abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39545224
vervolg van borstvoeding deel 14
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:38 schreef CrazyMoon het volgende:
ow, en over de lactatiedeskundige. Nee, ik heb daar nog geen contact mee gehad omdat ik dus nog heel erg twijfel over borstvoeding geven. Mijn kraamverzorgster vertelde me dat die deskundigen graag willen dat je er voor 100% achter staat, en ja.. dat sta ik dus niet
Misschien is het toch wel de moeite waard. Natuurlijk ziet een lactatiekundige liever dat je doorgaat dan stopt, maar in principe zijn ze er om advies te geven over de huidige situatie. Dus ook over hoe te stoppen bijvoorbeeld.

Als je ook maar een beetje door wil gaan met BV dan zou ik zeker eens contact zoeken want ik denk dat het voor je eigen gevoel en zelfvertrouwen in ieder geval eerlijk is om alle kansen te benutten en ik vermoed zo dat een paar simpele adviezen van een lactatiekundige in ieder geval er voor kunnen zorgen dat het voeden lekker gaat zodat je zelf de keuze kan maken of je door wilt gaan of niet.

pi_39545249
CM, juist bij een lactatiekundige (zonder de des ) kan je je twijfels kwijt! Natuurlijk is 100% erachter staan fijn, maar een lactatiekundige wordt vaak ingeschakeld als er problemen zijn. Dat je dan laten we zeggen op 50% zit soms kan heel erg logisch zijn, daar raakt een LK echt niet van van de rel hoor

Het zou een goed idee zijn eigenlijk. Zij kan met je meekijken, want er spelen een aantal zaken. Je kan de praktische kant met haar bespreken, maar ook al je twijfels kan je er kwijt. Zij zal je goed informeren zodat jij een basis hebt om een keuze te maken.
Variety is the spice of life
pi_39545335
Vampje! In het vorige topic had ik voor iemand anders een de rekensom gemaakt die je kan hanteren voor de hoeveelheid.

Hier: borstvoeding deel 14
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:56:33 #4
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39545371
Ik gooi mijn laatste post ook even hier neer. Ik had niet eens in de gaten dat ik hem dichtgooide...

Dat is onzin Crazymoon! Zo'n lactatiekundige is natuurlijk voor bv maar zal jou niet raar aankijkne omdat je ook kv geeft, wel zal ze met jou zoeken naar de beste oplossing voor jou en Sarah. Zou wat wezen zeg als je haar hulp alleen kan inschakelen als je lyrisch bent over bv. Gewoon bellen hoor! En als je dat niet wilt kun je ook nog iemand van een van de bvorganisaties bellen. Nummers vind je hier, rechtsbovenaan de pagina.

Over invriezen: In ijsblokjesbakjes schijnt handig te zijn maar dan moet je er wel een hebben met een deksel en die heb ik nog nergens gevonden. Ijsblokzakjes heb ik wel eens geprobeerd maar ik vind het erg lastig om ze er dan uit te krijgen. Ik heb bij de Xenos kleine bakjes gekocht vna 50 en 100 ml, dat werkt best goed al moet je dan wel weer wachten tot het ontdooit is voor je het in een fles kunt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 05-07-2006 16:57:17 (-des ;)) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:57:03 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39545385
Idd, wat Nebelung zegt CM, ze is er toch juist voor om je te helpen? Degene die ik gesproken heb lijkt me heel prettig om te hebben als je er even niet uitkomt. Ik weet niet waar je woont, zij werkt iig in noordoostbrabant.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39545798
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:55 schreef nebelung het volgende:
Vampje! In het vorige topic had ik voor iemand anders een de rekensom gemaakt die je kan hanteren voor de hoeveelheid.

Hier: borstvoeding deel 14
Tnx!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_39546707
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:23 schreef vamperotica het volgende:
Ow ja.... Nog een vraagje...
Ik heb net, na een voeding, 80 ml/cc (???) afgekolfd, maar met 120 is t flesje mooi vol... Als ik straks nog wat meer probeer, kan ik dat dan gewoon bij de al afgekolfde melk doen?
Die zag ik over het hoofd. Je moet wel zorgen dat als je straks nog meer kolft, dat de nieuwe melk (zeg maar) op precies dezelfde temperatuur is als de melk die al in de koelkast stond.

Als de melk op gelijke temperatuur is mag je het pas bij elkaar doen. Voorkomt schifting.
pi_39547385
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Uhm... zo ver was ik nog niet met voor uit denken!!!
ff kijken of ik een bakje kan vinden....
Tips anyone??
vamp ik doe het in van die zakjes die ik bij de borstvoedingswinkel bestel, merk Lansinoh. ben ik heel tevreden over. ze hebben er trouwens ook leuke bv-shirts (daar mag ik er van mezelf altijd 1 van bestellen als ik weer een voorraad zakjes bestel. ).
pi_39547838
Iedereen zegt het al en dat geldt ook voor vrijwilligers van de VBN, die moeten in hun adviezen/voorlichting ook neutraal blijven en de keus voor stoppen/doorgaan aan de moeder overlaten.
Er zijn ook lactatiekundigen die kunstvoeding (even als onderscheid nu kv ipv fv omdat je ook kolft) sowieso wel eens aanraden, ze zien het echt niet als groot giftig gevaar ofzo over het algemeen.
pi_39548072
ok, ik zal morgen eens bellen met een lactatiekundige. Eens kijken wat die zegt, want ik weet het zelf gewoon niet meer. Wil natuurlijk het beste voor Sarah, maar ik wil er zelf niet aan onder door gaan. Vooral met deze warmte wil Sarah de hele tijd aan de borst, maar dan heb ik haar aan de borst en valt ze weer in slaap. Heb haar net maar weer een flesje kunstvoeding gegeven, want ik hield het even niet meer vol.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:57:47 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39548760
Over de ijsblokbakjes.. Ik deed een boterhamzakje om het ijsblokbakje ding bij het invriezen. Zodra ze bevroren waren deed ik de blokjes in een boterhamzakje met een sticker met de datum erop.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:58:27 #12
3011 E.T.
pi_39548781
CM, ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen (en als ik 't zo lees, denk ik van wel eigenlijk).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:20:50 #13
103793 kozakken
Living the life
pi_39549438
Kom me hier alvast heel voorzichtig melden. Ben me mentaal aan het voorbereiden op het geven van borstvoeding. Tenminste.... dat hoop ik.
Deze week maar eens bellen met de lactatiedeskundige.
Jonne heeft 6 dgn borstvoeding gehad en toen zijn we overgegaan op de fles. 't was een waar drama met een kindje dat maar bleef afvallen en wij maar blijven proberen. Borstvoeding, nog meer voeding, nog meer houdingen, anders aanleggen, kolven, bijvoeden met een cupje... Echt.. geen succes en een heleboel stress.
De achtergrond is wel ietsje anders dan 'gewoon'. Ik heb nl. een aantal jaar terug een borstverkleining gehad. Dus ik wist dat het risico er inzat dat ik geen bv kon geven. Eerst leek het wel te lukken, maar Jonne kreeg gewoonweg echt niet voldoende.
Ben op zich wel trots dat hij toch 6 dagen heeft mogen drinken bij me. Maar de opluchting toen ik overging op kv en een tevreden kindje kreeg was ook bijna onbeschrijvelijk.
Ben daarom erg in dubio. Wil het graag proberen, maar vermoed dat het op eenzelfde drama gaat uitlopen. Dat maakt meteen dat ik heel ambivalent tegenover het hele gebeuren sta en dus ook moeite heb om me helemaal 'over te geven'
Toch een langer verhaal geworden dan ik had gedacht.
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:42:19 #14
3011 E.T.
pi_39549862
goed dat je dan nu al van te voren je licht opsteekt bij een lactiatiekundige!

Die kan je allicht tips geven over hoe e.e.a. aan te pakken Succes!

Ik heb vandaag ook mijn bv-boek alvast weer terug gevraagd. Weer voorzichtig in bladeren
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:56:16 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39552025
E.T. ik zie mezelf al bij jou kramen; allebei aan het voeden en druk aan het kleppen. Alleen dit keer moeten we nog 2 monstertjes in de gaten houden.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:50:08 #16
3011 E.T.
pi_39554209
vorige keer lagen ze nog zo lekker rustig naast elkaar op een kleedje..
pi_39568989
Ik zat me gisteren bij het KDV een beetje te ergeren. Merlijn sliep ook daar beter, net als hij sindskort ook thuis doet. Hij krijgt alleen op het KDV flesvoeding naast de borstvoeding. Meerendeel gelukkig nog borstvoeding. Nou zeiden ze dat dat komt omdat zijn maagje voller is. O ja, ik zou bijna zeggen dat dus borstvoeding vult niet genoeg. Toch knap dat hij thuis nu ook zo goed slaapt overdag op alleen borstvoeding. Ik heb maar niks gezegd
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:35:08 #18
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39569587
Daar zouden ze in de opleiding wat aan moeten doen, en niet alleen van kdv leidsters,de wijkverpleegkundigen mogen ook wel een opfriscursus krijgen.Hoeveel onwetendheid ik wel niet ben tegengekomen op mijn werk:N erg jammer. Wel weer leuk dat een collega bij mij advies kwam vragen over een kindje met bv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator donderdag 6 juli 2006 @ 20:32:19 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_39583234
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik zat me gisteren bij het KDV een beetje te ergeren. Merlijn sliep ook daar beter, net als hij sindskort ook thuis doet. Hij krijgt alleen op het KDV flesvoeding naast de borstvoeding. Meerendeel gelukkig nog borstvoeding. Nou zeiden ze dat dat komt omdat zijn maagje voller is. O ja, ik zou bijna zeggen dat dus borstvoeding vult niet genoeg. Toch knap dat hij thuis nu ook zo goed slaapt overdag op alleen borstvoeding. Ik heb maar niks gezegd
En dat is zonder jouw instemming?? Dan zou ik zeker mijn mond niet houden, sorry.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_39583536
Nee hoor. Ik kolf te weinig om de voedingen bijelkaar te krijgen dus ze krijgen van mij BV aangereikt en ook de KV. De BV krijgt Merlijn meer als snoepje tussendoor, althans het restje en de rest wordt bij voedingen verdeeld. Ik krijg met kolven op mijn werk net 250 tot 280 cc bijelkaar. Merlijn zit al bijna aan 340 tot 360 cc wat hij aan voeding krijgt op het KDV.

Het is alleen dat de opmerking die ze maken mij even verkeerd schoot. Het is ook echt een rotopmerking eigenlijk omdat ze daarmee eigenlijk zeggen dat mijn borstvoeding niet goed genoeg is. Hij slaapt er thuis goed op, dus aan de BV of KV kan het echt niet liggen. Thuis krijgt hij alleen kunstvoeding met bijvoorbeeld pap maken zodat de voedingen ook niet over datum raken, zo zonde van het geld anders. Verder krijgt hij nog gewoon borstvoeding.
  Jubileum moderator donderdag 6 juli 2006 @ 20:40:57 #21
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_39583567
Ow sorry dan begreep ik het verkeerd, maar idd het is wel een rotopmerking zeg!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:51:44 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_39583922
wat een K opmerking zeg!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:28:20 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39585300
Even een vraagje van iemand die aan het voorbereiden is. Wat voor kolf gebruiken jullie en hoe bevalt die? Volgens m'n schoonzusje en haar schoonzusje is die van Avent luidruchtig en ongemakkelijk, maar ik wil eigenlijk wel meer ervaringen horen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:39:08 #24
3011 E.T.
pi_39585716
Ik heb de Avent Isis 9 maanden lang gebruikt
zowieso is kolven iets dat je moet leren. De Avent is bij mijn weten juist niet luidruchtig, het is een handkolf. De elektrische kolven zijn een stuk luidruchtiger aangezien je het motortje dan hoort.
Hij is mij prima bevallen iig
Qua tijd die ik kwijt was met kolven op m'n werk.. ik heb een paar weken een dubbele kolf gehuurd, maar de totale tijd die ik van m'n buro weg was, was gelijk. Aangezien de dubbele (elektrische) ook geen hogere opbrengst gaf heb ik die weer redelijk snel teruggestuurd.

Ik ben trouwens benieuwd of iemand al ervaring heeft met de nieuwste kolf van Avent; de Isis IQ die ook elektrisch kan. Die staat nl. op mijn lijstje 'nader te onderzoeken'. Wellicht dat ik die wil voor de komende keer.
pi_39585833
Ik heb een Medela handkolf (met de mini electric adapter), maar dat vind ik een rotding. Ik kolf alles met de Avent Isis handkolf.

Bij de keuze van je kolf ligt het er heel erg aan hoeveel je kolven gaat (incidenteel of full-time, of op je werk).

Kolfkiezer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')