abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:53:25 #126
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_57216025
Ja, het was een superconcert. Maar ik vond dat Omar nogal vaak op de voorgrond kwam waar ik dan wat meer percussie of basspartij of toetsen wou horen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_57218343
Idd, wat een superconcert! Die nieuwe drummer is ultiem! Jezus
Het enige wat me stoorde waren mensen die 100x een biertje moesten halen (omdat ze 't concert eigenlijk niet eens wilden zien) of te laat binnenkwamen en toen maar recht voor m'n neus gingen staan. Kun je beetje tegen 'n harige nek aan staan kijken

Ik zat lekker in de muziek, lekker te genieten en onder de indruk te zijn maar zoiets haalt je wel uit 't 'momentum'. Jammer.
all your heroes are whores
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:02:44 #128
75447 sir_Tachyon
pi_57218655
Klopt maar in de 013 heb je daar het minste last van. Ik hoorde wel zo naast mij een beetje dat sommige de muziek niet echt goed kenden, dus ik benieuwd hoe die het hebben gevonden, want dan zal het wel 6 uur ipv voor hebben geleken ipv 3 uur. Maar weet iemand of die vent achter die vlag (achter de bassist) ook bij de band hoort? Doet die de geluidseffecten van de zanger, want dat doet hij niet zelf.
pi_57218948
Ik en anderen herkenden nog geen vijf nummers in totaal (we waren een beetje laat ook, kwamen rond 20:50 pas binnen, hoe laat begonnen ze precies met spelen?). Evenzogoed was het gaaf! Zeker hoe ze dat zo ontzettend lang vol konden houden...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_57219046
Trouwens die rij voor 013 en de parkeergarage.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:47:17 #131
130803 Gripper
Get a grip
pi_57219569
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:22 schreef BloodyLotte het volgende:
Trouwens die rij voor 013 en de parkeergarage.
In de zin van: kort? Toen wij om kwart voor 8 aankwamen stond er namelijk geen rij, en we hebben 2 straten verderop op een woonerfje geparkeerd.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator vrijdag 7 maart 2008 @ 12:48:45 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_57219604
En dit hebben jullie gemist
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Het was erg tof! mike patton & zu. De avond begon met een onaangekondigd (tenminste ik heb het nergens gezien) voorprogramma 'Volt' dat was een erg energieke duitse band die een beetje te omschrijven is als een soort kruising tussen dillenger escape plan en dub trio met zang die nijgt naar noise/funeraldoom zang. Ik was zeker onder de indruk van deze 4 duitsers.

Mike patton en zu ging op eenzelfde voet verder maar voerde de intensiteit op, stuiterende drums, agressief snelle bas partijen overladen met bariton sax (ergens zwevend tussen zorniaans en braxtoniaans) en mike patton verzorgde de 'beats' met flarden zang piepen knorrend hijgend en manipulerend.

Al met al een super evening with .. patton & zu
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_57219668
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

In de zin van: kort? Toen wij om kwart voor 8 aankwamen stond er namelijk geen rij, en we hebben 2 straten verderop op een woonerfje geparkeerd.
Wij waren er pas om 5 over half 9 en de rij ging tot om de hoek door, bijna bij Cul de Sac. We waren dus ook te laat omdat iedereen voor parkeergarage tivoli stond.
pi_57220232
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:48 schreef sylvietjoo het volgende:
Idd, wat een superconcert! Die nieuwe drummer is ultiem! Jezus
Het enige wat me stoorde waren mensen die 100x een biertje moesten halen (omdat ze 't concert eigenlijk niet eens wilden zien) of te laat binnenkwamen en toen maar recht voor m'n neus gingen staan. Kun je beetje tegen 'n harige nek aan staan kijken

Ik zat lekker in de muziek, lekker te genieten en onder de indruk te zijn maar zoiets haalt je wel uit 't 'momentum'. Jammer.
Idd die mensen waren echt irritant. Er stond achter mij een dronken gast te schreeuwen dat ie covers van Pennywise wou horen

Ik vond het echt gaaf, kreeg na 2.5 uur wel last van mn voeten haha
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:38:12 #135
3878 Vork
Manisch creatief
pi_57221716
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:02 schreef sir_Tachyon het volgende:
Klopt maar in de 013 heb je daar het minste last van. Ik hoorde wel zo naast mij een beetje dat sommige de muziek niet echt goed kenden, dus ik benieuwd hoe die het hebben gevonden, want dan zal het wel 6 uur ipv voor hebben geleken ipv 3 uur. Maar weet iemand of die vent achter die vlag (achter de bassist) ook bij de band hoort? Doet die de geluidseffecten van de zanger, want dat doet hij niet zelf.
Ik dacht dat die gast helemaal rechts zich, naast gitaarpartijen ook bemoeide met de geluidseffecten. Hij had volgens mij sowieso z'n eigen effecten op een tafel voor zich, maar wat hij daar exact allemaal mee deed kon ik niet zo goed zien. Sowieso hadden ook de roadies een drukke avond. Ik weet niet hoe vaak het kopje thee (?) van de zanger is vervangen, of de microfoon standaard.

Ondanks de drukte en de toch wel vermoeiende avond (3 uur staan en platgedrukt worden door bierhalers is ook een soort van topsport) vond ik het in elk geval een zeer gave avond. Die nieuwe drummer, overklast Animal op alle fronten, maar is misschien zelfs te druk, te goed en te aanwezig voor The Mars Volta. Helemaal als ze er ook nog eens percussie bij hebben. Het kan ook te druk zijn. En de bas moet absoluut harder, dat is een hele strakke betrouwbare waarde voor de band, plus dat hij een aantal hele gave sounds heeft (misschien dat die vent achter hem die niet tot de band behoort daar voor wel wat pedalen in staat te rammen), maar die komen met 7 andere drukke muzikanten soms niet hard genoeg door.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:53:28 #136
75447 sir_Tachyon
pi_57222034
Ja dat vond ik ook. Volgens mij had hij in het nummer Goliath (zo uit mijn hoofd) zijn wah/flanger-achtig geluid ook niet aan staan, terwijl je dat wel overduidelijk hoort op de cd.
pi_57222119
En die kabel van de microfoon die elke keer half van het podium aflag, hoe vaak die niet terug is gelegd. En floep, vloog 'ie er een minuut later weer af.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 15:12:47 #138
130803 Gripper
Get a grip
pi_57222340
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:57 schreef BloodyLotte het volgende:
En die kabel van de microfoon die elke keer half van het podium aflag, hoe vaak die niet terug is gelegd. En floep, vloog 'ie er een minuut later weer af.
Dat moet sowieso een super heavy duty microfoon & kabel zijn geweest, gezien het ermee smijten slaan, en eraan trekken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_57222417
Daar verbaasde ik me ook al over ja. Stevig dingetje.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:40:53 #140
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_57224325
Wat een geweldig optreden... Heb ze op Lowlands een aantal jaar terug (2003, 2004?) moeten missen maar dat is gisteravond dubbel en dwars goedgemaakt. Ik vond dat ze een goeie mix van hun afgelopen paar albums speelden, al waren er ook een aantal nummers die voor mij totaal onbekend waren.

Het eerste deel stond ik op het balkon maar ik vond het geluid daar veel te schel. Daarna bovenin in de zaal gestaand (vlakbij de bar ), en daarne de laatste paar nummers (dat duurde toen nog een uur ofzo ) beneden in de zaal gekeken, eerst vanuit de deuropening en op een gegeven moment recht voor het podium.

En inderdaad, die mic heeft aardig wat te verduren gekregen. En wat is die zanger een slangemens...

Al me al: briljant optreden, en zeker waar voor je geld.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_57258010
Wow, apart van die rij. Wij kwamen om iets van 20:50 aan en toen konden we echt direct doorlopen. En gelukkig nog genoeg gehoord.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_57285110
Was echt heel erg tof. En gewoon ff 3 uur achter elkaar spelen, mooi werk hoor. Kreeg alleen na n tijd wel flink last van mn benen/voeten enzo en oordopjes waren ook geen overbodige luxe. :p

Weet iemand trouwens waar die camera's in het begin van waren? Ze stonden bij de geluidsman...
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:59:22 #143
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_57624341
* FrancesTheMute

ze hebben helaas nog geen shows in australie gepland dat ik zie maar als ze komen bennik er zeker bij!

ik ben vorig jaar geweest, link naar playlist: http://www.thebedlam.net/gigography/show/27

was geloof ik de 2e show waar de nieuwe drummer in meespeelde, en idd, animal is er niks bij! begon geweldig met het trompet geluid van miranda that ghost just isnt holy anymore en terwijl dat speelde kwamen ze op, 10 seconden nadat het 1e nummer begon stond cedric al bovenop een stapel speakers echt geweldig, de hele show was geweldig

btw FtM en BiG zijn de 2 top platen die ze gemaakt hebben. FtM op 1, hele samenloop van instrumenten, opbouw van het concept etc maakt het (bijna) perfect.

BiG duidelijk nummer 2, freaky verhaal erachter maar de muziek maakt het dragelijk

ondanks dat deloused als concept bedoeld was heb ik niet echt zo'n gevoel erbij. ik kan namelijk de nummers op willekeurige volgorde afspelen zonder dat dat afdoet aan het 'gevoel' of luisterkwaliteit, als ik FtM opzet moet ik bij 1 beginnen en tot het einde luisteren, anders heb ik een slecht gevoel naderhand, net of ik iets heb gemist. maar bij deloused en zeker bij amputechture heb ik dat niet. betekend niet dat het slechte platen zijn, sowieso was amputechture niet echt als concept plaat bedoeld geloof ik?

scabdates vind ik eigenlijk alleen cicatrez de moeite waard, maar dat neemt een halve cd in beslag dus is ook zeker geen slecht live album

kan niet wachten om ze weer een keer te zien!
  woensdag 26 maart 2008 @ 16:02:18 #144
147941 FrancesTheMute
pi_57624405
eigenlijk een verkapte tvp wilde al tijdje een topic als dit vinden maar was er steeds te lui voor haha
  zondag 11 mei 2008 @ 08:30:12 #145
147941 FrancesTheMute
pi_58605553
ik ga ze zien 21ste juni

heeft iemand hier ze al op hun nieuwe tour gezien? hoe werken ze die nieuwe nummers uit? kan echt niet wachten ze weer te zien, word echt geweldig
pi_58614183
Het is helemaal geweldig. Vond 't toch wel beste concert van 2008 tot nu toe.
pi_58614671
Ik wil ze ook ziehien
Maar wie weet ze touren de komende zomer volop langs festivals etc. Dus laat ze maar langs Dour of Sziget komen!
pi_66461873
Deze eindbazen staan 8 juli in de Paradiso.

Kaarten zijn 28,- excl.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:41:42 #149
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66463009
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:13 schreef emokid het volgende:
Deze eindbazen staan 8 juli in de Paradiso.

Kaarten zijn 28,- excl.
Tof, dan kan ik dit keer gewoon fietsen in plaats van om 11 uur de trein terug uit Tilburg te moeten nemen
pi_66463118
Wel een kutdag, ik weet niet of ik dan op vakantie ben. Ik laat zo een 4 weken vakantie schieten hiervoor, wil er ten koste van alles bij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')