abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39541339
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:47schreef ExTec het volgende:

Dat het inherent hypocriet is, dat iemand die z'n aan elkaar gelijmde kaken vol heeft over het milieu, een oude benz rijd die mega vervuilend is, terwijl je voor minder dan 10.000 een rolschaats met dak hebt die aan alle moderne milieueisen voldoet.

Maar goed, ik durf best toe te geven dat het in feite nergens over gaat, dat itt andere mensen die ik ken die het maar niet dorse om dit hypocriete element te erkennen
Ach, het is niet slim dat ze die bak nog rijd. In zo'n positie kun je er wel vanuit gaan dat er vroeg of laat mensen over gaan zeiken.
Maar zeker zolang we Halsema d'r motivatie waarom ze die auto rijd niet kennen, is het nogal eenzijdig en makkelijk scoren zo.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:52:50 #152
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39541359
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen een SUV bezitten en een Mercedes uit 1984 bezitten?
Dat de SUV waarschijnlijk schoner is
Vampire Romance O+
pi_39541467
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen een SUV bezitten en een Mercedes uit 1984 bezitten?
Qua vervuiling?

Bjna geen verschil.

En itt wat onze favo bagatalisator hier weer probeert neer te zetten, is dat niet discutabel.

Je kunt tabellen opzoeken met verbruik, etc.

Nog los van het gegeven dat mensen die niet selectief voor alles ineens bronnen moeten hebben weten dat zo'n oude diesel mega vervuilend is.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_39541500
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar valt ook over te discusieren. Ik doelde ook nog op het feit wel of niet dagelijks rijden. En het feit dat Halsema en Co niet voorstellen hebben ingediend om al die auto'te verbieden.
Je kan niet in een diesel slurpende mercedes stationwagen rijden en tegelijkertijd beweren dat je oog hebt voor het milieu. Dat is hetzelfde als vegetarisch zijn omdat je de bio-industrie wreed vind maar tegelijkertijd jagen als hobby hebben.
pi_39541505
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Qua vervuiling?

Bjna geen verschil.

En itt wat onze favo bagatalisator hier weer probeert neer te zetten, is dat niet discutabel.
Ik zie hier niemand zeggen dat een SUV vervuilender is dan een Benz uit 1984
pi_39541511
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar goed, ik durf best toe te geven dat het in feite nergens over gaat, dat itt andere mensen die ik ken die het maar niet dorse om dit hypocriete element te erkennen
Misschien ga ik jou wel aardig vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39541512
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:52 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat de SUV waarschijnlijk schoner is
Waarschijnlijk heb je gelijk, ja
pi_39541558
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef nikk het volgende:

Je kan niet in een diesel slurpende mercedes stationwagen rijden en tegelijkertijd beweren dat je oog hebt voor het milieu. Dat is hetzelfde als vegetarisch zijn omdat je de bio-industrie wreed vind maar tegelijkertijd jagen als hobby hebben.
Oog hebben voor het milieu houd niet in dat je op geen enkele manier het millieu vervuild.
Je kunt ook oog hebben voor het millieu door minder auto te rijden en vaker met de trein gaan. Als je dan toch een keer met de auto gaat, wil dat niet meteen zeggen dat je toitaal geen oog hebt voor het millieu...

Als je het millieu niet wilt vervuilen, moet je jezelf maar van kant maken....
pi_39541565
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik zie hier niemand zeggen dat een SUV vervuilender is dan een Benz uit 1984
Daar viel volgens jou over te discussieren.

Dat valt dus tegen.
pi_39541613
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien ga ik jou wel aardig vinden.

pi_39541628
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat wel prima kunnen .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39541631
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar viel volgens jou over te discussieren.

Dat valt dus tegen.
Het ging over het BEZITTEN van een SUV of Mercedes. Niet over de millieu verontreinigend karakter van beide auto's... Een SUV die 100.000 km per jaar rijd, is denk ik vervuilender dan een Benz die 1.000 km per jaar rijd...
pi_39541813
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oog hebben voor het milieu houd niet in dat je op geen enkele manier het millieu vervuild.
Je kunt ook oog hebben voor het millieu door minder auto te rijden en vaker met de trein gaan. Als je dan toch een keer met de auto gaat, wil dat niet meteen zeggen dat je toitaal geen oog hebt voor het millieu...

Als je het millieu niet wilt vervuilen, moet je jezelf maar van kant maken....
Met pragmatisch zijn heb ik geen moeite. Het is niet zo dat ik engelen-gedrag verwacht van Groen Linksers. Maar een Mercedes Stationwagen Diesel uit 1984 gebruiken als auto? Het spijt me, dat kan op geen enkele manier rechtgepraat worden. Maar als zelfs dit gebagatelliseerd wordt dan weet ik tenminste ook meteen hoeveel waarde ik moet hechten aan het algemene Groen Links standpunt aangaande het milieu.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:08:07 #164
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39541861
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het ging over het BEZITTEN van een SUV of Mercedes. Niet over de millieu verontreinigend karakter van beide auto's... Een SUV die 100.000 km per jaar rijd, is denk ik vervuilender dan een Benz die 1.000 km per jaar rijd...
zou je tegenvallen denk ik, want:
SUV rijdt over het algemeen op benzine (vervuiling benzine is lager dan diesel)
Weinig kilometers op een diesel = slecht voor motor --> verhoogde uitstoot vervuilende stoffen
Een motor uit, pak em beet, 2004 is per definitie minder vervuilend dan een motor uit 1984

en waar staat dat een SUV 100.000 km per jaar rijdt? en waar haal je 1000 km per jaar van femke vandaan?
Bronnen graag.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39541899
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Brengt mij op de vraag of Halsema mag jagen? Of een bontjas dragen?

Het antwoord lijikt mij toch wel nee?

Wat is dan het verschil met rijden in een diesel slurpende Mercedes stationwagen uit 1984?
pi_39541955
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als Halsema die Mercedes alleen bezeten had, en nooit bereden, dan was er vast niemand over gevallen.

Ze rijdt erin.

Ik heb ontzettend GroenLinkse vrienden. Rijden altijd loop- of sloopauto's. Die zijn vast niet het meest millieuvriendelijk in de uitstoot. Maar zij hebben geen cent te makken. (Hoog bezineverbruik is wel een overweging, dus).

Een parlementslid ontvangt een heel behoorlijke schadevergoeding. Daarvan kan makkelijk én een OVjaarkaart én een representatieve (voor de eigen standpunten) auto worden aangeschaft.

Eigenlijk vind ik dat Halsema het aan haar stand verplicht is om een hyperzuinige hybrideauto te rijden, als ze een auto wil bezitten.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:16:55 #167
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39542128
volgens het CBS legden we in 2003 92,9 miljard kilometer af. met 6 879 000 auto's komt dat op ongeveer 13 504 km per auto per jaar. Stijging in gebruik in acht nemende, zal dat in 2005 op 15 - 16000 liggen.

Blijft de vraag staan; hoe komt calvhobbes aan 100.000 km per jaar voor een SUV, die over het algemeen alleen voor de show gebruikt wordt, en volgens mij niet boven de 10.000 km komt.
pi_39542271
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Brengt mij op de vraag of Halsema mag jagen? Of een bontjas dragen?

Het antwoord lijikt mij toch wel nee?
Nou, ze mag het wel hoor, maar het zou hypocriet zijn. Maar niet omdat Halsema vegetarier is vanwege het dierenleed in de bioindustrie. En dat was jouw criterium .
Het zou hypocriet zijn vanwege de stellingname van GL op het punt van jagen en bont.
quote:
Wat is dan het verschil met rijden in een diesel slurpende Mercedes stationwagen uit 1984?
Iemand is vegetarier vanwege dierenleed bioindustrie en heeft als hobby jagen.
Even die persoon ontleden: Het dierenleed in de bioindustrie is onverteerbaar. Het verschil tussen bioindustrie en jagen is levensgroot. Bioindustrie is dieren verwekken als productiemateriaal en industrieel verwerken van leven. Jagen is wat vleesetende dieren doen op dieren die gegeten worden, volgens de natuurlijke loop der dingen. Het eindproduct is hetzelfde: dood dier. Maar de vegatarier had niks tegen dode dieren, hij had wat tegen het dierenleed. Van de levende dieren, wel te verstaan, dode dieren lijden niet.

Wat jij stelt is dat Halsema tegen (vervuilende) auto's is (bioindustrie), vanwege de vervuiling. Dat klopt. Maar Halsema in de vegetariersvergelijking persen zou neerkomen op gehele onthouding, dus ze zou helemaal geen auto mogen rijden. Maar dat heeft ze nooit bepleit, ook niet voor anderen, als streven oid.
pi_39542371
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat meen je niet...
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:25:50 #170
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39542436
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ze mag het wel hoor, maar het zou hypocriet zijn. Maar niet omdat Halsema vegetarier is vanwege het dierenleed in de bioindustrie. En dat was jouw criterium .
Het zou hypocriet zijn vanwege de stellingname van GL op het punt van jagen en bont.
[..]

Iemand is vegetarier vanwege dierenleed bioindustrie en heeft als hobby jagen.
Even die persoon ontleden: Het dierenleed in de bioindustrie is onverteerbaar. Het verschil tussen bioindustrie en jagen is levensgroot. Bioindustrie is dieren verwekken als productiemateriaal en industrieel verwerken van leven. Jagen is wat vleesetende dieren doen op dieren die gegeten worden, volgens de natuurlijke loop der dingen. Het eindproduct is hetzelfde: dood dier. Maar de vegatarier had niks tegen dode dieren, hij had wat tegen het dierenleed. Van de levende dieren, wel te verstaan, dode dieren lijden niet.

Wat jij stelt is dat Halsema tegen (vervuilende) auto's is (bioindustrie), vanwege de vervuiling. Dat klopt. Maar Halsema in de vegetariersvergelijking persen zou neerkomen op gehele onthouding, dus ze zou helemaal geen auto mogen rijden. Maar dat heeft ze nooit bepleit, ook niet voor anderen, als streven oid.
Dieren jagen niet voor hun plezier
pi_39542557
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat meen je niet...
Nou, eigenlijk wel. Behalve dat ik vind dat je dan wel die gejaagde dieren moet opeten. Dus geen vlees eten, tenzij eigenhandig gejaagd.
pi_39542608
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dieren jagen niet voor hun plezier
Heb je wel eens een kat met een muis gezien? Ik zie geen frisse tegenzin.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:31:13 #173
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39542616
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk wel. Behalve dat ik vind dat je dan wel die gejaagde dieren moet opeten. Dus geen vlees eten, tenzij eigenhandig gejaagd.
telt roadkill ook mee?
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:31:48 #174
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39542630
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je wel eens een kat met een muis gezien? Ik zie geen frisse tegenzin.
das geen jagen, das spelen
pi_39542775
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

das geen jagen, das spelen
Leg dat die muis maar eens uit.

Over die raodkill: ik ging in op andermans vergelijking, waarin een hypocratie geclaimd werd van een jagende vegetarier. Ik ben noch vegetarier, noch jager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')