![]()
Kom me hier alvast heel voorzichtig melden. Ben me mentaal aan het voorbereiden op het geven van borstvoeding. Tenminste.... dat hoop ik.
Deze week maar eens bellen met de lactatiedeskundige.
Jonne heeft 6 dgn borstvoeding gehad en toen zijn we overgegaan op de fles. 't was een waar drama met een kindje dat maar bleef afvallen en wij maar blijven proberen. Borstvoeding, nog meer voeding, nog meer houdingen, anders aanleggen, kolven, bijvoeden met een cupje... Echt.. geen succes en een heleboel stress.
De achtergrond is wel ietsje anders dan 'gewoon'. Ik heb nl. een aantal jaar terug een borstverkleining gehad. Dus ik wist dat het risico er inzat dat ik geen bv kon geven. Eerst leek het wel te lukken, maar Jonne kreeg gewoonweg echt niet voldoende.
Ben op zich wel trots dat hij toch 6 dagen heeft mogen drinken bij me. Maar de opluchting toen ik overging op kv en een tevreden kindje kreeg was ook bijna onbeschrijvelijk.
Ben daarom erg in dubio. Wil het graag proberen, maar vermoed dat het op eenzelfde drama gaat uitlopen. Dat maakt meteen dat ik heel ambivalent tegenover het hele gebeuren sta en dus ook moeite heb om me helemaal 'over te geven'
Toch een langer verhaal geworden dan ik had gedacht.