten.

Mocht hij hier nog moeilijk over gaan doen, ik heb voldoende deskundige getuigen.

Maar ik verwacht geen reacties meer. Was 21 juni dat ik hem bedankt heb en heb tot nu toe nog niks gehoord.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:55:34 #27
146811 PhonyRules
minimal funk
pi_39863233
helaas hoor je inderdaad vaak van dit soort verhalen. Maar zoals altijd moeten de goede onder de kwade lijden.... Ik denk dat de beste manier "via-via" is, door mond-op-mond reclame. Als bij vrienden/kennissen net werk is geleverd, dan is is de kans erg klein dat er bij jou een puinzooi van wordt gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')